Saab 900 RS, 1996, pisike99
Tervitus kõigile. Järgneb minu Saabisaamise lugu. Ma pole kunagi juhtunud Saabi vastu erilist huvi tundma. Kunagi oli korra üks 9000, aga mul on käest läbi käinud tõesti arvestatav hulk autosid ja ma ei jõudnud sellesse süvenedagi. Jutu mõte pole tõesti punnitada, tahaks lihtsalt näidata, kuidas võib äkki hakata mõni tagasihoidlik asi nii meeldima, mõni selline asi, mis ei sobi Su seniste vaadete ega suundadega kuidagi kokku. Mul on olnud AMG C36, M5, Corvette, Trans Am ja veel igasugu aparaate seinast seina. Impordin autosid USA-st ja oman võimalusi hankida õige hea hinnaga sealt omale midagi. Eelmisel laupäeval enne õieti ärkamist mõtlesin läbi une, et tahaks midagi teistmoodi. Mõtlesin, et asi peaks olema suht väike, kerge ja võimas, vähemalt 250hp, piisavalt sportlik, et isu korral Saugale minna ja samas natukenegi soliidne ja praktiline, et iga päev linnas ringi sõita. Ja välja ei tahaks selle projekti korras kuidagi käia üle 100k. Imprezad on selle raha eest räimed, Saksa toodang liiga rullnoka imagoga või kallis, jänkidega olen elu aeg soperdanud ja hetkel tahtsin midagi muud. Mobilest jäi sõelale üks auto, kõne tuttavale. Raha kandsin paari tunni pärast üle ja nüüd ootan. Ilmselt veel paar nädalat, kuna Stuttgartist ei ole enne keegi toomas. Võiks muidugi ise kohale lennata, saaks asja bahnil proovida? Igatahes, põrsas kotis, aga ma olen usaldav, kuna ise toon ka USA-st tellimusel autosid ja mind usaldatakse põrsast kotis tooma.
Ok, autoks on -96a Saab 900R ja hetkel ta seda 250hp soovi ei täida, väidetav reiting on kellegi Heuschmied´i tuuningu tagajärjel 163kw. Esialgu ei leidnud sellise (900R) kohta üldse mingit infot - kuulutuses oli 900RS Sport Coupe. Selgus aga, et see on Saksa firma Weimann tuning ametlik ümberehitus -96a ja neid on tehtud erinevatel andmetel (soome Saabi foorum) 200-400 tk. (lahe, mul seisab Kiilis taastamisjärgus Pontiac T/A Convertible -87a, mida on tehtud 176 tk ).
Kui kellelgi on veel infot 900R kohta, oleks teretulnud ka teada saama, mille ma siis ostsin.
Ok, autoks on -96a Saab 900R ja hetkel ta seda 250hp soovi ei täida, väidetav reiting on kellegi Heuschmied´i tuuningu tagajärjel 163kw. Esialgu ei leidnud sellise (900R) kohta üldse mingit infot - kuulutuses oli 900RS Sport Coupe. Selgus aga, et see on Saksa firma Weimann tuning ametlik ümberehitus -96a ja neid on tehtud erinevatel andmetel (soome Saabi foorum) 200-400 tk. (lahe, mul seisab Kiilis taastamisjärgus Pontiac T/A Convertible -87a, mida on tehtud 176 tk ).
Kui kellelgi on veel infot 900R kohta, oleks teretulnud ka teada saama, mille ma siis ostsin.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tundub jah kõvasti tuunitud olema, sest tavalised seeriamasinad vaid kuni 151 kW.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Interneti väidetel peaks 900R tegelikult olema sma mootoriga, mis tavaline 900 turbo. See muidugi ei takista talle midagi hiljem juurde keeramast. Mida ka siis Weimann-Motorsporti poolt tehtud on. Sellest lisandub siis see S. (google on imeline..:D)
Heuschimd on väidetavalt mingi taat Saksamaal, kes juba pikalt Saabe kruttinud on. Tal on isegi mobile.de all oma lehekülg http://home.mobile.de/heuschmid
Heuschimd on väidetavalt mingi taat Saksamaal, kes juba pikalt Saabe kruttinud on. Tal on isegi mobile.de all oma lehekülg http://home.mobile.de/heuschmid
Jaah, tundubki olema see pakett: Saab 900 II turbo 2.0 von 110kw (150 PS) oder 136kw (185 PS) auf 163kw (222 PS), 315 Nm, schadstoffarm Euro 2 (Schlüsselnummmer 25/26)
1600 € incl. MwSt zzgl. Einbau und TüV
Stock 900R on jah 136kw, veljed, istmed, vedrustus ja väljalase sportlikum, üht-teist muud pudi-padi veel. Ma muide siiamaani kartsin, et see 163 on kogemata näpuvääratus 136-st, aga Heuschmidt tõepoolest on ja pakub sellist numbrit.
Krt, tahaks kangesti asja kähku kätte saada...:wtf:
1600 € incl. MwSt zzgl. Einbau und TüV
Stock 900R on jah 136kw, veljed, istmed, vedrustus ja väljalase sportlikum, üht-teist muud pudi-padi veel. Ma muide siiamaani kartsin, et see 163 on kogemata näpuvääratus 136-st, aga Heuschmidt tõepoolest on ja pakub sellist numbrit.
Krt, tahaks kangesti asja kähku kätte saada...:wtf:
136kilovatist teha 163kilovatine ei ole problemaatiline. Siin piisab vaid aju ümberprogemisest. Kuid üle selle hakkab vaja minema juba paremat sisse ja väljalaset jne.
Aga noh mootori võimekust saab tõsta ka lihtsamate meetoditega. Näiteks bensupumba juhtme vahetamisel jämedama vastu, see aitab hoida suuremat pinget ;-)
romza
Aga noh mootori võimekust saab tõsta ka lihtsamate meetoditega. Näiteks bensupumba juhtme vahetamisel jämedama vastu, see aitab hoida suuremat pinget ;-)
romza
romza
Algselt postitas: romza
136kilovatist teha 163kilovatine ei ole problemaatiline. Siin piisab vaid aju ümberprogemisest. Kuid üle selle hakkab vaja minema juba paremat sisse ja väljalaset jne.
Aga noh mootori võimekust saab tõsta ka lihtsamate meetoditega. Näiteks bensupumba juhtme vahetamisel jämedama vastu, see aitab hoida suuremat pinget ;-)
romza
See vist inglise huumor? Raske pihta saada...:beer:
Tegelt asi väga lihtne. Nimelt paljudel autodel lood nii, et kui mõõdad pinget aku klemmi pealt, siis on mingi ~14V ja kui mõõta bensiinipumba klemmidelt, siis seal on hoopis ~12V või isegi alla selle. Seetõttu, et võimaldada suuremat bensurõhku üks esimesi samme ongi jämedam juhe panna.
romza
romza
romza
Kas tõesti härrad arvavad, et liiga peenikese pensupumba kaabli tõttu tekib 2 voldne pingelang.
Õnneks on keskmisel saabneti foorumi kasutajal füüsika alal ilmselt pisut rohkem haritust, et siukest pläusti uskuma jääda.
EDIT: kurat mul võttis ikka hää mitu tundi aega, et peenest huumorist aru saada. Arvasin tõesti, et seukest turujuttu usutakse :fight:
Õnneks on keskmisel saabneti foorumi kasutajal füüsika alal ilmselt pisut rohkem haritust, et siukest pläusti uskuma jääda.
EDIT: kurat mul võttis ikka hää mitu tundi aega, et peenest huumorist aru saada. Arvasin tõesti, et seukest turujuttu usutakse :fight:
:angry: krt, ma juba ostsin ruutsendised kaablid paagini ära, eksole...
Mõtlesin ka, et peaks 2 akut järjestikku peale keerama, saaks korralikud 24v pumbale!:D
Aga tulevikus peaks siiski asuma ka paremini hingavate sisse- ja väljalasete kallale. Mul pole tõsisemat esiveolist olnud, huvitav, millal kw mahapanek sellisega ebarentaabliks muutub? Seda siis tänaval kasutatavate kummidega?
Mõtlesin ka, et peaks 2 akut järjestikku peale keerama, saaks korralikud 24v pumbale!:D
Aga tulevikus peaks siiski asuma ka paremini hingavate sisse- ja väljalasete kallale. Mul pole tõsisemat esiveolist olnud, huvitav, millal kw mahapanek sellisega ebarentaabliks muutub? Seda siis tänaval kasutatavate kummidega?
Algselt postitas: pisike99
:angry: krt, ma juba ostsin ruutsendised kaablid paagini ära, eksole...
Mõtlesin ka, et peaks 2 akut järjestikku peale keerama, saaks korralikud 24v pumbale!:D
Jama... tõsisemad tegijad panevad kaablis pingelanguse vältimiseks ikka 110kV geneka kapoti alla ja trafo vahetult enne pumpa:D
Lisaks veel rehvilaius ja asfaltkate ja kõik muud sadatuhat pisiasja, mis seda kõike mõjutavad. Olen kuulnud, et ilma elektrooliste (veojõukontroll, jmt tänapäevased pudinad) abivahendite, aga lsd'ga varustatud esivedulise auto mõistlik võimsuspiir ka kiirestisõitmise olukorras on seal veidi üle 200 hj - nii 220..230. Üle selle peab sõitmisel juba väga ettevaatlik olema ja pool naudingut kaob tagasihoidmise peale ära.
Ma küll pole ise 900 R(s)iga sõitnud, aga tavavedrustusega OG9-3ga ringrajal või jääl kiiresti sõitmine on päris paras nikerdamine, kuna täiesti ootamatutes kohtades kurvis tekib spinn... ma saaks aru, mul raske mootor aiste vahel, kui ta otse minna tahaks.. aga nina keerab ilusasti sõidusuunda, aga pära läheb isegi ilma käsipiduri abita käest..
(Ja seda ma tean isegi, et spinni põhjustab tavaliselt liiga suur sõidukiirus ja vähene sõidukogemus)
Ma küll pole ise 900 R(s)iga sõitnud, aga tavavedrustusega OG9-3ga ringrajal või jääl kiiresti sõitmine on päris paras nikerdamine, kuna täiesti ootamatutes kohtades kurvis tekib spinn... ma saaks aru, mul raske mootor aiste vahel, kui ta otse minna tahaks.. aga nina keerab ilusasti sõidusuunda, aga pära läheb isegi ilma käsipiduri abita käest..
(Ja seda ma tean isegi, et spinni põhjustab tavaliselt liiga suur sõidukiirus ja vähene sõidukogemus)
Algselt postitas: romza
Tegelt asi väga lihtne. Nimelt paljudel autodel lood nii, et kui mõõdad pinget aku klemmi pealt, siis on mingi ~14V ja kui mõõta bensiinipumba klemmidelt, siis seal on hoopis ~12V või isegi alla selle. Seetõttu, et võimaldada suuremat bensurõhku üks esimesi samme ongi jämedam juhe panna.
romza
Mingi tõetera seal siiski on, sest bensupumba juhtmed teatavasti üsna pikad ja pump ise tarbib koormuse all suht palju voolu. Suurem vool -> pikad juhtmed ja polegi sellest ~13,7V enam kõike järel. Võib vabalt mingi 1-voldine pingelang tekkida kui mitte rohkemgi.
Kui teaks orig. juhtmete ristlõikeid, pikkuseid ja pumba voolu oleks Ohm oma säädustega kohe abiks ;)
Kindlasti on sellega toitesüsteemi projekteerides arvestatud ja tavasettingus piisab pumbast ka siis kui ta ~12V töötaks.
Aga see suurem tootlikkus (ja üsna vähe suurem) on suht kasutu kui pritsungid endised - need ei lase ikka rohkem läbi kui ette nähtud, olgu nad kasvõi kogu aeg "avatud".
Rõhuregulaatorist võiks keegi teadjam rääkida, aga minu arusaamist mööda seal rõhk langeb, kui pump ei suuda enam piisavalt ette anda (kasvõi tuunitud ECU, mis võimsamaid pritsungeid tunduvalt "kauem" lahti hoiab), siis on küll tootlikkus oluline, muidu segu lahjaks kipub.
Rõhu max. väärtus on küll piiratud ja ülejääk suunatakse paaki tagasi, aga see ei tähenda, et seal rõhk kogu aeg maksimumis oleks.
edit: sebastian on pumpasid renoveerinud, enam-vähem-juppidest kokkupandud Bosch'i pumbad toimisid kunagise 900 peal täiesti edukalt ja alati oli varupump pagassis. Vahetamine oli 900-l lihtne lõbu :cool:
tegelt on võimalik ka olemasolevat bensurõhu regulaatorit modida. Sealt annab tegelt suht lihtsalt ka rohkem rõhku läbi lasta. Lihtsalt natuke käsitööd vaja teha. Nägin just mõni aeg tagasi, kuidas vennas mul putitas rõhuregulaatori 3,5 bari peale. Pihustite vahetus on ehk mõistlik siis kui üle 300hj hakkad välja pressima mootorist.
Aga kuni sinnani pole seda vaja teha, vähemalt nii rootsi tuunijad soovitavad.
romza
Aga kuni sinnani pole seda vaja teha, vähemalt nii rootsi tuunijad soovitavad.
romza
romza
üks tõeline jama, mis ilmselt ka sinu sõidurõõmu kurvilisel teel pärdsib on (mina äsja soetatud 900T oletasin ja nii ka on) käigukast
tõeline saast - nii käikude lülitamine, kui ka tunnetus kas läks sisse või mitte (st. ei saa kiiresti käike vahetada) :wall:
käike vahetades mõtlen näiteks alfale või ka toyota yarisele :P
selle käigukasti parendamise kohta teen uue teema
tõeline saast - nii käikude lülitamine, kui ka tunnetus kas läks sisse või mitte (st. ei saa kiiresti käike vahetada) :wall:
käike vahetades mõtlen näiteks alfale või ka toyota yarisele :P
selle käigukasti parendamise kohta teen uue teema