Saab 9-3 Aero, 2001, 9-5LPT

9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#1

P Mai 19, 2019 22:31

Esimese generatsiooni 9-3 on alati hingelähedane olnud ja kuna see konkreetne isend aasta alguses nina eest ära osteti ja ta nüüd müügis juba olnud on pikemalt, siis tõin ta endale koju ära, läks vahetusena minu 9-5 vastu, mis mul siin müügis ka oli.
Autost endast:
2001 aasta Aero, manuaalkast, elektriline Aero sisu, kliima toimib, topsihoidja, soojendusega esiistmed, coiloverid, ta-technix, cd-box, madaldusvedrud. Huvitava lisana, tagurdades hakkab tagakojamees tööle, ei mäleta et mul ammusel 9-3l selline funktsioon oleks olnud.
Hiljuti vahetatud kõik kettad/klotsid, õli ja filter, üks tagumine pidurisupport.
Edasi käib üsna tummiselt, tagumikudüno ütleks, et originaal 151kw on seal küll järgi aidatud.

To do list:

- Rooste tagatiibadelt eemaldada - TEHTUD

- Tagumine vasak aknatõstuk vahetada - VAHETATUD

- Kvaliteetsem lahendus leida vedrustusele/asendada originaaliga (Selles maailmas täitsa võhikuna, ootan soovitusi kuhupoole piiluda coilide/madaldusvedrude või miks ka mitte õhkvedrustuse suunas) - TEHTUD, TA-technixi tagavedrud vahetatud eibachi - 30mm madalduse vastu ja sõidumugavus juba hoopis teine.

- Teretali eeskujul punased turvavööd, juhi oma narmendab nagunii

- poleerida ja vahatada

- Toonklaas, see on veel kahevahel, võibolla jääb selline clean look autole - TOONITUD

- Taga kõlaritega midagi ette võtta, tundub sellel ka tummisem helipakett olema, aga bassi põhjaväänates mingi kõrvalheli tekib - ALPINE kõlarid ustes ja mütsiriiulil

- vahel esinev vibratsioon




Lingid interneedusest iseendale

http://trolltuner.com/?p=219


Kulud:

Registreerimine: 48.-
Kindlustus: 88.39.-
EIbachi tagumised madaldusvedrud: 135.-
Peeglid kasutatud 20.-
Summuti kasutatud koos remondiga 45.-
Veovõll parem kasutatud 30.-
Toonklaas 130.-
Alpine kõlarid 102,3.-
Kütus: 644,66.-
Saabiklubi soodustusega võidetud summa: 22,54.-
Liitrites: 416,56+
Kilometraaž: 278963km

Paar pilti ka:
Pilt
Pilt
Viimati muutis 9-5LPT, L Juun 01, 2019 22:41, muudetud 6 korda kokku.
Kogenud Aeronaut. :drive:
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#2

E Mai 20, 2019 16:01

Ilus Saab :cool:

Pane do-do listi veel numbrialuste eemaldamine ja asisem sumpsiots :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#3

E Mai 20, 2019 16:53

Tohohh, tagumist kojameest ei peagi eemaldama?😀

Need asjad olid plaanis jah muidu :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#4

E Mai 20, 2019 18:50

Kuidas sa kojamehe eemaldad, auk jääb ju spoilerisse :)
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#5

E Mai 20, 2019 23:27

denczik kirjutas:
E Mai 20, 2019 18:50
Kuidas sa kojamehe eemaldad, auk jääb ju spoilerisse :)
Tögasin Viljarit pisut jah, see on tal nö must be, ei ole plaanis eemaldada :).

Värvimisega läks halvasti, kruvi enne septembrit teha ei taha, on Tartus veel keegi, keda usaldada Saab?
Kogenud Aeronaut. :drive:
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#6

T Mai 21, 2019 15:37

9-5LPT kirjutas:
E Mai 20, 2019 23:27
denczik kirjutas:
E Mai 20, 2019 18:50
Kuidas sa kojamehe eemaldad, auk jääb ju spoilerisse :)
Tögasin Viljarit pisut jah, see on tal nö must be, ei ole plaanis eemaldada :).

Värvimisega läks halvasti, kruvi enne septembrit teha ei taha, on Tartus veel keegi, keda usaldada Saab?
need 9-5 meeste naljad ma ütlen :D

kas sul short shifterit on vaja?
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#7

T Mai 21, 2019 21:07

Ilus Saab!
www.madalvee.com
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#8

T Mai 21, 2019 22:35

Tänud!
Ilus Saab tuletas täna meelde, et tegemist on ikkagi Saabiga, tcs off ja check engine arvasid, et ilusast päikseloojangu kruiisist oli mulle vähe.
Kiire konsultatsioon veikov ja veakoodi lugemine vvsiga ja p1230, maakeeli throttle body. Kustutasime veakoodid, mõni kilomeeter hiljem jälle check engine, aga seekord ilma tcs offita, eks homme puhastan throttle body ja teen talle resetti, õpetus vähemalt on internetis olemas.
Cruisecontroli lõi ka selle tcs off tulega maha, enam peale panna ei lasknudki.

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#9

N Mai 23, 2019 13:58

Tänasest auto ümber vormistatud minule (48.-) ja olen ka Gjensidige klient, aastane kindlustus kodulehelt 88,39.- (neil hetkel mingi kampaania -15%), teised ei saanud selle hinnaga lähedalegi, kahju ainult, et nad nö põdrakaskot ei paku, aga tasuta puksiir vähemalt on olemas. :beer:

Pilt
Viimati muutis 9-5LPT, R Mai 24, 2019 8:04, muudetud 1 kord kokku.
Kogenud Aeronaut. :drive:
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#10

R Mai 24, 2019 7:45

Kas vibratsioon kiirendamisel tekib ka siis kui oled üle 70 km/h?
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#11

R Mai 24, 2019 8:01

denczik kirjutas:
R Mai 24, 2019 7:45
Kas vibratsioon kiirendamisel tekib ka siis kui oled üle 70 km/h?
See kiirusest ei sõltu, 1-5 käik igal kiirusel on tunda kui nobedamalt liigleda. Maru sujuval kiirendusel oluliselt vähem või mõne käiguga ei tunnegi. Aga täna tundus, et kurvis vibreeris vähem kiirendusel, pärast katsetan rooliga.
Kogenud Aeronaut. :drive:
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#12

R Mai 24, 2019 14:34

Selle vibra põhjustajaks pakun pikema pooltelje (parempoolne) vahepuki laagrit. Kurvis ilmselt ühele poole väriseb rohkem kui teisele poole. Lisaks nt 100ga mõnes lohus käib ka vibra läbi ja mida rohkem asju/inimesi autos on, seda hullemaks läheb. Laager ise ei maksa suurt midagi, aga kuna see raam hoiab ühtlasi ka genekat kinni, siis veidi ikka saab lammutada.

See auto on nüüd seigelnud jah ja ma mitmelt müüjalt juba tahtnud infot/pilte selle coiloveri lahenduse kohta, aga mitte keegi ei tahtnud mulle vastata. :D Äkki viitsid mulle mõned pildid klõpsida kui auto alla satud. Võime PS'is täpsemalt suhelda.

Muidu on og aero ikka alati ilus, kuigi ma eriline viieukselise fänn pole. :)
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#13

R Mai 24, 2019 15:01

mihkel-m kirjutas:
R Mai 24, 2019 14:34
Selle vibra põhjustajaks pakun pikema pooltelje (parempoolne) vahepuki laagrit. Kurvis ilmselt ühele poole väriseb rohkem kui teisele poole. Lisaks nt 100ga mõnes lohus käib ka vibra läbi ja mida rohkem asju/inimesi autos on, seda hullemaks läheb. Laager ise ei maksa suurt midagi, aga kuna see raam hoiab ühtlasi ka genekat kinni, siis veidi ikka saab lammutada.

See auto on nüüd seigelnud jah ja ma mitmelt müüjalt juba tahtnud infot/pilte selle coiloveri lahenduse kohta, aga mitte keegi ei tahtnud mulle vastata. :D Äkki viitsid mulle mõned pildid klõpsida kui auto alla satud. Võime PS'is täpsemalt suhelda.

Muidu on og aero ikka alati ilus, kuigi ma eriline viieukselise fänn pole. :)
Nii eelmised omanikud ka väitsid, et rohkemate inimestega on suurem vibra, aga tänud hea vihje eest, eks uurin. :beer:
Kirjuta mulle 56 kaheksa 9kaks99neli viberisse/whatsappi, eks ma proovin pilti teha kui satun sinna alla.
Kogenud Aeronaut. :drive:
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#14

R Mai 24, 2019 15:40

Sellisel juhul ma suht kindel. Enda omal läbi käidud tee ja kuigi laager auto all väga suure loksuga ei tundunudki, siis alt ära võttes oli ikka päris lödi. Auto all see pooltelg ikka ratta poolt pinge all (eriti kahe posti tõstuki peal) ja eks ta siis arusaadavalt ei tundugi nii hull.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#15

R Mai 31, 2019 14:50

Nii, throttle body vahetatud (Tänud daagsile), viskab ikkagi limp modesse - tcs off tuli ei taha ka ära kustuda kuidagi ja suvaline obd junn ei anna selle kohta veakoodi ka, muus osas ikka p1230. Õhtul drazicu juurde, vaatan mis tech2 näitab, aga ehk on kellelgi sarnast häda olnud? Kas võib olla, et aju ei taha vana veakoodi unustada ja sp viskab ka uuesti errorisse?

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#16

R Mai 31, 2019 21:53

Tech-itud, talupoja mõistusega erinevaid variante katsetatud - aga sellegipoolest nii kui voolu Saab, limp mode. Kas on variant, et ta ei unusta seda viga ära ajus?
Vahetasin ühe juhtme välja, mis sälguline/näritud välja nägi.

Veakoodid p1230 ja p1231

-Faulty Throttle Body
-Throttle Body harness is open or shorted
-Throttle Body poor electrical connection
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#17

T Juun 04, 2019 9:16

Laadisin omale WIS-i alla ja hakkame üks nädalavahetus sellega tegelema, praegu otseselt sõitmist ei sega peale selle, et pöörded tühikäigul 1200-1300 rpm-i kandis on. Praegu on tulemas SaabFestival 2019 ja remonttöödeks aega ei ole.
Kuigi alguses said tellitud kõik madaldusvedrud, siis üsna kiirelt sain jaole ja tellisin ainult tagumised, sest esimesi pole mul ju kuskile panna praegu. Käiku lähevad teada-tuntud Eibachi omad, 30mm madaldusega, vaatan kuidas see sõiduomadustele mõjub - võibolla vahetan tagasi ka originaal madalama vedrustusega sõiduki amortide vastu ja ette ka sama kombo. vedrud tellitud stance.ee-st, 135.-
Keretööd on kokku lepitud augusti alguseks, varem pole aega nendel inimestel kelle juurde soovisin pääseda, vast on suvepäevadeks korras.
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#18

P Juun 16, 2019 21:11

Eile said Veiko juures külge eibachi madaldusvedrud (tânud stance.ee-le), taguots pisut kõrgem, ehk siis esiotsaga samad nüüd. Hea mitu tundi jaurasime ka drosseli jamaga, midagi paremaks ei saanud - täna läks külge vvs-i käest omandatud drossel ja toimib nii nagu peab, ehk siis seniproovitud ilmselt vigased.
VVS-i käest ostsin ka veel ühe Hirsch Performance summutiotsa, saab selle praeguse kõrre asemele ehk kunagi sätitud - ehk sellepärast, et plaanis on terve summuti jooks tummisema vastu vahetada, praegune sai ühe keskmisest järsema lamava politseiniku otsa ära rihitud.

Pilt
Pilt

Üks sigatolmune pilt ka

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#19

K Juun 19, 2019 21:16

Eile sain kasutatud parempoolse veovõlli (vibratsiooni kontrollimiseks kiirendusel), ajutise summuti vaheosa ja teised peeglid, sest minu omal ei toiminud elektriline reguleerimine.
Taha ostsin taha uued ovaalid (Alpine SPG-69C) ja ette ustesse Alpine SPG-17C2, helipilt on totaalselt teine (loe: parem), kuigi ustekõlarite toimetamisega hetkel ma päris rahul pole, uks pläriseb liialt/või peksavad need kõlarid üle kui volüümi kuskile 60% ülespoole kruttida.
Kõlarite ja soodustuse eest aitäh Stereoalarmile.

Homme lähevad klaasid toonimisele, ilmselt ka esimesed ukse omad 50% või 35%, hea sünge Saab tuleb siit :headbang:

Pilt

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 146
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#20

N Juun 20, 2019 8:44

9-5LPT kirjutas:
K Juun 19, 2019 21:16
Eile sain kasutatud parempoolse veovõlli (vibratsiooni kontrollimiseks kiirendusel), ajutise summuti vaheosa ja teised peeglid, sest minu omal ei toiminud elektriline reguleerimine.
Taha ostsin taha uued ovaalid (Alpine SPG-69C) ja ette ustesse Alpine SPG-17C2, helipilt on totaalselt teine (loe: parem), kuigi ustekõlarite toimetamisega hetkel ma päris rahul pole, uks pläriseb liialt/või peksavad need kõlarid üle kui volüümi kuskile 60% ülespoole kruttida.
Kõlarite ja soodustuse eest aitäh Stereoalarmile.

Homme lähevad klaasid toonimisele, ilmselt ka esimesed ukse omad 50% või 35%, hea sünge Saab tuleb siit :headbang:

Pilt

Pilt
Originaal võimendi ei suudagi tavaliselt uute kõlarite täit potentsiaali väljamängida, vähemalt oli mu NG'l nii, ei tea milline see OG võimendi suutlikus on. Ma sain uue võimuga suuremast ülepeksust lahti aga ukse polstrid ragisevad ka kaasa. Selleks soovitatakse vist neid heli isolatsiooni matte ukse sisse ning polstri tuugamat kinnitust.
:drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#21

N Juun 20, 2019 9:21

Jah, jõudsin ka samale järeldusele hommikul, polster pläriseb - võimendi vahetust mõtlen, enne prooviks ust tummisemaks teha.

Täna läks auto toonimisse, ette 35% ja taha 5% läbipaistvusega kile - tahaks juba tulemust näha.
Kogenud Aeronaut. :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#22

N Juun 20, 2019 10:09

Esimeste ukseklaasidega tuleb olla toonimisel ettevaatlik. Oli imeõrnalt hall kile millest ma isegi aru ei saanud aga pandi mingi optiline mööteriist ukseklaasile ja öeldi , et tehase originaaltoon on just Saab 9-5 l piiri peal ja kraabiti kile servad lihtsalt katki , et peaksin selle niivöiteisiti eemaldama. Ja seda liimi annab sealt mehiselt siis maha kraapida.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#23

N Juun 20, 2019 10:59

Olen teadlik, mis tohib ja mis ei tohi olla, antud kombinatsioon sinikuubedele kindlasti ei meeldi, aga kuna mul enamustel autodel vähemalt 50% läbipaistvus on olnud ja probleeme pole olnud, siis läheb hetkel nii.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
TriinP
Postitusi: 15
Liitunud: K Aug 22, 2018 20:09
Asukoht: Alutaguse vald
Auto: 9-3 Aero

#24

N Juun 20, 2019 15:50

Veab siis :D Idablokis nii lihtsalt ei saa, võeti juba teisel päeval rajalt maha toonklaaside pärast.
Ei tea mis Saab?! :drive:
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#25

N Juun 20, 2019 19:00

Suuremates Eesti linnades väga ei ole probleeme, liiklust nii palju ja politseil palju suuremaid muresid liikluses lahendada. Täitsa edukalt üle aasta 30% läbipaistvusega kilega sõidetud ja seda veel kolmetähelise ossimargiga. Alles hiljuti sain esimest korda kraapida ja seda just väikelinnas. ÜV ajaks tuleks ka muidugi maha võtta või asendusklaasid panna. Muidugi eks kui ise tüli norida sõidustiiliga, siis saab ka Tallinnas üsna kiirelt lahti kilest. :mrgreen:
Suletud