Saab 9-3 Aero, 2001, 9-5LPT
Esimese generatsiooni 9-3 on alati hingelähedane olnud ja kuna see konkreetne isend aasta alguses nina eest ära osteti ja ta nüüd müügis juba olnud on pikemalt, siis tõin ta endale koju ära, läks vahetusena minu 9-5 vastu, mis mul siin müügis ka oli.
Autost endast:
2001 aasta Aero, manuaalkast, elektriline Aero sisu, kliima toimib, topsihoidja, soojendusega esiistmed, coiloverid, ta-technix, cd-box, madaldusvedrud. Huvitava lisana, tagurdades hakkab tagakojamees tööle, ei mäleta et mul ammusel 9-3l selline funktsioon oleks olnud.
Hiljuti vahetatud kõik kettad/klotsid, õli ja filter, üks tagumine pidurisupport.
Edasi käib üsna tummiselt, tagumikudüno ütleks, et originaal 151kw on seal küll järgi aidatud.
To do list:
- Rooste tagatiibadelt eemaldada - TEHTUD
- Tagumine vasak aknatõstuk vahetada - VAHETATUD
- Kvaliteetsem lahendus leida vedrustusele/asendada originaaliga (Selles maailmas täitsa võhikuna, ootan soovitusi kuhupoole piiluda coilide/madaldusvedrude või miks ka mitte õhkvedrustuse suunas) - TEHTUD, TA-technixi tagavedrud vahetatud eibachi - 30mm madalduse vastu ja sõidumugavus juba hoopis teine.
- Teretali eeskujul punased turvavööd, juhi oma narmendab nagunii
- poleerida ja vahatada
- Toonklaas, see on veel kahevahel, võibolla jääb selline clean look autole - TOONITUD
- Taga kõlaritega midagi ette võtta, tundub sellel ka tummisem helipakett olema, aga bassi põhjaväänates mingi kõrvalheli tekib - ALPINE kõlarid ustes ja mütsiriiulil
- vahel esinev vibratsioon
Lingid interneedusest iseendale
http://trolltuner.com/?p=219
Kulud:
Registreerimine: 48.-
Kindlustus: 88.39.-
EIbachi tagumised madaldusvedrud: 135.-
Peeglid kasutatud 20.-
Summuti kasutatud koos remondiga 45.-
Veovõll parem kasutatud 30.-
Toonklaas 130.-
Alpine kõlarid 102,3.-
Kütus: 644,66.-
Saabiklubi soodustusega võidetud summa: 22,54.-
Liitrites: 416,56+
Kilometraaž: 278963km
Paar pilti ka:
Autost endast:
2001 aasta Aero, manuaalkast, elektriline Aero sisu, kliima toimib, topsihoidja, soojendusega esiistmed, coiloverid, ta-technix, cd-box, madaldusvedrud. Huvitava lisana, tagurdades hakkab tagakojamees tööle, ei mäleta et mul ammusel 9-3l selline funktsioon oleks olnud.
Hiljuti vahetatud kõik kettad/klotsid, õli ja filter, üks tagumine pidurisupport.
Edasi käib üsna tummiselt, tagumikudüno ütleks, et originaal 151kw on seal küll järgi aidatud.
To do list:
- Rooste tagatiibadelt eemaldada - TEHTUD
- Tagumine vasak aknatõstuk vahetada - VAHETATUD
- Kvaliteetsem lahendus leida vedrustusele/asendada originaaliga (Selles maailmas täitsa võhikuna, ootan soovitusi kuhupoole piiluda coilide/madaldusvedrude või miks ka mitte õhkvedrustuse suunas) - TEHTUD, TA-technixi tagavedrud vahetatud eibachi - 30mm madalduse vastu ja sõidumugavus juba hoopis teine.
- Teretali eeskujul punased turvavööd, juhi oma narmendab nagunii
- poleerida ja vahatada
- Toonklaas, see on veel kahevahel, võibolla jääb selline clean look autole - TOONITUD
- Taga kõlaritega midagi ette võtta, tundub sellel ka tummisem helipakett olema, aga bassi põhjaväänates mingi kõrvalheli tekib - ALPINE kõlarid ustes ja mütsiriiulil
- vahel esinev vibratsioon
Lingid interneedusest iseendale
http://trolltuner.com/?p=219
Kulud:
Registreerimine: 48.-
Kindlustus: 88.39.-
EIbachi tagumised madaldusvedrud: 135.-
Peeglid kasutatud 20.-
Summuti kasutatud koos remondiga 45.-
Veovõll parem kasutatud 30.-
Toonklaas 130.-
Alpine kõlarid 102,3.-
Kütus: 644,66.-
Saabiklubi soodustusega võidetud summa: 22,54.-
Liitrites: 416,56+
Kilometraaž: 278963km
Paar pilti ka:
Viimati muutis 9-5LPT, L Juun 01, 2019 22:41, muudetud 6 korda kokku.
Kogenud Aeronaut.
need 9-5 meeste naljad ma ütlen
kas sul short shifterit on vaja?
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Tänud!
Ilus Saab tuletas täna meelde, et tegemist on ikkagi Saabiga, tcs off ja check engine arvasid, et ilusast päikseloojangu kruiisist oli mulle vähe.
Kiire konsultatsioon veikov ja veakoodi lugemine vvsiga ja p1230, maakeeli throttle body. Kustutasime veakoodid, mõni kilomeeter hiljem jälle check engine, aga seekord ilma tcs offita, eks homme puhastan throttle body ja teen talle resetti, õpetus vähemalt on internetis olemas.
Cruisecontroli lõi ka selle tcs off tulega maha, enam peale panna ei lasknudki.
Ilus Saab tuletas täna meelde, et tegemist on ikkagi Saabiga, tcs off ja check engine arvasid, et ilusast päikseloojangu kruiisist oli mulle vähe.
Kiire konsultatsioon veikov ja veakoodi lugemine vvsiga ja p1230, maakeeli throttle body. Kustutasime veakoodid, mõni kilomeeter hiljem jälle check engine, aga seekord ilma tcs offita, eks homme puhastan throttle body ja teen talle resetti, õpetus vähemalt on internetis olemas.
Cruisecontroli lõi ka selle tcs off tulega maha, enam peale panna ei lasknudki.
Kogenud Aeronaut.
Tänasest auto ümber vormistatud minule (48.-) ja olen ka Gjensidige klient, aastane kindlustus kodulehelt 88,39.- (neil hetkel mingi kampaania -15%), teised ei saanud selle hinnaga lähedalegi, kahju ainult, et nad nö põdrakaskot ei paku, aga tasuta puksiir vähemalt on olemas.
Viimati muutis 9-5LPT, R Mai 24, 2019 8:04, muudetud 1 kord kokku.
Kogenud Aeronaut.
See kiirusest ei sõltu, 1-5 käik igal kiirusel on tunda kui nobedamalt liigleda. Maru sujuval kiirendusel oluliselt vähem või mõne käiguga ei tunnegi. Aga täna tundus, et kurvis vibreeris vähem kiirendusel, pärast katsetan rooliga.
Kogenud Aeronaut.
Selle vibra põhjustajaks pakun pikema pooltelje (parempoolne) vahepuki laagrit. Kurvis ilmselt ühele poole väriseb rohkem kui teisele poole. Lisaks nt 100ga mõnes lohus käib ka vibra läbi ja mida rohkem asju/inimesi autos on, seda hullemaks läheb. Laager ise ei maksa suurt midagi, aga kuna see raam hoiab ühtlasi ka genekat kinni, siis veidi ikka saab lammutada.
See auto on nüüd seigelnud jah ja ma mitmelt müüjalt juba tahtnud infot/pilte selle coiloveri lahenduse kohta, aga mitte keegi ei tahtnud mulle vastata. Äkki viitsid mulle mõned pildid klõpsida kui auto alla satud. Võime PS'is täpsemalt suhelda.
Muidu on og aero ikka alati ilus, kuigi ma eriline viieukselise fänn pole.
See auto on nüüd seigelnud jah ja ma mitmelt müüjalt juba tahtnud infot/pilte selle coiloveri lahenduse kohta, aga mitte keegi ei tahtnud mulle vastata. Äkki viitsid mulle mõned pildid klõpsida kui auto alla satud. Võime PS'is täpsemalt suhelda.
Muidu on og aero ikka alati ilus, kuigi ma eriline viieukselise fänn pole.
Nii eelmised omanikud ka väitsid, et rohkemate inimestega on suurem vibra, aga tänud hea vihje eest, eks uurin.mihkel-m kirjutas: ↑R Mai 24, 2019 14:34Selle vibra põhjustajaks pakun pikema pooltelje (parempoolne) vahepuki laagrit. Kurvis ilmselt ühele poole väriseb rohkem kui teisele poole. Lisaks nt 100ga mõnes lohus käib ka vibra läbi ja mida rohkem asju/inimesi autos on, seda hullemaks läheb. Laager ise ei maksa suurt midagi, aga kuna see raam hoiab ühtlasi ka genekat kinni, siis veidi ikka saab lammutada.
See auto on nüüd seigelnud jah ja ma mitmelt müüjalt juba tahtnud infot/pilte selle coiloveri lahenduse kohta, aga mitte keegi ei tahtnud mulle vastata. Äkki viitsid mulle mõned pildid klõpsida kui auto alla satud. Võime PS'is täpsemalt suhelda.
Muidu on og aero ikka alati ilus, kuigi ma eriline viieukselise fänn pole.
Kirjuta mulle 56 kaheksa 9kaks99neli viberisse/whatsappi, eks ma proovin pilti teha kui satun sinna alla.
Kogenud Aeronaut.
Sellisel juhul ma suht kindel. Enda omal läbi käidud tee ja kuigi laager auto all väga suure loksuga ei tundunudki, siis alt ära võttes oli ikka päris lödi. Auto all see pooltelg ikka ratta poolt pinge all (eriti kahe posti tõstuki peal) ja eks ta siis arusaadavalt ei tundugi nii hull.
Nii, throttle body vahetatud (Tänud daagsile), viskab ikkagi limp modesse - tcs off tuli ei taha ka ära kustuda kuidagi ja suvaline obd junn ei anna selle kohta veakoodi ka, muus osas ikka p1230. Õhtul drazicu juurde, vaatan mis tech2 näitab, aga ehk on kellelgi sarnast häda olnud? Kas võib olla, et aju ei taha vana veakoodi unustada ja sp viskab ka uuesti errorisse?
Kogenud Aeronaut.
Tech-itud, talupoja mõistusega erinevaid variante katsetatud - aga sellegipoolest nii kui voolu Saab, limp mode. Kas on variant, et ta ei unusta seda viga ära ajus?
Vahetasin ühe juhtme välja, mis sälguline/näritud välja nägi.
Veakoodid p1230 ja p1231
-Faulty Throttle Body
-Throttle Body harness is open or shorted
-Throttle Body poor electrical connection
Vahetasin ühe juhtme välja, mis sälguline/näritud välja nägi.
Veakoodid p1230 ja p1231
-Faulty Throttle Body
-Throttle Body harness is open or shorted
-Throttle Body poor electrical connection
Kogenud Aeronaut.
Laadisin omale WIS-i alla ja hakkame üks nädalavahetus sellega tegelema, praegu otseselt sõitmist ei sega peale selle, et pöörded tühikäigul 1200-1300 rpm-i kandis on. Praegu on tulemas SaabFestival 2019 ja remonttöödeks aega ei ole.
Kuigi alguses said tellitud kõik madaldusvedrud, siis üsna kiirelt sain jaole ja tellisin ainult tagumised, sest esimesi pole mul ju kuskile panna praegu. Käiku lähevad teada-tuntud Eibachi omad, 30mm madaldusega, vaatan kuidas see sõiduomadustele mõjub - võibolla vahetan tagasi ka originaal madalama vedrustusega sõiduki amortide vastu ja ette ka sama kombo. vedrud tellitud stance.ee-st, 135.-
Keretööd on kokku lepitud augusti alguseks, varem pole aega nendel inimestel kelle juurde soovisin pääseda, vast on suvepäevadeks korras.
Kuigi alguses said tellitud kõik madaldusvedrud, siis üsna kiirelt sain jaole ja tellisin ainult tagumised, sest esimesi pole mul ju kuskile panna praegu. Käiku lähevad teada-tuntud Eibachi omad, 30mm madaldusega, vaatan kuidas see sõiduomadustele mõjub - võibolla vahetan tagasi ka originaal madalama vedrustusega sõiduki amortide vastu ja ette ka sama kombo. vedrud tellitud stance.ee-st, 135.-
Keretööd on kokku lepitud augusti alguseks, varem pole aega nendel inimestel kelle juurde soovisin pääseda, vast on suvepäevadeks korras.
Kogenud Aeronaut.
Eile said Veiko juures külge eibachi madaldusvedrud (tânud stance.ee-le), taguots pisut kõrgem, ehk siis esiotsaga samad nüüd. Hea mitu tundi jaurasime ka drosseli jamaga, midagi paremaks ei saanud - täna läks külge vvs-i käest omandatud drossel ja toimib nii nagu peab, ehk siis seniproovitud ilmselt vigased.
VVS-i käest ostsin ka veel ühe Hirsch Performance summutiotsa, saab selle praeguse kõrre asemele ehk kunagi sätitud - ehk sellepärast, et plaanis on terve summuti jooks tummisema vastu vahetada, praegune sai ühe keskmisest järsema lamava politseiniku otsa ära rihitud.
Üks sigatolmune pilt ka
VVS-i käest ostsin ka veel ühe Hirsch Performance summutiotsa, saab selle praeguse kõrre asemele ehk kunagi sätitud - ehk sellepärast, et plaanis on terve summuti jooks tummisema vastu vahetada, praegune sai ühe keskmisest järsema lamava politseiniku otsa ära rihitud.
Üks sigatolmune pilt ka
Kogenud Aeronaut.
Eile sain kasutatud parempoolse veovõlli (vibratsiooni kontrollimiseks kiirendusel), ajutise summuti vaheosa ja teised peeglid, sest minu omal ei toiminud elektriline reguleerimine.
Taha ostsin taha uued ovaalid (Alpine SPG-69C) ja ette ustesse Alpine SPG-17C2, helipilt on totaalselt teine (loe: parem), kuigi ustekõlarite toimetamisega hetkel ma päris rahul pole, uks pläriseb liialt/või peksavad need kõlarid üle kui volüümi kuskile 60% ülespoole kruttida.
Kõlarite ja soodustuse eest aitäh Stereoalarmile.
Homme lähevad klaasid toonimisele, ilmselt ka esimesed ukse omad 50% või 35%, hea sünge Saab tuleb siit
Taha ostsin taha uued ovaalid (Alpine SPG-69C) ja ette ustesse Alpine SPG-17C2, helipilt on totaalselt teine (loe: parem), kuigi ustekõlarite toimetamisega hetkel ma päris rahul pole, uks pläriseb liialt/või peksavad need kõlarid üle kui volüümi kuskile 60% ülespoole kruttida.
Kõlarite ja soodustuse eest aitäh Stereoalarmile.
Homme lähevad klaasid toonimisele, ilmselt ka esimesed ukse omad 50% või 35%, hea sünge Saab tuleb siit
Kogenud Aeronaut.
- Mundujeevitž
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 150
- Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
- Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
- Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero
Originaal võimendi ei suudagi tavaliselt uute kõlarite täit potentsiaali väljamängida, vähemalt oli mu NG'l nii, ei tea milline see OG võimendi suutlikus on. Ma sain uue võimuga suuremast ülepeksust lahti aga ukse polstrid ragisevad ka kaasa. Selleks soovitatakse vist neid heli isolatsiooni matte ukse sisse ning polstri tuugamat kinnitust.9-5LPT kirjutas: ↑K Juun 19, 2019 21:16Eile sain kasutatud parempoolse veovõlli (vibratsiooni kontrollimiseks kiirendusel), ajutise summuti vaheosa ja teised peeglid, sest minu omal ei toiminud elektriline reguleerimine.
Taha ostsin taha uued ovaalid (Alpine SPG-69C) ja ette ustesse Alpine SPG-17C2, helipilt on totaalselt teine (loe: parem), kuigi ustekõlarite toimetamisega hetkel ma päris rahul pole, uks pläriseb liialt/või peksavad need kõlarid üle kui volüümi kuskile 60% ülespoole kruttida.
Kõlarite ja soodustuse eest aitäh Stereoalarmile.
Homme lähevad klaasid toonimisele, ilmselt ka esimesed ukse omad 50% või 35%, hea sünge Saab tuleb siit
Jah, jõudsin ka samale järeldusele hommikul, polster pläriseb - võimendi vahetust mõtlen, enne prooviks ust tummisemaks teha.
Täna läks auto toonimisse, ette 35% ja taha 5% läbipaistvusega kile - tahaks juba tulemust näha.
Täna läks auto toonimisse, ette 35% ja taha 5% läbipaistvusega kile - tahaks juba tulemust näha.
Kogenud Aeronaut.
Esimeste ukseklaasidega tuleb olla toonimisel ettevaatlik. Oli imeõrnalt hall kile millest ma isegi aru ei saanud aga pandi mingi optiline mööteriist ukseklaasile ja öeldi , et tehase originaaltoon on just Saab 9-5 l piiri peal ja kraabiti kile servad lihtsalt katki , et peaksin selle niivöiteisiti eemaldama. Ja seda liimi annab sealt mehiselt siis maha kraapida.
Olen teadlik, mis tohib ja mis ei tohi olla, antud kombinatsioon sinikuubedele kindlasti ei meeldi, aga kuna mul enamustel autodel vähemalt 50% läbipaistvus on olnud ja probleeme pole olnud, siis läheb hetkel nii.
Kogenud Aeronaut.
Suuremates Eesti linnades väga ei ole probleeme, liiklust nii palju ja politseil palju suuremaid muresid liikluses lahendada. Täitsa edukalt üle aasta 30% läbipaistvusega kilega sõidetud ja seda veel kolmetähelise ossimargiga. Alles hiljuti sain esimest korda kraapida ja seda just väikelinnas. ÜV ajaks tuleks ka muidugi maha võtta või asendusklaasid panna. Muidugi eks kui ise tüli norida sõidustiiliga, siis saab ka Tallinnas üsna kiirelt lahti kilest.