Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Vasta
Tormi2k8
Postitusi: 51
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#1

P Juul 28, 2019 13:16

Pikemat aega oli plaan leida punane või valge 9000 Aero, sinise monster-Aero asemele. Sinine Aero leidis uue ja tubli omaniku, paraku punast, valget või mistahes muud värvi (va hall) 9000 Aerot asemele ei õnnestunud leida. Hoovil olevale cabrio Viggen'ile olid plaanitud suveks ulatuslikud remonttööd, nii et valikus olid ka cabrio eksemplarid. Tartus ilmnes mõistlik pakkumine ja pikalt polnud midagi mõelda. Sai küll pigem esmalt valitud ajutiseks sõidukiks, kuid nii kere, katus kui tehnika olid üle ootuste heas seisukorras, et kadus hilisem müügiisu ära. Autoga tuli kaasa piisavalt paks mapp varasemaid töid kajastavad arveid. Mootor käib vaikselt, kast vahetab käike sujuvalt ja ei kere pealt ega alt ei leia sisuliselt ühtegi roostetäppi. Järjekorras juba päris mitmes Saab, hetkel hoovil üks neljast.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Lisadest:
154 kW Hirsch ECU koos Hirsch vedrustusega, carbon armatuur.
Mäludega el. toolid
Kliima
Püsikas

Esimese tööna sai hingerahustuseks võetud ette PCV komplekti paigaldus. Klapikambrikaane alt kõik ilus-puhas, samuti õlivannist avanev vaade oli kaunis.

Teine ettevõtmine oli hankida Hirsch'i kobra. Õnnestus leida autentne detail 9-5 Troll küljest. Paraku keevisõmbluste kvaliteet jättis soovida. Funktsionaalselt, pole tollel Trolli torul viga midagi. Toru seest on isegi kena. Fotol võrdlus 9-5 Aero MY01 kobraga.
Pilt

Hing ei andnud rahu ja sai mõõdetud sisse 9-5 originaalkobra ja tehtud ise oma äranägemise järgi üks. Toru paigaldamisel selgus, et varasemalt on juba autot õnnistatud TD04HL'ga ja cross-flow vahejahutiga. Meeldiv üllatus.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Külge sai monteeritud ka GenuineSaab'ist tellitud 3" downpipe. Tellitud sai neid esimese hooga mitu. Läks nii oma kasutusse kui läbi foorumi leidis üks komplekt uue omaniku. Hääl on meeldiv, mahe ja ei häiri ka lahtise katusega sõites.

Pilt
Pilt

Paigaldust ootab veel renoveeritud komplekt pidureid. Ettevalmistatud on 308 mm komplekt ette kui 300 mm vent. komplekt taha. Vanad sadulad lahtivõetuna fosforhappesse elu üle järgi mõtlema, pärast seda neutraliseerimine, roostemuunduriga ja kuumakindla värviga katmine ning remontkomplektide paigaldus.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Teostama peaks veel ennetavalt korrosioonitõrje ja vahetama välja viimase kui ühe jahutusvedeliku vooliku. Võiks lõpuks piksliparanduskomplektid ära tellida ja ka need vähesed puuduolevad pikslid omale kohale tagasi tuua. Kuna varakambrisse ilmus üks kasutuskõlbmatu TD04, siis tellitud on selle kodade vahele veidi suurema tootlikkusega keskosa. Ühes sellega ootavad 2 komplekti B2x4 kolbe, et need T7 ploki jaoks mõõtu ajada.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1772
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#2

E Juul 29, 2019 9:11

Igavesti kihvt, korralik asi peaks olema :)
Suveks parim Saab.
Sent from my Monte Carlo using B236
Tormi2k8
Postitusi: 51
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#3

P Aug 04, 2019 11:38

Saabus lõpuks kauaoodatud täiendus TD04 kodade vahele. Seekord oli eesmärgiks pääseda kõikvõimalikest kodade treimistest.

Pilt

Pilt

Lisaks pisut erilisemale külmatiivikule ka 9-labaga turbiinivõll. Eks pärast paigaldust ole näha, palju rõhk ja IAT sama mAir juures langevad.
Tormi2k8
Postitusi: 51
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#4

L Sept 21, 2019 19:15

Vahepeal toimunud suuremas osas pisemate vigade likvideerimine.

Ega enne polekski osanud vaadata kui alles pärast OpenSID lisamist softile. Tingitud oli see justkui küttenäljast kõrgematel pööretel. Selgus, et mAir jäi mReq'ist omajagu maha ning samuti krudis Amul üsna kiiresti 1800 peale. Mõeldud-tehtud ja asutud veajahile. Sai treitud sobilik adapter õhulugeja asemele, kust siis surve järgi löödud. Samuti ka lahti ühendatud cobrast karterituulde minev osa.

Pilt

Lekkis enam-vähem kõik, mis seda teha sai. Ühesuunaklapid lekkisid sisuliselt kõik.
1) Esimese asjana sai võetud kasutusele T5 EVAP (või ka MY06+) sarnane lahendus. Üks lekkiv klapp jälle vähem;
2) drosseli peal olev o-ring. Kale, mõranenud ja rõhk tuli pahinal läbi. Asendus kohalikust Hydroscandi-laadsest poest paarkümmend eurosenti;
3) kollektori küljes olev nippeljaotur bypass'i juhtklapile ja kütterõhuregulaatorile. 10 mm polt lahti ja ka selle all peidus olnud o-ring oli kale. Lagunes eemaldamisel. Vahetusse;
4) pneumoliitmikud. Uus liitmik ca 15€/tk. Sai eemaldatud punased plastvõrud ja nende tagant o-rõngad. Uued asemele, vanad võrud järgi ja pidasid need liitmikud taas.

Kõikvõimalike vaakumvoolikute ja o-rõngaste vahetuse tulemusel kukkus Amul 1800 pealt 200 peale. Samalaadsed protseduurid said tehtud ja hoovile saabunud Viggenil.

Salongiradikasse mineva jahutusvedeliku vooliku klambri vahelt hakkas läbi immitsema. Ajutise lahendusena, lõigatud klambri alt jupp maha ja surutud voolik uuesti otsa. Selgus aga, et voolik ise seest kummipurune. Kaalutud, kas osta vaid salongiradika voolikud (~20€), osta kõik uued või tellida kõik uued ja silikoonist. Vahetades kõik voolikud, siis hinnaerinevus silikooniga jäi minimaalne. Enne veel kui sai kõik voolikud välja vahetatud, jõudis toosama salongiradikasse minev voolik aga lõhkeda hoopis klambri kõrvalt.

Pilt
Pilt

Viimasena, kuid mitte vähemtähtsana, hoovile saabus veel üks Saabipere liige ühe 5D Viggen'i näol.

Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 51
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#5

N Nov 07, 2019 18:27

Viggen/Aero karbikatete küljest esimeste tõstekohtade katete irdumise vastu sai vahepeal leitud mõningane leevendus. Kui tellimine on tülikas, variant 2 on need katted ise valmistada. Esmalt küll oma tarbeks, kuid piisava nõudluse/soovi korral võib neid ka suurema partii valmistada. Järgmisena proovib ehk ära pukseerimisaasa katte paljundamise.

Pilt
Pilt
Vasta