Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#26

L Okt 17, 2020 12:19

wilddog kirjutas:
L Okt 17, 2020 7:46
Tormi2k8 kirjutas:
R Okt 16, 2020 22:11
Paigaldust ootab järgmine vigur.
Google ei andnud 20 sekundi vältel vastet. WTF, mis apastraat see on? Kajalood vä?
Kui juba Trolli rooliga peenutsemiseks läks, siis Beckeri toodetud Saabi makk oli asjade loomulik käik. Originaalilähedane välimus, paljukiidetud Beckeri heli ja ka lisaadapteri abil bluetooth võimekus. Korra kaalusin ka 9-5 Denso navi retrofit-i ja ega see plaan pole muidugi ka maha maetud.

Kui mõnel foorumikasutajal imekombel peaks samuti taoline makk leiduma, oleksin ääretult tänulik informatsiooni eest, millised pinid on C-sektsioonis ühendatud, et kõik vajalikud signaalid jõuaksid makini.

Kuna juba mõnda aega on olnud idee täiendada SID-i ja ACC paneeli, siis sai laseriga üles võetud mõlemad. Kellel huvi taoliste katete vastu, siis küll kokkuleppele jõuaks.

Pilt
Pilt
Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#27

K Okt 21, 2020 10:43

Pilt

Esimene proovidetail väljas. Veidi vaja mõõtmeid kohendada. Ümber nuppude ilmselt võiks tihedamalt sobida, siis ei paistaks originaalpaneeli raadiused taustalt välja. 3 mm leht on ka veidi veidi liiga paks selleks otstarbeks.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#28

K Okt 21, 2020 16:57

Kena käteöö ja ka muus osas huvitav jälgida mis muutuseid SAABi juures teed. Nendega mis seni peaks juba olema Sinu SAAB päris kiire tänavaauto. :)
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#29

N Okt 22, 2020 16:00

Mõelda võib ka valgusanduri avause faasimise peale. Samas kui juba kuju olemas, siis liimitav laminaat plaat oleks parem? Lõikavad ühe ropsuga ca 20 tk.
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#30

N Okt 22, 2020 22:29

wilddog kirjutas:
N Okt 22, 2020 16:00
Mõelda võib ka valgusanduri avause faasimise peale. Samas kui juba kuju olemas, siis liimitav laminaat plaat oleks parem? Lõikavad ühe ropsuga ca 20 tk.
Pilt

Raadiused ja avade asukohad pärast mitmendat katset nüüdseks juba õiged ja tööjoonised lukus. Mul poleks kahju lasta neid 20 tk lõigata kui sellele asjale ka reaalselt huvi oleks (ega poleks kahju võtta üles ka 9-5 SID+ACC). Võiks kasutada 0,8 mm mudellennukite vineeri, võiks kasutada ka 0,6..0,8 mm paksusega mõnda põnevama tooniga spooni. Paraku põhiline eesmärk on hetkel saada CF katted peale. 0,5 mm leht on tellitud. Eks paistab, kas õnnestub seda eksperimentaalõppetöökoja vahenditega lõigata. Reaalne oht, et riidest läbi ei nüsi kuid ümberringi epovaigu sulatab ära.

Kui juba skaneerimiseks läks, siis sai üles võetud 9-3OG cabrio tagaluugile kinnituv spoiler. Ehk kunagi veel üht taolist tarvis (ja kellel huvi samasuguse järgi, võib ühendust võtta).

Pilt
Pilt
Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#31

L Nov 07, 2020 13:13

Makk sisuliselt paigas. Vaja oli teha kaks adapterit: üks uksekõlarite ühendamiseks 8-pin DIN -> 2xRCA ja teine Dietz 61009 klotsi ühendamiseks. Heli on makil aga jumalik. BT moodul toimib kenasti ja heli on puhas. Võib FM transmitteri vähemalt sellest autost eemaldada ega pea enam ummikutes kuulama mõne kaaskodaniku autost viitmiinust. Tel1 paketiga monteeritud GSM antenni ühendamiseks tuli soetada kaks adapterit: FME->SMA ja SMA->Wiclic. Toimib kenasti. Üllatuslikult on makk võimeline ette lugema SMS-e. Viimasena veel tellima 18 pin MQS pesa, et kasutada ära ka originaal-mikrofon A-piilaril.

1) Dietz 61009 plokk Saksa eBay;
2) Dietz-i ühendamiseks 12-pin MQS pesa (koosneb 3 erinevast artiklist, millel miinimumkogused :bs: ), YEint
3) Beckeri GSM/GPS WISI moodul, Saksa eBay;
4) GPS antenn YEint;
5) 10-pin ISO pesa, UK eBay;
6) Mini-ISO->5xRCA adapter, Oomipood;
7) 8-pin ISO ühenduskomplekt, Oomipood;
8) 8-pin DIN pesa, Oomipood;
9) 2xRCA kaabel, Oomipood;
10) BT 5.0 moodul, Aliexpress;
11) FME->SMA adapter, Teval;
12) SMA->Wiclic adapter, Teval;

Pilt
Pilt
Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#32

L Veebr 27, 2021 13:18

Veel enne kevadet mõned korrastused, mis ootavad tegemist: pigimatid ja täiendav mürasummutus salongivaiba alla, audiokaabeldus korrigeerida, polstritega veidi paremini sobivad istmed, wideband ja TD04HL-22T.

Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#33

R Mär 26, 2021 14:23

Wideband koos toolidega sai paika. 22T veel jäänud. Pole veel otsustanud, kas teha vana RV cobra veidi ringi või teha täiesti uus, et sealt maksimum võtta. Praegusel juhul cobra väljundava 46,5 mm, kuid saaks teha 52 mm avaga versiooni.

Pilt
Pilt

Paralleelselt, Aardla avarustest sai liikuma midagi sinist. Veidi veel kohendada ja korrastada ning hooajaks valmis.
Pilt
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#34

R Mär 26, 2021 14:27

Kas (Kus) lasid olemasolevad istmed üle nahatada või leidsidki valmiskomplekti?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#35

R Mär 26, 2021 14:44

SoS kirjutas:
R Mär 26, 2021 14:27
Kas (Kus) lasid olemasolevad istmed üle nahatada või leidsidki valmiskomplekti?
Paides tehti ära. Valmiskomplekti ei suutnud cabriole leida, ka Šveitsi portaalides tühjus. Kui leiab, siis vaid 5D mudelile. Lootusetu. Algupäraselt oli plaan CV Aero istmed üle teha, kuid ei söandanud neid lõhkuda. Padjadoonoriks läksid ühed 5D Aero istmed. Tõsteti SE istmete raamidele ringi. Nahk, Alcantara värvus ja perfosamm "originaali" järgi. Istmed said maru mugavad ja minimaalse külglibisemisega.
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#36

N Juul 01, 2021 12:03

Varudesse jõudis paljukiidetud ja ülistatud kungskobra. Väike pildimaterjal võrreldes Hirsch valukobraga. Las siis üldsus otsustab, kumb on parem ja oma hinda väärt. Sisendviigu seinapaksuse erinevus nähtav. Väljundviigu läbimõõt Hirsch torul 46,5, KC 42,6. Hirsch torul liigub kumerus otse "põhjamööda" väljundavasse, KC puhul kuidagi keskele. Alla jääb mehine jõnks. Lisaks veel alumise kolmandiku peal olev kühm. Hirsch torul on sisepinnad valujääkidest puhtad ega mingeid poore. KC puhul lähemal vaatlusel... ega ei julgeks seda ilma sisepindu ülekäimata auto külge pannagi. :shock:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kuigi 2,5" RV cobra vaikselt valmib -22T tarbeks, siis läheb paralleelselt ka kungskobra ümberlõikusele. Eesmärk sisendava juurest materjali eraldada, lisaks alumine väljund viia 52,6 mm peale. Ilmselt freesib astme sisse ning pressib sinna torupuksi rõngastihendi tarbeks.

Pilt
Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#37

T Juul 20, 2021 19:58

Ettevalmistused -22T paigalduseks jätkuvad. Cobra sai pinki võetud ning freesiga aste sisse tehtud. Piltidelt näha, et päris ladusalt see siiski ei läinud ning kõverikku tekkis täiendav, soovimatu, ava. Valualumiiniumit esimese hooga keevitama ei tõtta. Kasutusse läksid Alutite vardad. Roostevabast terasest puks sai sisse pressida, igasugused teravad servad ja veel viimanegi liigne materjal eemaldatud. Sisepinnad tuleb veel siledaks viimistleda. Kaugemas tulevikus ehk nikerdab ka RV versiooni valmis.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#38

T Aug 10, 2021 22:32

Pilt
Pilt

Külma- ja kuumakoda said mõlemad porditud ja seest oluliselt siledamaks. Käiku läks 7-ne koda. Võrreldes 5-se kojaga ikka oluliselt suurem. Freesiga läbi cobra uhatud ava sai kinni keevitatud ja ka cobra sai seest siledama pinna. Jääb nüüd vaid külge panna. Lisaks sai hangitud ühed neljakolvised, mis plaanis kokku sobitada 314 ketastega. Ehk offseti poolest mahuvad siiski velje taha ära.

Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#39

K Sept 08, 2021 9:19

Paika läks lõpuks ülaltoodud piltidel TD04HL-22T koos #7 kuumakojaga. Küll aga tuleb ettevalmistatud WG klamber ringi teha ning tuua seda sentimeetri jagu rohkem radiaatori poole. Kungskobra liiga jäme, et aftermarket wastegate ära mahuks.

Pilt
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#40

L Okt 30, 2021 9:35

Pilt

Järelturu wastegate jaoks sai teha kinnitusplaadid. Mõni puuduolev mm olemas. Üldiselt võib selle 22T-ga rahule jääda. Automaadi otsas mingit tuntavat puudust spooli osas ei ole. Küll aga tarkvaras tuli nihutada kickdowni lülituspunkti hilisemaks. Positiivsena veel, ohtra rõhu all kiirendades läksid käiguvahetused sujuvamaks.
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#41

T Nov 02, 2021 14:13

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Esialgne plastprototüüp olemas. Saab kuju veidi optimeerida ning metallilaastu ka lasta. Ruumi poolest midagi roosilist tegelikult ei ole, vähemalt 314 kettaga, et klots ketta ilusti ära kataks. Samuti jääb 314 kettaga üksjagu pinda kasutamata. Uuemalt Opelilt 321 või Alfa 330 kettaga oleks mänguruumi veidi rohkem.
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#42

K Dets 29, 2021 13:55

Vahepeal lisandunud natuke pildimaterjali. Sadulad pulbervärvitud ja ootavad remontkomplekti paigaldust.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#43

R Jaan 07, 2022 23:47

Krt see näeb velje taga ikka väga hea välja juba. Mille sadulad need originaalis üldse on?
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#44

T Jaan 11, 2022 23:06

mihkel-m kirjutas:
R Jaan 07, 2022 23:47
Krt see näeb velje taga ikka väga hea välja juba. Mille sadulad need originaalis üldse on?
E38 730d sadulad. Põhjuseid mitmeid: kättesaadavus, hind, varuosade hind, sobivus 314 SS ketastega. Tõsine probleem on aga sadulate suurus ja sobivus velgedega. Viggeni velgedega kasutamiseks on vaja 20 mm flantse.
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#45

N Juun 23, 2022 20:19

Lõpuks said pidurid üle käidud. Tagumised said lühikese aja jooksul taas värskendatud. Mõistlikum oli järgmine komplekt pulbervärvist läbi lasta ja koos värskete ketaste-klotsidega auto külge monteerida. Said külge ka esimesed pidurid. Erinevus on märkimisväärne, võib rahul olla.

Pilt
Pilt
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#46

K Juul 13, 2022 0:01

Väga ilus, tehasest oleks pidanud kõik 147kW ja rohkem OG'd selliste piduritega tulema. :head:
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#47

E Sept 04, 2023 13:54

Pilt

Nädalavahetuse varahommikul mõned tihendid üle käia, uus MAF ja uus soft. Trassil logides jäi 1350 mg/c @5500 rpm. Auto siirdus uuele omanikule.
Vasta