2. leht 2-st

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: L Okt 17, 2020 12:19
Postitas Tormi2k8
wilddog kirjutas:
L Okt 17, 2020 7:46
Tormi2k8 kirjutas:
R Okt 16, 2020 22:11
Paigaldust ootab järgmine vigur.
Google ei andnud 20 sekundi vältel vastet. WTF, mis apastraat see on? Kajalood vä?
Kui juba Trolli rooliga peenutsemiseks läks, siis Beckeri toodetud Saabi makk oli asjade loomulik käik. Originaalilähedane välimus, paljukiidetud Beckeri heli ja ka lisaadapteri abil bluetooth võimekus. Korra kaalusin ka 9-5 Denso navi retrofit-i ja ega see plaan pole muidugi ka maha maetud.

Kui mõnel foorumikasutajal imekombel peaks samuti taoline makk leiduma, oleksin ääretult tänulik informatsiooni eest, millised pinid on C-sektsioonis ühendatud, et kõik vajalikud signaalid jõuaksid makini.

Kuna juba mõnda aega on olnud idee täiendada SID-i ja ACC paneeli, siis sai laseriga üles võetud mõlemad. Kellel huvi taoliste katete vastu, siis küll kokkuleppele jõuaks.

Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: K Okt 21, 2020 10:43
Postitas Tormi2k8
Pilt

Esimene proovidetail väljas. Veidi vaja mõõtmeid kohendada. Ümber nuppude ilmselt võiks tihedamalt sobida, siis ei paistaks originaalpaneeli raadiused taustalt välja. 3 mm leht on ka veidi veidi liiga paks selleks otstarbeks.

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: K Okt 21, 2020 16:57
Postitas I-Vaari
Kena käteöö ja ka muus osas huvitav jälgida mis muutuseid SAABi juures teed. Nendega mis seni peaks juba olema Sinu SAAB päris kiire tänavaauto. :)

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: N Okt 22, 2020 16:00
Postitas wilddog
Mõelda võib ka valgusanduri avause faasimise peale. Samas kui juba kuju olemas, siis liimitav laminaat plaat oleks parem? Lõikavad ühe ropsuga ca 20 tk.

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: N Okt 22, 2020 22:29
Postitas Tormi2k8
wilddog kirjutas:
N Okt 22, 2020 16:00
Mõelda võib ka valgusanduri avause faasimise peale. Samas kui juba kuju olemas, siis liimitav laminaat plaat oleks parem? Lõikavad ühe ropsuga ca 20 tk.
Pilt

Raadiused ja avade asukohad pärast mitmendat katset nüüdseks juba õiged ja tööjoonised lukus. Mul poleks kahju lasta neid 20 tk lõigata kui sellele asjale ka reaalselt huvi oleks (ega poleks kahju võtta üles ka 9-5 SID+ACC). Võiks kasutada 0,8 mm mudellennukite vineeri, võiks kasutada ka 0,6..0,8 mm paksusega mõnda põnevama tooniga spooni. Paraku põhiline eesmärk on hetkel saada CF katted peale. 0,5 mm leht on tellitud. Eks paistab, kas õnnestub seda eksperimentaalõppetöökoja vahenditega lõigata. Reaalne oht, et riidest läbi ei nüsi kuid ümberringi epovaigu sulatab ära.

Kui juba skaneerimiseks läks, siis sai üles võetud 9-3OG cabrio tagaluugile kinnituv spoiler. Ehk kunagi veel üht taolist tarvis (ja kellel huvi samasuguse järgi, võib ühendust võtta).

Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: L Nov 07, 2020 13:13
Postitas Tormi2k8
Makk sisuliselt paigas. Vaja oli teha kaks adapterit: üks uksekõlarite ühendamiseks 8-pin DIN -> 2xRCA ja teine Dietz 61009 klotsi ühendamiseks. Heli on makil aga jumalik. BT moodul toimib kenasti ja heli on puhas. Võib FM transmitteri vähemalt sellest autost eemaldada ega pea enam ummikutes kuulama mõne kaaskodaniku autost viitmiinust. Tel1 paketiga monteeritud GSM antenni ühendamiseks tuli soetada kaks adapterit: FME->SMA ja SMA->Wiclic. Toimib kenasti. Üllatuslikult on makk võimeline ette lugema SMS-e. Viimasena veel tellima 18 pin MQS pesa, et kasutada ära ka originaal-mikrofon A-piilaril.

1) Dietz 61009 plokk Saksa eBay;
2) Dietz-i ühendamiseks 12-pin MQS pesa (koosneb 3 erinevast artiklist, millel miinimumkogused :bs: ), YEint
3) Beckeri GSM/GPS WISI moodul, Saksa eBay;
4) GPS antenn YEint;
5) 10-pin ISO pesa, UK eBay;
6) Mini-ISO->5xRCA adapter, Oomipood;
7) 8-pin ISO ühenduskomplekt, Oomipood;
8) 8-pin DIN pesa, Oomipood;
9) 2xRCA kaabel, Oomipood;
10) BT 5.0 moodul, Aliexpress;
11) FME->SMA adapter, Teval;
12) SMA->Wiclic adapter, Teval;

Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: L Veebr 27, 2021 13:18
Postitas Tormi2k8
Veel enne kevadet mõned korrastused, mis ootavad tegemist: pigimatid ja täiendav mürasummutus salongivaiba alla, audiokaabeldus korrigeerida, polstritega veidi paremini sobivad istmed, wideband ja TD04HL-22T.

Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: R Mär 26, 2021 14:23
Postitas Tormi2k8
Wideband koos toolidega sai paika. 22T veel jäänud. Pole veel otsustanud, kas teha vana RV cobra veidi ringi või teha täiesti uus, et sealt maksimum võtta. Praegusel juhul cobra väljundava 46,5 mm, kuid saaks teha 52 mm avaga versiooni.

Pilt
Pilt

Paralleelselt, Aardla avarustest sai liikuma midagi sinist. Veidi veel kohendada ja korrastada ning hooajaks valmis.
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: R Mär 26, 2021 14:27
Postitas SoS
Kas (Kus) lasid olemasolevad istmed üle nahatada või leidsidki valmiskomplekti?

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: R Mär 26, 2021 14:44
Postitas Tormi2k8
SoS kirjutas:
R Mär 26, 2021 14:27
Kas (Kus) lasid olemasolevad istmed üle nahatada või leidsidki valmiskomplekti?
Paides tehti ära. Valmiskomplekti ei suutnud cabriole leida, ka Šveitsi portaalides tühjus. Kui leiab, siis vaid 5D mudelile. Lootusetu. Algupäraselt oli plaan CV Aero istmed üle teha, kuid ei söandanud neid lõhkuda. Padjadoonoriks läksid ühed 5D Aero istmed. Tõsteti SE istmete raamidele ringi. Nahk, Alcantara värvus ja perfosamm "originaali" järgi. Istmed said maru mugavad ja minimaalse külglibisemisega.

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: N Juul 01, 2021 12:03
Postitas Tormi2k8
Varudesse jõudis paljukiidetud ja ülistatud kungskobra. Väike pildimaterjal võrreldes Hirsch valukobraga. Las siis üldsus otsustab, kumb on parem ja oma hinda väärt. Sisendviigu seinapaksuse erinevus nähtav. Väljundviigu läbimõõt Hirsch torul 46,5, KC 42,6. Hirsch torul liigub kumerus otse "põhjamööda" väljundavasse, KC puhul kuidagi keskele. Alla jääb mehine jõnks. Lisaks veel alumise kolmandiku peal olev kühm. Hirsch torul on sisepinnad valujääkidest puhtad ega mingeid poore. KC puhul lähemal vaatlusel... ega ei julgeks seda ilma sisepindu ülekäimata auto külge pannagi. :shock:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Kuigi 2,5" RV cobra vaikselt valmib -22T tarbeks, siis läheb paralleelselt ka kungskobra ümberlõikusele. Eesmärk sisendava juurest materjali eraldada, lisaks alumine väljund viia 52,6 mm peale. Ilmselt freesib astme sisse ning pressib sinna torupuksi rõngastihendi tarbeks.

Pilt
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: T Juul 20, 2021 19:58
Postitas Tormi2k8
Ettevalmistused -22T paigalduseks jätkuvad. Cobra sai pinki võetud ning freesiga aste sisse tehtud. Piltidelt näha, et päris ladusalt see siiski ei läinud ning kõverikku tekkis täiendav, soovimatu, ava. Valualumiiniumit esimese hooga keevitama ei tõtta. Kasutusse läksid Alutite vardad. Roostevabast terasest puks sai sisse pressida, igasugused teravad servad ja veel viimanegi liigne materjal eemaldatud. Sisepinnad tuleb veel siledaks viimistleda. Kaugemas tulevikus ehk nikerdab ka RV versiooni valmis.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: T Aug 10, 2021 22:32
Postitas Tormi2k8
Pilt
Pilt

Külma- ja kuumakoda said mõlemad porditud ja seest oluliselt siledamaks. Käiku läks 7-ne koda. Võrreldes 5-se kojaga ikka oluliselt suurem. Freesiga läbi cobra uhatud ava sai kinni keevitatud ja ka cobra sai seest siledama pinna. Jääb nüüd vaid külge panna. Lisaks sai hangitud ühed neljakolvised, mis plaanis kokku sobitada 314 ketastega. Ehk offseti poolest mahuvad siiski velje taha ära.

Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: K Sept 08, 2021 9:19
Postitas Tormi2k8
Paika läks lõpuks ülaltoodud piltidel TD04HL-22T koos #7 kuumakojaga. Küll aga tuleb ettevalmistatud WG klamber ringi teha ning tuua seda sentimeetri jagu rohkem radiaatori poole. Kungskobra liiga jäme, et aftermarket wastegate ära mahuks.

Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: L Okt 30, 2021 9:35
Postitas Tormi2k8
Pilt

Järelturu wastegate jaoks sai teha kinnitusplaadid. Mõni puuduolev mm olemas. Üldiselt võib selle 22T-ga rahule jääda. Automaadi otsas mingit tuntavat puudust spooli osas ei ole. Küll aga tarkvaras tuli nihutada kickdowni lülituspunkti hilisemaks. Positiivsena veel, ohtra rõhu all kiirendades läksid käiguvahetused sujuvamaks.

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: T Nov 02, 2021 14:13
Postitas Tormi2k8
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Esialgne plastprototüüp olemas. Saab kuju veidi optimeerida ning metallilaastu ka lasta. Ruumi poolest midagi roosilist tegelikult ei ole, vähemalt 314 kettaga, et klots ketta ilusti ära kataks. Samuti jääb 314 kettaga üksjagu pinda kasutamata. Uuemalt Opelilt 321 või Alfa 330 kettaga oleks mänguruumi veidi rohkem.

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: K Dets 29, 2021 13:55
Postitas Tormi2k8
Vahepeal lisandunud natuke pildimaterjali. Sadulad pulbervärvitud ja ootavad remontkomplekti paigaldust.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: R Jaan 07, 2022 23:47
Postitas mihkel-m
Krt see näeb velje taga ikka väga hea välja juba. Mille sadulad need originaalis üldse on?

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: T Jaan 11, 2022 23:06
Postitas Tormi2k8
mihkel-m kirjutas:
R Jaan 07, 2022 23:47
Krt see näeb velje taga ikka väga hea välja juba. Mille sadulad need originaalis üldse on?
E38 730d sadulad. Põhjuseid mitmeid: kättesaadavus, hind, varuosade hind, sobivus 314 SS ketastega. Tõsine probleem on aga sadulate suurus ja sobivus velgedega. Viggeni velgedega kasutamiseks on vaja 20 mm flantse.

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: N Juun 23, 2022 20:19
Postitas Tormi2k8
Lõpuks said pidurid üle käidud. Tagumised said lühikese aja jooksul taas värskendatud. Mõistlikum oli järgmine komplekt pulbervärvist läbi lasta ja koos värskete ketaste-klotsidega auto külge monteerida. Said külge ka esimesed pidurid. Erinevus on märkimisväärne, võib rahul olla.

Pilt
Pilt

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: K Juul 13, 2022 0:01
Postitas mihkel-m
Väga ilus, tehasest oleks pidanud kõik 147kW ja rohkem OG'd selliste piduritega tulema. :head:

Re: Saab 9-3, 2,0T, Hirsch Performance, 2001, Tormi2K8

Postitatud: E Sept 04, 2023 13:54
Postitas Tormi2k8
Pilt

Nädalavahetuse varahommikul mõned tihendid üle käia, uus MAF ja uus soft. Trassil logides jäi 1350 mg/c @5500 rpm. Auto siirdus uuele omanikule.