Tere Saabirahvas!
Avan uue teema, et jagada foorumlastega seda projekti, mille ette võtsin. Ostsin omale jälle Saabi.
Iseenesest pole selles midagi uut, antud isend on mul juba kolmas lennuk, kuid varem pole sellest siia kirjutanud.
Taustaks niipalju, et tarvis oli soetada automaatkastiga sõiduk. Kuna elukaaslasel atm load, siis hea kui peres mõlemad autod vahetavad käike ise. Eelnevalt pole Saabidel kasutatavate atm kastidega kokkupuuteid olnud ning arvamusi sellest seinast seina, kuid elu ongi riske täis.
Teisalt oli tarvis saada võimalikult hea hinna ja tehnilise seisukorra suhe. Kuna projekti on sisse kirjutatud ka LPG paigaldus, siis otsisin isendit, mida poleks kahju ümber ehitada.
Väljavalituks osutus Saab 900NG 110kW vabalthingav 1994 väljalase. Seisukord on masinal pigem nukker, kuid põhiasjad toimivad - mootori kett vaikne, kast töötab siidi, kehtiv ÜV ja hind pigem sümboolne. Üks omanik Eestis, avariivaba kere, esiklaas terve ja katuseluuk töötab. Sõidab, keerab , pidurdab. Sellest piisas.
Lisadest autol:
Rohkete päikesekahjustustega hele nahksisu,
mittetoimiv blaupuknkti kassetikas sügavatest 80ndatest,
kesklukk mis käib võtmest ja vahel lukustab ka teist esiust,
süütelukk - puudub, ainult põhi alles.
Pragulised ja vibreerivad talverattad,
läbiv rooste pagasis parempoolse amordikannu taga - loobib normaalselt soppa sisse.
Esimesed kettad vbibreerivad kergelt pidurdades, tagumised klotsid veidra mõõduga, üks koliseb.
Tagumised piduritorud läbi,
käsipiduritrossid läbi
Kütusehais toas ja õues kui paak kõrini täis lükata,
parempoolne küljepeegli klaas puudu
Tagumised peatoed puudu,
õlileke klapikambri kaane vahelt
Genekarihm väga praguline.
Vanaisa valuveljed.
Rohked Hammerite värviparandused
Salongi ventilaatori juhtnupud puruks keeratud
Ripplagi
Muidu heas korras
Iga terve mõistusega inimene kõnniks eemale, kuid minu patoloogia ei lase....peab väljakutse vastu võtma
Proovin hoida teemat pinnal ja huvilisi kursis - vaatab kuhu see rada viib
Pilte ka:
Saab 900 NG 110kW atm Rooliloks
- Mundujeevitž
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 150
- Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
- Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
- Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero
mul vedeleb veidikene pudi-padi samasugusest masinast alles jäänud, suuremaid detaile pole v.a esitiivad, aga küsida võib alati.
Edit: väike link kah teemale viewtopic.php?f=16&t=24359
Edit: väike link kah teemale viewtopic.php?f=16&t=24359
-
- Postitusi: 18
- Liitunud: N Juun 04, 2015 16:49
- Asukoht: Türisalu
- Auto: Saab 900 NG 110kW atm
Niisiis
Möödunud on vahepeal 10 päeva ja edukad 800km. Sel perioodil on Saab edukalt enda nimele registereeritud ning imestatud, et uus teh pass saabus postkasti vähem kui 24h peale tehingu kinnitamist. Vaga dimm. Käin ka üle, mis on vahepeal juba tehtud ja mida uut avastatud.
Esimese asjana tuli pöörata tähelepanu rehvidele - kõik neli olid tugevate kahjustustega pragude näol ning eluohtlikud kasutada. Kuna 95% sõidan maanteed, siis ei taha kompida fantaasia piire kui lõhkenuks üks rehvidest 1+1 sõidurajaga teel 90km/h. Samas ei taha ka vastu kevadet investeerida suurt pappi uutesse talvekatesse - seega sai ühendust võetud oma rehvivahetuspunktiga, kellel oli pakkuda jooks 5mm jäägiga naaste 35.- kompl + vahetus. Mul oli hea meel pakkumine vastu võtta. Etteruttavalt olgu öeldud, et seda praegu kirjutades on õues 5cm lund maas ja rehvid toimivad selle raha eest väga hästi. Lisaks aitas ka rataste üle tasakaalustamine - igasugune roolivärin maanteekiirusel sõites on kadunud. Paar visuaali ka: Teise investeeringuna sai soetatud uus aku sest autoga kaasa tulnud isend ei suutnud enam autot käivitada. Igaks juhuks enne aku ostu laadimine kontrollitud - 14,4 V - laeb. Käivitusabiga käivitub - starter korras. Seega suund K-rautasse, kus autoakud Lemmik kaardiga -35% ning nüüd käitab üheksasadat Varta akumulaator. Käivitusprobleem unustatud.
Viimase kümne päeva tähtsündmus oli aga tugevalt lekkiva klapikambrikaane tihendi(te) vahetus + küünlad. Töö käigus selgus, et vana plastmassiks muutunud tihendit oli üritatud silikooniga üle "tihendada". See porno muutus ühel hetkel lihtsalt mõttetuks marmelaadiks lekkiva tihendi vahel. Silikoonil on oma point ka koht, aga mitte sedasi. Aeromotorsist sebitud uus tihendi komplekt ja Boschi LPG süüteküünlad. Hea meel oli tõdeda ka keti head seisukorda - õige pingsus ja keti lülid ilusti kohakuti - süda rahul.
Tihendid vahetatud - järgmiseks etapiks on mootoriõli vahetus. Paar illustreerivat faili:
Möödunud on vahepeal 10 päeva ja edukad 800km. Sel perioodil on Saab edukalt enda nimele registereeritud ning imestatud, et uus teh pass saabus postkasti vähem kui 24h peale tehingu kinnitamist. Vaga dimm. Käin ka üle, mis on vahepeal juba tehtud ja mida uut avastatud.
Esimese asjana tuli pöörata tähelepanu rehvidele - kõik neli olid tugevate kahjustustega pragude näol ning eluohtlikud kasutada. Kuna 95% sõidan maanteed, siis ei taha kompida fantaasia piire kui lõhkenuks üks rehvidest 1+1 sõidurajaga teel 90km/h. Samas ei taha ka vastu kevadet investeerida suurt pappi uutesse talvekatesse - seega sai ühendust võetud oma rehvivahetuspunktiga, kellel oli pakkuda jooks 5mm jäägiga naaste 35.- kompl + vahetus. Mul oli hea meel pakkumine vastu võtta. Etteruttavalt olgu öeldud, et seda praegu kirjutades on õues 5cm lund maas ja rehvid toimivad selle raha eest väga hästi. Lisaks aitas ka rataste üle tasakaalustamine - igasugune roolivärin maanteekiirusel sõites on kadunud. Paar visuaali ka: Teise investeeringuna sai soetatud uus aku sest autoga kaasa tulnud isend ei suutnud enam autot käivitada. Igaks juhuks enne aku ostu laadimine kontrollitud - 14,4 V - laeb. Käivitusabiga käivitub - starter korras. Seega suund K-rautasse, kus autoakud Lemmik kaardiga -35% ning nüüd käitab üheksasadat Varta akumulaator. Käivitusprobleem unustatud.
Viimase kümne päeva tähtsündmus oli aga tugevalt lekkiva klapikambrikaane tihendi(te) vahetus + küünlad. Töö käigus selgus, et vana plastmassiks muutunud tihendit oli üritatud silikooniga üle "tihendada". See porno muutus ühel hetkel lihtsalt mõttetuks marmelaadiks lekkiva tihendi vahel. Silikoonil on oma point ka koht, aga mitte sedasi. Aeromotorsist sebitud uus tihendi komplekt ja Boschi LPG süüteküünlad. Hea meel oli tõdeda ka keti head seisukorda - õige pingsus ja keti lülid ilusti kohakuti - süda rahul.
Tihendid vahetatud - järgmiseks etapiks on mootoriõli vahetus. Paar illustreerivat faili: