Saab 9-3 Aero 2.0T, 2001, intzu

Vasta
intzu
Postitusi: 16
Liitunud: R Juun 12, 2020 10:19
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Auto:

#1

R Nov 27, 2020 12:29

Tere,

Mõtlesin tükk aega, et mis mõtet on teha igapäeva autost teemat, kuid kuna tehtud asju koguneb, siis tahaks asju päeviku vormis talletada siia, endal hiljem hea järge pidada.

Ise muidu aastaid VW foorumis figureerinud ja ei teadnud Saabidest väga midagi. Otsides mugavamat igapäeva autot olid nõudmised, et bensukas ja vähemalt 150kw. Roostet väga hullult ei karda, aga mida vähem seda parem. Esialgu vaatasin Mazda 3 MPS-e aga need roostetasid põhja alt kohtadest, kust ma poleks osanud unistada. Ega põhjuseta ei öelda, et jaapanlasi tehakse nii, et metall värvitakse mõlemalt poolt ära ja siis tõmmatakse see vahelt ära. Üks õhtu olin sõpradega väljas ja järsku foorumlane kristjanksl küsis mu käest: "Kas sa Saabi peale pole mõelnud?" Sealt hakkas pidu pihta.

Hakkasin vaatama 9-3'sid, sest 9-5 oli minu jaoks natuke suur juba (tegelikult ei tea kui palju suurem ta ikkagi OG-st on), 90% ajast figureerin pealinnas ning mida väiksem auto seda parem. Paar kuud enne auto toomist saatis sõber ühe punase OG Aero müügikuulutuse, aga ei kaalunud seda isegi. Tol ajal meeldis punane (siiani kõik autot mul punased olnud), aga välimus kerekujult jättis soovida. Käisime nädalaid hiljem Tartus vaatamas ühte punast 2003 Aerot, kuid seal ei olnud ühtegi korralikku kerepaneeli ja koopaservad olid õudsad. Lisaks lugesin tüüpvigadest ja isu kadus ära.

Kuna rohkem aerosid Tartus polnud, siis helistasin antud auto omanikule, ta ise oli Pärnus, natuke juttu puhudes tuli välja, et ÜV jaoks vaja piduritorud ja tagumine parempoolne pidur korda teha. Lisaks märgiti veaks, et põhi ja karbid vajavad remonti, müüja rääkis mesijuttu ja jäin uskuma, et ülevaataja keeras käru. Eelmine omanik tegi uuesti ülevaatuse peale, mitte ühtegi viga enam kirjas ei olnud, ju on korras. Sai vaatama mindud, juhi jalgade juures oli selline natuke mädanema minev koht ning kunde jalgade punni ümbrus oli natuke kadunud. Külje pealt vaadates ei arvanud väga hullu midagi. Õlileke oli veaks kirjutatud, vaatasin, natuke jookseb mööda mootorit alla jagaja koha juurest, aga ei tundunud midagi hullu. Müüja ütles, et viga pandi kirja, sest õli oli mööda kallatud. Jäin seda ka uskuma :roll: . Mootoril oli imelik rihmajooksu vile ka taga, kuid arvasime, et see mingi rullik. Aga kuna autot oli vaja, siis sai ära toodud. Lisan ka esimese omaniku müügikuulutuse, millega auto müügis oli https://www.auto24.ee/used/2654520 ja viimane saabiklubi teema viewtopic.php?f=56&t=19590

mäda põhi.jpg
mäda põhi.jpg (71.73 KiB) Vaadatud 7519 korda

Ära tuues olin enam vähem autoga rahul, 192cm pikana häiris ainult, et rooli ei saa tõsta ja iste ei lähe piisavalt madalale ja lisaks muud Saabi kujunduslikud kiiksud. Hetkel olen auto teine omanik Eestis, ära tuues oli läbisõit 197 000. Esimesed 24h saabiga möödusid enam vähem hästi, võib-olla. Tartust ära tuues avastasime, et kliima järsku ei tööta enam, püsikas ei rakendu, maantee peal talda andes jätaks mootor nagu vahele, juhi poolne tagumine aken ei lähe alla, kuid rohkem ei hakanud silma. Aga 24-48h möödudes hakkasid juba hädad pihta: rihmaratas tahtis ära lennata :shock: . Kuuldes mingisugust laperdamist jätsin mootori seisma, ja vaatasin, et rihmaratas hakkab irduma. Eelnev mehaanik ei pannud piisavalt hästi polte kinni ja need väristasid end lahti. Vedasime autoga sõbra garaaži ja lappisime korda. Kui auto oli juba üleval, vaatasin ka kliimat, ratta vahe oli liiga suur ja võtsin ka ühe seibi tagant ära, lootes, et kliima läheb tööle. Ei läinud, vähemalt rihmaratta sai korda.

Kohe sai ka tehtud ka hooldus, sisse läks Castroli 5w-30 Magnatec, küünlad olid mingid lambi boschid sees, need läksid NGK omad, aga B204 mootori omad, mida hiljem avastasin, et on ikkagi täiesti valed seal. Kojamehed vahetasin ka ära, juhi oma originaalpikkusega käis valesti. Keegi oli kojamehe varrast nii väänanud, et pikem kojamees ära mahuks :freak: . Pärast garaažis süvenedes tuli veel vigu välja: veovõlli kotid olid kaputt, rooliotstes suured lõtkud, käsipidur ei võtnud midagi (kuidas ülevaatuselt läbi sai :?), parempoolne esivedru katki, aknatõstuk kaputt, pulk hoidis seda üleval ja juhtmed igalt poolt tagant jne. Ühesõnaga porno.

Vilinast vabanemiseks vahetasin ära vabajooksu rulliku (SKF), rihmapinguti (INA), roolivõimu pumba (õrn loks oli sees), külge läks Boschi soonrihm. Genekas ja veepump jäänud vahetada vist veel :roll: . Kuna Aero vedrusid ei leidnud, ostsin Vogtlandi madaldusvedrud ja panin need kokku KYB-i amortidega. Amordid olid veel isegi Saabi originaalid. Sõidetavus on nüüd okei, juhitavus paranes, aga igapäevaks jäi pehmeks veel. Stabikakondid läksid Lemfi omad, nagu ka välised rooliotsad. Sisemised otsad olid ikka väga pehmed, aga kuna Saabi varuosade saadavus on selline nagu ta on, läksid need Meyle omad (siiamaani kripeldab). Amordipadja tugilaagrid vahetasin ka SKF-ide vastu välja, aga oma lollusest ei vahetanud amordipatju. Viimase 2 nädalaga on kunde poolne jubedat häält tegema hakanud ja vahetan need täna õhtul ära. Esimesed kettad (TRW) ja klotsid (Ferodo) tahtsid ka vahetust, olid väga vanad seal ees juba, klotsidest tükid puudu ja kettad tugevate soontega. Tagumised õõtsapuksid vahetasin ka ära, parempoolne häälitses, oli ka Saabi originaal, juhi poolne oli vahetatud juba, aga ma ei tea miks need eraldi on vahetatud... Kuskil enne sügist suurenes auto õlikulu 1L 100km kohta. Teadsin et lekib, aga kust oli suur küsimus. Uuritud ja puuritud, avastasime, et õlipumba kaane vahelt tuleb, uus O rõngas (oli täiesti plastik) ning simmer ja leke kadunud. Kohe varsti lendas ka intercoolerist tulev boost pipe laiali. Vaakumvoolik, mis siseneb torusse enne drosselklappi, selle kinnituskoht irdus. Seda oli keegi juba liimiga parandanud ja oli vaid aja küsimus millal laiali käib. Tellisin Lätist kasutatud toru 20 euroga koos MAP sensori ja BPV-ga ja probleem lahendatud. Kliimapaneeli ekraan sai ka UK-st tellitud ja ära vahetatud. Kliima kaitse oli läbi, peale kaitsme vahetamist hakkas külma jälle puhuma. Süsteem oli suht tühjaks läinud, täideti ka see. Akvaarium hakkas häirima pimedal ajal, kuna uute auto tuled on juba nii kanged, et kui keegi taga sõidab, siis on ebameeldiv ning lasin taha kõige tumedama tooni panna.

Kaks nädalat tagasi algas uus seebiooper. Sõitsin ja järsku tundsin, et auto jättis vahele. Väikse küsimärgi tekitas, kuid ei süvenenud. Paar päeva hiljem vahetasin vändaanduri tihendit, kuna sealt lekkis ka õli (jälle tihend plastik). Pärast koju sõites suri auto foori all välja ja tööle ei läinud enam. Käisin kapoti all, katsusin süütekasseti pistikut, tundus ok, istusin autosse, võtsin võtme välja ja panin sisse tagasi - töötas. Ju immo läks hulluks. Aga vahele jätmised hakkasid kord või kaks päevas toimuma ja tekitasid muret. Lugesin küünalde kohta ja sain teada, et probleemi võivad põhjustada valed küünlad, kuna detonatsiooni möödetakse läbi kasseti (loodan et ei eksi). Sai kiiresti Motonetist kohe uued ostetud, aga viga jäi alles. Maanteel sõites nägin, et kui jättis vahele, kukkusid pöörded nulli. Selge, oli aeg vändaandurit kahtlustada. Loll pea on nuhtlus ja oleks pidanud vaatama, mis vändaandur üldse küljes oli. Ostsin Boschi anduri juba ette ära, kuna peaks olema originaal. Küljest võttes ei leidnud ma ühtegi kirja, mille oma see olema peaks. Tundub, et keegi hoidis kokku kunagi ja pani mingi noname käki sinna. Ise ei saa aru sellest, kuidas inimesed julgevad riskida odavate juppidega, pärast vahetus ja puksiir lähevad kallimaks maksma kui osta see natuke kallim andur. :roll:

Novembri alguses hakkasin siis roostega põhjas tegutsema, kuna talvega läheks see veel hullemaks ja pärast vaja veel rohkem lappida. Välja tulid ilusad kraatrid :D Need sai aga parandatud ja nüüd kohe parem tunne. Kõige alumised matid ujusid nii palju, et kui peale suruda, siis oleks nagu kraanist vett tulnud. Kuigi ülejäänud põhi on viisakas. Bensiinipumba juures toimunud käkerdist ei oska kommenteerida.
juhi jalgade alune.jpg
juhi jalgade alune.jpg (81.42 KiB) Vaadatud 7519 korda
põhi.jpg
põhi.jpg (105.05 KiB) Vaadatud 7519 korda

Mootori ketivahetust ise ei oska kommenteerida, kuid imelik resonants käib läbi, mis on seotud mootori pööretega. Kas balansiirvõllid on valesti paigas või on üldse kett jäetud panemata?

Vabandan väga pika ja lohiseva teksti pärast, aga tahtsin, et kõik kirja saaks. Lisan ka paar kartuliga tehtud pilti auto üldisest olemusest. Äkki kunagi tulevad paremad pildid. :conf:
127123491_1033004043867532_2931320730894945369_n.jpg
127123491_1033004043867532_2931320730894945369_n.jpg (265.91 KiB) Vaadatud 7519 korda
120124990_2771834613102462_8569764447803483474_n.jpg
120124990_2771834613102462_8569764447803483474_n.jpg (55.54 KiB) Vaadatud 7519 korda
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

R Nov 27, 2020 12:54

Erinedes massist, siis mina küll lugesin ja tahan kommenteerida, et silm kohe puhkab ning süda laulab, kuidas rariteetsest, kuid siiski potentsiaalsest põllurallikast, on päästetud uuele elule tõeline kaunitar!
Jaksu ja kannatust veel need viimasedki viperused ja ikaldused üle elada ning siis on kogu masin üle käidud ja tulevik uuesti helge.
Sellist masinat tahaks ikkagi kõigil klubikokkusaamistel ka näha ;)
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
ottosmoke
Postitusi: 98
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#3

R Nov 27, 2020 13:52

Jah, lahe lugeda, et vaatamata nii paljudele tagasilöökidele on ikkagi masina päästmisega edasi mindud :) Jõudu!
realrainer
Postitusi: 86
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Püssi
Auto: 900 5-door turbo, 9000 Aero

#4

R Nov 27, 2020 15:06

Meeldib ka mullegi teiste tagasilöökidest lugeda, millest võitjatena välja tuldud. Edu raketiga!
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#5

R Nov 27, 2020 17:06

Lugesin ka läbi ja tahaks ka op-le jõudu soovida! Ja tegelikult see OG 9-3 on ikka üks pagana kena masin... ! Ja värv ka, niiet mis muud kui :beer:
Viimati muutis minaindrek, R Nov 27, 2020 19:45, muudetud 1 kord kokku.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

R Nov 27, 2020 17:51

Kohe näha et pöial keset peopesa ei kasva.. :)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
munk
Postitusi: 11
Liitunud: E Okt 21, 2019 19:59
Asukoht:
Auto:

#7

R Nov 27, 2020 18:57

Lugesin ka huviga ja mõtlesin korduvalt,, täitsa persses,, kui mingi uus jama selgus. Jõudu ja jaksu. :beer:
hard0
Postitusi: 86
Liitunud: P Okt 08, 2017 16:59
Asukoht: Läänemaa/Tallinn
Auto: Saab 9-3 LPT MY99

#8

E Nov 30, 2020 16:36

Vaadates fotosid siis rooste osas on ikka väga tuttav pilt. Ehk põhjas olevate kummipunnide ümbrus ja tagaistuja jalge all karbipoolne soon. Täpselt samast kohast ussitas ka Vectra A. Sarnaselt minu omaga on ka küttepumpa ilmselt vahetatud toast ja selle tarvis sobiva suurusega ava tehtud. Kui juba keevitad siis piilu pagasiruumis ka varuratta all olevaid kummipunne ja tagakoobaste kokkusaamiskohti poolraami/põhjaplekiga.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1958
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#9

E Nov 30, 2020 17:33

Tagumided amordipüstakud võib ka üle kontrollida, väliselt ei pruugi midagi näha olla ja siis on amort toas.
intzu
Postitusi: 16
Liitunud: R Juun 12, 2020 10:19
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Auto:

#10

R Dets 04, 2020 10:19

Aitäh meeldiva tagasiside eest, eks ma üritan teda elus ikka hoida. :D Eelmine nädal sai siis veel amordipadjad ära vahetatud, mõlemad olid originaalid ees veel, pole varem ühelgi autol nii palju originaaljuppe küljest leidnud kui Saabil. :lol: Aga amordipatju vahetades avastasin, et uus SKF-i laager, mis kuu aega küljes olnud, tuli juba tükkidena ära. Nagu mida? :? Isegi "preemium" varuosad lagunevad viimasel ajal nagu mingi odav saast. Teisel pool oli laager kõik oma määrde välja pressinud kahe kesta vahelt. Või kas ma olen ainuke õnnetu, kellel juhtuvad ette praak osad?


peetis laager.jpg
peetis laager.jpg (465.35 KiB) Vaadatud 7143 korda


Paar kaasfoorumlast soovitasid vaadata tagant põhja, et mis see teeb. Oleks pidanud Musta Reede puhul kuskilt omale köie ka ära tellima juba. :roll: Teadsin, et varuratta koht oli mäda, aga sealt kukub küll juba aasta pärast läbi. Aga see pole veel kõik! Amordikannud tahavad vägisi varsti salongi tulla. Masendav, aga mis teha. Kuna praegu on vaja lõputöö ära teha, siis kuu kahe jooksul seda ette ei võta, arvatavasti kevadel alles, eks näis kas peale talve üldse on midagi alles. Täna õhtul lähen topin tuimalt roostesurma peale, et natukenegi aeglustada ussi levikut. (Vabandan piltide kvaliteedi pärast, erutus oli liiga suur roostet nähes ja võttis käe värisema.)


varuratta põhi.jpg
varuratta põhi.jpg (483.68 KiB) Vaadatud 7143 korda
vasak amordikann.jpg
vasak amordikann.jpg (393.79 KiB) Vaadatud 7143 korda
vasak amordikann väljast.jpg
vasak amordikann väljast.jpg (306.46 KiB) Vaadatud 7143 korda
vasak amordikann väljast 2.jpg
vasak amordikann väljast 2.jpg (318.91 KiB) Vaadatud 7143 korda
parem amordikann.jpg
parem amordikann.jpg (338.76 KiB) Vaadatud 7143 korda
parem amordikann 2.jpg
parem amordikann 2.jpg (336.93 KiB) Vaadatud 7143 korda
parem amordikann 3.jpg
parem amordikann 3.jpg (345.29 KiB) Vaadatud 7143 korda
parem amordikann 4.jpg
parem amordikann 4.jpg (290.42 KiB) Vaadatud 7143 korda


Paar tehnilist küsimust ka.

Kuna esisillas jäi kägin alles paremale poole, siis sai mõistus otsa. Hetkel on kahtlus, et amort liigub käändmiku sees üles-alla, sest heli käib sünkroonis amordi liikumisega. Kas Saabidel käib käändmiku toru sees õli, et takistada amordi liikumist sees või on seda varem ka juhtunud, et mutter ei tõmba amorti täiesti kinni?

Teiseks, kui vahetada veovõlli ümber olevaid kastisimmereid, siis kas sealt tuleb õli välja või mitte? Kust üldse saaks käigukasti õli mis sobiks sinna. Lugesin nii palju, et tavaliselt seda ei vahetata ja kood õlile on 400 108 247. On seda Eestist üldse saada või teab keegi alternatiivi? Kui tase on kõvasti alla normi, siis tahaks juurde kallata. Lisaks peaks olema veel mingisugune pronkspuks kastis, mis takistab veovõlli liikumist? Sooviks selle kohta ka rohkem infot. Mul ots loksub veidike kastis ja tahaks selle ka korda saada. :freak:

Muidu Saab ise sõidab enam vähem viisakalt, ei ole enam misfire-it ega vahelejätmist olnud. Plaanis on auto omale vähemalt 3-5 aastaks jätta igapäeva liikuriks ning tuleb hakata ka kerega ikkagi tegelema. Tundub, et hobikas pole ainuke, mis kevadel keretöödesse läheb. :)
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#11

R Dets 04, 2020 19:56

Esiots peabki külmaga kääksuma. Kui klobiseb, peab amordi tugilaagreid vaatama. Otseselt ohtlik pole kumbki - vähemalt selline on minu kogemus.
intzu
Postitusi: 16
Liitunud: R Juun 12, 2020 10:19
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Auto:

#12

R Dets 04, 2020 21:41

kroom kirjutas:
R Dets 04, 2020 19:56
Esiots peabki külmaga kääksuma. Kui klobiseb, peab amordi tugilaagreid vaatama. Otseselt ohtlik pole kumbki - vähemalt selline on minu kogemus.
Tugilaagrid vahetatud. Hääl on põhimõtteliselt ostes suvest juba olnud.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#13

L Dets 05, 2020 21:15

Olen paariteist aastaga 9-3 OGl mõned korrad ikka esisillas osi pidanud vahetama, aga kääksumine on alati jahedate ilmadega jäänud, eriti üle lamavate politseinike sõites. Ülevaatusel pole kunagi midagi mainitud ja siit foorumist on ka mulje jäänud, et kartma ei pea. Miskit olevat kuskil määritav, tegelikult, kui väga häirima hakkab.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#14

P Dets 06, 2020 10:15

Eks sellest on ikka juttu olnud ka. Stabika puksid hakkavad kääksuma. Mida külmem ilm, seda rohkem. Aitab määrimine. Ka vahetuse puhul tuleb määrida.
mihkel-m
Postitusi: 84
Liitunud: L Veebr 21, 2015 17:19
Asukoht: Rakvere/Tallinn
Auto: 9-3

#15

T Dets 29, 2020 13:44

Kui amort hülsi sees liigub, siis käib päris kõva kolks. Ma enda omale tellisin uued amordid kunagi ja ühel püstakul kasutasin vana kinnitusrõngast/mutrit (loll pea ei suutnud karbist uut leida) mis uue amordiga ei sobinud. Kolin oli selline, et kohe kukub midagi alt ära. Käginat sealt vaevalt, et tuleb.

Mis puutub tugilaagritesse, siis ka minul oli nendega väga kehv õnn. Vahetasin neid kohati nagu sokke, ei tea kas panin valesti kokku või oligi nii kehva kvaliteediga. Ühesõnaga sa pole ainus. Tugilaagril jah kehval teel sõites klobin ja mitte eriti vali.
intzu
Postitusi: 16
Liitunud: R Juun 12, 2020 10:19
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Auto:

#16

R Jaan 08, 2021 16:50

Uuendan teemat korra jälle. Müstilisest helist nii palju: kõige suurem kahtlus on langenud amordile ikkagi peale mitmeid kordi kuulamist, katsumist ja logistamist. Stabikapuksid on välistatud, kontide omad said ka polüuretaanist SaabiAnti käest ja vahetasin igaks juhuks uuesti ära. Stabika puksid tellisin uued originaalid, puksid ise 2 tükki olid kuskil 10 euro kanti kui õigesti mäletan, aga post peaaaegu 2x nende hind veel otsa. Eesti varuosade e-poed pakkusid ainult prügi ja ei viitsi neid poole aasta pärast jälle vahetada. Vahetus ise võttis kolm katset, esimest korda jäi 400Nm püss hätta, teist korda andis padrun saba ja lõpuks uue padruni olemasolul sai tööga hakkama püss, mis lasi kuni 1200Nm, aga see vägistas ka neid umbes 15 sekundit per polt lahti :shock:. Vanad olid jällegi originaalid, arvatavasti tehasest.

Tagapidurid said uuenduse uute klotside, ketaste näol, lisaks vahetasin kõik käsipidur isüsteemis ära: hoovad (olid minu jaoks liiga roostes), vedrud, trossid (vasak pool oli täiesti kinni) ja kuna keerasin käsipiduri pingutamise tikkpoldi kuumapleki alt katki, siis pidin ka selle kuidagi uuesti leiutama. Vasakul tagumisel kettal olid eelnevalt kuumajäljed ja tuli välja, et kolvid ei liigu üldse ning vahetasin ka supporti ära. Uusi kettaid külge pannes vaatasin, et lasevad vasakul pool päris palju kaheksat, aga lõpuks kõiki nelja ketast ( 2 vana 2 uut) proovides, sain aru, et rumm ise käib kaheksasse ja veel sisse poole. Ei tea kuidas selline asi võimalik, aga ostsin uue SKF-i laagri ja selle sai korda. Käsipiduri klotside pingutamine võttis mitu katset, alguses peksin pead vastu seina, et mida toimub, pidevalt käib kuhugi vastu, aga surfates veebis sain teada, et käsipidurit tuleks mitu korda peale tõmmata kui klotse reguleerida, et need tõmbaks ennast ilusti keskele. Praeguseks on tulemus rahuldav, hoo pealt blokki ei tõmba, aga autot ei jaksa ka kuhugi lükata. Eks enne ülevaatust vaatan kas reguleerin peale või sobib antud seis.

Originaalraadio tõstsin garaaži riiulile ja sisse panin 1 DIN maki ja sahtli. Sahtel tuli 900 pealt ja ei istu täiesti tihkelt, aga parem kui haigutav tühjus ja hind oli ka mõttetu. Uute autode rõõm - üritades jätta bassikõlari kõik juhtmed peitu ja mitte teha tulemüüri aukku pluss kaabli jaoks, võttis see kauem aega kui tagapidurite remont :S Lisaks avastasin, et pagassi tuleb juba vaikselt vett sisse :roll:. Allikaks kolm kohta: sisemised koopakaared, mis piltide peal eelnevalt näha olid, ja parem tagatuli. Kuna siiani pole võimalust koopaid lappida, siis panin küljepolstrite alla mürasummutusmatid, sest pigi ei lase veel sisse tulla. Tagumine tuli ise oli kahe klaasi vahelt vett ja mustust täis, tules endas mõra. Ajutiselt tõmbasin punni välja ja hetkel seedin, kas otsin uue paari tagatulesid või sõidan praegustega edasi. Käigukastiõli (peaks olema manuaali oma, aga peal ATF, eks näis kas kas kast lendab laiali) ja salongifiltri (söefiltri) ostsin ka SaabiAnti käest. Huvitav, et salongifiltrid on igal pool ainult paneelikad. Kas see on tavaline Saabi värk, et teiste automarkide jaoks enesestmõistetavad asjad on defkaks muutunud juba?
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 146
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#17

R Jaan 08, 2021 17:05

intzu kirjutas:
R Jaan 08, 2021 16:50
Lisaks avastasin, et pagassi tuleb juba vaikselt vett sisse :roll:. Allikaks kolm kohta: sisemised koopakaared, mis piltide peal eelnevalt näha olid, ja parem tagatuli. Kuna siiani pole võimalust koopaid lappida, siis panin küljepolstrite alla mürasummutusmatid, sest pigi ei lase veel sisse tulla. Tagumine tuli ise oli kahe klaasi vahelt vett ja mustust täis, tules endas mõra. Ajutiselt tõmbasin punni välja ja hetkel seedin, kas otsin uue paari tagatulesid või sõidan praegustega edasi.
Pagassi tüüpilised lekked, peale rooste aukude :D , mida olen enda 900ng ja mitme 9-3el näinud ongi tagatuled ja amordipukside vahelt ajab vahest isegi muda läbi. Need korra küljest võtta, pinnad puhastada ja liimhermeetikuga vahed tihedaks lasta. Lihtne ja püsiv fix. Need originaal tihendid 20 aastaga läbi ja ei hoia enam midagi
:drive:
intzu
Postitusi: 16
Liitunud: R Juun 12, 2020 10:19
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Auto:

#18

K Jaan 27, 2021 20:23

Saabiga väga hetkel toimetanud ei ole, sest ülikooli lõpetamine võttis omajagu ressurssi. Tuledelüliti hakkas ringi käima, sest roheline plastikkõrv murdus ümbert ära ja paremale poole keerates teeb lüliti peaaegu 90 kraadi. Et kui kellelgi on pakkuda mõistliku hinnaga, siis võib sõnumi saata. Kõlarikatted vahetasin ka taga ära, nendel olid tagumised torxi kruvide kohad katki. Rohkemat hetkel kirjutada väga polegi :D Kunagi lubasin paremaid pilte, hetkel ilm on nagu ta on, aga midagi nagu sai:
981-33_1_1600x900.jpg
981-33_1_1600x900.jpg (887.82 KiB) Vaadatud 5737 korda
981-32_3_1600x1000.jpg
981-32_3_1600x1000.jpg (565.47 KiB) Vaadatud 5736 korda
Saab_1600x900.jpg
Saab_1600x900.jpg (701.91 KiB) Vaadatud 5737 korda
Saab2_1600x900.jpg
Saab2_1600x900.jpg (712.59 KiB) Vaadatud 5737 korda
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#19

K Jaan 27, 2021 23:27

Viimasest fotoseeriast leidub sobivaid pilte fotokonkursile
intzu
Postitusi: 16
Liitunud: R Juun 12, 2020 10:19
Asukoht: Tallinn/Kuressaare
Auto:

#20

T Sept 21, 2021 13:03

Mai kuus jäi Saab seisma, kuna mootorist hakkas kolin/kõrin kostma. Alguses ei saanud aru mis see on ja sõitsin ca 2 nädalat edasi aga hääle võimendudes jätsin seisma. Kahtlustasin ketti, kuna eelmine omanik oli suht juut ja pani kõige odavamaid juppe külge. Õli välja lastes ilmus metallipuru. Sai selgeks, et peab vist uut mootorit vaatama hakata. Leidsin mõistlikku hinnaga samasuguse mootori, mida hakkasin remontima.

Uus mootor oli 170k ls-iga, ehk ei hakanud seda otse vahele viskama. Võimalikult palju asju sai all otsas uued ja võimalusel originaalosad: ketikomplekt (kõik uued hammakad, pingutid jne), saaled, õlirõhuga seotud asjad (õlirõhu silinder ja vedru ja kõik tihendid) veepump, termostaat, õlirõhu andur jne. Uuel mootoril olid saaled üpriski vähe kulunud õnneks, ehk vändaga ei pidanud tegelema, sest tolerantsid olid tehase mõõtude sees. Õlipump ei näidanud ka erilisi kulumise märke. Balansiirvõlle ei hakanud eemaldama, ei olnud viitsimist sellega tegeleda. Vahele läks see laupäeval, kogu töö võttis 16h kokku. Vaatasime ka mis kast teeb ja vahetusse läks üks puks diffri sees ja simmerid, aga tundub, et see kast enam kaua ei ela, diffril on loks sees ja harva lähevad käigud raksudega sisse. Puksi vahetades jäi vasakpoolne veovõll ikkagi pesas loksuma. Sidur läks ajutiselt see, mis uue mootoriga kaasa tuli. Vana oli omadega otsas ja libises läbi 3k rpmi juures. Praegu on mootor vaikne ja ühtegi kõrvalist heli pole.

Vana mootori lahti võttes selgus järgmine: kõik kolvid prügi, kõik saaled 10 palli skaalal 9-9.5 kulunud, 3nda kepsu saale ringi käinud, õlipumbal hammaste peal päris karmid sooned, ühel balansiirvõlli hammakal tift katki läinud, balansiirvõllide ajastus oli paigast, aga mitte sellel mille tift oli katki huvitaval kombel. Sellest vast ka imelik undamine vana mootori puhul. Lisaks oli kolvidel õlirõngad peaaegu kinni jäänud, ei imesta, et kõrgel pööretel tagumises autos inimesed õlikat tundsid. Huvitav oli veel see, et 2. ja 3. raamsaale pakk olid vahetuses, võibolla keegi vahetas raamsaalesid kunagi või lihtsalt vaatas, who knows...

Kolks esisillas sai ka lahenduse. Nimelt tuli amordi püstakusse panna õli, läks suvaline mootoriõli, mis oli üle jäänud., B-osa amordid olid vist gramm lühemad ja kühmudest üle sõites kolistas. Teine pool õrnalt häälitseb, tuleb sellega ka tegeleda. Lisaks vajavad eesmised õõtsad vahetust, aga eks näis millal selleni jõuan. Lõpuputt vajab vahetust, stangest väljaulatuv ots hakkab ära kukkuma, kuna enne seda pool toru ära mädanenud. Varurattapõhi on vaja ka uus teha, praegust ei julge enam näpugagi torkida.
Vasta