Saab 900 Talladega. 2.3T, Nordic Stage 3-4, 1997, Kenzy (endine Iisaku/Trionicu masin)

Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#1

N Aug 09, 2007 7:09

Sai siis selline toodud Gotlandi saarelt.Auto oli suhteliselt risuks sõidetud,kuigi müüja tagus rauda,a`la"like a brand new" iga küsimuse peale.Kuna jõudsime Iisakuga saarele kesköö paiku ja plaan B`ks valitud masin oli täiesti surnud,võtsime selle Nordicu Talladega ära.
Oli teine hinnalt väga kallis(nagu svenssonitele kohane)ja väga peetis.Aga jälle selline kiiksuga ja teistsugune.Osales ka Trollhättani Saabfestil.
Pilte pole enne värvi-keretöid eriti vist mõtet panna,vähemalt välimusest,aga Kiltsil ja kokkutulekul oli teist näha ja kuulda piisavalt.Seal küll orig.konditsioonis.
Nüüdseks on valmis ehitatud täiesti uus 2,3 liitrine mootor,käigukat oli niigi tutikas,sidur on uus.Küljes uus mitsu turbo. 3" väljalase race kat.`ga, veidi ümberehitet õhuvõtt ja sisselase,üle lõigatud klappide/pesadega survestatud-lihvitud plokikaas. By-pass asendatud BOV`ga.Kõik kummi sisaldavad sillapulgad
on asendatud uretaanpuksidega.Bilsu sportamordid,Viggeni vedrud,18 tollised veljed-rehvid,roolilati "reskjuu-kit"(mis osutus ÜLITÕHUSAKS).Näidikute blokk sai vahetatud.
Ootel on Greddy Boost Controller,jämedam sisselasketorustik,-cooler,võib-olle paremad pidurid(esialgu on stock,aga sünt õli ja Ferodo klotsidega),modida tuleb väljalaset,
keretööd,salongitööd(mürasummutus),suure kapasiteediga kütusepump.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

N Aug 09, 2007 8:04

Sai eile lõpuks käidud ka Maksimi dynos mõlema autoga. Saabil olid sellised probleemid,mille peale ise küll poleks tulnud,ehk siis oleks vales suunas edasi kilowatte üritanud juurde meelitada.Esimesel tömbel oli ülelaaderõhu piik 1,85 juures ja stabiliseerus 1,55-65 kandis,mille peale Maksim kohe jalgu trampima hakkas,et "liiga palju", ja nii oligi.5500rpm. juures algas drastiline võimsuse langus.Alandasime rõhku ja 3 tõmme,1,35bar. 6500rpm. ja 252hj. rattast.Edasi jälle meeletu kukkumine. Diagnoos: race kat. on nagu sein ees ja mitsu ei suuda sellest läbi puhuda ja muutub ise mootorile piduriks. Täna lahkub see kat. parematele jahimaadele.Riiulil on ka walbro 255l/h kütusepump,mis kindlasti elu ohutumaks teeb.Kahjuks ei mõõda Maksim segu tõmmete ajal,seega tuleb ka endist Laki dyno külastada,et teada,mis seguga toimub.
Alguseks igatahes oleme päris rahul Saabiga. Tuunima pole veel asunud,aga piirajatevaba Nordicu soft+uus mootor+uus vurr= :beer:
Hallil osutus väljalase täiesti umbes olevaks,aga sellegipoolest boost nuppu vajutades rebis 390hj rattast.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

N Aug 09, 2007 8:25

Algselt postitas: Trionic
Hallil osutus väljalase täiesti umbes olevaks,aga sellegipoolest boost nuppu vajutades rebis 390hj rattast.

Hallil oli siis 394,2 Hj kui täpne olla:headbang:
Aga lisaks teemaväliselt veel niipalju,et kui keegi kunagi Gotlandile minna tahab siis JUMALA EEST MITTE PRAAMIGA:gun::gun::gun:
4 tundi sinna ja 4 tagasi nüristab ka kõige kannatlikuma meelega inimese....
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#4

N Aug 09, 2007 10:14

Rescue kit tahaks minagi ülitõhusaks saada. Peab vist Trionicule külla minema. Nimelt minu toode oli vale mõõduga sellele latile. Kuulda on et Werner enda oma õigeks viilis:poke:?
Kas sidur on stock turbo?
Sent from my Monte Carlo using B236
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#5

N Aug 09, 2007 10:46

Selle krdi "reskjuu kiti" paigaldamine võttis aega ca 2,5 tundi ja seda ilma mootorita auto peal:gun::wall::gun: Liiga palju nikerdamist selle jupstükiga...
Aga noh-nii nende Y-kategooria tükkidega juba on:angry:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#6

N Aug 09, 2007 11:07

mul võttis ka kunagi 4t aega. Mootor peal. Ja ikka ei saanud asja. Jube ikka mis tooteid tehakse kalli hinnaga ja siis müüakse, kuigi tugev tootmisviga on sees.
Sent from my Monte Carlo using B236
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

N Aug 09, 2007 11:16

Algselt postitas: iisak
Selle krdi "reskjuu kiti" paigaldamine võttis aega ca 2,5 tundi ja seda ilma mootorita auto peal:gun::wall::gun: Liiga palju nikerdamist selle jupstükiga...
Aga noh-nii nende Y-kategooria tükkidega juba on:angry:

Saa siis aru...:)
tsitaat The quality and fit of the pieces is impressive, and they seem to work as promised...

Ilmselt on siis kvaliteedimõiste erinev inimestel..:D

samast kohast veel..

9. Enlarge hole to 8 mm with a file. This took a while.
10. The hard part: Wrestle the remaining M8 bolt, two washers, and nyloc nut into place. One washer has to be on each side of fender, against the brace. I pushed the bolt through from the wheel well, balancing the inner washer with my fingers as I forced the brace to find the bolt. This is tough, and requires some force to flex the brace into position. Loosen the clamp to make it a little easier.

Installatsiooniaeg otseselt öeldud pole, aga on mõningaid vihjeid.. :)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

N Aug 09, 2007 11:45

Kvaliteet on ju loomulikult impressive - vaadake kui ilusti need jupid läigivad!
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#9

N Aug 09, 2007 12:01

3" väljalase teeb suurt müra? :D
Kuangi oli ühel autol selline all ühe resoga ja elu muutus suht võimatuks peale 100km läbimist....

290hp mootorist, aga mis vääne tegi?
not bad :thumb:
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#10

N Aug 09, 2007 12:06

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: Trionic
Hallil osutus väljalase täiesti umbes olevaks,aga sellegipoolest boost nuppu vajutades rebis 390hj rattast.

Hallil oli siis 394,2 Hj kui täpne olla:headbang:
Aga lisaks teemaväliselt veel niipalju,et kui keegi kunagi Gotlandile minna tahab siis JUMALA EEST MITTE PRAAMIGA:gun::gun::gun:
4 tundi sinna ja 4 tagasi nüristab ka kõige kannatlikuma meelega inimese....


450hp mootorist
140hp n2o-ga juurde :head:
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#11

N Aug 09, 2007 13:24

Algselt postitas: 819ATP

450hp mootorist
140hp n2o-ga juurde :head:

Täpselt 100Kw nagu tootja düüsidele lubas:headbang::headbang:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#12

N Aug 09, 2007 13:28

Oleks mootoriremont juba tehtud ja katid eemaldatud,saaks ka ilma NOS`ta normaalseid numbreid.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#13

N Aug 09, 2007 14:52

Algselt postitas: 819ATP
3" väljalase teeb suurt müra? :D
Kuangi oli ühel autol selline all ühe resoga ja elu muutus suht võimatuks peale 100km läbimist....

Läheb tiba OT'ks aga endalgi 3" väljalase ning hääl on vägagi meeldiv. :head: Rahulikult sõites pole mingist mürast juttugi. Eriti veel kui aknad kinni sõita.
Iga ratas veab and then some!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

R Aug 10, 2007 7:07

Samas kohe küsimus,kust osta ja millist wideband o2 andurit+sobivat segukella. Ja kobedamat MAP`i otsiks ka. Kõik müüja kiidavad oma,aga...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

R Aug 10, 2007 8:29

Ma ei tea, kui hea või halb see on, aga http://vems.hu/products/round/EN/ Siinmail nii mõnigi kiiresti sirgel liikuv auto kasutab sama firma mootorijuhtimist. Ka Eesti esindaja olemas
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#16

L Aug 11, 2007 15:04

223 km/h esimene sõit @ AC mile 2007-08-11 15:02:51
Hõbedasele 248km/h
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#17

L Aug 11, 2007 20:37

Ja teine sõit 221km/h+poolsurnud sidur:fight::fight::fight:
Krt see stocksidur kannatabki ainult 2 tõmmet vist-üks kord soojendades ja teine kord esimesel katsel. Teist katset enam teha ei lase-suitsu oli rohkem kui krooni eest:bs:
Aga noh...laupäevani on veel aega....:drive:
HALLI kohta veel niipalju,et 1100.meetril oli auto piirajas ja Trionic võis muude asjadega tegeleda-ilma vaadata ja raadiot näppida-248km/h. Teist sõitu ei läinudki tegema. Ideeliselt võiks V-maxi vabalt ja VEEL SUUREMATE DÜÜSIDEGA tulla miilil ca 280-285km/h. Sellega oleks päris tegija juba:headbang::headbang::headbang:
Hea päev oli ikkagi-nii palju päikest pole ammu saanud-seni oli ainult keevitajapäevitus.

Iisak@siduripurustaja
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

L Aug 11, 2007 22:06

Ei,pagan. Talladega sai juba päris hea.Seni pole veel tuunima asunud eriti- alles stock(ostujärgne stock)hädade likvideerime käib.
Tänu Iffi osavõtlikusele ja Cyberi vihjele/lingile sai eile öösel wideband hapnikuandur+gaaside temp. andur koos vilede-kelladega Tallale külge poogitud.Iff hea imineme viitsis oma kallist aega kulutada ja komplekti VEMS`i stuffi meile Tartust ära tuua.
Öine test mäekalda teel hirmutas ära,kuna reaalne info näitas ikkagi ülilahjas tsoonis kangutamist(samas on magusaim moment heaks väändeks täpselt see kriitiline ja mootorile üliohtlik detonatsioonieelne(või algava det.ga).sõitmine sirge tee üritusel.Selgeks sai ka,et Nordiku soft on täpselt sama sitt soft,kui teadjamate foorumites muttatambitud Hirsch`i oma. Ainus suur võlu on igasuguste piirajate puudumine(tegelikult tuvastas Dr.Sebastian antud softi täiesti mitteSaabi oma olevaks ja vist ka mitte Nordicu tööks.Ise arvan,et mingi kõva progekunn on lihtsalt oma suva ja maitse järgi softi modinud)
Suurim respekt ka Iisakule,kes selle masina perfomance parendamisel on kogu mu hülgemöla ära talunud ja väga suure osa neegritööst ära teinud ning koos minuga adunud,et suur vääne/võimsus ei ole ei võrdne,võrdeline,ega ka pöördvõrdeline ülelaadimisrõhuga, vaid meeletu töö,saadaoleva info,endast targemate inimeste näpunäidete kuulamise-(kasutamise-) ja sõprade abiga.
Meie eesmärk oli algatuseks lüüa Trolli(auto,mitte foorumlase.Respekt temale) tulemus,teades kohe alguses,et" piivo bez vodki- eto..." võrdub siduri häving. Selle teadmise saime:headbang:
Teine,mitte Saabe puudutav,aga meile isiklikult väga tähtis teema oli lootusetusetunde kummutamine teemal,et 2,3 tonni kaaluv Hall liikuma saada nii,et tekkiks mingisugunegi inspiratsioon järgida põhimõtet;mille me kunagi enestele seadsime ja millest seni ka kramplikult kinni oleme hoidnud,et "meie masinad peavad erinema tavalistest samaväärsetest,need peavad olema üle keskmise võimsad, -kiired ning mis põhiline:need peavad olema TÄIELIKULT KORRAS,võimalikult sellised,mille pärast ei peaks pärast omanikuvahetust kohe ruttu häbi tundma hakkama.
Hall,vaatamata oma TÄIESTI NÄPPIMATA KONDITSIOONILE ja umbes kat.`dele ning tänu ülelaadimisele ärkas siiski ellu.V-max(kiirusepiiraja) sekkus seekord väga enne finišit,kusagil 1000-1200m. juures. Tekkis jälle isu ning mitte väike.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#19

L Aug 11, 2007 22:48

Tõesti oli tore näha, et Talladega end nii heast küljest näitas.

Vaatamata asjaolule, et päev enne üritasin selle softi maha lugeda, et saaks veidi analüüsida mida "bitikuningad" on ECU-sse toppinud.

Oh...ja teadmata, et järgmisel päeval tuleb tõsine võistlus ja et härrad Trionic ja Iisak selleks ka igati valmistuvad, kiskusin mälud pesadest ja toppisin programmaatorisse. Kodus selgus, et "ülemine" kivi (Trionic5-l on teatavasti kaks mälukivi) sisaldas kõike muud kui T5 softi.
OK, mõtlesin, ju siis ei õnnestugi asja niisama lihtsalt arvutisse kopeerida.

Oh...ja siis selgus, et Talladega pärast mälukivide lugemist ja tagasi paigutamist otsustas turtsuma hakata. WTF, mõtlesin, kas tõesti mälude lugemine keeras selle unikaalse softi tuksi!!!

Õnneks siiski vist mitte, nagu härrad hiljem ütlesid ja loodetavasti said piloodid/gurud Iisak ja Trionic võimalikult vähe halle juuksekarvu sellest insidendist :).

Tegelikult oli see ka õppetund, et igasugune "kabetamine" softidega on alati natuke riskantne tegevus. Saabub see aeg, mil kivisid ei tulegi eemaldada ja kogu fläshimine käib ECU-s BDM kontaktide kaudu. Määratult ohutum variant.

Käima on lükatud OpenECU projekt, kus bitikuningad häkivad legaalselt lahti T5 ja T7 softe, modivad neid, fläshivad uuesti jne. Tuuningufirmade softe seejuures ei kasutata, nagu etikett ka ette näeb, ainult tehasesoftide "custom modding" on lubatud.
Aga see on juba natuke teine teema, millest "ajukirurgia" osas ka kirjutan, kui tarkust natuke rohkem koguneb..;)
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#20

P Aug 12, 2007 1:07

väga ilus:thumb:
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
M-Tech
Postitusi: 52
Liitunud: E Jaan 15, 2007 0:22
Asukoht:
Auto:

#21

P Aug 12, 2007 2:47

Uudistasin ka täna väheke seda looma.

Silma hakkas see, et cooleri torustik on kuidagi väga peenike.

EGT sensorile on õige koht tegelikult turbo ees, kuna peale turbot on gaasid juba mingil määral maha jahtunud.
Eeldan, et sellise installi põhjuseks oli väljaviigu puudumine malmkollektoris?

Mis numbreid AFresh Tiny tallates ekraanile kuvab?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

P Aug 12, 2007 9:05

Ma lihtsalt ei julenud puurida-keermestada kollektorit ilma turbot eemaldamata(metallipuru läbi tiiviku) aga selleks aega enam polnud.
Liigpeene torustiku vahetusest olen juba auto teemas jahunud ja see ka kohe plaanis,kui cooleri leiab.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

P Aug 12, 2007 13:03

Algselt postitas: M-Tech
Mis numbreid AFresh Tiny tallates ekraanile kuvab?


Stardis oli 14,7 ja 4-5käiguga 9,7-10,4....
M-Tech
Postitusi: 52
Liitunud: E Jaan 15, 2007 0:22
Asukoht:
Auto:

#24

P Aug 12, 2007 13:37

Põhjagaasiga esimese/teise käiguga 14.7?
Mõtlen siis, kui pidamine ka juba on.

Läbilibisev sidur ja wheelspin võtavad koormust maha ja sel hetkel ei ole veidi lahjem segu fataalne.

10 on juba väga karm võimsuse raiskamine.
12.0 on selline keskmine safe segu põhjakaasil.
Aga tegelikult oleneb see konkreetsest mootorist, millisel segul meeldib mootorile kõige rohkem väänet/jõudu toota.
Soft tundub olevat selgelt mingi muu confi jaoks tehtud.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

P Aug 12, 2007 14:01

Algselt postitas: M-Tech
Põhjagaasiga esimese/teise käiguga 14.7?
Mõtlen siis, kui pidamine ka juba on.

No põhjagaasil pole esiveolisel ju mingit mõtet 1-2käiguga.
Ega see suitsev rehv lõpptulemusele midagi ei anna.
Üsna ilmselt olid segunumbrid "gaasiga meelitamisel"...
Aga eks piloodid ise täpsustavad-parandavad :)

edit: Kiltsil öeldi toredad sõnad, et kus lõpeb pidamine, seal algab jõud. Ja vastupidi :thumb:
Vasta