Saab 9-3 Aero, 2001, similar
Tere kõigile!
Võtsin lõpuks aega et oma saabilugu teile südamelt ära rääkida :)
...Eelmise aasta sügisel hakkas jalgrattaga sõitmine tüütuks muutuma. Kodu ja töö vahemaa oli siis selleks veel vägagi talutav, kuid üleüldiselt tuli justkui sein ette. Load olid juba eelmisel sajandil ära vormistatud ja kehtivad; autoaedu ka siin Tartu kandis iga tänavanurga peal, vali välja ja sõida minema. Ainult et kõik need tundusid lähemalt uurides nii igavad ja tavalised. Esmaseks pidasin siis just kerekuju - luukpäraga autod meeldivad mulle palju enam kõikidest teistest. Tuhlasin võrgus, vaatasin pilte ja lugesin andmeid. Kusagilt varasemast oli Saab kui automark meelde jäänud, ainuke reaalne kokkupuude 2004.a, kui UK's olles ühe ilusa 9-3(03) kõrvalistmel vähe aega sai kaasa sõidetud... Uurisin siis lähemalt saabide kohta ka ja leidsin NG900/9-3. Suurepärane! arvasin. Vaatasin müügipakkumised üle, käisin ka mõnda katsumas, aga ei leidnud ühtegi, mis täiesti meeldiks. Aeg aga kiskus talve poole, mina aga sõitsin ikka vastumeelselt rattaga edasi. Mingi aeg leidsin saabneti üles, sain palju lisainfot ja kuna nüüd oli selge, millist autot ma täpselt tahan, siis edasi tuli rootsi autokuulutuste kammimine. Jaanuaris leidsin ühe sobiva, suhtlesin müüjaga ja broneerisin pileteid. Ta pidi kõigest viis päeva nädalavahetuseni kannatama, aga ei, reedel avastasin, et müügikuulutus on maha võetud. Laupäeval helistasin talle juba lennujaamas olles - see auto oli juba uue omaniku leidnud. Ei heitnud meelt, kuigi olin kõik ajakavaliselt ära planeerinud - pidin ju autoga samal päeval laeva peale jõudma. Lendasin Stockholmi ja hakkasin tasulises I-punktis kuulutusi lugema ja helistama...Sellel päeval ei olnud õnne. Vedasin end hostelisse. Hommikul jätkasin, kasutatud autosid müüvad firmad jäid mängust välja, oli pühapäev ja ma pidin oma Saabi saama. Laev väljub kell kuus, auto vaatasin üle enne kella nelja, müügi vormistamine võttis aega, sadamasse jõudsin kolmveerand kuus. Aga ma jõudsin!
Nüüd on u 6000km läbitud ja üha toredamaks läheb...
Juulis said vahetatud õhulugeja ja DI. Momendil teevad muret kõrged pöörded tühikäigul, ja juhitavuse parandamine tuleb enne talve kindlasti töösse võtta.
Võtsin lõpuks aega et oma saabilugu teile südamelt ära rääkida :)
...Eelmise aasta sügisel hakkas jalgrattaga sõitmine tüütuks muutuma. Kodu ja töö vahemaa oli siis selleks veel vägagi talutav, kuid üleüldiselt tuli justkui sein ette. Load olid juba eelmisel sajandil ära vormistatud ja kehtivad; autoaedu ka siin Tartu kandis iga tänavanurga peal, vali välja ja sõida minema. Ainult et kõik need tundusid lähemalt uurides nii igavad ja tavalised. Esmaseks pidasin siis just kerekuju - luukpäraga autod meeldivad mulle palju enam kõikidest teistest. Tuhlasin võrgus, vaatasin pilte ja lugesin andmeid. Kusagilt varasemast oli Saab kui automark meelde jäänud, ainuke reaalne kokkupuude 2004.a, kui UK's olles ühe ilusa 9-3(03) kõrvalistmel vähe aega sai kaasa sõidetud... Uurisin siis lähemalt saabide kohta ka ja leidsin NG900/9-3. Suurepärane! arvasin. Vaatasin müügipakkumised üle, käisin ka mõnda katsumas, aga ei leidnud ühtegi, mis täiesti meeldiks. Aeg aga kiskus talve poole, mina aga sõitsin ikka vastumeelselt rattaga edasi. Mingi aeg leidsin saabneti üles, sain palju lisainfot ja kuna nüüd oli selge, millist autot ma täpselt tahan, siis edasi tuli rootsi autokuulutuste kammimine. Jaanuaris leidsin ühe sobiva, suhtlesin müüjaga ja broneerisin pileteid. Ta pidi kõigest viis päeva nädalavahetuseni kannatama, aga ei, reedel avastasin, et müügikuulutus on maha võetud. Laupäeval helistasin talle juba lennujaamas olles - see auto oli juba uue omaniku leidnud. Ei heitnud meelt, kuigi olin kõik ajakavaliselt ära planeerinud - pidin ju autoga samal päeval laeva peale jõudma. Lendasin Stockholmi ja hakkasin tasulises I-punktis kuulutusi lugema ja helistama...Sellel päeval ei olnud õnne. Vedasin end hostelisse. Hommikul jätkasin, kasutatud autosid müüvad firmad jäid mängust välja, oli pühapäev ja ma pidin oma Saabi saama. Laev väljub kell kuus, auto vaatasin üle enne kella nelja, müügi vormistamine võttis aega, sadamasse jõudsin kolmveerand kuus. Aga ma jõudsin!
Nüüd on u 6000km läbitud ja üha toredamaks läheb...
Juulis said vahetatud õhulugeja ja DI. Momendil teevad muret kõrged pöörded tühikäigul, ja juhitavuse parandamine tuleb enne talve kindlasti töösse võtta.
Mitu korda oma garaazi juurest nähtud, ilgelt ilus, isegi plekkvelgedega!:thumb:
/roomlane, see tcs minumeelest.
/roomlane, see tcs minumeelest.
tõeliselt ilus on NG selle Viggeni bodikitiga, nad oleksid ju võinud kõik aerod kohe sellised teha... ja Viggeni veel vihasema;)
Ülihea valik!!!:thumb:
Ülihea valik!!!:thumb:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
minu arvamus, et väga õige valik ja just seepärast , et neid 9-3 aerosid meil millegipärast väga ei peeta. hea kompaktne auto, väga võimsa mootori ja väga ilusa välimisega. huvitav, et sul juhitavusega probleeme?
aga igaljuhul väga palju muretudid kilomeetreid! vaata, kõrged tyhikäigupöörded võivad olla tingitd yhe vaakumvooliku murdumisest, mida olen nii mitmelgi sellisel mudelil täheldanud.
voolikule saab ligi kõrvalistuja poolt ja asub nn.
"karburaatori" tagumisel kyljel, kõrvalistuja pool. voolik ise mingi 10...12 mm.
aga igaljuhul väga palju muretudid kilomeetreid! vaata, kõrged tyhikäigupöörded võivad olla tingitd yhe vaakumvooliku murdumisest, mida olen nii mitmelgi sellisel mudelil täheldanud.
voolikule saab ligi kõrvalistuja poolt ja asub nn.
"karburaatori" tagumisel kyljel, kõrvalistuja pool. voolik ise mingi 10...12 mm.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Tubli valik.
Juhitavust tuleb asjal parandada kindlalt. Selleks on vahendeid: rescue kit roolilati klamber, jäigemad amordid, powerflex puksid. Originaalpuksid õõtsades on väga pehmed ja pikivagudes kisub päris palju onju? eriti 17" veljega.
Kõrgete pöörete kohta- kui palju tahho näitab? Mul on ka 1000rpm, aga tegelikult kui täpsem aparaat külge panna on 900rpm.
Juhitavust tuleb asjal parandada kindlalt. Selleks on vahendeid: rescue kit roolilati klamber, jäigemad amordid, powerflex puksid. Originaalpuksid õõtsades on väga pehmed ja pikivagudes kisub päris palju onju? eriti 17" veljega.
Kõrgete pöörete kohta- kui palju tahho näitab? Mul on ka 1000rpm, aga tegelikult kui täpsem aparaat külge panna on 900rpm.
Sent from my Monte Carlo using B236
Roomlane/Jürgen: see jah tcs ehk veojõukontroll, sellest nupust saab seda välja lülitada, kuni kiiruseni 60km/t
Troll: niipalju kui ma lugenud olen, sai OG9-3 omale Aero nimetuse alles alates 2001 Model year ehk siis 2000.a teisest poolest? (Kehvade müüginumbrite parandamiseks) muudeti kere(viggen’i bodykit, kuid teistsugune tagatiib) ja interjööri(istmed, nahaga uksekatted). Huvitav, kui viggeneid tehti 3000tk, siis palju aerosid lõpuks valmistati?(ilmselt suurusjärk kümneid kordi rohkem)
rantto: sellest on siiamaani kahju, aga eks neid tuleb veel
TGB/suur: aitäh! Lendab mõnusasti...peaaegu lennukivärvi ka ju
ivomets/kasparius: OG9-3 aerod on paraku tunduvalt kallimad kui nende vaid veidi väiksema võimsusega ja tagasihoidlikuma kerega vennad, eks vast seepärast neid vähem ongi. Vaatasin voolikud üle, on terved kõik, juuli algul sai karterituulutus lastud paigaldada, siis oleks kindlasti midagi näha olnud kui katki; pöörded on kõrged peale külmkäivitust – alguses 1400-1500, siis langeb u 1200 peale, kõigub(mootor puterdab samalajal, välja pole õnneks veel kordagi surnud) ja siis vaikselt rahuneb u minutiga peale käivitust. Sooja mootoriga täiesti normis – 900. Otsisin võrgust antud probleemi kohta, saablink.net on mõningaid teemasi selle kohta. Kui voolikud korras, siis IAC klapp ja/või throttle body sodised? Kui need puhtad, siis midagi muud...Juhitavus on nadivõitu küll, kehva teekatte korral, eriti linnas, kitsama tänava korral peab eriti ettevaatlik olema, muidu avastad end äkki pooleldi vastassuunast :). Roolilati klamber ja puksid on kavas igatahes.
Cyber: kasutajal Peltz on samuti samasugune http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=743#pid8873 ja kindlasti on neid veel, ise nägin ühte Elvas sellel kevadel. Egas siin muu ei aita kui numbrimärgi järgi identifitseerimine :)
Troll: niipalju kui ma lugenud olen, sai OG9-3 omale Aero nimetuse alles alates 2001 Model year ehk siis 2000.a teisest poolest? (Kehvade müüginumbrite parandamiseks) muudeti kere(viggen’i bodykit, kuid teistsugune tagatiib) ja interjööri(istmed, nahaga uksekatted). Huvitav, kui viggeneid tehti 3000tk, siis palju aerosid lõpuks valmistati?(ilmselt suurusjärk kümneid kordi rohkem)
rantto: sellest on siiamaani kahju, aga eks neid tuleb veel
TGB/suur: aitäh! Lendab mõnusasti...peaaegu lennukivärvi ka ju
ivomets/kasparius: OG9-3 aerod on paraku tunduvalt kallimad kui nende vaid veidi väiksema võimsusega ja tagasihoidlikuma kerega vennad, eks vast seepärast neid vähem ongi. Vaatasin voolikud üle, on terved kõik, juuli algul sai karterituulutus lastud paigaldada, siis oleks kindlasti midagi näha olnud kui katki; pöörded on kõrged peale külmkäivitust – alguses 1400-1500, siis langeb u 1200 peale, kõigub(mootor puterdab samalajal, välja pole õnneks veel kordagi surnud) ja siis vaikselt rahuneb u minutiga peale käivitust. Sooja mootoriga täiesti normis – 900. Otsisin võrgust antud probleemi kohta, saablink.net on mõningaid teemasi selle kohta. Kui voolikud korras, siis IAC klapp ja/või throttle body sodised? Kui need puhtad, siis midagi muud...Juhitavus on nadivõitu küll, kehva teekatte korral, eriti linnas, kitsama tänava korral peab eriti ettevaatlik olema, muidu avastad end äkki pooleldi vastassuunast :). Roolilati klamber ja puksid on kavas igatahes.
Cyber: kasutajal Peltz on samuti samasugune http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=743#pid8873 ja kindlasti on neid veel, ise nägin ühte Elvas sellel kevadel. Egas siin muu ei aita kui numbrimärgi järgi identifitseerimine :)
Vahepeal niipalju uudiseid, et Troostis kõpitseti veidi mootorit nüüd on ikka aru saada, mis minekuga see saan on, ja ometi ma pole veel vajutanudki...
Tänud neile kes asjaga tegelesid, eriti Trionicule!
Esisillatööd on kahjuks lükkunud järgmisse aastasse. 17" velgedega on ikka jube sõita...täna monteerisin 15" plekid koos naeltega alla - ja isu rooli taha istuda tuli tagasi.
:love:
Tänud neile kes asjaga tegelesid, eriti Trionicule!
Esisillatööd on kahjuks lükkunud järgmisse aastasse. 17" velgedega on ikka jube sõita...täna monteerisin 15" plekid koos naeltega alla - ja isu rooli taha istuda tuli tagasi.
:love:
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Huvitav et 9-5 puhul 17" ei tekita mingeid probleeme. Kas see üsnagi tagasihoidlik massi ja gabariitide erinevus mõjutab siis tõesti nõnda palju?Algselt postitas: similar
17" velgedega on ikka jube sõita.
Kui sildaderegulatsioon on veidigi paigast hakkab kohe laiem rehv ja suurema diameetriga velg vigu võimendama.
Mu Hallil,peale talvevedrude paigaldamist jäid mõlemad sillad paika kruttimata ja 275/17 rehvidega oli võimatu teel püsida vihmaga.Panin 255/16 naelad alla,sissepoole ofsetiga velgedel ja kõik tundub jumalik(sildaderegull tuleb ikkagi teha).
Mu Hallil,peale talvevedrude paigaldamist jäid mõlemad sillad paika kruttimata ja 275/17 rehvidega oli võimatu teel püsida vihmaga.Panin 255/16 naelad alla,sissepoole ofsetiga velgedel ja kõik tundub jumalik(sildaderegull tuleb ikkagi teha).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989