Saab 900 2.0i, 1996, vallikas

vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#126

K Aug 11, 2010 14:46

Moodsad kojamehed 150 krooni. Esimene logar 200, esimesed porilapakad 150. Üks terve antennivits on tasuta pakutud, samuti esipaneel, puudu on käsipiduriklotsid. Sisuga praegu tegeleda ei jõua, juhi silme ette hakkab laeriie vajuma ja see ajab närvi..., aga käin Soomes ära see nädalavahe ja siis läheb kerele liivapaber ja pahtel, relakahari, hape, roostevastase vahendiga krunt käiku.

Värvima hakkan vist osade kaupa, nagu uksed, katus, kapott, luuk, tiivad. Ohtralt teipi ja õhukest teibiga ehituskilet. Piilaritelt olen narmendava musta kleepsu maha kiskunud, kas leian mingi uue mati kleepsu kusagilt, ei tea, pole autopoodide külaline, võibolla värvin mustaks. Olen seni uurinud kuidas eri liistud maha saan, ka esiklaasilt paistab et saan kätte kenasti ja tagasi ka. Juhiukse ülemist klaasiliistu natuke väänasin hooletult, kõrvalistujapoolsega sain selgeks, kuidas maha ja peale saada.

Tuled, iluvõre, stanged, liistud, tihendid, antenn, luugilt tiib, tuledevaheline plastik jms ma juba oskan maha võtta. Peegleid ei tea kas oskan ja tahan maha võtta, sama ukse käepidemetega, mida arvatavasti hakkan ka värvima.

Esi ja tagastangel tahaks sulatada plastikut kuidagi või mingil muul moel täita need liistukohad ära (silikoonimoodi asjandus??), ühtlaseks tasa, plastikukrundiga kruntida ja värvida.

Lõpptulemus tont teab kui kole jääb :red: Kui keegi pakub 3 päevaks mingit suuremat tühja ruumi Tallinnas või lähistel, kus tuul ja lenduvad osakesed ei segaks, oleks broo. Võibolla isegi on värvipüstolit pakkuda? Kokkuleppimise asi on tasu muidugi.

Eesmärk siis kuluefektiivsus, talutav välimus, roostekohtade paariks aastaks kordategemine muidugi peamine teema. Alates esmaspäevast puhkus, siis läheb töösse ka auto kõigi muude põletavate ja vähempõletavate asjadega.

Veidi hirm on küll nahas, aga millega siis veel mitte katsetada kui ühe 15 aastat vana autoga, mis niiehknaa mingit müügiväärtust suurt ei oma. Nii tumedat sinist ma ei tahaks, meeldiks veidi teist tooni tumesinine. Ja seda pole ka veel välja mõelnud, kas teha mati värviga või proovida läik + lakk. Spreiga jamades muidugi võiks arvata, et vahet pole kuidas ja mis lõpptulemuse mõttes. Veljed ja grilli tõmban ka selle sinisega üle arvatavasti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#127

P Aug 22, 2010 10:34

Õnneks on nüüd see keretööde ja värvimise asi läbi, juuksed olid püsti vahepeal. Kui see umbes 1400 krooni maksnud ja mitu päeva jamamist nüüd pori ja pesu ja siis veel poleerimist saab, võib-olla kannatab siis nii 10 meetri pealt ka vaadata. Loomulikult on värv täis porno....aga suuri mõlke ja esialgu ka roosteplekke pole vähemalt.

Kuid praegu on probleemiks veel esiklaasi ülemise liistu tagasi saamine, pean nii liistu kui klaasivahe vist sellest kleepuvast jurast ära puhastama ja kuda ma ta sinna hästi istuma saan uuesti, help :conf: Kaks plastikust junni oli enne seal vahel, aga neid ma ei suutnud hästi sinna tagasi istudada, et liist ka katusepleki ligi tõmbaks.

Üks mingi suva klõps ka veel roostest, eks millalgi tervest autost ka.

Aga kui ma kunagi peaks veel midagi sellist tahtma teha, laske mulle kohapeal kuul pähe.

Lisatud failid
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#128

N Sept 02, 2010 21:07

Sellist vaatepilti nähes hakkab mul suht kõle tunne peale tulema... mul ju NG vaid 1a uuem... Samas midagi seesugust enda sõidukil veel kohanud õnneks pole.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#129

N Sept 02, 2010 21:36

Ma nüüd oskan rohkem jälle vaadata, no 94-95 a NG-d on ikka üsna roostes, aga rebast näeb ka 2000 ringi autodel, nii saabidel, sakslastel...Üsna oluline on vist talvel seda soolajama maha pesta ja oluline on ka kus ja kui palju sõidetakse vist. Täna üks kolleeg rääkis mersu roostetõrjest, samuti 96 a masin. Kohe hea meelega hirmutasin teda selle kohapealt:red:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#130

E Sept 20, 2010 11:04

Üks pilt ka vahelduseks, kivid on ilusad :P

E: Täna hommikul murdus juhiukse liistult tükk :(

Lisatud failid
Dohitika
Postitusi: 26
Liitunud: P Sept 05, 2010 22:03
Asukoht:
Auto:

#131

T Sept 21, 2010 15:57

Mustad veljed on ikka šikid küll!
Above weirdness.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#132

R Sept 24, 2010 23:13

Sarnased kivid, mis eelmisel pildil, aga vähe teises olekus :P Loodan, et üle selle koha hakkab veel seegi saab sõitma. Kuuseheki tagant korjasime pojaga täna mitu kilo porgandriisikaid :headbang:

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#133

T Sept 28, 2010 22:07

Paljude või enamiku foorumlaste jaoks iseenesestmõistatav tõenäoliselt, et auto probleemivabalt ülevaatuse läbib. Minul tõenäoliselt kogemustepagasi puudumise ja kokkuhoiupoliitika tõttu mitte. Seetõttu täna tähistan, et esimest korda oma esimese autoga kolmandal ülevaatusel sain esimese korraga läbi.

Käsipiduriklotsid said vahetatud, trossid tööle pandud õliga ja määre neile ka sinna väikse varuga. Mullu hüppasid heitgaasid varasema aastaga võrreldes üles, aga sel aastal norme ei ületanud. Ka mullu jäid kordades alla normi, ehkki spetsialistid on öelnud, et kati sisu võib olla kokku kukkunud.

Vasaku numbritule üks klemm kukkus läbiroostetanuna küljest, panin otseühenduse. Siis üks põhiviga, lahtine esilaterna reflektor parandatud, talvega taas purunenud udutule kõrv kokku põletatud ja nii ma ülevaatusele läksin.

Esiklaasi liist endiselt irvakil, 3/4 autost spreiga värvitud, veidi määrdunud välimus ja puhastamata salong. Ei pole minul aega kord nädalas või kuuski salongi pesta.

Aga napilt sain läbi, tagumised kettad tahavad ikka vahetust, lubatud piiril erinevus tagasilla tavapiduritel. Muidu autot veel aastateks loodetavasti :)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#134

L Dets 11, 2010 13:56

Suur kirjutaja nagu ma olen, panen täna siis ohtralt teksti. Loeb, kes viitsib, kes ei viitsi, vaatab pilti :)

Käisin Stockholmis ja viisin end nüüd tagantjärele kurssi, mis siin vahepeal toimus. Lootsin midagi kirjutada uute 9-5 kohta, aga pole midagi kirjutada. Sadamas nägin 3-4 autot lumevaiba all, aga tänaval mitte ühtegi.

Aga enda saani tahaks kiita, nagu ma näen mitmed oma autosid või siis ka tegelikult ju oma sõiduoskusi kiidavad.

Lumine on, mitte nii tõsiselt kui mullu, aga ligilähedale. Ükspäev tulin Piritalt suusatamast ja parkisin muretult üle saha lükatud lumevalli enda roogitud platsidele. Tulen välja ja vaatan naaberkortermaja ees täiesti süütus kohas vist seitsmenda seerja (no see suur limu moodi) BMW ukerdab 15 cm edasi ja 10 tagasi. Arusaamatu, vast nii tema 18-19-tolliste velgede peal olevate madalate rehvide jagu soolasegust lund ja selles liikuma ei saa. Okei, raske auto, laiad rehvid ja automaatkast. Aega oli ja natuke nagu tahtmist ka näidata, mis puust rootslased on, panin saabikule hääled sisse ja sõitsin kõrvale, tõstsin luugi üles, viskasin samuti appi tulnud uuema Golfi juhile labida pihku ja lõin pukseerimisköie valla.

Selgus, et pole pukseerimisjunni võtit ja seega ühtegi kohta, kuhu köit panna. Ausaltöeldes oli natuke naljakaski köit pakkuda, sest liikumiseks olid justkui täiesti normaalsed olud, ei muud, ja piisanuks ka väiksest lükkamisabist, aga oli ju vaja natuke poosetada. Keerasin siis selles tupiktänavas ümber, veidi pöördeid aga ei muud, absoluutselt mõtet ka ei tekkinud, et võiks kinni jääda. BMW sai lumekoristuse peale meetri-kaks tagurdatud, pakkusin, et sõitku kahe rattaga puhastatud kõnnitee peale, aga mornilt mainiti, et ei saa 5-sentimeetrisest tänavakivist üles.

Nojah, kui see kolakas lõpuks teele liikuma sai, parkisin Golfi ette taas üle suure lumevalli, võtsin oma suusad, panin Fiskarsi tagasi pagassi ja kui golfimees ütles, et sul on ikka tank küll, soovitasin saabi.

Järgmine päev läks üks seltskond mööda kui autole pesuvedelikku valasin. Üks mees tuli küsima, kas ma järgmiseks ka saabi ostan, et saabimehed olevat sellised, et muud ei taha. Ütlesin, et ei tea mis elu toob, võibolla lastega ikka bussimoodi asja vaja, aga et meeldib saab küll väga. Midagi uuris veel mootori kohta, ütles, et tal sõbrad, kes aint saabidega lepivad ja ise ka sõitnud, et on hea küll...

Ja siis eile Stockholmis tulid teated, et Padaorus on 200 inimest tunde lumevangis 15 autos. Mõtlesin, et mingi meedia jura ja pole väikses Eestis võimalik, kus ikkagi Narva maantee on peamagistraal ja lähimad traktorid ja majad kõiges kilomeetrite kaugusel, et miks peaks keegi jääma maanteele ööbima...

Olles nüüd paar tundi netis surfanud, vaatan, et olukord oli ikka päris karm. Inimesi 600, ummikut 15 km jne. Pildimaterjal on tõsine. Täna sõitsin bussiga lauluväljaku mäest üles ja vaatasin neid looduse meistritöid - kenade tuisuvaalude kurve, aga siin Pirita jõe pool on juurde tulnud vaid nagu mõni kribal.

Ise muretsesin, et kui selline tuisk, kuidas reede õhtul suure liikluse ajal naine lapsega saabiga lasnast üldse välja saab ja Vääna-Jõesuusse. Nüüd saime rääkida, ütles, et sõitis nagu tavaliselt. Mõni üksik vaal, aga saab on ju tank :drive:.

Peaks saabile kohe pai tegema, et ta nii usaldusväärne mul on ja perel turvaline abimees.

Pilt on mullune, aga tänavusele alla ei jää. Taas sajab valget lund, väljas!


Lisatud failid
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#135

L Dets 11, 2010 14:25

Kusjuures mul juhtus oma uue nö kodukandi juures enamvähem sarnane lugu - üks uus Passat jäi täiesti süütusse lumekihti maja ees oleval parklal kinni. Kaapis ja kaapis ja lahti ei saanudki. Läksime ühe teise kodanikuga seda märgates appi, lükkasime masina liikvele, 15m eemal uuesti kinni, mispeale panime jälle käed külge ja saatsime käed küljes masina parklast välja. Ja siis lükkasin mina oma 5 päeva parklas seisnud SAABilt lume maha ja sõitsin rahulikult oma parkimiskohalt välja ja sama teed parklast välja nii, et ei olnud mingit kahtlust ka, et kinni võiks jääda. Mõlemad masinad esiveolised, veljed sama mõõtu - ei usu, et sel Passatil rehvid nii väga kehvemad oleks olnud kui minu masinal (lamellid mõlemil). Ja SAABi promo teen ma vahetpidamata - kõik kes tutvusringkonnas autot soetama/vahetama on hakanud, need kõik saanud minu (küll sellise poolvõhikliku, aga ikkagi) loengu kui hea masin see on. Isegi internetist erinevaid kuulutusi näidand. Seni pole aga õnnestunud kedagi haigestada:(
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#136

L Dets 11, 2010 14:36

No enne saabi liikusin palju 93 aasta universaalpassatiga, mil ng-st pikem (pole fakti kontrollinud) teljevahe hoiab paremini külglibisemist kontrolli all, aga 14-tolline velg justkui läheb kergemini vurrina kaapima, ehkki läbitavuselt pole üldse vist paha. Ühe korra sai passatiga väga meeldejääv tripp tehtud jõuluajal kui kõrvalisi teid pidi läbi Eesti sõitsime ja kohati täiesti täistuisanud kruusakatel üle kapoti ulatuvatest hangedest läbi lennatud.

Ausaltöeldes tekib väike huvi kohe, et kas sel saabi lumetrolli asjal mingit mõistlikku seletust ka on (mootori raskuskese eespool vedavat telge) või on lihtsalt võimsamad autod ja keskmiselt oskajamad juhid...Oma Stocki reisil rääkisin ühe pikaaegse 9-5 universaalaero kasutajaga sel teemal, ta arvas ikka põhiliselt, et tihend määrav on :)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#137

N Dets 23, 2010 10:17

Ei tea kas ma selle euroga enam viitsingi tankimisi kirja panna. Krooniga siis ajalugu selline, et 2008. aasta veebruaris autot ostes maksis kütus 16,10. Need ajad mil ta mulli lõhkedes 11,10 maksis 2009. aasta 2. jaanuaril ei tule kunagi tagasi. Olles mullu suve lõpuks käinud ära juba 15-16 krooni piires, hakkas aktsiisi tõustes selle aasta alguses hind kõikuma 17-18 krooni vahel. Krooniaja viimane tankimine bensiin 95 liitri hinnaga 18,45 jääb vist tulevikku vaadates odavaks :(
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#138

N Dets 23, 2010 11:39

Arvestades, et nafta hind on ikka tõusutrendis ja meil ka Euru tuleb, arvan et esialgu võiks võtta etaloniks Soome hinnad.
Seega arvan ma, et aeg, kus me varsti 30- 35 EEK per liiter maksma hakkame ei ole kaugel.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#139

T Dets 28, 2010 23:14

Kas igast suva poest saab sellise sumpsi klambri ja on nad erinevad või kõik vähe kumerad? :red:
EDIT: Juba sain aru, et kõik kolm on ühesugused.
Pilt

Selle läbiroostetanud variant ehmatas naist täna
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#140

K Dets 29, 2010 0:01

Riiulikaup meil.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#141

R Jaan 21, 2011 15:09

Oi kui hea meel mul foorumist on, eri asju autole olen saanud soodsamalt, aga sellist ei mäletagi. Uus aku maksis kolmandiku vähem kui paak bensiini.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#142

T Mär 08, 2011 12:20

Saabi kolmas kasutusaasta, märksõnad: kallinenud bensiin, külm talv, veidi odavnenud kindlustus, peaaegu mõttetu kereremont, vahetamata õhufilter ja küündlad :red: läbisõit kohe-kohe 250.000

Numbreid pisut-pisut ümardasin, samuti on kuluarvestus läinud tõenäoliselt ebatäpsemaks, ei viitsi eriti enam. Summad kroonides.

Kulud autole ilma bensiinita - 6300
bensiin - 31800
kokku - 38100

kilometraaž - 18410 km
bensiiniliitreid - 1831
keskmine bensiini liitri hind - 17,4 krooni
keskmine kulu 100 km kohta - 9,945 liitrit

Autosõidu kulu kilomeetri kohta - 2,07
.. sh bensiinikulu kilomeetri kohta - 1,73

Saabi aastakulu detailselt, ilma kütusekuluta:

vasak logar - 200
porilapakad ees 2 tk - 180
kojamehed - 150
spreivärvid, lihvpaberid, pahtel, harjad - 1331
õli ja filter - 362
kindlustus - 2147
sumpsi klambrid 2 tk - 130
velje ventiil - 50
uus aku - 821
jääkraabits/lumehari - 45
veokonksu kate - 35
käsipiduri klotsid, vedrud-süsteemid - 200
TÜV - 350
jahutusvedelik - 130
klaasipesuvedelik - 130?
salongifilter - 160?

Olen saabi ostuhuvi tuvastamiseks ka proovinud veidi müüki ja tundnud ise ostuhuvi mõne vastupidava ja odava diisli vastu. Kokkuhoid kütusekomponendilt eelduslikult -40 protsenti. Samas erineb saabi ja ostetava auto hind ja võimalik remont umbes 2-3 korda, mis teeb diisli tasuvaks alles 1,5-2 aastase kasutamise järel, eeldusel, et remondile väga ei kulu. Ehk on ikkagi kasulikum neelata kõrge kütusehind alla ja püüda sõita vähem.

EDIT: Ah et miks ma üldse vingun suure kulu üle? Tõenäoliselt seepärast, et palk on väike :P Kuus keskmiselt moodustab kütusekulu ligi veerandi mu hetke kuusissetulekust. Samas tahan ma riskide maandamiseks (ja majaehituseks raha säästmiseks) saada pere ülalpidamisega vaid oma palgast hakkama. Auto teeb selle üha keerulisemaks, tuleb tunnistada.

EDIT2: esivedrud ja nende vahetus jäi arvestamata, kulu kusagil 2000 krooni kanti oli vist, vabandust, ei teinud meelega.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#143

T Mär 08, 2011 12:44

tegin natuke statistikat, selles kütuse suhtes, et palju kokku hoiaks.
see 40 % lootust tundus esmapilgul ulmeline, seepärast arvutasin natuke.
kuigi mõtlemine ei ole minu tugevam külg, siis sain 29,7 %. kokkuhoidu: sina saabiga bensiiniga; mina diisli pesoga.
aluseks võtsin oma viimased 6 X 20 liitrit tankimist ja põhiliselt linnaotsad, kylmad ilmad ja käru kah tihti ja vaid 2 maanteesõitu pärnu-jõgeva -pärnu.ja pärnu viljandi-pärnu.

aga see ca 30 % on tegelikult hea! ja kui maanteed rohkem, siis tõesti hoiab kokku küll!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#144

P Mär 20, 2011 21:26

Ümmarguselt sai kolme aasta jooksul auto ostule ja kõigele autoga seonduvasse (va bensiin) pandud ligi 80.000 krooni. Ostsin 30 eest ja alguses laristasin sinna sisse enda kriteeriumide põhjal palju.

Auto ostuhinnast sai umbes 60 protsenti tagasi. Aga las ta olla mulle õppetund ja esiemene auto pealegi. Sõidetud sai ligi 60.000 km, seega 1,5 korda ümber maakera :P

Eile käsin kalal kaugel ja sain veel saabiga veeta aega, täna tõmbasin temaga isegi asendusauto Vectra hangest välja. Veidi nukker tuju on küll.

Nüüd on ühel korvalluri mõõtu mehel esimene auto, paistab, et see amet sellele saabile sobib. Pikka iga, sõber.

End of story.
Vasta