Saab 900 2.0i, 1996, vallikas

vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

R Veebr 22, 2008 14:28

Äsja veeres õuele ng900, aastast 96 :drive:

Kunagi Itaaliast toodud ja 2,5 aastat oli sõbral, kes mulle müüs, esimene auto. Nüüd on minu esimene :headbang:

Mingist portaalist sain VIN-i järgi info:

VIN: YS3DA55J4T2028575
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900 2nd generation
Body type: 5-door Hatchback
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B204I
Model year: 1996
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
Serial number: 028575
Control symbol: Passed
SRS: Model range I, Driver's airbag

Kindlasti tekkib edaspidi ka vajadus mõne vana saabiasjatundjaga kokkusaamiseks, et väikest abi saada :eureka: niiet tänud juba ette :notworthy:

Kenasti Troostis hooldatud ja eks ka edaspidi mulgi sinna asja. Auto liigub Tallinna künklikel ja vagudes teedel, aga küllap saab ka pikemaid sõite maanteel.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

R Veebr 22, 2008 14:31

Hea lihtne ja töökindel auto. Hääd kulgemist.
Jürgen

#3

R Veebr 22, 2008 14:32

Hea valik, pane pildid ka ülesse ja muuda profiil ära siis:cool:.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

P Veebr 24, 2008 11:37

Pilte pole vist väga mõtet teha, kuna mõlemal küljel on vaja plekitööd teha, juhipoolsel tagumisel uksel inetu kriips niiet pealmine värvikiht maas, bensuluugi taga ka kriips ja kõrvalistuja pool poritiiva esikülg saanud muljuda, värvikahjustused+roosteuss tuleb. Karpidel peaks olema plekitöö tehtud, aga kohati uste altserv hakkab kobrutama. Pluss talvised valukad ka kobrutavad, endiselt mul idee panna alla oranžid valukad :love:, niiet võib täitsa olla et mõne aja pärast katsetan neid värvida...

Autos olnud dokudest selgub, et esimene omanik olnud naine ja ringi sõitnud Pisas, Itaalias :)

Signast endiselt aru ei saa, tõenäoliselt pole mahuandurid, aga võtmete kolistamine ka ei pannud huugama. Kesklukku avab, aga kinni ei pane, lootust andis korraks kui autos mitu korda puldist pani nii kinni kui tegi lahti. Signa juhtimine asub ise kapoti all kõrvalistuja pool nurgas. Kustotsast seda kesklukustamise asja otsima hakata, pole aimugi.

Raadio tõin praegu tuppa, Alpine ühe plaadi mängija, millel paneelis tuled ei põle, loodaks selle kuidagi korda saada ja siis mõelda, et kas edaspidi panna samale raadiole iga kanali peale 35watti või teha uus helindus, sest praegu niikuinii vaid esiakna all originaalkõlarid.

Igatahes raadio tagant avastasin kaks lahtist pistikut, millelt kõvasti juhtmeid ära lõigatud, on see nüüd millegagi seotud, pole õrna aimugi. Vaevalt et selle tõttu SID-is keskmist kütusekulu ja distantsi ei näita....

Avastamist vist jagub ja kahjuks elektroonika poolelt ma mitte tuhkagi ei taipa.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#5

N Mär 27, 2008 12:42

Täna sai saabu väikse põksu taha pamperisse kui passatimees ei märganud, et loobusin peateele sõidust kui minu ees olev opel kohapealt tagaveoga minema ei kaapind. Pamperid samal kõrgusel, kokkupuutepind suur ja kiirus väga väike niiet ei häda - naeratasin ja andsin gaasi.

Päris kama mul just ei ole, kuid auto ikka tarbevahend ja kriips ei peaks inimesi lolliks peast ajama. Ja selle lolliksajamise vältimiseks ongi mul odavam auto :thumb:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

L Apr 12, 2008 19:59

Kes müüks pühapäeval 900-le pensupumba, loodaksin ise vahetamisega hakkama saada? Tulen ise järele.

Juba eelmisel omanikul kõvasti unnanud pensupump otsustas täna lõpuks ikka ära kooleda. Mõtlesingi, et enne ei vaheta kui kutu on ja üle 10 km slepis ei pidanudki õnneks sõitma. Korra-kaks andis linnas kiirendamisel justkui märku ja siis maanteel kukkusid pöörded lihtsalt ära ja mitte üks törts enam.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

T Apr 15, 2008 16:12

Suur tänu Motorhead pumba ja nõu eest, nüüd mootor taas tuksub! :drive:

Kahjuks lõi endal vana tervisehäda auto all ronides välja ja nüüd karguga, muidu oleks ise saand pühapäeval ikka pumba lööma ka.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

K Apr 23, 2008 20:00

Troostist varasemate tööde kohta küsides tuli päris positiivne üllatus - selgus, et uued amordid all eelmisest kevadest.

Uus sumps sügisest, kogu sidur 2006. aastast ja trossi vahetamine käsitsi reguleeritava vastu pidavat Troosti (telefoni naishääle) sõnul ka siduripedaali vähe loomulikumasse asendisse aitama.

Samuti selgus, et kapott, katus ja luuk on originaal ning küljed üle lakitud, mistõttu näeb auto praeguseks välja veidi eri toonides. Eile sai käsitsi vahatatud ja muidu tore läikiv näeb välja, kui mõlgid ja värvikahjustused välja veel saaks ning pamperid üle võõbata.

Kas koos tasuks ette võtta värviparandus + laki maha poleerimine + uue värvikihi välja poleerimine tervel autol + uus lakk; see on juba iseküsimus.

Lisaks sai ta musta mati spreiga endale väikse feisslifti :cool: ning loodetavasti on juba homme VM-ist uus kapotiembleem esiotsa kaunistamas.

Välimusega töid jagub, kuid hea on teada, et tehnoseisundi eest on varem eelmine omanik koos Troostiga korralikult hoolt kandnud.

Kahjuks oma esimese remondi - bensupumbavahetuse - tulemusel paigaldasin siiski vist pumba veidi valesti või sai ujuk-reostaat veidi kannatada ning endiselt paagi bensunäit valetab: paak täis siis näitab umbes 15-20 liitrit. Eks tuleb jälle maha võtta kui korralikult kargu alla saan.

Mustad veljed peava aga esialgu ootama, sest Opel Omega velje kapsleid peab vist mööda romulaid hakkama otsima.

Ja eriti kõva üllatus oli ükspäev kui muidu omatahtsi tegutsev signa-kesklukk peale pannes irvakile jäänud akna üles vinnas. See oli eriti kõva trikk :headbang:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

K Mai 14, 2008 10:47

Nii, vihmaga väljas tehtud bensupumbavahetus ühel pühapäeval, mis päädis finaalosas opilaual lesimisega, sai nüüd lõpuks ka paranduse.

Oma esimese remondi asi läks metsa, sest püüdsin pumpa paaki tagasi panna nagu teda netis välja võtma õpetati ja pump ei läinud oma õigesse kohta paagi põhjas vaid jäi serva peale viltusesse asendisse, mistõttu jäi kuivale ka ning näidik valetas. See viga sai nüüd parandatud, näidik korras ja pump õiges asendis. Pumbavahetus võiks öelda sai selgeks.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

R Mai 23, 2008 19:55

Ja see nädalavahe siis elu teine remont ja kohe avarii parandus :(

:angry: ma ei taha rääkidagi, mis juhtus...igatahes omal süül 20 km/h, keegi ei seganud ka :red:

Vahetada vaja: esistange tala, konditsioneeri alune tükk (mis mootorit ka kere küljes hoiab), vasak esituli.

Sellega loodaks tehnilise poole pealt mäele jõuda.

Ohutusvarustusest on siis enda rihmal mingi kõrin, kõrvalistujal kinni kiilunud, aga muidugi padi lahti.

Padja siis muretseksin kas eraldi või roolina, aga padja aju kohta tahaks nõu, et kus asub ja kuidas vahetus ja kus on andurid.

Kas ma saan selle padjaga ise ilma spetside abita hakkama?

Pean oma häbiks mõne pildi vist ka panema siia, ehk siis ongi piinlikum ja teinekord tean, et nii ei tee...
kenzy
Postitusi: 21
Liitunud: R Dets 28, 2007 1:14
Asukoht:
Auto:

#11

R Mai 23, 2008 20:17

Kle vallikas, ega su auto nr. pole juhuslikult mingi 686 AXJ.... või midagi sellist?
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

R Mai 23, 2008 21:25

Ei, juhtus Peterburi teel, kus jämeda betoonjalaga valgustuspostid eelkõige vasakpöörde tegijatele ette võivad jääda :gun: eriti kui paremale samal ajal vaatad...aga pauk siis vist ikkagi õnnelik...

Pildid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#13

L Mai 24, 2008 11:04

Kui mootorikinnituse kondi all loodan ära vahetada, siis kehvem lugu on karbiga. Seal on küll talakinnitus karbi sees ja mitmest kohast keevitusega ja selle saaks vist kätte, kui kinnitustest lahti lasta ja muu plekk seal ümber järsku sirgeks, saaks doonorilt selle jupi sinna sisse keevitada pärast.

Mis sellise asjaga kokkupuutunud öelda oskavad? Venitamisega pole vist midagi teha? Käsi silma järgi selles kohas, kuhu peaks ulatuma.

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

T Mai 27, 2008 22:17

Stange putitatud ja suti värvitud, turalumiiniumist tala vist tõepoolest sirgeks kuidagi ei saa. Lanzeron läheb venitusse, ohutusvarustus ka paistab.

Ei taha enam Passatiga sõita, Saabi tahan.

Kui eile tuli igasuguste asjapulkade hindu kuuldes masendus peale, siis päeva lõpuks leitud tala oli positiivne noot. Seda, et täna Iisaku/Trionicu tandemi käest nahkratta saan, poleks unes ka osanud näha.

Ülejäänud vajalikud asjad ka kokku lepitud ja kui nädalavahetusel taas liikuma saab, siis Saab sõidutab mind 3. juunil abieluavaldust sisse viima :headbang:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#15

L Mai 31, 2008 21:10

Lanzeroni pihta andsin tuld. Omaloominguga sai venitatud ja meelitatud, sent jäi vist ikka puudu, täna sai enam-vähem tulemus lõpuks, selline nägu rahuldab mind küll. Pühapäeva keevitus ja ohutusvarustus ja ehk jõuab õhtul veel tuulehaugigi taga ajama minna mereäärde :)

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#16

P Juun 15, 2008 11:40

Mootor sai kaks uut patja ja nüüd taas 1.-2. käiguga kiirendamine vaikne. Patjade vahetus oli korraliku padrunikomplektiga üks igati nauditav töö. Kui nii edasi, siis on Saabi putitamisest küll hobi saamas :head:

Vanad vs uued padjad. Parempoolne padi (pildil vasakul) siis minupoolse vea ja kronsteini purunemisega ise selliseks paunaks muutus.

Lisatud failid
Jürgen

#17

R Juun 20, 2008 20:50

Vist nägin seda autot mõnikümmend minutit tagasi Sõbra tänavas, must iluvõre on küll superkena selle auto küljes.:head:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#18

P Juun 29, 2008 15:17

Ohhoo, jäin Tartus vahele või :D? Nägin küll kena rohelist tonnist ja ühte klassikut sealsamas lähedal kus parkisin (Sõbra tänavaga paralleelne Vaba).

Täna arvutasin bensiinikulu välja. Ostmisest bensiinipumba suremiseni sai sõita 1,5 kuud ja 2320 km, keskmine kulu linnasõidu pärast 10,25.

Pärast uut/kasutatud bensupumpa sõidetud 3827 km ja kulu 9,54. Juunikuu seal sees 1958 km ja kulu 9,384. Suur kulu on raudselt sellest, et linnasõitu ikkagi ajaliselt palju ning maanteel kiirus üle saja ja kümneid kilomeetreid teeparandusi kulutab rohkem.

Kokkuvõttes 90-ga maanteel kulgedes ja rahuliku sõidumaneeriga peaks oma vanema saabi kulu saama 8+ kanti vist küll, konti pole ka kogu aeg sees hoidnud, pole nii palavaid ilmasid.

Mina olen muidu 10l/100km kuluga rahul, seda enam, et palju on linna ja linnalähedase maantee sõitu.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#19

N Juul 03, 2008 22:20

Täna nokkisin Troosti ukse taga nii koledat Saabi, et häbi hakkas. Tegelt ma oskan autot pesta küll;) Peaaegu sai SRS tule ka kustu. Lauri tõesti aitas aju taas elule :notworthy: ja Motorheadilt sain uued turvakad :beer: Hetkel puudu veel vaid mahakärssand padja tagune juhe, nagu kompuuter näitas.

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

N Juul 03, 2008 22:29

tagant

Lisatud failid
svenska
Postitusi: 116
Liitunud: L Mai 26, 2007 16:35
Asukoht:
Auto:

#21

N Juul 03, 2008 23:44

Ja viimane pilt ajab saabifänne segadusse nüüd... :D
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#22

R Juul 04, 2008 0:29

scania jah : P
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#23

R Juul 04, 2008 9:33

Algselt postitas: svenska
Ja viimane pilt ajab saabifänne segadusse nüüd... :D


Kuuspaki eest maandus ta sinna jah, originaal maksis mu jaoks liiga palju ja see sobis ideaalselt. Ju ma siis olen see värdtuunija, mitte originaaltuunija :P
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#24

R Juul 04, 2008 9:58

Mul on neid originaalmärke paar tükki, kui kellelgi on huvi.
Iseenesest näeb selle auto küljes Scania päris äge välja.
Lisab kuidagi mingi ainult konkreetsele isendile omase detaili, aga samas jääb ikkagi teemasse.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#25

P Aug 03, 2008 23:16

Pilt pole suurem asi, aga midagi võiks ju autoblogis mälestuseks ka olla sellest tunde kestnud pesemisest-vahatamisest:red:

Lisatud failid
Vasta