Saab 900 2.0i, 1996, vallikas

vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#101

T Juun 09, 2009 23:04

Eelmisel pildil olev jupp täna lapitud, ei saanud mingi ilus asi, aga vast kestab. Ning ikkagi ei käi minu arust see parem pliidinupp nii raskelt, et ta selle pärast puruks läks, ju ma ise lihtsalt väga jõuliselt kruttisin.

Aga viimati Mäos tankisin ja vähem kui poole paagiga on 400 km sõidetud, huvitaval kombel paistab uus maantee kulu rekord tulema ning hoian pöialt, et see tuleb 8 kanti või alla selle. Põhjust tahaks otsida uuemas jagaja kaanes.

Täna sai jagaja simmering ka vahetatud, pole seegi mingi küberneetika, nüüd kui üks ära proovitud, siis teeks või kaks tükki tunnis :evil: Panen õlivahetuse ajal uued küünlad vist ka. Nüüd siis veel genekas...
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#102

N Juun 11, 2009 21:52

Ja nüüd ka genekas tehtud, ei läinud poolt päevagi kui sain juba uuesti sõita, lisaks geneka laagritele sai auto uue rihma ja karterituulutuse ühe peene vooliku ja jämedamale kummijulla...

Karterituulutus 77 krooni
Geneka taastamine 680, sellest üks laager 280
Rihm 500
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#103

E Juun 29, 2009 10:06

Hakkasin eile jaburdusega - kapotialuse "vaiba" pesemine - pihta ja lõpetasin kojameestevarte, spoileri ja "veljekapslite" värvimisega.

Spoileri kätte saamiseks tuli võtta luugilt ära kate, seejärel eemaldada kojamees, siis kolme poldiga kojamehe mootor ja siis sai kolme kümnese mutri lahtikeeramisega spoileri lahti.

Spoilerisse sõitsin kunagi lahtise luugiga vastu spinklerit augu, pahteltasin selle täis, panin spreivärvi peale, samuti said musta kihi värvi kõik viis kojamehe vart ja neli kapslikest, mis valukatel küljes.

Aga hiljuti pesin veidi salongi vaipa ja sealt tuli lihtsalt lapi ja veega nii hästi mustust välja, et kui ma nüüd millalgi suure pesu ette võtan, istmed välja loobin ja korralikult vaiba ära pesen, siis on väga kena põrandaga auto. Väljast aga kere kenamaks ei lähe, tuleb kodu rajamiseks tõsisemalt säästma hakata ka...
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#104

E Sept 28, 2009 18:08

Pärast orienteerumist andis autot ikka puhastada, et tahnoülevaatuse jaoks viisakas olla. Lisaks kruvisin kinni tulekustuti ja võimu, igati kena.

Teades, et probleemsed on tagumised pidurid ja ennekõike muidugi käsipidur, tegelesin eile nenega, aga jällegi ei saanud hakkama. Lootsin küll, et kui hiljuti vahetasin autol dokumente, kuna abikaasa sai ka minu nime, et siis saan nö puhta paberi, aga ei, ikka sain korduva, kuna seisupiduri oluline erinevus on ju ohtlik viga :(

Kokkuvõttes pääsesin siiski 200 krooni odavamalt kui eelmisel aastal, teada sain ainult, et heitgaasid on kaks korda kõrgemad kui mullu kuigi mitu korda normist allpool. Küllap siis ikkagi katiga on pahasti.

Aga küsiks vanadelt kaladelt, mismoodi seda kässarit siis saada ühtlaselt võtma, kas lihtsalt tagumikudüno peab saama kogenumaks???

Ma keerasin mõlemal pool klotsid kenasti vastu, nii et käega trumlit ringi ei ajanud, siis võtsin mõlemal sama nõksu tagasi. Kruusal lohistasin ja tundus hea, aga masinas selgus, et parem blokeerub üsna ruttu ja vasak mitte nii ruttu. Ukse taga võttis muidugi mul alla 10 minuti keerata vasakule klotse lähemale nõks või kaks ja erinevus läks väiksemaks, kuid ka mitte eriti võrdseks.

Kui enne ülevaatust kusagile testima minna, maksab see sama palju kui kordusülevaatus, seega polegi ju nagu eriti vahet. Aga mind just huvitab, mida ma teha saaks, et ikkagi esimese korraga puhtalt läbi saada selle kässariga...

EDIT: täna tuleb 222222 ette :headbang:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#105

K Nov 04, 2009 13:45

Kahjuks pidin tunnistama seekordse lõhkumisegi puhul, et oma jõuga hakkama ei saa. Karteripõhi kiviotsa sodiks, vedasin koju, vaatasin üle, uurisin mida vaja, aga tööriistu polnud, et ise hakata korda tegema.

Appi tõttas ivomets ja täna tõi ise auto Pärnust Tallinnasse ka veel :notworthy: :notworthy::notworthy::notworthy::notworthy:

Edaspidi kulub raha hoopis uue elamise peale ja seetõttu jääb mu NG roostetama ja sisu selliseks nagu on, ainult hädavajalikud tööd tuleb teha. Seepärast jääb tõenäoliselt ostmata ka võimalike uute karterilõhkumiste vältimiseks karterikaitse, sest vaja on hoopis raha konksu jaoks jne.

Seekordse abi eest siis tänu illile ja suvekale ja kõige-suurem-sõber on ikka ivomets :thumb:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#106

T Dets 22, 2009 19:12

Võti kukkus hambavahelt lapsevankrisse, vankri tõstsin autosse ja luugi lõin kinni. Tegelikult oli olukord veidi keerukam, aga põhimõtteliselt jäid võtmed autosse kui just kõige kiirem minek pidi olema :wall:

Kõvasti aega võttis traadiga pusimine, aga kui lõpuks ühe roostevabast ribast õige muukija väänasin, sain sisse:headbang: Niiet, nüüd siis oma autosse ka muugitud :freak:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#107

E Jaan 18, 2010 10:35

Ikka mina see loll, kes NG suutlikkust pidevalt ülehindab ja mõtleb, et tegemist on nelikveolise superautoga. Tegelikult kui mul oleks olnud nutti, et see vall pole pude, vaid kivikõva, siis oleks kõik ok olnud. Nagu poleks kalamehepüksid sügisel vett läbi lasknud, poleks rannatee kivi otsa karteripõhja puruks sõitnud ja nii edasi....:red:

Kuna suurt lumelabidat pole põhivarustusse (seni) võtnud, siis Lasnamäel kodu juures küll lund tallutud ja nügitud nii esi kui tagaosaga, aga kõhupeale polnud nii lollisti seni sattunud :)

Ja kohe karistati ja pisteti lehte :freak:

Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#108

E Jaan 18, 2010 11:04

kenasti hunnikus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ervin
Postitusi: 9
Liitunud: K Dets 16, 2009 23:15
Asukoht:
Auto:

#109

N Jaan 28, 2010 10:41

sa oleks pidanud targa näoga kõrval rehve kontrollima, seni kuni fotograaf maha rahuneb;)
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#110

K Veebr 10, 2010 12:19

Teise kasutusaasta kulu (kroonides), auto maksumus esimese kasutusaastaga amortiseeritud nulli:

Kulud autole ilma bensiinita - 10000
bensiin - 27990
kokku - 38000

kilometraaž - 19192 km (läbisõit 228953)
bensiiniliitreid - 1879,94
keskmine bensiini liitri hind 14,87 (32 tankimisest 23 Neste 95, madalaim hind 12,4, kõrgeim 16,7)
keskmine kulu 100 km kohta (vähemalt 75 protsenti linnasõit) - 9,88 liitrit

Aasta keskmine kulu autole kuus - 3167
.. sh varuosad, remont, õli, TÜV, kindlustus jms keskmiselt kuus - 833
.. bensiinile - 2333

Autosõidu kulu kilomeetri kohta - 1,98
.. sh bensiinikulu kilomeetri kohta - 1,46

Saabi aastakulu detailselt, ilma kütusekuluta:

kindlustus1 - 1637
kindlustus2 (kehtib veel mitu kuud) - 1297
ülevaatus - 400
õlivahetus1 - 700
termostaat - 154,24
jahutusvedelik - 600
numbritule pirn - 4,24
luugiamordid - 364,4
tagumised piruriklotsid (Ferodo) 305
ja paigaldus komplektiga kokku - 387
jagaja remont: simmering
ja kasutatud jagaja kaan - 100
karterituulutus - 77
generaatori taastamine
.. sh üks laager 280 - 680
rihm - 498
veljekapslid, poldid, värv - 101
kasutatud karteripõhi, õli + remont - 2000
konks - 1000
KOKKU - 10000


Kommentaar: Autot lõhkusin vähem, tehniliselt vajalikud asjad tehtud, investeering varasemal aastal helisüsteemi tasus end juba mehiselt, sel kasutusaastal investeerisin konksu ja väljaspool konsolideerimisaruannet ka lapse turvatooli. Ülevaatuse ja hoolduse jaoks leidsin soodsamaid kohti, bilansipäeva järgselt vaja muretseda (kevadepoole) uus salongi- ja õhufilter.

Bensiini sai keskmiselt piiiiisut odavamalt kui mullu ja mõni sõit oli vähem, mistõttu kilometraaž jäi veidi varasemale kasutusaastale alla.

"Tundub suhteliselt säästuauto, uut sellise raha eest ei liisiks ega kasutaks," märkis omanik :cool:
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#111

K Veebr 10, 2010 14:46

Väga põhjalik aruanne :D ,peaks ka tegema aga ma ei usu et nii odavalt läbi ajan :red:
www.tmuuga.eu
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#112

K Veebr 10, 2010 19:10

Liiga palju vaba aega on selle asja nimi. Pikka iga:thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#113

K Veebr 10, 2010 19:15

mulle jälle meeldib, et mehel asjast täielik ülevaade.
tuleb ikka pappi lugeda kah:

koos küttega ikkagi alla 2 kr/ km!!


turbota ng-d on odav pidada sellisena, et liikuda saab; ja muideks päris hästi!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#114

N Veebr 11, 2010 18:34

Sain vallikalt inspiratsiooni ja lõin mälu järgi kokku oma liisinguauto kulud-tulud... :wall: :conf:

Liisingumaksed: 66000
Kindlustused kokku ca 15000
Läbitud kilomeetrid ca 48000 (keskmine kütusekulu oli mingi 9,8) jämedalt 70000
Jooks kumme tuli sügisel vist 14000
kaks hooldust kokku 10000
Kuna just müüsin auto maha ja sain jäägist suurema hinnaga müüdud, siis kaotust sissemakselt tuli 30000 juurde

... ma lähen nüüd ja teen kaks suitsu järjest :wall:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#115

R Apr 09, 2010 20:10

Aga ega uued kulutused ju ei oota, ei, kus sa sellega! Mina suutsin täna saabi vasaku ratta kolksu tuvastada 2 minutiga, vedru tundus väga lõtv ja kui sõrmed kausi sisse sain, siis üht osa vedrust sain kolksutada, järelikult jupp otsast puru. Vahetada vaja 2 korraga ja ise seda tööd ma juba teha ei saa, kahjuks, seega jälle vist mitmetuhandene väljaminek :(

Rooste hakkas see talv aga niimoodi möllama, et vaata et pestes eraldus parema tagumise ukse alumisest servast suur tükk värvi....vist koos pahtliga. Noh, kurb, näis kas hakkan üldse mingit odavamat isetegevust selle kerega tegema või roostetagu minu poolest kuidas jaksab :gun:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#116

P Apr 11, 2010 23:03

Mitte, et te poleks roostet varem näinud, aga noh, selline see paha "üllatus" oli. Täna naine üllatuseks ütles, et teeme korda ikka, mis me saabist kohe maha kanname. Äkki peaks laskma koopaservad ja kõik allpool ukseliistu selle kummijuraga üle, mis džiipide kasti lastakse :)?

Esivedrud vaja vahetada, parema tule kojameest õpetada, esiklaas vahetada, laele ja a-piilari katetele uus riie, põranda vaiba pesu, vasak esi logar ja porikaitse vahetada, lisaks peotäis plastikmutreid, mis seda plastikasja küljes hoiavad, veokonks puhtaks teha, värvida ja külge panna.

Täna parandasin uuesti õhusuunaja kardaani, panen vist antennivitsa ka ootetööde listi.

Pilt

Ja see, miks saabile konksu on vaja...
Pilt
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#117

E Apr 12, 2010 0:42

Seda putkat tahad Saabi järel lohistama hakata?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#118

E Apr 12, 2010 7:35

Ma just tahtsin sama küsida :D
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#119

E Apr 12, 2010 7:36

Ei, esiplaanile maja ehitame :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#120

E Apr 12, 2010 8:35

kummi ja selle segusid küll ära kasuta . kumm on nii elastne, et kui rooste alla saab, siis ta klükkab seda järjest üles ja ronib edasi. selles suhtes on bituumenijuradel suur eelis minu arvamise mööda, et kui ongi rooste kuskile alla saanud, siis edasi roomab see uss seal all ikka kordades aeglasemalt.
ja vedruvahetusega saad ise hakkama. võin sulle tõmmitsaid anda, millega vedru kokku saad
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#121

N Apr 29, 2010 11:19

Mu auto vist vähemalt mutrite-poltide kohapealt väga roostekäkk jällegi pole (sülitan kolm korda...), ei läinud eile Vikil esivedrude vahetamisega kaua aega, kõik käis vist probleemivabalt. Endal on ka seni kõik lahti-kokku käinud hästi. Tagumised puksid pidid läbi olema ja vahetus ei ka kergemate killast. Neid ma praegu kohe küll vahetama ei hakka.

Mõningane muutus minu arust siiski uute vedrudega on esisillas aukudest läbi sõites.

Konksu panin ka taha, esialgu ei lõiganud pamperilt alumist serva ära, aga nii teda siiski paigaldada ei saanud, seega relakaga ikka sellele nahale hammas sisse. Juhtmed esialgu ühendamata, kuna äi ei lubanud kokku keerata ja teipida, pidavat kuidagi korralikumalt tegema, jootmisega ja tuubidega vms.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#122

N Mai 20, 2010 23:30

Täna läksin noaga autole kallale :evil:

Sellega on asi otsustatud, roostelaigud saavad :gun: ja auto üle värvitud, mis kvaliteet jääb on omaette küsimus. Seni sõidan rotikaga ja kuulan kuda te mind hurjutama hakkate, stiilis, et kas tasub ikka mingit puukuuritagust kvaliteeti teha autol :) Kaotada pole mul ka midagi, ta niigi juba kolme eri tooni, küljed lakitud, mis ka siit-sealt maha tuleb ja nii edasi.

A mul ükstapuha, teen nii hästi kui oskan, kuid nõuanded muidugi ka teretulnud. Siia-sinna vaja pahtlit ka panna, aga üldiselt olen ma siiralt üllatunud.

14 aastat vana auto, küll ühte ust ja tiivakaart on nähtavalt parandatud ja sealt on ka ussitanud rohkem, aga üldiselt, ussi kõrvalt kui tulebki värv maha, siis selle all on kena tsingitud kere. Mõned augud katuse värvkattes, samamoodi ja kõige tipuks mitmeid aastaid keset tagaust laiutanud mõlk, mis ikka värvikihi ka ära lõhkunud, kuigi mitte tsingini, aga siit-sealt kõik see soolaveepask sai plekile ligi ja mitte ühtegi rooste täppi!

Niiet vaatamata kõige kehvemale seisule ukse alläärtes (mis on ka kaotanud vaid osa plekist ja kaugel sellest, et mõni plekk läbinisti auk või paber oleks), üldiselt paistab :thumb:

Ja seda, et me sinapeal oleme saabiga räägib kasvõi see fakt, et kui nüüd viimastel päevadel käigud enam sisse ei läinud ja ma juba hirmu hakkasin tundma, et järsku äkki kusagil kulissides või kastis midagi, aga üldiselt tundus siduri probleem, siis nüüd saingi 2 minutiga asja korda kui vähe siduritrossi kõri mudisin nii, et pedaal vähe rohkem lahutab.

Suve tulekuga kuidagi kõik positiivsemaks läks. :beer:

Kui fotoka patakad ära laevad ja aega leian, siis topin pilte ka.

EDIT: Nu pesemata ta on ja midagi ilusat ka pole piltidel, äkki õnnestub enam-vähem tulemus saada, kui ei, siis ei julge pilte näidatagi lõpuks :conf: Olgu mainitud ka, et ise ma neid mõlke ja kriipse pole tekitanud, olid juba enne ja ärge küsige, miks ma sellise auto ostsin.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
triinu
Postitusi: 18
Liitunud: N Mär 13, 2008 16:42
Asukoht:
Auto:

#123

R Juul 02, 2010 16:21

Uudishimu ei anna asu ja küsin, kuidas keretööd edenevad?
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#124

R Juul 02, 2010 18:09

Täpselt sama seis, sellise rotikaga sõidan ringi, täna näiteks õhtul alustan soojaku katuse ehitusega ja terve nädalavahehetus läheb ka sinna + vahepeal laseks aju tühjaks kala püüdes. Lapsel tuleb uus hammas ja öö on vaevaline, naine tahab ka tähelepanu, kontoris peab istuma 10 tundi pävas :( samas poolehektarilisel krundil muru kasvab heinaks...

See oli muidugi halb otsus lahti nokkida, nii ei tohi teha, kohe oleks pidanud siis roostese koha ära puhastama ja midagi sellega ette võtma (minu plaan on hape ja siis roostesurmaga krunt + mingi värv).

Ühesõnaga nutt ja hala, millest auto sugugi paremaks ei lähe.

Aga positiivne on see, et vahepeal tegin rahuliku jaanitiiru ja nii 750 km sai sõidetud keskmise kuluga 8,26 liitrit sajale.

Sinu auto on ju see, mis minu auto läheduses parkinud on nüüd hiljuti. Ega kena on ta küll :)

EDIT: Üks pilt ka, neljameetriseid poste, planke, laudu vedas üle poole tonni saab kohale ja siis veel kuuemeetrist plekki...

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#125

K Juul 21, 2010 11:08

Lähen nüüd taas maale täna või homme, siis tulen jälle pika-suure käruga tagasi. Vahepeal kui leian aega, siis lasen relakaga roostekohti puhtaks ja liivapaberigi kätte võtan, hapet ja roostesurmaga krunti peale, siis vaatan edasi. Eile nägin Troostis nii koledalt roostes NG-d et enda auto tundub selle kõrval lausa iludus:conf:

Talvega on pamper parajalt räbalaks läinud, ega ma teda hoidnud ka eriti. Kahjuks üks uduka kinnistuskõrv on seetõttu murdunud. Aga jagu ei saa ma parempoolsest tulekojamehest, mis üks aeg hakkas iseenesest seisma jääma valel poolel, lahti võetud ja kokku pandud ta nüüd mitmeid kordi, mootorit pööritatud aku pealt, midagi ei aita, hakkab pühkima valele poole ja seisma jääb valel poolel. Mida teha, mehhaanikas nagu asi pole.

Lõpuks ometi jõudsin ise õli vahetamiseni, seni lasin vahetada. 57 krooniga filter, 305 krooniga 10W40 mingi GM-i poolsünt sisse, eks siis nüüd katsun jälle kiiremini vahetada. Veidi räbal VM-i numbrialus läks ka esimese numbri alla, ilma numbrialuseta oli ikka nõme küll kui ma nüüd mõtlema hakkan.
Vasta