Saab 900 2.0i, 1996, vallikas

Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#76

R Jaan 02, 2009 11:36

Kena foto!
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#77

K Jaan 07, 2009 11:58

Enne fotosessioone tahan luugi tiiba tehtud augu ära parandada, panen lihtsalt augu kahekomponendilist pahtlit täis, lihvin märja liivapaberiga ja must hammerite peale, just nagu pamperite, spoilerite, võre ja velgedega olen pläkerdanud ja pläkerdan veel :P

Luugi tiib sai kahjustada kui pärast remonti unustasin keldris luugi kinni panna ja see vastu sprinklerit sõitis :(

Kuid, kas keegi on seda spoilerit maha võtnud, on tal miski mutter ka seal või on need tüüblid ja kas ma saan neid eraldi osta, sest üks on puru ja võibolla läheb mõni veel kui ma ta maha võtan.

Vene keeles on osade nimed:

26 4480869 Втулка, вкладыш
27 4481073 Шайба - seib?
28 7977929 Гайка
29 4401675 Зажим

Lisatud failid
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#78

K Jaan 07, 2009 13:22

Ma muidu puhun vene keelt küll aga tehniline jutt/sõnastik vajab pikemat-täpsemat mõtlemist ja nii nagu ikka on heal lapsel mitu nime e. siis üks nimetus võib tähendada mitut asja ja vastupidi.

vtulka, vkladõś - silinder (tsilindr), hülss (gilsa), tüübel (tjubl), (laagri)liud, kiil (ehituses),
śaiba - seib, litter (hokis)
gaika - mutter
śazim - peaks olema vedrupõhimõttel vidin, pildi järgi otsast nagadega, kinni läheb lupsti a katsu kätte saada

Tõenäoliselt pead lähenema pagasi seest poolt vaadates paremalt poolt, eemaldama 26, siis saad kätte 29, jne.

Peab vist ühe hea vene tehnilise sõnastiku kusagilt vaatama kus ka muud autojupid kenasti kirjas.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#79

T Jaan 27, 2009 13:59

Autost pole kirjutada suurt midagi, sest kõik mis teha vaja, on tegemata, kuna aur läheb kodu ehitamisse, aga suts pekkiläinud taiesega võib ju ikka tähelepanu püüda :D

Lisatud failid
Platinum
Postitusi: 265
Liitunud: P Juun 08, 2008 19:28
Asukoht:
Auto:

#80

T Jaan 27, 2009 14:06

Pilt

:D:beer:
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#81

R Veebr 20, 2009 16:28

Märkamatult on möödunud aasta saabiomanikuna. Terve aasta muret ja rõõmu, nagu ikka perekonna liikmega. Kohe algusest sai igasugu kulutusi ka kirja pandud, osalt oli sellega jätkamises suur roll foorumil, kus oma saabi teema sai tehtud, niiöelda autoblogi.

Täna postitan siia ohtralt numbreid; raha ikka inimesi huvitab, aga teisalt ka tulevastele ng-omanikele mingigi info vast.

Aasta kulu selline (kroonides), olgu ta siis nagu börsiaruanne:

Ost/varuosad/remont/tuuning/kulumaterjal/kindlustus jpm - 59653
bensiin - 32584
kokku = 92237

kilometraaž - 20396 km (läbisõit 209761)
bensiiniliitreid - 2053
keskmine bensiini liitri hind üle 15 krooni
keskmine kulu 100 km kohta (vähemalt 75 protsenti linnasõit) - 10 liitrit

Aasta kulu kuine jaotus (keskmine) - 7686
Aasta kulu kuine jaotus (keskmine) ilma soetusmaksumuseta - 5186
Aasta kulu kuus ilma soetusmaksumuse ja bensiinita - 2471
Keskmine kulu bensiinile kuus - 2715

Aasta kulu kilomeetri kohta - 4,5
Aasta kulu kilomeetri kohta ilma auto soetusmaksumuseta - 3

Saabi aastakulu detailselt, ilma kütusekuluta:

auto maksumus 30000
registreerimine 600
bensiinipump 500
Scania luugiembleem kuuspaki eest 70
vasak latern 800
kondi alune mootorikinnitus 200
stangetala 900
nahkrool airbagiga 1000
ajuremont ei avalda
airbagi juhe 100
eelpingutitega esimesed turvavööd 500
tasuta kummimatid Motorheadilt
parempoolne ja tagumine mootoripadi 2327
Kahe jooksu rehvide tasakaalustamine 500
mootoriõli-kõik filtrid ja tööraha + tasuta kapotiembleem 3767
spreivärvid 800
pirnid 100
tulekustuti 390
tõkiskingad 70
trahv 600
kindlustus 2539
Šampoonid-vahad-kindad-lõhnakuused 300
pukseerköis ja helkurvest kingituseks
tasuta udutulede pirnid Enricolt
v õõts 1500
heli 5900
ülevaatus 600
käimakasti-, mootoriõli, õlifilter, neli luuda auhinnaraha eest 280
summutisukk + keevitus 1050
suverehvid Fulda Progresso 205/60/15 3260
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#82

R Veebr 20, 2009 16:46

Pühaissandjumal ... vat see on raamatupidamine :freak: Samas ma ise ei julgeks sellist raamatupidajat pidada. Nutt tuleks peale :D
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#83

R Veebr 20, 2009 17:03

Mis õli sa mootorisse ja käimakasti paned - u10liitrit + õlifilter 280.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#84

R Veebr 20, 2009 17:07

Algselt postitas: Fabrik
Mis õli sa mootorisse ja käimakasti paned - u10liitrit + õlifilter 280.


Ikka täissünt :D Seal on märkus ju, et auhinnaraha eest, ivometsa rallilt sain Saabiantis teeninduse, ise maksin nimetatud asjadele peale 280 krooni :drive:
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#85

R Veebr 20, 2009 17:19

Selvä
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#86

R Veebr 20, 2009 17:38

Mille eest sa trahvi said? :D
Sain ise ja just eile 300 eeku :fight:
Everyday Regular SAAB guy!
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#87

R Veebr 20, 2009 17:40

Algselt postitas: que
Mille eest sa trahvi said? :D
Sain ise ja just eile 300 eeku :fight:


Algaja autoomanikuna ei märganud kontrollida, kas kindlustus on olemas. Selle perioodi eest, mil kindlustuseta sõitsin, oleks pidanud rohkem maksma, kui vilkuritega sini-valges autos sõitnud mehed tahtsid. Tegelikult andis aus kahetsemine ja lähenevate pulmade mainimine väikse sooduka ka.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#88

L Mär 14, 2009 22:28

Hea oli saabi arstida üle pika aja. Leidsin lõpuks hetke termostaat ära vahetada. Probleemiks oli mootori jahedus :) Aitäh Elerile, kes techiga ajus sobras ja kaks viga leidis, aitäh Vikile, kes diagnoose täpsustas, aitäh Motorheadile, Ralale, Ivometsale nõu eest - näe äpul on nii palju rahvast vaja, et üks lihtne jublakas ära vahetada :)

Vaja läks ühte 13 võtit kraani keeramiseks ja 12 võtit kahe poldi keeramiseks. Välja tuli mingi täiesti õuuudne must vedelik, tõenäoliselt vahetamata siis juba 3-4 aastat vähemalt, ise rumal polnud ka selle peale tulnud. Sisse ei julgenud punast panna ja läks siin kriitikat saanud Polari roheline. Imelik oli kusjuures see, et omast arust ostsin valmis segu, viie- ja 2,5-liitrise, aga suur kanister oli korralikult roheline ja väike selle kõrval vaid õrnalt rohekas.

Temperatuuri näidik kerkis poole peale, segu on teine, minek teine ja ootan uuelt paagitäielt ka uusi kulunumbreid, rääkimata sellest, et nüüd läheb mootor ja salong kiiremini soojaks.

Vahepeal panin uued luugi pneumovedrud, nii vist on nende õige nimi. Väga märkimisväärset vahet vanadega ei tunnegi, põhiprobleem oli muidugi mujal - iga naks ei saanud luuki lahti ja noh, üsna piinlik oli Vikilt saadud nõuga 10 sekundiga see mure lahendada ja luugi küljes olevaid kummijublakaid väljapoole kerida :red:

Kuid töid jagub.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#89

T Mär 31, 2009 23:38

Oleks fotokas kaasas olnud, siis oleks teinud tuuitjoorself õpetuse, kuidas NG tagumisi piduriklotse vahetada :) Aga ei olnud ja esimest korda vahetades oli omakeskis nuputamist, kuidas paigalduskomplektist täpselt see klotse laiali suruv vedruvärk sinna siinide alla käib, esialgu panin muidugi vale pidi ja pea pikast tööpäevast paks, ei nokkinud kohe välja ka, et teistpidi keerata.

Ferodo klotsid all nüüd taga. Oskab keegi öelda, kas pidurikolvi kaitseks olev kumm on ka eraldi vahetatav või ainult koos kolviga?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#90

K Apr 01, 2009 0:42

Algselt postitas: vallikas
Oskab keegi öelda, kas pidurikolvi kaitseks olev kumm on ka eraldi vahetatav või ainult koos kolviga?

On küll aga usu mind-sa ei taha neid ise vahetada:bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#91

R Apr 03, 2009 0:33

Algselt postitas: iisak
Algselt postitas: vallikas
Oskab keegi öelda, kas pidurikolvi kaitseks olev kumm on ka eraldi vahetatav või ainult koos kolviga?

On küll aga usu mind-sa ei taha neid ise vahetada:bs:


Tahan ikka :)

Fotosid praegu lisada ei viitsi, aga sai veel siis omaloomingut tehtud. Kui eelmine aasta sai grill üle värvitud mustaks, loomulikult ilma eriteadmiste ja vahenditeta, siis talvega sai selgeks, et kroom hakkab alt välja kooruma. Just paar päeva tagasi ivomets ütles, et plastiku värvimine on mõttetu, aga ikka pidin hakkama täiesti jaburat tööd tegema, eksole.

Niisiis kitkusin kroomi grillilt maha ja suve oodates katsin plastiku esialgu õhukese musta värvikihiga lootes, et plastiku peal püsib värv paremini kui kroomi peal. Aga kui ei püsi, saab iga kevad uuesti grilli värvida :P

Täna või eile murdsin aga õnnetult antenni sisse lükates masti vitsa, eks mast oli vähe muljuda saanud ja tihtilugu sisse välja lõpuni ei käinud, küllap paljudel tuttav mure. Eks ma teda käega kogu aeg järele aitasin, kuni prõks käis.

Esialgu ei saanud muidugi masti torust kätte, aitäh Ranttole õpetuse eest. Murdunud oli kohe kõige ülemise jätku tagant, kust hammasratta vahele hakkab jooksma. Muud midagi pähe ei tulnud kui proovida vitsa otsad kokku põletada. Tuld võtsid hästi, kokku sulasid ka hästi, ainult et kärsakas oli jube ja kogemata hingasin seda leeki ära puhudes sisse. Ärge nii tehke, jube mürk on see vits, pildi pidi eest ära viskama. Aga kokku ta jäi üsna kõvasti ja pikisuunas pinget kannatas, sulamiskoha liivapaberiga tasaseks tegin ja oma 5 korda sai küll proovitud üles alla - töötab.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#92

R Apr 03, 2009 3:42

Plastikut saab värvida, aga selleks on vaja plastik spetsiaalse plastikrundiga eelnevalt kruntida.Kui ilma krundita värvida, siis tuleb värv maha.Ja, kui juba oled ilma krundita värvinud, siis tuleb see vana värv maha võtta ja uuesti krundiga teha.Kui Sul seda krunti vaja on, siis võid mult selle tilga saada.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#93

R Apr 03, 2009 7:46

Aitäh, mul juba mitmeid põhjuseid, miks su poolt läbi tulla nüüd siis :)

Pilte ka. Plastgrill. Kroomi maha võtmine on konkurentsitult kõige nõmedam töö, mis ma saabi juures teinud olen.

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#94

E Apr 13, 2009 22:34

Täna tutvusin taas Tallinna "võludega" :(

Olen maapoiss ja Pärnusse sisseelamine keska ajal oli raske, ülikool Tallinnas ja ikkagi sisseelamine raske. Ei meeldinud, linn, inimesed, müra, autod. Kõik on kuri ja kiire, hoolimatu. Täna sain jälle sellist Tallinna tunda.

Tahtsin korraks Kaubamajja põigata, aga nagu ikka, parkimiskohti pole, mingi valge pirukas passis seal autotagumike taga. Tema taha ma jääda ei tahtnud, siis läksin ta ette, sain hetkeks peatuda kui paar autot edasi hakkas keegi välja tagurdama. Parkisin vabanenud kohale ära, aga valge sõitis mu auto taha ja avatud aknast karjuti mulle "tropp"!.

Mõtlesin ignoreerida, kuid hullemaks läks ainult tekst, asetasin parkimiskella ja jalutasin minema kui mulle sajatati järele ja lubati, et nii ei jää. Kaupsi ukseni jõudnuna arvasin, et mine hullu tea, äkki lasebki kummi tühjaks või midagi. Keerasin ringi ja piilusin, pirukas lahkus.

Tagasi tulles avastasin aga, et juhiuks on "kenasti" märgistatud. Korralik valge kriips üle terve ukse. Ei teagi, esiteks nagu natuke ikka vihastasin ka, aga praegu mõtlen küll, et tuleb inimestele kaasa tunda ikka, et töö, pereelu, lastetuba või mis iganes asi on peast nii lolliks inimesed ajanud :wtf:
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#95

E Apr 13, 2009 23:04

Järgmine kord, kui kahtlustad, et "midagi võib juhtuma hakata", jäta teise auto reg nr meelde.
Videokaameraid polnud seal parklas?
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#96

E Apr 13, 2009 23:18

Tõh, minusugune naiivne vend ei saa sellise kahtlustamise ja kaklemisega hakkama. Ma püüan vältida igast jamasid ja tülisid, tõesti ei osanud arvata, et inimene nii väljub endast/väljendab ennast. Ma ei kujuta ettegi kui mingile poolemillisele kriipse tõmmataks... ma oma veidi roostes alla 30 tuhande maksva saabiga päris endast väljumas ei ole, aga ega see kriips nüüd ei kaunista ka kuidagi.

Edit: Ahjaa, hr Pere juures selgus hoopis, et silda pole vajagi reguleerida.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#97

E Apr 13, 2009 23:25

Vabandage väga vähe ebaviisaka väljendi pärast aga sellistel tuleks munad maha võtta ja neile endile taskusse toppida. Heaküll - sõimleb... pereelu ei tule välja... naine petab... lapsed ei kuula sõna... aga võõra vara kallale minna. Ei seda ma ei mõista!

EDIT: Ma sain aru umbes nii, et too valge pirukas töllerdas seal niisama ja ei paistnud et kavatseb kusagile parkida vms. Trügimine ei ole küll ilus tegevus. Aga nagu eespool mainitud võõra auto märgistamine on siiski minu arvates alusetu.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#98

T Apr 14, 2009 7:03

Ma ei saanud muidugi päris täpselt asjast aru - kas sa trügisid ette?
Näiteks sedapidi, et kaubikujuht ootas seal koha vabanemist ja siis tuiskas mingi nolk saabiga tema oodatud vabanenud kohale? Ja siis "karistati" ära. Tahul on mitu külge.

Ma üldiselt ei salli selliseid karistajaid ega säärast karistamist. Samas olen seda tihti (kergemates vormides) kõrvalt näinud kuna üks töökaaslane on selline keevavereline karistaja. Pole paraku suutnud talle selgeks teha, et karistamisel pole pointi. Või on?

Samas ei salli ma ka ettetrügimist - keegi meist ei salli.

Mõnikord on ka endal "karistamise" mõte peast läbi käinud. Näiteks siis kui satun prisma maaalusesse parklasse ja mõni autopede (neid on palju) otsustab sealsele märgistatud "kõniteele" parkida nii, et ma lapse ja ostukäruga seal vaevalt liikuma mahun. Tavaliselt ma siis käru lükates väga hoolikalt ei jälgi, et käru vastu autot ei tohi minna. Aga olen ennast tagasi hoidnud ja meelega pole "karistama" hakanud.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#99

E Juun 01, 2009 23:03

Vahepeal on eesootavad tööd ainult kübekese edasi arenenud, kõik käib pika hoovõtuga...Muretsesin jagajale uue simmeri ja kuulasin maad, kuidas ise see õigesti ära vahetada. Siis saab õlilekke pidama vast, praegu läks Motorheadi säästujupipoest uuem jagaja kaas peale, vana nägi välja selline, ju ta õli ikka oli mis seal seda säbru ja põlemist tekitas?

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#100

E Juun 01, 2009 23:07

Inglise keeles selline jupp siis murdus, koodiga 4364279, mis tegeleb kabiini õhuvoolu suuna muutmisele kaasaaitamisega, asub parema "pliidinupu" taga. Võibolla kellelgi on müüa mulle, sooviks küll kiirelt leida. Sõrme vahel tundub hirmus habras asi, kuidas see üldse 10-15 või enamat aastat kruttimisele vastu peab?

Lisatud failid
Vasta