Saab 9-3 Coupé SE 2.2TID, 2000, tõh
Saabi hakkasin ihaldama 2006a Jaanipäeval, kui ühe diisel 9-3OG-ga esimest korda sõitu olin teinud. Istusin ma sinna otse Audi 80 roolist ja tunne oli ikka hoopis teistsugune (mitte, et Audi oleks kehv auto olnud). Tookord jäi Saab ostmata, sest tegu oli täitsa lisadevaba ja piinatud mudeliga.
Läks mööda aasta ning asusin sobivat 9-3OG-d otsima. Lõpuks leidsin ühe musta kolmeukselise diisli. Hind oli väga hea, kuid vigu oli päris palju - autol polnud mingit minekut (kahtlustasime õhulugejat, tükk aega hiljem selgus, et õige kahtlus oli), konditsioneer lekkis, küljepeeglid ei liikunud, nupp, mis suunab õhu liikumist jalgadele/aknale/keskele, ei töötanud). Teised sobiva hinnaga diiselsaabid olid kas täielikud rondid või ilma mingisuguste lisadeta. Mõneks ajaks oli Saabiplaan jälle maha maetud ning sõitsin hoopis Ford Focusega.
2007 sügisel ilmus tuttava hoovi 2000a 9-3 Coupé soovitud diiselmootoriga. Auto oli toodud Belgiast ja müügiks mõeldud. Lihtsalt huvi pärast nõudsin proovisõitu, mis reaalselt lõppes sellega, et mõõtsin umbes tunnikese Saabiga Järvamaa külateid. Autot omanikule tagastada oli väga raske. Tõsi, ka seekord polnud tegu ideaalse isendiga (löön end labakäega näkku, et sellist sõna kasutan).
Pärast mitut unetut ööd otsustasin, et panen siiski Focuse auto24-a üles.
Saabiga olen nüüdseks sõitnud ~10000km ning üldiselt olen temaga rahul, kuigi probleeme on üksjagu olnud ning mõni on siiani:
[list][*]Hommikuti tahab pikemat käiamist nagu see 2.2TID ikka. Voolikuid vahetada pole veel proovinud.
[*]Üsna varsti pärast ostu hakkas lekkima õliradikas. Vahetatud.
[*]Õli kaob kuni piir jõuab poole vardani. Pärast seda leke lakkab või muutub minimaalseks.
[*]Tagurpidi käik läheb mõnikord ragisedes sisse. Järgmises hoolduses lasen vist käigukastiõli ka ära vahetada, ehk aitab.
[*]Talvel ei jõudnud vool enam starterisse. Remondimees puhastas juhtmeotsad (?) ning siiani pole muret enam olnud.
[*]3 korda on juhtunud nii, et mootor hakkab rahulikul sõidul puterdama ning lõpuks sureb välja. Pärast taaskäivitamist on probleem kadunud. Ometi ei kao probleem siis, kui mootor ise võtmest välja suretada. Selle punkti juures võiks keegi arvamust avaldada. ;)
[/list]
Pisivigadest ja nende kaotamisest vist eraldi rääkima ei hakka.
Autost üldiselt:
2000a arvele võetud, toodetud 99. VIN dekooder pakub 92kw-st mootorit, tegelikult on 2.2TID 85kw, 260nm.
CD stereo (AS1 vist, ustest häält ei tule igatahes), püsikiirusehoidja, nahkistmed, käetugi, 8 funktsiooniga SID, kliimaautomaatik, istmesoojendused.
Viimati näitaks kütusekuluks püsikiirus 90-e peal sõites 5.2L/100km, 97-ga 5.4L.
Ühtki Saabidele spetsialiseerunud töökoda veel külastanud pole, kuid plaanis on seda varsti teha. Äkki oskab Tech2 millegagi üllatada ning ehk osatakse öelda, miks mootor ~1500 pöörde juures hoides vibrama hakkab. :wtf:
Läks mööda aasta ning asusin sobivat 9-3OG-d otsima. Lõpuks leidsin ühe musta kolmeukselise diisli. Hind oli väga hea, kuid vigu oli päris palju - autol polnud mingit minekut (kahtlustasime õhulugejat, tükk aega hiljem selgus, et õige kahtlus oli), konditsioneer lekkis, küljepeeglid ei liikunud, nupp, mis suunab õhu liikumist jalgadele/aknale/keskele, ei töötanud). Teised sobiva hinnaga diiselsaabid olid kas täielikud rondid või ilma mingisuguste lisadeta. Mõneks ajaks oli Saabiplaan jälle maha maetud ning sõitsin hoopis Ford Focusega.
2007 sügisel ilmus tuttava hoovi 2000a 9-3 Coupé soovitud diiselmootoriga. Auto oli toodud Belgiast ja müügiks mõeldud. Lihtsalt huvi pärast nõudsin proovisõitu, mis reaalselt lõppes sellega, et mõõtsin umbes tunnikese Saabiga Järvamaa külateid. Autot omanikule tagastada oli väga raske. Tõsi, ka seekord polnud tegu ideaalse isendiga (löön end labakäega näkku, et sellist sõna kasutan).
Pärast mitut unetut ööd otsustasin, et panen siiski Focuse auto24-a üles.
Saabiga olen nüüdseks sõitnud ~10000km ning üldiselt olen temaga rahul, kuigi probleeme on üksjagu olnud ning mõni on siiani:
[list][*]Hommikuti tahab pikemat käiamist nagu see 2.2TID ikka. Voolikuid vahetada pole veel proovinud.
[*]Üsna varsti pärast ostu hakkas lekkima õliradikas. Vahetatud.
[*]Õli kaob kuni piir jõuab poole vardani. Pärast seda leke lakkab või muutub minimaalseks.
[*]Tagurpidi käik läheb mõnikord ragisedes sisse. Järgmises hoolduses lasen vist käigukastiõli ka ära vahetada, ehk aitab.
[*]Talvel ei jõudnud vool enam starterisse. Remondimees puhastas juhtmeotsad (?) ning siiani pole muret enam olnud.
[*]3 korda on juhtunud nii, et mootor hakkab rahulikul sõidul puterdama ning lõpuks sureb välja. Pärast taaskäivitamist on probleem kadunud. Ometi ei kao probleem siis, kui mootor ise võtmest välja suretada. Selle punkti juures võiks keegi arvamust avaldada. ;)
[/list]
Pisivigadest ja nende kaotamisest vist eraldi rääkima ei hakka.
Autost üldiselt:
2000a arvele võetud, toodetud 99. VIN dekooder pakub 92kw-st mootorit, tegelikult on 2.2TID 85kw, 260nm.
CD stereo (AS1 vist, ustest häält ei tule igatahes), püsikiirusehoidja, nahkistmed, käetugi, 8 funktsiooniga SID, kliimaautomaatik, istmesoojendused.
Viimati näitaks kütusekuluks püsikiirus 90-e peal sõites 5.2L/100km, 97-ga 5.4L.
Ühtki Saabidele spetsialiseerunud töökoda veel külastanud pole, kuid plaanis on seda varsti teha. Äkki oskab Tech2 millegagi üllatada ning ehk osatakse öelda, miks mootor ~1500 pöörde juures hoides vibrama hakkab. :wtf:
Algselt postitas: svenska
Algselt postitas: tõh
750 kroonine 92 kraadine wahler läks. ega see väga kehv pole?
Siiski väike täpsustus: mitte et termostaat on 750 kroonine vaid selline hind on paigaldusega.
oletate liiga palju, härra. karbis ühtki paigaldajat kaasas küll polnud. ;)
küsin, sest tartu carring ning üks teine varuosade pood pakkusid üle tuhande maksvat termostaati.
Algselt postitas: svenska
Minu 88 kraadine Wahler maksis 216.10 +km. 4 kuud tagasi. Kuidagi meeletu on selline vahe
jah, tundub nii olevat.
autoosad.ee:
9000 termostaat 259.-
9-3 2.2TID - 610.-
9000-l ei pea vist tervet korpust ära vahetama?
Ma räägin küll tonnise termostaadist, aga siiski. VMis maksis OEM termostaat alla kahesaja, B-osa wahler maksab suvalistes kauplustes üle 200. Ärge kartke helistada margiesindusse ja kasvõi hinda küsida. Ise olen seda korduvalt teinud.
Algselt postitas: suur
Ma räägin küll tonnise termostaadist, aga siiski. VMis maksis OEM termostaat alla kahesaja, B-osa wahler maksab suvalistes kauplustes üle 200. Ärge kartke helistada margiesindusse ja kasvõi hinda küsida. Ise olen seda korduvalt teinud.
carringil on samad hinnad vm-ga mu meelest.
vähemalt varem carringist juppe ostes on hinnad krooni pealt samad pakutud mulle, mis VM-is.
Algselt postitas: tõh
Ühtki Saabidele spetsialiseerunud töökoda veel külastanud pole, kuid plaanis on seda varsti teha. Äkki oskab Tech2 millegagi üllatada ning ehk osatakse öelda, miks mootor ~1500 pöörde juures hoides vibrama hakkab. :wtf:
karla diislis puhastati kollektorit ja jamati midagi juhtmetega, täpselt ei osanudki juhataja öelda, mida remondimees tegi. igatahes praegu tundub, et enam seda jama pole. samuti soovitati aeg-ajalt ~4000rpmi juures stabiilselt sõita.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Täitsa isuäratava väljanägemisega kupeetraktor :thumb:
Salongis hakkas puu kasvama:
(Ning jah, ma tean, madaldust ja 16-seid velgi oleks vaja)
Muud juttu:
Ehitasin mõnda aega tagasi Aux Ini läbi telefoniühenduse. Isegi nupu ehitasin ja puha, aga kui testimiseks läks, selgus, et mingil põhjusel saab kuulata vaid teatud detsibellide juures, sest muidu hakkab heli hakkima. Kusjuures, mida bassisem lugu, seda varem hakkima hakkab. Mõni soovitus/seletus?
(õpetus)
(Ning jah, ma tean, madaldust ja 16-seid velgi oleks vaja)
Muud juttu:
Ehitasin mõnda aega tagasi Aux Ini läbi telefoniühenduse. Isegi nupu ehitasin ja puha, aga kui testimiseks läks, selgus, et mingil põhjusel saab kuulata vaid teatud detsibellide juures, sest muidu hakkab heli hakkima. Kusjuures, mida bassisem lugu, seda varem hakkima hakkab. Mõni soovitus/seletus?
(õpetus)
Talvevarustuses:
Vahepeal tehtud:
taga polüuretaanpuksid, uued pihustitihendid.
Uus Saabi märk ootab samuti kapotile kinnitamist. Kes vahetanud - kasutasite kahepoolset teipi?
Sellest veel nii palju, et probleem lahenes siis, kui panin pleieri monos mängima. Rockbox :thumb:
Aga sellele vaatamata kasutan CD-mängijat edasi, sest esiteks on helikvaliteet parem, teiseks on roolilt ikka väga palju mugavam lugusid vahetada, kui pleierit kombata.
Vahepeal tehtud:
taga polüuretaanpuksid, uued pihustitihendid.
Uus Saabi märk ootab samuti kapotile kinnitamist. Kes vahetanud - kasutasite kahepoolset teipi?
Algselt postitas: tõh
Muud juttu:
Ehitasin mõnda aega tagasi Aux Ini läbi telefoniühenduse. Isegi nupu ehitasin ja puha, aga kui testimiseks läks, selgus, et mingil põhjusel saab kuulata vaid teatud detsibellide juures, sest muidu hakkab heli hakkima. Kusjuures, mida bassisem lugu, seda varem hakkima hakkab. Mõni soovitus/seletus?
(õpetus)
Sellest veel nii palju, et probleem lahenes siis, kui panin pleieri monos mängima. Rockbox :thumb:
Aga sellele vaatamata kasutan CD-mängijat edasi, sest esiteks on helikvaliteet parem, teiseks on roolilt ikka väga palju mugavam lugusid vahetada, kui pleierit kombata.
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast
Kapotimärk on kahe pika peenikese jalaga, mis lähevad kummitihendite vahele (tihendid on kapoti küljes). Ühesõnaga, mina teipi ei kasutanud. Vana märki välja võttes, peab vaatama, et jalad katki ei murduks, sest kuidagi rabe tundus nende materjal... aga eks see märk oli üksjagu aastaid ilma käes ka ju olnud. Kui uus märk olemas, siis näed, mis nurga all jalad kapoti sisse lähevad ja tead õiges suunas tõmmata.
No nii, täna oli hea päev. Lõpuks leidsin üles vana koliseja - juhipoolne stabilisaatorivarda ots. Küll räägiti mulle roolilattidest ja kõiksugu puksidest... Õige diagnoosi pani lõpuks kohalik tehnoülevaataja. 400 kr ja esisild on LÕPUKS vaikne. Vähemalt on mul nüüd üks normaalne roolilatt varuks. :freak:
Lisaks oli vahepeal saba andnud väntvõlli asendi andur ja EGR pirtsutama hakanud.
Siinkohal tänud Wernerile ja Illimarile, avariirežiimi pole auto naasnud.
Kui nüüd mõned iluvead eemaldada, siis võiks auto jälle müüki panna, kui keegi kupeetraktorit peaks tahtma. Talvel läheb käima hästi. ;)
Lisaks oli vahepeal saba andnud väntvõlli asendi andur ja EGR pirtsutama hakanud.
Siinkohal tänud Wernerile ja Illimarile, avariirežiimi pole auto naasnud.
Kui nüüd mõned iluvead eemaldada, siis võiks auto jälle müüki panna, kui keegi kupeetraktorit peaks tahtma. Talvel läheb käima hästi. ;)
Sõnaga "korras" käiks ma ettevaatlikult ringi...
Sellega seoses meenuski kohe järgmine asi, mida uurida - hommikul käima pannes vool/pinge kõigub kuni sõitma hakkamiseni (aru saab selle järgi, et pirnid ei põle ühtlaselt).
Kust viga otsida? Generaator hakkab väsima?
Sellega seoses meenuski kohe järgmine asi, mida uurida - hommikul käima pannes vool/pinge kõigub kuni sõitma hakkamiseni (aru saab selle järgi, et pirnid ei põle ühtlaselt).
Kust viga otsida? Generaator hakkab väsima?
Algselt postitas: saab9-3
Ilmselt pinge kõigub nii kaua, kuni töötavad ka eelsüüteküünlad. Need võtavad palju voolu. Samas normaalne see pole.
Tegelikult pakun siiski geneka pingeregulaatorit. Ma aran, et eestis pole veel niipalju külma, et eelsoojendusküünlad üldse tööle lähevad. Vähemalt minul siin sama mootoriga 9-5 pole need veel tööle hakanud.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü