Saab 9-3 Coupé 2.2 TiD Sabiina, 2000, djstallion

djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#1

P Juun 15, 2008 22:30

Kuidas ma tänu mitmetele foorumlastele praeguse liikuri kasuks otsustasin: LINK

Kuna pakutavate valik oli võrdlemisi väike ja aega valimiseks võrdlemisi vähe, jäi väheste uste ja mittesaabiliku diiselmootori tõttu :red: silma selliste müügipiltidega isend:


Pilt

Pilt

Pilt


Auto asus Jõhvi lähedal, kus sai seda vaatamas käidud ja peale ostukõlbulikuks tunnistamist ka käsiraha tasutud. 19. märtsil, käesoleval aastal, veeres see Saab minu õuele. :beer:


VIN-dekooder annab auto kohta järgnevat infot:

Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 9-3
Body type: 3-door Hatchback
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: 2.2 TiD , 125 hp
Model year: 2000
Assembly plant: Trollhattan, Sweden, line A or B
Serial number: 042543
Control symbol: Passed
SRS: w/Dual Airbags, 9-3


Kuigi antud info põhjal on autos kaks turvapatja, siis nii kirjad esiistmetel kui ka pistikud istmete all viitavad sellele, et on lisaks veel kaks külgmist turvapatja, kokku seega neli patja.

Auto on Eestis alates 2007a. maist, uuena müüdud Prantsusmaal, kust Saksamaa kaudu siia jõudis. Odomeeter näitas ostu hetkel läbisõiduks 192 000 km, mis salongi kulumisastme põhjal otsustades üsnagi usutavana tundub. Sõltumata mitmetest esinenud vigadest, millest enamus liigituvad antud mudeli tüüpvigade alla, ei ole seni pidanud valikut kahetsema ;)
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#2

P Juun 15, 2008 22:48

aga vaatamata vin dekoodrile on ka sul 115hp, eks?
kadestan natuke su spoilasid, muud ei kadesta, sest auto suht sama. :thumb:
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#3

P Juun 15, 2008 22:53

Kuna autol olid ostuhetkel all eelmistel pitidel nähaolevad 15" originaalvaluveljed, millel peal korralikud, vaid üks talv sõitnud naastrehvid, sai ühe siinse foorumikasutaja käest soetatud suveks 16" originaalvalukad, mis algselt pärit paar aastat noorema 9-5 alt:

Pilt

Nagu näha, olid antud pildi tegemise hetkeks ka algsed oranžid külgmised suunatuled vahetunud "smoke"-suunatulede vastu, kuna oranžid mõjusid lausa võõrkehadena, seda eriti hõbehallil autol (mis muide ei kuulu üldsegi mu värvieelistuste hulka :P). Salongis vahetasin nahkse käigukanginupu uue vastu välja, kuna vanal oli nahk nii paberõhukeseks kulunud, et esimese puhastamise käigus see lihtsalt rebenes.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#4

P Juun 15, 2008 22:58

Algselt postitas: tõh
aga vaatamata vin dekoodrile on ka sul 115hp, eks?
kadestan natuke su spoilasid, muud ei kadesta, sest auto suht sama. :thumb:

Jah, õige tähelepanek. Tegelikkuses on tõesti 115 hobust ehk 85 kW. Facelifti-järgne mudel on kenam tõepoolest, aga Aero ja Viggen on siiski tohutult veelgi kenamad! ;)
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#5

P Juun 15, 2008 22:59

Mis aktsioon Su avataril toimub?
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#6

P Juun 15, 2008 23:15

Algselt postitas: Homersimpson
Mis aktsioon Su avataril toimub?

Sinna kavatsesingi just jõuda ;)

Kuna juba ostmise hetkel ei jõudnud pesuvesi tagaklaasini ja vasakpoolne esitule kojamees otsustas peatuda täpselt sellises asendis, nagu talle meeldis, sai ühel kenal nädalavahetusel väike lammutustöö ette võetud:

Pilt

Lähemal uurimisel selgus, et pesuvesi ei saa kuidagi tagaklaasini jõuda, kui vastav voolik on tiiva sees asuva kolmiku küljest lahti tulnud ja sinna on asemele ühendatud mingi suvaline voolik, mis omakorda viis mittekuhugi. Resultaat: tagaklaasile suunatav pesuvesi nirises kenasti mööda esiratta logarit alla ja jättis auto alla loigu :P Probleem lahenes lihtsalt: nimelt tuli eemaldada üleliigne lisatud voolik, õigel voolikul maha lõigata väljaveninud ots ja see uuesti ettenähtud kohta ühendada. Miks seal sellist ulmeteadust aretatud oli, jääbki mõistatuseks.

Esitule kojamehe mehhanism sai lahti kistud ja veendutud, et tegemist on Saabi tüüpveaga - nimelt mootor ise hakkab saba andma. Sai asja seest veidi puhastatud, mootor tühikäigul puhtaks "põletatud", ja esialgu lihtsalt tagasi külge. Mõnda aega töötas enam-vähem, nüüd töötab taas vahelduva eduga ja jääb suvaliste kohtade peal seisma. Kuna ka parempoolne ilmutab teatavaid väsimuse tundemärke, lähevad mõlemad pesurid mingil hetkel vahetusse.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#7

P Juun 15, 2008 23:36

Ostes oli peal Motocrafti "Distributed by Ford Motor Company" aku, mis veel viimaste märtsikülmadega ilmutas selgeid väsimise tundemärke. Kuna sõidan tihtipeale üsna lühikesi otsi, sai ebameeldivuste vältimiseks aku välja vahetatud. Kuna sõbral seisis kasutult vaid paar kuud kasutuses olnud Exide X-tra seeria aku, mis oli diislile sobiliku käivitusvooluga, sai see soodsa hinnaga omandatud ;)
Kuigi aku on ettenähtuga võrreldes teist kätt klemmidega, õnnestus see loomingulise lähenemisega siiski suurtemate probleemideta ka paigaldada:


Pilt


Mingil hetkel läks vahetusse ka mootoriõli, sisse sai kallatud Pennzoil 5W30 täissünteetilist. Õlivahetuse käigus selgus, et väntvõlli simmerlingide vahelt immitseb õli. Ei midagi hullu ega segavat, aga tulevikuplaanides on need siiski ära vahetada.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#8

P Juun 15, 2008 23:48

Ühel kenal päikesepaistelisel laupäeval, kui Saab oli eelmisel õhtul ennast kenasti puhtaks kasinud, sai temakesega lõpuks üks fotosessioon korraldatud. ;) Siin mõned näited:


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#9

P Juun 15, 2008 23:53

Täitsa kena naftapress :)
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#10

E Juun 16, 2008 0:44

Veidi peale auto soetamist hakkas süüteluku kontaktplaat oma elu elama. Nimelt kaotas see kurivaim mingil suvalisel hetkel ära näiteks kojameeste, suunatulede, aknamootorite jne elektriahelad. Kuna eelmise omaniku poolt oli autosse jäänud ka Valvoline Clean Tronic, sai selgeks, et see probleem on juba varemgi kummitanud, seda lihtsalt "unustati" mulle mainida :P Nimetatud Clean Tronicuga leotades sai asja küll ajutiselt taas toimima, kuid selge oli see, et kontaktplaadi vahetus on ees ootamas.

Uus süüteluku kontaktplaat sai Viking Motorsist soetatud mõned õlled alla 2000 krooni eest, Saabiantil muidu jubin samuti riiulil olemas, hind mõne krooni erinevusega sama. Algul oli plaanis lasta töö Troostis teostada, aga kuna tööajaks pakuti antud töö puhul 2,5-3 tundi (täiesti arvestatav õlle- ja grilliraha :P) ja midagi ületamatult keerulist selles olevat ei paistnud, sai otsustatud asi sedakorda ise ette võtta ;) Siinkohal siiski tänud Troosti-härradele, kelle käest sain kasulikke vihjed, mida antud detaili vahetamiseks ette tuleb võtta, seega ei pidanud jalgratast päris ise leiutama :notworthy:

Ega midagi - laupäevane pärastlõuna (vastikult vihmane :angry: ), kamaluga pealehakkamist, törtsuke loomingulist lähenemist ja läkski lammutamiseks.

Esmalt sai akuklemm maha võetud, seejärel juhiiste nelja poldiga põhja küljest lahti kruvitud, turvapadja pistik lahti ühendatud ja juhiiste autost välja tõstetud:

Pilt


Seejärel keskkonsooli kate tagantpoolt ettepoole maha:

Pilt


Kliima juhtplokil, salongiõhu anduril ja sigaretisüütajal pistikud tagant ning keskkonsool lõplikult maha:

Pilt


Peale käigukangi kulissi lahtilammutamist ja käigukangi enda hoovastiku küljest eemaldamist oli võimalik kätte saada kamakas, mille küljes asub süütelukk, kontaktplaat ja käigulukusti. Pildil on musta plastikjubina näol peasüüdlane ise:

Pilt


Peale kontaktplaadi vahetamist pidi kõik vastupidises järjekorras tagasi kokku panema. Keskkonsool ja käiguhoob enne kokkupanekut:

Pilt


Kõige tüütum osa kokkupaneku juures oligi käigukangi ühendamine hoova külge ja kulissi kokkupanek. Selle käigus sai kuliss ja selle pesa vanadest määrdejääkidest puhastatud ja vaskmäärdega kenasti sisse pakitud:

Pilt


Keskkonsooli katete ja istme tagasipanek oli juba kõige eelnevaga võrreldes lapsemäng. Sai plastikdetailid enne külgepanekut ka puhastatud ja salongi välisilme hakkas taastuma:

Pilt


Kokkuvõttes kulus mul kogu protseduuri teostamiseks ca 6 tundi, mille sisse mahtus ka kohvijoomine, koogisöömine ja plastikdetailide puhastamine ;) Ettevõtmise võib igati õnnestunuks lugeda, kõik toimib, ebameeldivaid elektroonilisi kõrvalnähte ei ilmnenud. Vaid üks pisiasi - kui tagumise käigu lukustus süütevõtme eemaldamisks toimis juba enne veidi halvasti (pidi kangi käega tahapoole lükkama, et saaks võtme lõpuni lukustusasendisse keerata ja eemaldada), siis nüüd toimib see veelgi halvemini. Ei oska öelda, millest täpselt see võiks tingitud olla. Kui kangi käega kaasa aidata, toimib nii lukustus kui lukustusest vabastamine korrektselt.

Kokkuvõttes sai sisustatud pool laupäeva, saadud juurde veidi kasulikke teadmisi ja mis põhiline - isetegemise rõõm :headbang: Kui järgmine kord sama protseduuri peaks ette võtma, saaks normaalsetes oludes ilmselt 3-4 tunniga hakkama, enam ei pea mõtlema, kust ja kuidas midagi lahti-kokku käib ;)

Vana kontaktplaat sai sportlikust huvist lahti kistud ja selgus, et üks klemmidest oli põlemisjälgedega. Kuigi kontaktplaat ei ole mõeldud lahti käima, saab seda siiski teha, ära puhastada ja uuesti kokku panna, teoreetiliselt peaks asi ka toimima. Kahjuks ei teinud vana kontaktplaadi sisust pilti.


Praeguseks hetkeks kõik, püüan siin edaspidi kõikidest oma saabialastest remondiprotseduuridest väikest ülevaadet anda. ;)
Taavi_R
Postitusi: 149
Liitunud: R Juul 21, 2006 10:46
Asukoht:
Auto:

#11

E Juun 16, 2008 1:00

Väga kena auto :cool:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

E Juun 16, 2008 7:58

Algselt postitas: djstallion
Esitule kojamehe mehhanism sai lahti kistud ja veendutud, et tegemist on Saabi tüüpveaga - nimelt mootor ise hakkab saba andma. Sai asja seest veidi puhastatud, mootor tühikäigul puhtaks "põletatud", ja esialgu lihtsalt tagasi külge. Mõnda aega töötas enam-vähem, nüüd töötab taas vahelduva eduga ja jääb suvaliste kohtade peal seisma. Kuna ka parempoolne ilmutab teatavaid väsimuse tundemärke, lähevad mõlemad pesurid mingil hetkel vahetusse.

Kõigepealt link ühele teemale, mida kindlasti lugenud oled:
http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3673

Ja juttu ka. Omale hankisin boschist selle väikese mootori, mida teager soovitas. Maksis 433 krooni. Mootori vahetamine paraku kojameheprobleemi lõplikult ei lahendanud. Endiselt lülitab termokaitse süsteemi välja. Kui see vahelt võtta, siis töötab nagu vana mees.
Ilmselt on süüdlaseks kogu mehhanismi kulumine. Igatahes ootan Tevalost qsaabi "soovitatud" polyswitchi, millega kavatsen olemasoleva termokaitse asendada. Ehk läheb asi paremaks.

Aga autot peab kiitma ;)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

E Juun 16, 2008 8:09

Vaskmääre sellistesse koostudesse kohe KINDLASTI ei sobi.
Sama hästi võid grafiitmääret panna,või lihtsalt peoga liiva liidestesse puistata.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#14

E Juun 16, 2008 9:39

Algselt postitas: Trionic
Vaskmääre sellistesse koostudesse kohe KINDLASTI ei sobi.
Sama hästi võid grafiitmääret panna,või lihtsalt peoga liiva liidestesse puistata.

Siinkohal pean tunnistama oma võhiklikkust. Miks vaskmääre taolises kohas nii hullu mõjuga on ja milline määre oleks sinna parim? Vaskmääre läks lihtsalt seetõttu, et see oli käepärast ja ei kahtlustanud, et võiks halba teha...
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#15

E Juun 16, 2008 9:59

Ehk on kuliss veidi halvasti reguleeritud? Et käigud lÄhevad sisse ilusti, aga kang veidi rohkem vasakule viltu, et süütelukku ei vabasta.
55581286
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#16

E Juun 16, 2008 10:24

Algselt postitas: roomlane
Ehk on kuliss veidi halvasti reguleeritud? Et käigud lÄhevad sisse ilusti, aga kang veidi rohkem vasakule viltu, et süütelukku ei vabasta.

Kulissi polegi võimalik reguleerida, pesa on statsionaarselt metallraami küljes ning 5. käigu/tagurpidikäigu piiraja statsionaarselt kulissipesa ja metallraami küljes. Viimast pilti vaadates saab asjast enam-vähem aimu. Pigem kahtlustan ikkagi seda lukustusmehhanismi ennast, mis kulumise tõttu ei taha enam veatult toimida. Veelgi halvemini töölehakkamise põhjuseks kahtlustan hoopiski olevat ühte mehhanismi küljes olevat silikoonpuksiga kruvi, mille ehk liiga tugevalt kinni keerasin, mis omakorda ei luba detailil piisavalt vabalt liikuda.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#17

K Juun 18, 2008 16:30

Pole kahtlustki, et autod on naised - nad vajavad hoolt, armastust ja tähelepanu, muidu hakkavad pirtsutama. Ühe sellekohase MSN-vestluse käigus sai mu Saab endale nime: Sabiina :)
roberto
Postitusi: 46
Liitunud: K Nov 14, 2007 11:01
Asukoht:
Auto:

#18

K Juun 18, 2008 19:15

Tere tulemast lennuväkke. Ilus auto.Tore on näha ,et Saab on heades kätes.
binleo
Postitusi: 225
Liitunud: K Nov 15, 2006 14:53
Asukoht:
Auto:

#19

N Juun 19, 2008 15:54

Ehh...kupee on ikka kupee. :)
Ühest asjast aru ei saa, et miks tagatiib musta värvi on? Pildilt näeb kuidagi ebardlik välja, või on see standard lahendus?
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#20

N Juun 19, 2008 15:57

selline spoiler ainult musta värvi ongi.
binleo
Postitusi: 225
Liitunud: K Nov 15, 2006 14:53
Asukoht:
Auto:

#21

N Juun 19, 2008 15:58

Pole varem selle peale mõelnud ning tähelepanu pööranud, sest musta värvi autol näeb see täitsa ok välja, aga et halli peal samuti musti pandi...imelik kuidagi.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#22

N Juun 19, 2008 16:27

Kupee diisleid tuleb aina juurde. Mul tumesinine ja must tiib sobib väga hästi.
Head kulgemist:drive:
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#23

N Juun 19, 2008 20:28

Algselt postitas: rantto
Kupee diisleid tuleb aina juurde. Mul tumesinine ja must tiib sobib väga hästi.
Head kulgemist:drive:

Tänud :)

See must tagatiib häirib ennastki, pikemas perspektiivis on see plaanis lasta kere värvi värvida, kuid enne seda on mitmeid palju olulisemaid asju kavva võetud ;)
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#24

K Juun 25, 2008 20:14

Täna pärastlõunal, kiirendus, pöörded ca 4000 p/m, mootorituli läheb põlema, jõud kaob, turbot enam taha ei haagi. Kuna muud hullu ei paistnud olevat, sai umbes 5km sihtkohta sõidetud. Mõned minutid kapoti all sobramist tegid selgeks, et lõhkenud oli WG klappi mineva vaakumvooliku ots. Katkine ots maha, voolik uuesti külge - toimib. Väike proovisõit, 100m hiljem mootorituli põleb, jõud kadunud. Uuesti kapoti alla. Sedakorda oli lõhkenud ühe teise vaakumvooliku ots, voolik oli oma asukohast lausa lahkunud. Sai seegi ots külge tagasi ja ülejäänudki üle vaadatud, ajutiselt peab ja turbo toimib taas. Kogu vaakuvoolikumajandus on siiski üsna väsinud välimusega.

Ega midagi, nüüd vutt-vutt poodi silikoonist vaakumvoolikuid ostma, et sama jama uuesti kummitama ei hakkaks.
Jürgen

#25

K Juun 25, 2008 22:22

Algselt postitas: djstallion
Täna pärastlõunal, kiirendus, pöörded ca 4000 p/m, mootorituli läheb põlema, jõud kaob, turbot enam taha ei haagi.


Rantol oli just sama asi, tehke klubi?:poke:
Vasta