Veidi peale auto soetamist hakkas süüteluku kontaktplaat oma elu elama. Nimelt kaotas see kurivaim mingil suvalisel hetkel ära näiteks kojameeste, suunatulede, aknamootorite jne elektriahelad. Kuna eelmise omaniku poolt oli autosse jäänud ka Valvoline Clean Tronic, sai selgeks, et see probleem on juba varemgi kummitanud, seda lihtsalt "unustati" mulle mainida
Nimetatud Clean Tronicuga leotades sai asja küll ajutiselt taas toimima, kuid selge oli see, et kontaktplaadi vahetus on ees ootamas.
Uus süüteluku kontaktplaat sai Viking Motorsist soetatud mõned õlled alla 2000 krooni eest, Saabiantil muidu jubin samuti riiulil olemas, hind mõne krooni erinevusega sama. Algul oli plaanis lasta töö Troostis teostada, aga kuna tööajaks pakuti antud töö puhul 2,5-3 tundi (täiesti arvestatav õlle- ja grilliraha :P) ja midagi ületamatult keerulist selles olevat ei paistnud, sai otsustatud asi sedakorda ise ette võtta
Siinkohal siiski tänud Troosti-härradele, kelle käest sain kasulikke vihjed, mida antud detaili vahetamiseks ette tuleb võtta, seega ei pidanud jalgratast päris ise leiutama :notworthy:
Ega midagi - laupäevane pärastlõuna (vastikult vihmane :angry: ), kamaluga pealehakkamist, törtsuke loomingulist lähenemist ja läkski lammutamiseks.
Esmalt sai akuklemm maha võetud, seejärel juhiiste nelja poldiga põhja küljest lahti kruvitud, turvapadja pistik lahti ühendatud ja juhiiste autost välja tõstetud:
Seejärel keskkonsooli kate tagantpoolt ettepoole maha:
Kliima juhtplokil, salongiõhu anduril ja sigaretisüütajal pistikud tagant ning keskkonsool lõplikult maha:
Peale käigukangi kulissi lahtilammutamist ja käigukangi enda hoovastiku küljest eemaldamist oli võimalik kätte saada kamakas, mille küljes asub süütelukk, kontaktplaat ja käigulukusti. Pildil on musta plastikjubina näol peasüüdlane ise:
Peale kontaktplaadi vahetamist pidi kõik vastupidises järjekorras tagasi kokku panema. Keskkonsool ja käiguhoob enne kokkupanekut:
Kõige tüütum osa kokkupaneku juures oligi käigukangi ühendamine hoova külge ja kulissi kokkupanek. Selle käigus sai kuliss ja selle pesa vanadest määrdejääkidest puhastatud ja vaskmäärdega kenasti sisse pakitud:
Keskkonsooli katete ja istme tagasipanek oli juba kõige eelnevaga võrreldes lapsemäng. Sai plastikdetailid enne külgepanekut ka puhastatud ja salongi välisilme hakkas taastuma:
Kokkuvõttes kulus mul kogu protseduuri teostamiseks ca 6 tundi, mille sisse mahtus ka kohvijoomine, koogisöömine ja plastikdetailide puhastamine
Ettevõtmise võib igati õnnestunuks lugeda, kõik toimib, ebameeldivaid elektroonilisi kõrvalnähte ei ilmnenud. Vaid üks pisiasi - kui tagumise käigu lukustus süütevõtme eemaldamisks toimis juba enne veidi halvasti (pidi kangi käega tahapoole lükkama, et saaks võtme lõpuni lukustusasendisse keerata ja eemaldada), siis nüüd toimib see veelgi halvemini. Ei oska öelda, millest täpselt see võiks tingitud olla. Kui kangi käega kaasa aidata, toimib nii lukustus kui lukustusest vabastamine korrektselt.
Kokkuvõttes sai sisustatud pool laupäeva, saadud juurde veidi kasulikke teadmisi ja mis põhiline - isetegemise rõõm :headbang: Kui järgmine kord sama protseduuri peaks ette võtma, saaks normaalsetes oludes ilmselt 3-4 tunniga hakkama, enam ei pea mõtlema, kust ja kuidas midagi lahti-kokku käib ;)
Vana kontaktplaat sai sportlikust huvist lahti kistud ja selgus, et üks klemmidest oli põlemisjälgedega. Kuigi kontaktplaat ei ole mõeldud lahti käima, saab seda siiski teha, ära puhastada ja uuesti kokku panna, teoreetiliselt peaks asi ka toimima. Kahjuks ei teinud vana kontaktplaadi sisust pilti.
Praeguseks hetkeks kõik, püüan siin edaspidi kõikidest oma saabialastest remondiprotseduuridest väikest ülevaadet anda. ;)