5. leht 6-st

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 01, 2009 18:35
Postitas Cyber
BOV laseb gaasi vabastamisel turbo ja throttle body vahele tekkiva liigse rõhu välja. Open air BOV laseb selle otse välja meeldiva kõva "pssssht" heli saatel. Mitte open air BOV laseb selle õhu turbo ette, nii et see uuele ringile läheb. Selle asja mõte on selles, et TB sulgudes tekkiv ülerõhk ei lõhuks turbot tagasilöögiga.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 01, 2009 21:12
Postitas daags
Algselt postitas: Cyber
BOV laseb gaasi vabastamisel turbo ja throttle body vahele tekkiva liigse rõhu välja. Open air BOV laseb selle otse välja meeldiva kõva "pssssht" heli saatel. Mitte open air BOV laseb selle õhu turbo ette, nii et see uuele ringile läheb. Selle asja mõte on selles, et TB sulgudes tekkiv ülerõhk ei lõhuks turbot tagasilöögiga.


open air bov :P ehk siis pakuks bypass lihtsamas keeles

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 01, 2009 22:47
Postitas suur
Blow Off Valve ja Bypass teevad sama asja ära, kuid ideeliselt on need erinevad. Üks laseb liigse õhu kosmosesse (BOV), teine aga õhuvõtu torustikku tagasi (ehk nn uuele ringile).

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 01, 2009 22:53
Postitas Vitautas
Algselt postitas: myrsk
Korraga küsiks ka kui plaju sa madladust panid?


Madaldust -35mm. Välimuselt on täpselt see mis olema peab!Aga nendega tuleb vast ettevaatlik olla. Ma vist juba kusagil kirjutasin, et need mis minul (paberite järgi täpselt õiged) "Lesfjörs-i" omad on küll väga pehmed. Minuarust võiksid vähe jäigemad olla. Aga vb. on asi selles, et mul mingid nö. tavalised amordid. Plaanis on vast nende vahetamise ette võtta.

Täna sai veel pikalt mõeldud oma akuprobleemile, mille tulemusena avastasin üht teist ning vedasin uue antenni toitejuhtme (nüüd siis veel eraldi lülitiga, et nt CD-d kuulates ei peaks antenn väljas olema (samuti lisasin ka võimendile väljalülitamise klahvi)).

Mõtlesin ka koonusfiltri ümbruse eraldamisele mootorist tulevast kuumast õhust. Mõeldud-tehtud. Tsinkplekk, haamer, plekikäärid ning kolm kruvi. Ja ei pidanudki neljakohalisi summasi välja käima tellides antud detaili. Samuti koonuse lisamise algusest plaanitud õhuvoolu juhtimine otse filtri ette. Seal kasutasin 100mm painduvat ventilatsioonitoru, mis istus lausa valatult omale kohale. Küll aga tuleb nüüdsest lõplikult ära öelda mõttest lisada udutuled kuna õhk pääseb venditorru just parempoolsest udutule pesast.

Ja väike pilt selgitamaks segast juttu...

Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: R Juun 05, 2009 15:04
Postitas Vitautas
Vahest on ikka selline tunne, et minust aitab. Panen võtmed kappi ja rohkem rooli ei istu. Mitte selle pärast, et pole finantsi et osta kütet või varuosi, mitte selle pärast et sõitmisest nö. kopp ees on, vaid tänu sellele, et kui ikka sõita ei oska siis, mis sa ikka sinna rooli ja istme vahele tihendit mängima lähed. Igatahes suutsin ma täna ühele nõndamoodi ette keerata (Saabik + mitte väga kerghaagis), et vahepeal hakkad täitsa hirmus, mõeldes sellele, mis võiks juhtuda... Igatahes Sina kes Sa sõitsid täna vist sinise, vist Omegaga ise tead kus ja olid sunnitud minu pärast äkkpidurdust tegema (kui Sa juhuslikult peaksid seda kunagi lugema) ära pikka viha pea! Tõsiselt... lihtsalt ei näinud!

Samas pisut vahepealsetest toimingutest:
9.05.09 @SaabSpeed09 1 miili lõppkiiruseks vastutuulega 210km/h (väga rahul)

Lõpuks sai muretsetud ka uus tiba võimsam aku, vahetatud mõlemad õõtsad (šarniirid, puksid) mõned piduriklotsid ja tagasi pandud tagumised originaalvedrud, ning ka klapikambrikaane tihend sai paigaldatud uus.

/ varsti vahetama tagasillapukse ja ülevaatusele... eks siis näeb mis üllatused ees ootavad /


EDIT: Täna (19.06.09) sai ülevaatusel ära käidud. Läbitud muredeta. Öeldi, et mootor töötab, kui kellavärk ja hetigaasid nagu uuel :D

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: K Dets 02, 2009 23:39
Postitas Vitautas
Vaatasin, et ühes teises teemas seoses 900NG-ga on juba sarnane video üleval, seega lisasin ka mina: http://www.youtube.com/watch?v=rUPD6U08vFM Tegemist siis 2008 aasta sügisega, mil sai ühel õhtul Kiltsil käidud ja proovitud u.1.6 km lõppkiirust vaadelda.
Käikude vahetus ei olnud väga ideaalne, seega ka lõpptulemus pole midagi erilist.

SaabSpeed 2009-l sai kahtlase vastutuulega võideldes siikski kiiruseks kirja 210 km/h. Siis sai käike vahetatud juba vähe teisiti, nt. 4/5 kiirusel u 200km/h mitte nii nagu siin näha on.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: N Dets 03, 2009 8:47
Postitas kasparius
Kas sul on spido täpne?
Mul 9-3l oli isegi 220 peal täpne.
Juhul kui ta on hälbega sinna poole , et lisab juurde, siis on arusaadav, et nii palju kolmandaga jookseb. palju neljandaga?

EDIT: Näiteks see video
http://www.youtube.com/watch?v=p5bGgqEOK4A&feature=related
kolmas kuni 150 ja päris 7k rpm lähedal.
Vist on kasutusel erinevad kastid. Äkki mu ng-l oli ka vabalthingava kast... või kust see NG üldse siglaali saab spidokale?

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: N Dets 03, 2009 9:42
Postitas Cyber
Algselt postitas: kasparius
või kust see NG üldse siglaali saab spidokale?
Kas mitte tagarattast?

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: N Dets 03, 2009 13:36
Postitas Vitautas
Päris täpne peaks olema. Igatahes jällegi SaabSpeedil mil ametlik tulemus sai olema 210 km/h näitas minul gps max kiiruseks 212km/h (aga seda kah vb tänu sellele, et kiirendus lõppes mõni hetk hiljem kui tulemuse mõõtmine).
Neljandaga aga peaks olema u. 210km/h.
Signaali kohta ei oska mitte midagi öelda.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Jaan 18, 2010 0:14
Postitas Vitautas
Värskemat pilti kah aasta 2010 algusest

Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: K Veebr 03, 2010 22:10
Postitas Vitautas
Täna õhtul uksest välja astudes avastasin uksel kleepsu telefoninumbriga ning kirjaga: "Sõitsin Teie auto katki"

Just eile sai korralikult lund roogitud ning Saab lumest puhastatud. Ilmselt poleks pidanud seda tegema, siis oleks suurem lumehang autol ees (mille kõrvalparkija enda autost minu oma ette lükkas) ning ilmselt kahjustused olemata (või väiksemad).

Oli seda jama nüüd vaja...

Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: K Veebr 03, 2010 22:53
Postitas vallikas
Algselt postitas: Vitautas
Täna õhtul uksest välja astudes avastasin uksel kleepsu telefoninumbriga ning kirjaga: "Sõitsin Teie auto katki"

Just eile sai korralikult lund roogitud ning Saab lumest puhastatud. Ilmselt poleks pidanud seda tegema, siis oleks suurem lumehang autol ees (mille kõrvalparkija enda autost minu oma ette lükkas) ning ilmselt kahjustused olemata (või väiksemad).

Oli seda jama nüüd vaja...


Kapoti serv ka mõlkis? Tegelikult viisakas inimene ju!

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: K Veebr 03, 2010 23:04
Postitas Vitautas
See kapoti serv tekitabki minule kõige rohkem muret, ma arvan. Kuigi seal võre all veel ühtteist mäda nüüd.
Mis puudutab seda kirja jätmist, siis on jah väga viisakas. Eks püüame nüüd mõlemale osapoolele sobiva lahenduse leida.
Homme Iisaku juurde. Vaatame, mis ta ütleb...

EDIT: Tegelikult ei saa ma kohe mitte kuidagi aru kuidas ta niimodi Ford Focuse esistanega sai teha. Ei allu nagu loogikale apsoluutselt.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: K Veebr 03, 2010 23:20
Postitas ill
Kui tuli muidu terve, ainult klaas katki, siis mul üks klaas on täitsa olemas.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: N Veebr 04, 2010 0:39
Postitas Vitautas
Algselt postitas: ill
Kui tuli muidu terve, ainult klaas katki, siis mul üks klaas on täitsa olemas.


Tänan pakkumast aga iluvõre kinnitused on ära murdunud.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 07, 2010 22:09
Postitas Vitautas
Ei tea, kas kindlustusel läheb alati nii kaua aega, või oli see lihtsalt kehv ajastus, kehvad (loe: ainult originaalina kauatellitavad) jupid? Olgu kuidas on aga 05.03 sain ma oma terve Saabikuga taaskord sõitma :thumb:
Välimuski vaataet parem, kui enne ;) ning mitmed detailid täiesti uued! (otsime siis positiivseid külgi)
Töid teostati kindlustuse poolt määratud töökojas ehk Iv Pluss AS-is. Tööga nagu mainutud olen rahul, kuid üht-teist nad ikkagi ei oska (nt. temperatuuri andurit tagasi õigesse kohta kinnitada või rippuvaid juhtmeid viisakalt tagasi kokku tõmmata või ... )
Üldpilt aga viisakas.

Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 07, 2010 23:24
Postitas Lepp
Tore kuulda, et korda said ikkagi lõpuks:beer:
Mul tuttaval sai üks esituli kivi ja vajas väljavahetamist. Pani uue tule. Peale seda hakkas silma riivama, et üks tuli on täiesti läikiv, täketeta, näitas isegi paremini. See viis selleni, et pedantsusest sai ka teine, terve tuli välja vahetatud.
Pildilt ei saa küll aru, aga ega sul sama "jama" ei ole?

PS: ng on ikka ilus masin:drive:

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 07, 2010 23:43
Postitas Vitautas
Algselt postitas: Lepp
Pildilt ei saa küll aru, aga ega sul sama "jama" ei ole?

PS: ng on ikka ilus masin:drive:


Ei ole õnneks. Kenasti ühesugused. Paistavad heas korras olevad kasutatud. Aga sama jama on suunatulega. Ei teagi kohe, tahaks nagu uue osta, aga samas on mul veel üks vana alles :D

Mulle kah selline kere täitsa meeldeb, kui veel mingit roostet, kivitäkkeid ega mölke pole... mmm :headbang:

Sõita on kah äge! Eriti peale seda, kui peaaegu kuu aja vältel olen liikunud oma diiselbussiga, mis loomulikult eriti kiirelt edasi ei astu. Igatahes naeratuse tõmbas näole esimesel Saabiga möödasõidul :D

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Mär 07, 2010 23:46
Postitas daags
sa kunagi m6tlesid dynos k2imise peal- kas oled 2ra k2inud ?

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Mär 08, 2010 0:14
Postitas Vitautas
Algselt postitas: daags
sa kunagi m6tlesid dynos k2imise peal- kas oled 2ra k2inud ?


Kunagi ammu käinud (vt. lk 4.) Samas peale seda on üht-teist arenenud... kuid ilmselt pole veel enne väljalaske kallale minekut uuesti sinna nina mõtet pista.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: L Juul 03, 2010 15:52
Postitas Vitautas
Vahepeal pole Saabikuga mingeid muudatusi juhtunud. Kui mitte arvestada tagaluugi Saab/Scania märgi ära kukkumist (kuid see ehk tekib sinna varsti tagasi). Kuu viimasel päeval meenus, et ülevaatus tegemata. Mis siis ikka. Käidud - tehtud :)
Muidu ainult kalla ja sõida :headbang:

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: L Dets 25, 2010 7:11
Postitas Vitautas
Rahulik jõuluaeg, vapustav ilm (kui vaadata aknast) ja öö veedetud Scarletiga Saabis ja selle all kahe linna vahel :D

Umbes niimodi võiks vast kirjeldada viimaseid möönudun tunde.

Arvestades meie suurepäraseid teeolusi, suutsin teel Tallinnast Keilasse sõita läbi keset teed olevat täistuisanud lume, mille tulemusena pooldus kütusefiltrist (või filtrisse) tulev voolik ning auto enam ei käivitunud.

EPC minu arvutis kah enam pilte millegi pärast ei näita.
Ehk on keegi nii lahke ja postitaks ühe pildikese kus on näha NG kütusefiltriga ühendatud voolikuid (kuhu see teine pool küll läheb?) Või on kellelgi kohe pakkuda?

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Jaan 16, 2011 22:40
Postitas Vitautas
Sain lõpuks jälle auto kallale.
Vahetatud tagasillapuksid (nüüd ilusad sinised ;) ) ja kõik mis on kuidagigi seotud tagumiste piduritega.
Mis veel? Nüüd on mu autol uus, jämedam DP ja katalüsaatori asemel otseläbi toru. Hääled läksid kohe ilusamateks ja ka tagumikodüno märkas paranemist. Kahju ainult, et väljas pisut libe ja kohe mitte ei saa normaalselt proovida.
Igatahes nüüd ootan ma kevadet palju rohkem kui veel nädal tagasi :D

PS. On kellelgi pakkuda tulekollde katet? Ma mõtlen seda plekki mis katab mootorist väljuvaid kõige kuumemaid väljalasketorusi ja turbot.

Väike illustratsioon kah.



Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Jaan 16, 2011 23:17
Postitas Gals
Tegin ka seda sama kat.iga. Hääl jäi muidu samaks, aga kui tühikäigul töötab ja auto taga istuda, siis selline bassisem on jah hääl. Minu tagumikudüno erilist vahet sellel ei märka, aga tegin seda puhtalt turbo enda huvides. Et eluiga oleks pikem ja et mingit ummistumisohtu kunagi ei tekiks.
Aga kevadet ootan ma ka juba tõesti väga. Praegu ma ütlen et minu tuttava 65kw-se mazdaga on ka parem sõita :D
Gaasi pean ma tõesti ainult õhkõrnalt puudutama ja pidevalt peab pilku tahhomeetri pealt viskama, sest kui hakkan 2000 pöördele lähenema, siis tuleb jalga kohe ülespoole tõsta. Jõle vastik tunne, kui 4. käiguga järsku pöörded lakke viskab ja jube metalliklõbin tuleb naelkummidest. Tee on ikka nii külm, et mingist tõmbest pole juttugi. Igatsen kevadet, kadestan quattro vendi. ;)

(btw, kat.ist rääkides, siis ülevaatusel on tutvused?:P)

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Jaan 17, 2011 11:17
Postitas Vitautas
Oojaaa. Eks see elu meilgi oleks palju põnevam kui FWD asemel oleks 4WD-d. Eks unistame edasi ja lohutame end sellega, et quattro vennad tangivad tihedamalt :P
Tahad sa üleaatusetuttvusi pakkuda? ;)