6. leht 6-st

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Jaan 17, 2011 12:36
Postitas Gals
Veel ei ole sellele mõelnud. Ülevaatus tuleb augustis. Kui aeg kätte hakkab jõudma, siis peab otsima, ühel sõbral peaks üks koht nagu olema tutvusega. Huvitav, kas ilma kat.ita ei ole lootustki, et CO2 normipiiresse jääb?

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Jaan 17, 2011 13:43
Postitas Vitautas
Vot see küsimus vaevab mind ennastki. Mul ülevaatud juunis kui ma ei eksi. Sinnamaani on veel aega küll. Muidugi on võimalus aretada siis vana kat tagasi mingite kiirklambritega ja siis kohe maha tagasi, aga ainult ülevaatuse jaoks osta neid klambreid oma 7-800 eegu eest. Ei ole vist sügavat mõtet.
Aga ehk mõni targem oskab valgustada kuidas selle CO2 ga lood on ilma katalüsaatorita?

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: L Apr 30, 2011 21:14
Postitas Vitautas
Taas on möödunud mõni kuu eelmisest postitusest. Vett merre palju ära voolanud selle ajaga. Palju E98t mu NG mootor ära joonud. Palju oli ka nauditavat sõidurõõmu... Kuid see vast enamusele saabiomanikest täiesti iseenesest mõistetav.

Kahjuks on nii, et ega ükski hea halvata ole ja taaskord olen suutnud vahepeal oma saabiku väliskuju muuta. Seda küll väga õnnelikult.

Oli öö... 11.03.11. täpselt 3:00 mil äsja oli sadanud märga lund mis vastikult asvaldil lamades mind Vääna jõe sillal koju kiirustamas ootas... Nii siis lähenedes sillale ja arvestades "kerge" libedusega vähendasin kiirust u 85km/h-le mõeldes soojast toast ning meeliergutavast kuumast teest. Kuid sillajärgses vasakkurvis, sattus saabik külglibisemisesse, millest püüdes rahulikult väljuda pidureid vajutades (mis võis siis juba viga olla) ja rooli libisemisega vastassuunda keerates möödus külglibisemise haripunkt, kuid peagi oli juba teine külg ees... ja rohkemgi. Olles ära teinud peaaegu 270kraadise pöörde ühildus mu autotagune osa millegi kõvaga ning peagi oli 360kraadine piruett "edukalt" ära tehtud ja liikudes juba oluliselt väiksema kiirusega õiges suunas jäin ma seisma...

Vaatasin ringi. Tegin pilte. Selgus, et küllalt sügavast kraavist päästjaks oli tee metallist sillapiire millega kohtus esmalt saabiku pamper ja tulealune plastik ning seejärel kärukonks, tänu millele jäi teine nurk terveks.

Ja u 25 min. pärast olin juba kodus sooja teetassiga pihus ja tänades veelkord seda persooni kes veel Taanis mu 900-le kärukonksu nii kapitaalselt külge pookis.

Ma ikka osav ;) Kuid ärge tehke seda kodus järgi!

Aga väike illustratsioon kah:



Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Juul 11, 2011 14:48
Postitas Vitautas
Pole pikemat aega siia teemasse midagi kirjutanud. Aga ega suurt midagi pole vahepeal ka juhtunud. Vaid üks väike vahejuhtum eile/täna.
Eile vaikselt linnas töristades torkas kõrva imelik plaksuv hääl, mis kostis vasaku esiratta piirkonnast. Mida kiiremini sõitsin seda kõvem oli plaksutamine. Hääl oli üpris vali kuna ka teeääres liikuvad jalakäiad pöörasid oma tähelepanu. Nõnda mõni kilomeeter läbides jäin seisma ja otsisin viga. Leidsin, et üks logari kinnituskruvidest on kadunud, mille tulemusena logar liikus. Viga leitud, logar klõpises tuulega tekidases häält. Panin kinni. Sõitsin edasi kuid hääl sama. Peagi uuesti seisma, uurima. Tulemusetu. Kõik esmapilgul korras. Edasi kulgesin 40-50km/h. arvestades, et kusagil võib olla veel plastik lahti ning kiirelt sõites võib ehk tuulega ära murduda.
Nõnda läbitud pea 20 km.
Täna tööle tulles ja autost väljudes märkasin u 15cm isoleeri, mis ühelt poolt oli lahti ja loterdas lihtsalt mustri vahel ja teiselt poolt oli korralikult rehvi külge liimunud. Tõmbasin küljest. Proovisin sõita. Hääl kadunud :head:
Ei tea kust saaks nii vastupidavat isoleeri?

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Aug 21, 2011 20:13
Postitas Vitautas
Möödunud nädalad veeres saabik lõunariikides, kuid mitte Itaalias ega Hispaanias vaid Valgevenes ja Ukrainas. Mõningasi muljeid jagades võib julgelt öelda, et Eesti teed on ikka väga head :D Ei ole meil siin viriseda midagi. Kuid samuti tasub ära märkida, et ka A. Lukašenko on oma riigi heaolu eest suurt hoolt kandnud. Teed on enam jaolt head või siis ehitusjärgus (kuid töö käib), tankida saab enamjaolt kaardiga ning nt 95E liitri hind oli seal alla 0,7€. Suurt häda ei olnud ka piiride ületamisega. Tõsiküll tuli pisut (sissesõitudel vastavalt 2h ja 8h ja väljasõitudel 2 ja 2h) oodata järjekordades. Kindlasti tasub lugeda ka hoiatustahvleid, et piiripunkt kuhu, te parasjagu suundute in suletud (just nimelt lugeda, mitte oodata skeeme või jooniseid). Niiet üldiselt soovitan.
Ukraina teede kohta on jäägud väga kahepalgelised mõtted. Sisuliselt kogu põhja Ukraina teed on halvad. Korduvalt tuleb mnt.del sõites ette olukordi kus võib sõna otseses mõttes nina vastu asfalti ära lõhkuda. Palju on löökauke mida esmapilgul ei märkagi. Soojalt soovitan muretseda autole karterikaitse (või siis argoonkeevitus koos muude varujuppidega järelhaagisega kaasa). Lõunapoolsetes regioonides paistis olevat parem liigelda, kuid mitte oluliselt. Kohalikki miilitsaid karta ei tasu. Võõraste numbritega autot ei peetud seal kordagi kinni. Liiklus on kiire ning meie jaoks pidut arusaamatu. Nimelt sõites mnt.l kus on lubatud 90km/h kiirusega 100-110 jääb tihti ette erinevatele Lada tüüpu sõidukitele, kes vuhavad mööda kui postist, rääkimata siis lääneriikide sõidukitest. 95E hind Ukrainas oli valdavalt 0.9€/l. mille kvaliteet vähemalt kütusekulule negatiivselt ei mõjunud.
Tulles tagasi saabiku juurde: Arvestades omapoolseid muudatusi ja Sebastjani softituuningut ning 4 inimest autos ja täistopitud pakiruumi võib pidada kütusekulu 6,5-7,2l/100km.le vägagi heaks.
Muid kulutusi peale kütuse ja uue õli koos karteri keevituse (vana tegi väga hästi ja tasuks küsis vaid 10€) saabik ei nõudnud. Niiet võib pidada igati sualdusväärseks sõidukiks.

Siinkohal tasub öelda suur tänu ka Iisakule, kes tundus küll pisut pahur kuid siiski vastas tõetruult kuidas peaks NG karterit eemaldama!

Lisaks väike illustratsioon ka kohalikest teeoludest :)




Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Aug 21, 2011 20:38
Postitas IQ*
Kuid samuti tasub ära märkida, et ka A. Lukašenko on oma riigi heaolu eest suurt hoolt kandnud. Teed on enam jaolt head või siis ehitusjärgus (kuid töö käib), tankida saab enamjaolt kaardiga ning nt 95E liitri hind oli seal alla 0,7€.


Nojah, midagi sarnast võis omal ajal öelda ka ühe vuntsidega mehe kohta Saksamaal.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: P Aug 21, 2011 21:00
Postitas Vitautas
Kuid samuti tasub ära märkida, et ka A. Lukašenko on oma riigi heaolu eest suurt hoolt kandnud. Teed on enam jaolt head või siis ehitusjärgus (kuid töö käib), tankida saab enamjaolt kaardiga ning nt 95E liitri hind oli seal alla 0,7€.


Nojah, midagi sarnast võis omal ajal öelda ka ühe vuntsidega mehe kohta Saksamaal.


Võibolla tõesti, samas ei tundnud ma ennast kuidagi ebamugavalt olles võõra maa atonumbritega, eesti kodanik ja rääkides kohalikega vene keeles. Pigem vastupidi. Enamjaolt oldi väga sõbralikud.

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: L Nov 05, 2011 23:33
Postitas Vitautas
Möödunud nädalal sai Saabikut veidi putitatud. Tulemusena uued esipiduriklotsid, uued mootoripadjad ja veel nipet näpet. Likvideeritud käigukasti õlileke ning vahetatud sisemine poolteljeots ning ABS-võre. Lõpuks on ka sild paigas. Esmalt tundub, et ei olegi midagi suurt ja tähtsat ära tehtud, kuid sõidumugavus muutus märkimisväärselt. Enam, ei kisu sõites rooliga ja loodetavasti saab ka libedaga oluliselt stabiilsemalt teel seisma, et ei tekiks aprilliöö sündmuste kordusi.
Siinkohal tänud neile, kes olid abiks enamuse eelpool nimetatu vahetusega!

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: T Juul 03, 2012 22:58
Postitas Vitautas
Kaua aega pole siia märki maha saanud.
Saabik sõidab endiselt suurepäraselt :notworthy: Möödunud kuul sai taaskord 4 inimese ja täislaetud pakiruumiga käidud lõunamaades. Keskmine kk. 7,3l/100km. Sel korral karterit ei keevitatud ega vahetatud. Abiks oli kaitse. Siinkohal veelkord tänud Koneskoauto härrastele! Töö oli super!
Lisaks üks suvine pilt Saabikust ja valmivatest viinamarjadest.

Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Mär 14, 2016 19:26
Postitas Vitautas
Pikalt pole Saabikut kaugel tuulutamas käinud. Veel rohkem on aega möödunud eelmisest märkmest siia.
Tõsi küll, ei ole midagi märkimisväärset vahepeal juhtunud. On ta mind truult vaid teeninud.
Küll on vahetatud kellade plokk, mille tulemusena on nüüd läbisõit näidiku järgi 103k km väiksem, kohendatud väljalaset ning teostatud korralisi hooldusi.
Kahjuks küll on nüüd ees ootamas ka üks suurem töö, nimelt paistab olevat läbi plokikaane tihend (jahutussüsteemis on sees väike surve ning summutist on vahest tulemas valget auru).
Ka kerel vajaksid mõned kohad veidi timmimist.
Vahelduseks ka mõned värskemad pildid.





Lisatud failid

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: E Sept 19, 2016 19:16
Postitas Vitautas
Palju vett on vahepeal merre voolanud ja palju sai ka Saabikuga vahepeal ette võetud.
Saabiantis olen lasknud vahetada plokikaane tihendi ja teha väikese ülevaate/hoolduse. Selle tulemusena on mure survega jahutussüsteemis leidnud oma lahenduse.
Hiljem sai vahetatud ka olemasolev turbo teise heas korras kasutatud samasuguse vastu. Vahetatud vasak esimene rattalaager ning väsinud šarniiri tõttu ka muud vajalikku.
Lahenduse said ka mõningased roostetäpid. Nüüd tundub jälle viisakas ning ehk pikemaks kulgemiseks valmis :)

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: K Sept 21, 2016 8:33
Postitas que

Lahenduse said ka mõningased roostetäpid. Nüüd tundub jälle viisakas ning ehk pikemaks kulgemiseks valmis :)

Kui saladus pole kus sa need roostetäpid said lahendatud?
Reisikirjeldusi oli mõnus lugeda :)

Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: K Sept 21, 2016 10:34
Postitas Vitautas

Kui saladus pole kus sa need roostetäpid said lahendatud?
Reisikirjeldusi oli mõnus lugeda :)


Ei, miks ta peaks :)
Kõige suurem mure oli ilusa ilma ja vaba aja kooskõlastamisel. Muus osas oli abiks gerd.ee kust sai tellitud oma arusaama järgi täiskomplekt igasugu asju (roostemuundur, pahtlid, krunt, värv ja lakk). Paar päeva pusimist ja saigi jaole. Eks tulemus võiks olla ilusam (osades kohtades on märgata toonivahet - aga see ilmselt tänu minu kärsitule tegutsemisele, kui ma ei oodanud piisavalt kaua roostemuunduri taga) kuid kindlasti on üldpilt nüüd palju parem, kui oli enne. Küll järgmisel aastal saab mõned kohad veelkord üle käia ja asja silmale meeldivamaks muuta.

Re: Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: R Apr 06, 2018 11:40
Postitas Vitautas
Taaskord üle pika aja jätkan Saabi saagat.
Paraku 2016 aastast väga pikka muretut kulgemist saabiga ei tulnud. Sinna aastasse jäi ka viimane ülevaatus. Heas korras olnud asenduseks pandud turbo kestis alla 10k km, misjärel hakkas samuti suitsema. Selgus, et ka sellesse tekkis pikilõtk. Mis siis ikka, kuna riiulist oli võtta originaal, lasin selle Turbobalticus taastada. Arvestades asjaolu, et iseseisva vahetuse puhul taastatud turbole garantii ei kehti võtsin selle siiski iseseisvalt ette, eelnevalt viies ennast kurssi antud töö erinevate njuanssidega. Päevaga sai jupp vahetatud, lisaks loomulikult värske filter ja vedelikud. Esimesel proovisõidul aga tõmme puudus ning rõhunäidik oli vaakumis. Peale kõikide lõdvikute ja voolikute ülevaatust, nö viimase asjana katsusin ka turbo tiivikut, mis oli aga täiesti kinni. Sai siis uuesti maha ja taastaja juurde. Seal aga väideti, et autol on õlitusprobleemid, kuna võll on saanud kuumakahjustusi (vaatamata paigalduse käigus otse turbosse õli sisse laskmisele, selle määrimisele ning käivitamise eelsele lahtiühendatud süütekassetiga mootori käiamisele õlisurve paika saamiseks). Kuna ise ei olnud kuidagi nõus õlitusprobleemide olemusega, panin uuesti vana (lõtkuga) turbo peale, mis toimis täpselt nagu ennegi. Tõmme korralik. Sõit probleemideta. Suits summutist. Peale läbirääkimisi leppisime kokku taastatud, vigase turbo teistkordse taastamise. Vahepeal, mõned sajad „suitsused“ läbitud kilomeetrid kinnitamaks mootori probleemide puudumist ning minu hüpoteesi vigase turbo juppide kohta taastamise käigus. Uue taastatud turbo kätte saades ning vahetust plaanides sõidetud iseseisvalt pakkudele ning vahetus edukalt teostatud. Kõik nagu ikka. Turbo õlitatud. Vedelikud vahetatud. Süüde lahti ja starterit mille käigus kostis esimeste sekundite ajal korraks metallset heli. Õlisurve korras, süüde ühendatud aga autot käima ei saanud. Vea tuvastamisel leidsin ühes silindris sees midagi olevat (küünla avast paistmas, küünal vigastatud). Kett ilusti pingul ja visuaalselt korras. Sellises seisus lõppes Saabiku aasta 2017.
Käesoleval aastal sai ta aga teenindusse täpsema vea tuvastamiseks viidud ning tulemus inetu. Kaks klappi katki. Enamus kõverad. Käinud vastu kolbe. Taastamine kulukas. Mootori vahetus veidi sootsam...
On see nüüd siis kuidagigi seotud varasema kaane tihendi ja lihviga. Kes seda nüüd teab.

Auto minul tänaseks 10 aastat ja 1 kuu :notworthy:

Re: Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: R Apr 06, 2018 13:12
Postitas ivomets
kle, kas esimesel korral kui taastatud turbo peale panid vahetasid ennnem käisvitamist ka õli?? Ah? Siis võis ju küll kuivaks jääda?

Re: Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Postitatud: R Apr 06, 2018 13:44
Postitas Vitautas
ivomets kirjutas:
R Apr 06, 2018 13:12
kle, kas esimesel korral kui taastatud turbo peale panid vahetasid ennnem käisvitamist ka õli?? Ah? Siis võis ju küll kuivaks jääda?
Hei! Ikka. Enne paigaldamist süstlaga värske õli turbosse. Siis näpuga võlli ringi senikaua kuni alt (õli väljaviigu) avast hakkas välja tulema. Seejärel paigaldasin autole. Autol uus õli sisse ning enne käivitamist süütekassett lahti ja starterit, kuni õlirõhu tuli ära kustus. Seejärel süüde tagasi ning auto tühikäigul käima.
Ehk täpselt samamoodi, nagu ka muud korrad.