Saab 900 2.0T 136kw, 1997, Vitautas

Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13761
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#51

E Aug 04, 2008 11:58

Ära unusta siis rescue kit'i tellida..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#52

E Aug 04, 2008 15:11

Räägi värvimisest ka, et kus ja mis umbes kokku läks ja kuidas see üldse käib, kas võtsid kõik luugid eest ja kuskohas (no et kui luugid kodust eest võtta, siis peaks ju treilaga värvali juurde sõitma - või on mul asjatundmatu arusaam asjast).
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#53

E Aug 04, 2008 17:40

Juhtus mul siis üks õnnelik õnnetus. Nimelt sõitis veokas vastu ja just minu kõrval olles purunes tal rehv mille tulemusena lendas üpris palju killustikku vastu minu autot tekitades ühtlaselt värvikahjustusi ning ka väiksemaid mölke kogu vasakul poolel. Õnneks sain veokijuhi ülemusega kokkuleppele, et tema kompenseerib taastamistööde hinna juhul kui lasen teha tema poolt väljapakutud kohas. Samas otsustasin ka ära teha mõned roostekohad.
Töid teostati sellises kohas nagu OÜ Eminem :headbang: ja mina üldiselt jäin tehtuga rahule.
Paluti küll nende töökoda mitte reklaamida kuna tööd olevat piisavalt palju ning ka probleeme ühe autoklubiga mille liikmed helistavad ööpäevaringselt.
Ise ei teinud autoga midagi. Sõitsin kohale ja läksin Eestist ära. Nüüd kui tagasi tõin auto ära.

Kogu töö läks siis maksma 10500.- millest mina tasusin vaid 2000.- ning selle raha eest sain ühe külje taastatud ja ära värvitud + teiselt küljelt tiib koos uksega värvitud + samade juppide poleerimine.

Loodetavasti sai piisavalt ära räägitud...


Vahepeal (täna) sain tellitud ka madaldusverdud Ljesfjörs (vist oli nii) Keisei Racingust ja sai väga mõistliku hinnaga. Lisaks veel ka hea teenindus.

Ja ka härra Trioniku käest lisanäidiku hoidja nüüd minu oma.

Niiet peale auto puhtaks nühkimist läheb erinevate lisade paigaldamiseks...


Algselt postitas: Cyber
Ära unusta siis rescue kit'i tellida..;)


Et see siis peaks juhitavust parandama? Ei tea küll paljudel see juba külge poogitud. Ausalt öeldes ei olnud minul küll hetkel veel plaanis kuna kohe kohe siduri vahetus mis samuti suhteliselt kulukas ning ka minu rahakott ei ole väga põhjatu. Aga tänan pakkumast ;)
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13761
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#54

E Aug 04, 2008 17:57

Mõned on seda külge keeranud. Kaspariuse vanal autol oli vist ja Kenzy Talladegal on ka vist.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#55

E Aug 04, 2008 18:10

Selge... Ma ikkagist üritan mitte üle pingutada... Varsti sügis tulemas siis kool... Sinna kah investeeringuid vaja ja ka sissetulekud vähenevad.

Samas enne talve vaja korralikke talverehve üks ring R16
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#56

L Aug 09, 2008 15:29

Nonii. Nüüd sain siis lõpuks helisüsteemi oma kõrva järgi piisavaks paika aetud. Nimelt ees paneelis originaalid (vist), ustes (ei tea kelle toodang) suht korralikud kaheribalised (läbi filtrite - keskmised), piilarite juures paneelil (läbi filtrite kõrged). Taga esmalt pakiruumi seintesse paigaldatud kaheribalised ja õiges kohas olevad kolmeribalised ovaalid (läbi võimendi). Ja viimaks väike 12" woofer (samuti siis läbi võimu). Niiet siis 10+1 :P

Samuti sai ka turborõhu lisakella paika aetud. Ja ma isegi sain sellega üksi hakkama :D
Ei ole veel piisavalt asja uurida jõudnud aga kiirednades viskab algul kusagile 1,3-1,4 bar ja siis laseb 1,1-1,2edasi.

Tekkis minul ka hirmus tahtmine blowoff paigaldada, kuna bypassilt väljumistoru kõrvaldamisega mingeid erilisi helieffekte ei tulnud.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#57

L Aug 09, 2008 15:40

1.3 - 1.4 bar OMG, mis variandiga? Kas oled midagi modinud?:) Ma ei usu, et stockis on nii suur rõhk.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#58

L Aug 09, 2008 15:47

Umbestäpselt nii kell näitab. Ja loodetavasti ei tõmmanud ma ta valest kohast.
Päris stock kah ei ole ju enam. Mõni aeg tagasi sai Sebastianiga pisut koostööd tehtud. (Loe eestpoolt).
Kuigi ka tema jutu järgi peaks vist kuni 1,2 minema.

Muideks mis rõhuni tohiks asja üleüldse lasta eeldusel, et minul endiselt all originaal väljalase ja küllap vist ka vurr?

Ja siis veel. Selline asi nagu manual boost controller. Mis võimalused on tema kasutamisel? Nimelt kas ma sain õigesti aru, et kui ta niiöelda maha keerata siis kõik toimiks täpselt nii nagu praegu ja kui keerata peale siis sellega tõuseb turbo poolt toodetud rõhk veelgi?

Ja kui juba küsitlemiseks läks siis võibolla aitaksite ka järgnevas:
Mille järgi tuleb valida blowoffi? Või mootori ja muu tehnika pikemaajalisemaks korralikus seisundis püsimiseks ei oma tähtsust millist paigaldada?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#59

L Aug 09, 2008 15:50

Oi oi, minu viga. Olen midagi vahele jätnud:P. Loen uuesti.

EDIT: Leidsin, jup minu viga.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#60

K Aug 13, 2008 18:20

Pistsin siiski ka blowoffi vahele.

Täna sai ka Troosti taaskord külastatud. Tulemuseks siis uus siduri komplekt ja madaldusvedrud. Paraku sellega vist jooksva kuu suuremad tegemised ka piirduvad :D aga eks näis...

Ah jah... võibolla keegi ikkagi oskaks vastata minu eelpool püstitatud küsimustele? Usun et sellest oleks suurt kasu :notworthy:

Algselt postitas: Vitautas
Muideks mis rõhuni tohiks asja üleüldse lasta eeldusel, et minul endiselt all originaal väljalase ja küllap vist ka vurr?

Ja siis veel. Selline asi nagu manual boost controller. Mis võimalused on tema kasutamisel? Nimelt kas ma sain õigesti aru, et kui ta niiöelda maha keerata siis kõik toimiks täpselt nii nagu praegu ja kui keerata peale siis sellega tõuseb turbo poolt toodetud rõhk veelgi?
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#61

K Aug 13, 2008 20:16

Algselt postitas: Vitautas
Muideks mis rõhuni tohiks asja üleüldse lasta eeldusel, et minul endiselt all originaal väljalase ja küllap vist ka vurr?

Ja siis veel. Selline asi nagu manual boost controller. Mis võimalused on tema kasutamisel? Nimelt kas ma sain õigesti aru, et kui ta niiöelda maha keerata siis kõik toimiks täpselt nii nagu praegu ja kui keerata peale siis sellega tõuseb turbo poolt toodetud rõhk veelgi?

See on õige, et algul võib minna kuni 1,4bar-ni ja hiljem kukub 1,1bar peale. Tekib mõneks hetkeks nn. overboost ja seda on võimatu softis "korda saada" lihtsate vahenditega. Sõltub see paljudest teguritest, peasüüdlased aga BPC klapp ja wastgate klapp.
Probleem selles, et nn. tavaline softi tuuning on suhteliselt universaalne igasuguse raua jaoks. Konkreetse auto tarvis oleks vaja ca 3 tundi dünostendis reaalajas softi muuta, et saada optimaalne tulemus. Selle asja nimi on custom tuning ja mõistlik siis, kui eelnimetatud seadmed on 100% korras.
Paned külge uue õhufiltri ja eelnevalt tehtud custom on juba mõttetu. Sama siis kui otsustad vahetada näiteks väljalaske.

Manual controller-t ma ei soovita. Eriti kui pole rauas midagi ette võetud. Ja ei tasu ka boosti üritada kõrgematel pööretel tõsta (mis manual controller-ga võiks isegi õnnestuda), sest tekib turbole üliohtlik backpressure. Ehk siis turbiini ja katalüsaatori vaheline rõhk, mis ideaalis peaks üldse null olema. Väikese T25 turbo jaoks oleks see suht kiire elupäevade lõpp. Rääkimata olukorrast, kui turbo on ca 10 aastat juba piitsa saanud.

Sinu küsimusele vastates: manual boost controller ei päästa mootorit, kui miski läheb viltu (vilets bensiin, detonatsioon mootoris jne) ja hoiab rõhku vaatamata sellele, et aju oleks juba ammu õiget klappi kasutades rõhu alla tõmmanud.
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#62

K Aug 13, 2008 23:24

Suured tänud härra sebastian. Ja jällegi peab tõdema, et sain targemaks.
Põhimõtteliselt peaksid siis järgmised muudatused puudutama väljalaset, ehk siis originaali (vist 2") asendama 2.5" või koguni 3" -sega. Ning korraldama vabavoolu õhufiltri.

Kuna eelnevalt pole mina ühelgi oma autol lasknud sidurit vahetada siis nüüd, kui asi tehtud on tulemus minu jaoks küll kui öö ja päev. Nagu uus. Mõnus pehme ja võtab kah korralikult alt. Ja mis samuti väga tähtis saan ma lõpuks proovida kolmadaga kiirendust :P
Ka käigud lähevad paremini sisse.

Mis aga puudutab madaldusvedrusi siis võibolla proovin siiski omad heas korras olevad tagumised amordid vahetada jäigemate vastu. Tundub muidu nagu tagumik suht pehme. Ei tea võibolla ainult tundub...
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#63

N Aug 14, 2008 0:18

Algselt postitas: Vitautas
Põhimõtteliselt peaksid siis järgmised muudatused puudutama väljalaset, ehk siis originaali (vist 2") asendama 2.5" või koguni 3" -sega. Ning korraldama vabavoolu õhufiltri.

Väljalaske läbimõõdu suhtes on erinevaid arvamusi. Mõni väidab, et stock 2-tolline on piisavalt hea kuni ~300hj-ni, peaasi, et tavakatalüsaatori asemel oleks vabama läbivooluga sportcat või racecat. Samas turbo seisukohalt oleks siiski jämedam toru parem, mõnevõrra varem tuleb "turbo järele".
Uus õhufilter (või sportfilter) annab samuti lisa. Kuigi T25 turbo võhm hakkab juba lõppema ~1,3bar juures, lubab vabamalt hingav filter kõrgematel pööretel siiski mõnevõrra suuremat buusti. Tähendab seda, et kui boost request on softil näiteks 5000 pöördel 1,1bar siis praeguses settingus ilmselt ei lähe ta üle 1 baari. Sportfiltriga arvatavasti läheb, ehk siis saavutatakse just see rõhk mida stage2 ette näeb.

Kui tolmuimeja kott on paksult prahti täis, et ime masin enam kuigi hästi. A päris ilma ka ei saa, keerab mootori nässu ;)
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#64

N Aug 14, 2008 22:04

Arvestame eelpoolmainituga =)

Paar värskemat pildikest kah juurde... (üritan millalgi ilusti läikima kah lüüa)

Lisatud failid
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#65

N Aug 14, 2008 22:05

Hetkel veel taga Taani tähis... kuid seda mitte kauaks... Peagi tuleb sellele uuendus sünnimaalt "UA" Muidugi võiks ju asendada ka "ROB" iga aga siis vist keeruline aru saada kus ma siiski elan.

Niisiis väike pildike madaldusest

Lisatud failid
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1770
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#66

R Aug 15, 2008 1:10

Palju parem on madaldusega. Samas võiks olla 17" velg ikka, aga noh minumeelest ilm rescue ja polüuretaan puksideta on 17 ikkgi liiast.

EDIT: Kõva elu sul seal salongis käimas :D
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 766
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#67

P Aug 17, 2008 1:00

tunned tagumiku ja kätega ka mingit vahet pärast madalduse installimist?
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#68

P Aug 17, 2008 20:29

Ausalt üeldes pigem tunnen silmaga erinevust. Need madaldusvedrud, mis alla sai aetud tunduvad taga natukene imelikud nimelt umbes kolm esimest ringi on täiesti koos. Ei tea kas see nii peabki olema või midagi nihu? Igatahes Lesfjörsi kataloog ütleb, et just need on õiged. Ja vaja oleks vast ka tagumised amordid siiski ära vahetada jäigemate vastu. Siis juba ka need jubekallid vahtkummist vedrude kapslid (üleval ja all). Loodetavasti saab siis ka teiste kehaosadega erinevust tunda.
Kasutaja avatar
denver
Postitusi: 49
Liitunud: R Jaan 18, 2008 9:14
Asukoht:
Auto:

#69

T Aug 26, 2008 17:01

Algselt postitas: kasparius
Palju parem on madaldusega. Samas võiks olla 17" velg ikka, aga noh minumeelest ilm rescue ja polüuretaan puksideta on 17 ikkgi liiast.

EDIT: Kõva elu sul seal salongis käimas :D


Jah, ega tal vist igav sõita ole, isegi kui üksi on. ehhe :P
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#70

R Sept 05, 2008 23:43

Sai siin küll palju loetud ettevaatlikust sõitmisest aga sellegi poolest juhtus mul eile säärane äpardus... Häbi häbi...

Muideks oli meid seal kokku 6

Lisatud failid
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#71

R Sept 05, 2008 23:43

Väga napilt läks ...

Eessõitval oli kena konks taga :D

Lisatud failid
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#72

R Sept 05, 2008 23:46

Sain aga samal päeval veel härra enrico käest uue tala sebitud ja nüüdseks pilt umbes selline:

Ka uus number juba tellitud...

Rahvas sõitke vaikselt ja HOIDKE PIKIVAHET!

Lisatud failid
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#73

R Sept 05, 2008 23:49

Siis hästi läks, kas lanzeronid ei olnudki sees, tala sai matsu ja summutas ära selle?
Vitautas
Postitusi: 435
Liitunud: T Juun 03, 2008 18:52
Asukoht:
Auto:

#74

R Sept 05, 2008 23:53

Täpselt nii. Kõik muu jäi ilusaks. (Nüüd nägi hästi ka ülevaltpoolt, et mõlemad ilusad puhtad ja sirged).
Välja arvatud intercooler mis nüüd pisut U kujuline. Aga see tahtis naguiii kevadeks asendust.
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#75

L Sept 06, 2008 20:10

Ai kui hästi sellel värvile sobiks täispeegeltoon taha... ;)
Vasta