Saab 900R 163+kw, HENRIHH
No nii alustame eelmisest aastast, peale mootori remonti sai moto pesuõli vahetatud ja sisse läks Gastrol. Paar päeva tagasi tegin ka ülevaatuse ära. Paar pisiviga oli.... aga kiidusõnu tuli ka ikka hoolega- sain ilma katita läbi, kuna CO2 0,1:thumb:, pur puksidega õõtsad jäid kah kohe silma. Pidurid toimisid ka nende jaoks üllatavalt hästi, ju siis Ferrodode valik õigustab ennast :drive:
Tänud asjaosalistele:headbang:
Tänud asjaosalistele:headbang:
Eile öösel jättis saabik mind jalameheks. Lamerihma juhtrulli laager otsustas kinni kiiluda ning rullik sulas üles. Hea et see juhtus seistes ja maha libisenud rihm ei lõhkunud midagi ära.
Algul ehmatas kärsakas ära, kartsin juba mingit lühist ja auto maha põlemist. Sai jooksuga kapoti avama ja juhtmed maha tõmbama mindud. Õnneks oli sulanud rullik.
Veebruari kuu ongi mingi ebaõnne kuu see aasta, loodan et see lõppeb varsti ja saab jälle Saabi rooli :drive:
Algul ehmatas kärsakas ära, kartsin juba mingit lühist ja auto maha põlemist. Sai jooksuga kapoti avama ja juhtmed maha tõmbama mindud. Õnneks oli sulanud rullik.
Veebruari kuu ongi mingi ebaõnne kuu see aasta, loodan et see lõppeb varsti ja saab jälle Saabi rooli :drive:
Suve algusega olen saanud ühe hoobi teise järel. Esiteks otsustas veovõll pooleks minna ja nii sirgelt nagu oleks seda lõigatud. Uue sai Ivometsa käest. Suured tänud.
Teiseks hakkas turbo siin suitsema ja sai seegi ära vahetud, tuli välja, et tiivikud olid korpuses käinud.
Mõned päevad tagasi sai siin veel uued tugilaagrid ja - padjad külge panna, vastik klobin on kadunud:headbang:
Aga sellega asjad pole veel lõppenud, järgmine mure on selline, et kui hoida mingil pöördel gaasipedaali, hakkab auto puterdama, käiguga pidurdades sureb auto välja ja kiirendades vajub ka rõhk alla. Kiirendades ei puterda.
Sai siis kõik vaakumvoolikud ülekäidud, kontrollisin BPC klappi- kõrises ilusasti ja igaks juhuks sai veel teist 9-5 BPC proovitud kuid muutusteta, siis vahetasin DI ära ja uurisin küünlaid (kõigil vahe võrdne).
Sai ka Ivometsa käest nõu küsida, ta arvas et äkki mõnel lõdvikul pragu sees või kinnitatud kehvasti, kuid ei leidnud ka sealt kahjuks midagi.
Oskab keegi seletada seda puterdamist ja selline tunne nagu oleks tühi koht/tühimik sees kui gaasi anda:?
Teiseks hakkas turbo siin suitsema ja sai seegi ära vahetud, tuli välja, et tiivikud olid korpuses käinud.
Mõned päevad tagasi sai siin veel uued tugilaagrid ja - padjad külge panna, vastik klobin on kadunud:headbang:
Aga sellega asjad pole veel lõppenud, järgmine mure on selline, et kui hoida mingil pöördel gaasipedaali, hakkab auto puterdama, käiguga pidurdades sureb auto välja ja kiirendades vajub ka rõhk alla. Kiirendades ei puterda.
Sai siis kõik vaakumvoolikud ülekäidud, kontrollisin BPC klappi- kõrises ilusasti ja igaks juhuks sai veel teist 9-5 BPC proovitud kuid muutusteta, siis vahetasin DI ära ja uurisin küünlaid (kõigil vahe võrdne).
Sai ka Ivometsa käest nõu küsida, ta arvas et äkki mõnel lõdvikul pragu sees või kinnitatud kehvasti, kuid ei leidnud ka sealt kahjuks midagi.
Oskab keegi seletada seda puterdamist ja selline tunne nagu oleks tühi koht/tühimik sees kui gaasi anda:?
pikkilõtk oli päris korralik, käis vast korpuses:wtf:
Korpust puutudes sellised kahjustused ei tule.
Pigem on sealt midagi läbi lennanud.
On su autol nn. "vabalthingav" filter?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Mis sa selle esimese lausega mõtlesid, ei saanud päris täpselt aru. Mulle tundus, et pigem see uus soft on piiri peal ja kuna nüüd lõtk nii suureks läinud siis käis korpuses ja hiljem jahvatas oma tiiviku kilde edasi .... aga kui turbot vahetada sai siis õhuvõtu toru oli puhas, ei olnud liivast nagu jälgi ja mu arust suht kvaliteetne filter peaks olema:wtf::?
Siis palun õpeta see lendama enne kui uus turbo pilbastub.
Selliseid purustusi saab tekidata ainult abrasiiv :wise:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
usu, iisak räägib õiget juttu. ja pikilõtk turbiini surmale niiväga ei mõju.- pigem ristilõtk.
aga tiivik on saand vähemalt liiva kui mitte 8 mm mutreid.
seega vajalik korralik õhufilter.
aga tiivik on saand vähemalt liiva kui mitte 8 mm mutreid.
seega vajalik korralik õhufilter.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Saps, soft ei ole piiri peal. Boost request 1,34 baari. Aga ei tasu unustada, et kui näiteks rauas midagi ikaldab ja boost tõuseb pikemaks ajaks kõvasti üle selle, võib küll asju juhtuma hakata. Cutoff on 1,7 baari peal ja sinna ta loomulikult minna ei tohi.
Sõites on muidugi mugav, harjub kähku ära ja natuke väiksem rõhk tundub juba "jama" olema ;)
Ja...odavad boostikellad VALETAVAD. Näitavad rohkem, on veel okei, aga kui vähem?
Sul on wastegate varrast lihtne keerata, valid natuke ülesmäge teelõigu ja 3. käiguga gaas põhja. Boost'i maksimum e. peak peaks tulema 2000...3000 pöörde juures. Sel hetkel peabki 1,3...1,4 baari olema. Edasine sõltub juba turbo ja wastegate ja bypass klapi ja vaakumvoolikute ja... (pikalt võiks jätkata) seisukorrast. Soft määrab, et 1,34 baari säilub kuni 4500 pöördeni. See on "varu", sest T25 (GT17) nii kaua puhuda nagunii ei jaksa.
Turbo kompressorit vaatates ei saa väita, et labad oleks korpusesse käinud. Pigem mingid terad vm. tiivikust läbi jooksnud. Võib jälle mitu põhjust olla - sattus näiteks mingi võõrkeha, tiiviku ette, kui filtrit panid. Või siis filtri sisepinnast mingi tükk kihutas tiivikusse. Või on filtris mingi auk, kust miski sisse imeti. Seal pole palju vaja...
Sõites on muidugi mugav, harjub kähku ära ja natuke väiksem rõhk tundub juba "jama" olema ;)
Ja...odavad boostikellad VALETAVAD. Näitavad rohkem, on veel okei, aga kui vähem?
Sul on wastegate varrast lihtne keerata, valid natuke ülesmäge teelõigu ja 3. käiguga gaas põhja. Boost'i maksimum e. peak peaks tulema 2000...3000 pöörde juures. Sel hetkel peabki 1,3...1,4 baari olema. Edasine sõltub juba turbo ja wastegate ja bypass klapi ja vaakumvoolikute ja... (pikalt võiks jätkata) seisukorrast. Soft määrab, et 1,34 baari säilub kuni 4500 pöördeni. See on "varu", sest T25 (GT17) nii kaua puhuda nagunii ei jaksa.
Turbo kompressorit vaatates ei saa väita, et labad oleks korpusesse käinud. Pigem mingid terad vm. tiivikust läbi jooksnud. Võib jälle mitu põhjust olla - sattus näiteks mingi võõrkeha, tiiviku ette, kui filtrit panid. Või siis filtri sisepinnast mingi tükk kihutas tiivikusse. Või on filtris mingi auk, kust miski sisse imeti. Seal pole palju vaja...
Piiri peal all mõtlesin, et vähe karmim kui orginaal(mida polegi proovida saanud) aga eks ma võtan ndv stange eest ära ja hakkan otsima põhjustajat. wastegate´i varrast keerasin ka vähe järgi ja cut off pole ka jõudnud. Raud on vägagi korralik, aga ei saa aru, mis seda puterdamist põhjustab. Gaasipedaali asendi andur ka vahetatud...
No nii võtsin stange eest, kontrollisin lõdvikud üle, vahetasin uuesti gaasipedaali asendi anduri, tõstsin koonuse stangest kapote alla, filtrist tulev lõdvik täiesti puhas ja sammuti filtri sise pind, filter ise ka täiesti terve(ilma asjata pole USA´s üks tuntumaid ja tunnustatumaid filtreid tuuningumaailmas). Et lendama ma enda 80 € korralikku filtrit eiõpeta veel.
Turbo vahetuse käigus ei tulnud ka sealt midagi, peale metalli puru ja tolmu välja.
Vabakõigul töötab auto korralikult, aga nii kui annan gaasi ja hoian kõrgemal kui tühikäigu pööretest hakkab auto puterdama.
Kas asi võib äkki olla pihustite väsinud? tihendites ja saab õhku vahele või on muu kütesüsteemi osa vigane:angry:
Imelik on ka see, et kui kiirendan(alates 2. käigust) hakkab rõhk mängima et tõuseb üles, hoiab korra ja siis vajub alla ja siis natuke üles tagasi- seda suht jõuetu edasi minekuga.
Esmaspäeval üritan diagnostikas ära käia aga oskab keegi oma kogemustest soovitada
Turbo vahetuse käigus ei tulnud ka sealt midagi, peale metalli puru ja tolmu välja.
Vabakõigul töötab auto korralikult, aga nii kui annan gaasi ja hoian kõrgemal kui tühikäigu pööretest hakkab auto puterdama.
Kas asi võib äkki olla pihustite väsinud? tihendites ja saab õhku vahele või on muu kütesüsteemi osa vigane:angry:
Imelik on ka see, et kui kiirendan(alates 2. käigust) hakkab rõhk mängima et tõuseb üles, hoiab korra ja siis vajub alla ja siis natuke üles tagasi- seda suht jõuetu edasi minekuga.
Esmaspäeval üritan diagnostikas ära käia aga oskab keegi oma kogemustest soovitada