SAAB 900 SE 2.0T, 1996, fitti

fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#1

E Nov 09, 2009 14:58

Tere,

mõtlesin teada anda, et see nii mõnelegi foorumlasele tuttav masin on endiselt täiesti liikumises.

Eelloona peaks vist ära mainima, et meil oli minu lapsepõlves peres kõiksugu imelikke masinaid. FSO Polonezi, 70.-te Escorti, Bedfordi van'i ja veel mitme omamoodi auto kõrvalt jäi mulle eriti teravalt meelde must turboklassik, millega tegin ühel sirgel metsateel oma esimesed sõidud.

Kuigi nüüd, vanemast peast, olin oma sõidud teinud igasugu muude liiklusvahenditega - neist kõige pretensioonikam vana Porsche ja kõige vähenõudlikum number 18 buss - olen juba mõnigi aasta olnud foorumi igapäevane lugeja ning kui sel kevadsuvel kerkis taas päevakorda auto ost, oli selge, et seekord saagu Saab.

Vaba raha ülearu ei olnud ja see seadis mõistagi omad piirid, aga ühtteist oli siiski müügis. Eelistasin muidugi foorumis leidunud kuulutusi ja lõpuks seesinane Hensmeni Sensonic kõige mõistlikum ost tundus. Üks autode hingeeluga rohkem sina peal olev sõber oli ta juba korra üle vaadanud ja enam-vähem dabroo andnud, nii et ühel juunipäeval käisin tal Tartu kandis järel ja tõin Tallinna ära. Panen siia ühe ostupäeval tehtud kehva pildi ka, et oleks silme ees, millest jutt käib; eks kunagi peab katsuma mõne viisakama ülesvõtte ka teha:

Pilt

Esimese asjana käisin Troostis, kus tehti tehnilise seisundi kontroll ja vahetati üks esitule klaas, pidurikettad ja veel paar nipetnäpet asja. Ülevaatuselt paar päeva peale ostu tulin ka muretult läbi ja terve suve sõitsin nagu Miška.

Ainus asi, mis muret tegi, oli see, et esimene käik ei läinud päris iga kord sisse. Võtad aga teisega kohalt ja proovid järgmise foori taga uuesti, on kõik ok. Väga sellepärast seega ei muretsenud, kuni ühel korral sügisepoole seenemetsast tulles ei saanud enam hästi kolmandat ja neljandat ka sisse. Kuidagi ukerdasin koju (teine käik vist ikka püsis sees, kui ma õigesti mäletan) ja saatsin treilaga Troosti. Diagnoos - kast koos, ja nemad seda ei tee. Eleri võllanalja järgi, et pole viga, alati saab ju romulasse viia, ma siiski talitada ei tahtnud, nii et leppisin aja kokku SaabiAnti juures, treilerdasin Saabi sinna, ja läksin ise kuurortisse närve puhkama.

Tagasi tulles ootas mind igatahes ees taas sõitev Saab. Ma pean nüüd tunnistama, et minu tehniline taip ei ole väga pikk ja ma ei oska öelda, MIS seal kastis täpselt puruks oli ja ära vahetati; aga probleemi alge peitunud peamiselt selles, et kastiõli ei olnud peaaegu üldse enam sees olnud. Loll lugu, mis maksis mulle võrreldes auto enda hinnaga korraliku $$$, aga mis sa ära teed.

Lambda andur andis viimati saba, selle sai samuti Anti juures ära vahetatud.

Sealt edasi olen nüüd jälle üldiselt muretult sõitnud, aga paar asja teevad siiski pisut kahtlustavaks.

Nimelt jukerdab endiselt suvalisel ajahetkel esimene käik. Lihtsalt ei lähe sisse, nagu oleks midagi ees; ja järgmisel katsel jälle läheb. Igati imelik. Väga ei tahaks, et see viiks samade tulemusteni mis eelmisel korral, samas Anti juures kurtsin ka seda muret ja arvati, et see võib-olla ainult väikese regullimise küsimus. Seda regulli ma ei ole igatahes praegu jõudnud tegema.

Teiseks on viimasel ajal (peale külmade tulekut, aga see ei pruugi olla üldse seotud) vahel nii, et hoogu maha pidurdades ehk foori taga peatudes langevad pöörded korraks tugevalt alla 1k ja mootori hääl on selline, nagu hakkaks välja surema. Mida seni veel, ptüiptüiptüi, pole juhtunud. Ka seda ei juhtu mingi järjekindluse või mulle hoomatava loogika alusel, vaid vahel harva, ja olenemata sellest, kas käik on sees või välja võetud.

Nipetnäpet asju on muidugi veel: tavaline tagakoobaste rooste; üks esitule kojamees töötab siis, kui ise tahab; antenn ei lähe sisse; tagaluugi amordid ei pea enam luuki üleval. Aga üldiselt olen ma selle ostuga isegi peale tagasilööke rahul.
:drive:
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#2

L Nov 14, 2009 11:02

Kuigi rihma ja rullikute vahetus oli to-do-listis täitsa kirjas, ei jõudnud rihm ise seda ära oodata; õieti jooksis üks rullik kinni, sulas üles ja rihm maha.

Kuigi salongi viskas korraliku kärsaka, ei taibanud ma muidugi juhtunu olemust enne, kui umbes viis-kuus kilomeetrit hiljem aku tühjaks sai ja mootor välja suri ega enam ei käivitunud. Ka siis kahtlustasin ma miskipärast algul DI-d ja ja helistasin ivometsale (aitäh konsultatsiooni eest), et selle koolemise sümptomeid küsida, aga kui olin natuke kapotialuses pimeduses kobanud, osutus tema diagnoos ehk rihm õigeks. Kuna veokonks on kuskil uitama läinud, oli hea, et mul eelmisest korrast treileri number selge oli. ;)

Igaljuhul Anti juures rihm, üks rihmaratas ja üks rullik vahetatud. Tühikäigu kõikumist pole peale seda enam täheldanud, kas võiski asi olla selles?

Negatiivse külje pealt läheb auto peale rihmasaagat käima alles peale seda, kui jõuad juba ärritunult NOH! öelda ehk võtab mõned sekundid aega, varem läks poolest pöördest. Kas aku tahab laadimist või läks ta päris peeti? Olen kuulnud, et kui tühi aku miinusega jäässe läheb, on sellega kõik. (Ma küll ei usu muidugi, et kraad sel ööl alla nulli langes.)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

L Nov 14, 2009 11:54

Saabid ei lähegi tavaliselt kohe käima, nõuavad pikemat käiamist. See on juba ajusse sisse programmeeritud.
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#4

L Nov 14, 2009 11:57

Tänapäevaseid käivitusakusid ei tohi tühjaks lasta. Kui see on juhtunud, on mahutavus drastiliselt vähenenud ning korralike miinustega võid maja ette jäädagi ja pead number 18 bussiga hommikul tööle sõitma :P
Soovituslik oleks uus aku igaljuhul hankida, seda enam et ega sa täpselt ei tea, kaua see juba auto peal oma tööd teinud on.
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

L Nov 14, 2009 14:57

ärge nüüd poissi ära ka ehmatage. ei juhtu selle akuga erilist midagi ,kui kord tyhjaks läheb ja uut vaja ostma tormata.

aku tuleb korralikult täis laadida ja kui väga tahad teada kõva aku on, siis võta di juhe lahti ja lalse starteril vedada.... kui 5+5+5 sek veab vabalt ringi, siis peaks kestma kyll ...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#6

L Nov 14, 2009 21:41

Minu sensonic läks kaubaks, ei tarvitanud teda enam üle aasta, varsti on puus 136kw.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#7

L Dets 19, 2009 15:52

Täna vist oli selle talve kõige külmem öö ja hommikul aku andis ka lõpuks mõista, et see temp on suht viimane piir tema jaoks, väga jeelijeeli käivitus. Sain ka esimest korda kuulda, mis häält auto signalisatsioon teeb - kesklukk tuleb maha ja läheb peale suhteliselt harva ja oma suva järgi ja nii õnnestus kuidagi võtmega manuaalselt keerates valve all autosse siseneda. Eks ilmselt seesama külmjoote teema, millest viimastel päevadel foorumist juttu olnud.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#8

K Dets 23, 2009 10:04

Foorumist leitud positiivse hinnagu põhjal tegin ka visiidi Tondi tänava akupoodi ja uus Varta läks peale. Vahe käivitamisel on ikka täiesti uskumatu.

Ilmselt oleks järgmine asi, mis vahetamist tahab, roolilatt. Selle lekkele viidati juba suvel Troostis ja sümptomid nagu vibra roolis üle 110 km/h tuleneb ka ilmselt sellest? Rool tundub käes kuidagi pude ka. Olen aga aru saanud, et ega see kõige odavam väljaminek ei ole. Kas oleks mingit pointi ka vahetada mittelekkiva kasutatud lati vastu või on see rohkem n.ö paadi paikamine nätsuga?
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#9

K Dets 23, 2009 10:15

Mina vahetasin enda loksuga lati kasutatu vastu, enne ostu oli see veel auto küljes ja sain kontrollida selle olukorda. Kuskilt lammarist riiulist võtta on tõesti pisut riskantne. Sobivad ka opel astra latid (võibolla muude opelite omad ka), neid liigub ilmselt rohkem kui saabi omasi.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#10

E Mär 08, 2010 10:12

Tuleb välja, et NG peegliklaasid on nii kallis kaup, et kõik saabiomanikud ei jaksa masu ajal omale ise uut osta. Nii on keegi käinud nädalavahetusel ja 'laenanud' minu auto juhipoolse peegli klaasi.

Ma ise siiski omakorda öösel mõne järgmise Saabi kallale ei lähe, nii et uuriks, mis see imeklaas siis maksta võiks ja kas äkki kellelgi mõni üle on?
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#11

R Juun 04, 2010 10:14

Mingi imelik anomaalia on tekkinud.

Kui auto on seisnud pikemat aega, nt öö läbi, siis hommikul sõitma hakates tagumine käik ei rakendu kohe, vaid väikese viivitusega, ja mida äkilisemalt gaasi tallad, seda jõulisema nõksuga. Samuti on kerget jõnksakat tunda esimese ja teise lülitamisel. Esimene käik tundub ka kuidagi jõuetu ja mootor nagu puterdaks ja väristaks kohalt minnes veidi. Asi kordub mõned esimesed foorivahed, ja kaob siis.

Sealjuures ei ole seda nähtust päris iga päev, viisin näiteks sama murega auto anti juurde ja jätsin ööseks sinnagi, et nad saaks hommikul külma autoga proovida ja nad ei leidnud, et midagi valesti oleks. Kastis õli olla normis ja muu nagu ka.

Aga et milles siis asi võib olla, sensonicu süsteemid teevad mingit nalja? Üks tuttav pakkus, et äkki mootoripadjad väsinud, kas sellest võib käiguvahetusel niimoodi lollitada? Aga miks ainult külmalt?
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#12

R Juun 04, 2010 12:17

Mina kui mitteasjatundja mõtlen, et äkki ongi mootoripadjad. Külmalt 800-1000 pöörde pealt gaasi andes saab mootor korraga rikka segu ja seedib seda kuni pöörded tõusevad ja siis 2500-3000 pealt tekkib minek järsumalt, isegi vabalthingaval, kui veel lisada otsa, et kehva padjaga mootor tudiseb seal vahel, siis tekitab äkki jõnksumat liikumist. Sooja mootoriga võibolla ühtlasem. Mootoripatjade läbiolek mõjubki ekstra palju just siis kui mootor madalamate pöörete juures palju gaasi peale saab ja hirmsasti kapotiall väänab.

Tagurpidikäik ongi minu arust NG kastil sellise ülekande kiirusega, et tahab palju gaasi ja libistamist muidu kipub väja surema mootor. Samas sul ju automaatkast.

EDIT: Tegelikult on napoleoni jutt vast palju adekvaatsem, mul näiteks täiesti sodi tagumise mootoripadjaga oli küll müra ja vibra suurem, sams jõnksu minekus seepärast küll ei tekkinud. Käikude sisse minemisele mõjub vast käigukasti padi rohkem, aga veel enam sidur.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#13

R Juun 04, 2010 12:53

Algselt postitas: vallikasSamas sul ju automaatkast.


Niipalju kui mina aru olen saanud, on kast sisuliselt sama, mis tavalisel manuaalil. Sidur on automaatne.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#14

R Juun 04, 2010 12:56

Paistab minu endine auto olema:) Meenub, et kunagi hakkas samuti sensonic käiguvahetusel jõnksutama, aga mitte alati ja seost sellega, kas mootor soe või külm on, ei märganud. Järgmiseks hakkas sidur natuke libisema mis läks kiiresti hullemaks ja halenaljakas on see, et tahtsin selle murega esmaspäeval Troosti minna, aga siduri survelaager otsustas pühapäeva õhtul lõplikult otsad anda ja selle purunemise tagajärjel läks veel hulk juppe siduris katki. Kokku läks see lõbu maksma kuhugi 10k kanti.
Ma ei tea, milline see jõnksutamine täpselt on, võimalik, et probleem on ka mootoripatjades nagu Vallikas pakkus, aga soovitan ka siduri üle kontrollida, kui väiksema remondiarvega kui mina pääseda tahad;)
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#15

T Juun 22, 2010 20:21

Mõne päeva pärast saab aasta täis päevast, mil antud isendi ära ostsin. Sai selle tähistamiseks saabiantis tehtud mõned ülevaatuseks tarvilised tööd ja ülevaatus ise. Sellega siis jälle aastaks korras.

Mõned numbrid ka. Aasta läbisõit on mul olnud väike, peaaegu täpselt 10000 km, aga iseenesest see pole imekspandav, sest kodunt tööle sõidan 12 minutit ja maakodu on linnakodule lähemal kui 100 km.

Tee peale olen aasta jooksul jäänud kolm korda. Seda on iseenesest palju.

Kõik kulud auto peale aasta jooksul (välja arvatud bensiin ja sisse arvatud vahetatud jupid, remonditööd, ülevaatused, kindlustus ja kaks parkimistrahvi) on täpselt kaks korda suuremad kui summa, mis ma auto enda eest välja käisin.

Tehtud ja vahetatud (ainult troostis ja anti juures) on:
Õlivahetus 2x ja muud vedelikud
Esi- ja tagapidurikettad, klotsid
esitule klaas
õlirõhu andur
käigukasti remont (vahetatud nii peavõll, mitmed sünkrod ja sünkrorummud, nagu arvelt võib lugeda)
lambda andur
geneka rihm (+1 rull ja alumine keskmine rihmaratas)
aku
esivedrud
tagaluugi amordid
klapikaanetihend
küljepeegli klaas
roolilatt
parempoolne šarniir
uus antennimast
konditsioneeri täitmine

Antennimasti vahetusest üksi oli vähe, antennimootori enda juures pidi miskit katki olema. Praegu küll mast käib sisse-välja, aga üpris kahvatu ja ragisev signaal on ainult linnas, maanteel kaob raadio täiesti ära. Kui kellelgi on seda töötavat mootoriosa üle, võib pakkuda. Ka polnud tolku kondi täitmisest - salongiradikas lekib ja uus A-osa maksvat 12k. :freak:


See kuiv aruanne võis nüüd muidugi jätta mulje, et aasta jooksul pole muud olnudki kui muret, aga see ei vasta küll tõele. Tööle sai siiski sõidetud ka kõige suurema talvekülmaga ja soojemal ajal paarutatud mööda saari ja muid kauneid Eesti paiku. Ja möödasõidud turbokaga... õujess! Aga no eks te teate ju isegi.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#16

T Juun 22, 2010 21:33

Algselt postitas: fitti

Mõned numbrid ka. Aasta läbisõit on mul olnud väike, peaaegu täpselt 10000 km, aga iseenesest see pole imekspandav, sest kodunt tööle sõidan 12 minutit ja maakodu on linnakodule lähemal kui 100km

Huvitav,mul on ca 7min toole aga poole aasta labisoit on ikka 29000km:conf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#17

T Juun 22, 2010 22:22

Algselt postitas: iisak
Huvitav,mul on ca 7min toole aga poole aasta labisoit on ikka 29000km:conf:


Järelikult ei lähe töölt otse koju... :nono:
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#18

E Juul 19, 2010 13:22

Algselt postitas: Hensmen
Lisaks veel miskine piraadi käiguvahetamismehhanism, sensatsioonik või mis ta nüüd oligi, et ei peaks puujalaga sidurit tallama.



Õnnestus juba puhkuse esimestel päevadel vasak põlv ära lõhkuda, ja seepeale meenus kohe eelmise omaniku ülaltoodud tsitaat. Jutt jumala õige! Iste nii taha kui võimalik, puujalg kuidagi autosse pressida ja kiida ainult oma ettenägelikkust, et tavalist manuaali ei ostnud.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#19

T Juul 27, 2010 23:34

Vahetatud ABS andur ja kuna tundus, et kisub vähe paremale, ühe soojaga ka sillastendis käidud. Sai justkui parem.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#20

E Aug 09, 2010 10:58

Selja taga pikk nädalavahetus saartel, sellest nii mõnigi kilomeeter tolmustel ja põuavinestel rannaäärsetel kruusateedel. Mõnus oli.

Pilt
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#21

R Sept 03, 2010 18:53

Roolivõimu toru (või survevoolik või mis ta nüüd täpselt on) väsis ootamatult niimoodi ära, et rooli keerates lausa sirises katkisest kohast õli kapoti alla. Õnneks oli Motorheadil tarvilik jupp olemas ja Troosti-inimestel aega see ära vahetada.

Homme usaldan aga auto nädalaks meistri kätte, kes loodetavasti saab hukkaläinud tagumiste koopaservade-tiibade ja ukseäärtega enam-vähem hakkama.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#22

R Sept 03, 2010 19:10

Algselt postitas: fitti
Roolivõimu toru (või survevoolik või mis ta nüüd täpselt on) väsis ootamatult niimoodi ära, et rooli keerates lausa sirises katkisest kohast õli kapoti alla. Õnneks oli Motorheadil tarvilik jupp olemas.

Nagu enda auto kohta loeks. :freak:
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#23

K Sept 15, 2010 9:19

Autol nüüd roostes ukseservad ja tagumised tiivad ja koopaääred üle käidud. Arvestades, et kõige hullemast kohast pildil oleval tiival sai näpu plekist läbi pista, on tulemus minu kogenematule silmale täitsa ok.

Korralikult seest ja väljast kasitud auto pealt selgus muidugi, et allservades ladestunud hele sodi, mida ma pidasin poriks, on hoopis mingi tsement. Veega ta päris maha ei tulnudki.


Pilt
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#24

R Dets 10, 2010 10:43

Kui mõne kuu jooksul juba mitmendat korda jahutusvedelikku pidi peale sortsutama, oli selge, et asi pole õige. Saabiantis leiti leke kiiresti - radikas. Õnneks oli motorheadil terve radikas olemas ja vahetus naksti tehtud. :drive:

Ajaloolise tõe huvides arhiveerin ka siin teemas ühe lumise pildi, siis suvel hea vaadata.

Pilt
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#25

T Jaan 04, 2011 15:12

Sai oma muret siin ühes teises teemas juba kurdetud, aga et oleks kogu jutt omas teemas:

Jäin külavaheteel põhja peale sisse ja kui lõpuks end välja kaevasin, pidin sõitma tagurpidi tuldud teed tagasi nii mõnisada meetrit. Poolel teel ütles, et overheated clutch, lasin pisut siis seista, aga kui olin oma tagurdamised tagurdanud, ei saanud enam käiku kätte. Suretasin välja ja auto seisis paar tundi, misjärel õnnestus käik välja logistada, aga tekkis uus jama: miskipärast enam ei käivitunud. Treiler järgi>saabianti.

Selgus siis nüüd, et va sensonic ise ehk elektrooniline süsteem, mis sidurit liigutab, ongi omadega lõplikult õhtul. Kuigi ma seni arvasin, et mul on täiesti tavaline manuaalkast, siis see siiski üks-ühele nii ei olevat ja Anti juurest öeldi, et ainus variant seda Saabi veel elule päästa oleks teha ümber tavalise kolme pedaaliga manuaali peale. Ehk et vaja pole mitte uut sidurit, vaid uut kasti.

Tekivad muidugi järgnevad küsimused.

1. kas teha autole, mille turuväärtus vaevalt ületas 20k EEK, sellises ulatuses remont? Mis hinnaga võiks kasutatud töötava kasti koos pedaalide ja muude juttudega saada? Vaatasin, et just täna tuli üks võimalik sobiv doonorauto foorumis müüki, aga mul pole isegi suvekodus garaaži ja ma ei näe mõtet seda komplektselt (ja veel sellise hinna eest) ära osta.
2. kui mõelda hoopis uue auto (sissemakse) peale ja oma saabik doonorina müüki panna, siis mis summa tema eest sellisena üldse küsida oleks võimalik?

Mida teie teeksite?
Vasta