SAAB 900 SE 2.0T, 1996, fitti

Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#26

T Jaan 04, 2011 15:28

eee... minu meelest on seal küll tavaline kast. Kogu Sensonic minema visata ja kolm pedaali asemele. Mul on nagu mälestus, et siin on kellelgi tehtud see... Wilddog vist. Ja käigukasti ta küll ei vahetanud.
PFS-is on kit selle jaoks olemas. 500+£
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#27

T Jaan 04, 2011 15:54

ma ei loobuks sellest sensonicust!
sest see on parim asi mida tunda olen saanud.

eks raske ole seda viga leida, et mis ei tööta, samas uuri erinevate saabiremontijate käest, nende kõikide arvamusi....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#28

T Jaan 04, 2011 16:17

Wilddog oli see jah, kes kahe pedaali asemel kolm pani. Tema käest ostsin ka soodsalt sensonicust üle jäänud jupid ja kuna endal neid õnneks vaja ei läinud, andsin autoga müües kaas. Jutt on siis sellest samast autost, mis vist vahepeal veel omanikku on vahetanud. Kui eelmine omanik need jupid kaasa andis, siis ei pruugigi sensonicu elustamine nii kalliks minna. Kui mälu nüüd ei peta, siis ainuke mis neist juppidest katki oli, oli käigukangi asendi andur.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#29

T Jaan 04, 2011 16:29

eee... minu meelest on seal küll tavaline kast. Kogu Sensonic minema visata ja kolm pedaali asemele. Mul on nagu mälestus, et siin on kellelgi tehtud see... Wilddog vist. Ja käigukasti ta küll ei vahetanud.
PFS-is on kit selle jaoks olemas. 500+£


Küsisin veelkord üle ja sain saabianti Peetrist aru, et pmst võimalikke variante olevat kaks: kasti peaks vahetama siis, kui panna tavaline trossiga sidur. Conversion kiti ja hüdraulilise siduriga sobiks ka olemasolev kast. Varianti sensonic alles jätta ei ole mingit, sest sellele polevat lihtsalt juppe kuskilt võtta. Ja kui eelmisel omanikul neid ka leidus, siis on need kõige kaduva teed läinud, sest tema käest ma peale talverehvide midagi kaasa ei saanud.

Aga jah, remondi hind on vist siis üldjoontes selge, kit+3-4h tööd ehk 10k eek ja pisut peale (vabandust, ei oska veel eurodes arvutada). Nüüd peaks välja mõtlema, et on's see asi seda väärt.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#30

T Jaan 04, 2011 18:13


Selgus siis nüüd, et va sensonic ise ehk elektrooniline süsteem, mis sidurit liigutab, ongi omadega lõplikult õhtul.

"Süsteem" koosneb tavaliselt paljudest komponentidest. On sul aimu ka, mis seal täpselt õhtul on? Reanimeerida kindlasti ei anna?

Aga kui läheb vahetamiseks, siis sinna Sensonicu aktuaatori asemele võiks ju 9-3 siduri peasilinder sobida? Siin juhend trossiga siduri hüdrauliliseks konversioonist, sinu puhul on ainult mõne kortsus 9-3 küljest pedaali ja peasilindrit vaja, suurem töö sellest juhendist langeb ära, kuna sidur ise on juba hüdrauliline.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#31

T Jaan 04, 2011 18:44


"Süsteem" koosneb tavaliselt paljudest komponentidest. On sul aimu ka, mis seal täpselt õhtul on? Reanimeerida kindlasti ei anna?


Paraku ei ole aimuraasugi. Kui öeldi, et kaputt, siis peab ju uskuma, sest keda sa veel usaldad, kui mitte saabispetse!
Ma olen ses suhtes oma tehnilise taibu (või selle puudumisega) töökodadele kuldklient, et kuulan ära, mis vahetamist tahab, ütlen möh ja luhvtitan sajalisi.

Aga tänud, selle 9-3 siduri mõtte käin välja, vaatame, mis anti juures arvavad.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#32

T Jaan 04, 2011 19:23

Jah, sellest tross->hüdraulika trikist olen ma isegi kuulnud, ei tulnud esimese hooga isegi meelde.. ja käigukast jääb ikka samaks...:P Niiet see kasti vahetamise jutt hakkab pisut imelik tunduma.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#33

T Jaan 04, 2011 21:25

Vastan algsele küsimusele, arvestades hilisemat juttu, kus mainisid end remonditöökodade kuldkliendiks olevat.

Otseöeldes vist üritaksin 6-7 tuhat kätte saada ja maha ärida. Ivomets küll avaldas toetust, aga netist on palju Sensonicu nõrkusest kirjutatud (ilma sisulisse asja süvenemata kirjutan seda). Kui sa ka peaks uue siduri või selle komponendid panema külge, või käigukasti, arvestamata juppide maksumust (millele garantiit niikuinii ei saa) tuleb remontijale niiehnkaa maksta tuhandeid. Puksiirilegi maksid juba mitte vähem kui [ ma ei tea ] 500? Mõne arust pole see raha, minule näiteks vägagi raha.

Aga remontijatest, mulle troostis soovitati juba vist paar aastat tagasi kogu sidur uus panna, abi sain foorumist ja siduritrossi kummijullade lühendamise teel, kuigi survelaager võib häält teha praegu, kõik toimib ja mulle tuhandetes kulu pole. Ühesõnaga Ivomets võib sulle odavama lahenduse leida kui anti või Audacer või keegi muu, sest tal on kombeks selline mõtteviis ja süüvimine.

Teisest küljest, selle saabi hind + remont ja ikka veel ei saa sama raha eest midagi sama head vist? Või mis sa arvad?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#34

T Jaan 04, 2011 21:42

ma arvan, et siin praegu pigem probleemiks selle vea diagnoosimine, ei midagi enamat.

lihtsalt remondikohad ei tegele selle sensonicuga iga päev ja sellesse tuleks natukene süveneda.


lihtsam ju kette vahetada või summutajaid keevitada või lihtsalt õli vahetada

see, et öeldakse, et sensonic andis saba on samahea kui pea valu korral pea lasta otsast ära lõigata.

uuri natukene netti, mis mujal maailmas kirjutatakse selle kohta, et kui selline veateade.....

.... aga sul ei pidanud ju hoopis käima minema, mitte et sensonic midagi jamas....
nii et keeruline lugu....

annan sulle nõu u2u teel.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
triibutu
Postitusi: 432
Liitunud: T Dets 14, 2004 17:55
Asukoht:
Auto:

#35

T Jaan 04, 2011 23:05

Sellest jutust siin võiks nagu mulje jääda, et see "Overheated Cluch" ei tähenda veel, et midagi tuksis oleks?
Lihtsalt ISAT või Tech2 vajalik, et auto jälle käima nõustuks minema?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#36

K Jaan 05, 2011 8:39

Tsiteerin:
Aga remontijatest, mulle troostis soovitati juba vist paar aastat tagasi kogu sidur uus panna, abi sain foorumist ja siduritrossi kummijullade lühendamise teel, kuigi survelaager võib häält teha praegu, kõik toimib ja mulle tuhandetes kulu pole. Ühesõnaga Ivomets võib sulle odavama lahenduse leida kui anti või Audacer või keegi muu, sest tal on kombeks selline mõtteviis ja süüvimine.

On lihtsalt kahte liiki inimesi:
Ühed üritavad oma masinad maksimaalselt korras hoida ja on selleks nõus ka materjaalseid kulutusi kandma.
Teised üritavad lihtsalt kuidagi oma rauahunnikut koos- ja sõitmas hoida,tahtmata selleks midagi kulutada.

Siin pole midagi pistmist "süüvimisega",või töökodade tahtmatuses probleemi lahendada(oskuste ebapiisavus on teine teema).Ükski teenusepakkuja ei soovi enesele kaelapeale võtta "aretisi",milledele garantiid anda ei saa.

Ja on ka see Sensonic täiesti remonditav ning leiab ka varuosi,kui piisavalt tahtmist-oskusi ja materjaalseid vahendeid on.
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#37

K Jaan 05, 2011 10:04

Sulatõsi, Trionic, sulatõsi. Aga oleks see elu siis nii lihtne, et muudkui osta ja telli ja tarbi ja pane uus jupp ja maksa... Ma proovisin fittiga kaasa mõelda lihtsalt.

Vabandan, offtopicu pärast.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#38

K Jaan 05, 2011 14:13

Kõigepealt suur tänu kõigile, kes kaasa mõtlesid.

Käisin saabiantile selle 9-3 siduri variandi välja ja peale pikka mõtlemist leiti, et selliselt peaks tehtud saama küll. Lihtsalt kuna sensonicu pedaalid ei ole samad, mis tav. manuaalil, siis tarvis on kõiki 9-3 pedaale, siduri peasilindrit ja magistraaltoru. Eks teen ka vastava teema varuosade sektsioonis ja hakkan romulatesse väntama.

See tähendaks ikkagi sensonicust loobumist, aga vähemalt eeldatavalt majanduslikust aspektist mõistlikuimat lahendust. Ja äkki ka töökindlamat. Tegu pole ju ikkagi suveautoga ja kui hakata pelgama iga lummejäämist...


Kui sa ka peaks uue siduri või selle komponendid panema külge, või käigukasti, arvestamata juppide maksumust (millele garantiit niikuinii ei saa) tuleb remontijale niiehnkaa maksta tuhandeid. Puksiirilegi maksid juba mitte vähem kui [ ma ei tea ] 500? Mõne arust pole see raha, minule näiteks vägagi raha.


Küsimus antud hetkel oli ja on, kui palju neid tuhandeid maksma seekord peab, et kaine ja emotsionaalne mõtlemine püsiks enamvähem balansis. Ma olen seda autot - muidugi küll ka vajadusest tingitult - poputanud ja remontinud vahendeid kokku hoidmata. Peaks arved kokku lööma, ma usun see summa on pooleteise aastaga kuskil 60k eek kandis, nii et rentaablusest on asi juba ammu väga kaugel. Aga olen ju seda autot ikkagi endale sõitmiseks teinud, nii et puhtemotsionaalselt oleks nagu kahju need investeeringud korstnasse kirjutada ehk kopikate eest maha müüa. Teisalt, kui mitte nüüd, siis ühel hetkel tuleb seda ju niikuinii teha ja seepärast tunnistan, et eile juba sai ka päris hoolega 9-3'de kuulutusi lapatud.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#39

R Jaan 07, 2011 12:44

Conversioni tegemine on igati mõistlik. Hüdrauliline sidur on hoopis midagi muud kui trossiga. Töökindlam on ta ka. Lisaks on sensonicul nõks tugevam korv kui tavalisel Turbol. Uus tahab harjumist, sest sidur haagib päris järsult vs mitte sensonic. Harjutamise asi. Lisaks peab vahetama ka roolivõimu õli potsiku. Sensonicul on see actuatori küljes. Kui actuator minema visata, siis tuleb panna tavaline must ümmargune potsik kronsaga sinna asemele :wise: Mul piisas ainult piduri ja siduri pedaali vahetusest. Natukene tuleb puurida tulemüüri, jupid külge ja saabki korda :) Kui muidu on auto korras, siis loomulikult tee conversion :thumb:
Hensmen
Postitusi: 62
Liitunud: P Dets 07, 2008 22:35
Asukoht:
Auto:

#40

P Jaan 09, 2011 0:40

Kahju kuulda, et lõpuks Sensonic saba viskas, kui ikkagi on asi selles. Ise ka tihti mõtlesin suure hirmuga, et mis saab, kui miskit peaks üles ütlema selles süsteemis, kuigi samas sõita sellega oli tõesti mõnus, või vähemalt eriline. Vb saan sind selles osas veel aidata; saadan U2U.
Loodan, et leiad vähegi mõistliku lahenduse, et ikka masin sõitma saada.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#41

N Veebr 03, 2011 19:01

Merre voolas vahepeal kuu jagu vett, aga nüüd on lõpuks aeg teema pealkirjast Sensonic kustutada.

Kui eelmine omanik, Hensmen, peale minu kurtmist siin teemas oma kuurinurgast pappkasti Sensonicu juppidega üles leidis ja Tallinnasse läkitas, tekkis korraks lootus, et äkki saabki üsna lihtsalt läbi ja sensonicu terveks ravida. Paraku selgus, et sessinases kastis oli sama blokk, mis mul mustaks põles, umbes samas seisus. St - läbikärssand.

Järgnes pikk-pikk protsess nimega romulate läbihelistamine lootuses leida conversioniks tarvilisi OG9-3 juppe. Lõpuks tundus, nagu otsiks juppe mingile erilisele rariteedile, sest mitte ainsaski Harjumaa lammaris (ega kaugemalgi, kuhu helistasin) ei olnud ühtki manuaal-9-3 sees!

Küll tehti ühest romulast pakkumine masin sellisena 450 euri eest ära osta. Jätsin selle võimaluse ootele juhuks, kui enam midagi muud üle ei peaks jääma, aga pika ootamise peale tekkis eelmise nädala lõpuks lausa kaks 'doonorit', milledelt siis saigi vajalikud detailid kombineeritud.

Kokkuvõttes pääsesin rahaliselt suhteliselt mõistlikult, kogu nali kokku ca 330 euri.

Tavalise manuaaliga muidugi pole eriti tihedaid kokkupuuteid olnud viimastel aastatel, aga esimese hooga ei tundunudki väga hull. :D
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#42

E Apr 25, 2011 10:24

Pilt

Kevadine suurpuhastus. Tõtt-öelda kuu jooksul juba teine, tolm ja pori vohab juba nädal peale pesu autos nagu lihasööjabakter.

Vahepeal sai valmistutud suveks, Viki vahetas ära lekkiva kliimaradika. Asemele läks vastu kõigi soovitusi kasutatud jupp, aga vähemalt esimesed kuu aega paistab, et asi siiski peab. Istung jätkub, nagu tavatses öelda Ostap Bender.

Suverehvideks said peale erinevate netis leiduvate arvustuste lugemist valitud Yokohama A.Drive'id, sain teised peaaegu tutikatena ja väga hea hinnaga. Võrreldes eelmisel kahel suvel all olnud Dunlopidega tundub pidamine oluliselt parem, aga rehvimüra vähegi ebaühtlasemal teekattel omajagu suurem. Märjal asfaldil pole veel proovima sattunud.

Ükspäev rihiti kontori ees parklas ära juhipoolne peegel. Õnneks sattus nii aus mees, et tuli lausa ja otsis musta Saabi omaniku, st minu, maja pealt üles. Terve peegel, nagu ikka, leidus Motorheadil, see nädal saab külge ka pandud. Lisaks tahavad taas vahetamist esimesed pidurikettad, pidurdamisel tekkiva vibra järgi tundub, et on kõverad kui kringlid. Pidasidki vaid 10k km vastu.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#43

T Juun 21, 2011 18:47


Esimesel aastal tehtud ja vahetatud (ainult troostis ja anti juures) on:

Õlivahetus 2x ja muud vedelikud
Esi- ja tagapidurikettad, klotsid
esitule klaas
õlirõhu andur
käigukasti remont (vahetatud nii peavõll, mitmed sünkrod ja sünkrorummud, nagu arvelt võib lugeda)
lambda andur
geneka rihm (+1 rull ja alumine keskmine rihmaratas)
aku
esivedrud
tagaluugi amordid
klapikaanetihend
küljepeegli klaas
roolilatt
parempoolne šarniir
uus antennimast
konditsioneeri täitmine



Teine aasta selle masina seltsis möödas ja ülevaatus taas probleemideta tehtud. Ülalolevale tehtud tööde ja vahetatud juppide listile lisandus sel aastal:

ABS andur
roolivõimutoru
keretööd (tagumised tiivad ja ukseservad)
kliimaradikas
jahutusradikas
sildade regull
antennimootor
sensonic ümber ehitatud tavalisele hüdr. sidurile
juhipoolne peegel
esimesed pidurikettad (garantii)
summuti sukaga toru
vähekasutatud Yokohama suvekad
geneka rootor ja laagrid

lisaks muud, ka ju igati olulised täiendused:
SAABi kleeps kapotile
uued SAABi logoga matid
SAABi logoga helkurvest

Vahetust vajab taas lekkima hakanud roolilatt. Endiselt pole leidnud motti juhiistme naha parandamiseks.

Aasta kulud (juppide ja remondikulud + kindlustus) ca 1600 euri ehk 25k eek. Trahvi tänavu ei saanud (väljaarvatud rendikaga sõites kohtumine miilitsaga Bulgaarias, aga see on üks teine lugu.) Lisaks bensiin ca 11k km läbimiseks.

Auto on end üldiselt mõistlikult ülal pidanud, talvist sensonicu läbikärsatamist pole ajada kellegi teise kraesse peale iseenda.
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#44

T Juul 19, 2011 11:18

Pilt

See on sellesuvine näit, saadud ca viimase 3000 km jooksul peamiselt maanteid mööda paarutades, mõningate visiitidega linnatänavatele. Mina ei ole sel autol igatahes nii väikest keskmist näinud; või kui laenata sõnu sõbralt, kes vahetas oma 20-liitrit-sajale-Pajero välja ökoauto vastu: 'Bensu läheb nii vähe, et ülejääva rahaga ei oska enam midagi peale hakata.'
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#45

E Aug 01, 2011 13:29

Arhiveerimise huvides ka mõned suvised klõpsud.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Viimasest sai päris ontliku wallpaperi.
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#46

E Aug 01, 2011 15:52

oi kui kenad pildid :love:
masin ka muidugi :cool:
Everyday Regular SAAB guy!
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#47

T Sept 06, 2011 9:57

Taaskord 10 000 hooldus tehtud ja õlid-filtrid vahetatud.

Ühtlasi sai jälle vahetatud ka roolilatt. Rool on nüüd kole hea kerge, aga käuksub keeramisel. Nagu mingid kaks plastpinda käiksid vastamisi. Kui uksehinged hakkavad käuksuma, siis tuleb muidugi õlitada, aga mida paganat selle rooliga teha?
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#48

K Nov 16, 2011 20:28

Viimased kaks kuud oli Saab müügis. Nagu on see minu esimene Saab, oli see ka minu esimene üritus Saabi müüa ja ma olen ausalt öeldes üllatunud, et see nii raskeks ettevõtmiseks osutus. Samas ei saa öelda, et huvi auto vastu oleks olnud null: pakuti vahetuseks krossimotikat ja kolme BMW-d - need variandid ei sobinud jälle mulle, sest mõte oli ikka sama margi peale jääda - ja sai tehtud huvilistega mitu proovisõitugi, kuid lõpuks on auto ikka minu.

Järelikult on asi masinas. Nagu mulle tundus, siis jäi müük lõpuks peaasjalikult kolme asja taha: 1) läbisõit (kohe 370 000km), 2) katkine esiistme nahk, 3) käuksuv rool, mida eelmises postis mainisin. Võib-olla olen ma lihtsalt si*t müügimees, sest minu arvates on neist kolmest asjast mööda vaadates ja tehtud tööde nimekirja hinnates 1000 euro eest siin masinat küll ja veel.

Aga ega siis midagi. Sõidan ise edasi. Ettevalmistused talveks on hoos - viisakad Gislavedi naelad all, täna esipidurid värskendatud (uued kettad ja klotsid), homme üritaks uksetihendid ka ära määrida.

Aga et puhuks, kui taas müüa tahan, võiks ju ülalmainitud mured ka ära lahendada. Kus läbisõitu väiksemaks saab kerida, seda saime hiljuti teada Pealtnägijast. (nali, nali..) Nahatamistööd - no paljukiidetud Teping tegi minu meelest kahe istmenaha paneeli vahetamiseks ikka väga kirve pakkumise, kas on kellelgi veel soovitusi?
fitti
Postitusi: 145
Liitunud: K Apr 04, 2007 14:54
Asukoht: TLN
Auto: W123
Kontakt:

#49

T Jaan 17, 2012 16:49

See auto läks nüüd tagasi sinnakanti, kust ma ta 2009. suvel tõin ehk kuhugi Tartumaale.
Vasta