Saab 9-3 SE, 2000, rala

rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#1

E Nov 16, 2009 22:29

Tere,
sai siis endale uus Saab muretsetud, eelmine auto läks parematele jahimaadele ma loodan. Autoostuks tegelikult plaan puudus, kuna liikumisvahendeid oli vajaduse korral mitu, aga kui tuli selline pakkumine, siis saigi lõbutsemiseks enda auto ikka muretsetud.
Autoks siis 2000. a. 9-3, 2,0t ja manuaalkast. 5 uksega ja pole küll nii hea varustusega kui eelmine ng900, aga see polegi nii oluline. Olulisem on auto juures see, et ta hästi liigub. autol siis 2,5" väljalase, nordic stage 3 aju, boost controller jms. Veidi üle 1000km sõidetud ja endiselt meeldib.
Aga eks tal ole vigu kah, nagu nt külmalt kägisev esisild, kinnikiilunud kondipump, sidi ja kliimaploki pikslid kadunud, katusel kahtlased mõlgikesed ja vb veel midagi.
Peal on ka üsna normaalne audio, navi, vahetatud kõlarid, uksed ilusti pigimatitatud jms.
Pikk jutt - si.. jutt, lisan parem paar pildikest kah ja naudin sõitu.
Alar
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#2

E Nov 16, 2009 22:35


Lisatud failid
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#3

E Nov 16, 2009 22:36


Lisatud failid
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#4

E Nov 16, 2009 22:38

loodan , et pildi autor ei pahanda.

Lisatud failid
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#5

T Nov 17, 2009 0:45

edu hea ostu puhul;)
Võimsust pole kunagi piisavalt
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#6

T Juun 01, 2010 12:15

Nii, sai ülevaatusel käidud autoga ja nüüd küsiks veidi nõu. Nimelt ei mahtunud heitgaasid lubatud piiridesse. Näitajad olid sellised: tühikäigul: lambda 1,006; CO 0,643(lubatud 0,5);CO" 14,74; HC 127(lubatud 100). Kõrgematel pööretel HC korras, aga CO 0,496(lubatud 0,3).
Millest viga otsima hakata, lambda tundub näidu järgi korras, miskid teised andurid, summutil mõned sõelad vähem kui orginaalis? Või mida kõrge CO üldse tähendab?
Kas on võimalik ise viga otsida, või tuleb diagnostis käia?

Alar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14297
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

T Juun 01, 2010 12:41

Katalüsaator oma elu ära elanud?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#8

T Juun 01, 2010 23:03

Ja kuidas sellest aru saada? Või ongi kõrge CO põhjuseks alati puudulik kat.?
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#9

T Juun 01, 2010 23:13

kysiks siis nii, kas sellel autol yldse on katalysaator? Lihtsalt tundub, et sul puudub t2ielik ylevaade oma autost v siis autondusest. 2ra sydamesse v6ta, aga igaksjuhuks tasuks pilk auto alla heita.
Võimsust pole kunagi piisavalt
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#10

K Juun 02, 2010 9:51

Auto alt vaadates paistis igatahes ilusasti 3 pütti olemas olema. Esimene peaks neist ju kat. olema kui õigesti aru olen saanud. Aga kas seal ka midagi sees on, seda ju pealt ei näe. Lähen teen igaks juhuks altpoolt pilti, ehk siis saan teada kui loll olen:P
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14297
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

K Juun 02, 2010 10:04

Ilmselt see Nordic st.3 annab ka oma osa..;) Summuti sõelad ei mängi mingit rolli heitgaaside koostises. Lambdanäit on tegelikult ju OK. Ju se katt seal ikka toimetab, muidu oleks sul see näit ka väga paigast. Võibolla targemad pead oskavad öelda, mis põhjustab teiste põlemisjääkide suurenenud osakaalu.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#12

K Juun 02, 2010 10:25

Kõrge HC ja CO madalal pöördel vihjab justkui, et segu on rikas ja õhku ei tule vastavalt peale (vurr ei tooda piisavalt), madalal pöördel siis eriti. Nordicul on segukaart väga rammusaks tehtud, aga miks just allotsas..
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#13

K Juun 02, 2010 10:42

Pigem ütleks, et Nordicu ja ka teiste rootsituunijate segu on ikka pigem lahja. Kohapeal see vurr ei toodagi midagi. 0,65bar vaakumit ainult:D Kahtlen, et Nordic ültse midagi tühikäigu mäppidega teinud on. Kui katil sisu puudub, on sellised numbrid täitsa võimalikud.
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#14

K Juun 02, 2010 10:44

Ja selleks, et TÜV läbi saada, tuleks orginaalsoft peale panna tagasi?

See siis esimene pütt, kui keegi siit välimuse järgi aru saab kas on kat. või ei.

Lisatud failid
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#15

K Juun 02, 2010 10:58

Softis viga küll ei peitu. Pigem on ikka midagi mehaanilist süüdi.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#16

K Juun 02, 2010 12:45

Kõrge CO vabakäigul viitaks tõesti nagu sellele, et katalüsaatoripütt on seest tühi :)

Minu teada vabakäigu "osaga" softituunijad ei tegele, järelikult originaalsoft siin ei aitaks.
Katalüsaatori puudumisel kõigubki vabakäigu CO 0,4...0,6 vahel, ei ole vahet kas aju tuunitud või mitte. Õige segu eest hoolitseb lambda sensor ja selle näit on sul täiesti normis.
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#17

K Juun 02, 2010 15:55

Ja mis ma siis nüüd tegema peaks? Uue katalüsaatori leidma kuskilt? Või TÜV ajaks laenama, kuidas autole paremini mõjub?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14297
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

K Juun 02, 2010 16:08

T5 puhul pole mootori töö jaoks vahet, kas on katt või ei ole. Ilma kat'ita on parem, kui umbes ja mittetöötava kat'iga..:) Kui mõõdetaks kahe lambdaga enne ja pärast katti, siis on vaja teda ka sõidu ajal.

Ma võin võrdluseks tuua töötava kat-iga numbrid...
L=1.004, CH=13, CO=0.01 (tühikäik)
L=1.004, CH=16, CO=0.1 (2570 rpm)

Kui see nüüd sul tõesti tühi on, siis kui on kusagilt laenata, laena asemele ja rahu majas. Pärast vahetad tagasi. Siis teed ka järgmine kord nii ... Või siis ostad mõne sinna asemele. Puukallistajad on siis sinuga rahul..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#19

K Juun 02, 2010 16:54

Selge, suured tänud kaasamõtlejatele.
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#20

E Okt 18, 2010 11:14

Algselt postitas: Cyber
T5 puhul pole mootori töö jaoks vahet, kas on katt või ei ole. Ilma kat'ita on parem, kui umbes ja mittetöötava kat'iga..:)


Aga kas parem on töötava katiga või üldse ilma? Looduse jaoks muidugi töötav kat., aga ma mõtlen 1,2 bariselt puhuva T5 jaoks? Kas töötav katalüsaator turbot piinama ei hakka?
Mida soovitate, kas võtta ära või jätta alles.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#21

E Okt 18, 2010 11:19

Aga pane sportkat alla. Seegi juba üsna hea vooluvavusega ja päris kindlasti hoiab ka saastegaasid normis. Muidugi võid ka ilma sõita. Veelgi parem voolavus. TÜV on aga igal aastal takistuseks...
rala
Postitusi: 101
Liitunud: P Jaan 30, 2005 19:38
Asukoht:
Auto:

#22

K Okt 05, 2011 21:18

Tere,
kirjutaks ka mõne rea üle päris pika aja.
Vana teema jätkuks - kat oli seest tühi mis tühi. Sai ostetud miski odav universaalkat. mis tüv ajaks vahele läheb, muidu on sirge toru.
Vahepeal on vahetatud õlisid ja filtreid nagu ikka. Nüüd auto seisis kuu aega, kuna sarniirid olid läbi ja üks esiamort elust lahkunud. Nüüd siis all uued/kasutatud püstakud, amordid, powerfleks ja uretaanpuksid, sarniirid jms. Paar nädalat ka sõitnud ja on natukene teine tunne küll kui enne. Võiks nüüd tagasillas ka puksid ära vahetada ja siis arvan, et sildadega lähiajal pole vaja tegeleda, eriti minu läbisõitude juures.
Praegused 215/55r16 rehvid võib ka ära visata õige pea, järgmiseks aastaks 225/50r16 vaatama ehk saab rohkem pidamist ka.
Alar
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#23

N Okt 06, 2011 20:38

Mul tekkis siin vaikselt äriidee - varuosade laenutus TÜV jaoks. Tuled loguga, pannakse ülevaatuse ajaks jupid alla, käid veatult läbi, jupid tagasi ja kulged jälle muretu aasta.
ebuprofen
Postitusi: 464
Liitunud: E Aug 01, 2011 23:05
Asukoht: Iru
Auto: SAAB 9-5 Aero MY07, Toyota C-HR Hybrid
Kontakt:

#24

N Okt 06, 2011 20:48

päris hea mõtte, Lepp :D :D :D
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#25

N Okt 06, 2011 22:52

Mul tekkis siin vaikselt äriidee - varuosade laenutus TÜV jaoks. Tuled loguga, pannakse ülevaatuse ajaks jupid alla, käid veatult läbi, jupid tagasi ja kulged jälle muretu aasta.

Antagu mulle nüüd andeks aga nii LOLLI JA OHTLIKKU ideed ei ole ma tükk aega kuulnud:fight:
Ma loodan siiralt,et tegu oli irooniaga...
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta