Saab 9-3 SE 113kW Aut, 1999, kroom

kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#1

E Jaan 25, 2010 19:54

Alustan ka enda auto teemaga, et oleks, kuhu mõtteid ja arvamusi sellest autost lisada - siis ka endal aegajalt hea vaadata, mis toimunud ja mis teoksil.

Auto sai soetatud 2008 aasta novembris Uno autoaiast. Siin foorumis on küll kahetist infot selle koha kohta saada, aga enda kogemus oli täitsa hea. Kaasa anti Šveitsi hooldusraamat, saksakeelne manuaal, ports saksakeelseid arveid, millest olen dešifreerida suutnud seda, et starter on ära vahetatud, teised asjad on nii võimatus käekirjas, et mina oma kasina saksa keele oskusega nendest sotti ei saa (salamisi loodan, et äkki on seal ka mootoriketi vahetus sees)... Igatahes, enne ostu vaatas Carring auto üle ja peale piduriklotside ja ühe eesmise õõtsa midagi häda ei leitud olevat - klotsid vahetas Uno auto ise, õõts läks hiljem vahetusse. Kohe peale ostu sai masin ka ülevaatusest läbi ja pole muret ega väljaminekuid peale selle õõtsa, bensiini, mõlema embleemi, uue aku ja ühe hoolduskorra tahtnud. Ette tuleb võtta kliima displei remont ja ka kliimaseade ise töötab suviti kuidagi imelikult (vahel jätab jahutamise ühel hetkel lihtsalt katki), jahedamatel aastaaegadel ei ole selle töös mingeid probleeme (aknad on kuivad ka paduvihmas ja udus!).

Auto ise on siis 113kW, automaatkastiga ja soliidse varustusega alates kõiksugustest elektrilisadest kuni nahkistmeteni. Kui mõtlema hakata, siis ega vist midagi puudu polegi peale elektriliselt liikuvate istmete (navi on ka puudu, kui seda üldse pakuti sellel ajal sellele autole).
Velg on all 15 tolline ja kasutusel nii talvel kui suvel, esialgu topeltvelgede ostu plaani pole.
Kütusekulu on üsna manuaalis lubatu lähedane - linnas veidi väiksem isegi, jäädes sinna 12,5 kanti ja maanteel 7 ja 8 vahel.

Järgnevatesse postitustesse panen mõned pildid ka ja kommenteerin sedagi, miks just Saab ostetud sai.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#2

T Mär 16, 2010 16:21

Et siis miks just esimese põlve Saab 9-3...

... sest meeldib selle välimus, meeldib juba sellest ajast, kui kunagi mitmeid aastaid tagasi esimest korda sellist autot nägin - kergelt tõusev küljejoon, ajatu disain (viimane välimuselt ehtsaabilik Saab, minu meelest), kapoti ja kere proportsioon, kapoti ja esiklaasi vaheline nurk; isegi tulede disain on parajalt üle keskmise hea välja tulnud
... sest peale hea välimuse tuleb kaasa ka teatav ekslusiivsus, kuna neid on tänavapildis võrdlemisi vähe
... sest see on luukpära, väga suure pakiruumiga luukpära. Salongis just laiutada ei saa, aga päris kitsaks ei saa sisemust küll nimetada
... sest varustustase on reeglina väga hea

Puhtpraktilistest põhjustest võiks nimetada ka seda, et vana 9-3 ostes saab sama raha eest ikka üksjagu rohkem autot kui näiteks Astra, Focuse, Golfi, A4 või 3 seeria BMW ostmisel.



Pilt kevadtalvise välimusega autost.

Lisatud failid
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#3

T Juul 27, 2010 19:54

Pean tagasi võtma sõnad, et OG9-3 tänavapildis harva vastu satub sõitma - viimasel ajal on neid üha rohkem näha olnud; samuti ka NG900-d on arvukamalt liiklemas (vähemalt Tartus).

Kliimaseadme viga on ilmselt lokaliseeritud - remonti vajab (vähemalt) pumba sidur, kui sellest abi pole, siis peab pumba vahetusse investeerima... äkki aitab Motorhead, äkki tuleb partsforsaabist OEM pump tellida, mis on oma umbes 4000 kroonise hinna juures suhteliselt hea kaup isegi. Praegu on seis selline, et ükskõik millisel päeval, ükskõik millisel ajal ette võetud ESIMESE sõidu ajal salongi jahutus töötab, aga näiteks peale poes käiku tagasi sõites, enam jahutust ei ole - arvata on, et autot seisma jättes korraks lahutuv sidur soojenenult enam pumpa järgi võtta ei suuda.

Lisaks sai partsforsaabist tellitud käetoe sisse käiv topsihoidja, tuhatoosi asemele käiv sahtel ja vahetusantenn, kuna praegune on kannatada saanud ja enam täies pikkuses sisse ei jookse.

Ebay vahendusel peaks varsti saabuma ka turvavöö pikendus, et turvahälli kinnitamine enam nii hull võimlemine ei peaks olema.

Üks saksa keele spets aitas tõlkida ka arveid, mis ostuga kaasa tulid - selgus, et autol on vahetatud tagumine pamper ja vist ka tagaluuk (käekiri oli arvel ka saksa keele spetsile üle mõistuse). Kui peale seda tagaosa teise pilguga vaatasin, siis oleks nagu jah luugi kõrval pamperi kohal plekivahed veidi teistmoodi kui mujal, aga see on ka kõik - vesi pagassi ei jõua, roostet pole.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#4

K Aug 18, 2010 13:02

Kliimaseadme saaga jätkub... Kuna hetkel on puhkus, on aega rohkem selle teemaga tegeleda ja algatuseks käisin Tartu Tiigi tänava Autoservice oü-s, kus vaadati kogu mehaaniline osa üle - otsus see, et viga nagu pole; ka pumba sidur oli nende arvates korras ning et viga on kuskil elektroonikas (kliimaplokk või mingi muu sõlm). Suunasid mind siis järgmise spetsialisti juurde (autoelektrik.ee), kust sain teada, et auto aju ei anna konditsioneeri pumbale käsku, aga mitte seda, kas käsk läheb kaotsi juba kliimaplokis või siis tõepoolest juba ajus endas.
Otsisin siis välja teise kliimaploki ja enne selle ostmist proovisin, kas lülitab kompressorit või ei (eelnevalt minu enda kliimaplokk ei lülitanud). Lülitas, proovisin kohe mitu kroda ja iga kord ECONit vajutades oli pumba lülitus kuulda ning ka puhutava õhu temperatuur muutus. Koju sõites kadus aga pump jälle tagant ära ja ka LOW asendisse panek seda järgi võtta ei tahtnud. Eks peab mõned sõidud veel tegema ja kliima tööd jälgima. Kui elektrikul õigus oli, siis ju jääb üle ainult auto enda aju ja see ei ole ilmselt enam paarisaja krooni lugu...
ipi
Postitusi: 152
Liitunud: K Juul 11, 2007 10:49
Asukoht: Rakvere
Auto:

#5

K Aug 18, 2010 13:33

kindlam viis kliima korda saada, on võtta ette reis Tallinna ning külastada pädevat remonditöökoda.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#6

K Aug 18, 2010 13:57

Ega vist pääsu pole jah, mõistatada ja proovida on lahe küll, aga töötav seade on veel lahedam...
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#7

K Aug 18, 2010 15:56

Algselt postitas: kroom
Ega vist pääsu pole jah, mõistatada ja proovida on lahe küll, aga töötav seade on veel lahedam...


Töötav seade on Jahedam:eureka:
Aga endal ka kliimaga mure, täitmisele viies viidati, et toru on katki. Ilmselgelt pole nii mõtet täita. Peaks ka võtma eelmise postitaja sõnul külastuse kuskile asutusse, kus ehk järgmiseks suveks juba külma ka puhuma saaks
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#8

L Sept 18, 2010 10:36

Sain lõpuks kätte Ebayst tellitud turvavöö pikendused ning enam ei ole turvahälli paigaldamine selline suur võimlemine. Pikendusi on suisa kaks, kuna esimene müüja muudkui jokutas ja lubas saata (või siis läks vöö postis kaotsi) ning jõudsin juba teise ka ära tellida - lõpuks saabusid mõlemad päevase vahega... Eks ta mugavam oleks, kui turvavöö ise korralikult hälli ümber ulatuks, aga pikendusega on ka täiesti inimsõbralik majandada.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#9

E Dets 20, 2010 22:16

Uusi mõtteid sellestsinatsest autost.

Esiteks - mootor hoiab väga hästi sooja: külma -10, auto on seisnud peale viimast sõitu umbes täpselt tund ja uuesti sõitma minnes tõuseb jahutusvee osuti kohe põhjast veidi kõrgemale ja ka puhuritest tuleb sooja. Võrdlusmaterjali muidugi eriti pole, peale ühe 90-ndate keskpaiga Galanti, mis kippus ka +5 kraadi juures juba tunnikesega väga maha jahtuma.

Teiseks - külmaga teeb esisild esimestel sõiduminutitel ikka parajat "vankri häält"... foorumit lugedes võib arvata, et tegu on tüüpilise ebamugavusega ja tehnilises mõttes ei ole see viga. Mingite pukside määrimine pidavat aitama, aga ise seda teha ei oska ja tehnilist võimalust ka pole ning kauaks sellest abigi on...

Kolmandaks - ABS on päris hea. Reguleeritud on ta just täpselt nii tundlikuks, et sellest ikka abi ka on, samas on tunne siiski selline, et enda jalg pidurdab paremini... Jällegi, võrdluseks oskan tuua vaid ühe auto (uue tüübi Civicu) ja sellel on ABS liigtundlik ja segab pidurdamist talvel ikka päris palju, kui autoga harjunud pole.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#10

T Mär 22, 2011 11:36

Jätkan mõtisklusi ja ikka sellesinatse auto teemal; seekord on teemaks mootoriketid.

Mulle on jäänud mulje, et nende vahetamise kohta oskavad õiget otsust anda vaid salapärased vabamüürlased ja sedagi vaid pimedas toas kristallkuulilt avitust manades... Sii-sealt on ju lugeda olnud, et kui juba kloppimine või muidu arütmiline heli kuulda, siis on aeg (või veidi hilja isegi juba), aga kui kloppimist pole, on tavalisel autoomanikul otsustamine ikka parajalt raske, eriti kui võrdlusmomenti pole.
Enda masinal on kuulda sellist ühtlast kõrinat, ja nii juba auto ostust alates 2008 novembrist ja muutusi pole nagu selle aja sees täheldanud. Ühest küljest: kett kui niisugune teebki ju häält (midagi pole parata, rihmaga mootorid on vaiksemad), teisest küljest jällegi sattusin mööda jalutama ühest töötava mootoriga paigal seisvast 9-5st ja mootor töötas praktiliselt hääletult. 9-3 suurem vend 9-5 ongi ilmselt soliidsemalt isoleeritud mootoriruumiga ja seega vaiksem nii et väga ma ei muretse, eriti kui tuua siia võrdluseks üks SS, millest ma ka ükskord mööda jalutasin ja mille kapoti alt tuli ikka mõnusat kakofooniat. See SS oli küll diisel, aga see lõgin-login-kolin ei olnud kindlasti mitte "tavaline diislihääl" ja ketiga on ju seegi mootor.

Vot nii, sellised on lood. Igakevadine hooldusaeg on nüüd ka Audaceris kinni pandud, teadjad mehed nemadki ja võibolla pudeneb sealt minulegi salateadmisi.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#11

T Mär 22, 2011 13:31

Pean tagasi võtma sõnad, et OG9-3 tänavapildis harva vastu satub sõitma - viimasel ajal on neid üha rohkem näha olnud; samuti ka NG900-d on arvukamalt liiklemas (vähemalt Tartus).


ma arvan et asi on lihtsalt selles et sa paned neid saabe rohkem tähele lihtsalt,omal oli sama jama :)
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Gals
Postitusi: 432
Liitunud: E Aug 23, 2010 14:04
Asukoht:
Auto:

#12

T Mär 22, 2011 16:43

Kuigi peab tõdema, et kupeesi pole praktiliselt üldse näha (eriti OG'si), võib-olla kokku kahte-kolme olengi näinud sügisest alates. Aga jah neid neljaukselisi paneb täitsa tihti tähele jep. :)
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#13

K Mai 25, 2011 16:33

Kommenteeriks oma masinat jälle üle pika aja.

Kliima - endiselt ei tööta (korralikult ja stabiilselt ei tööta). Kevadel Audaceris timmiti kompressori sidurit, aga kuna oli külm aeg, siis nad ju ei saanud oma tööd korralikult kontrollida... Kui see kompressor garaaži ja tõstukit/kanalit mitte omava inimese jaoks nii kehvas kohas poleks, võtaks ise asja ette, kuna õpetusi on siit foorumist ikka leida ja siis "saaks või sitem", kaotada pole ju midagi...

Elektriantenniga nägin vaeva (kah vist levinud viga, et ei taha korralikult sisse joosta). Paistab nii, et see plastist "kopsik, mis vitsa enda alla kogub ei lükanud enda all olevat raami piisavalt mootori hammasrataste peale ja need "viskasid üle" (üks neist on ju vabalt võllil liikuv). Peale ühe pisikese vedru lisamist kopsiku kinnituspoldi alla, lootuses, et see suuremat survet avaldama hakkab, on viimane kuu antenn kenasti töötanud. Järgmine aste on aga ilmselt küll kas antenni manuaalseks tegemine või täiesti uue komplekti ostmine...

Värvitöökoda tuleb külastada, parema poole mõlema ukse alaservas ja ühes rattakoopas on värvivigastusi pluss pisut roostet ning parem juba kohe selle pinnaroostega tegeleda kui hiljem suuremaid laike praavitada - käin ma selle autoga ju ka kõrval- ja metsateedel (kalameeste asi) ja eks neid kivikesi ikka lendab ja talvine sool poeb isuga lahti löödud värvi alla.

Muidu aga sõidab auti nagu muiste, teele pole mind veel kordagi selle kahe ja poole aasta jooksul jätnud, mille jooksul ma selle omanik olen olnud.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#14

N Juun 02, 2011 20:26

Nüüd on juhtunud selline lugu, et mu autol on ilmenud müstilised võimed end ise parandada - nimelt kliimaseade on hakanud korralikult ja stabiilselt tööle (eelnevalt oli see fenomen, et mida soojem ilm väljas, seda kehvemini see töötas, erandiga päeva esimene sõit, mis ka tavaliselt võis konditsioneeritud õhuga autos toimuda). Ega päris kindel ei saa veel ju olla, aga eile peale kalalkäiku tuli kliima kompressor kenasti ja tõrkumata järgi ning ka täna, proovides mitmetes kohtades spinninguõnne (ehk siis palju käima-mõne kilomeetrine ots-seisma-tüüpi liikumist) oli väljas oleva leitsaku eest autosisene jahedus garanteeritud.

Paranemise põhjused? Ei tea öelda. Kevadise hoolduse ajal Audaceris nad kompressori sidurit praavitasid, aga kuna väljas olid miinuskraadid, polnud piisavalt sooja ruumi kuskilt võtta, et tõeliselt katsetada ja tänavused esimesed soojad ilmad näitasid, et "kont" töötas siiski vanamoodi... kuni eilseni... nii et ikkagi müstika, sest peale kevadist Audacerit ei näppinud ma ise ega ka keegi teine kliimasüsteemi juures midagi.
CrasherFox
Postitusi: 209
Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
Asukoht:
Auto:

#15

R Juun 03, 2011 0:23

Minu masina puhul olid samad sümptomid põhjustet põlenud releest.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#16

T Juun 07, 2011 14:53

Vahetasin relee ka ära, sest päris 100% kompressor siiski järgi ei tulnud, aegajalt ikka juhtus, et pidi paar korda ECONit sisse-välja klõpsima, et külma õhku tulema hakkaks. Nüüd peab jälle mõnda aega jälgima, et kas miskit muutus või ei...

Aga kui ka ei muutu, siis praegu on kliima ikkagi talutavas korras, ehk enamasti siiski töötab ja palavate päevade sõidud (kui jalgrattast väheks jääb), saab üsna mugavalt tehtud.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#17

P Aug 28, 2011 22:04

Sain vahepeal jälle targemaks - nimelt on mul nüüd natuke aimu, mis häält teeb veepump, kui sellel surm silme ees on... käisime nimelt Kesk-Eestis forellijõgede ääres võsa ragistamas ja tagasi tulles, juba Tartu linna vahel, oli lahtisest aknast majadest mööda sõites lõginat kuulda (hääle kaja seintelt). Kodus tõmbasin kapoti lahti ja rihmarullikute kandist see hääl tuligi (hommikul ja ka veel hiljem, päeval, ei olnud töötava mootoriga auto kõrval seistes midagi kuulda).Ükski plekitükk ega midagi kuskile vastu ei laperdanud ning järgmisel hommikul pandigi CarStopis diagnoos, et seda häält teeb veepump. Peab õnne tänama, et ikka kenasti koju sain ilma mootorit keema laskmata, sest maanteel pumba häält absoluutselt kuulda polnud. Kuna jahutusvee näidik tavapärasest kõrgemale ei tõusnud, siis loodan, et suuremat kahju veel juhtunud ei olnud.

Ahjaa, kliimasüsteemi kotermannile saadi ka lõpuks ilmselt jälile: DIA diagnostika spetsid jäitasid viga kuni mingi CAN plokini, mis pidavat kuskil armatuuri all olema... peale seda jäi muidugi nende elektrimees kahjuks haigeks nii et lõplik remont on endiselt ootel.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#18

R Jaan 06, 2012 8:00

Nüüd juhtus nii, et ära väsis inglise keeles "upper idle pulley", eesti keeles vast siis "ülemine juhtiv rihmaratas" või midagi taolist, kinnituskonstruktsioon ja rihmaratas murdus kerge kolakaga küljest ära. Kuna tegu vaid juhtrullikuga, mis ühegi seadmega ühenduses pole, siis midagi väga hullu ei juhtunud, kuid sõita ikka ei saa, sest kogu lisaseadmestik käib ju selle sama rihma pealt... Näis, kas Carring leiab mulle selle konstruktsiooni või peab lammaritesse vaatama. Kiire otsing netis näitas, et seda ratast saada on ülilihtne, aga kinnitusraami pakkumist ei leidnudki.

Väikesest asjast jama kui palju.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#19

R Veebr 10, 2012 19:27

Selle talve suuremad külmad on nüüd vist möödas ja võib öelda, et Saab on külmaga ikka hea auto küll - käivitus ka -30 kanti temperatuuridega ning läheb kenasti soojaks. Akul jookseb juba neljas talv ja hoolimata üsna surest linnasõidu osakaalust ei ole jukerdamisi olnud. Päris hea tunne oli krõbedal hommikul kell pool kuus uksest välja minna ja mõelda, et ei pea pikalt külmas vantsima, piisab vaid maja taha minekust ja auto käima panekust...
Oma osa on siin ilmselt ka selles, et igal aastal on hoolduseid teinud spetsialistid (tervitused Audacerile!) ja päris otse ma suurte külmadega töölt koju ka ei sõitnud, vaid tegin ligemale 10 km lisaringi, et akule veidi rohkem taastumisaega anda (tavaots töö ja kodu vahel on nii umbes 3,5 km).
Muuseas, ma arvan (lihtsalt arvan, mitte ei tea), et 9-3 laeb akut "keskmisest autost" veidi aktiivsemalt, sest siit-sealt on ikka kuulda, et juba 2-3 külma talve võib "linnasõidumehe" akule hukutavalt mõjuda, aga mina olen edukalt juba (peaaegu) neljanda talvega ühele poole saanud ja seda kordagi akut lisalaadimata.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#20

E Mär 12, 2012 14:26

Nüüd olen autoga ka esimest korda kraavis ära käinud... Sattusin nimelt ohvriks sellele kurikuulsale teede lahtilükkamise viisile, mille puhul lükatakse ka osa kraavi teega tasaseks. Lugu ise selline, et käisime 6. märtsil Kesk-Eestis forellijõgedel õnne ja oskusi proovimas (kaaspüüdja sai ka mõõdukala kätte, mina mitte) ja ühest püügikohast teise sõites vajuski parem külg kraavi, mis oli teega täiesti samal kõrgusel. Kuna kiirus oli väike, nii umbes 35-40, ei saanud viga ei meie ega ka auto, küll aga rahakott, sest hoolimata tunniajasest labidatööst, okstest, mis said rataste alla pandud jne, oli kalle liiga suur ning pidime puksiiri kutsuma, mis meid välja vintsis.
Mis seal ikka öelda, halb õnn ja kogemuste puudumine (ei teadnud ju, kui lai see tee tegelikult olema pidi), maksis meile 70 eurot. Vintsimees ise oli muhe vana, sõitis Paidest Norra küla taha, Oostriku RMK punkti kanti meile appi (jäi ka ise korraks ümber pöörates kinni) ja oli igati asjalik ja proffesionaalne abimees.

Lisatud failid
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#21

E Mär 12, 2012 22:19

Hmm, patrad siin forellikohti välja :) (huvilistele teadmiseks, seal käib lisaloaga asi vaid ja ainult lennuka või spinnaga).
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#22

N Mär 21, 2013 20:06

Sai just viies aastahooldus tehtud masinale, millest viimased neli olien Audacerit külastanud. Aprill on ülevaatuse kuu ja et siiani pole mu Saab veel kordagi põrunud, võib loota, et ka seekord, värskelt hooldust saanuna, saab margi statistikat veidi ülespoole upitada.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#23

R Mai 31, 2013 21:06

Kuna (loodetavasti) on varsti lahenemas kliimaseadme saaga, siis ka järgmine postitus algab sellel teemal. Nimelt raalisid juba eelmisel aastal DIA diagnostika mehed välja, et kliimapumba tööd takistab vahelduva eduga katkev signaal kuskil kelladeplokis, mida aga polnud kuskilt võtta, oli uus plokk. Rootsist oleks saanud, aga vähemalt 100 euri eest pluss ka veel postikulu (ei tea, miks Rootsis nii ahned ollakse!) ning nii ma siis vaikselt otsisin , et äkki ilmub Eestis müüki või ebays või foorumis kellelgi on jne. Igatahes, nüüd on, loodetavasti, see mul varsti käes - Saksa ebayst sain, hind 49 + 15 postikuluks.

Lisaks veel: kevadtalvel uuenesid kõik neli piduriketast klotsidega, aprillis pidin rahakotti kergendama uue bensupumba võrra ning nüüd põleb armatuuris turvapadja tuluke ja vahetevahel kukuvad kohapeal käiku vahetades pöörded väljasuremise piirile... Kuna kellade vahetuseks on niikuinii Tech2 vajalik, saan vast seda tegema minnes ka turvapadja vea põhjuse teada.

Pöörete kõikumist Ni pealt Ri või D peale käiku vahetades võib see "throttle body" tekitada? Sama juhtub ka kangi P asendisse liigutamisel või R<->D (esi-taga-esi käiku ei vaheta ma "ropsuga" vaid teen Ni peal vahepausi, kuni tunnen, et käik ikka välja sai, kuid sellegipoolest kukuvad pöörded ära). Eks voolikud pea kah üle vaatama, äkki leian mõne katkise.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#24

P Dets 15, 2013 14:06

Üle poole aasta jälle möödas ning üht-teist on ka kirjutada.
Kellade plokk sai vahetatud ning kliimaseade hakkaski korralikult tööle - mõtled küll, et kui ultramoodne see 1999 aasta auto ikka olla saab, aga, nagu näha, olid juba siis paljud süsteemid risti-rästi üksteisest sõltuvad. Üks tuttav hambamees ütles kah kord, et need ajad on möödas, kui pime tuli katkist pirni tähendas, nüüd pead kustus lambi põhjust käigukastist otsima...
Võimalik, et leidsin ka põhjuse sellele, et foori taga seistes masin värises sarnaselt manuaalkastiga masinale, kui pidurit hoides sidurit lohistada ja käiku vahetades kohatisele puterdamisele - nimelt hakkasin sellele foori taga värisemise põhjusele mõtlema ning arvasin, et äkki on kastis õli vähe ja ei saa kast ennast rahulikult libistada. Vaatasingi siis õlitaset ning selline +/- miinimum ta oligi (üsna jama on seda mõõta, ei saa korralikult aru, kus see õlitase seal vardal täpselt on) ja juurde lisamisel on esmamulje, et vibra on foori taga D asendis kadunud.
Ostsin ka uue jooksu talverehve, Masteri naelad, ja esmamulje on kahetine: hea on see, et seda naastrehvi müra on ülivähe, ütleks et võrreldes eelmiste rehvidega suisa olematult; halb on see, et kiirusel alates nii umbes 80-85 muutub rool hirmutavalt kergeks, üsna pelutav tunne tuleb sisse, sest eks see kerge rool tähendab ju ka kehvemat juhitavust (linnakiirustel on tunne väga hea ja ka selle ajutise lumeperioodi ajal oli juhitavus/pidurdamine hea).
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#25

E Mai 25, 2015 18:14

Värskendust minu auto teemale

Kõigepealt eelmise postituse kerge rooli viga - põhjus oli lihtsalt liiga täis rehvides, normaalse rehvirõhuga sai kõik endiseks.
Kaks ülevaatust on viimasest postitusest möödas - mõlemad läbitud esimesel korral ja puhaste paberitega.
Sellel kevadel palusin Carringus müstiliselt klobisev esimene parem nurk ette võtta - kõik kinnitasid järjekindlalt, et veermik on kombes, aga reaalsuses oli kehvadel teedel ikka pidev klobin. Lasingi neil auklikke teid otsida ja kõrvadigagnostikat teha - selgus see, mis selguda saigi, sest kõik muu oli juba välistatud - mõlemad esimeste amortide laagrid ja padjad on nüüd uued.
Auto hakkab, muuseas, vaikselt frankensteinilikuks muutuma: bensujaama unustatud paagi korgi asemel on lammarist saadud 9-5 kork, mis on endise rohelise värvi asemel must; summuti tagumine pütt pole ka enam OG, vaid hoopis NG.
Juhi iste on üsna kulunud, mõtlesin, et naha parandamise asemel oleks üsna omamoodi variant otsida hoopis teist värvi iste (või pigem vahetada mõlemad esimesed istmed teise värvi vastu) - oleks üsna omamoodi lüke, aga kas ma selle realiseerina ka, ei oska öelda.
Vasta