Saab 9-3 SE 113kW Aut, 1999, kroom

Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#51

P Nov 11, 2018 21:34

Ikka peidab, pead tumedamad prillid ostma.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#52

N Dets 13, 2018 10:25

Nüüdseks on see auto meie peres sõitnud 10 aastat ja 125000 km. Kella peal on 345678 km ja veidi peale (pildi tegemise hetke magasin maha...)
Teele pole jäänud kordagi, kahel korral on olnud takistus teele asumisel (bensupump ja vabajooksu rullik geneka rihmal murdus küljest). Ülejäänud "ekraanita kellapommid" ehk pisut kulukamad asjad, mis võivad iga hetk vahetust vajada, aga ka väga pikalt kesta (DI, kett, turbo) pole 10 aasta jooksul pauku teinud. Peale ~10000 hoolduste pole seetõttu kulu tehnikale ülearu suur olnud - ühtteist veermikule, mõlemate SIDide pikselid, korra sumpale, kliimasüsteemi saaga, CR Performance, termostaat, üks suurem õlileke ja karteri sisu puhastus.
OK, kütuse kulu on suurem küll kui 20 aastat noorematel masinatel, aga mis seal ikka, kogukulu autole on ikkagi madalam kui uue auto liisimisel - viimase aasta kulu oli ca 300 eurot kuus ja seal sees on jooks rehve, kaks mitte rutiinset tehnilist kulu töökodades (termostaat+vahetus ja karteripühja puhastus) ning KÕIK muud kulud numbritule pirni ja aknapesu vedelikuni välja.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#53

N Aug 29, 2019 12:24

Veider asi see vana auto teel hoidmine - üldse mitte eriline remont läheb maksma pool auto väärtusest! Aga see selleks, kuna endiselt on masin üldiselt heas korras, on kindel plaan seda teel hoida. Nüüd on küljes mõlemad uued esimesed õõtsad (Speedpartsist, HD puksidega, sest kahjuks Ivometsal polnud enam pakkuda) ja ka uued vedrud koos tugilaagritega. Üks vedru oli suisa katki ja korrosiooni oli mõlemal paras kiht peal. Üle lamava politseiniku on hoopis teine asi sõita nüüd ja kui ma just reklaami ohvriks ei läinud või õnnetusse ei satu, oli see ilmselt sellel autol viimane õõtsade vahetus (vedrud kestavad niikuinii väga pikalt).
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#54

T Juul 06, 2021 9:57

Taas kord on auto turuväärtus või umbes nii ära kulutatud, seekord oli vaja tegeleda roolivõimuga, mis hoogsalt lekkima hakkas ning kohe peale seda ka mootori radika vahetus...
Roolivõimendi voolikuid-torusid ei leidnud kuskilt mujalt kui partsforsaabist, aga sinna lisandub nüüd ju toll ja käive ja lisa ajakulu kah veel (kuradi brexit!). Vahetamise tööraha ka veel otsa ning €350 läinud nagu naksti. Lootus on, et kui eelmised torud-voolikud kestsid 22 aastat, ei pea ka uue komplekti pärast väga pikka aega murestsema.
Ja kohe peale auto kätte saamist hakkas jahutusvedelikku maha tilkuma ning korralikult ikka - põhjuseks radikas... Tiba kahtlane on, et peale roolivõimu töid radikas lekkima hakkas, jooksevad ju osad torud eest otsast läbi, aga kui tõestust pole, ei saa näpuga näidata ja eks radikas ja selle ühendusedki ole ju 22 aastased. Kokku läks see igatahes üle 600 maksma (sisaldab 8h tööd)...
Sellegipoolest on absoluutselt kõik auto kulud kokku võetuna pikas perspektiivis 290 ja 300 euro vahel kuus, mis on odavam kui järelmaksuautot üleval pidada.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#55

K Apr 06, 2022 18:17

Täna anti mulle üle auto surmaotsus (põhimõtteliselt). Taust selline, et nädalavahetusel hakkas salongi vingu tulema, sellist pisut kahetaktilise vingu moodi bensiinikat, ehk heitgaaside leke. Mitte kohe, aga siis kui mootor nii umbes töösoe. Ega's miskit, üle tee Carstoppi ja nad leidsid plokikaane tihendi ja karteri tihendi lekked. Karter karteriks, aga plokikaane tihendi vahetuse osas nad olid väga pessimistlikud, üle tuhande euro väärtuses pessimistlikud... et tõenäoliselt on vaja lihvida jne.
Oleks, et oleks mingigi variant seda ise teha, võiks ju proovida, äkki ei lähe banaaniks (kaotada pole midagi), kuid pole ei kohta ega oskusi ja kui oskusi annab "guugeldada", siis töökoda mitte. Eks plekkidel on ka roostet omajagu nii et aeg on ilmselt käes...
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#56

K Apr 06, 2022 18:38

Ja milline on kompressioon silindrites? Seda omapärast bensiini vöi körbehaisu tuleb salongi muudel juhtudel kui plokikaanetihendi vigastus. Lekkiv bensiinitoru, väljalaskekollektori peale tilkuv öli, katkine dp vöi summuti jne jne.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#57

K Apr 06, 2022 20:08

Väljalaske peale tilkus õli küll, vaatasin seda isegi nädalavahetusel, kui see vingu teema hakkas, aga õli kõrbemine ei ole päris bensiiniliku lõhnaga. Arvasin ise ka, et juu selline bensuving on mingi leke enne katalüsaatorit, aga seda ei mainitud.
Kompressioone küll ei tea, aga tuntavat võimsuse kadu ei tähelda. Plokikaane vahelt immitsevat õli ja jahutusvedelikku, aga paisupaagi sisu pruun justkui pole.
Aga nagu mainisin, kereplekkide kohta "hea" küll öelda ei saa, oli veel plaan sellel aastal kuskilt selles osas avitust leida nii et kallist remonti ei raatsi küll otsima hakata.
Oleks pidanud ikka eelmisel aastal mile challengil ära käima, et näha, kas CR Performance abiga tuleb 200 täis või ei...
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#58

K Apr 06, 2022 20:13

Krt ma ei saa tunnihinda tõstes ka kuidagi tuhandest pakkumist teha kaanetihendit vahetades. Isegi kui lasta kaas veel lisaks renoveerida... pakuks, et tule näita auto ette aga masin vist asub tartus?
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#59

K Apr 06, 2022 20:54

Hea meelega näitaks, oleksin täiesti variantidele avatud. Asukoht on Tartu tõesti ja pika otsa sõitmiseks peaks valima kuivema päeva, et lahtiste akendega vurada, kui võllanalja visata...
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#60

K Apr 06, 2022 21:01

Alustuseks proovi vahetada klapikaane tihend, odav, lihtne. Pärast pese väljalaske kollektori juurest piduripuhastus spreiga võimalikult puhtaks ja vaata kas siis on sama hull. Alguses ta kindlasti suitseb veidi kollektori pealt jama maha aga see kaob mootori soojenedes ükshetk ãra.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#61

E Apr 11, 2022 13:51

Pidasin targematega nõu ja koorus välja, et nagu meditsiinilise keerukama olukorra puhul, tasub ka auto puhul juhtum veel kuskil ette näidata. Ja anti ka soovitus - Astromoto - eks näis mida nad leiavad...
Tõesti ei viitsiks auto asendamisega tegelema hakata ja kui aus olla, elaks ilmselt ilma autota edasi, kui kalal ei käiks - linnas niikuinii ühistransport mugavam kui autoga ja linnadevaheline pole ka hullu; turvahälli ka pole enam vaja. Aga vat kalale ilma isikliku transpordita saada on ikka väga keeruline, kui just ei piirdu päevase ajaga ning Tartuga või muude veekogudega, mis kas asulates või mingite peatuste lähedal.
Ja ei oskaks autot asemele vaadatagi. Kui Saabidest rääkida, siis NG 9-3 universaal näeb (minu jaoks) hea välja, aga salongis vist eriti palju rohkem ruumi pole kui praegusel ja kui vahetada, siis pigem millegi suurema vastu. 9-5 universaal on ruumikas, aga ei ole minu ilumeelele ja sedaani ei taha. Kui aga saabimaailmast välja vaadata, siis läheb pilt nii kirjuks, et võtab tükk aega aega, enne kui mingi eelistus tekkida võiks. Kui oleks koduse laadimise võimalus, siis oleks ilmselt aeg elektrisõiduki maailma astuda!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#62

E Apr 11, 2022 14:29

Minu kogemus selle firmaga on väga halb.
Kaotasin nende vale Tehnoloogia. Tõttu. 1000...1500eur +aega.
Kusjuures ennem veel küsisin et ka teate kuidas teha, et soojalt. Vastasid Ja jaaa a. Aga tegid ikka külmalt.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1958
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#63

E Apr 11, 2022 14:34

Härra Torque elab ka vist jätkuvalt Tartus ja mutrivõti pidi tal väga hästi ja õigesti käes seisma.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#64

P Mai 08, 2022 23:32

Torque tuligi appi ja tema silm plokikaane viga ei leidnud, arvas et vast ikka klapikambri kaane lekkest õli kärsakas. Lisaks viskas tihendit vahetades silma ketile ka peale (heli on juba kahtlane) ja tõdes, et lõtku küll pole, aga pinguti on lõpus. Ligemale 400 000 on kellal, pole ka ime...
Ehk siis klapikambri tihend läks vahetusse, ümbrus puhtaks ja vingust sai lahti ning ülevaatusel ei öeldud mootori kohta ühtki halba sõna. Küll aga öeldi seda, et rooste (ja paar aukugi) on läbi laskmiseks liiga kaugele arenenud. Endal oli plaan sügisel selleteemalist abi otsida, aga no mis seal ikka, peab sellega varem tegelema.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#65

T Apr 11, 2023 8:44

Aasta on peaaegu möödas viimasest postitusest ning auto sõidab endiselt. Raha on pidanud üksjagu siiski kulutama, kuid kuna nüüd on mootorikett vahetatud ning kere näeb ka sile välja, saab sellel aastal vast "tonniste laksudeta" hakkama. Pisemaid töid, paraku, on ikkagi vaja. Kui Torque ketti vahetas, siis ta mainis, et mootori-käigukasti patjadest on üks katki ning massijuhe on omadega läbi nii et vana auto liikvel hoidmine ülearu "lebo" ei ole kuid endiselt ütleb Excel, et odavam on seda autot üleval pidada kui see palju värskema vastu vahetada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#66

T Apr 11, 2023 17:06

kroom kirjutas:
T Apr 11, 2023 8:44
... Pisemaid töid, paraku, on ikkagi vaja. Kui Torque ketti vahetas, siis ta mainis, et mootori-käigukasti patjadest on üks katki ning massijuhe on omadega läbi nii et vana auto liikvel hoidmine ülearu "lebo" ei ole kuid endiselt ütleb Excel, et odavam on seda autot üleval pidada kui see palju värskema vastu vahetada.
Kusjuures kui osta mingi 5 a vana ja 200 kkm läbisöiduga 50 keur maksev "preemiumklassi" auto siis ka sel on paraku hoolduskulud. BMW ja Mershedes isegi tunduvad mitmete koostedetailide koha pealt nii ebakvaliteetsed , et raske on möistliku ülalpidamiskuluga autot hankida. Tunduvalt soodsam ja "pommikindlam" on 20 a vana kasvöi SAAB mis aegajalt paarsada eur maksva remondi järel jälle 10kkm söidukölbulik on. ;)
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#67

T Apr 11, 2023 18:26

Sulatõsi :wise:
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#68

E Juun 12, 2023 13:35

Vahepeal on auto saanud täiskomplekti mootori-käigukasti patju ning keskmise ja viimase summuti osa. Ülevaatus on ka tehtud ning jälle teise korraga alles. Seekord olid põrumise põhjuseks summuti ja esituli (numbrituld pole mõtet mainida, see rohkem enda tähelepanematuse viga). Summuti summutiks, eks ta ikka aegajalt keevitust vajab ja kui enam midagi kuskile külge keevitada ei saa, siis vahetust (seekord siis vahetus), kuid esitulega oli küll hariv juhtum. Öeldi, et "tuli logiseb" ja kui katsuma hakkasin, siis logiseski. Selgub, et kõrguse regulaator on reflektori küljes mingi munaka laadse lahendusega ja oli lahti tulnud. Sain jälle targemaks ja remont on ka "põlve otsas" väga lihtne.
Ja tehniline pass "sai täis", vabu ülevaatuse lahtreid enam pole; hooldusraamatus on ka vaid paar üksikut lahtrit jäänud - tea, kas see on mingi vihje või?

Praegu mõtlen, et mida see automaks toob - keegi ei tea veel ju täpselt, et kas maksustatakse kilovatte, kütusekulu või luksust... Vast vanade autode omanikke ikka väga peetima ei hakata, sest kütust võib ju rohkem kuluda kui uuel, aga vana elus hoidmine on kindlasti loodushoidlikum kui uute vorpimine. Kui kütusekulu maksustama hakatakse, siis on aeg Prius osta...
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#69

R Aug 11, 2023 11:00

Tundub, et auto solvus mu peale, kui kuskil suve alguse poole foorumis olnud OG9-3 ostusoovi peale kirjutasin, et "hea pakkumise korral miks mitte", sest ostusoovile vastamise hetkel oli kõik hästi ja one mile challenge mõtted peas, kuid peale seda sain rehvi parandada, Hirsch vedrustuse ring on nüüd all, veepumba ratas murdus ära (uus veepump, rihm, pluss veel paari rulliku vahetus) ja lisaks on mulje, et vähemalt üks silinder kaob hetkel aegajalt tagant ära!
Õnneks on see viimane viga midagi, mis ei vaja töökoda, vaid ilusat ilma. Äkki saan päris odavalt hakkama ja piisab momentvõtme laenamisest ja küünalde vahetusest (ja küünlapadruni ostmisest), aga kui nii odavalt ei pääse, siis paar kasutatud punast süütekassetti on ka mõistlikumat sorti hinnaga silmapiiril.

Kui nüüd kokku võtta, mida kõike viimase aasta-pooleteise jooksul remonditud-vahetatud on, siis saab päris kalli nimekirja: roolivõimu torustiku täisring, mootorikett, täiskomplekt mootori-käigukasti patju, keretööd, Hirsch vedrustuse ring, lisaseadmete rullikuid, veepump ning rihm. Klapikambri kaane tihend pole isegi kõneväärt selle kõrval...
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#70

E Aug 14, 2023 12:13

Süüteküünlad vahetatud ja puterdamisest sain lahti. Küünalde seisukord oli ikka kehv küll - elektroodide vahe suisa topeltsuur, kui mitte kolm korda suurem...
süüteküünlad2.jpg
süüteküünlad2.jpg (821.14 KiB) Vaadatud 3650 korda
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#71

E Nov 13, 2023 10:57

Nüüdseks on mootoril ka uus plokikaane tihend - muudkui immitses seda va õli ja tilkus väljalaske peale ning soojalt paigal seistes oli kiirelt kärsakas salongis. Võiks ju arvata, et nüüd saab veidi aega rahulikult, aga ei - parema esivedrustuse püstaku kinnituskuplil roostet ja suisa paar aukugi. Ja külmalt on mingi vibratsioon kuskil kapoti all - D asendis rohkem, N või P ajal vähem. Eks peab järgemööda tegelema...

Aina rohkem muutub selle auto omajal vajalikuks enda tõstuk ja katusealune, et saaks lihtsamaid vigu ise taga ajades odavamalt läbi: oktoobri lõpu seisuga on viimase kaheteist kuu keskmine kulu autole 526 eurot. Kuna bensiinile kulub kuus keskmiselt 160, tähendab et 366 kulub kõigele muule. Selle sees (viimased 12 kuud) on siiski nii keti, plokikaane, mootori-käigukasti patjade kui ka vedrustuse vahetus nii et edasi saab vaid paremaks minna!
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#72

E Dets 11, 2023 15:49

Keegi võrdlemisi hea kere ja tip-top mootoriga (410000 km kohta) OG 9-3 tahab? One Mile'il võiks 200 km/h kanti välja vedada isegi!
Ega ma tegelikul hetkel aktiivselt ei müü, aga mõtted liiguvad küll selles suunas, et on aeg mingi Corolla hübriid või miskit taolist soetada. Automaks ka tulemas ja kuigi 1999 aasta auto omamist see kuigivõrd ei mõjuta, siis kui üldse autot vahetada, siis kohe või aasta jooksul.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#73

K Jaan 03, 2024 8:54

Ei tea nüüd kas tegu härra Murphy sekkumisega või oli probleem juba varem, kuid soojemaga ei paistnud välja: termostaat ei tööta enam nii nagu vaja. Enne jõule, miinustega panin tähele, et maanteel sõites mootori temperatuur enam kella 9 peal ei püsinud, vaid vajus veidi alla. Linnas, kus aegajalt ikka ka kohapeal seismist, on temperatuur kombes. Salongi sooja ikka saab ning kütusekulu ei ole ka poolteist korda tavapärane ehk päris avali ilmselt termostaat kinni jäänud pole, aga tuleb ikkagi vahetus ette võtta.

Eks paistab, kaua minust üldse veel Saabi omanikku on. Nüüdseks on teise auto ostmise leping sõlmitud ja sissemakse tehtud (mõistlik ja igav universaalcorollahübriid) ning näis siis, mis 9-3 saatus olema saab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#74

K Jaan 03, 2024 10:02

kroom kirjutas:
K Jaan 03, 2024 8:54
Ei tea nüüd kas tegu härra Murphy sekkumisega või oli probleem juba varem, kuid soojemaga ei paistnud välja: termostaat ei tööta enam nii nagu vaja. Enne jõule, miinustega panin tähele, et maanteel sõites mootori temperatuur enam kella 9 peal ei püsinud, vaid vajus veidi alla. Linnas, kus aegajalt ikka ka kohapeal seismist, on temperatuur kombes. Salongi sooja ikka saab ning kütusekulu ei ole ka poolteist korda tavapärane ehk päris avali ilmselt termostaat kinni jäänud pole, aga tuleb ikkagi vahetus ette võtta.

Eks paistab, kaua minust üldse veel Saabi omanikku on. Nüüdseks on teise auto ostmise leping sõlmitud ja sissemakse tehtud (mõistlik ja igav universaalcorollahübriid) ning näis siis, mis 9-3 saatus olema saab.
katsu jahedama mootoriga, kas radika alumine lõdvik on soe või kylm, sellest saad täpselt aru
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kroom
Postitusi: 317
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#75

N Jaan 25, 2024 10:04

Nüüd on hübriidne universaal Corolla käes ja sõidus ning 9-3 jääb igapäeva sõidust välja. Kohe müügikuulutust üles ei pane, aga kuna hobiauto kuurialust kortermajas elajana pole, siis kui kellelgi on huvi...
Viimase aasta jooksul on mootor saanud nii uue keti kui ka plokikaane tihendi, suuremad-kallimad keretööd olid 2022 aasta mais (uued tagumised tiivakaared, varuratta pesa põhi, küljekarbid kah). Roolivõimu torud-voolikud on ka vaid paar aastat vanad. Alusvankriks on Hirsch vedrustus - mitte et tahaks jube sportlik olla, aga esimesed püstakud olid väsinud ning kasutatud Hirschi ring tuli odavam kui kaks uut esimest püstakut.
Lähiaja ettevõtmine saab olema termostaadi vahetus ning esiklaasil on üks pragu, aga seda enne kevadet küll vahetama ei hakka.
Vasta