Saab 9-3 SE 113kW Aut, 1999, kroom

Kasutaja avatar
tõh
Postitusi: 765
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#26

E Mai 25, 2015 18:32


Juhi iste on üsna kulunud, mõtlesin, et naha parandamise asemel oleks üsna omamoodi variant otsida hoopis teist värvi iste (või pigem vahetada mõlemad esimesed istmed teise värvi vastu) - oleks üsna omamoodi lüke, aga kas ma selle realiseerina ka, ei oska öelda.

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=26032
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#27

K Dets 16, 2015 20:22

Käisin järjekordes ~10000 km hoolduses, seekord AAC Ferdinandis ning lisaks sellele sobis see hooldusaeg kenasti ka Crossroad Performance'i Sebastianile, kes tehnohooldusele ka ajuhoolduse lisas.
Kahjuks on talverehvide aeg käes ning dünoüritusi enam ei toimu ehk masinast numbreid lugeda ei saa, kuid kevade esimesel üritusel (loodan, et neid tuleb veel) olen kindlasti kohal! Eriti huvitavaks teeb ootamise see, et mul ju on juba Maaülikooli dünost numbrid olemas - 103 kW ja 191 Nm; tehase numbrid on 113 kW ja 219 Nm. Peab muidugi ütlema, et olin dünos talverehvidega, mis tähendab, et (loodetavasti) algseis ikka -10 kW ja -30 Nm ei olnud.
Dünot oodates saan mõned mitteametlikud numbrid siiski letti lüüa, need numbrid on OBD skanneri ja nutitelefoni koostöö andmed: boost enne 0,4 bar (nagu peabki), nüüd nägin paigalt sajani minnes suurimat numbrit 0,9 bar. 0-100 (suverehvidega), millalgi kevadel, sain selle sama OBD andmetel 9,8s, kui ma õigesti mäletan (tehase number 10,4s) nüüd sain (naastrehvidega) 6,8! See 6,8 tundub muidugi liiga ulmeline, ilmselt oli tee allamäge.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 787
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#28

K Dets 16, 2015 21:04

Aero tehasenäitajad on 7,3 sekki kui ei eksi, CR pakub umbes 30kw 98 bensiini ja ideaalsete ilmastiku ja mootori seisukorra korral (või umbes nii oli kirjas kui kunagi nendega suhtlesin) - pidi vast ikka allamäge olema natukene, aga peamine mis loeb on ikkagi tagumiku dünomeeter ja tähtis on, et ise rahul oled tulemusega!:)
Kogenud Aeronaut. :drive:
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#29

K Dets 16, 2015 22:53

Aero 7,3 sekki on manuaaliga, mul on automaatkast ning sellise kombinatsiooniga on aero 9 sekundit sajani. Nii ütleb http://www.autopass.ee/et/data/1627/
Tagumiku düno järgi on olukord ikka päris teine küll, sest kui 30 km/h pealt kickdowni vajutada, võtab rattad ringi käima - pole paha 17 aastase ja ligemale 300 000 km läbinud masina kohta.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13569
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#30

N Dets 17, 2015 8:04

Kunagi sai Sebastianiga logitud seda 0-100. Hetkest kus TPS läks 100% peale (pedaal põhja) kuni selle hetkeni, kui kiiruse signaal näitas 100. Sai automaatkastiga tonnisega kah mingi 6.8-6.9 numbri.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1740
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#31

N Dets 17, 2015 8:27

Aero tehasenäitajad on 7,3 sekki kui ei eksi, CR pakub umbes 30kw 98 bensiini ja ideaalsete ilmastiku ja mootori seisukorra korral (või umbes nii oli kirjas kui kunagi nendega suhtlesin) - pidi vast ikka allamäge olema natukene, aga peamine mis loeb on ikkagi tagumiku dünomeeter ja tähtis on, et ise rahul oled tulemusega!:)


Eks Seb võib vastata, aga ma usun, et LPT-le tuli seal 50kw kanti juurde , mitte 30 :)
Mul praegu teise käiguga läheb lihtsalt ringi suvalisel hekel põhja vajutades ja kolmandaga full boost sudib piiri peal. 195 laiad naelad,,,oops. og9-3 on ikka mõnusalt kerge. Käisin kaalul- 1400kg koos minuga.
Läheme kevadel dünosse siis!
Sent from my Monte Carlo using B204
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 787
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#32

N Dets 17, 2015 13:11

Nojah, ma küsisin 136kw-sele ka, võib olla et lahjemale saab rohkem kruttida jõudu :).
Kogenud Aeronaut. :drive:
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#33

N Dets 17, 2015 15:48

Saja kolmeteistkümnene ja 136-ne peaksid vist tõesti enamvähem samas seisus olema peale tuuningut, sest raudvara pidavat neil sama olema.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#34

N Dets 17, 2015 16:25

Mul oli viimasel tonnisel alguses T25 turps ja väidetavalt 170kW soft. Saab sellest 113kW-sest ka ilmselt samapalju kätte.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#35

E Dets 21, 2015 14:19

Aero 7,3 sekki on manuaaliga, mul on automaatkast ning sellise kombinatsiooniga on aero 9 sekundit sajani. Nii ütleb http://www.autopass.ee/et/data/1627/
Tagumiku düno järgi on olukord ikka päris teine küll, sest kui 30 km/h pealt kickdowni vajutada, võtab rattad ringi käima - pole paha 17 aastase ja ligemale 300 000 km läbinud masina kohta.


Käsin eile veidi "teaduslikumalt" kiirendust mõõtmas. Kasutasin seda vana head meetodit, et tuleb kaks korda kiirendada, millest mõlemad on samal lõigul, aga vastandsuunades. Paagis oli 95 bensiin (ja paak üle kolmveerandi täis) ning ekstra autost midagi välja ei visanud (kaks lapsetooli, varuratas). Kliima panin siiki kinni. Kahe sõidu keskmine oli umbes täpselt 8,2 sekundit sajani. Töökaaslane, kes on minust paarkümmend kilo raskem, sai keskmiseks 8,3.
Igatahes, OG Aero automaadi ametlik 0-100 on 9 sekundit nii et softi mudimisega võib igal juhul rahule jääda.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#36

P Apr 24, 2016 20:27

Sellel nädalavahetusel tegin samal lõigul, kus talvekatega sain 8,2 sekundit sajani, värskete suverehvidega, veerandpaagiga ja 98 bensiiniga oli tulemuseks 7,4. Tee oli pisut-pisut niiske, aga otseselt vett ei pritsinud, ja ilm oli pigem jahe (alla 10 kraadi) nii et tingimused olid päris ideaalilähedased. Tuule suunda küll ei vaatanud, aga kui ka oli tagant, siis alla 8 peaks vast ikka tulemus olema.
Ootan juba dynot.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#37

T Mai 24, 2016 12:35

Selgus, et armatuuri "ABS" ja "Brake" tuled oskavad ka muul ajal tööle minna kui süüdet sisse keerates... Iseenesest pole selline viga, mis kriitiline oleks, aga kuna sellega koos jääb ka spidokas seisma ning kiirushoidja ei tööta, muutub elu ikka üksjagu ebamugavamaks. Kodune OBD skanner ei näita miskit nii et vaja DIA diagnostikat külastada.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#38

N Juun 09, 2016 22:05

Selgus, et armatuuri "ABS" ja "Brake" tuled oskavad ka muul ajal tööle minna kui süüdet sisse keerates... Iseenesest pole selline viga, mis kriitiline oleks, aga kuna sellega koos jääb ka spidokas seisma ning kiirushoidja ei tööta, muutub elu ikka üksjagu ebamugavamaks. Kodune OBD skanner ei näita miskit nii et vaja DIA diagnostikat külastada.


Viga tuli ja läks vahelduva eduga nii et esimesel võimalusel käisin abi otsimas DIA diagnostikas ning nüüd on masin jälle korras - viga oli ABSi klotsis.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#39

R Sept 09, 2016 14:35

Võtsin osa viimasest Tartu dünotõmbest, et näha reaalseid numbreid enne ja pärast CR softi.
Auto seisukord oli mõlemal korral sarnane ehk mitte ühtki raua muutust ning üsna hoolduseelne aeg (viimasest õlivahetusest 9000+ km möödas)
Ülekande kaod ülekande kadudeks (need ei saa niikuinii ühe vitsaga lüüa), kuid rattast peaksid numbrid kenasti võrreldavad olema:

September 2013: 86 kW, 140 NM ratastest
September 2016: 103 kW, 170 NM ratastest
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1740
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto:

#40

R Sept 09, 2016 14:41

Need tulemused oleks nagu pound footides Nm asemel...
Sent from my Monte Carlo using B204
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#41

T Sept 13, 2016 16:15

Numbrid on rattast, seepärast ka väiksemad. Mootori vattide ja njuutonmeetrite saamiseks peab tulemuse korrutama erinevate allikate järgi 1,12 kuni 1,20ga.


Need tulemused oleks nagu pound footides Nm asemel...
heff
Postitusi: 200
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: 9-3 SS MY09

#42

T Sept 13, 2016 19:51

ca 200nm tundub ikka jube vähe :freak:
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#43

K Sept 14, 2016 12:34

Tundub jah... ja ongi, sest valed numbrid olen pannund!

September 2013: 86 kW, 160 NM ratastest
September 2016: 127 kW, 227 NM ratastest

Need on õiged numbrid

ca 200nm tundub ikka jube vähe :freak:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#44

K Sept 14, 2016 16:44

2.0 ATM jaoks 138hp->204hp polegi teab mis vähe. Kokkuvõttes rohkem, kui Mitsu turboga B204R mootoril. Kasv 66hj täiesti okei B204E kohta.
Pisike Garrett turbo kui ma ei eksi...
Olnuks juba originaalis õiged arvud (154hj-219Nm), annaks stage1 mõõdu lõpuks ka välja.

Njuutonmeetritega on vist küll mingi valearvestus või siis on vääne kadunud kuhugi musta auku :cool:
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#45

E Jaan 02, 2017 10:14

Uue aasta esimene ettevõtmine autoga on termostaadi vahetus, juba paar nädalat viitab kõik sellele, et ta on lahti jäänud. Võibolla kauemgi, aga polnud pikemaid-kiiremaid maanteeotsi ning linnas aru ei saanud. Linnast väljas on aga kohe näha, et kiirusel 90 kukub temperatuuri seier kella üheksa-poole kümne kandist kohe sinna poole kaheksa juurde ja ega üle poole üheksa ei jõuagi enne kui kuskil seisma jääda.
Ajastus on muidugi "tore", väljas pime, külm ja veel külmemaks läheb nii et kui see vähegi rohkem nikerdamist vajab, võtan mingi töökoja appi.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#46

L Juun 10, 2017 22:20

Alustades eelmise postituse teemast - termostaat oligi vigane, ise näppe külmetama ei hakanud ja mustaks ei teinud, üle tee Carstop aitas.
Eile öösel sain kalalt tagasi sõites autolt kutse maa peale: ligemale 20 aastast autot peab hoolsamalt jälgima - järsemalt pidurdades süttis õlituli. Polnudki õli taset peale viimast õlivahetust vaatanud, sest tavapäraselt lihtsalt pole vaja. Kui ikka ühegi õlivahetuse välba jooksul pole olnud vaja juurde valada, kaob ka valvsus. Aga nüüd oligi õlivarras suht-koht kuiv... Loodan, et väga hullu juhtuda polnud jõudnud, sest tuluke vilgutas vaid pidurdades, kurvides ja kiirendades mitte, nii et vast oli napilt anduri alarmi piiril see rõhk.
Poes õli ostes võtsin ligi ka mootori väljast puhastamise spräu ning tsingi spräu, äkki viitsin kapoti alust puhastada ja prooviks ehk ka mõne pisema roostepleki ise välja lihvida ning tsinkida-värvida.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#47

E Sept 25, 2017 10:50

Nädalavahetusel tuttavate juures käies jäi silma, et valguskombinatsioon tegi auto ilusamaks kui päevavalguses - kõik tolm, kriipsud-kraapsud ja roostetäpp siin-seal oli kadunud, näha oli vaid kena siluett. Inimsilma jaoks oli pilt veel ilusam, kuid ka mobiili kaamera suutis üht-teist jäädvustada.
pime-auto.jpg
pime-auto.jpg (621.48 KiB) Vaadatud 1121 korda
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#48

T Jaan 02, 2018 9:08

Esimene suurem kulu on selleks aastaks planeeritud: kui akende kraapimise aeg läbi saab, lasen esiklaasi ära vahetada. Ei imesta, kui hetkel on ees originaal, sest kriipse-kraapse on sellel vabalt paarikümne aasta jagu.
Ja 400 ml õli valasin ka juurde. Eelmine aasta hoiatas, et peab tihedamini kontrollima, ei saa enam tervet välpa läbi nii, et piisavalt palju õli sees püsiks. Hetke seis ongi selline, et nii umbes liitrike tuleb aasta jooksul juurde valada.
kroom
Postitusi: 232
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht:
Auto: CP S1 OG 9-3 automaat 1999 aastast

#49

E Apr 09, 2018 10:00

Jälle on olnud vaja küll pisut raha või siis mitte raha, aga aega panustada. Nimelt andis väntvõlli otsa tihend üsna järsult alla. Naine veel sõitis ja sõitis kümmekond kilomeetrit vilkuva õli tulega... Tihend pandi Carstopis uus, ühtlasi ka uus õli ja filter ning generaatori rihm kah, sest see oli korralikult õli täis pritsitud.
Eilse päeva pühendasin pamperi kohendamisele. Äia kaudu sain kanali peale kah nii et roomama ei pidanud. Lõpptulemusena sain välimuse üsna otseks, aga tulede kojameestelt võtsin kaitsme ja vee ühenduse ära. Ega need ka enne päris 100% õigesti ei töötanud, aga peale pamperi keereks löömist oli ühe võll päris kõver ja teine töötas seepärast kehvasti, et pistik oli oksüdeerunud.
Õnnetu juhi istme turvapadja pistik annab endast jälle märku, seda ei saa ka pikalt menetlema jääda, sest ülevaatus on tulemas.
Vasta