Saab 9³ SE Coupé, 2000, Gals
Tegin tobeda (aga hea) avastuse täna esispoilerit kohendades, et mul juba on intercooler täitsa olemas. Seega väga imelik, miks terve internet räägib, et ainukene turboga Saab 9-3 kuhu intercoolerit EI pandud, oli T5 turboga LPT mootor, ja just see mul ongi. Kuskil spekifikatsioonides pole ka kirjas, et mul intercooler oleks, kuigi teistel kellel on, on see alati ära märgitud.
Muide kas see on normaalne, et auto välja suretades jääb kliima siseõhutemperatuurianduriventilaator õhku imema? Mõtlesin kogu aeg, et mis paganama jurin see käima jääb, kui auto välja suretan ja võtme välja keeran. Nüüd leidsin, et see on see pisitilluke ventilaator. Ma pole viitsinud nii kaua oodata, kuni see seisma jääb, ja alati kui ma hommikul autosse lähen, siis pole meeles seda kuulata, aga vist ei tööta siis enam. Ja mul on tunne, et see aju mis asub parempoolse jalakoha sisepolstri all, teeb ka mingitel puhkudel mingit häält. Vahepeal vaikse maantee sõidu ajal kuulen, nagu mingi asi teeks mingeid tõkse või selle laadseid hääli, nagu igivanad arvutid.
Kui tihti käigukasti õli peab vahetama? Kas 9-3'l saab seda ainult välja imedes teha, või on mingi väljalaske kork ka?
Muide kas see on normaalne, et auto välja suretades jääb kliima siseõhutemperatuurianduriventilaator õhku imema? Mõtlesin kogu aeg, et mis paganama jurin see käima jääb, kui auto välja suretan ja võtme välja keeran. Nüüd leidsin, et see on see pisitilluke ventilaator. Ma pole viitsinud nii kaua oodata, kuni see seisma jääb, ja alati kui ma hommikul autosse lähen, siis pole meeles seda kuulata, aga vist ei tööta siis enam. Ja mul on tunne, et see aju mis asub parempoolse jalakoha sisepolstri all, teeb ka mingitel puhkudel mingit häält. Vahepeal vaikse maantee sõidu ajal kuulen, nagu mingi asi teeks mingeid tõkse või selle laadseid hääli, nagu igivanad arvutid.
Kui tihti käigukasti õli peab vahetama? Kas 9-3'l saab seda ainult välja imedes teha, või on mingi väljalaske kork ka?
Leidsin, et minu suunatulel on suunatule pirnist edasi veel üks pirni koht, seal päris päris tipus. Mis pirn sinna käib siis? Kas oranz nn. ääretuli, mis on pea kõikidel Volvodel näiteks? Kas kellelgi on seal midagi? Tahaks teada kas oleks ilus või mitte.
Nii, ma näen et seal on küll mingi pirn, aga millejaoks see oranž lärakas on? Ja veel selline rumal küsimus, et miks on nende nimed tagurdamistuled? Tagurdamisel pole ju ette vaja näha ja ees on niigi tuled olemas. Ma ei saa ikkagi aru mis pirn, mis värvi ja mille jaoks sinna käib. Hakkab tagurdusel valgelt põlema?
See oranž "silmavärv" mulle isegi meeldib tegelikult, aga mis see on seal ikkagi.
See oranž "silmavärv" mulle isegi meeldib tegelikult, aga mis see on seal ikkagi.
See oranž lärakas on helkur. USA turu jaoks on see nõue, et esitule küljel oleks oranž helkur ja tagatule küljel punane. Mõni tootja lahendab selle nii, et paneb püsivalt sinna mingi lambikese põlema - nt Volvo pamprites.
Tagurdamistuled esisuundades tulevad kasuks nt parklas manööverdades, kitsa lumevalli sees tagurdades - et näeksid, kas nina läheb kuhugi vastu.
terv, teager
Tagurdamistuled esisuundades tulevad kasuks nt parklas manööverdades, kitsa lumevalli sees tagurdades - et näeksid, kas nina läheb kuhugi vastu.
terv, teager
Korra lihtsalt hakkasin mõtlema, et kas minu 9-3'l on T17 või T25 turbo?
Sebastian küll ükskord mainis, et T25 peaks olema, aga Wikipedia paneb siis lihtsalt segast?
Wikipedia arvas ka seda, et B204E mootoril ei ole intercoolerit, kuigi tegelikult on.
On neil kahel mingisugune vastupidavuse vahe ka üldse?
Sebastian küll ükskord mainis, et T25 peaks olema, aga Wikipedia paneb siis lihtsalt segast?
Wikipedia arvas ka seda, et B204E mootoril ei ole intercoolerit, kuigi tegelikult on.
On neil kahel mingisugune vastupidavuse vahe ka üldse?
Õigem nimetus on vist GT17 ja nüüd võin omast kogemusest öelda, et tuunimine sellele turbole ei meeldi. Samas palju kõrvu ja silma jäänud netiavarustes, et ei taha ta ka stockis vastu pidada. Kuid vastupidavus on nii suhteline tegur, minu autol pidas ta 207500 km vastu ja nendest 25000 km max rõhku 1 bar puhudes.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Korra lihtsalt hakkasin mõtlema, et kas minu 9-3'l on T17 või T25 turbo?
Sebastian küll ükskord mainis, et T25 peaks olema, aga Wikipedia paneb siis lihtsalt segast?
Wikipedia arvas ka seda, et B204E mootoril ei ole intercoolerit, kuigi tegelikult on.
On neil kahel mingisugune vastupidavuse vahe ka üldse?
Loogiliselt võttes peaks 2000 juba B205 mootoriga olema. Turbo siis järelikult Garrett 1752, T17 või GT17 - kuidas keegi nimetada tahab.
Ega see õnnetu turbo tõesti kõrgeid rõhkusid ei kannata. Ei kannata ta ka orig. rõhku :D. T25 juba pisut suurem ning vastupidavus ka vastavalt parem. Sebastiani legendaarne T25 pidas vist isegi 270Hp vastu ja seda üsna pikalt.
Seda silmaga ka kuidagi välja selgitada saab, või peab kuskil juhtmed taha viskama, et kindlaks teha? Kui ta tõesti ongi see GT17, siis see praegune 1,2 bari sai vist siis natukene liiast?
T25-le pole see 1,2 mõistliku mõtlemisega juhile kindlasti eriliseks probleemiks, aga T17 ja 1,2bar....:conf:
T25-le pole see 1,2 mõistliku mõtlemisega juhile kindlasti eriliseks probleemiks, aga T17 ja 1,2bar....:conf:
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Seda silmaga ka kuidagi välja selgitada saab, või peab kuskil juhtmed taha viskama, et kindlaks teha? Kui ta tõesti ongi see GT17, siis see praegune 1,2 bari sai vist siis natukene liiast?
T25-le pole see 1,2 mõistliku mõtlemisega juhile kindlasti eriliseks probleemiks, aga T17 ja 1,2bar....:conf:
B204 on punase DI kassetiga, B205 mustaga. Lihtsam on kapottialusest pilti teha ja siia riputada...
Tegelikult eriti vahet pole, kas 1bar või 1,2bar. B205 mootoril turbo rõhk ei ole iseenesest oluline, vaid toodetav õhukogus. Saabi enda soft ei suuda kompenseerida erinevates ilmastikutingimustes tekkivat õhukoguse ja boosti vahet. Selle pärast tekivad suured over- või underboostid, mis lõhuvadki turbot. Boost ja õhukogus pole alati 1:1. Juba üsna väikeste temperatuuri erinevustega tekib ka suhtesse muutus.
Kirjutavad nii, et 9-3 esimesed mudelid B204E mootoriga omavad GT17 või T25 turbot.
Kui aga juba B205E mootor, siis pandi ainult GT17 (GT1752S)...
Kui aga juba B205E mootor, siis pandi ainult GT17 (GT1752S)...
Ega praegu mingit muret ei olegi, lihtsalt lugesin RStormi lugu tema T17 loobumisest ja mõtlesin, et seda korrata ei tahaks (sest softid on meil iseenesst sarnaste näitajatega vist).
Aga küllap kõige parem idee on sellega see 50 000 veel ära sõita ja selle ajaga näiteks Mitsu TD04HL-15T hoopis hankida. Oleks see vurr juba etem?
Aga küllap kõige parem idee on sellega see 50 000 veel ära sõita ja selle ajaga näiteks Mitsu TD04HL-15T hoopis hankida. Oleks see vurr juba etem?