SAAB 900 NG 2.0i, 1996, T_K

Kasutaja avatar
Paulus
Postitusi: 34
Liitunud: L Jaan 30, 2010 19:13
Asukoht:
Auto:

#26

K Apr 06, 2011 21:18

Torujupp vahele ja klambritega kinni, saad uue otsimiseks hädapärased sõidud ära teha.
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#27

K Apr 06, 2011 21:24

Motorhead või mõni teine jupimüüja võib ka sulle leida võibolla paremas olukorras toru kui see. Muidu jahutuses on seal roheline kraam, võid vist suht suvalist rohelist peale kallata kui ühendatud, kõike pole mõtet vahetada, talvel alles valasin juurde kui üks toruots prigust paar liitrit välja lekitas.

Natuke piinlik siin lugeda, mulje jääb, nagu väga sitas seisus auto :red:
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#28

N Apr 07, 2011 16:17

Tere!

Täna hommikul sai kõik Eesti SAABiklubi avalehel olevad SAABi hooldused läbi helistatud. Aga mitte kellegil seda vidinat pole.
Tellides peab kuni 7 päeva ootama. Hinda ei küsinud Aga Ebays maksaks see mingi 16.12USD.
Lisaks sai mõned romulad läbi helistatud aga tulutult.

Hydroscandiast üks mees andis nõu, et lõika jupp vahelt ja asenda rauast toruga. Pauluse hää soovitus tuli muidugi ennem aga jah :P
Tundus hea mõte olevat.

Tulingi koju toru otsima. Sai terve maja läbi tuuseldatud ja üks ideaalset mõõtu jupp ka leitud.

Lõikasin ja kangutasin ning lõpuk sain selle vooliku normaalseks.


Kruvisin selle asja kapoti alla kinni ja tundub, et töötab. Iseasi, et kui kaua.
Praegu saab sõidud tehtud aga asendust otsin ikka edasi.
Ehk leiab vallika soovitatud Motorhead midagi oma üüratutest avarustest aga see selgub alles homme.





Lisatud failid
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#29

E Juul 04, 2011 8:36

Täna hommikul autot käivitades see käima ei jäänud.
Keerates võtme asendisse ON hakkavad põlema aramtuuris turvavöö kirjake ja tulede sümbol.
Keerates STARTI siis mootor käivitub ja kõik nagu töötaks imeliselt aga nii kui võtma lahti lasen sureb ka masin välja.
Eile õhtul käivitasin auto korraks, et ümber parkida siis ei töötanud suunatuled. Pärast kui olin masina välja suretanud ja võtme tagasi asendisse ON keeranud need jälle töötasid.

Kas kellelgi võib olla mingitki aimu mis sellise asja tekitada võiks ja kas seda viga ise ka võimalik likvideerida on.

Lugupidamisega
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#30

N Sept 08, 2011 10:49

Kauaks on soiku jäänud, kas saab seisabki??? :nono: Mitte et ma ta surma sooviks, kuid olen veel üht autot ostmas ja toda googeldades jäid mõned võimendustega varustatud pagasiruumid ette, mis meenutas mulle oma saabi ja selle head helisüsteemi. Oleksin nõus selle mingi rahaga tagasi ostma kui kunagi asjalood sealmaal on...
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#31

N Okt 06, 2011 9:45

Tervist!
Pole jah juba päris pikalt siin midagi kirjutanud. Pole lihtsalt mahti olnud.
Näpuga pole vibutada vaja, selle võid endale ilusti.... ära panna.
SAABi juss sõidab ilusti ja kenasti. Nüüd kui olen masinaga ringi vuranud juba nõksa üle 10 000km teeks pisikese kokkuvõtte.
Minu viimane sissekanne sai tehtud siis kui hommikul vara tahtsin tööle sõita ja nagu kiuste tegin seda viimasel minutil ning auto ei tahtnud käima jääda. Pidin taksoga minema.

Peale sellist seiklust tuli kohe palaneerima hakata auto remonti. Mul oli ees ka reis Hiiumaale mis tegi olukorra eriti pingeliseks.

Viisin masina juba varakult sinna lähedale kuna mul oli vaja nn eskorti mida õde mulle pakkus. Aga võta näpust, auto püsis mõnusas tuksumises kuni töökojani.

Remonti sai masin viidud AUDACER OÜ meistrite kätte. Selleks ajaks oli masinal ees juba 254 900km.

Autot üle andes lugesin veel mõned asjad ette mida võiks vaadata ja läksin minema.

Kui ma masina kätte sain 13.07.2011 siis oli masinale tehtud järmised asjad:



See oli see etapp kus ma sain lahti hunnikust rahast :P Aga masin oli vähemalt korras. Nokiti, nagu ikka, kere kallal aga jah.
Need tagumised amordid ei tulnud üllatusena kuna enne ostu mainiti mulle neid.

Peale seda turgutust ei vibreerinud enam rool suurtel kiirustel. Alguses arvasin, et veljed tasakaalustamata. Siis kui said talverehvidega veljed ära vahetatud tasakaalustatud suvekate vastu tekkis küll hämming kui asi oli paranenud vaid grammikese. Aga peale roostes osade välja viskamist rataste tagant sai kõik korda. Fantastiline!

Kohe peale remonti tekkis mingi anomaalia. Sõites kurvi hakkas esirataste juures midagi kõvasti koputama. Keerasin kõik mutrid üle, logistasin ja näppisin. Tekkis hirm, et äkki jäi miskit kuskilt lahti. Käisin asja näitamas. Kardeti pooltelje otsi. Öeldi, et hullu pole. Nii ma siis edasi sõitsingi. Aga peale Hiiumaa reisi kadus asi ära ja pole mingit koputamist enam olnud.

Kõik süsteemid toimivad ilusti.

Ülevaatus sai ka tehtud TÜV EESTI OÜ, Masina 11. Testiti masin läbi ja kõik oli korras. Puhtalt läbi.

Keret pole jõudnud putitada kahjuks aga see tuleb käsile võtta.

Lisatud failid
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#32

N Okt 06, 2011 9:53

Olen autosse proovinud igasuguseid kütuseid tuntud tanklatest.
Auto liigub kõige paremini Alexela Nitro3000 ja kõige kehvemini Neste Futura 95-ga.

Pean kuluarvestust kõige kohta ja kütus on see kõige lahedam asi mida arvutada.
Septembri seisuga(alates auto ostmisest):
Olen kulutanud kütusele 1002,3€ ja selle raha eest olen saanud 797,85L kütust.

SAABi ostsin siis oli tal ees umbes 249600km. Praeguseks on tal ees juba üle 259708km.
Õli vahetasin 250000km juures ise ja seda peale ostu nii, et varsti ootab see jälle eest.
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#33

N Okt 06, 2011 20:30

Olen autosse proovinud igasuguseid kütuseid tuntud tanklatest.
Auto liigub kõige paremini Alexela Nitro3000 ja kõige kehvemini Neste Futura 95-ga.

Pean kuluarvestust kõige kohta ja kütus on see kõige lahedam asi mida arvutada.
Septembri seisuga(alates auto ostmisest):
Olen kulutanud kütusele 1002,3€ ja selle raha eest olen saanud 797,85L kütust.

SAABi ostsin siis oli tal ees umbes 249600km. Praeguseks on tal ees juba üle 259708km.
Õli vahetasin 250000km juures ise ja seda peale ostu nii, et varsti ootab see jälle eest.


Ära piirdu ainult õli vahetamisega - ka siis kui autol miskit viga ei tundu olevat (samas midagi on alati sellises vanuses auto juures) vii vahel spetside juurde - usu mind, kui sealt auto kätte saad, siis tundub ta jälle hulga parem;)


Sry, ei lugenud eelviimast postitust! Tubli oled, Taavi - kanna hoolt oma ng eest sama jõudsalt edasi. Mõtle keretöödele! Pidin ikka midagi targutama noh:eureka:
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#34

E Nov 07, 2011 19:47

Pilt
SAAB NG900 by von Kupper, on Flickr

Pilt
Saab Automobile by von Kupper, on Flickr

Pilt
SAAB NG900 by von Kupper, on Flickr


SAABi pilte!
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#35

P Apr 08, 2012 13:02

Tere SAABi rahvas!

Olen oma SAABiga juba nõksa üle aasta ringi vuranud ja täiesti rahul. Vaatamata sellele, et on tulnud seda lennukit ka kõpitseda muidu jukerdeab suurtel kõrgustel :)
Aga sellised pisikesed kõpitsemised on vana auto puhul normaalsed ning kurta pole midagi.

Nimelt juhtus üks pisike vigur minuga veebruari esmaspäeval. Lonkisin unise peaga autoni, käivitasin selle ja hakkasin tööle vurama. Olin nõksa juba sõitnud kui äkki läks rool kätte raskeks ja mingid tuled armatuuris lõid põlema. Tuledeks olid aku ja piduri sümbolid. Vajutasin pidurit ja see töötas, aku asja ei viitsinud süveneda. Oli ikkagi varajane hommik ja ma töötasin veel selle nimel, et ärgata.
Parkisin auto tööl ära ja autost välja astudes olin juba piisavalt ärkvel, et asjalikke järeldusi teha. Jamasid ju kõik need vigurid mida rihm ringi veab. Avasin mootorikatte ja ohoo! Rihm oligi katki.








Vähemalt olin kenasti ära parkinud. Läksin tööle ja naljatasin oma juhtumiga. Üks töökaaslane ütles, et osta rihm ja vaata rullikud üle ning vahetame asja ära.
Üks rullik oli ribadeks ja rihm oli seal igalpool kinni. Rihma ja rulliku leidmine oli lihtne ning kiire. Mul paluti veel keerutada ja logistada teisi rulle kuid minu asjatundmatu kõrv ei registreerinud midagi.
Õhtul ajasin auto garaaži ja hakkasime asjatama. Spetsialistist töökaaslane kruvis auto kohe lahti ja hakkasime vahetama.
Ühtäkki tahtis ka tema neid teisi rullikuid näppida ja siis ta vaatas mulle hapu näoga otsa ning lausus: "Sul lähevad need kõik siin varsti läbi ju!" Kell oli juba palju ja ma mõtlesin, et ei saagi täna masinat korda. Hakkasime neid rullikuid eemaldama. Saime kõik kätte ja veendusime, et asjad on läbi mis läbi.
Hakkasin kohe asendust otsima.
Kõik jublakad sain eelnevalt Troost autost siis otsustasin ka seekord proovida. Saingi sidet töökojaga ja nendel olid ka järgmised jublakad olemas kuid nende kättesaamiseks tuli oodata mingi kolm tundi ja need maksid meeletut hinda.
Kuna vaja oli vahetada lagreid siis töökaaslasega plaanisime neid otsima minna. Laagreid ja neete. Aga hilja õhtul sellist kraami kusagilt ei saa.
Troost auto ütles, et tuleksime sinna. Äkki saame seal ise asjad ära vahetada. Nii saigi talitatud. Lendasime Troost autosse kohale. Vaatamata sellele, et ametlik tööaeg oli läbi asjatasid tublid töömehed seal ikka edasi ja aitasid ka meid. Saime sealt vajalikud jubinad ja tööriistad, et ise laager ära vahetada. Korralikud needid ja laagri ning vajalikud tööriistad töö tegemiseks
Väga abivalmid olid seal kõik. Natuke nokitsesime ja valmis ta oligi.
Tagasi minu SAABi juurde jõudes panime auto tagasi kokku ja minema ma sealt sõitsingi. Olin rõõmus.

Mulle öeldi, et generaator teeb ka jubedat häält aga ma lootsin parimat ja ei eeldanud midagi :P

Natuke aega läks mööda ja siis hakkas minu raadio jukerdama ja jukerdama kuni lõpuks ei võtnud enam pilti ette. Mõtlesn, te mis siis nüüd.
Natukene uurimist ja avastasin, et maki ja selle esipaneeli vahel olev ribakaabel on puru. Hästi!
Mainisin asja isale ja temal olid pädevad tutvused mida kaudu ma oma vanale makile uue ribakaabli sain. Päris kole oli vaikses autos sõita. Eriti pikka Tartu otsa :P
Aga seda suurem oli rõõm kui auto helisüsteem taas muusikat pritsis.
Makiks on muide Pioneer DEH-P835 ning ühel pildil on näha ka ribakaabli koodid. Äkki on kellelgi vaja ;)




Kuna mul juba nii oli läinud, et pidevalt miskit vaja putitada siis ei lasknud see generaatori asi ka end kaua oodata.
Jõudsin peale pikka sõitu tagasi Tallinna ja armatuuris lendasid aku ja piduri sümbolid põlema. Mõtlesin, et jälle see va rihm. Aga roolivõim töötas. Siis hakkasid tuiled armatuuris just nagu vilkuma - kord tumedamad kord heledamad. Ei saanud aru mis jama see on.
Õhtul jõudsin koju just õigeks ajaks. Kui auto seisma jäi suri ka mootor ära ning aku oli tühi mis tühi. Arvasin, et vana aku on läbi läinud. Laadisin aku ära ja põrutasin teenindusse kus mõõdeti generaatorit ja akut ning kõik näis korras olevat. Iseenesest tuled ka ei põlenud armatuuris enam. Mõtlesingi, et asi akus. Soetasin uue.
Kuid mingil hetkel hakkasid jälle samad asjad pihta ja seekord tuli end linnas ära parkida. Õnnestus jälle parkimiskohale end ära sättida kui kõik läbi sai.
Sain parkimise eest kenasti viivistasu otsuse ja peale seda lohistasin oma masina teenindusse.
Autotarve OÜ mehed ütlesid kohe, et generaator on läbi. Lasin selle ära vahetada.

Läksin oma SAABile siis Autotarve OÜ teenindusse järgi. Nad on nüüd minu kodule õnneks lähemal kui enne. Hea mugav värk. Maksin arve, sain võtmed kätte ja läksin oma autot paksust lumevaibast puhastama. Lõpuks kui autosse sisse sain käivitasin selle ja hakkasin liikuma. Aga nii kui kojamehed sisse lülitasin hakkasid jamad pihta. Kojamehed jäid poole peal seisma ega vajunud algasendisse tagasi. Lendasin kohe teenindusse sisse ja küsisin, et milles viga võib olla.
Lühikese arutlemise peale meenus mulle, et VAllikal oli omal ajal ka sama mure. Mõtlesin, et lähen ja kisun kusagil asja lahti ning teen ise korda.
Kõige aeglasem programm pani näkku, kiirem programm pani vähem näkku. No nii ma selle kiirema programmiga sõitsingi ringi selles kevadises lumesajus. Nüüd aga töötavad kõik programmid jälle hästi. :P
Võtan mingi aeg lahti ja puhastan asja ära ning vaatan mis seal all toimub. Aga praegu funkab.


Lisaks sellistele lõbusatele viguritele sai mul selle toreda SAABiga üks aasta täis.
Ma kalkuleerisin, et olen selle masinaga ära sõitnud ~19000km
Kütust olen raisanud 1547L ja eurodes teeb see 1930eurot.
Kõik jutud kokku olen masinale kulutanud ~3960eurot. Seal sees on ka kütus. Lihtne arvutus näitab, et ilma kütuseta olen oma masinale kulutanud ühe aasta jooksul ~2030eurot.
Pisut jõhker aga elu on selline kui omad vana autot.
Vaatamata sellele olen mina rahul kuna auto on ikkagi mugav ja hea minu jaoks. Lisaks sellele see heli mida masina helisüsteem pritsib on ikka ülim. Nii ma kulgen veel pikalt oma SAABiga ringi siin ilmas.
Pean jätkuvalt piinliku täpsusega logi oma auto kulude kohta ja vahest on isegi väga põnev vaadata mida ja kui palju on kuhugi läinud.

Mina lähen naudin valget kevadet oma SAABiga
Ilusat lumist kevadet kõigile!

Lisatud failid
Kasutaja avatar
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#36

P Apr 08, 2012 14:05

Tore lugeda, summad on muidugi üüber, mis sellesse masinasse on läinud. Genekal olid tõenäoliselt harjad läbi, aga kui ta ka häält tegi, siis pidid need laagrid, mis sinna uuena umbes kaks aastat tagasi sisse said, küll jamad olema.

Tore, et maki jooksma said, sellest oleks küll kahju olnud. Klaasikojameeste puhul on üks klemm suht ära põlenud varem (mu teemas olemas) ja see ei pruugi enam ühendust anda, aga kes teab, äkki ka mingi muu mure.

Teinekord ikka kiikan ühte parklasse ja näen ka oma vana liikurit seal. Tore. Jõudu Sulle.
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#37

P Okt 28, 2012 18:02

Tere!
Kuna mul on pidevalt käed jalad tööd täis siis pole olnud aega siin kirjutada kuid nüüd on seda aega ja on mida jahvatada.
Udune nagu ma olen unustasin ma ära sellise pisisasja, et tehnoülevaatus on vaja SAABile teha septembris mitte oktoobris. Aga õnneks juhtusin vaatama oma reg.tunnistusse. Silmad läksid suureks ja viga tuli kiiresti parandada.

Ühel kenal päeval mõtlesingi minna ja lasta see ülevaatus ära teha.
Tahsin minna oma vanasse kohta kus ma ikka käinud olen aga see oli liiga kaugel. Naine ärgitas minema ikka lähimasse ja nii saigi valitud kõige lähim koht. Selleks osutus Progates OÜ tehnoülevaatuse punkt Tallinnas Sõle 27A, Alexela tankla taga.

Oli vihma ilm, auto ja teed olid märjad.
Parkisin auto ja astusin kontorisse. Seal ütlesin, et on soov teha tehnoülevaatust. Selle peale ütles tehnik, et ma läheksin ja ootaksin ukse taga. Ma olin hämmeldunud ja läksin ootama ukse taha. Natukese aja pärast astus mehike välja ja palus auto garaaži ette ajada valge joone taha. Seda ma ka tegin.
Sõitsin autoga määratud kohta ja keerasin süüte välja. Härra tahtis ise masinaga garaaži sõita. Andsin talle võtmed ja onkel potsatas rooli taha. Kohe hakkas käigukangi kangutama. Kangutas ja kangutas, lausa vägistas. Sekkusin enne kui ribadeks kangutab selle kangi. Laususin, et tegemist SAAbide omapäraga keerake süüde sisse ja siis saate kangi kätte.
Kõik õnnestus ja hakkaski testimine pihta.

Pidureid testides pistis vana oma pea aknast välja ja kutsus mind enda juurde. Küsis vaikselt, et kas auto mootor kuumeneb üle? Mul oli hämming. Siis osutas kapotile ja lausus: "Suitseb!!?" Ma vaatasin kapotile ja siis lolli näoga mehele otsa ning laususin: "See on veeaur! Mu termomeeter on korras ja näitab õigesti!"
Jeerum!!

Tulede kontrollimisel otsustas üks eesmine udutuli mitte töötada. Lahi- ja kaugtule laternad pidid olema reguleerimata ehk vasakpoolne pidi alla vahtima ja parempoolene üles.
Summutiikandurikumm oli tagant minema lennanud.
Rikke- ja reisupiduri pidurdustõhusus oli lubatrust väiksem.
Puudus ka üks velje kinnituspolt.

Peale seda jama viisin auto töökotta.
Seal hakkas koheselt udutuli tööle. Töötab siiani. Anomaalia.
Tuli kohendada vaid kaassõitja poolset latenat. Pisut oli vaja alla keerata. Ülejäänud normis.
Sain uue kummi summutit kandma.
Rikke- ja reisupidur timmiti ära. Ennem pidi selle täiesti üles tõmbama, et toimiks nüüd on see tehtud väikestele meestele ka kohaseks ja piisab vähesest tõmbamisest.
Kinnituspolt mis oli sinna sisse murdud juba VAllika ajast saati saab ka korda.

Lisaks sai auto endale:
Õlivahetuse
Kapotiamordid ( vanad ei hoidnud kapoti enam üleval)
Õhufiltri

Nüüd peangi minema uuesti end üles andma ja asjad korda ajama. Loodan, et ei pea samasse p...auku tagasi ronima vaid võin selle Sõiduki tehnoülevaatuse kontrollkaardiga mujale ka minna.


Lisaks eelnevale tuli ka lumi oktoobris maha. Tahtsin endale uusi talvekaid. Mitte tutikaid aga uuemad kui need mis praegu all olid. Sõber aitaski. Neli ilusat rehvi koos naastudega ja puha sain kätte 80Euroga ring(185/65/15). Siis tuli kaks päeva ja mõned ööd jahtida endale soodsat järjekorda rehvitöökoja sabas. Täna saigi oodata 5h. Aga kõik sai ära vahetada ja tunduvalt kindlam minek on nüüd.


Auto on mul olnud pea kaks aastat.
Maha on sõidetud ~27 714km
Ära on joodud 2363,7L kütust
Raha on selle ürituse alla maetud ~5387,91Eurot
que
Postitusi: 1268
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja tonnar

#38

P Okt 28, 2012 18:13

Minu mõne aastatagune ka üks "tore" näide tõestas, et sama kontrollkaardiga saad minna ainult algsesse,
maksin ja nurtsin :drink:
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13588
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#39

E Okt 29, 2012 8:33

Korduvale lähed ikka samasse kohta. Aga kontrollitakse siis neid asju, mille kohta märkus tehti. Tavaliselt ka odavam või üldse tasuta, olenevalt kohast.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#40

E Nov 05, 2012 19:46

Läksingi samasse kohta. Oli teine tüüp. Võttis lehe ette ja asjatas. Toppis ja näppis. Aga läbi sain ja 10EURi läks üritus maksma.

SAABike on küll vanake aga truu ja ustav kaaslane. Nädalavahetusel pesin ja hõõrusin masina kenasti läikima. Mõnus oli kohe sõita puhta autoga.

Järgmine aasta siis uuesti see va ülevaatuse põks
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1529
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#41

E Nov 05, 2012 22:23

Kaasahaarav oli neid seiklusi lugeda. Vanema autoga on ikka midagi teha ja kui käest ei lase siis jääb kontrolli alla ka.
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#42

L Dets 29, 2012 13:28

Olen oma auto peal katsetanud siin viimasel ajal igasugu huvitavaid asju ja mõtlesin need siia üles logida.

Kuulsin kunagi imelihtsast vahendist nagu Armor All Shield. Pidi olema kerge peale kanda ja auto puhtamana hoidma.
Kuna ma tavaliselt pesen ja kraamin autot väga pikalt ja hoolikalt, et ta puhas oleks siis ma mõtlesin seda proovida. Tavaliselt aga kestab see puhta auto nautimine kuni esimese foorini. Siis on kogu kere soppa täis.
Ühel laupäevasel päeval läksin toodet ostma. Õigemini algas suur seiklus, et seda leida. Otsisin suuremad kohad läbi ja ei midagi. Õhtul jõudsin koju, lükkasin sisse teleri ja sealt tuli saade Rooli Võim. Räägiti samast asjast mida ma taga ajasin ja näidati ka poodi. Olin sellest mooda vuranud. Lõin käega vastu laupa ja leppisin sellega, et ma seda toodet tollel nädalavahetusel soetada ei saanud.
Sõitsin pikaks ajaks minema ja sellega tegeleda enam ei sanud. Tagasi jõudes vurasin SAABiga kähku kauplusest läbi. Ostsin Armor All Shield vaha moodi asja ja veel ühe lisandikese paaki.
Aga kuna ilm oli tugevalt miinuses ei sanud autot pesta ega seda kaitse mõginat kasutada.
Tuli jääda ootele.
Nüüd mõned päevad tagasi oli +3kraadi väljas (27.12.2012). Kiiresti sõitsin autot küürima.

Sulaga avastasin muidugi, et auto pagasi ruum oli kuidagi niiske. Kuskilt tiksus see va H20 sisse. Ajasin jälgi ja uurisin. Leidsin reeturi kiiresti. Tagumiste tulede tihend oli praak (kulunud ja katki). Sealt voolas vesi ka sisse. Tagaluugi juurest voolab vesi tagumiste tulede vahele, sealt peaks tihend vee eemale suunama aga seda ta ei teinud. Keerasin tuled küljest, puhastasin mudast, kuivatasin tihendid ja tihendasin uuesti ära. Mingi spetsiaal tihendus vahend oli mida hetkel ei mäleta. Siis igaks juhuks tihendasin ära ka antenni pesa mis kere küljes on. Nüüd tundub pidavat.
Kui see sai tehtud siis hakkasin auto pesemisega tegeleme.

Kõigepealt suur sopp maha. Auto tavalise pesuvahendiga likku ja siis salongi kallale. Matid välja ja kohe pessu. Siis saavad need kuivada seni kuni autoga tegelen. Pesin kõik aknad seest ja võtsin kõik tolmud ning sopa märja lapiga siis käisin veel tolmuimejaga üle ja salong oli nagu uus.

Siis pesin veel autot väljast mingi kolm korda šampooniga kuniks see talvina kõnts kõik maha sai. Peale tublit vahutamist tuli see vaht kõik maha loputada. See võttis ka oma aja. Kui auto sai pestud ja loputatud tuli see kiirema kuivamise eesmärgil ka kuivatada - rätikuga.
Viimane ruutsentimeeter sai kuvikas siis läksin tuppa ja tegin kiire eine.

Haarasin riiulist juba seal pikalt seisnud Armor All Shield vaha moodi asja ja lugesin kiirelt veel kasutusjuhendit.

Tundus lihtne. Kõik vajalik oli pakendis olemas ja tormasin õue. Õues oli juba pime ja kerge härmatis oli autole tekkinud. Vaatasin termomeetrit see kuulutas seal +3. Sügasin kukalt, ajasin auto garaaži tagumikku pidi pooleldi sisse sest rohkem ei mahtunud ja hakkasin tegutsema. Vahend peale ja kohe üleliigne maha. Nii terve auto kere. Üks tiir peal mõtlesin, et teen teise veel. Mõeldud tehtud. Käisin ka veljed üle ja pärast selle nn kuivatuslapiga ka uste sisemised ääred. Tulemus tundus imeline. Mõned kohad tundusid nagu uue auto omad olevat. Lahe oli vaadata seda SAABikest tänavatulede taustal sätendamas.

Kogu see nikerdamine võttis minul 6tundi aega. Aga mina olen meeletu Monk ka. Ma arvan, et normaalne inimene läheb pesulasse peseb auto puhtaks ja kannab vahendi peale läheb ajakuluks kõigest 45min või tund maksimum.

Peale pesu tuli veel selles ligases Tallinna linnas ringi sõita. Vee ja pori piisad lausa lendlesid kapotilt minema ja peale 15km ma vaatasin, et auto on ikka veel puhas. Tavaliselt on juba küljed mõnusalt mudased aga seekord isegi veljed läikisid. Olin rahul.
Järgmine päev oli auto jäätunud lund täis. Kraapisin aknad kiirelt puhtaks ja sõitsin asjatama. Kui auto oli juba soojem siis nende kamakate maha lükkamine oli imelihtne ja kõik läks libedalt. Jää tuli auto kere pealt lihtsalt maha. Pidi vaid veidi harjaga üle käima. Tavaliselt peab ikka mõnes kohas ka pisut koputama ja veiderdama aga nüüd ei onud vaja.
Mingi imevahend see ka ei ole. Auto on nüüd pisut mustust endale külge saanud kuid on puhtam kõigist teistest parklas seisvatest masinatest. Vahend aitab auto puhtamana hoida küll. Eks näis kui kerge autot hiljem pesta on. Kas vastab tõele see "ämbriga vett ja puhas" teooria. Aga sellest 500ml jagub päris palju. Mina käisin oma auto üle kaks korda ja ma arvan, et sama palju kordi saab veel. Ehk siis tegelikult saaks kuskil neli SAAB NG900 ära töödelda.
Mina aga naudin oma puhast masinat ja ma arvan, et minu truu sõber on selle poputamise ära teeninud.

Aga kui poputamisest rääkida siis on mõned valdkonnad veel kus ma seda tegema olen hakanud.
Nimelt kütuselisandid.
Ma olen proovinud kõiki Eesti kütuse pakkujaid ja teinud omad järeldused arvestades auto käitumist ja mootori töötamist. Ega see asi igal pool õige ei tundu.

Kuna ma olen tundnud, et auto käivitub ja kiirendab kohati jõuetult siis ma mõtlesin esimese lisandina osta pihustite puhastaja.

Kohati tundus, et käivitumne paranes. Ise olin usku täiega täis ja põnevil. Nagu väike laps. :)

Vahepeal hirmutati meid meeletute miinustega ja vaatamata sellele, et masin on eelnevalt alati karmi külmaga käivitunud otsustasin poputada.

Paranes külmalt käivitumine tunduvalt. Jälle nägu peeretas peas iga käivitamise ajal.

Otsustasin siin ühel päeval asja uurides ja lugedes, et teen ühe suurema poputamise ka. Ostsin täieliku toitesüsteemi puhastaja ja kallasin oma lennukisse selle sisse.

Sõitsin autoga pikalt ning ühel hetkel tundsin kuidas gaasipedaal muutub jõulisemaks. Selles mõttes, et pedaalile vajutades auto ka reageeris jõuliselt. Toimib!

Sellised väikesed keemilised eksperimendid mis pole eriti kulukad ja teoreetiliselt mõjuvad autole hästi.
NB! Ma ei kallanud neid kõiki korraga autosse. Päris pikad vahed olid ikka. Iga aine jaoks on oma intervall.
Ning praeguse seisuga arvan ma, et jään püsikasutajaks ja uurin seda autokeemia maailma edasi.

Samal päeval kui ma autot pesin mõtlesin, et vahetan oma vanad kojamehed ka välja. Ees olid raamita Boshid ja need läksid ülikiirelt läbi. Enam ei maksa sellist pappi kojameeste eest. Aga eks näis.
Ostsin uued raamiga Championid. Mõõdud ja jutud klappisid aga kiirustades ja uduselt õnnestus ikka valed võtta. Ei istunud kojamehed kohe mitte sinna pessa. Tuli natuke punetada ja hilja õhtul uusi otsima minna kuna asjalikud poed olid juba suletud astusin sisse Prismasse ja võtsin sealt mingid Hellad mis seal olid.

Grafiit kattega, jäigad. Õudukad aga teevad oma tööd. Kummi peab sealt vist välja vahetama. Miks ma raamiga üldse võtsin? Põhjus lihtne. Seda kummi saab seal asendada ja kumm maksab 2EURi paar. Uued kojamehed (korralikud) alates 20EURist paar. Arvestades seda, et minu esiklaas on krobeline ja mõjub kojamehele nagu riiv juustule tundub otsus mõistlik. Talvel vaja raame hooldada ja töödelda aga see pole midagi. Lisaks see pori ja tolm linnatänavatel. Kojamehi on vaja vahetada rohkem kui korra aastas.

Kevadel peab kindlalt rooste asja käsile võtma. Palju pindmist roostet on tekkinud ja värv uste alt kooruma hakanud.

Sellised siis minu tegemised ja toimetamised.
Autol täitus siin mõni aeg tagasi 280 000km. Ümar juubel pole enam kaugel.

Turvalist Aastavahetust!

Lisatud failid
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#43

E Mär 25, 2013 14:55

Kui ma tegelikult juba selle SAABi endale soetasin siis märkasin, et pagasiruum on kuidagi niiske talvel ja vihmade ajal. Muretsesin, et äkki kere lekib kusagilt sest tihendid tundusid korras.
Nüüd ühel heal päeval asusin seda asja teravavamalt uurima. Selgus, et tagatuled lekivad. Tihend tagumiste tulede ja kere vahel oli mäda ja lekkis. Kruvisin tagumisd tuled küljest. Kuivatasin ja pukastasin kõik ära. Seal oli ikka toorelt soppa.
Mul oli kunagi ostetud vedelat tihendit. Valad kuhu vaja ja siis ongi tihend olemas. Ei liimi, ei roosteta ja saab vajadusel ära võtta kerge vaevaga. Tegin mõlemad tuled nõnda ja oligi probleem lahendatud.


Ühel heal päeval sõitsin Tallinnas ringi ja olin leidnud mingi terava asja oma kõrvalistuja poolse esimese rehviga üles. Parkisin SAABi ära ja hiljem minema sõites tundsin, et rool käitub imelikult. Peale seda märkasin, et auto on viltu. Jäin seisma ja läksin asja uurima. Oligi see mida kartsin - rehv tühi. Suuri purustusi ma ei märganud. Õnneks olin oma boonuspunktide eest Swedbangast endale omandanud mikro komressori. See lasi paari minutiga kenasti kummi täis. Ei kuulnud kuskilt susinat ega midagi. Vurasin kiiresti garaaži poole.
Teekond oli mingi 10km pikk ja rehv tühjemaks ei läinud. Vähemalt silmaga vaadates. Võtsin ratta alt ära ja lasin sellele 3bari sisse. Leidsin ka pisikese susina. Lasin lasnamäel mingis rehvitöökojas ära parandada. Tehti korda ja summaks tuli 3EURi. Normaalne.
Läksin koju, et asi korda saada ja oh häda. Tuliuus polt mille ma olin oma autole sügisel alla keeranud ei tahtnud kinni minna. Keerasin ja keerasin ning kinni ei jää. Keerasin siis selle välja. Mõtlesin, et äkki keere on maas või midagi ja nii kaks korda. Kolmas kord arvasin, et mis seal ikka keeran kaua keeran peab ju kinni keerama. Ning nii saigi see polt puruks keeratud. Lihtlabaselt käsitsi polt puruks. See peaks ju seda suurt ja rasket ratast hoidma...
Olin päris vihane. See polt sai soetatud ühest SAABi teenindusest.
Järgmisel päeval helistasin SAABi ühte teise teenindusse kust tahtsin probleemile lahendust. Nemad vastasid, et tegu pole margipõhise probleemiga ja soovitasid rehvittöökotta pröörduda. Äkki seal on õppinud mehed rootsi riistadega. Iseenesest loogiline ka :P
Mulle kargas pähe Vianor. Läksingi Peterburi mnt Vianori. Seal mehed kratsisid kukalt ja otsustasid proovida. Hakkama nad saidki. Kulus pea pool tundi ja raha küsiti alla 10EURi. Mul oli olemas, loodetavasti korralikum, asendus polt mille ostsin Mustamäe Fixusest ja see läks ka kohe alla.
Tuju kohe parem.
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#44

K Mär 27, 2013 12:17



Lisatud failid
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#45

L Apr 06, 2013 15:46

Mõtlesin, et kasutan pikka nädalavahetust ja tõrjun natuke seda roostet mis on vohama hakanud mu masina metallist kerel.
Värvi koorus juba päris korralikult ning vaatepilt oli kole.

Ma pole ise mitte kunagi keretöid teinud ja pole osalenud nende tegemisel ka. Tulemus ei tulnud küll ideaalne kuid seda va roostet sai tõrjutud ning silmale on auto ka nüüd ilusam vaadata. Seda küll kaugelt aga siiski ;)

Kasutasin siis järgmisi vahendeid:

KRUNT

Kuivab kiiresti ei lendu liigselt laiali ja ei tilgu. Värvuseks oli valge.


AUTO VÄRV

Värvikoodi järgi välja otsitud. Ei vajanud hiljem lakkimist. Mõnusa tiheda tekstuuriga. Katab hästi. Minul läks seda värvi 1,5 purki ja ma tegin mõlemalt poolt pool ust ja siis nipet näpet siit sealt.


SILIKONI EEMALDAJA

Sellega ma puhastasin alati kogu pinna enne värvimist ja enne pahteldamist.


ROOSTETÕRJE

Hea vedel. Mõeldud pintsliga kandmiseks. Kasutasin ukse sisemuses olevate keerukate nurkade töötlemiseks.


ROOSTETÕRJE II

Pidi olema üks parimaid vahendeid selles valdkonnas. Kasutasin kõige jubedamates kohtades ja välispindadel. Pihusti on ebatäpne võrreldes värvidega. Aga kannab mõnusa paksu kihi peale.


MUST VÄRV

Rooste vastane must Hammerite värv. Seda kasutasin pimedatel pindadel. Ukse sisemus, alumised ääred ja lõpuks siis terve katus sai sellega kaetud. Katusel oli nii palju täkkeid ja roosteseid plekke, et paha kakkas. Kuna ma arvasin, et äkki sinisest ei jätku siis lasin mustaga üle. Katus jäi ilusam kui enne.


PAHTEL

Oli koos kõvendajaga. Pidi segama väikesed kogused. Kippus 5minutiga ära hanguma. Üldiselt oli hea peale kanda ja hiljem töödelda. Kuivas kiiresti ja väga tugevaks.

Ma kiskusin kõik uksed lahti. Põhjus oli lihtne. Ma tahtsin täielikult eemaldada need iluliistud millede alt kõik mädanes ja kobrutas. Liistud olid ilusti musta silikoniga sinna kinni liimitud. Paras jant oli selle silikoni eemaldamine. Rooste sai puhastatud nii ukse seest kui väljast ning töödeldud.


Tagumine kõrvalistuja poolne uksepolster oli ühest kohast robustselt kinni lastud. Lausa puruks ja siis mingi kahtlase kitiga liimitud. Paras jant oli seda seal lahti saada. Kui lahti sain siis viskasin selle kruvi sealt kohe minema ja asendasin millegi normaalsega, et ikka peenema tööristaga lahti kruvida oleks võimalik.



Mäda igal pool. Üldiselt olid asjad veel normaalsed. Kõige koledam koht oligi see parempoolsel fotol kujutatud. Tagumise rattakoopa juurest ja ukse alt.



Värvimisek valmis


Valmis tulem


Lähedalt vaadata ehk ei kannata kuid sai vähemalt selle vastiku roostega rinda pista.


Lisatud failid
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#46

L Apr 06, 2013 16:05

Peale mõnusat nühkimist nii erinevate liivapaberitega, traatharjadega kui ka niiskete ja keemiliste lapikestega seal kitsukeses garaazis tuli auto ära pesta.
Survepesuga ja universaalsampooniga puhtaks. Rätikuga kuivaks ja siis kandsin käsitsi peale Turtle Wax Color Magic vaha.


Plastikosad töötlesin ka Turtle Wax seeria toodanguga


Kui kõik see keemia oli peale kantud tuli oodata selle täielikku kuivamist ja siis maha poleerida. Jällegi käsitsi. Oli kergelt tüütu ja natuke ebamugav kuid siiski. Auto säras kenasti.


Tolmusest garaazist õue pessu.


Paras ettevõtmine oli see kõik küll ja.
Sain kogemuse selles valdkonnas ja tõenäoliselt teistkorda tuleb juba palju paremini see asi välja.



Arvutused:
21.03.2011-01.04.2013
Maha olen vuranud rohkem kui 35 000 km
Ära on SAAB joonud rohkem kui 2788L kütust
Raha on SAABi lükatud rohkem kui 6731 EURi millest kütus on rohkem kui 3574EURi

Ilusat Kevadet Kõigile!

Lisatud failid
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#47

L Apr 06, 2013 16:15

Lisan siia oma kõik tankimised kuni aasta 2012 lõpuni. Siin on kõik tankimised eranditult. Pisike killuke minu SAABi kulude logist :)



Lisatud failid SAAB-NG900-KULUD.pdf (93.5 KB) 
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#48

L Mai 04, 2013 14:33

Sidur libised koledamat moodi :gun:

Sõitmine tekitab lausa meelehärmi. Nüüd jääbki parklasse kuniks leidub mingi mõistlik lahendus. Töökojas jubinate vahetus maksab roppu raha.

Kui keegi teab kedagi kes teab kedagi kellel siduriketas, korv kuuris niisama vedeleksid andke aga märku. Kuldsete kätega meistrimehest ka ära ei ütleks. Äkki saab kaubale
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#49

E Juul 08, 2013 13:23

Nagu ma enne juba pajatasin siis minu SAAB 900NG sidur oli natukene kulunud.
Tahtsin masina seisma jätta ja puha. Aga ei jätnud. Mul oli vaja sõita, naisel oli vaja sõita ja nii saigi mööda linna edasi tagasi libistatud.
Ühel kenal päeval tuli aga Tartu sõita. Mõeldud tehtud. Tartusse sõit polnud midagi erilist. Sai isegi seal ringi sõita ja asju ajada. Aga tuli kätte aeg millal pidime koos perega tagasi koju Tallinnasse sõitma. Mina mõtlesin, et võtaks selle Piibe mnt. et see on selline kõrvaline ja rahulik seal saab sidurit rahuiga libistada. Nõnda saigi tehtud.
Marsruut oligi rahulik. Polnud palju autosid kellele jalgu jäin. Tundus juba, et veab ja saab libedalt koju sõita. Ilma igasuguse sõimuta ja näpu näitamisteta - minu suunal siis :)
Aga oh häda. See marsaruut oli kole mägine. See üles alla vuramine ei mõjunud, niigi kehvas seisus, sidurile sugugi hästi ja mägi talle ka saatuslikuks sai.
Keset mäge käis jõnks ja pisike suits tõi siduri haisu ninna. Oligi sõit sõidetud. Käik enam sisse ei läinud ja õnneks sisse ka ei jäänud. Mootor töötas ikka kenasti ja töötab ka siiamaani kenasti.
Helistasime abi välja ja jäime seda ootama. Ise tagasin seniks aga julgeoleku kohapeal. Ohukolmnurk sai välja veetud ja vest selga pandud. Lasin autol mäest tagasi alla veereda, et see paremini ära parkida.
Tänu heale sõbrale saime 140km köieotsas Tallinna vurada.
Head inimest oodates jäi vaid üks masin seisma ja küsis ega abi vaja ei ole.
Reis mida sai alustatud juba enne kella 20:00i sai lõpule viidud alles 03:00.






















Lisatud failid
T_K
Postitusi: 31
Liitunud: T Dets 07, 2010 12:12
Asukoht:
Auto:

#50

E Juul 08, 2013 13:37

Kuna auto oli puru ja nii kui nii oli plaanis soetada uus või uuem masin tuli alustada otsinguid.
Lähtuma pidi päris mitmest asjast ja valik oli raske. Pidin arvestama naisega, lapsega ja kogu nende nodiga.
Mina muidugi võtsin läbi kohe kõik Aerode kuulutused kuid nende võimsad mootorid sobivad ainult inimestele kellel pole vaja nodi vedada. Näituseks lapse vanker, lapse mängukannid ja lademeis mähkmeid :D
Vaatasin kasutatud masinaid ja uusi. Otsisin odavaimat. Pidevalt oli säästufilter ees.
Käisin autosid ka vaatamas. Osad haisesid koera kuse järgi, teiste puhul jälle müügimees hämas. Keerutajad ja hämajad mulle ei meeldi. Eriti jube on selle juures veel see, et neid veiderdajaid leidub ka ametlikes esindustes. Mida see veiderdamine tähendab? Seda, et ei öelda otse välja mida see masin üle ja läbi elanud on. Ise peab ikka seda VIN koodi uurima ja pagasiruumist selle reg.nr. välja nuhkima, et tausta uurida ja puurida.
Kasutatud autode valik viskas juba kopa ette ja nii saigi endale tuliuus liikur soetatud.
Minu esimese auväärse masina SAAB 900NG vhetas välja Honda CR-V




Pea 3000km olen juba sõitnud ja rahul. SAAB seisab uhkelt vanemate maja ees ja ootab uut sidurikomplekti mis on hankimises. Kui SAABi korda saan siis see jääbki vanemate teenistusse kui ei saa siis läheb varuosadeks ja metalli.
Vot selline lugu.

Edu ja ilusat suve!

Lisatud failid
Vasta