Saab 900 S, 1997, RandomHero

Vasta
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#1

T Juul 12, 2011 0:52

Tervist,

olen juba pool aastat siitsamast foorumist ostetud saabiga ringi vuranud, aeg siis ka teema ära teha.

[IMG]http://i60.photobucket.com/albums/h10/randomhero5_album/0923507104acd6_m.jpg[/IMG]

Edasi liigutab Saabi 2.3 vabalthingav, rataste ja mootori vahel on manuaalkast. Konditsioneeri on mingid naljatilgad viimase kui detailini ära kangutanud küljest, ainult paar kinnitust pidi alles olema. 3.5 akent sõidavad elektriga, katuseluuki ega muid vigureid pole.

Sisu on hele riie, mis vaatamata vanusele ja läbisõidule näeb veel väga hea välja. Gasilt sain päranduseks ka 12-tollise subwoofweri koos võimuga, muidu poleks autos nii mahlakat helisüsteemi. Kaasa sain veel ka katusereelingud, jooksu talvekumme ja päris palju muud huvitavat, näiteks kolmemeetrise teleskoopõngeridva, mille avastasin 2 kuud hiljem.

Ei mäletagi, kuidas teema peale sattusin, aga kasutaja Gas müüs oma 1997 aasta saabi ja nii saigi vaatama mindud. Kõik neli ust olid roostes ja sumbuti tegi hirmsat häält. Aga kuna mootor ja kõik muu tundus tahe ja hind oli pärast maki võrra alla tingimist juba pool turuhinda, saigi sellega kuidagi koju sõidetud. "kuidagi" just seepärast, et talvesaabas ei mahtunud keskutnneli ja piduri vahel gaasi vajutama.

Esimese asjana andsin auto ühe sõbra kätte, kes 200€ eest töötles ja värvis üle kõik 4 ust liistust allapoole + korraline hooldus, õlid jne ja kes ka sumbuti lörinat vähemaks keevitas.

Umbes nii kaks kuud tagasi tekkis esisilda pidurdamisel ja kiirendamisel kolks. Kuna vahepeal läks autot vaja korra 2 nädala tagant, venis asja uurimine. Kui ratast üles tõstsime, tundus põhjus ilmselge - rooliots loksus ohtlikult. Selle käändteljest eraldamine võttis 3 päeva, kangutamisega sai üks cm paksune raudtala ja isegi käändtelje n-ö "käsi" kõveraks väänatud. Lõpuks tuli välja puurida.

Kolks jäi aga visalt alles. Sai siis Audacerisse viidud, kus diagnoositi, et õõtsapuksid räbalateks, esivedrud puruks ja tagumised puksid samuti räbalad. 300€kergem ja aamen sellega, sellist tööd ei tahaks egai saaks ise ette võtta.

Kolks on aga kahjuks osadel tingimustel ikka veel alles, palju vaiksem küll. Audacerist öeldi, et kangutati ja proovisõideti, nemad aru ei saa, milles asi.

Mind ei väsi hämmastamast kütusekulu, jala ja võimsuse suhe. Ikka veel lörisev summuti lisab jalale raskust, tallinn-tartu-tallinn + tartus sees 60-70km ja keskmine kulu tuli 7.2 sajale. 470km ainult linnas ja mitte just kerge jalaga sõitmist läbiti 51 liitriga ehk siis 10.8 linnasõidul.

vead:
> Kõige rohkem muret teeb siiski see salapärane kolks esisillas.
> sumbuti on lapitud ja löriseb
> kere värv. Gasi fotodel näeb ilus ja värske välja, aga vist mindi viimase poleerimisega liiale, kogu auto näeb välja nagu üks suur hunnik kriimustusi ja on kuivalt üsna matt.
>keegi varasem omanik on kõikide stangenurkadega seinu kobamas käinud.
> üks aken ei liigu
> mingi vigin salongist
> tagaluugi amordid hoiavad küll luuki üleval, aga salongist avada ei saa ja iga teine võõras lööb kogemata luugi kohutava lärtsakaga kinni.

head:
> omades (siiani) esimese autona rover 827 kupeed, on ikka vägev tunne, kui saad auto juurde minna, pulti näidata, võtit anda ja sõita, ilma et peaks kartma, et midagi jälle kohe katki läheb.
> üliodav ostuhind ja mõistlik ülalpidamiskulu
> eelmainitud kütusekulu
> ruumi piisavalt
> võimalus nalja teha "sellega saadan ma kolm hondat romulasse, enne kui stange küljest kukub" ehk siis tallinna mõnikord laushullumeelses liikluses julge sõita.

Ise pole pilte teinud, seega lingin Gasi teemale. Kahjuks ei näe auto enam üldse nii värske välja. http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=10424#
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#2

N Aug 18, 2011 21:15

saabikul nüüd uus keskmine ja tagumine väljalaskeosa. Hoopis tsiviliseeritum on sõita ja GASilt päranduseks saadud subwooferit võib ka tasasemaks keerata, kuuleb muusikat ilmagi.
Rooli ja istme vaheline tihend sai lahti oma vahtralehtedest. :head:
Pole head halvata, olematu nähtavuse ja väga märja tee koosmõjudel õppisin tundma fenomene nagu alajuhitavus ja vesiliug. Esimene vasak ratas kohtus äärekiviga umbes 20km/h pealt, nüüd on veljeservas täke ja lisaks esisilla paremale osale krõmpsub nüüd ka vasakpoolne.
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#3

T Dets 06, 2011 21:09

Käisin täna saabikut ülevaatuspunktis näitamas. Prelüüd: Kontrollin maja ees tulede töötamist - parem suunatuli ei vilgu, vihastan veel saabi inseneride peale, et katkise tule puhul ei hakka armatuur kiiremini "tiksuma". Suur oli üllatus kui bensiinijaamas parandada tahtsin - pirn ühestükis juhtme ja pesaga oli lihtlabaselt lambipesast välja kukkunud ja vilkus kusagil raamivahel.

Kohapeal meister mõistatas tükk aega, miks kompuuter "brakelight failure" näitab kui peeglitest vaadates pidurituled säravad. Ikka veel seesama üks läbipõlenud pirn tagaluugil. Peaks kunagi ette võtma, aga laiskus ei lase ja sõitmist ei sega.

Palju kurjem oli aga auto alla vaatamine - üks suur polt, mis hoidis esivedrustust raami küljes kinni, oli lihtlabaselt lahti. Ei tea, kas Audaceri mehi on mõtet süüdistada selles, nemad käisid viimati seal kangutamas, ehk on ise lahti loksunud.

Rohkem vigu ei leitud, tuled vahtisid kõõrdi aga meister keeras need ka kohe sirgu. Homme lähen tüütan Opelaasi mehi, pole küll õige firma, aga sellises kenas lörtsis ennast auto alla ei kutsu ja opelaas asub üle tee.
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#4

K Mär 21, 2012 11:07

Sillaprobleemi ajutine lahendus sai lõpuks püsivalt ära lahendatud - paremal uus õõts, vasakul uus rooliots. Enne oli sõites tunne, et kõik koodid auto all peksavad üksteist, nüüd on mõnus sile sõita. Mittetöötava tagumise parema akna põhjuseks osutus lihtlabaselt lahtitulnud juhe. Uus salongifilter ja kojamehed ka - mõtlesin, et noh, läheb ehk natuke paremaks. Reaalselt pidi enne kohapeal mitu minutit ventilaatorit põhjas hoidma, et kasvõi natuke näha, küljeaknad jäidki uduseks. Nüüd sahiseb 1 peal ja aknad nagu kristallist. Soovitan kõigil see pisike kulutus teha.

Autot tagastades ja salognifiltrit installeerides avastas sõber järgmise probleemi: http://kjfd.eu/dump/saab.jpg
Kui tõenäoline on, et amort nüüd läbi kapoti tuleb? Kuna sai suvepuhkuse piletid just ära ostetud, pole järgmise palgapäevani remontimine võimalik kahjuks.
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#5

N Sept 20, 2012 16:01

Eelnevas postitutses näidatud amordipadi juba tükk aega uue vastu vahetatud, uus õli mootori sees.

Audaceris hoiatati aasta tagasi, et bensupaak püsib armastusega kinni, jaanipäevalt koju sõites sai armastus otsa. Alguses mõtlesime, et autos 5 paksu meest, ju on tagavedrustus väsinud ja ratas käib koopasse. Järgmisel päeval oli vaja tallinnast põlva taha sõita ja isegi kergema koormaga kostus tagant krabinat. Aga kuna kõik rattad püsisid all ja sõita oli vaja, sai ka sõidetud. Kohapeal avastasime, et paagivits jooksis kolinal mööda maad ja paak ise istus tagasilla peal. Kuna ära kukkuma ta sealt ei mahtunud, sai samamoodi 240km tagasi sõidetud. Uued vitsad nüüd juuli algusest saadik.

Praeguseks probleemiks on, et suure hulga sillatööde järel vahivad kõik rattad eri suunda ja rool kisub paremale. Tuleb sillapinki otsida. Lisaks hakkab üks akujuhe väsima, paar korda on juhtunud, et kogu auto elekter kaob ära, pärast juhtme loksutamist on aga tagasi tulnud.
RandomHero
Postitusi: 83
Liitunud: K Juul 07, 2010 13:08
Asukoht:
Auto:

#6

E Sept 24, 2012 17:22

Saabik jäi minust Tartusse. Akutuli oli end juba varem ka paar korda näidanud, aga alati selleks ajaks, kui oskajam sõber linna tuli, ära kadunud. Lisaks tundus, et klemmide korralik puhtakshõõrumine aitas mõneks ajaks.
Sai siis tartusse sõidetud, kõik ilus, isegi Check Engine kadus vahelduseks armatuurist ära. Järgmine päev viskasin sõbrale võtmed, kellel oli vaja kodus käia, juhuse läbi pandi mind teise auto rooli samal ajal. Helistab siis poole tunni pärast kurva häälega sõber ja annab teada, et Saab suri keset sõitu maha, käima enam ei lähe ja midagi teha pole.
Andsime krokudega särtsu, saime umbes kilomeetri sõita, kuni jälle kustus. Lükkasime Saabiku risti kardirajale ja jätsime esialgu sinna. Pärast sai krokudega piisavalt laetud, et sõbra poole sõita, aku laadima pista ja nõutult kapoti alla vaadata. Tundub, et kas genekas või juhtmestik on ära surnud, igatahes tagasi tallinnasse sain mina ja mu 4 kaassõitjat bussiga.
Vasta