Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Suvel Tallinnast startides tegin tripi Narva, Sankt-Peterburg, Murmansk (koos kõige vahepeale jäävaga), Kirkenes, Nordkapp, Helsingi, Tallinn.
Õnneks ei juhtunud vaatamata Venemaa põlde meenutavatele teedele midagi. Ka kõik miilitsale altkäemaksuks mõeldud 5 eurosed jäid alles... ma tean, ise ka siiani ei usu.
Kaasas oli kaks varurehvi, käsivints, mõned prussid, ports mutrivõtmeid, kanister kütusega ja mootoriõli. Enne seda sai Mersu Sprinterile põhjalik hooldus tehtud.
Õnneks ei juhtunud vaatamata Venemaa põlde meenutavatele teedele midagi. Ka kõik miilitsale altkäemaksuks mõeldud 5 eurosed jäid alles... ma tean, ise ka siiani ei usu.
Kaasas oli kaks varurehvi, käsivints, mõned prussid, ports mutrivõtmeid, kanister kütusega ja mootoriõli. Enne seda sai Mersu Sprinterile põhjalik hooldus tehtud.
Pane lõpuks see aero sari külge millest maitea kaua rääkinud juba oleme
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kirjutan vahepeal siis jälle. Sai siin mõnda aega tegeletud auto müümisega. Aga paistab, et lõin ikkagi vedelaks. Müümise isu kadus nüüd pikaks ajaks ära. Eks see pisik teeb kehas ikka oma töö.
Jõulude eel sai ka korra Jaotusvõrkude autoga "paaritatud". Esituli vajab vahetamist ning stange sai väikseid värvikahjustusi.
Muideks, kui kellegil vedeleb kusagil parema esitule plastikust osa, siis võib karjuda. Oleksin kindlasti huvitatud.
:drive:
Jõulude eel sai ka korra Jaotusvõrkude autoga "paaritatud". Esituli vajab vahetamist ning stange sai väikseid värvikahjustusi.
Muideks, kui kellegil vedeleb kusagil parema esitule plastikust osa, siis võib karjuda. Oleksin kindlasti huvitatud.
:drive:
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Varsti* saabuv kevad toob jälle päevakorda tuleviku plaanid. Esimene asi oluline asi oleks kindlasti pihustid. Kardan, et juba praegu mängin nendega vene ruletti. Võimalik, et istuvad mul suht tihti 100% lahti. Seega peaks suurematesse investeerima. Praegu proovin leida odavaimat pakkujat, kes "matched flow" suudab garanteerida.
Juba mõnda aega on tehtud ka fine tuningut praegusele softile ning varsti saab alustada ka välitestidega. Kuna aga mitsu max on korra juba saavutatud, siis peaks hakkama ka uue turbo peale mõtlemist. Ei ole mõtet seda mitsut ka seal 1,5Bar peal kiusata. Ostaks GT28 aga kohe mitte ei taha loobuda sellest madalast otsast. Vägisi kisub mõtted bi-turbo peale. T17 ning GT28RS sümbioos oleks täitsa seksikas:evil:. Automaatkast loomulikult ei arva sellest ainukesena midagi.
*Aknast välja vaadates tundub nagu elaksime igaveses jääajas...
Juba mõnda aega on tehtud ka fine tuningut praegusele softile ning varsti saab alustada ka välitestidega. Kuna aga mitsu max on korra juba saavutatud, siis peaks hakkama ka uue turbo peale mõtlemist. Ei ole mõtet seda mitsut ka seal 1,5Bar peal kiusata. Ostaks GT28 aga kohe mitte ei taha loobuda sellest madalast otsast. Vägisi kisub mõtted bi-turbo peale. T17 ning GT28RS sümbioos oleks täitsa seksikas:evil:. Automaatkast loomulikult ei arva sellest ainukesena midagi.
*Aknast välja vaadates tundub nagu elaksime igaveses jääajas...
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Sel nädalavahetusel otsustas siis 3. silinder 10x teistest rohkem detoneerima hakata. Naljakas on see, et detoneerib just ca 2000rpm juures ja vaakumis olles. Hetkel pole jõudnud veel põhjuseid otsima hakata. Kange tahtmine on mootor lahti kiskuda ning sisse piiluda. Praegu takistab mind veel see, et tõenäoliselt ma seda tagasi kokku enam ei saa:D. Varuautod ka kõik sõidus.
Klapiklõbinat kuulda ei ole. Äkki kellegil on ideid?
Klapiklõbinat kuulda ei ole. Äkki kellegil on ideid?
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Vahepeal sai siis pisut finetuningut tehtud:
Peale läks täiesti uus soft, mis sai nullist kokku vorbitud. Vana hakka ära tüütama oma -02 mudeli kiiksudega. Esialgu oli siin probleeme vajaliku boosti ja airmassi saavutamisega, kuid see lahenes wastegate regullimisega. Oli baseboost mul mingil põhjusel 0,35bar. Sai tõstetud ilusti 0,65 peale, mis peaks hetkel täitsa mõitslik olema. Softivahetusega sain lahti ka kunagi sisseprogetud "launch controllist", mis aeg ajal närvidele käis ja tänu laiskusele eemaldamata jäi.
Kalibreeritud sai ka originaal boosti seier. Näitas ta mul maksimaalseks ainult punase algust . Väänasin selle ikka lõppu välja, nagu peab.
Tühikäigupöörded sai rõõmsalt 950rpm peale tõstetud. Vibratsioon kadus pea täielikult. Õrnalt on kuulda ainult kondipumba undamist. Max. pöörded langetasin 5000rpm peale, kuna see viimane tuhat tundus mõttetu pinistamine. Mitsu ei puhu ka seal enam midagi mõistlikku.
Sai ka vahetatud tuntud tavotti juures mootoripadi. See omakorda vähendas vibratsiooni.
Logimise andmed pakkusid 0,35bar baseboosti juures 305,2hp@5753rpm. Väänet vastavalt siis 427Nm@3720rpm. Proovin nüüd vaba aja tekkides ka korraliku baseboostiga proovida. Enne pean veel pisut softi lahjemaks tegema. 1,5bar praegu tuleb liiga kergelt:evil:
Peale läks täiesti uus soft, mis sai nullist kokku vorbitud. Vana hakka ära tüütama oma -02 mudeli kiiksudega. Esialgu oli siin probleeme vajaliku boosti ja airmassi saavutamisega, kuid see lahenes wastegate regullimisega. Oli baseboost mul mingil põhjusel 0,35bar. Sai tõstetud ilusti 0,65 peale, mis peaks hetkel täitsa mõitslik olema. Softivahetusega sain lahti ka kunagi sisseprogetud "launch controllist", mis aeg ajal närvidele käis ja tänu laiskusele eemaldamata jäi.
Kalibreeritud sai ka originaal boosti seier. Näitas ta mul maksimaalseks ainult punase algust . Väänasin selle ikka lõppu välja, nagu peab.
Tühikäigupöörded sai rõõmsalt 950rpm peale tõstetud. Vibratsioon kadus pea täielikult. Õrnalt on kuulda ainult kondipumba undamist. Max. pöörded langetasin 5000rpm peale, kuna see viimane tuhat tundus mõttetu pinistamine. Mitsu ei puhu ka seal enam midagi mõistlikku.
Sai ka vahetatud tuntud tavotti juures mootoripadi. See omakorda vähendas vibratsiooni.
Logimise andmed pakkusid 0,35bar baseboosti juures 305,2hp@5753rpm. Väänet vastavalt siis 427Nm@3720rpm. Proovin nüüd vaba aja tekkides ka korraliku baseboostiga proovida. Enne pean veel pisut softi lahjemaks tegema. 1,5bar praegu tuleb liiga kergelt:evil:
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2337
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Möhhh? Rõhku ei ole aga obeseid on 305,2tk??? Arumaisaa!!!??? Või pean uuesti korrutustabelit õppima hakkama? St. Ei kõlba algkooli lõpetama?Logimise andmed pakkusid 0,35bar baseboosti juures 305,2hp@5753rpm.
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Softis oli rõhk lakke lükatud, wastegate aga kiskus maha. Tulemuseks oli selline poolepussune rõhk. Polnud võimalust baseboosti mõõta, kuna olin maal. Ei tahtnud nii ehku peale ka tõstma hakata.
EDIT: max. pööretel puhus mitsu ikkagi 0,85bar välja aga airmass oli juba piisavalt suur, et hobujõude tagada...
EDIT2: Valem hp saamiseks = (airmass/3,1)*hetke pöörded/7200
Minu airmass oli 5723 juures 1189mg/c.
Hobujõududega on nagu päris ok. Vääne oli see, mis tulemata jäi. 450-460Nm on paras vääne ikka:P
EDIT: max. pööretel puhus mitsu ikkagi 0,85bar välja aga airmass oli juba piisavalt suur, et hobujõude tagada...
EDIT2: Valem hp saamiseks = (airmass/3,1)*hetke pöörded/7200
Minu airmass oli 5723 juures 1189mg/c.
Hobujõududega on nagu päris ok. Vääne oli see, mis tulemata jäi. 450-460Nm on paras vääne ikka:P
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Niisiis...
Kuna lamell minu autole ikkagi suvel kuhugi ei kõlba, siis sai alla pistetud Michelin Pilot Sport 2. Rehvi mõõt nagu ikka 225/45 R17. Kiiruse indeks on Y, seega saab ka Kiltsil 300km/h sõita.
Continentali lamellidel on kole komme suure boostiga lihtsalt alt ära väänduda. Paar korda võttis ikka päris jahedaks, kui auto teise käiguga 120 pealt järsu põike tegi. Eks see pehme segu ole ka põhjus. Pidamine ise enamjaolt oli suhteliselt mõistlik. 2. käiguga väga naljalt ratast ringi ei saanud. Kuigi 500Nm juures(ilma BPC klapita) käis ka see täiesti tühja. Aga noh, igapäevaselt nii ei sõida ju.
Pilot Sport 3 ei ostnud selle pärast, et seni pole leidnud veel usaldusväärseid teste. Tuli ta ju alles see aasta välja ning nii varajases staadiumis ei oska keegi midagi kosta.
Eks siis, kui laki saan rahulikult maha sõidetud ning paar korralikku tõmmet tehtud, oskan ka hinnangu neile anda;)
EDIT: Niipalju oskan praegu kommenteerida, et Y kiirusindeksi kohta on üllatavalt vaiksed rehvid...
Kuna lamell minu autole ikkagi suvel kuhugi ei kõlba, siis sai alla pistetud Michelin Pilot Sport 2. Rehvi mõõt nagu ikka 225/45 R17. Kiiruse indeks on Y, seega saab ka Kiltsil 300km/h sõita.
Continentali lamellidel on kole komme suure boostiga lihtsalt alt ära väänduda. Paar korda võttis ikka päris jahedaks, kui auto teise käiguga 120 pealt järsu põike tegi. Eks see pehme segu ole ka põhjus. Pidamine ise enamjaolt oli suhteliselt mõistlik. 2. käiguga väga naljalt ratast ringi ei saanud. Kuigi 500Nm juures(ilma BPC klapita) käis ka see täiesti tühja. Aga noh, igapäevaselt nii ei sõida ju.
Pilot Sport 3 ei ostnud selle pärast, et seni pole leidnud veel usaldusväärseid teste. Tuli ta ju alles see aasta välja ning nii varajases staadiumis ei oska keegi midagi kosta.
Eks siis, kui laki saan rahulikult maha sõidetud ning paar korralikku tõmmet tehtud, oskan ka hinnangu neile anda;)
EDIT: Niipalju oskan praegu kommenteerida, et Y kiirusindeksi kohta on üllatavalt vaiksed rehvid...
natuke targutaks, kiirusindeks ei tohiks rehvi heli seisukohalt m6jutada, kuna sama mustriga rehv v6ib olla erineva kiirusindeksiga ehk siis tugevam peaks olema rehvi toestus ja struktuur, et v2ltida suurel kiirusel tekkivat rehvi nn paisumist (rehvi diameeter suureneb) ja parandada juhitavust.
AGa v6in ka eksida
AGa v6in ka eksida
Võimsust pole kunagi piisavalt
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
To daags: Suurema kiirusindeksiga on tõesti küljetoestus ja struktuur tugevam. Paljudel suurtootjatel on ka kummisegu pisut erinev. Tänu sellele ongi müratase suurem. Pole küll enamikule märkimisväärne suurenemine, kuid mul hell kõrv.
Allar88: Sild peaks täita eeskujulikus seisukorras olema. Eks näeb, kas rehvivahetusega asi paranes...
Allar88: Sild peaks täita eeskujulikus seisukorras olema. Eks näeb, kas rehvivahetusega asi paranes...
- Jupats
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Niisiis täna sai pihta hakatud auto lammutamisega. Praktiliselt terve sisselase sai pulkadeks võetud. Radikas ja intercooler käis maha, samuti kõik andurid. Eesmärgiks oli IC puhastamine ning juba aastaid kummitanud lekke leidmine.
Intercooler oli seest ikka masendavalt must. Läbilastud bensiin oli ikka täiesti tökat. Aga 4 korda bensiiniga läbi pestes läks ikka suht läikima. IC jahutusvõime viimasel ajal oli ikka suhteliselt kehva. Nüüd sai ka siis põhjustaja ära nähtud.
Lekket siiski tuvastada ei õnnestunud. Homme, kui kokku hakkan asju lappama, määrin kõik lõdvikute ühendused paksult silikoonmäärdega kokku. Siis saab pärast välistada ühenduste lekkimise.
Sportfilter sai läikima löödud ning hunnik sensoreid ka ära puhastatud.
Ees on ka veel see vahva hetk, kui Jupats seda kolihunnikut kapoti alla tagasi toppima hakkab. Seb saab kindlasti terve sõnaraamatu jagu roppusi kuulda.
Pilte ka:
Intercooler oli seest ikka masendavalt must. Läbilastud bensiin oli ikka täiesti tökat. Aga 4 korda bensiiniga läbi pestes läks ikka suht läikima. IC jahutusvõime viimasel ajal oli ikka suhteliselt kehva. Nüüd sai ka siis põhjustaja ära nähtud.
Lekket siiski tuvastada ei õnnestunud. Homme, kui kokku hakkan asju lappama, määrin kõik lõdvikute ühendused paksult silikoonmäärdega kokku. Siis saab pärast välistada ühenduste lekkimise.
Sportfilter sai läikima löödud ning hunnik sensoreid ka ära puhastatud.
Ees on ka veel see vahva hetk, kui Jupats seda kolihunnikut kapoti alla tagasi toppima hakkab. Seb saab kindlasti terve sõnaraamatu jagu roppusi kuulda.
Pilte ka:
Alati kui ma näen kedagi miskit sellist oma autoga ettevõttmas hakkavad sõrmed sügelema, tekkib hirmus tahtmine ise miskit ettevõtta Pildipealt tundub see nii lihtne ja tore, justkui ameerika perefilm, ei ole kukkuvaid kruvisid ja katkiseid plastik kõrvu, ülejäävaid detaile...
- Homersimpson
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
JÕUDU Kui juba lammutad, siis keera pasunad ka pampri alla peitu .... Jahutab paremini