Nonii, nüüd on põhjust tere ka siin teemas öelda
Et siis eile käisime naisega Tartus mööda automüügiplatse kolamas ning ei saa salata, tegelikult oligi mõtteis üks konkreetne aparaat, millele pilk peale visata- loomulikult oli see SAAB 9-5, seesama, millest jutt ka praegu käib
Sai vaadatud- näpitud ka teisi autosid, kuid pean tunnistama, et muud marki autode peale pilk pikemalt peatuma ei jäänud, ei BMW, Audi ega VW- eks nendega on see asi ka, et neid on terve ilm täis ja tahtsin midagi erilisemat, vähemalt Eesti oludes
Ühel automüügiplatsil hakkasin ühe müügimehega ka suht niisama mulisema, see küüris parasjagu mingit Volvot ning kui jutt Saabidele läks, küsis ta, et kas olen kidel, et ma seda õnnetust kaela tahan jne. Ma ei tea, kas tema eesmärk oli midagi muud pähe määrida või mis iganes, kuid jäin siiski omale kindlaks ning isegi kripeldust ei tekkinud, et krt äkki peaks ikka muud vaatama
Aga nüüd veidi lähemalt.
Tegemist siis tumehalli (veidi pruunika tooniga) metallikuga värvitud 2001. aastal tehasest välja veerenud Saab 9-5 Aero sedaaniga, mida liigutab edasi 2.3-liitrine 169kW võimsusega neljapütane turbomootor (minu elu esimene "vilepill", täitsa mõnus esmamuljete põhjal), mootorist ratasteni viib selle jõu 5-käiguline manuaalkast.
Sisustusest ja muust varustusest: helebeež nahksisu (samuti esimene nahksisuga auto mu elus), kiirusehoidja, kliimaautomaat, el. aknad-peeglid muidugi, esimesed istmesoojendused ning muud vidinad, mis pea elementaarsed on enamus autodel.
Pill on Eestis olnud umbes kaks ja pool aastat, toodud ta Rootsist, Eestis on käinud korra ka Audaceris, Rootsi arved on ka kõik autos olemas jne.
Igatahes mootor töötas ilusti vaikselt, minek oli hea ja auto ise mugav, kahjuks ei oska ma sel teemal suuremat sõna veel võtta, kuna Tartust Pärnusse tagasi sõitis mu kallis naine:drive:, ise kärutasin ma vana hea 530ga koju, eks need muljed ka veel tulevad
Kella peal on 255.000km, see VÕIB isegi olla õige, arvestades kunagisi Rootsi sissekandeid hooldusraamatusse ja töökoja arveid, kuid ega see polegi nii oluline, tähtsam on auto korrasolek ja vähemalt hetkel ei nurise
Igatahes esimesed kõhklevad-kahtlevad arvamused naise poolt on asendunud rahuloluga ja hakkame siis nüüd tegelema "turbiin-aeroobikaga" (Turbo Aero )
Üks seik veel tuledega seoses- kuigi oleks tahtnud Xenon-tuledega autot, on naise arvates ka halogeentuled vähemalt E34 kerega BMW omadest kordi paremad (jah, bemmil on kehvad tuled tõesti), ka udukad olid jube valged, mingi aeg ka udukad põlesid, kuid nende peale vilgutati mitmeid kordi ja nagu naine ütles, mingeid nuppe ta kuskil näppis ja kustu ta need sai
Pilte panen veidi hiljem kui ARKis käidud, auto minu nimel ja auto pestud
Ahjaa, paar väikest asja veel- esiteks: mingi aeg keegi küsis, et miks ikkagi SAAB, mille peale ma vastasin, et see on ainuke sõiduauto maailmas, millel on minu lemmikmargi- SCANIA- logod külge kleebitud
Teiseks, eilse seisuga oli minu eelmisest, praegugi kasutuses oleva BMW 530 ostust oli eilse seisuga möödas 7 aastat ja 3 päeva.
Praegu lõpetuseks nii palju, et siin korduvalt mainitud "saabism" võib tõesti olla nakkav, arvan küll nii, et 9-5 näol on tegu ühe ääretult mugava, kiire ja ilusa, eest ka agressiivse väljanägemisega, nakkava autoga
Terv, AARE530
Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Päris mõnus lugemine ja hästi positiivne emotsioon.
Midagi sellist nagu kui kunagi sai esimene 9-5 ostatud;)
aga minu arvamus on, et tavatuled on 9-5 puhul paremad kui xenonid.
paned uued pirnid sisse ja klaasid puhtaks ja suurepärane valgustatus!
Midagi sellist nagu kui kunagi sai esimene 9-5 ostatud;)
aga minu arvamus on, et tavatuled on 9-5 puhul paremad kui xenonid.
paned uued pirnid sisse ja klaasid puhtaks ja suurepärane valgustatus!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Nonii, hakkame siis otsast pihta taas, vabandan, et venis piltidega, käisin maal vanemate juures, kuid auto sai enne pestud ning ka mõningad pildid klõpsutatud
Rain, sulle niipalju, et elu ongi täis üllatusi, kui sa veel ei tea
Nüüd aga siis lubatud pildid, et mõni mind tühikargajaks ei peaks
Nüüd olen siis saanud sadakond kilomeetrit kogeda Saabi mugavust ja juhitavust- peab tunnistama, et müra tuleb "viiesest" rohkem sisse, kuid see üldjoontes ei häiri, kuna auto ise ju hea
Minek on hea, vabalthingava, pea sama võimsusega väikse V8-ga võrreldes on tõmme tunduvalt teravam, kuid samas pean ka tunnistama seda, et R4 surin on veel harjumatu, harjunud ju viimastel aastatel V8-t kuulama, aga see pole siiski teab mis kole argument- nagu ütlesin, auto ise on ju hea
Ning lõpetuseks praegu üks pilt Saabide ühest "tüüpveast", mis tuleks kiiremas korras välja vahetada
EDIT: Piltide suurus veidi söödavamaks tehtud
Rain, sulle niipalju, et elu ongi täis üllatusi, kui sa veel ei tea
Nüüd aga siis lubatud pildid, et mõni mind tühikargajaks ei peaks
Nüüd olen siis saanud sadakond kilomeetrit kogeda Saabi mugavust ja juhitavust- peab tunnistama, et müra tuleb "viiesest" rohkem sisse, kuid see üldjoontes ei häiri, kuna auto ise ju hea
Minek on hea, vabalthingava, pea sama võimsusega väikse V8-ga võrreldes on tõmme tunduvalt teravam, kuid samas pean ka tunnistama seda, et R4 surin on veel harjumatu, harjunud ju viimastel aastatel V8-t kuulama, aga see pole siiski teab mis kole argument- nagu ütlesin, auto ise on ju hea
Ning lõpetuseks praegu üks pilt Saabide ühest "tüüpveast", mis tuleks kiiremas korras välja vahetada
EDIT: Piltide suurus veidi söödavamaks tehtud
"Nüüd olen siis saanud sadakond kilomeetrit kogeda Saabi mugavust ja juhitavust- peab tunnistama, et müra tuleb "viiesest" rohkem sisse, kuid see üldjoontes ei häiri, kuna auto ise ju hea "
Siin on mingi vasturääkivus sees, ilmselt tahtsid öelda, et Saabis müra rohkem?!
Siin on mingi vasturääkivus sees, ilmselt tahtsid öelda, et Saabis müra rohkem?!
Ei saa ka mina muudmoodi kui pean oma arvamuse avaldama. Väga kena masin tundub olevat. Eriti sümpaatne näib tagatiib
Kirjutatu ja nähtu järgi tunudb, et sattus headesse kätesse - henasti puhas nii väljast, kui seest.
Kütust paaki ja turvalist madallendu!
Kirjutatu ja nähtu järgi tunudb, et sattus headesse kätesse - henasti puhas nii väljast, kui seest.
Kütust paaki ja turvalist madallendu!
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Hommik!
Eks katsub seda autot ka edaspidi korras hoida ikka, ei meeldi rondid, pole kunagi meeldinud ja ei hakka ka meeldima. Eks selle autoga läheb samamoodi nagu mu BMWga, mis ei ole 7 aasta jooksul kordagi veel pesulas käinud, samamoodi nagu ka Saab sai esimese pesu mu hoovis
Jutuga auto juurde minnes- tagatiivaga on see asi, et tõesti, ka mulle naisega see tagatiib meeldis ja meeldib, kuidagi annab autole sportlikkust ja veidikene ehk agressiivsustki juurde. Tiib aga tuleb arvatavasti kevadel mingi aeg küljest ära võtta, kuna ühe tiivakinnituse servast annab rooste endast õrnalt märku, hästi vähe küll, kuid siiski. Eks see rooste tuleb tiiva kruvi augu servalt. Loomulikult ei jääks see tiib kusagile nurka hiljem seisma, vaid leiaks taas oma õige koha auto küljes
Mis veel?
Tulede koha pealt- Ivo siin rääkis, et tuled puhtaks ja uued pirnid sisse- tuled on küll puhtad, kuid eks peaks proovima näiteks ÖöMurdjaid (NightBreaker), usun, et tuled lähevad veeel paremaks kui nad praegu on, kuigi ei saa ka praegu absoluutselt nuriseda. Mida aga täheldasin- udukad on jube erksad ja põhjusele, miks mitu autot vilgutasid, kui Tartust tulime- miskil põhjusel näitavad tuled koledasti üles, eile korraks proovisin ja ütleks, et näitavad lausa nende puust telefonipostide tippu välja :
Eks peab veidikene vast sättima ja uurima, kas ja kuidas need paremaks saab.
Väike mõte oleks lisakauged ka ette panna, kuid eks seda veel seedib veits, sel juhul tahaks Xenonprosed ette surada, kuna olen kogenud autot, millel oli lisaks 6-le halogeenkaugele veel 6 suurt Xenonproset ees ja noh, seda on päris raske kirjeldada, vahe on vähemalt mäekõrgune
Selle võrdluseks paneks paar pilti, mis talvel Rootsis SAABI suure kaksikvennaga sõites teha sai- esimesel sõit ainult 4 halogeenkaugtulega, teisel aga 6 halogeeni ja 6 xenoniga
Detsembri lõpuks broneerisin sõprade juures klaaside toonimise, usun, et peale tooni ja äärmisel juhul ka prosede muid muutusi välimuses ei tule, isegi veljed, mis vbl paljudele Saabi mittesõpradele ei meeldi, on minu meelest üsna lahedad ja ilusad- kuna mul on selline imelik komme mingist suure klaasseinaga hoonest mööda sõites autot vaadata ja pean tõdema, et sõites on need veljed ilgelt lahedad välja
See ei käi muidugi suvaliste kolme kodaraga velgede kohta, vaid just Saabi omade kohta
Minu eelmises postituse väljakäidud lause sõidumüra kohta- pidasin tõesti silmas, et Saabis on sõidumüra veidi rohkem kui viieses, kuid ei midagi hullu, võrreldes mõne jaapanlasega on tegu ikka väga vaikse pilliga
Saab on mõnus!:head:
Eks katsub seda autot ka edaspidi korras hoida ikka, ei meeldi rondid, pole kunagi meeldinud ja ei hakka ka meeldima. Eks selle autoga läheb samamoodi nagu mu BMWga, mis ei ole 7 aasta jooksul kordagi veel pesulas käinud, samamoodi nagu ka Saab sai esimese pesu mu hoovis
Jutuga auto juurde minnes- tagatiivaga on see asi, et tõesti, ka mulle naisega see tagatiib meeldis ja meeldib, kuidagi annab autole sportlikkust ja veidikene ehk agressiivsustki juurde. Tiib aga tuleb arvatavasti kevadel mingi aeg küljest ära võtta, kuna ühe tiivakinnituse servast annab rooste endast õrnalt märku, hästi vähe küll, kuid siiski. Eks see rooste tuleb tiiva kruvi augu servalt. Loomulikult ei jääks see tiib kusagile nurka hiljem seisma, vaid leiaks taas oma õige koha auto küljes
Mis veel?
Tulede koha pealt- Ivo siin rääkis, et tuled puhtaks ja uued pirnid sisse- tuled on küll puhtad, kuid eks peaks proovima näiteks ÖöMurdjaid (NightBreaker), usun, et tuled lähevad veeel paremaks kui nad praegu on, kuigi ei saa ka praegu absoluutselt nuriseda. Mida aga täheldasin- udukad on jube erksad ja põhjusele, miks mitu autot vilgutasid, kui Tartust tulime- miskil põhjusel näitavad tuled koledasti üles, eile korraks proovisin ja ütleks, et näitavad lausa nende puust telefonipostide tippu välja :
Eks peab veidikene vast sättima ja uurima, kas ja kuidas need paremaks saab.
Väike mõte oleks lisakauged ka ette panna, kuid eks seda veel seedib veits, sel juhul tahaks Xenonprosed ette surada, kuna olen kogenud autot, millel oli lisaks 6-le halogeenkaugele veel 6 suurt Xenonproset ees ja noh, seda on päris raske kirjeldada, vahe on vähemalt mäekõrgune
Selle võrdluseks paneks paar pilti, mis talvel Rootsis SAABI suure kaksikvennaga sõites teha sai- esimesel sõit ainult 4 halogeenkaugtulega, teisel aga 6 halogeeni ja 6 xenoniga
Detsembri lõpuks broneerisin sõprade juures klaaside toonimise, usun, et peale tooni ja äärmisel juhul ka prosede muid muutusi välimuses ei tule, isegi veljed, mis vbl paljudele Saabi mittesõpradele ei meeldi, on minu meelest üsna lahedad ja ilusad- kuna mul on selline imelik komme mingist suure klaasseinaga hoonest mööda sõites autot vaadata ja pean tõdema, et sõites on need veljed ilgelt lahedad välja
See ei käi muidugi suvaliste kolme kodaraga velgede kohta, vaid just Saabi omade kohta
Minu eelmises postituse väljakäidud lause sõidumüra kohta- pidasin tõesti silmas, et Saabis on sõidumüra veidi rohkem kui viieses, kuid ei midagi hullu, võrreldes mõne jaapanlasega on tegu ikka väga vaikse pilliga
Saab on mõnus!:head:
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Eks peab mingi aeg muidugi selle asja ära tegema, sinu juures on see ennegi käinud, eks ma ka edaspidi vast sind külastan. Niipalju sain teada, et mootoriremont on sellel tehtud ja Audaceri arve järgi tundus, nagu oleks ka käimakast vahetatud. Ega sa, iisak, ometi millelegi hirmsale ei vihja?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14313
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Värskelt soetatud auto puhul ikka kasulik spetsialistile näidata, ükskõik palju neid arveid seal kaasas on. Mõni spetsiifiline pisiasi kasvõi. Kas karterituulutuse kit on? Kuidas puksid siin-seal on (9-5-l vist oli mingi tüüpiline teema tagasilla miskiste puksidega??) jne.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Noh, eks ma katsun selle aja mingi aeg leida (kummalise ülesehitusega lause algus ), selge see, et kasutatud auto ost on alati riskantsem kui uue ost, kuid vähemalt seni tunduvad elutähtsad organid töötavat, sillad on vaiksed, roostet ei ole jne. Eks ma tutvun selle imeloomaga veel, aega ju on
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vaadates rooli kulumist siiis sellest 225000 küll juttu olla ei saa....
aga äkki pilt nigel?
aga äkki pilt nigel?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Ausalt öeldes olen sedasorti mees, et ma ei osta autot kellal oleva näidu järgi, see on auto24 järgi ostes vast 95% keritud nagunii, kuid sellel siiski umbes sinnakanti see vähemalt tundub, hetkel ei meenu täpselt, mis odomeetri näit viimases hooldusraamatu sissekandes oli, kuid veidi rehkendades tundus, et see võib isegi enam-vähem 255K kanti olla. Näiteks mu 530-l oli a la 230-240K km juures rooli nahk konkreetselt läbi kulunud. Vbl on tõesti nigel pilt- kulunud on see rool küll, kuid ei häiri, kui häirima hakkab,m lasen uuesti nahatada
Kuid nagu ma ütlesin, odomeetrinäit oli sekundaarne, primaarne oli siiski auto väljanägemine ja üldine seisukord, mis mulle sobis
Tagatulede vaheline paneel ja muud vidinad- selle paneeli peale olen ma küll juba jõudnud mõelda, kuid veidi vara veel tõsisemalt raalida seda, liistude kohta olen sellisel arvamusel, et must liist annab just sellist kontrasti, muidu jääb äkki tiba üksluiseks pilt. Või kulat seda teab.
Eks ma tasapisi nikerdan
Ning selline küsimus siia takkaotsa: kas roolil olevad nupud peavad olema valgustatud või mitte, miskipärast arvan, et peavad, või ma eksin? Saabi suurel kaksikvennal igatahes on
Kuid nagu ma ütlesin, odomeetrinäit oli sekundaarne, primaarne oli siiski auto väljanägemine ja üldine seisukord, mis mulle sobis
Tagatulede vaheline paneel ja muud vidinad- selle paneeli peale olen ma küll juba jõudnud mõelda, kuid veidi vara veel tõsisemalt raalida seda, liistude kohta olen sellisel arvamusel, et must liist annab just sellist kontrasti, muidu jääb äkki tiba üksluiseks pilt. Või kulat seda teab.
Eks ma tasapisi nikerdan
Ning selline küsimus siia takkaotsa: kas roolil olevad nupud peavad olema valgustatud või mitte, miskipärast arvan, et peavad, või ma eksin? Saabi suurel kaksikvennal igatahes on
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
saab1208- see on küll tõsiselt hea idee, peaks proovima seda kuidagi ka realiseerida
Seal on vaid see vahe, et SAABil on ümmargune logo Griffini pea ja SAABi kirjaga, Scanial vaid logo, ilma Scania kirjata ning välja paistab see alljärgnev
Aga iisak, see arve on mul praegu laua peal, sinu allkirjaga arve on välja antud 21.02.2011, muuhulgas on arvel ka kasutet käigukast- mis põhjusel see vahetatud on, ei tea, samas ega pole nii oluline ka, sest praegune kast töötab
Seal on vaid see vahe, et SAABil on ümmargune logo Griffini pea ja SAABi kirjaga, Scanial vaid logo, ilma Scania kirjata ning välja paistab see alljärgnev
Aga iisak, see arve on mul praegu laua peal, sinu allkirjaga arve on välja antud 21.02.2011, muuhulgas on arvel ka kasutet käigukast- mis põhjusel see vahetatud on, ei tea, samas ega pole nii oluline ka, sest praegune kast töötab