Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali

Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#1

L Sept 22, 2018 20:28

Sai Võhmast endale selline aparaat toodud. Üleüldse hakkasin Saabi olemasolu teadvustama kui rantto 2 aastat tagasi oma laser-red 9-5 müüs ning see mulle auto24 portaalis silma jäi. Osta kahjuks ei jõudnud, sest vaba raha tol hetkel ei olnud. Jäigi kuidagi kripeldama ja kuna nüüd tekkis vajadus teise auto järgi, siis tehtud-mõeldud. Oleks ka eelistanud laser-red värvi, aga mis seal ikka...hallikaid toone ei tahtnud, musta autot on ka omatud, seega nüüd siis chili red. Peaaegu oleks Rootsist toonud polar white 2010 aasta Griffin wagoni, aga see tehing jäi minust olenemata põhjustel siiski ära.

Auto on aastal 2005 ostetud Eestist Viking Motorsist ning terve aja ühe omaniku käes olnud (ütles veel et auto läks koos liisinguintressiga maksma ca 700 000EEK, kusjuures aero tagatiib maksis 6000EEK). Kuna omanik on ka ise autoremodiga tegelev, siis seisukord oli täitsa ok. Nüüd liigub siis Tartumaal.

Esmane plaan on tehnoolukord saada nii heaks kui võimalik ning samuti tegeleda Eestis paratamatu nähtuse ehk rooste likvideerimisega, millest saab veidi aimu allpool oleval veljepildilt (kõige hullem on kundepoolne uks, eks näis kas on mõtet taastada või pigem teise kasutatud uksega asendada), eks siis vaatab edasi.

Muu info:

Läbisõit 224 600 (õige);
Xenon,
Raadio ilma navi ja CD-boxita (Harman/Kardon);
Kahevärvilised istmed/sisu;
Tagumised parkimisandurid;
Eemaldatav kärukonks;
Esiistmed elektriga kuid mäludeta;
Tagaistmel soojendust ei ole;



Mõned pildid:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Auto käis sel nädalal ka Troosti juures ja sai tehtud:

Mootori õli/filtri vahetus;
Salongi- ja õhufiltri vahetus;
Katusel oleva haiuime vahetus, kuna vana oli kole, kulunud ja mõranenud;
Ühe tagumise parkimisanduri vahetus;
Õlirõhu anduri vahetus;
Uued eesmised stabika puksid/varras;
Esiraamile powerflex puksid;
Tagumisele õõtsale powerflex puksid;
Ketikomplekti vahetus;
Ühe piduri vaakumtoru vahetus;
Vaakumvoolikute vahetus silikooni vastu;
Pirurivedeliku vahetus;
Jahutusvedeliku vahetus;
Täiesti kulunud embleemide vahetus (ette läks esialgu kleeps, sest Troosti juures esimest korralikku embleemi ei olnud)

Ise sai vasak külgmine suund uue vastu vahetatud, sest vana oli kivi saanud ja auk oli sees, mistõttu ka klemmid päris oksüdeerunud. Ei teagi miks eelmine omanik nii lihtsat ja odavat asja ise ära ei olnud remontinud.

Veel on lähiajal plaanis:

-tagaluugi amortide vahetus (tänud overspeedile juhiste postitamise eest, mistõttu selle töö üldse ise ette võtan) ning amortide eest tänud kasutajale germpz; [tehtud 23.09.2018]
-käigukasti õli vahetus; [tehtud 11.10.2018]
-roostega tegelemine, ilmselt Tartus Heiman Pointis, eelmine kord jäin sealse teenindusega rahule; [tehtud 12.2018]
-toonklaasid; [tehtud 17.10.2018]
-esiistme parandus (põhjus allpool pildil);
-talveks ostetud 17" alu 39 velgede (tänud kasutajale rank_k) kriimude-kraamude eemaldamine ja värvimine (hetkel all Alu 22 16" kulunud lamellidega veljed (samuti all pildil), mis peale 17" allasaamist müüki lähevad, seega kui keegi on huvitatud, siis andke teada. Iseenesest korralikud sirged ja peaaegu kriimudeta veljed); [tehtud 11.2018]
-suveks 18" velgede hankimine. Alu 50 on näiteks väga ilus velg, kuid ei tea kas seda 18" on üldse (edit: ei ole). Igatahes tahaks midagi sellist veidi peenema kodaraga ja õhulisemat. [tehtud 10.2018]

Pilt
Pilt
Viimati muutis Teretali, L Dets 29, 2018 15:09, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#2

N Sept 27, 2018 9:39

Kohale jõudsid talverehvid. Sai sel korral otsustatud Gislaved Euro Frost 6 lamellide kasuks, kuna vähemalt Gislaved naeltega on varasemast väga positiivne kogemus. Euroopa piirkonnale mõeldud lamellid said võetud just seetõttu, et ka talvel on vahel asja riikidesse kus naelad keelatud ja ei taha kiirteedel liiga pehmet rehvi kulutada. Mõõduks 205/50 17" et oleks veidi kitsam, mis vähemalt teoorias peaks talvel siiski veidi parem olema kui lai rehv.
Ostetud said ReifenDirektist, sest üle pika aja oli vähemalt konkreetne mudel seal odavam kui Eestist ostes.

Võtsin välja päevasõidutulede kaitsme, et tulede lüliti kõige vasakpoolsemas asendis tuled ei põleks.
Viimati muutis Teretali, N Sept 27, 2018 20:35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 868
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#3

N Sept 27, 2018 10:49

Ma vist pean oma cabrio müüki panema, selle kerega 9-5 on universaalina ja uuema esiotsaga ikka ülimalt ilusad! Alu50 nägin eile instagramis pilti sama kerega 9-5 all, pehmelt öeldes see ei ole selle auto jaoks üldse ilus velg (Jah - ilu on vaataja silmades) ja soovitaks omaltpoolt selliseid, tiheda kodaraga Saabi originaalid ja 18”.

Pilt

Edu selle ägeda Aeroga!


Edit: Leidsin ühe kuulutuse rootsist, kus need veljed 9-5 all. https://www.blocket.se/varmland/Saab_9_ ... ?ca=10&w=3
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#4

N Sept 27, 2018 20:39

Tänan!

sellised tiheda kodaraga veljed said talveks võetud, mõtlesin just et suveks võiks veidi midagi muud olla. Aga eks vaatab jah mis 18" velgi veel müüki tuleb, kevadeni veidi aega veel on ja jõuab vaadata neid asju :D
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#5

T Okt 16, 2018 0:03

Sai täna autoga natuke rohkem sinapeale. Anna teed märgi taga seistes sai valitud sport-režiim ja kui tee vaba, siis sai nautida peaaegu legaalset kiirendamist neljarealise 110 alasse 0-130 km/h. Ja mida auto mulle seepeale ütles? Ei, ei tulnud punast kolmnurka. Jooksev keskmise kütusekulu lugeja kukkus hoopis vahetult peale seda kiirendust 9,2 pealt 9,1 peale. Tõlgendasin seda kui "aitäh!"

Kaugtuled on meeldivalt üllatanud. Ei näe küll hetkel vajadust lisatulede jaoks. Võibolla lihtsalt mingid head pirnid sees, pole vaadanud. Eelmine omanik paar aastat tagasi lasi tuled üle ka poleerida. Siiani ilus.

Peab vist mõtlema CD-boksi lisamisele. Kuulun selle väljasureva liigi hulka kes endiselt CD'sid ostab ja öiste sõitude ajal on ikka igavene nöök see plaatide vahetus kui üksi autos olla.

Vahepeal vahetatud käigukastis õli ja mootoril klapisääretihendid (mis õnneks kaotas sinise suitsu külmkäivitamisel - ostes oli mootor veidi käinud, seetõttu siis ei pannud tähele) - töö tehtud Tartu CarSmart'is. Tagaluugi seesmine käepide sai ka uus pandud, kuna oli neile omaselt purunenud.

Siinkohal ka tervitused Eesti Postile, kes ennast Omniva nimega kaunistab. Neljast foorumist ostetud Alu 39 veljest jõudsid kohale kaks. Peale kuu aega otsimist (saadetise kood näitas et kaup on jõudnud Tartusse, aga laost ei leitud midagi) tõstis kvaliteet-postiasutus käed ja ütles nagu Kreisiraadio sketšis et ei tea, oli küll aga nüüd on kadunud - kes võttis, ei tea, anna andeks. Ja nii ma nüüd siis olen kahe veljega. Õnneks leidsin juba asendused ja kui on sirged, siis lõpp hea kõik hea - tahaks juba uued lamellid alla panna, ei tea kunagi mis öösiti teele visata võib.
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#6

N Nov 22, 2018 15:43

Auto pole küll väga puhas, aga talverehvid/veljed all. Tagumistele klaasidele said punased griffini pead.

Pilt
sigaelmar
Postitusi: 894
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#7

N Nov 22, 2018 16:26

Teretali kirjutas:
T Okt 16, 2018 0:03

Kaugtuled on meeldivalt üllatanud. Ei näe küll hetkel vajadust lisatulede jaoks..
Tore :D Neid autosid pole just palju, mida lisatuled kaunimaks teevad ja Saab 9-5 ei ole kindlasti üks nendest.
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#8

R Nov 23, 2018 11:54

Parim variant mida ise olen näinud on lisa LED tuled salongis mõlema päikesesirmi küljes. Ei saanud ka olla eravärvides politseiga sest tegu oli mingi päevinäinud Honda linnamaasturiga.

Ahjaa..klapisääretihendite vahetus (kuigi olid ka need päris räbalad) mind käivitusjärgsest sinisest suitsust ikkagi ei päästnud, kuigi veidi läks asi paremaks. Ilmselt seisis auto peale sõitu liiga vähe kui algul proovisin. Turbos viga olla ei saa - lõdvikud on seest ilusad kuivad. Ära sai vahetatud karterituulutuse klapp ja tundub et nüüd on ka peale pikemat seismist ok. 100% veel kindel ei ole kas tegu on tavalise auruga või suitsuga (enda väike paranoia), aga eks hoiab õlikulul silma peal.

Parempoolne xenon pirn teeb vajepeal nalja oma ärakustumistega, vaja teisele poole ümber tõsta ja siis vaadata kas on viga pirnis või ballastis.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 868
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#9

R Nov 23, 2018 12:56

Nurgad ja asjad õigesti paigutada, siis minu arvates sobib küll, pildil ysna lahtiselt ees. Paaritu arv ainult politseile ei meeldiks.

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 123
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#10

R Nov 23, 2018 15:19

Ette kohe üldse ei lähe mu meelest, nagu ka sigaelmar ütles :roll: . Pigem mingi LEDbar kuhugi peitu või udutule avadesse midagi asisemat.
BMW 325i Coupe 92', BMW 316i Compact 94', Saab 9-5 Aero 05', Škoda Octavia 14'
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#11

R Nov 23, 2018 15:35

Need kolm out there udutuld miskipärast meenutavad ühte filmi Schwartznegeriga Total Recall... ))
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 501
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 199kw Arc

#12

R Nov 23, 2018 16:52

Kolme tuld ei tohi olla. Lubatud on kas üks või kaks paari lisatulesid.
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#13

R Nov 23, 2018 17:00

See kolm tuld on jah nö Rootsi seade :D Rootsi Saabi müügikuulutusi vaadates arvasin et Saabi tuledega on mingi probleem, et seetõttu seal neid nii ohtralt ette topitakse. Aga õnneks ei. Enda Saabi tuled on eelmise omaniku poolt üle ka poleeritud paar aastat tagasi ja siiani täitsa ok püsinud. Vajadusel ilmselt annaks esteetikas veidi järgi ja lisatuled siiski paigaldaks, aga nagu sai juba öeldud - vajadus puudub. Mu teisel autol, 2001 aasta Subaru Legacyl on ikka tõsised seasilmad, kuigi tulede klaasid on päris heas seisukorras.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 868
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#14

R Nov 23, 2018 21:06

Maitse asi :) Ja Ron24 - see oli mul eraldi välja toodud, et ei meeldi.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#15

R Nov 30, 2018 21:18

Parem xenon vilkus ka vasakpoolse ballasti küljes, seega said võetud 2 uut Osrami Night Breaker Unlimited pirni. Esmamulje - näitavad veidi paremini küll, kuigi toon on rohkem kollakas, mis on imelik, sest eelmiste pirnide kelvineid võrreldes peaks olema suht samasse auku, ca 4300.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 868
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#16

R Nov 30, 2018 23:03

Tootjatel on kerge erinevus nendes toonides.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#17

K Dets 12, 2018 21:42

Laiendite eemaldamisel tulid alt välja sellised poisid.

Pilt

Uus uks ka värvimises. Kuigi tundus ilus uks, siis tuli väga palju roostetäppe alt välja.

Pilt

Igatahes töö käib..
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#18

L Dets 29, 2018 13:29

Auto keretöödest tagasi. Said siis tehtud tagumised tiivad, küljekarbid, uus(vana) kundepoolne uks, tagaluugi alumine serv, mõlemad tagumised uksed uue värvi alla seoses kivitäketest tingitud roostealgetega + korrosioonitõrje ja põhi bituumeni alla. Nüüd peaks kestma küll! Kapott ja esistange tahavad ka uuenduskuuri kunagi saada, aga praegu käib veel küll. Enne keretöödesse minekut sai mõeldud ka Hirschi tiiva peale, aga ma arvan et see Aero tiib ka väärtus omaette, jääb nii.

Ja et oleks põhjust ka pilt üles riputada, siis said kerevärvi tehtud ka kõik ukselingid. Mõtlesin ka ukseliistude peale, aga see kontrast on ok, mustad ukselingid häirisid. Nüüd sama hea kui mudeliuuendusel.
Pilt

Taga vasakul suri luugi sees olev park/piduri pirn ära, sai ära vahetatud. Aku ka näitab väsimuse märke. 5 aastat vana, arusaadav ka. Vartat vist ei julge enam osta, see viimasel ajal siit-sealt suht palju kriitikat saanud, et uuemad enam ei kesta nii nagu võiks.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2040
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#19

L Dets 29, 2018 21:44

Tagumine uks ja tiib on teist tooni, kes nii värvis? Peale stanget ja kapotti tuleb ka muud elemendid ärävärvida
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#20

L Dets 29, 2018 22:36

Sellelt pildilt paistab asi hullem kui tegelikult on (ise pidin auto kõrval ikka pingutama et näha kui öeldi auto kätteandmisel, et toonivahe jäi sisse). Väike toonivahe jäi sisse küll, aga tegelikult pole häda midagi. Ootan päikesepaistelist ilma, siis saab uuesti vaadata :D Värvi hajutamise koht jookseb kusagilt 10-20cm tagumise ukse vasakust servast, ehk siis päris tervet tagumist ust ei värvitud. Aga jah..juhiuksel on ka piisavalt kivitäkkeid et tahab kunagi koos stange ja kapotiga tähelepanu saada, siis saab kindlasti paremaks.

Koht oli Heiman Point Tartus.
vunts123
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#21

P Dets 30, 2018 9:23

Kerevärvi ukselingid teevad 9-5 ikka tunduvalt ilusamaks!
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#22

P Dets 30, 2018 16:47

Kapoti amordid vahetatud. Ei pea enam kartma et kui lumehelves lahtisele kapotile kukub, siis on kapott vastu pead. Hea lihtne töö, aga nagu ka tagaluugi amortide vahetusel, kahekesi palju kiirem kui mingite harjavartega mässata mida alla toeks panna.
Kasutaja avatar
AARE530
Postitusi: 63
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht:
Auto:

#23

E Dets 31, 2018 8:54

Mul oli ka kapoti all enne kapotiamortide vahetust spetsiaalne kapotipulk, mis mahtus täpselt pidurivedeliku potsiku ja amordikannu vahele :D
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#24

E Jaan 07, 2019 20:35

Carglassist uus esiklaas täna. Vana oli ka väga hea...seni kuni vastu päikest ei pidanud sõitma. Ees oli veel oliginaalklaas, seetõttu ka väga kulunud. Jääkraapimisega polnud ka eelmine omanik tagasi hoidnud - ikka mõned vägevad kriimud olid risti üle klaasi.
Tegelikult pidi klaasivahetuseks minema juba eelmisel nädalal aga klaas suudeti Tallinnast Tartusse transportimise käigus ära lõhkuda. Õnneks oli üks veel kohe olemas ja ei pidanud kusagilt mujalt tellima hakkama.
Kasutaja avatar
Teretali
Postitusi: 82
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#25

R Jaan 11, 2019 17:57

CD-boxi lisamisega ei viitsinud mässama hakata, otsustasin alljärgneva lahenduse kasuks.

Pilt

1DIN variandiga sai ka väikese panipaiga juurde, mida Saabil just üleliia ei leidu. Just seetõttu ei valinud 2DIN makki.
Makk ja tarvikud said ostetud sellisest kohast: https://www.brl.se/
Ühendada oli lihtne, aga see uus makk ja Saabi võimendi ei saanud omavahel läbi, mistõttu auto käivitamisel/seiskamisel kõis kõlaritest läbi päris vali plõks. Sama juhtus ka siis kui heliseadeid muuta. Tartu Audiodesign lahendas selle probleemi ja nüüd on väga hea: uus makk toetab 32GB SD-kaarti kuhu omajagu muusikat ikkagi mahub. Roolinuppe hetkel tööle ei saanud, kuna miskipärast ei ostnud ma roolinuppude vaheadapterist makki minevat kaablit. Aga see 5EUR väljaminek saab kohe tehtud ja kui kohale jõuab, siis seda on juba lihtne maki taha ühendada.

Maki nuppude/ekraani taustvalguse sai regullida sama tooni kui SID'i tekst, seega sobitub päris hästi.

Ka uus aku on olemas ning kaasliiklejatel hoiab silma peal Garmini DashCam 55 (kaablid ja vooluvõtt said armatuuri ära peidetud, seega ainus nähtav kaabel on peegli taga kaamerasse minev jupp).
Viimati muutis Teretali, P Jaan 13, 2019 14:56, muudetud 1 kord kokku.
Vasta