Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali

Vasta
Teretali
Postitusi: 53
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#1

L Sept 22, 2018 20:28

Sai Võhmast endale selline aparaat toodud. Üleüldse hakkasin Saabi olemasolu teadvustama kui rantto 2 aastat tagasi oma laser-red 9-5 müüs ning see mulle auto24 portaalis silma jäi. Osta kahjuks ei jõudnud, sest vaba raha tol hetkel ei olnud. Jäigi kuidagi kripeldama ja kuna nüüd tekkis vajadus teise auto järgi, siis tehtud-mõeldud. Oleks ka eelistanud laser-red värvi, aga mis seal ikka...hallikaid toone ei tahtnud, musta autot on ka omatud, seega nüüd siis chili red. Peaaegu oleks Rootsist toonud polar white 2010 aasta Griffin wagoni, aga see tehing jäi minust olenemata põhjustel siiski ära.

Auto on aastal 2005 ostetud Eestist Viking Motorsist ning terve aja ühe omaniku käes olnud (ütles veel et auto läks koos liisinguintressiga maksma ca 700 000EEK, kusjuures aero tagatiib maksis 6000EEK). Kuna omanik on ka ise autoremodiga tegelev, siis seisukord oli täitsa ok. Nüüd liigub siis Tartumaal.

Esmane plaan on tehnoolukord saada nii heaks kui võimalik ning samuti tegeleda Eestis paratamatu nähtuse ehk rooste likvideerimisega, millest saab veidi aimu allpool oleval veljepildilt (kõige hullem on kundepoolne uks, eks näis kas on mõtet taastada või pigem teise kasutatud uksega asendada), eks siis vaatab edasi.

Muu info:

Läbisõit 224 600 (õige);
Xenon,
Raadio ilma navi ja CD-boxita (Harman/Kardon);
Kahevärvilised istmed/sisu;
Tagumised parkimisandurid;
Eemaldatav kärukonks;
Esiistmed elektriga kuid mäludeta;
Tagaistmel soojendust ei ole;



Mõned pildid:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Auto käis sel nädalal ka Troosti juures ja sai tehtud:

Mootori õli/filtri vahetus;
Salongi- ja õhufiltri vahetus;
Katusel oleva haiuime vahetus, kuna vana oli kole, kulunud ja mõranenud;
Ühe tagumise parkimisanduri vahetus;
Õlirõhu anduri vahetus;
Uued eesmised stabika puksid/varras;
Esiraamile powerflex puksid;
Tagumisele õõtsale powerflex puksid;
Ketikomplekti vahetus;
Ühe piduri vaakumtoru vahetus;
Vaakumvoolikute vahetus silikooni vastu;
Pirurivedeliku vahetus;
Jahutusvedeliku vahetus;
Täiesti kulunud embleemide vahetus (ette läks esialgu kleeps, sest Troosti juures esimest korralikku embleemi ei olnud)

Ise sai vasak külgmine suund uue vastu vahetatud, sest vana oli kivi saanud ja auk oli sees, mistõttu ka klemmid päris oksüdeerunud. Ei teagi miks eelmine omanik nii lihtsat ja odavat asja ise ära ei olnud remontinud.

Veel on lähiajal plaanis:

-tagaluugi amortide vahetus (tänud overspeedile juhiste postitamise eest, mistõttu selle töö üldse ise ette võtan) ning amortide eest tänud kasutajale germpz; [tehtud 23.09.2018]
-käigukasti õli vahetus; [tehtud 11.10.2018]
-roostega tegelemine, ilmselt Tartus Heiman Pointis, eelmine kord jäin sealse teenindusega rahule;
-toonklaasid; [tehtud 17.10.2018]
-esiistme parandus (põhjus allpool pildil);
-talveks ostetud 17" alu 39 velgede (tänud kasutajale rank_k) kriimude-kraamude eemaldamine ja värvimine (hetkel all Alu 22 16" kulunud lamellidega veljed (samuti all pildil), mis peale 17" allasaamist müüki lähevad, seega kui keegi on huvitatud, siis andke teada. Iseenesest korralikud sirged ja peaaegu kriimudeta veljed);
-suveks 18" velgede hankimine. Alu 50 on näiteks väga ilus velg, kuid ei tea kas seda 18" on üldse (edit: ei ole). Igatahes tahaks midagi sellist veidi peenema kodaraga ja õhulisemat.

Pilt
Pilt
Viimati muutis Teretali, K Okt 17, 2018 19:13, muudetud 2 korda kokku.
Teretali
Postitusi: 53
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#2

N Sept 27, 2018 9:39

Kohale jõudsid talverehvid. Sai sel korral otsustatud Gislaved Euro Frost 6 lamellide kasuks, kuna vähemalt Gislaved naeltega on varasemast väga positiivne kogemus. Euroopa piirkonnale mõeldud lamellid said võetud just seetõttu, et ka talvel on vahel asja riikidesse kus naelad keelatud ja ei taha kiirteedel liiga pehmet rehvi kulutada. Mõõduks 205/50 17" et oleks veidi kitsam, mis vähemalt teoorias peaks talvel siiski veidi parem olema kui lai rehv.
Ostetud said ReifenDirektist, sest üle pika aja oli vähemalt konkreetne mudel seal odavam kui Eestist ostes.

Võtsin välja päevasõidutulede kaitsme, et tulede lüliti kõige vasakpoolsemas asendis tuled ei põleks.
Viimati muutis Teretali, N Sept 27, 2018 20:35, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 811
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Saab 9000 Aero, Saab 9000 2.3T, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#3

N Sept 27, 2018 10:49

Ma vist pean oma cabrio müüki panema, selle kerega 9-5 on universaalina ja uuema esiotsaga ikka ülimalt ilusad! Alu50 nägin eile instagramis pilti sama kerega 9-5 all, pehmelt öeldes see ei ole selle auto jaoks üldse ilus velg (Jah - ilu on vaataja silmades) ja soovitaks omaltpoolt selliseid, tiheda kodaraga Saabi originaalid ja 18”.

Pilt

Edu selle ägeda Aeroga!


Edit: Leidsin ühe kuulutuse rootsist, kus need veljed 9-5 all. https://www.blocket.se/varmland/Saab_9_ ... ?ca=10&w=3
Kogenud Aeronaut. :drive:
Teretali
Postitusi: 53
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#4

N Sept 27, 2018 20:39

Tänan!

sellised tiheda kodaraga veljed said talveks võetud, mõtlesin just et suveks võiks veidi midagi muud olla. Aga eks vaatab jah mis 18" velgi veel müüki tuleb, kevadeni veidi aega veel on ja jõuab vaadata neid asju :D
Teretali
Postitusi: 53
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#5

T Okt 16, 2018 0:03

Sai täna autoga natuke rohkem sinapeale. Anna teed märgi taga seistes sai valitud sport-režiim ja kui tee vaba, siis sai nautida peaaegu legaalset kiirendamist neljarealise 110 alasse 0-130 km/h. Ja mida auto mulle seepeale ütles? Ei, ei tulnud punast kolmnurka. Jooksev keskmise kütusekulu lugeja kukkus hoopis vahetult peale seda kiirendust 9,2 pealt 9,1 peale. Tõlgendasin seda kui "aitäh!"

Kaugtuled on meeldivalt üllatanud. Ei näe küll hetkel vajadust lisatulede jaoks. Võibolla lihtsalt mingid head pirnid sees, pole vaadanud. Eelmine omanik paar aastat tagasi lasi tuled üle ka poleerida. Siiani ilus.

Peab vist mõtlema CD-boksi lisamisele. Kuulun selle väljasureva liigi hulka kes endiselt CD'sid ostab ja öiste sõitude ajal on ikka igavene nöök see plaatide vahetus kui üksi autos olla.

Vahepeal vahetatud käigukastis õli ja mootoril klapisääretihendid (mis õnneks kaotas sinise suitsu külmkäivitamisel - ostes oli mootor veidi käinud, seetõttu siis ei pannud tähele) - töö tehtud Tartu CarSmart'is. Tagaluugi seesmine käepide sai ka uus pandud, kuna oli neile omaselt purunenud.

Siinkohal ka tervitused Eesti Postile, kes ennast Omniva nimega kaunistab. Neljast foorumist ostetud Alu 39 veljest jõudsid kohale kaks. Peale kuu aega otsimist (saadetise kood näitas et kaup on jõudnud Tartusse, aga laost ei leitud midagi) tõstis kvaliteet-postiasutus käed ja ütles nagu Kreisiraadio sketšis et ei tea, oli küll aga nüüd on kadunud - kes võttis, ei tea, anna andeks. Ja nii ma nüüd siis olen kahe veljega. Õnneks leidsin juba asendused ja kui on sirged, siis lõpp hea kõik hea - tahaks juba uued lamellid alla panna, ei tea kunagi mis öösiti teele visata võib.
Vasta