Saab 9-5 Aero, 184 kw, 2002, Terko

Vasta
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#1

T Veebr 23, 2021 16:39

Esimest korda käisin Saabiga proovisõitu 10. aastat tagasi, elu keerdkäikude tahtel tulin pealinnast tagasi tookord hoopis Renault Clioga :eek:

Nüüd aastaid hiljem sain lõpuks oma väikese unistuse teoks teha ja Saab on õnnelikult hoovile (loe kortermaja parklasse) veerenud.
Tegu 2002. a masinaga, pea-aegu täislaks Aeroga. Minu jaoks üks kaunemaid Saabe ja autodisaine, mis tehtud. Olen rahul.

Pilt

Pilt

Pilt

Eks ta veidi emotsiooniost olnud ja päris põhjalikult kogu ostuprotess ei käinud :D Õnneks ei paista mingeid kapitaalselt tuksis asju olevat, autot on aastate jooksul korralikult hooldatud ja paks paberitega kaust selle tõestuseks sai kaasa. Mingi näitusepill pole, nagu selgus ka pärast ostu üles tõstes. Paar õlileket - nendega plaan tegeleda.

Läbisõit masinal 286000 kopikatega ja esimese asjana sai tehtud õlivahetus koos karteripõhjas oleva sõela puhastusega. Sisse läks 0w30 õli (pikalt sai plaani peetud kas peaks 5w30 panema, aga kuna kataloogid näitasid just esimest varianti, siis see ka sisse läks) ja uus silikoon ümber. Välja sai vahetatud ka käigukasti õli, mis andis loodetud tulemuse - N ja P käigu pealt ei lähe enam pauguga D asendisse.

Pilt

Tagumised parkandurid panid ka segast, tuli välja, et üks oli hingusele läinud ning vahetus tõi ka vaikuse. Katusel oleva antenni kate oli juba ostes jooksu pannud, sai see ka asendatud originaaliga.

Hetkel murekohaks kere, vajab iluravi. Kõige hullem on pagasiluuk, see tahaks väljavahetamist. Esi- ja tagastange ka viga saanud ja ka sellega plaanis tegeleda.

Enda jaoks panen siia ka kirja, mis mängukava ees ootab:
- Torque abiga tahaks korra veakoodid üle vaadata. Tavalise aparaadiga sai seda juba tehtud, aga pole kindel, et kõiki asju see aparaat näitas
- kere detailide iluravi
- tühikäigul ja 90 km/h lööb liiga tugeva värina keresse, eeldatavalt tarvis mootoripadjad ja käigukasti padi välja vahetada
- tossab liiga palju. tahaks teada, miks (plaan minna pealinna mõne pädevama spetsi juurde näitama)
- tuledega mingi teema. Tõenäoliselt on üks xenon pirn läbi, tõstsin ümber ja väreleb teisel pool edasi. Samas kui keskmisesse asendisse tuled keerata, läheb ulme strobo lahti
- suveks veljed. Teine jooks 17 5-spoke veljed olemas, millega auto tuli, need plaanis korda teha. Aga tegelikult igatsen 18 velgi, eks näis.
- mussi jaoks tahaks bluesaabi või mingit sinihamba lahendust, et telefonist kuulata (kui kellelgi on üle, võib pakkuda).

Talveks läks alla teine paar originaalvelgi, sain hea hinnaga :drive: :

Pilt
Viimati muutis Terko, E Mär 22, 2021 21:10, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 205
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#2

T Veebr 23, 2021 19:56

- tuledega mingi teema. Tõenäoliselt on üks xenon pirn läbi, tõstsin ümber ja väreleb teisel pool edasi. Samas kui keskmisesse asendisse tuled keerata, läheb ulme strobo lahti

Ehk siis kui tuled välja lülitad, siis korra-paar vilgutavad enne kui välja lülitavad? See on normaalne Saabi puhul miskipärast.
Ja kui ümber tõstetud pirn ka teisel pool väreleb, siis jah, pirni vahetus ja kõik hästi.

Sisu on küll väga korralik!
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#3

T Veebr 23, 2021 20:41

Teretali kirjutas:
T Veebr 23, 2021 19:56
- tuledega mingi teema. Tõenäoliselt on üks xenon pirn läbi, tõstsin ümber ja väreleb teisel pool edasi. Samas kui keskmisesse asendisse tuled keerata, läheb ulme strobo lahti

Ehk siis kui tuled välja lülitad, siis korra-paar vilgutavad enne kui välja lülitavad? See on normaalne Saabi puhul miskipärast.
Ja kui ümber tõstetud pirn ka teisel pool väreleb, siis jah, pirni vahetus ja kõik hästi.

Sisu on küll väga korralik!
Mul on nii, et kui lüliti keeran keskmisesse asendisse (parktuled?), siis xenonid hakkavad vilkuma ja jäävadki vilkuma nii kauaks, kuni need paremale või vasakule keeran. Alguses põles vahelduva eduga ka tulede reguleerimise tuluke armatuuril, aga peale pirnide ümbertõstmist see kadus.
Ehk et ma polegi päris täpselt aru saanud, mis seal toimub, aga nagu öeldud, siis peaks tõesti pirnide vahetusest alustama.
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#4

R Mär 05, 2021 8:17

Sai Tech2 taha lükatud ning endalegi üllatuseks näitas ainult kahte veakoodi kliimasüsteemis. Mingite klappide avanemisega vist teema ja rõhk süsteemis madal. Eks näis, kas kevadel piisab ainult tätimisest või vaja muud ka teha.

Naljakas lugu, peale veakoodide lugemist järgmisel hommikul tööle pannes vaatas armatuurist vastu põlev mootorituli :D Kood oli P1312 ja peaks viitama DI kassetile või kehvadele küünaldele. Kusjuures mingeid tõrkeid mootoritöös küll tunda polnud, kui uute küünalde järele sõitsin. Ja lõpuks kustus tuli ise ära.
Sisse läksid NGK PFR6H-10, vanad olid sama marki. Di kasseti seest vaatas vastu muidugi halb üllatus - sisemisel plastikul mõra sees :(
Vaatab, kas ja millal uuesti karjuma hakkab, seni on lubanud ilma probleemideta sõita.
entson
Postitusi: 404
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#5

R Mär 05, 2021 20:18

See mõra Di plastikus ei tohiks küll häireid põhjustada,see on poltidega ja vajadusel saab tervega asendada. Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#6

L Mär 06, 2021 17:41

entson kirjutas:
R Mär 05, 2021 20:18
See mõra Di plastikus ei tohiks küll häireid põhjustada,see on poltidega ja vajadusel saab tervega asendada. Edu.
Tänud info eest, seda on hea teada 👍
AARE530
Postitusi: 116
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#7

L Mär 06, 2021 21:48

Ma pean häbiga tunnistama, et mul on see mootorituli juba aastaid vahelduva eduga põlenud-kustunud, kuid sellega ei ole kaasnenud kordagi mitte mingisuguseid anomaaliaid mootori töös. Suvalisel ajal hakkab põlema ja suvalisel ajal kustub ära ning millegagi ma selle põlemist seostada ka ei suuda.
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#8

E Mär 22, 2021 21:02

Mootorituli pole ennast enam vahepeal ilmutanud, tore seegi.
Sai vahepeal nipet-näpet tehtud - külge läks uus kütusefilter, jahutusvedeliku regulaatorklapp ja käigukasti padi. Lootsin, et viimane aitab tühikäigu värinat vähendada, aga ei miskit. Seistes väristab ikka nii, et rool rapub. Peab vist mootoripatju hakkama üle vaatama. Suurel kiirusel 80-100 km/h on ka mingi kummaline vibra, mis tuleb ja läheb. Ehk oskab keegi teadjam soovitada, mis seda põhjustada võiks?

Aga kõige tähtsam töö oli vahepeal tagumise luugi vahetus, vana hakkas otsast juba haihtuma :)
Pilt
See nädal saab Saab omale uue esiklaasi ka. :beer:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1788
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#9

E Mär 22, 2021 21:44

Vibratsiooni võivad põhjustada kõverad veljed. Lase veljed üle kontrollida ja vajadusel sirgestada.
pistyk
Postitusi: 421
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#10

T Mär 23, 2021 16:45

Terko kirjutas:
E Mär 22, 2021 21:02
Seistes väristab ikka nii, et rool rapub.
Siin vist veljed rolli ei mängi.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1725
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#11

T Mär 23, 2021 18:03

pistyk kirjutas:
T Mär 23, 2021 16:45
Terko kirjutas:
E Mär 22, 2021 21:02
Seistes väristab ikka nii, et rool rapub.
Siin vist veljed rolli ei mängi.
Aga selles osas?
"Suurel kiirusel 80-100 km/h on ka mingi kummaline vibra, mis tuleb ja läheb."
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 103
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#12

T Mär 23, 2021 19:11

wilddog kirjutas:
T Mär 23, 2021 18:03
pistyk kirjutas:
T Mär 23, 2021 16:45
Terko kirjutas:
E Mär 22, 2021 21:02
Seistes väristab ikka nii, et rool rapub.
Siin vist veljed rolli ei mängi.
Aga selles osas?
"Suurel kiirusel 80-100 km/h on ka mingi kummaline vibra, mis tuleb ja läheb."
minul tegid nõnda pastlad rehvid, teise jooksuga vibra polnud enam ¯\_(ツ)_/¯
:drive:
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#13

T Mär 23, 2021 19:39

Suvekad lähevad teiste velgede peale, siis saab ära proovida ja vahest aru.
Heiko30
Postitusi: 22
Liitunud: K Jaan 06, 2021 1:17
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Spiffy Eurocar=SE

#14

T Mär 23, 2021 23:10

Minu 9-5 pillub samuti mootorituld aga siis kui pähe anda tugevalt... Ise kustub ära lihtsalt kui ei taha,et põleks siis ei tohi autot piinata see on nagu hoiatus nüüd läks paljuks :D Minugi omal on Di kassetis väike mõra. Linnavahel vajutades pole aga viimati süttides kiiruste juures mis siia kirjutada ei sobi. CLS arvas täpiks end tõmbavat 4realisel mul tekkis kerge huvi 350ne vastu proovida aerot :drive: 95% ajast sõidan nagu lubatud. Sõitke teie ka.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 884
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#15

K Mär 24, 2021 9:22

Heiko30 kirjutas:
T Mär 23, 2021 23:10
Minu 9-5 pillub samuti mootorituld aga siis kui pähe anda tugevalt... Ise kustub ära lihtsalt kui ei taha,et põleks siis ei tohi autot piinata see on nagu hoiatus nüüd läks paljuks :D Minugi omal on Di kassetis väike mõra. Linnavahel vajutades pole aga viimati süttides kiiruste juures mis siia kirjutada ei sobi. CLS arvas täpiks end tõmbavat 4realisel mul tekkis kerge huvi 350ne vastu proovida aerot :drive: 95% ajast sõidan nagu lubatud. Sõitke teie ka.
Mersu juht lihtsalt ei kiirendanud.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1725
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#16

K Mär 24, 2021 10:05

Ron24 kirjutas:
K Mär 24, 2021 9:22
Heiko30 kirjutas:
T Mär 23, 2021 23:10
Minu 9-5 pillub samuti mootorituld aga siis kui pähe anda tugevalt... Ise kustub ära lihtsalt kui ei taha,et põleks siis ei tohi autot piinata see on nagu hoiatus nüüd läks paljuks :D Minugi omal on Di kassetis väike mõra. Linnavahel vajutades pole aga viimati süttides kiiruste juures mis siia kirjutada ei sobi. CLS arvas täpiks end tõmbavat 4realisel mul tekkis kerge huvi 350ne vastu proovida aerot :drive: 95% ajast sõidan nagu lubatud. Sõitke teie ka.
Mersu juht lihtsalt ei kiirendanud.
Ega mootorit ju ei tea aga ega väga vahet pole, SAAB on kindlalt kergem:
Capture.PNG
Capture.PNG (11.97 KiB) Vaadatud 1569 korda
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 884
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#17

N Mär 25, 2021 8:14

wilddog kirjutas:
K Mär 24, 2021 10:05
Ron24 kirjutas:
K Mär 24, 2021 9:22
Heiko30 kirjutas:
T Mär 23, 2021 23:10
Minu 9-5 pillub samuti mootorituld aga siis kui pähe anda tugevalt... Ise kustub ära lihtsalt kui ei taha,et põleks siis ei tohi autot piinata see on nagu hoiatus nüüd läks paljuks :D Minugi omal on Di kassetis väike mõra. Linnavahel vajutades pole aga viimati süttides kiiruste juures mis siia kirjutada ei sobi. CLS arvas täpiks end tõmbavat 4realisel mul tekkis kerge huvi 350ne vastu proovida aerot :drive: 95% ajast sõidan nagu lubatud. Sõitke teie ka.
Mersu juht lihtsalt ei kiirendanud.
Ega mootorit ju ei tea aga ega väga vahet pole, SAAB on kindlalt kergem:
Capture.PNG
Saab võib ju kergem olla aga kodaniku teemas kirjutas ta oma auto kohta, et see olla võibolla 169kw. Kiviaegne 169kw Saab ja tänapäevane 200kw MB ei ole ikka kuskilt otsast võrreldavad. Ma usun, et isegi 150kw 1,6 KIA on igapäeva kasutuses kiirem.
Heiko30
Postitusi: 22
Liitunud: K Jaan 06, 2021 1:17
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Spiffy Eurocar=SE

#18

L Apr 03, 2021 1:47

Austatud Ron24 minu kiirus oli tol hetkel 210+ kui möödusin edasi võid ise mõelda. :) ju tal polnud lihtsalt piisavalt julgust rohkem vajutada.. Teda siiski häiris minu möödaminek kuna tagumikus sõitmine näitas tema kibestumist,või pigem üllatumist mis auto tema mersust mööda sõitis. Kiirem võib olla aga võibolla julgus sai otsa :) rohkem ei soovi risustada klubilise teemat punkt.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 884
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#19

L Apr 03, 2021 6:33

Heiko30 kirjutas:
L Apr 03, 2021 1:47
Austatud Ron24 minu kiirus oli tol hetkel 210+ kui möödusin edasi võid ise mõelda. :) ju tal polnud lihtsalt piisavalt julgust rohkem vajutada.. Teda siiski häiris minu möödaminek kuna tagumikus sõitmine näitas tema kibestumist,või pigem üllatumist mis auto tema mersust mööda sõitis. Kiirem võib olla aga võibolla julgus sai otsa :) rohkem ei soovi risustada klubilise teemat punkt.
Oeh, jätkuvalt unistamime ei ole keelatud. Mercedese juhil tuli varem mõistus pähe. Tavaliselt üritavadki vanade roimadega midagi tõestada ja üritavad tõestada siis kui polegi midagi tõestada.
petssol
Postitusi: 70
Liitunud: P Aug 24, 2014 23:34
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5

#20

L Apr 03, 2021 13:12

Ron24: sul endal oli samasugune vana roim ja kiitsid teda, nii et ära aasi teiste autode kallal, kui sa ei tea sellest autost endast midagi, peale kirjas olevate numbrite. Mõni vana auto on palju rohkem uus, kui käest ära lastud uus auto. Ma arvan, et see auto oleks sinu sinisele roimale ka tagatulesid näidanud, kui vaja. Tühi targutamine ei vii kuhugi, ma arvan nii. Ma ei õigusta kihutamist aga teiste autode roimaks nimetamine pole just ilus tegu. Vabandan klubilise Terko ees, et tema teemast jutt kõrvale kaldus.
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#21

T Apr 06, 2021 13:04

Vahepeal tegelenud kosmeetiliste parandustega. Kõrvalistuja poolne tagumine uks on kuhugi vastu korralikult käinud ja mõlgid väga kehvasti välja löödud (esimeses postituses uksel seda lainetust näha ka). Mure aitas lahendada teine uks, mis selle asemel külge läks. On küll tuhmim, aga ehk saab poleerimisega vahe väiksemaks. SIsemine polster vaja veel ümber tõsta.
Lisaks sai veidi parandatud ustelinkide välimust - peale läks paar kihti struktuurvärvi. Täitsa rahul tulemusega, ei karju see pleekinud helehall värv enam.
Ukselink enne:
Pilt

Pärast:
Pilt

Pesupäevast ka pilt:
Pilt
Joosep-Georg
Postitusi: 2
Liitunud: P Nov 26, 2017 15:28
Asukoht: Helsingborg
Auto:

#22

N Juun 10, 2021 9:19

Tere! Märkasin, et on müügis.

Milline on seisukord praegu?
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#23

N Juun 10, 2021 12:21

Pole vahepeal teemat jõudnud täiendada jah. Kevadega sai originaalvelgi värskendatud, need läksid suvekatega alla. Ajasin pikalt tuhatoosi asemele käivat sahtlit taga, see nagu püha graal - mitte kuskil pole saada. Lõpuks ühe osadeks läinud masina pealt ta ikka leidsin.
Joosep-Georg kirjutas:
N Juun 10, 2021 9:19
Tere! Märkasin, et on müügis.

Milline on seisukord praegu?
Kadus otsene vajadus teise auto järgi ära ja sai prooviks müüki pandud jah. Vaatab, mis saab.
Vigadest niipalju, et ABS moodul tal küll eelmise aasta suvi-sügis vahetatud, aga nüüd paar korda armatuurile kuusepuud visanud. Pole tegeleda olnud mahti, nii et täpset viga ei tea öelda. Vaja oleks täpne veakood välja uurida, ei tahaks kohe uut (kasutatut) ostma tormata, ehk on asi muus.
Kont ei puhu külma - sai ära täidetud ja aine näitas, et radiaatori juurest lekib (kliima kuivati või tihendid seal).
Tagumised pidurid on häält hakanud tegema, mõtlesin klotside vahetusest alustada. Iseenesest imelik, sest viimase aasta jooksul nii esi- kui tagupidurid ära vahetatud.
Muus osas kalla ja talla :)
Joosep-Georg
Postitusi: 2
Liitunud: P Nov 26, 2017 15:28
Asukoht: Helsingborg
Auto:

#24

R Juun 11, 2021 0:03

Kas see vibra tühikäigul & 90km/h on lahenenud või endiselt põhjus teadmata?

Tulede vilkumine lahenes uute pirnidega või ka endiselt teeb seda?
Terko
Postitusi: 10
Liitunud: K Apr 29, 2020 13:07
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero '02

#25

R Juun 11, 2021 9:44

Joosep-Georg kirjutas:
R Juun 11, 2021 0:03
Kas see vibra tühikäigul & 90km/h on lahenenud või endiselt põhjus teadmata?

Tulede vilkumine lahenes uute pirnidega või ka endiselt teeb seda?
Vibra on alles, sellega juba ära harjunud :) Aga tegelikult oleks vaja seal tõenäoliselt mootoripatjadest pihta hakata.
Maanteekiirusel vibra lahendas suvevelgede alla panek ja pirnide vahetus lõpetas tulede trikitamise ära.
Vasta