Tühikäigul ja maanteel cruisiga on jah kerge mürin, boosti all hakkab juba häält ka tegemaKusjuures see saan on jummala vaikne sealjuures..
Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 221kW, 2006, vvs
Viimased 3-kuud on mööda läinud nigu niuhti ja polegi olnud aega siia midagi kirjutada...koguaeg on midagi vaja teha ja korraldada 
	
	
Nüüd siis järgemööda...
	
Peale sumpsiotste paigaldust lasin Saabi korralikul poleerida ja vahatada, et miilisõidul ikka viisakas välja näeks
	
Tulemus on super, 0-viga - hind 110€ (foorumis Saabionu nime all)
	
	
	
	
	
	
Käisime Tartu Saabisõpradega Läti-Leedu tripil
Kokku tuli natukene alla 2000km mis kulges probleemideta. Läti teed on kohutavad, samas toidud on sigahead
 Leedu teed on paremad aga söögid on kehvad 
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Koju naastes selgus, et üks tagumine rehv on kahtlaselt ära kulunud ja lähemal vaatlemisel selgus põhjus - veljes on mõra
	
	
	
	
Lasin velje ära keevitada ja tuli 1 kaunis paar uusi rehve osta
	
	
Seejärel tuli ette võtta tagumiste piduriklotside vahetus...Veikov vahetas klotse ja ma siis võtsin piduri supportite värvimise ette
Otsustasin tagasihoidliku välimuse kasuks ja valituks osutus veljehõbe...
	
	
	
	
Järgmiseks oli plaanis külastada korra S9K-d kes pisut viimistleb sumpsiteemat ja kui oli aeg summuti tagasi alla installida, otsustas vana Garretti vurr ära surra ja leebe valge suits kattis kõike mida katta andis
Õnneks sain niimoodi sõita ca. 20m ja väljalaskesse seda õli läks minimaalselt
	
Õhtupoolik oli siis sisustatud...kõne paarile kodanikule ja seltsimees Valmar lendas kohe Tartust laivi Kruvi äritud Mitsu turboga
	
	
	
	
S9K plaksutas käsi ja mõne hetke pärast ärkas Saab ellu
	
Dafukc kui hea see Mitsu vurr ikka selle Hirschi softiga on - Saab liigub palju mõnusamalt kui Garretiga ja kõik töötab laitmatult
	
	
Lisasin omalt poolt 2 kilo watti veel juurde...
	
	
	
	
Testisin uut Meguiarsi salongi lõhna...kiidan
	
	
	
	
Ja chill+grill+tünn+jutud
	
	
	
	
	
	
Stay tuned...
	
	
	
	
	
	
	
	
            
			
									
						
							Nüüd siis järgemööda...
Peale sumpsiotste paigaldust lasin Saabi korralikul poleerida ja vahatada, et miilisõidul ikka viisakas välja näeks
Tulemus on super, 0-viga - hind 110€ (foorumis Saabionu nime all)
Käisime Tartu Saabisõpradega Läti-Leedu tripil
Kokku tuli natukene alla 2000km mis kulges probleemideta. Läti teed on kohutavad, samas toidud on sigahead
Koju naastes selgus, et üks tagumine rehv on kahtlaselt ära kulunud ja lähemal vaatlemisel selgus põhjus - veljes on mõra
Lasin velje ära keevitada ja tuli 1 kaunis paar uusi rehve osta
Seejärel tuli ette võtta tagumiste piduriklotside vahetus...Veikov vahetas klotse ja ma siis võtsin piduri supportite värvimise ette
Otsustasin tagasihoidliku välimuse kasuks ja valituks osutus veljehõbe...
Järgmiseks oli plaanis külastada korra S9K-d kes pisut viimistleb sumpsiteemat ja kui oli aeg summuti tagasi alla installida, otsustas vana Garretti vurr ära surra ja leebe valge suits kattis kõike mida katta andis
Õnneks sain niimoodi sõita ca. 20m ja väljalaskesse seda õli läks minimaalselt
Õhtupoolik oli siis sisustatud...kõne paarile kodanikule ja seltsimees Valmar lendas kohe Tartust laivi Kruvi äritud Mitsu turboga
S9K plaksutas käsi ja mõne hetke pärast ärkas Saab ellu
Dafukc kui hea see Mitsu vurr ikka selle Hirschi softiga on - Saab liigub palju mõnusamalt kui Garretiga ja kõik töötab laitmatult
Lisasin omalt poolt 2 kilo watti veel juurde...
Testisin uut Meguiarsi salongi lõhna...kiidan
Ja chill+grill+tünn+jutud
Stay tuned...
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						- D116
 - Postitusi: 2073
 - Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
 - Asukoht: Lahti
 - Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
 
Kas sul turbo õli saab? Paistab mingi viga olema, nii tihti neid vahetad. Või kohe peale paugutamist suretad mootori, ei anna jahtuda?
            
			
									
						
							__In Boost We Trust__
			
						Turbo õlitus on heaKas sul turbo õli saab? Paistab mingi viga olema, nii tihti neid vahetad. Või kohe peale paugutamist suretad mootori, ei anna jahtuda?
Teema selles, et see Garrett mis ma kunagi peale ladusin oli ka juba teatud kahtlase lõtkuga ja oli aja küsimus millal see ära kooleb
Nüüd on tihe Mitsu peal ja jahutan eeskujulikult
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						- 
				Trooja
 - Postitusi: 217
 - Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
 - Asukoht: Pärnu
 - Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
 
Nähtud Vändra romuringil, ila tilkus. Toonitud tuled ikka kõvasti ilusamad.
            
			
									
						
							With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
			
						Tiiva ja tuletooni kombo on juba täitsa soliidne jah 
Alguses tundusid tuled veits liiga tumedad olevat aga mai tea, ajaga on läinud nad vist kas heledamaks või siis olen ise need õigeks mõelnud
            
			
									
						
							Alguses tundusid tuled veits liiga tumedad olevat aga mai tea, ajaga on läinud nad vist kas heledamaks või siis olen ise need õigeks mõelnud
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						Peale viimast teemakohast postitust olen saanud peamiselt ainult pesudega tegeleda 
Lisaks sellele on veel muidugi üht-teist veel tehtud
Keevitatud velg hakkas õhku läbi laskma ja sai taaskord lastud üle vaadata. Uuel hooajal panen selle tagasillale veerema, et esiotsa raskuse all niipalju ta koormust ei saaks
Õnnestus ka soliidne number kellale saada ja nüüd ilutsevad seal numbrid 300000+
Saabiklubi sügisesel hoolduslaupäevakul sai Saab korraliku pigipesu, salongi hoolduse koos istmete kreemitamisega ja esmakordselt minu käe all sünteetilise Meguiarsi vedelvaha värvile
 

Katsetasin ka uut vahendit, millega sai kõik plastosad ja armatuur üle käidud...tulemus on igati kiiduväärt ja kõik on meeldivalt värske - brand new
 
Arvestades kui lihtne ja normaalne neid vahendeid peale ja maha saada oli siis julgen kõigile soovitada seda valikut



Et pidu ikka kestaks siis sai tehtud Veikov käe all õlivahetus, põhja katmine vedela mastiksiga mis nüüd enne talve tulekut oli ainuõige tegevus. Põhja alt oli enne ka ilus rebasevaba aga nüüd on veel parem, lisaks läks maanteemüra ka vaiksemaks mis on veel omakorda meeldiv boonus asja juures
Lõpetuseks mõned pildid...







            
			
									
						
							Lisaks sellele on veel muidugi üht-teist veel tehtud
Keevitatud velg hakkas õhku läbi laskma ja sai taaskord lastud üle vaadata. Uuel hooajal panen selle tagasillale veerema, et esiotsa raskuse all niipalju ta koormust ei saaks
Õnnestus ka soliidne number kellale saada ja nüüd ilutsevad seal numbrid 300000+
Saabiklubi sügisesel hoolduslaupäevakul sai Saab korraliku pigipesu, salongi hoolduse koos istmete kreemitamisega ja esmakordselt minu käe all sünteetilise Meguiarsi vedelvaha värvile
Katsetasin ka uut vahendit, millega sai kõik plastosad ja armatuur üle käidud...tulemus on igati kiiduväärt ja kõik on meeldivalt värske - brand new
Arvestades kui lihtne ja normaalne neid vahendeid peale ja maha saada oli siis julgen kõigile soovitada seda valikut
Et pidu ikka kestaks siis sai tehtud Veikov käe all õlivahetus, põhja katmine vedela mastiksiga mis nüüd enne talve tulekut oli ainuõige tegevus. Põhja alt oli enne ka ilus rebasevaba aga nüüd on veel parem, lisaks läks maanteemüra ka vaiksemaks mis on veel omakorda meeldiv boonus asja juures
Lõpetuseks mõned pildid...
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						Kuu aega taaskord möödas ja elu on ikka ilus 
Tartus avati äge mündipesula...vahuga ja puha
 
Kindel uus lemmik koht kus max 3€ eest Saab puhtaks Saab
 



Ühel kenal esmaspäeval maalt-Tartusse sõites vaatasin, et mootoritemperatuur vajub ilusasti nulli, samas sooja puhub
Katsusin jahutusvoolikuid ja need olid jumalast külmad...kõned tarkadele seltsimeestele ja diagnoosiks "termostaat on pekkis"
Sai siis see jurbinn ära vahetatud ja kõik toimib nii nagu peab

Suvehooaeg lõppes sellel aastal 15. november
Üks rehvike oli päris katki ennast sõitnud ja läks utiili (väidetavalt olen sõitnud tühja rehviga ja lähemal vaatlusel selgus, et ka mingi nael oli rehvis - juu siis).

Võõpasin talvekad taaskord mattmustaks (loe: koledaks) ja peale läks lakikiht mis võiks mõnda aega kesta
 

Kõik suveveljed lasin veljevanal ära sirgestada ja uuel hooajal tuleb uus set rehve alla panna
Üks kiire Riia tripp sai ka siin tehtud ja on ikka mõnus küll veidi pikemaid otsi lasta selle lennukiga

Järgmise korrani

            
			
									
						
							Tartus avati äge mündipesula...vahuga ja puha
Kindel uus lemmik koht kus max 3€ eest Saab puhtaks Saab
Ühel kenal esmaspäeval maalt-Tartusse sõites vaatasin, et mootoritemperatuur vajub ilusasti nulli, samas sooja puhub
Katsusin jahutusvoolikuid ja need olid jumalast külmad...kõned tarkadele seltsimeestele ja diagnoosiks "termostaat on pekkis"
Sai siis see jurbinn ära vahetatud ja kõik toimib nii nagu peab
Suvehooaeg lõppes sellel aastal 15. november
Üks rehvike oli päris katki ennast sõitnud ja läks utiili (väidetavalt olen sõitnud tühja rehviga ja lähemal vaatlusel selgus, et ka mingi nael oli rehvis - juu siis).
Võõpasin talvekad taaskord mattmustaks (loe: koledaks) ja peale läks lakikiht mis võiks mõnda aega kesta
Kõik suveveljed lasin veljevanal ära sirgestada ja uuel hooajal tuleb uus set rehve alla panna
Üks kiire Riia tripp sai ka siin tehtud ja on ikka mõnus küll veidi pikemaid otsi lasta selle lennukiga
Järgmise korrani
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						Kadestamisväärselt puhas auto. Kas pigileotusvahendit ka kasutad myndipesulas, kuidas see kerevahale mōjub?
            
			
									
						
										
						Tänud
Pesula asub tõesti Väike-Tähe 20
Veljemees asub Kastani 181, Sulev - 5082218 (võid ka öelda, et mõned Saabimehed on seda kohta kasutanud ja soovitanud)
Olen üsna näkast masinat ka 3€ eest teinud ja on tehtav...tuleb muidugi õigete töövõtetega seda teha ja süsteemselt
Ma neid leotusvahendeid ei ole kasutanud kuna pole veel põhjust olnud. Aga eks need vahale mõjuvad üldjoontes kehvasti - päris kohe seda vaha maha ei leota aga mitmeid kordi leotades see kindlasti maha sealt tuleb
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						Küsin laiemalt - kas sa üldse pole pigileotust kasutanud selle auto puhul? Aga eelmise auto puhul? Vahatad nii tihti, et pigi üldse peale ei jää? Mitme kuu või kkm tagant või mitu x aastas vahatad?
            
			
									
						
										
						Ikka kasutan pigileotust aga neid pesulaomasid mitte. Üldiselt üritan vähemalt 3-4x aastas teha põhjalikuma vahatamise püsivahaga ja kui regulaarselt pesta siis aegajalt pikendan ka kiirvahaga seda vahakihti.
Oluline on ka käsipesu mida tuleb ideaalis korra nädalas teha. Ülioluline on peale pesu sõiduk ära kuivatada sest kui need veepiisad seal kere/klaasi peal ise ära kuivavad siis jääb päris rõvedad veelaigud igale poole mis mind isiklikult väga häirivad.
Soovitan siis üldse mitte pesta kui kuivatamisega vaeva ei viitsita näha
Nähes mismoodi siin üldine kontingent neid mündikaid kasutab siis seis on päris nukker
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						väga kena saab 
vaadates su pildid kohe tuli tahtmine katusereelingud ära visata ja tagatuled ära toonida
ja veel küsimus millega värvisid esiliistud? Spray? püstoliga? ja siis kui kokku tagasi panid kas kinnitused katki ei läind?
            
			
									
						
										
						vaadates su pildid kohe tuli tahtmine katusereelingud ära visata ja tagatuled ära toonida
ja veel küsimus millega värvisid esiliistud? Spray? püstoliga? ja siis kui kokku tagasi panid kas kinnitused katki ei läind?
Tänud-tänud 
Prillid olid juba Eestisse Saabudes mustad, ei oska kommenteerida nende värvimist
Vahepeal on ikka hulga huvitavaid asju jälle tehtud aga nendest lähemalt pajatan siis, kui olen leidnud aega mõned värskemad pildid teha
            
			
									
						
							Prillid olid juba Eestisse Saabudes mustad, ei oska kommenteerida nende värvimist
Vahepeal on ikka hulga huvitavaid asju jälle tehtud aga nendest lähemalt pajatan siis, kui olen leidnud aega mõned värskemad pildid teha
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						Tagumised tuled on ikka korraliku 3-kordse toonlaki alla pandud. Tulede puhul ma mingite spraydega ei viitsi jännata
Foorumist seltsimees Kruvi kätetöö, kiidan tema põhjalikkust ja oskusi
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						Leidsin nüüd veidi aega Saabi teemat täiustada  
Peale talvekate allapanekut lasin suve veljed sirgendada ning kevadel tuleb uued rehvid peale osta
Seejärel läksid vahetusse kojamehed ning panustasin taaskord Champion Aerode peale sest eelmised kestsid aasta aega kenasti vastu!
Ühel hetkel oli tunda, et auklikul teel on sõitmine väga veider - Veiko tuvastas, et parempoolsed amordid on otsa saanud - asendasime siis terve ringi Sachsidega ja Saab on taaskord meeldivalt stabiilne
 



Aasta lõpus käis klikk...jõudis kohale, et küttehinnad on päris nõmedaks kiskunud ja kui täis paagi hind läheneb juba 100-le eurole siis kaua polnud vaja mõelda - see osakond oleks vaja meeldivamaks muuta
 
Lasin peale panna 4-põlvkonna LPG gaasiseadme, paak läks varuratta asemele ja suuruseks 60L, tankimine bensuluugi tagant spets adapteriga! Tegemist on täis automaatse süsteemiga - bensu pealt läheb käima ning kui teatud mootori temperatuur on saavutatud siis lülitub gaasi peale üle. Kui soov on, siis ühe nupuvajutusega Saab bensuga ka sõita.
Kokku maksis see üritus 940€ (kõige võimsam seade, paak+gaas, töö ja seadistamine) ning teoreetiliselt saan ma selle summa tagasi juba peale 15k läbisõitu (Skyline arvutas)
.
Esimene pikem test oli kohe peale paigaldust marsruudil Tartu-Rapla-Tallinn-Pärnu-Tartu, kogu kilometraaž oli 600km, rahaliselt maksis see tripp 39€
 


Kuidas siis rahul olen? Julgen öelda, et ma olen väga rahul - küttekulud on mul 40% väiksemad kui varem ning mis peamine - sõidu omadused on samaväärsed
 Viimane bensiini tankimine toimus täpselt kuu aega tagasi ning kui nii edasi läheb, siis järgmine tankimine võiks toimuda 5-kuu pärast 
 
Kevadel lähen kindlasti dünosse ja siis on näha graafikul ka mis seal nagu päriselt toimub
 
3. jaanuaril viskasin vanad talvekad ära ja asemele läks uus jooks Minerva naastrehve.
11. jaanuaril suri aku ära, võtsin seekord ligi Boschi toodangu, mudeliks S5 ja teised andmed 77Ah, 780A

Pesusid on tehtud ka omajagu ja ma parem ei ütle mitu korda ma see kuu olen pesulat külastanud

Oleme moodsad


            
			
									
						
							Peale talvekate allapanekut lasin suve veljed sirgendada ning kevadel tuleb uued rehvid peale osta
Seejärel läksid vahetusse kojamehed ning panustasin taaskord Champion Aerode peale sest eelmised kestsid aasta aega kenasti vastu!
Ühel hetkel oli tunda, et auklikul teel on sõitmine väga veider - Veiko tuvastas, et parempoolsed amordid on otsa saanud - asendasime siis terve ringi Sachsidega ja Saab on taaskord meeldivalt stabiilne
Aasta lõpus käis klikk...jõudis kohale, et küttehinnad on päris nõmedaks kiskunud ja kui täis paagi hind läheneb juba 100-le eurole siis kaua polnud vaja mõelda - see osakond oleks vaja meeldivamaks muuta
Lasin peale panna 4-põlvkonna LPG gaasiseadme, paak läks varuratta asemele ja suuruseks 60L, tankimine bensuluugi tagant spets adapteriga! Tegemist on täis automaatse süsteemiga - bensu pealt läheb käima ning kui teatud mootori temperatuur on saavutatud siis lülitub gaasi peale üle. Kui soov on, siis ühe nupuvajutusega Saab bensuga ka sõita.
Kokku maksis see üritus 940€ (kõige võimsam seade, paak+gaas, töö ja seadistamine) ning teoreetiliselt saan ma selle summa tagasi juba peale 15k läbisõitu (Skyline arvutas)
Esimene pikem test oli kohe peale paigaldust marsruudil Tartu-Rapla-Tallinn-Pärnu-Tartu, kogu kilometraaž oli 600km, rahaliselt maksis see tripp 39€

Kuidas siis rahul olen? Julgen öelda, et ma olen väga rahul - küttekulud on mul 40% väiksemad kui varem ning mis peamine - sõidu omadused on samaväärsed
Kevadel lähen kindlasti dünosse ja siis on näha graafikul ka mis seal nagu päriselt toimub
3. jaanuaril viskasin vanad talvekad ära ja asemele läks uus jooks Minerva naastrehve.
11. jaanuaril suri aku ära, võtsin seekord ligi Boschi toodangu, mudeliks S5 ja teised andmed 77Ah, 780A
Pesusid on tehtud ka omajagu ja ma parem ei ütle mitu korda ma see kuu olen pesulat külastanud
Oleme moodsad
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
			
						


