Saab 9-5 Estate 2.3t --#311-->3.0t, 1999, overspeed
Mõnel ilvesel oleks nagu katus ära sõitnud.
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ilmnes probleem:
Tagumine vasak ukse kesklukk ei pane ust enam lukku vöi ei tee lahti, mootor läbi ? juhe katki ? Mingi jama. Kuna uks aga oli lukust lahti asendis, siis ei uurinud asja kohe, Saaremaal pole sellest lugu kui uksed lukus pole.
Auto-omanik/kasutaja tähendas, et vahest harva aga paneb kesklukk seda ikka lukku ja lahti ka, kuid nönda kuidas jumal juhatab.
Nüüd möni kuu hiljem ei toimi see aga üldse enam. Önnestuseks jäi uks lukustatud reziimi, ei avane ka siis kui käsitsi lukust lahti teha. Tüdinesin laste autosse panekust vaid ühe ukse kaudu ja otsustasin asja piiluda. Mötlesin, et ju sääl möni hoova plastik otsad andnud, nagu kogemustest teiste masinatega on. Uksel oli Child Lock aktiivne, nii et siseriivi proovida mötetu, väljast aga ei ava olgu see käsiluku asend kuidas tahes.
Plaan oli, et praotan polstri ja piilun sisse:
Et polster eemalduks natuksegi, tirisin tihendi ukse vahelt, et liikumisruumi tekitada, mäletasin kinnitussüsteemi esiukse aknarullikute vahetusajast (spikerdasin tegelt piltidelt).
Tagumine vasak ukse kesklukk ei pane ust enam lukku vöi ei tee lahti, mootor läbi ? juhe katki ? Mingi jama. Kuna uks aga oli lukust lahti asendis, siis ei uurinud asja kohe, Saaremaal pole sellest lugu kui uksed lukus pole.
Auto-omanik/kasutaja tähendas, et vahest harva aga paneb kesklukk seda ikka lukku ja lahti ka, kuid nönda kuidas jumal juhatab.
Nüüd möni kuu hiljem ei toimi see aga üldse enam. Önnestuseks jäi uks lukustatud reziimi, ei avane ka siis kui käsitsi lukust lahti teha. Tüdinesin laste autosse panekust vaid ühe ukse kaudu ja otsustasin asja piiluda. Mötlesin, et ju sääl möni hoova plastik otsad andnud, nagu kogemustest teiste masinatega on. Uksel oli Child Lock aktiivne, nii et siseriivi proovida mötetu, väljast aga ei ava olgu see käsiluku asend kuidas tahes.
Plaan oli, et praotan polstri ja piilun sisse:
Et polster eemalduks natuksegi, tirisin tihendi ukse vahelt, et liikumisruumi tekitada, mäletasin kinnitussüsteemi esiukse aknarullikute vahetusajast (spikerdasin tegelt piltidelt).
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:06, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Pilu vahelt ei näinud möhkugi, ei tea ka kuidas ja kus riiviseadmed asuvad. Egas kedagit, demonteerisin parempoolse ukse polstri spikerdamiseks, sai riivielule selgust.
Ongi väliskäepideme liigendil plastdetail, äkisti see puruks, näha ei saa, peab käega katsuma. Ajasin käe polstri vahelt sisse ja mis ma tunnen -- välislingi liigend toimib, kuid uks ei avane. Jama värk.
Mötlesin siis, et vöibolla on lukku panemise mehhanismis viga, tunda oli küll riivi liigutades, et peaks ühenduses olema, kuid tegin kontrollimiseks vasktorust nikerdise, millega sai kindlalt kontrollida, et lukustusriiv on lahti asendis. Parempoolne uks spikriks abiks taas:
Ongi väliskäepideme liigendil plastdetail, äkisti see puruks, näha ei saa, peab käega katsuma. Ajasin käe polstri vahelt sisse ja mis ma tunnen -- välislingi liigend toimib, kuid uks ei avane. Jama värk.
Mötlesin siis, et vöibolla on lukku panemise mehhanismis viga, tunda oli küll riivi liigutades, et peaks ühenduses olema, kuid tegin kontrollimiseks vasktorust nikerdise, millega sai kindlalt kontrollida, et lukustusriiv on lahti asendis. Parempoolne uks spikriks abiks taas:
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:08, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Ikkagit oli lahti asendis, kuid uks ei avane. Vöimatu versioon, miskit on mehhanismi sees katki. Pole örna aimugi, kuidas lahti saada.
Ruumi ka polstripilu juures vähe, vaja see eemaldada tervenisti. Et seda teha, tuleb tihend üleni kätte saada, et aga seda teha tuleb lävepakk eemalda. Peale suuremat sorti nuputamist ja punnistust sain kinnisel uksel lävepaku, tihendi ja polstri kenasti kätte ilma plastkinnitusi/detaile löhkumata:
Ruumi ka polstripilu juures vähe, vaja see eemaldada tervenisti. Et seda teha, tuleb tihend üleni kätte saada, et aga seda teha tuleb lävepakk eemalda. Peale suuremat sorti nuputamist ja punnistust sain kinnisel uksel lävepaku, tihendi ja polstri kenasti kätte ilma plastkinnitusi/detaile löhkumata:
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:09, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Istusin tüki aega teise ukse juures ja nuputasin, kuidas riivi avada liigendist. Löpuks leidsin lahenduse. Nikerdasin jällegi ühe "spetsvötme" kövemast terasest kui tavaline traat ja vajutasin sellega lukustuskeele alla otse kinnihoidmisaasa ja piilariküljesoleva sörme vahelt, ning oh seda röömu, kui uks avanes:
Hetkel on kohvipaus, kuid siis on vaja minna monteerida parempoolne uks taas kokku ja uurida, mis vasemal puruks on
Hetkel on kohvipaus, kuid siis on vaja minna monteerida parempoolne uks taas kokku ja uurida, mis vasemal puruks on
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:10, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Välja nuputasin vea ("aint" 2 tundi vöttis aega, istusin ja liigutasin neid riive/hoobe, nüüd igatahes riivi eluolu megaselge, kuid mitte kauaks, seetöttu lisan alljärgnevalt palju pilte ja seletust tuleviku tarvis), puruks ei olnud riivi mehhaanikas midagi (hoopis elektriosakonnas), väga haruldane juhuste kokkusattumine hoopis, vist sai korda nüüd, alljärgnevalt selgitan ja siis üks küsimus targematele Saabispetsidele.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Et riivikorpust lahti saada, tuli lisaks kolmele kruvi lahtikeeramisele puurida lahti üks needitud osa:
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:42, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kaane külge jäi välislingist avamishoob, punasega on tööosa, sinisega tühijooksu osa kui riiv lukus on.
Lilla on lukkupanemishoova ots, roheline on siselingi hoova ots.
Lilla on lukkupanemishoova ots, roheline on siselingi hoova ots.
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:43, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Sinine on siis välislingist liigutushoova hoob, roheline siselingi hoob, lilla lukustushoob (riivistik on pildil lahti asendis), pruun on too keeleke, mida liigutada tuleb et uks avaneks, kollane on ukse avamise hoovastik kesklukumootoriga (selle kohta on hiljem too küsimus). Punane plastik paremal on lapselukk.
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:44, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Lapselukk mitteaktiivne:
Lapselukk aktiivne, liigutab lihtsalt riivihoovastiku lingihoovalt eest ära:
Lapselukk aktiivne, liigutab lihtsalt riivihoovastiku lingihoovalt eest ära:
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:47, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Keskluku mootor ja liugurid:
Keskluku kelk ei ole lukustusriivi küljes jäigalt, vaid peale paika lükkamist (kas siis kinni vöi lahti) pressib keermestatud kelgu küljes olev sörm end lukuhoova küljes oleva kelgu lainjate toesturite vahelt läbi, et siis olla valmis taas teisepoole lükkama:
Keskluku kelk ei ole lukustusriivi küljes jäigalt, vaid peale paika lükkamist (kas siis kinni vöi lahti) pressib keermestatud kelgu küljes olev sörm end lukuhoova küljes oleva kelgu lainjate toesturite vahelt läbi, et siis olla valmis taas teisepoole lükkama:
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:49, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Peale riivi lahtitegemist (töstsin kaane ära pealt) toimis köik mehhaanika riivil nagu peab.
Pea pani ragisema see, et kuidas ta siis sai olla niisuguselt imelik, et lukustushoob liikus kinni-lahti, kuid ust hoovastik ei avanud. Aega läks, aga leidsin ülesse selle kokkusattumise vöimaluse.
Pea pani ragisema see, et kuidas ta siis sai olla niisuguselt imelik, et lukustushoob liikus kinni-lahti, kuid ust hoovastik ei avanud. Aega läks, aga leidsin ülesse selle kokkusattumise vöimaluse.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Keskluku mootorit peaks lukkuminemisel piirama mikrolüliti. See aga ei toimi enam (peale lahenduse leidmist kontrollisin mikrolülitit, see on pees, mootor ise terve). Kui nüüd kesklukk ukse lukku pani, jooksis selle kelk täiesti löppu, sinna hoovastikuni milleni ta mikrolülitiga ei ulatuks:
Nüüd mikrolüliti enam voolu mootorile läbi ei lasknud ja uks avati lukust käsitsi, kuid too kesklukulöpu hoovastik jäi mehhaaniliselt ette välislingi hoovastikule, ning too sörm ei liikunud enam tööreziimi (siniselt) vaid jäi nagu oleks lukustusasendis, kaane küljes oleva hoovastikul tühijooksus:
Kui nüüd prooviti väljast ust avada, siis örnalt höörus hoovastik nagu tööreziimis vasta, kuid lükkas hoopis kesklukumootori avamishoovastiku (kollane) veelgi rohkem välislingi hoovastikule ette ja sinna ta kinni jäigi, välislingi hoovastik tühijooksus, sisemine child lockiga mittekasutatav. Kuid kui isegi child lock poleks aktiivne olnud, siis too kesklukuavamishoovastik jäi ette nii, et blokeeris keele avamise igatipidi:
Ja nii ta oligi, lukku-lahti tegemise riiv toimis, kuid käepideme riiv oli tühijooksus seoses blokaadiga tema hoovastiku ees.
Üks miljonist vöimalus sai see olla aga nii:
Et sellist olukorda saavutada, peab esiteks olema too mikrolüliti rikkis. Ning siis peab tarbija vajutama puldil kesklukk lahti nuppu ning liialt kiiresti/vara proovima ust väljast avada lingiga. Vaid nendel kolmel tingimusel saavad hoovastikud joosta kokku nii, et uks enam lahti ei tule.
Nüüd mikrolüliti enam voolu mootorile läbi ei lasknud ja uks avati lukust käsitsi, kuid too kesklukulöpu hoovastik jäi mehhaaniliselt ette välislingi hoovastikule, ning too sörm ei liikunud enam tööreziimi (siniselt) vaid jäi nagu oleks lukustusasendis, kaane küljes oleva hoovastikul tühijooksus:
Kui nüüd prooviti väljast ust avada, siis örnalt höörus hoovastik nagu tööreziimis vasta, kuid lükkas hoopis kesklukumootori avamishoovastiku (kollane) veelgi rohkem välislingi hoovastikule ette ja sinna ta kinni jäigi, välislingi hoovastik tühijooksus, sisemine child lockiga mittekasutatav. Kuid kui isegi child lock poleks aktiivne olnud, siis too kesklukuavamishoovastik jäi ette nii, et blokeeris keele avamise igatipidi:
Ja nii ta oligi, lukku-lahti tegemise riiv toimis, kuid käepideme riiv oli tühijooksus seoses blokaadiga tema hoovastiku ees.
Üks miljonist vöimalus sai see olla aga nii:
Et sellist olukorda saavutada, peab esiteks olema too mikrolüliti rikkis. Ning siis peab tarbija vajutama puldil kesklukk lahti nuppu ning liialt kiiresti/vara proovima ust väljast avada lingiga. Vaid nendel kolmel tingimusel saavad hoovastikud joosta kokku nii, et uks enam lahti ei tule.
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:51, muudetud 2 korda kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Uksepolstri tagasipanemisel on köige keerulisem mo arust too polstri aknaliistu sisse saamine, selleks kasutasin lehtmetallist 50 cm joonlauda, ideaalne pikkus ja kena peenike, et ilusti sisse lükata polster:
Hetkel uks taas toimib, aint kuna keskluku mootoril on too mikrolüliti läbi, siis keskluku juhet taha ei pistnud.
Hetkel uks taas toimib, aint kuna keskluku mootoril on too mikrolüliti läbi, siis keskluku juhet taha ei pistnud.
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:52, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Küsimus siis asjatundjatele, et too kesklukul ukse lahtitegemise hoovastik peale mikrolülitit:
Mille tarbeks see tehase inseneridel möeldud on ja kuidas seda kasutatakse /aktiveeritakse ?
Mille tarbeks see tehase inseneridel möeldud on ja kuidas seda kasutatakse /aktiveeritakse ?
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Küsimus siis asjatundjatele, et too kesklukul ukse lahtitegemise hoovastik peale mikrolülitit:
Mille tarbeks see tehase inseneridel möeldud on ja kuidas seda kasutatakse /aktiveeritakse ?
Tahaks ikka teada.
Mure juures ka: Nimelt kui küla peal signa karjuma hakkab ja vötmetega öue jooksen, siis on näha, et pagasiruumi tuli pöleb. Luuki avades ja uuesti kinni pannes kustub tuli ära, seda küll kuni järgmise korrani. Söites näitab ka, et tagaluuk on kord kinni- küll lahti, vilgutab armatuuril indikatsiooni.
Kas vastab töele, et 2000 a. 9-5 universaalil tagaluugi lahtioleku lüliti on lukumehhanismi sees?
Pakutud on ka, et juhtmed katki. ( http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid121007 )
Ei tea nüüd kust alustada, kas lülitist vöi juhtmetest. Lülitile saab lihtsalt ligi kuid juhtmete asukohast pole varem kogemusi, ja siis see katkestuse otsimine.
Arrogance diminishes wisdom !
Uksepolstri tagasipanemisel on köige keerulisem mo arust too polstri aknaliistu sisse saamine...
Kõige lihtsam on aknaliistu tagasi polstri külge liimida
Ja kui järgmine kord soovid polstri maha võtta, siis mitte seda liistu küljest tirida, vaid koos liistuga ukse küljest maha võtta.
Polstri maha võtmiseks on liisu aknapoolses küljes soon. painutad ca. 1mm paksusest plekkist konksu, teed akna lahti ja tõmbad konksuga liistu koos polstriga ülesse.
Tagasi läheb samamoodi koos liistuga.
Kui meeldib asju ise teha, osta endale 9-5 remondi raamatu, või vaata DIY internetist. Muidu lammutad auto laiali
EDIT: Haa, sorry, minu viga! Vaatasin nüüd veidi ülesse ja sain põhjusest aru, miks sa polstri niiviisi maha võtsid
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kui meeldib asju ise teha, osta endale 9-5 remondi raamatu, või vaata DIY internetist. Muidu lammutad auto laiali
Remondi Manual on arvutis olemas, seetöttu ka osadelt piltidelt näha, et laptop masina körval tihti.
Miks ise teen, peaks siin kirjas olema:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... #pid214252
Hea et tookord mootorivahetuse jaoks teeninduse leidsin, kes nöus olid tegema.
Uksepolstri tagasipanemisel on köige keerulisem mo arust too polstri aknaliistu sisse saamine...
Kõige lihtsam on aknaliistu tagasi polstri külge liimida
Ja kui järgmine kord soovid polstri maha võtta, siis mitte seda liistu küljest tirida, vaid koos liistuga ukse küljest maha võtta.
Polstri maha võtmiseks on liisu aknapoolses küljes soon. painutad ca. 1mm paksusest plekkist konksu, teed akna lahti ja tõmbad konksuga liistu koos polstriga ülesse.
Tagasi läheb samamoodi koos liistuga.
Seda versiooni proovin, vaja sellele uksele nüüd korras keskluku mootoriga riiv taas panna.
Arrogance diminishes wisdom !
- overspeed
- Postitusi: 706
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Seda versiooni proovin, vaja sellele uksele nüüd korras keskluku mootoriga riiv taas panna.
Tehtud, lukk vahetatud. Toimib suurepäraselt:
Viimati muutis overspeed, P Apr 08, 2018 20:53, muudetud 1 kord kokku.
Arrogance diminishes wisdom !