2. leht 4-st
Saab 9-5 SE, 2000, STR99
Postitatud: R Sept 01, 2017 22:56
Postitas STR
Lüliti mis ma tellisin, tuli otseloomulikult vale. Esindus ka seda ei maininud kuigi VIN-i panin. Igal juhul diagnostiga nii palju sai aru, et kui kangilt niiöelda on-i lülitada siis nagu sel hetkel kui on-i lülitad, lülitab sisse kuid nii kui selle lüliti lahti lased, on reaalselt off-is kuigi näidikuplokil näitab, et on sees. Kui lülitit vasakule hoida siis püsib on-s. Proovisin siis sõitmise ajal hoida ja samal ajal kiirust "salvestada" kuid ei toimi endiselt. Samas lülitid ise tunduvad korras ka olevat ning toimivat. Pidurituled toimivad klõpsub ja teine klõpsutab miskit käigukangi juures. Oskab keegi veel miskit ütelda mis seal olla võib?
VINI järgi
Vahetatud piduritule lüliti OE 5106141 - FAE 24516 - sobis
Esindus müüs teise lüliti VINI järgi OE 5104401 - ei sobi
Vana pealt koodid 90243815, 90244648, 90307473 (reaalselt ei sobiks kuna 2 klemmiga), 90337807, 90245780 mis vastaksid Saab 42 33 342 ning tellisin asenduseks - EPS 1.810.065.
Ehk siis loodan, et selles asi ning saab toimima.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR99
Postitatud: P Sept 10, 2017 20:28
Postitas STR
Püsikiirusehoidja toimib. Viga oli siiski teises lülitis mis sai vahetatud ning toimib.
Sillad reguleeritud nii palju kui neid reguleerida annab ja nüüd jälle veidi parem. Põhja all sai ka silla regulli ajal veedetud aega ja avastasin, et esisilla tala tagumised puksid täiesti läbi. Lõpuks jõudsin vist siis ka jälile mis seal ees vahepeal kobiseb ja muid imelikke hääli teeb.
Need sai tellitud Propartsi polüd ja eks mingi hetk vahetab ära. Põhjakaitsed oleks vaja ka leida, stange oma ja mootori alla.
Lisaks sai lammutusest võetud vasak peegel ja tag. parem ukseliist. Peegel muidu korralik ja toimib kuid silma riivas, et mustal osal eespool on äärest tükk väljas. Proovib praegusest uuele kõik ringi komplekteerida.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR99
Postitatud: N Sept 21, 2017 12:02
Postitas STR
Keegi oskab rääkida kui keeruline/aeganõudev neid esisilla tala tagumisi pukse vahetada on? Nagu aru saan võtavad enamus tervenisti maha ning vahetavad kõik kuid üks tuttav teadis rääkida, et saab ka ainult tagumisi nii vahetada, et ei pea maha võtma? Räägiti, et kui tervenisti maha võtta siis lisaks tulevad maha ka enamus esisilla osi?
Olen hetkel kahe vahel kas teha ainult tagumised või siis maha ning ka teised esisilla osad kohe selle käigus. Kui ulme kallis siis otseselt poleks vaja muud kuna ainult tagumised läbi.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 21, 2017 12:06
Postitas saabu14jr
Saab ka tavalise puksi tõmmitsaga neid vahetada. Vähemalt niimoodi tavaliselt vahetatakse. Selle puudumisel peab tõesti pressi alla raamiga minema.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: R Sept 22, 2017 8:09
Postitas Trionic
Tuleb panna PUR puksid(lihtne paigaldada). Mingit tõmmitsat seal kasutada ei saa, kui raam on kere küljes.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: K Sept 27, 2017 11:21
Postitas STR
Peegel mis lammutus saatis, oli teistsugune ja kahest ühte kokku ei õnnestunud panna seega läks see lammutuse oma siniste katetega. Liist vahetatud.
Pole vist siia kirjutanud kuid üks kütusevoolikutest otsustas ka mingi hetk klambri juurest hakata lekkima. Sellega sai korda. Laupäeval otsustas nüüd jahutusvedeliku voolik klambri juurest hakata lekkima. See ka korras. Hea meelega vahetaks kõik voolikud välja kui niimoodi koostöö lõpetavad aga neid voolikuid seal mustmiljon ja enamus arvatavasti ainult originaalina ehk asi läheks väga kalliks...
Oktoobri keskpaik hetkel plaanis lasta ära vahetada osad, mis valmis ostetud :
Proparts roolilati kinnituspuksid
TRW šarniirid
Powerflex esim. ja tag. õõtshoova puksid
Proparts polüuretaan esisilla sillatala puksid
TRW sisemised ja välimised rooliotsad
Lemförder roolilati kaitsekummid
Autofren piduripeasilindri rem. komplekt (kuna pidurid peale õhutamist mingi aeg head ja siis ajapikku jälle jamad - loodan, et aitab). Uued tunduvad veidi krõbeda hinnaga ja LPR oma ei tahtnud.
Peale seda peaks olema veermiku osas peaaegu kõik uus ja rahu majas ning hea ja kindel tunne. Amortisaatorid ja keerdvedrud on OK ja neid hetkel pole vaja.
Talveks vist saan sellised veljed:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... t_2000.jpg
kuna VINI järgi ("15 Brake Disc") siis eeldan, et sobivad ja ei teki probleeme. 17" pealt 16" peale talveks ei näinud suurt mõtet, pigem siis 15".
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: K Sept 27, 2017 11:30
Postitas saabu14jr
Do88 peaks müüma silikoon jahutuse lõdvikuid, tonnisele vaadates nii krõbeda hinnaga polnudki.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: K Sept 27, 2017 11:54
Postitas STR
SFS ei paku, Samcol on midagi. Eks uurin mingi hetk kuid kindlasti odavad nad pole.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: K Sept 27, 2017 11:58
Postitas Pootsman
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 28, 2017 9:33
Postitas STR
Tänud! Ma arvasin see do88 keegi kasutaja
.
Neil tunduvad jah paremad hinnad kui ma Samco saaks. Eks mingi hetk peab siis need vahetama. Pigem ma mõtlesin ka seda, et kõik kummist voolikud mis kapoti all või vähemasti enamus. Seal vist ainult jahutusega seotud omad. No muidugi universaalsetest saaks ka kompunnida. Eks ma loodan, et hetkel peavad nüüd ja siis mingi hetk peab arvatavasti ikkagi ära tegema vähemalt jahutuse omad kui mitte ka kütuse.
Kas keegi oskab ka ütelda mis on stock boost 169 KW ning kuhu maani on safe "keerata" orig. komplektuses autol?
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 28, 2017 9:40
Postitas Cyber
STR kirjutas: ↑N Sept 28, 2017 9:33
Kas keegi oskab ka ütelda mis on stock boost 169 KW ning kuhu maani on safe "keerata" orig. komplektuses autol?
Sebastian ilmselt oskab sulle kõigest sellest väga hästi rääkida..
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 28, 2017 9:42
Postitas STR
No tema juures soft pole tehtud ütles ja ma veel ootan samale küsimusele vastust
. Kirja juba saatsin.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 28, 2017 13:10
Postitas Pootsman
Kasutaja Nubliku Aero sõidab ~1.4 bar turborõhuga. Originaal mootor, turbo ja sidur. Paar aastat juba sedasi ~230kw / 480nm, soft on harilik CR + 3.5bar FPR.
169kw Aero 1bar, baseboost 0,5bar
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 28, 2017 14:34
Postitas STR
Pootsman tänan jällegi abi eest!
Mu to do list ja plaanid mida teha on juba nii pikk, et panen selle softi "üle vaatamise/seadistamise" ka plaanidesse, aga millal, hetkel küll ei tea.
Nii palju vist ei olekski vaja kuna tüdruk sõidab sellega kuid vahel kui ise sõidan siis nagu mingis asendis võiks veidi rohkem olla.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 28, 2017 15:42
Postitas Pootsman
STR kirjutas: ↑N Sept 28, 2017 14:34
Pootsman tänan jällegi abi eest!
Mu to do list ja plaanid mida teha on juba nii pikk, et panen selle softi "üle vaatamise/seadistamise" ka plaanidesse, aga millal, hetkel küll ei tea.
Nii palju vist ei olekski vaja kuna tüdruk sõidab sellega kuid vahel kui ise sõidan siis nagu mingis asendis võiks veidi rohkem olla.
Mul naine küll kurdab aegajalt, et autol on rammu vähe....
Tülide vältimiseks keera ikka juurde
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: N Sept 28, 2017 15:56
Postitas Hannes525
Kas sul põhjagaasiga läheb turbo seier punaseni välja? Videodes olen näind,et kenasti punases.Mul endal seal kollase lõpus pigem.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: R Sept 29, 2017 10:29
Postitas STR
Kollase lõpp. Samas ega ma põhjagaasiga väga tallanud teda pole ka kuna vana automaat ja ei hakka piinama. Mäletamist mööda alati kollase lõpp pigem.
Facelift aerol, mis kunagi oli (184 KW) läks pigem punase alguseni.
Mis tallamisse puutub siis muidu pole kurdetud ja rahul kuid kui ostes olid all kulunud lamellid ja väljas jää ning ütlesin, et pane winter kastil ning ettevaatlikult siis peale 5 min sõitu juba kirjutati, et kuule selle winteriga ei anna kuhugi sõita
vabsee ei liigu kuhugi
. Seega veidi minekut peab olema, aga ega eriti ei taha keerata peale ja hulluks minna kuna põhiline selle autoga siiski, et ta kestaks ja oleks mugav. Mugav juba niikuinii, aga et ka kestaks. Siiani kestnud siis võiks ka edaspidi kesta. Ma pigem mõtlesin lihtsalt, et mingite kiirustega /käikudega on ta nagu veits uimane aga samas mingist asendist läheb päris hästi tavaauto kohta. Nokk kinni saba lahti. Tahaks juurde, aga samas ei taha ka
.
NB! Kasutajat
SoS tahaks ka tänada erinevate kasutatud varuosade ja ka istmete eest!
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: R Sept 29, 2017 15:27
Postitas Ron24
Alates 9-5 facelift tulekust lähebki turborõhu seier kuni punase ala alguse/kollase lõppu. Kui püsivalt ja tugevalt punases on, siis on ülerõhk ja tõenäoliselt kuskil mingi mehaaniline rike.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: R Okt 06, 2017 11:28
Postitas STR
Nii, uurin targematelt - mis mõõduga 15" rehvid on/võiks olla originaalis mitte Aerol?
VINi järgi varustus näitab, et 15" brake disc. Viking ütles, et näeb ainult, et 215/55 rehvid olnud ja pakuvad, et 16" siiski veljed olnud, mitte 15". Seda 215/55 nägin isegi.
Tire, 215/55, Vr<240 Km/h
Tire, Michelin Mxv3a
Velgedeks olnud uuena mingid Alu Rim, 5-spoke, 2:a Gen.
https://www.wheel-size.com/size/saab/9-5/2001/
annab 205/65R15.
kuid asendustabelid:
215/55R15-195/60R15
215/55R16 (enamus lehti annab selle mõõduks)-195/65 R15 ja 215/60 R15
Et mis mõõdus talverehvid naastu puhul oleks õige valik 15" veljele? 205/65R15 või 215/60 R15? Kellel on mingi täpne info võiks seda jagada
.
Tänud ette!
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: P Okt 08, 2017 14:26
Postitas overspeed
Kas need möödud siis kasutusjuhendist ei sobi (mitte Aero) ?
Mul omal talvel all naastud 195/65 R15 ja kena lume-sees söita.
Tech2-ga tuleb aint spidomeetrit
pisut korrigeerida nende rehvimöötudega.
- tire sizes.JPG (68.73 KiB) Vaadatud 7234 korda
205/65 R15 on üks ebameeldiv mööt. Mitte söitmise suhtes, vaid rehvide leidmise asjus. Vähelevinud ja seetöttu kallid (just käisin isa kaubikule otsimas, kuna tal passis selline mööt kirjas). 195/65 R15 palju lihtsamini leitav ja soodsam (vörreldes korralikke tootjaid).
Omast kogemustest ... lörtsiga ja lumepudruga söitmisel ma ei tahakski üle 200 laia rehvi.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: P Okt 08, 2017 18:34
Postitas caarel
Kärul on talverattad 205/60/16. Tean, et üle mõõdu ja näevad suured auto all välja, kuid tõstavad auto talveks veidike kõrgemaks ja annavad pehmema tulemuse. Maal käimiseks ideaalne.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: E Okt 09, 2017 9:57
Postitas STR
Tänud "overspeed"! Just midagi sellist ma soovisingi teada. Otsin siis 195/65R15.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: R Okt 13, 2017 22:36
Postitas STR
Saab on talveks valmis
(kui see mingi hetk tuleb).
Veljed sobivad ja supportist jääb isegi cm kaks vaba ruumi.
Talveveljed Saab 47 79 252, 6,5Jx15x49
Talverehvid Continental IceContact2 KD XL 195/65R15
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: E Okt 16, 2017 6:37
Postitas overspeed
Loodame siis seekord tuleb ka talve, et saaks investeeringut naerulsui nautida
Ma isiklikult eelistan talvel
plekk-velgi ... maitse asi.
Re: Saab 9-5 SE, 2000, STR
Postitatud: E Okt 16, 2017 12:40
Postitas STR
Väga hästi öeldud - maitse asi. Mulle kohe üldse ei meeldi plekkveljed. Eriti kui kilbita.
Tööautol küll on talvel kilbiga ja eks elab üle kuid kui valik siis pigem valuveljed.
See Eesti talv on nagu on. Enamjaolt saab olema nii ehk naa asfaldil krõbistamine kuid no tüdrukul vähe kogemust ja siis vähemalt rehv hea. Ülejäänud kõik sõltub siis tihendist juba.