Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Vasta
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 809
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#151

L Mär 12, 2022 12:48

AARE530 kirjutas:
R Mär 11, 2022 21:52
Kas sa pead sobivaks töötlemise all silmas seda, et suurema paugu jaoks või üldse? Midagi ma mujalt foorumitest olen lugenud, et võetakse kolbidel (vist oli) 1.5mm või midagi sellist maha, aga ma nüüd ei mäleta, kas see üks konkreetne oli ka mingi kangem variant. ...
Nagu see mees kes minu SAABide T7 purgi tarkvara on kohendanud ja ka neid modifitseerinud ütles , et 350 - 400 HP vöimsuse piiri kestavad ka "tonnise" kolvid kui neid veic madalamaks treida. Kuna ma eriti ise mööta ja aretada ei suuda heitliku töögraafiku töttu siis läksin kergema (kallima) variandi suunda ja ostsin Wösneri sepiskolvid. B235 plokikaane ja muude detailidega aga on lihtsam antud auto puhul toimetada.

Kere peabki just nii hästi igal autol vastu kuivörd auto omanik hoolikas on. Sügisel pöhja alt ölitamata ja talv otsa pesemata ja muru peal seisev auto roostetab alati kiiremini kui see mis kuivas garaazhis pestuna seisab.

Sinu puhul lausa "müts maha" , et nii palju juba jöudnud oled. Mul ei ole veel inspiratsioonigi peale tulnud, et oma köige uuemal ja ilusamal SAABil 1.silindrist surve kadumise pöhjust oleksin suutnud välja selgitada. :(
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#152

L Mär 12, 2022 13:49

I-Vaari, aitäh hea sõna eest, tead, kui mõnus see teadmine on, kui keegi ikka reaalselt hea sõna poetab, see ainult innustab :)
Ütlen seda ka seetõttu, et ühes teises foorumis, kus mu senine projektikas on, loed ikka kohati sellist vastikut halvustavaid ja targutavaid kommentaare, seda just mingitel suvakasutajatelt, kellel pole tõenäoliselt suurt midagi vastu panna.
Teise auto kohta ütlesin SENINE seetõttu, et uitmõttena on päästa läbi käinud nüüd, kui see teine on varsti sõiduvalmis, hakata Saabiga rohkem tegelema, naabrimees küsis ka, kui mootorit maha võtsime, et noh, läheb projektiks ära vei? :D
Muuseas, kui saladus pole, võid ps-i panna, palju Wössnerite eest küsitakse :poke: :D
Tormi2k8
Postitusi: 95
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#153

L Mär 12, 2022 17:57

AARE530 kirjutas:
R Mär 11, 2022 21:52
Kas sa pead sobivaks töötlemise all silmas seda, et suurema paugu jaoks või üldse? Midagi ma mujalt foorumitest olen lugenud, et võetakse kolbidel (vist oli) 1.5mm või midagi sellist maha, aga ma nüüd ei mäleta, kas see üks konkreetne oli ka mingi kangem variant. Mingi jutt käis ka läbi, et üks variant on kolbe "õhemaks " teha ja teine variant on 234 plokikaanetihend- huvitav, kas 234 plokikaanetihend on siis tõesti nii paks? Aga jah, seda, et 234 parem mootor on, olen nii mõneltki poolt lugenud. Eile leidsin ühe lingi, kus isegi BMW E30 M3-le on pandud Saabi 234 plokk ja 235 plokikaas, ehk siis ka mitte-Saablased kasutavad seda.
EDIT: väike tuhnimine andis plokikaanetihendi paksuseks 0.5 vs 1.3mm.
-1,1 mm B234 kolbidelt maha et T7 kaanetihendiga kasutada. Pole ka tegelikult häda midagi T5 papptihendil, kannatab ka see 350++hp ega lenda vahelt ka 1,8 bar juures. Sellisel juhul ei peaks mingisugust lõiketöötlust kolbidele ette võtma. Wössnerid on ca 550€.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#154

P Mär 13, 2022 0:03

Ma mõtlesin täna, et sulle helistada, aga ei hakanud lauba õdagul sind tüütama. Aga arvan, et ma peaks ikkagi sind veits tüütama :)
Kuigi mul on see auto olnud 10 aastat, jään ma ikka tõsistele Saabi-hulludele VEEL alla :bs: :poke: :)
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#155

T Mär 15, 2022 10:31

Küsimus Mõigu KEK-ile: kas kõikide O-rõngaste jaoks on kusagilt võtta täiskomplekti (õlivõtturi tihend, õlivarda toru jne) tihendeid või tuleb need ühekaupa välja otsida? Ja kas näiteks VMist neid veel saab?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#156

T Mär 15, 2022 10:35

Suure ketikomplektiga tuleb suur enamus kaasa. Ühekaupa saab ka. VMst on tükid saadaval.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#157

T Mär 15, 2022 11:22

No siis ma ootan ära, kui jupid kohale tulevad, eks siis vaatab, mida ja kui palju vaja on. Aga olen ka mõelnud selle Tormi selgitusele plokikaanetihendi kohta, et äkki minna siis ikkagi selle papptihendi teed, saaks veidi lihtsamalt. Ning selle papptihendi saadavus- vaatasin, et näiteks Aeromotorsis on T7 kaanetihend 0.5 mm ja T5-l 1.3mm- kas tuu ongi tuu? Või paneks ikka metalltihendi ja laseks kolbidel ikkagi 1.5mm maha treida :conf: Kumb see mõistlikum mõte oleks, arvestades, et mul siiski hävitajaplaani (veel) pole :D
Aga küsimus ka otsakaane kohta, et mis 234 ja 235 otsakaane erinevus on, et ma viimase otsakaant peaks kasutama? Nii silmaga kõrvuti vaadates erinevust ei märganud.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#158

T Mär 15, 2022 14:09

234 otsakaas on ikka mãrgatavalt erinev 235 omast. Pane sellest 234 omast pilt, siis nãha millest jutt käib. Või üldse pane sellest 234 mootori tükkidest pilt.
Saabianti netipoes(saabpartsstock oli nimi) oli ketikompl ca 250eur kus olid enamus orôngad ja tihendid olemas komplektiga, plus sellele mootorile mõeldud hermeetik otsakaante ja karteripõhja jaoks.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#159

K Mär 16, 2022 16:06

Küsimus selline, et kas keegi teab, kes teab kedagi, kes Pärnus väntvõlli poleerimisega tegeleb? Plokikaane tegijaid võib ka soovitada.
Ja niipalju ikkagi uuendusi, et tundub, et see on ikkagist B235 mootor. Mootoril olevate numbrite järgi ja guugeldades tulin järeldusele, et on 234, kuid otsakaane koodi põhjal on ikkagi 235, sest vähemalt otsakaas on viimase oma.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#160

N Mär 17, 2022 18:22

Paar juppi sain täna juba kätte :)
Pilt

Paralleelselt tegelen muidugi ka plokikaane ja väntvõlliga, ehk siis sellega, et leida kohad, kes need üle käivad :)
Paar varianti on, eks ma homme tööl olles helistan, mõned kontaktid olen saanud.

Nädala lõpus tulevad uued saaled ja kolvirõngad ning tundub, et ka turbo tuleb uus hankida, sellel on ka lõtkud veits nagu paljuvõitu. Ja siis võibolla juba ka midagi veel :D
Krt põnevaks läheb, kaks autot korraga soojas või soolas :D
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#161

N Mär 17, 2022 19:39

Selle hepu mootori ketisatsi pinguti viska kohe minema, saad uue mootori muidu prügisse visata. Sealt vôta ainult pinguti pisikese poldi o-rôngas ja suur seib, ülejäänud pinguti tükid kasuta originaali. Balanssvôlli pinguti on okei.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#162

N Mär 17, 2022 19:47

Seda vist kirjutati ka, äkki siinsamas teemas, et pinguti tuleb originaal panna. Aga igasugused nõuanded on loomulikult teretulnud :)

PS. Korras Aero turbot võib ka pakkuda.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#163

K Mär 23, 2022 20:23

saabu14jr kirjutas:
N Mär 10, 2022 21:48
Kui sul juba alt lahti, siis saad otsida väntvõlli kaela pealt numbrit, kas 90 vôi 78.
90 on 2.3, 78 on 2.0
Panin selle siia seetõttu, et vändakaelal oli ikkagi 78- kurat! :(
Ühesõnaga, otsingud jätkuvad. Käisin täna üht mootorit vaatamas, oli 2.3, aga jälle tüüpveaga- saale ringi käinud. Mõne päeva pärast peaks jälle paari mootorit saama vaadata, aga tundub, et saadavus on ikka väga kehva. Kuid käega lüüa loomulikult ei plaani ning seda ei tasu eeldada ka sellest, et ma vahepeal kirjutanud pole- tegelen iga päev asjaga :) Pigem vastupidi :fight:
Õnneks elu väga ses suhtes ei kannata- 3 toidupoodi on poole kilomeetri raadiuses ning üks neist jääb täpselt lasteaiateele. Kui tahan kaugemal poes käia, siis selga ja rattale tuld. Kuna ratta ostsin ka alles eelmine suvi, siis sellega sõitmist ootasin väga ja praegu tuleb rahulikult sügades ikka paarkümmend kilti päevas ära- jälle kasud sees :D Samuti käib meil üks peretuttav ka ringi ja ka naine saab temaga teispool jõge asuvates poodides käia :)
Ehk siis- küll ma ükskord selle mootori ka leian ikka ning nagu täna ühele sõbrale ütlesin, siis hetkel on seis nagu majaehituses- uks on olemas (jupid), nüüd on vaja vaid uksele maja ümber ehitada (mootor leida ja uueks teha) :wall:

Loomulikult riputan ka siia ikkagi üles, et kui kellelgi on mingit infot või lausa mootorit (võib ju olla ka ainult alumine osa), siis minu postkast on 24/7 avatud :facts:

EDIT @ 24.03- üks 184kw vaikselt töötav mootor õnnestub tõenäoliselt varsti kätte saada :)
J44n15
Postitusi: 8
Liitunud: R Jaan 03, 2020 15:24
Asukoht: Pärnu
Auto: Bmw e32 740 1993, volvo v70 d5 2002, saab 95 estate 2003

#164

K Apr 06, 2022 20:00

Tubli töö, Aare, jätka samas vaimus.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#165

N Apr 07, 2022 19:32

Noniih, sa otsustasid siin hoopis mu tegemisi jälgida :D Aga jah, edeneb, veidi veel teha, aga järgmine nädalavahetusel loodaks mootori oma õigesse kohta tagasi tõsta :)
J44n15
Postitusi: 8
Liitunud: R Jaan 03, 2020 15:24
Asukoht: Pärnu
Auto: Bmw e32 740 1993, volvo v70 d5 2002, saab 95 estate 2003

#166

N Apr 07, 2022 19:41

Siis proovime s60 vs saab rammu😄 see oli muidugi iroonia.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#167

P Apr 17, 2022 19:57

Nii, praeguseks on asi sealmaal, et teen viimaseid ettevalmistusi ja kuna naabrimehe oli lauba juubel, ei õnnestunud möödunud nädalavahetusel mootorit peale tõsta. Küll aga leppisime kokku, et nüüd sel nädalavahetusel teeb asja ära, mine tea, võibolla õnnestuks ka nädala sees, kui tal mingi rahulikum päev juhtuks olema. Praegu on mul rahulikum, sest metsavedu hakkab vaiksemaks jääma.
Aga kuna ma remondi käigust ei viitsinud pilte teha, sest mul oli garaažis kogu aeg selline segadus, et paha hakkab, panen paar pilti hetkeseisust, esimene neist mootorist...
Pilt

...ja teine kapotialusest, mida ma ka kasisin. Igatahes peaks kapotialune päris hea välja hakkama nägema :roll: :)
Pilt

Aga mis siis tehtud sai: kõigepealt mootori ja turbo eest suured tänud Tormile ja mootori transpordi eest Raudsepale.
Mootor sai loomulikult pulkadeks võetud ja minu üllatuseks polnud saaledel praktiliselt kulumisjälgegi, samuti oli vänt väegade ilus.
Sellegipoolest läksid kõik uued originaalsaaled sisse, samuti kolvirõngad, mille tootjaks on USA Hastings. Kõik uued tihendid, ketid, plokikaas sai lihvitud, muuks ei näinud ma vajadust, kuna klapisääretihendite vahetusest pole väga palju aega möödas. Loomulikult ka uued tihendid õlivarustusele, sisse- ja väljalaskekolledele, samuti väntvõlli otsasimmerid uued. Vända otsa rihmaratta poldid said nüüd ka liimiga kinni.
Ja et asi ka ilusam välja näeks, sai kõik alumiiniumdetailid ka relaka terasharjaga üle lastud. Sidur ootab ka seina ääres oma korda, seda ma ei hakka enne külge panema, kui auto üles on tõstetud ning mootor auto all on.
Aga et siis nii, nädalavahetusel SAAB äkki üle aastate ka autoliiku :drink: :drink: Loomulikult pean ma sel juhul endale ise välja käristama :wall:

Ehk õnnestub paremini kui mahavõtmise algus, kui poole päevaga saime mootorist õli kätte- algul punnis vastu, aga kui :beer: ga meelitama hakkasime, saime kurinaha kätte ja lasime 90-ndate muusika saatel rahulikult mootoril tühjaks nõrguda :poke:
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#168

E Apr 18, 2022 11:00

Äge värk! Selle jahutuse kolmiku asemele oleks parim lihtsalt kaks otseühendust salongiradiaatorisse ja vaakumi osa lihtsalt vahelt ära koos By-passi kontrolleriga. Saab hunniku klappe vähemaks ja ka vaakumivoolikutest lahti. Või nagu ma aru saan, siis panid tutika klapi? Jube ikaldus nende plastik asjadega.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#169

E Apr 18, 2022 14:55

Sa mõtled seda kolmikut, mis tulemüüri küljes on? Ei, see ikka vana, lihtsalt pesu tegi ilusaks :)
Eks nende asjadega on vahel tõesti nii, et mida vähem, seda parem, aga iseenesest see töötas, tea, kas on mõtet kompunnida?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#170

E Apr 18, 2022 16:11

AARE530 kirjutas:
E Apr 18, 2022 14:55
Sa mõtled seda kolmikut, mis tulemüüri küljes on? Ei, see ikka vana, lihtsalt pesu tegi ilusaks :)
Eks nende asjadega on vahel tõesti nii, et mida vähem, seda parem, aga iseenesest see töötas, tea, kas on mõtet kompunnida?
Kui kompunnida ei taha, siis vaheta kindlalt välja. Need purunevad ootamatult ja tihti.
https://aeromotors.ee/kataloog/saab/9-5 ... 820;s12319
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 272
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#171

T Apr 19, 2022 13:17

Ühinen soovitusega. Endalgi see hakkas lekkima aasta tagasi.
Pilt
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#172

T Apr 19, 2022 22:35

A mis tootja sel juhul, Swag, Febi või Vaico? Telliks kohe ära, ehk jõuab reede õhtuks kohale. Poest vist pole mõtet küsida?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1888
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#173

T Apr 19, 2022 22:46

FEBI ja SWAG on sama firma, Vaico on ka norm. Võta, mis tahad. B-osa kõik.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#174

K Apr 20, 2022 10:05

On ikka hea küll, kui häid soovitusi jagatakse :)
Tellisin eile õhtul Swagi ära, teoreetiliselt peaks see reede õdaguks jõudma. Iseenesest poleks see ka ülioluline, aga praegu oleks seda veel jube hea vahetada- istu kapoti alla maha ja möödaminnes vaheta ära :D
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#175

K Mai 11, 2022 19:47

Pole nüüd mõnda aega kribanud, aga praegu on olukord selline, et... kuidas seda nüüd öeldagi... SAAB ON TAGASI!!! :drive: :head:
Või noh, päris sõitmas veel ei ole, aga mootor töötab! Sõitmisest on veel puudu see, et roolivõimust ja sidurist õhk kätte saada. Igatahes pean ma seda enda elu vähemalt viimaste aastate üheks suurematest saavutustest, et sukelduda enda jaoks senitundmatusse maailma ehk mootorisse ja see põhimõtteliselt kohe peale kapoti alla panemist ka käima saada. Ning seda ka nii, et väga teisi ei tüüdanud- ausalt öeldes on elu õpetanud, et tegelt oledki enamjaolt oma asjadega omapäi ja kõige selle taustal pean ma end ise küll hetkel üheks kangeks junniks :lol:
Jah, asi küll venis, aga seda osalt seetõttu, et mul väga põletavalt kiiret sellega ei olnud ja teiseks ka sel põhjusel, et mul polnud igal endale sobival hetkel võimalust ka tõstuki peale saada. Enne eile lõppenud töötsüklit olingi sunnitud osa autoaluseid asju maas tegema- summuti, tagumine mootoripadi koos kinnituskronsaga ja mingeid asju veel. Auto pukkide peale ja all roomama- ruumi küll väga loomulikult ei olnud, aga tehtud ma need asjad sain. Vot nii siis, kui homme kõik õnnestub, siis võiks ju reaalselt auto liikuma saada :)
Aga selle möla peale üks pilt kapotialusest ka, mis tegelikult pole midagi erilist, aga siiski :facts:
Pilt
Vasta