Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Vasta
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#101

N Jaan 14, 2021 14:22

Kas kõigis kangi asendites? I ja II režiimis käib vool otse läbi kangi, intervall meetodil läbi aju.
Võid proovida kojamehe relee välja võtta ja otse voolu sillata juhtmega, siis näed ära kas on mootoris endas probleem või mitte
https://saabwisonline.com/c4/9-5/2001/3 ... in-sensor/
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#102

E Sept 06, 2021 22:55

Pagan, näed, aeg lendab kiiresti, see on see, kui väga tihti foorumit ei külasta :D
Kojameeste probleemi lahendas Tormilt saadud "uus" mootor, sest uurima hakates selgus, et asi oligi nii nagu tundus- kojameeste mootor tahtis ka külmaga soojendamist saada ning põhjus oli selles, et mootori otsas olev kummikorpus oli mõranenud ning mähise ümber pääsenud niiskus külmus lihtsalt ära.

Auto on ikka endiselt alles, endiselt sõidab, kuid lähiajal tahaks esimesed piduriklotsid ära vahetada, samuti mõnda aega garaažis vedelenud tagumised stabikapuksid. Ning tundub, et mootoripadjad tuleb ikka päris uued võtta, proovisin enne kasutatutega, kuid tundub, et see ikka ei toida- käivitamisel eriti on tunda kobin.
Nokitsen ikka auto kallal, sest ikka veel ei ole otsest plaani müüa, olen küll mõelnud, et mingi aeg peaks ju uue(ma) auto võtma, aga ükspäev kargas lausa hullumeelne mõte, et äkki võtaks järgmiseks lihtsalt uuema sama kerega Aero :D Sellega on ainult see häda, et need on ikkagi juba ligi 15 aastat vanad :roll:

Ning tegin veidi "tuuningut" ka ja välja kukkus eriti omapärane "Hirschi" võre, ma arvan, et maailmas üsna haruldane :D
Pilt

Õlikulu on küll tegelt selline asi, mis häirib, kusjuures huvitav on see, et peale õlivahetust on mingi 3-4000km mureta, ei pea midagi peale kallama ega midagi, aga siis asi muutub. Ma ei ole küll arvet pidanud, kui palju ma siis olen peale hakanud valama, aga ikka üsna palju. Klapisääretihendid vahetasin ära- veidi läks paremaks. Klapikambrikaane tihendi peaks ära vahetama, sealt tuleb ka midagi, turbot ükspäev kontrollisin ja sellel oli ristilõtk minimaalne ja pikilõtku ei täheldanud üldse.
Aga ei, ta veel liigub :D
Varsti põhjust sünnipäeva pidada- 2 kuu pärast saab 10 aastat, kui see auto minu omanduses on olnud :beer: :D
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#103

E Sept 13, 2021 20:56

Eile sai veidi taas auto kallal kõpitsetud- nimelt on pikemat aega häirinud tagatiibade serval olev värvialune rooste. Sai siis haljaks lastud, veits siia-sinna pahtlit ja krunt-värv-lakk peale, loomulikult mitte aerosooliga. Tegin nii, et värvisin ära tagatiiva uksest tagumise nurgalastikuni ning ülemineku tegin tagatiival oleval voldil. Iseenesest tuli hea, kuid vist tuleb igaks juhuks korra veel teha, sest teatavasti on metallikvärvil kohati see komme, et tera ei jookse ühtlaselt, kui hoolikas ei ole. Aga muidu on ikka ilus vaadata küll, kui roostet pole :D Nagu öeldakse, et mis s***sti, see uuesti ja mulle see väga meeletuid summasid maksma ka ei lähe, kui uuesti teha ja jääbki lõpuks paksem kiht ja roostel väiksem võimalus lollusi tegema hakata :gun:
Esitiiva vahetan ka mingi aeg ära, seal on ka allservas värvi all roosteplekk. Tiivaga on ses suhtes lihtsam, et sain kevadel täpselt sama värvi täiesti ideaalse tiiva. Kui see ka tehtud, peaks juhipoolne külg üsna hea olema 8-) :beer:
Otsustasin ka sellise lükke teha, et kuna sain ühe sama värvi Aero kõrvalistme nagu minu sisu on, teeks väikse ratsi ja teeks juhiistme ka uuemaks. Mul endal on juhiistmel nii seljatoel kui istmepadjal õmblus hargnema hakanud. Niipalju kui ma uurinud olen ja ka minu käes olevatelt istmetelt vaadanud olen, peaks padja vahetus üsna lihtne olema, igaks juhuks peaks vaid üle vaatama, kuidas pistikud klapivad.
Seljatoega on jah veits keerulisem ning kõige rohkem paneb mõtlema reguleernupu auk, mis seljatoe kattele jääb, kui teisele poole tõsta. Ise mõtlesin, et laseks selle võibolla kinni õmmelda, aga eks ma vaatan siis, kui ma oma asjadega sinnamaale jõuan. Iseenesest jääb see auk täpselt konsooli taha aga no päris auku ikka ei jäta :)
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#104

T Sept 14, 2021 20:34

Pistikud klapivad ,üle jääb anduri (asub istme katte all) pistik ,mis reageerib raskusele kõrvalistmel ja paneb turvavöö märgi põlama ,kuni vöö lahti.Juhi istmel puudub sellel vajadus.
Saan harva sõita SAABIGA.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#105

T Sept 14, 2021 23:26

Aitäh, hea teada, eks paari päeva pärast koju naastes tegelen asjaga :)
Tegelt oli eile õhtul juba iste põranda küljest lahti, aga kruttisin kinni tagasi ja otsustasin päevavalges ikka teha.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#106

T Nov 16, 2021 17:21

Täna on põhjust jälle üks sissekanne teemasse teha. Nimelt on täna juubel- täna täitus sel autol 10 aastat minu omanduses ning jätkuvalt on ta mul igapäevaselt kasutuses :D
Ükspäev sai ette uued naelad alla- kevadel jooksis mingil põhjusel üks rehv niimoodi tühjaks, et seal enam midagi päästa polnud, seega kaks tükki võtsin uued, tagumistel mustrit selle talve jagu kindlasti.

Nädal tagasi tegi starter veits pulli- nimelt jäi mingil hetkel pendiks järgi. Käima läks, aga käivitudes vedas starterit kaasa. Lammarist sain kohe "uue"- võtsin korra lahti ka, puhastasin rootorit veits ja ka välimuselt vähe paremaks, kokku tagasi ning meeletu ropendamise saatel sain ta kanalil ka paika :D

Mõni nädal tagasi katsetasin ka oma uut mänguasja- Makita mutrikeerajat, mida pean oma viimase aja parimaks ostuks. Katsetasin põhjusel, et võtsin kätte ja vahetasin esiamortide tugilaagrid koos patjadega ära, lootuses, et saaks eest kobinast ja kräuksust lahti. Vanadel laagritel oli näpu vahel ka tunda, et mingil hetkel oli ikka raskem keerutada, paremaks läks, aga kobin ikka ära ei kadunud, rooli on küll (vist) kergem keerata. Kuna mul olid mingist ajast uued Lemförderi stabikakondid ka riiulile jäänud, mõtlesin, et vahetan need ka siis ära, kuna äkki aasta või veidi rohkem tagasi nii sain kobinast lahti. Tookord oli kondi üks ots nagu tallesaba, praegu olid mõlema poole kondid tegelikult täiesti tihked, seega kobin ära ikka ei kadunud, aga vähemalt on uus jupp küljes :D
Ahjaa, peale eelmist ülevaatust said roolivarda otsad ka ära vahetatud.

Amordid ka maha võttes tühja ei käinud, seega kobina põhjusena selle välistaks. Ise arvan, et äkki šarniirid on häält hakanud tegema, eelmisel ülevaatusel nagu mainiti, et hakkab kulumise märke ilmutama. Paari nädala jooksul teen uuesti ülevaatuse ka ära, eks siis vast selgub.

Hetkel vast kõik :)
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#107

T Nov 16, 2021 18:13

Stabika puksid on 9-5l sellised asjad mida keegi ei kipu vahetama ja klõbisevad. visuaali järgi hinnata neid raske. Arvesta, et poldid lähevad pooleks ja siis on kirumist ja vandumist palju.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#108

T Nov 16, 2021 18:47

Kui lähevad, siis ma oletan, et peale väljapuurimise ja uue keerme lõikamise muud varianti pole? Kõigepealt proovima ikka korralikult leotada. Aga eks ma käin ülevaatusel mingi päev ära ja viskan vast ise ka pilgu alla, et näha, mis seal toimub.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#109

L Dets 04, 2021 17:59

Nii, tagumised stabika puksid vahetasin ära ja nende poltidega polnud vähimatki probleemi igatahes, tulid ilusti lahti. Kui mul tagumine ots juba üleval oli, siis otsustasin, et igaks juhuks keeran kässarit ka peale, kuna eelmisel aastal sain 2 korda ülevaatusel käia, sest üks esiudukas ei põlenud (ma ei mäletagi, milles probleem oli, kas juhtmes või pistikus) ja esimese korraga ei saanud ühe poole käsipidurilt üldse mingit näitu kätte. Tookord oli põhjuseks kässari trossi otsas olev liigend, mis oli kinni roostetanud. Teisel korral sai läbi, kuid oleks võinud paremini võtta. Nüüd siis, peale käsipiduri reguleerimist pani auto ülevaatuspunktis rullidelt minema :D
Ja kuna klotsid said eelmine aasta uued, ei pidanud ma vajalikuks muud ka teha kui vaid reguleerida, sest kässarit ma põhimõtteliselt ei kasutagi.

Rehvidega oli ka selline lugu, et kevadel läks üks rehv katki, kuna arvatavasti oli rehvi serv nii palju mõranenud, et enam õhku ei pidanud. Kaks rehvi panin siis nüüd tutikad naelad, kuna vaatasin, et kahel mustrit veel küll, aga kuna mul talvekad on teisel valuveljejooksul, ei pööranud ma üldse tähelepanu nende kahe vana seisukorrale. Ülevaatusel siis selgus, et need kaks vana on ka omadega otsas, just küljed- samamoodi mõranenud. Ega's midagi, lasin siis kaks rehvi veel uued naelad panna. Muuseas, ma poleks uskunud, et need vanad olid mul aastast 2012.

Loodan, et saan ka varsti sillakobinast lahti, sest šarniirid on ka veits läbi, mainiti ära, samuti võiks õõtsapuksid ära vahetada. Muus osas aga puhas leht, kaasa arvatud heitgaasid, mis olid ideaalsed.

Imelik on veel aga see, et tagumised amordid said paar aastat tagasi uued Sachsid, aga öeldi, et ühel amordil on mingi tühi koht sees. Esiamortide kohta ei öeldud midagi, kuigi mina neid vahetanud pole selle 10 aasta jooksul.

Aga jah, tuleb siis Lemförderi šarniirid ja õõtsapuksid ära tellida, saab ehk vaiksemaks ka- kusjuures šarniire kahtlustasin ise ka, aga tahtsin lihtsalt logistaja peal seda teada saada.

Ülevaatusel ütlesin ka, et need vajalikud asjad SAAB ka kohe tehtud, sest mul ei ole oluline mitte ülevaatuse läbimine, vaid see, et auto korras on.

Kuigi pean ikka ütlema, et arvestades, et olen kaalud ja ei suuda vahel otsustada, kisub mõte ikka sinnapoole, et peaks mingi aeg ikka edasi minema ja uuema auto ostma ning praeguse teatepulga kellelegi üle andma. Arvan, et see võiks juhtuda suvel äkki :)
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#110

T Dets 21, 2021 15:06

Kirjutasin viimati šarniiridest- ka need vahetasin nüüdseks juba paar nädalat tagasi ära, paremaks (vist) läks ehk siis see kobin vist jäi veidi vähemaks või mulle tundub nii. Nüüd on siis jäänud veel need õõtsa- ja stabikapuksid. Kui ma poest korra stabikapukse küsisin, siis küsiti, et mis jämmusega mul see stabikas on, pakuti mingi 4 või 5 eri mõõtu vahemikus 16- 20 või 21mm, aga kuna mul sellele küsimusele vastust ei olnud, jäid need ostmata, tuleb vist lihtsalt ära mõõta, enne kui pukse osta. Tagumine oli äkki 16mm, kui ma õigesti mäletan. Aga noh, eks aeg näitab, vähemalt auto liigub ja läheb iga ilmaga käima, mul paaril töökaaslasel on diislitega juba olnud, et aku veidi kehvem ka ja ongi kööga. Õnneks mul paar kuud vana aku ka alles ja ka sellega pole häda.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#111

K Veebr 16, 2022 18:12

Nonii, auto tegi mulle mõnusa sõbeapäevaüllatuse- jube kolin, tundub, nagu oli ketikolin ja õlitule viskas ka põlema. Töö hetk polnud mul võimalust asja süveneda, aga ehk õnnestub laupäeval tõstuki peale saada ja karteripõhi alt ära võtta, eks siis otsustab. Ausalt öeldes ei raatsi autot ära ikkagi "visata" ja mõte läheb ikka sinna mootoriremondi poole :D
Karta on, et sellest jamast lihtsamalt välja ei tule.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#112

N Veebr 17, 2022 0:52

Kaua viimasest mootori kuluosade vahetusest sai läbisõidu mõttes?
Pilt
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#113

N Veebr 17, 2022 7:07

Mina olen selle autoga üle 10 aasta sõitnud ja seni pole mootoris mina midagi teinud. Küll aga kuulsin autot ostes, et kett olla mingi aeg enne vahetatud. Peale õli, küünalde ja filtrite muidugi. Selle ajaga olen mina sõitnud umbes 80Kkm.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#114

P Veebr 20, 2022 22:39

Täna on seis selline, et võtsime naabrimehega mootori maha, nüüd vaja 3 päeva tööd teha jälle ja neljapäeval, kui taas kodus olen, saan mootoripuki ja eks siis hakkab näha olema, mis SAAB :D Ilmselgelt läheb pulkadeks ja lappama :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#115

E Veebr 21, 2022 5:53

Asjalik tegutsemine. Mina vötan juba pea pool aastat hoogu, et mootori sisusse suveneda, siiani pole önnestunud. Ja kui mootori avad siis näed ka kuidas need jaotus ja balansivölli ketid on vahetatud. Vöivad ju pöhjustada ka öliröhu languse.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#116

E Veebr 21, 2022 9:47

Kas said mootori eraldi kapoti alt välja või lasid kogu krempli sillatalaga alla? :)
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#117

E Veebr 21, 2022 10:46

Võtsime ikka kogu kupatuse alla ära, SAAB siis ühe soojaga ka uue siduri ka, vahel on see libisemise märke näidanud. Ja noh, siis võiks juba ju sepiskolvid, kangem turbo ja soft ka olla (tegelt nii hulluks minema vast ei hakka :D)
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1960
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#118

E Veebr 21, 2022 10:48

AARE530 kirjutas:
E Veebr 21, 2022 10:46
(tegelt nii hulluks minema vast ei hakka :D)

Aga kui ta on juba maha võetud ja laua peal... :poke:
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#119

E Veebr 21, 2022 10:51

Vot see emotikon... Ära torgi magavat karu, eks :mrgreen:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#120

E Veebr 21, 2022 14:45

AARE530 kirjutas:
E Veebr 21, 2022 10:46
...Ja noh, siis võiks juba ju sepiskolvid, kangem turbo ja soft ka olla ...
Ei sepiskolbe lausa vaja, neid kasutatuidT5 kolbe ka juu leidub. Ja 19T turbiin ei maksa miljoneid. 240 mm uus sidurikorv+ketas talub ka veits ule 500 NM väändemomenti. Kui Sa selle "kolinaga" ei söitnud siis ehk väntvöll veel kasutuskölblik Kui vajad nn argipäevaautot siis ehk targem möni tunduvalt uuem ja vähese läbisöiduga keskklassi söiduauto liisingusse vötta. Kui aga sisetunde järgi hobiauto sobib argipäevaliikluseks siis ei muud kui sörmed öliseks ja "äkilisem" komplekt kokku. Nn Täiskasvanud Meeste lego-klotsidega mängimine on päris huvitav tegevus. :)
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#121

E Veebr 21, 2022 16:00

Eks selle igapäevaautoga on see asi, et eks ma olen ka liisingu peale mõelnud, aga esiteks sõidab see auto alla 1000km kuus, mis teeb liisingu veits küsitavaks. Teisalt võiks ju midagi uuemat olla, aga minu jaoks on valik jube väike, ringi vaadates jätavad enamus uuemad autod suht külmaks. Korra mõtsin, et pakun naisele tutika 2.0 bens Passatit proovida, aga tema on selles Saabus veel rohkem kinni kui mina :angry: Samuti on jäänud mulje, et ega need uued autod teab mis usaldusväärsed ka pole oma elektroonikaga.
Üks hobiauto mul juba on, loodan sel aastal oma 4-liitrise V8-ga ringi pläristada :D Veidi veel teha, aga lootust on :D

Samas pole see siinne teema, seega katsub ikka Saabile hetkel keskenduda, see on ikkagi mu igapäevaauto :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#122

E Veebr 21, 2022 22:54

Ei see mootoriremont ka miljoneid maksa. Ja kui SAAB muidu normaalses korras on siis parem kulutada möistuse piires raha olemasoleva söiduki korrastamiseks. 1000 eur iga vöib ju järgmise risu osta mis siitsealt kohe lagunema hakkab. Eks nende uute liisingautodega on nii nagu on , 500 eur igakuiselt enamjaolt maja ees seisva auto eest maksta pole köigile jöukohane.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#123

E Veebr 21, 2022 23:49

Täpselt minu mõtted! Ma ise leian siiski ka, et üldiselt on mul auto oma vanuse kohta üsna heas korras, et kannatab veel kõpitseda küll. Ja tõesti, 1000€ autot küll ei ostaks, et uuesti otsast pihta hakata ning kui võtta tutikas 30-40K auto, maksakski mingi 5 aastat 300-400€ kuus ja peale seda oleks auto väärtusest vähemalt pool läinud, samas praeguse tempoga kilomeetrite kogunemisel oleks läbisõit vast 30-40.000km.
Parem see raha juba kodu peale kulutada :)
Paar päeva veel tööd teha ja siis saab hakata vaatama, mis karul kõhus on ja edasi nuputama. Kusjuures need mõned lisaobesed ja njuutonid hakkasid veits kripeldama küll :D

Ja kihu on peal küll, ma loodan, et mingeid tagasilööke ei tule, sellisel juhul võiks peale mootori ja siduri veel vahetada käiguhoovastiku, sillatala puksid, õõtsapuksid ja mingeid asju veel, kui esiotsas märatsemine käib :D
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#124

R Veebr 25, 2022 16:32

Nii, kolina põhjus teada, kellelgi oli sama teema.
Pilt
Leevendi ka logiseb täiega, otsakaant ka loomulikult uut vaja. Silindrid on seest ilusad, alustuseks seegi hea :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#125

R Veebr 25, 2022 18:54

Kas Sinu autol ei olnud need rihmaratta kinnituspoldid keermeliimiga fikseeritud? See kolin pidi seljuhul kaua ennem öliröhu langust kuulda olema olnud.
Vasta