6. leht 8-st

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: R Veebr 25, 2022 20:48
Postitas AARE530
Kusjuures kolinat enne ei olnud. Olen hästi palju igast asju uurinud ja kellelgi siin foorumis oli TÄPSELT sama asi. Aga see polegi teema, Igatahes tundub, et läheb lappama nagunii, minu eesmärk oleks ikkagi asi ilusti korda saada. Huvitav oli see, et emb-kumb, aga ühe silindri raamsaale oli keskelt veits kulunud ja teisel äärtest. Vänt SILMA ja kella järgi igatahes ei visanud

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Veebr 26, 2022 11:46
Postitas Pootsman
AARE530 kirjutas:
R Veebr 25, 2022 20:48
Kusjuures kolinat enne ei olnud. Olen hästi palju igast asju uurinud ja kellelgi siin foorumis oli TÄPSELT sama asi. Aga see polegi teema, Igatahes tundub, et läheb lappama nagunii, minu eesmärk oleks ikkagi asi ilusti korda saada. Huvitav oli see, et emb-kumb, aga ühe silindri raamsaale oli keskelt veits kulunud ja teisel äärtest. Vänt SILMA ja kella järgi igatahes ei visanud
Kasutaja Trooja Aeroga juhtus sama asi. Lasi Ehitajate teel parajasti käike tühjaks kui lõi kolina mootorisse.
Sul 350.000km kellal ka juba, mingi kulumine liuglaagrite osas on normaalne.

Pane pilte ka, muidu on igav.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: P Veebr 27, 2022 18:05
Postitas AARE530
No aga proovime siis. Ma ei ole kunagi mootorit lammutanud, seega esimene vasikas läheb nagunii piltide koha pealt aia taha :D
Aga kust siis alustada?
Äkki siis sellest kõige vastikumast asjast- tegin kolmest saalest pildi- kaks neist on koledad kolmanda paku saaled, ülejäänud on sellised nagu kolmas saale pildil.
Pilt

Siis vändast kolm pilti.
Pilt

Pilt

Pilt

Plokk.
Pilt

Plokikaas altpoolt.
Pilt

Plokikaas nukkade poolt.
Pilt

Täna nagunii väga rohkem teha ei saanud, siis kuna plaani kohaselt peab kapotialune pärast jääma nagu uus, teen kõik asjad ka ilusaks ning alustasin genekast.
Pilt

Praegu on mootor lihtsalt pukis, homme vaja tööle minna, eks tagasi tulles näis, mis ja kuidas :)
Ploki kavatsen ka puhtaks lasta ja ära värvida, võibolla hõbedaseks ning plokikaane tegin ka juba puhtaks.
Pilt

Pilt

Ahjaa, suure õlikulu põhjuse saime ka teada- olidki õlirõngad täiesti kinni.

Aga nüüd tekkis kohe järgmine küsimus. Nimelt- kui väntvõll oli vaid äärmiste raamide-saaledega kinni, käis ilusti ringi, kui aga keskmised saaled ka paigas on, siis nagu hakkas pooma. Vänt kõver ikkagi? Kas oleks mõtet näiteks plokk koos vändaga Karksi Liguri juurde viia, et ta vända ja ploki uute saaledega kokku sobitaks?
Ja muidugi see igipõline küsimus, et millise numbriga ma ikkagi peaks arvestama, et mootor nö uueks teha :roll:

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: P Veebr 27, 2022 20:52
Postitas wilddog
Vabalthingava 2.3i väntvõlli NG900 pealt oleks hea. Võib korraliku leida. Kui uued saaled panna lihtsalt, siis võib ka pidama jääda näiteks 100 000 km-ks. Väntvõll enne poleerida.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: P Veebr 27, 2022 21:48
Postitas AARE530
Sa mõtled, et praeguse vända ja uute saaledega kokku panna peale vända poleerimist?

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: P Veebr 27, 2022 23:46
Postitas wilddog
Mul vast vedas. Lasin ka ennetava hoolduae teha 100 000km tagasi. Peale saalede vahetust käsitsi väga ei saanud mootorit ringi ajada. Peale väikest sissesõitu ja õlivahetust ca 500 km hiljem oli juba OK. Sõidab hetkel veel.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Veebr 28, 2022 7:46
Postitas AARE530
Ma siin mõtlengi, kuidas asjale läheneda. Üks foorumlane pakub B235 juppe, ehk on väntvõll sirge ja korralik, saaks tunduvalt lihtsamini, ei peaks pulkadega mööda ilma ringi jooksma :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Veebr 28, 2022 13:23
Postitas wilddog
AARE530 kirjutas:
E Veebr 28, 2022 7:46
Ma siin mõtlengi, kuidas asjale läheneda. Üks foorumlane pakub B235 juppe, ehk on väntvõll sirge ja korralik, saaks tunduvalt lihtsamini, ei peaks pulkadega mööda ilma ringi jooksma :)
B234 väntvõll pidi paremast materjalist olema :conf: Vabalthingava oma on tõenäoliselt vähem vatti ka saanud (karterituulutuse ja sludge probleem on B2x4-l väiksem) See ei välista, et ilus ja sirge B235 oma ei toimiks.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Veebr 28, 2022 13:28
Postitas Pootsman
Keskmine raamsaale on päris kulunud, võiks nagu olla märk kõverast väntvõllist. Variant mootoriplokk ja väntvõll kaasa võtta ning Tartusse minna, tel. 5092483. Sõber käis BMW tükkidega tema pool ja väntvõll saadi sirgeks.
Kasutatud Saabi turbomootori ost on loterii. Ilma lahti võtmata ei ole soovita osta. (õlivann alt, üks kepsu saale lahti võtta ja üks raamsaale pakk lahti võtta, keskmine soovitatavalt.)

Aare, lohuta end sellega, et sa pole ainuke...ma leidsin eelmine nädal oma rimaka õlifiltrist õlivahetuse aeg läikivaid pisikesi ebemeid, magneti külge ei hakanud. Eks nad saaled ole. :mrgreen:

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Veebr 28, 2022 21:34
Postitas ivomets
tundub, et see" nagu hakkaks pooma" polegi nii paha variant. natukene õlitada ja mängida ja kruttida, äkki saama asja.
oma ja töötav asi on rohkem väärt, kui hakkad mingit suvalist sobitama.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Veebr 28, 2022 23:28
Postitas AARE530
Ma paar päeva tööl veel, neljapäeval plaan edasi hakata vaatama. Mul plokk kodus garaažis pukis praegu, ma ise mõtlesin, et äkki prooviks alustuseks nii, et hangiks uued saaled, paneks paika, mulistaks õliga kokku, krutiks raamid kokku ja vaataks, mis siis teeb. Või peaks kuidagi teisiti lähenema? Ega kodus väga muud varianti vist pole.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: T Mär 01, 2022 7:36
Postitas Viki
Uute saaledega tõmbab tõenäoliselt kinni kui soojaks läheb. Tundub, et liiga palju joondumine paigast ära. Mina näitaks igal juhul spetsile.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: T Mär 01, 2022 14:30
Postitas AARE530
Helistasin sinna Tartu mehele ära ja katsun neljapäev-reede mingi transpordi organiseerida ja kola sinna viia, lähen ikka seda teed :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: T Mär 01, 2022 22:48
Postitas I-Vaari
Just seesama keskmise raamsaale kulumine enam kui teised saaled on märk, et kas mootoriplokk vöi väntvöll on köverdunud. Kui mootoriploki väntvölli liin osutub sirgeks siis ehk targem töesti möni sobiv vabalthingava töökorras väntvöll otsida. Loodetavasti ei ajanud Sa raam ja kepsusaalede pukke omavahel vahetusse vaid nummerdasid need demonteerimise ajal. doonormootorit ostes tuleb kindlasti veenduda , et sel raamsaalede kulumise määr on sama. Kui mootori otsakaan / ölipumba kaan katki siis ölisurve oli mingill hetkel päris nadi. Eks seegi kulutas saalesid kiirelt.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: K Mär 02, 2022 0:10
Postitas AARE530
Pukid said ikka tähistatud. Ja kuna vänta proovides oli "poomine" tunda, siis ma eeldaks ikka vända kõverdumist. Labaselt pika joonlauaga vaadates tundus plokk sirge olema. Ja saaled probleem on ilmselgelt õlipumbast, sest seni on ju see auto minu käes ilma probleemideta 10 aastat sõitnud. Kui muidugi välja arvata õlikulu :)
Kogu selle asja puhul on aga jama selles, et olen hetkel suht "jalutu", see ju mu pere igapäevaliikur ja mingit teadmata aega juppide hankimisele kulutada ei tahaks...

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Mär 03, 2022 10:36
Postitas AARE530
Täna katsun õhtul Kohilas käia, seal on võtta üks lahtivõetud B235 mootor, mille plokk ja vänt tunduvad jutu järgi paremas korras olema kui minu oma, äkki saab hoopis teistmoodi kui vända õgvendamisega :)
Kohe aga lähen koperdan veits ringi, vaja ju mootori jaoks uusi juppe kuhjade viisi hankida :D
EDIT: Täna ma ikka ei hakanud minema, elu keeras nii, et pidin tulema oma "pärisprojekti" juurde, see auto on vaja praeguste tuulte järgi järgmine nädal Pärnu tuua ja pean veits selleks ettevalmistusi tegema. Aga järgmise nädala teisel poolel teen tõenäoliselt Kohila tuuri ära ja enne seda tellin vajaminevad asjad koju ära.
Hinnapakkumine on olemas, vaja vaid see ära vormistada.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Mär 10, 2022 20:50
Postitas AARE530
Selline küsimus. Leidsin ühe mootori, millel on plokil number 6285 2. Niipalju, kui ma välja guugeldasin, on tegu B234 mootoriga?
Vaatasin keskmisi raamsaalesid ka ja seal oli pilt üsna ilus ehk ühtlaste kulumisjälgedega.
Kohila mootori jätsin olla, sest seal olla silindritele ja vändakaeltele rooste tekkinud, mis õlise lapiga maha ei tulnud.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Mär 10, 2022 21:48
Postitas saabu14jr
Kui sul juba alt lahti, siis saad otsida väntvõlli kaela pealt numbrit, kas 90 vôi 78.
90 on 2.3, 78 on 2.0

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Mär 10, 2022 21:59
Postitas AARE530
Ma võtsin enne lihtsalt õlivanni alt ära, et vaadata, mis seisus need kõige olulisemad asjad on. Aga pidavat olema 2.3 muidu, samuti näitas googelmoogeldamine, et on 2.3. Aga need numbrid peaks oletatavasti tähendama silindri läbimõõtu või ma eksin? Ma katsun ta homme pukki saada, kõigepealt vaja tuua mutrikeerajale komplekt torxe ja samuti tavakärrile, ma ei saa muidu isegi klapikambrikaant maha, paar torxi läits puruks krt ja need on just need õiged numbrid, mida mul vaja on.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Mär 10, 2022 23:59
Postitas saabu14jr
2.3 mootoril on pikem kolvikãik kui 2.0, silindri läbimõôt, plokk jne on neil samad. Erinevus ainult kolvid, kepsud ja väntvõll

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: R Mär 11, 2022 6:27
Postitas AARE530
Krt kuidas ma nii lolli küsimuse esitasin, arumaeisaa :D Aga õhtune aeg ja uni silmas (eile), ju see mõjutas. Ma ei taha kõlada tagantjärele targana, kuid ma ju ise just ükspäev ütlesin kellelegi, et 2.0 ja 2.3 plokid on samad :D
Ahjaa, mul noorem vennas ütles, et noh, nüüd puurid üle jne, et rohkem pauku ka saada- ma siis ütlesin, et SAABil SAAB rohkem pauku ka ilma puurimata ja talle ütlesingi, et 2.0 ja 2.3 plokid on samad ja et erinevus ongi seal, mis sa, saabu14jr, ütlesid :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: R Mär 11, 2022 18:30
Postitas I-Vaari
Mis sel vahet kas B235 vöi B234 mootoriplokk , kruvid sobimatud detailid maha ja oma B235 plokist öiged jupid külge. Need "tonnise" plokid kestavad paremini kui vähegi hoolt kantakse. Ja "tonnise" kolvid kestavad kövemat paukku kui B235 omad , vaja neid ainult sobivaks töödelda.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: R Mär 11, 2022 21:52
Postitas AARE530
Kas sa pead sobivaks töötlemise all silmas seda, et suurema paugu jaoks või üldse? Midagi ma mujalt foorumitest olen lugenud, et võetakse kolbidel (vist oli) 1.5mm või midagi sellist maha, aga ma nüüd ei mäleta, kas see üks konkreetne oli ka mingi kangem variant. Mingi jutt käis ka läbi, et üks variant on kolbe "õhemaks " teha ja teine variant on 234 plokikaanetihend- huvitav, kas 234 plokikaanetihend on siis tõesti nii paks? Aga jah, seda, et 234 parem mootor on, olen nii mõneltki poolt lugenud. Eile leidsin ühe lingi, kus isegi BMW E30 M3-le on pandud Saabi 234 plokk ja 235 plokikaas, ehk siis ka mitte-Saablased kasutavad seda.
EDIT: väike tuhnimine andis plokikaanetihendi paksuseks 0.5 vs 1.3mm.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Mär 12, 2022 11:11
Postitas siims
Tee olemasolev korda ja küllap kere enne mäda kui mootor.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Mär 12, 2022 11:35
Postitas AARE530
A vahet pole ju, praegu mootor, siis kere ja läheb edasi. Kuid pean ütlema, et olen näinud uuemaid Saabe, mis on KÕVASTI hullemas seisus kui minu omal. Mul on hetkel vaid üks täpp uksel ja ühe poole tagumiste tiivakaarte otstes.