8. leht 8-st

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: K Mai 11, 2022 21:44
Postitas wilddog
Väga nunnu :love:
Eks survetestiga O-rõngaste kontroll ja lekete tuvastamine on finetuning. Ühesuuna klapid ja vollad said vast head juba.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Mai 12, 2022 22:45
Postitas AARE530
Praegu tundub, et sai kõik hea, täna tegin ka esimese tiiru "uue" autoga, täitsa mõnus vaikne on :D
Täna oli vaja veel roolivõimust ja sidurist õhk välja saada ja kuna hommikul sadas, siis päris hommikul toimetama ei hakanud. Pealelõunal siis auto esiots üles ja roolivõim vaikseks, sidurit on küll veel vaja veidi õhutada, praegu sai lihtsalt niipalju pumbatud, et saaks testida- SÕIDAB KA! :D
Endale meelespidamiseks, et millal auto nö uue elu sai, panen siia kirja ka kilometraaži, see on hetkel 336.580.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: T Mai 31, 2022 15:47
Postitas AARE530
Täna sai veel paar asja teha- plaani oli võetud sillatala pukside vahetus ja see sai nüüd ka tehtud, samuti tagumiste õõtsade välimiste pukside vahetus. Vanad puksid olid ikka täiesti küpsed, arvatavasti olid veel tehase puksid. Lisaks sai tagasild ka uued Kileni vedrud. Nüüd on jäänud veel kliima täitmine ja vähemalt minu teada ei ole autol tehniliselt peale seda mitte ainumastki viga, kerel tahan vaid suvel mõnedelt kriitilisematelt kohtadelt rooste kaotada ja ära värvida.
Kuid kõigest hoolimata ei ole ma endas selgusele jõudnud, mis ma edasi plaanin- normaalne tüüp, onju :D

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: K Juun 01, 2022 17:52
Postitas wilddog
Kui auto on juba vähe sisse sõitnud, siis roadtripile :drive: Kasvõi poola, kiired teed on seal vääga head. Mikolajki kandis järvistu, Mragowos on sõjakola muuseum, Hundikoobas, Toruni linn, Gdansk, lõunas Zakopane ja Krakow + soolakaevandus, Oswicem (Auswitch), Project Riese WWII tunnelid olid ka jne jne.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Juun 02, 2022 8:18
Postitas AARE530
Mõte muidugi mitte s*tt, aga sellega on see asi, et ma vist olen liiga kaua Eestist ära olnud ja nüüd ei kisu kohe mitte üks gramm Eestist välja :D
Pigem katsuks siin Eestis ringi trallata teise, 4-liitrise V8-ga, mis peaks ka kohe-kohe maanteekõlbulikuks saama :D

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: R Okt 07, 2022 21:29
Postitas AARE530
Näed, suvi läbi ja sügis ka juba pooles vinnas ja Saab on peale mootoriremonti sõitnud umbes 3000km. Üks asi, mis häirib, on mingi kõrin käivitamisel ja seismajätmisel, tunduks nagu tulema rihmapinguti juurest, aga see selles mõttes ei häiri, et töötab muidu ilusti.
2. septembril tegi auto veits pulli, kui laps oli vaja kooli viia- 1. klassi esimene õppepäev. Aga mida ei juhtunud, oli see, et Saab otsustas, et ta nüüd jonnib- mootor ringi käis, aga käima ei läinud. Saatsin naise koos lapsega Boldiga kooli ja hakkasin uurima. Vaatasin, et tahhokas liigub, seega vändaanduri viga ei ole. Võtsin siis bensuvoolikud mootori küljest lahti- vaikus.
No ega-s midagi, bensupump maha ja uurima. Kummaline oli see, et algul pumbale otse voolu peale lastes ei toimunud midagi, aga mingi aja pärast hakkas surisema. Noh, mis seal ikka, peale tagasi, võtit ja... käis! Ju selle logistamisega liikus midagi õigesse kohta. Aga eile osutusid mu kahtlused selles osas õigeks, et vaevalt ta tööle jääb ja nii oligi- eile sama pull. Tõin siis bemmiga uue pumba ja sellega siis jälle korras.
Airbagi tuli hakkas ka mingi aeg põlema- aasta või rohkem tagasi hakkas ka, siis kustutas naabrimees veakoodi ära ja senini oli korras, nüüd aga enam sellest ei piisanud ja hakkas uuesti põlema, eks tuleb sellega ka nüüd tegelda. Ise kahtlustan roolilinti, aga eks paistab.

Täna aga mõtlesin, et kuna eile käisin bemmiga lehehunnikuid otsimas, et teeks täna Saabiga ka mõned pildid, kuna siin teemas neid just ülearu pole- teema on üle 10 aasta, aga pilte vaid näpuotsaga :D Ühesõnaga, mitte midagi pole muutunud, kui võrrelda praeguseid pilte nendega, mis siia alguses panna sai. Peale selle muidugi, et on siia-sinna roostet tekkinud ja muidugi küljed parklates ära toksitud, mida algul ei olnud ja auto oli siis täiesti sile.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Okt 08, 2022 10:34
Postitas wilddog
:love: :thumb: :drive:

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: K Nov 16, 2022 12:54
Postitas AARE530
Kuigi oleks võinud olla nii, et peale mootoriremonti tekib ilge tuhin peale, et autot edasi kõpitseda, ei ole seda paraku juhtunud, pigem vastupidi- peale seda on auto vahetevahel jonninud. Bensupump andis mingi aeg otsad- see sai uus. Airbagi tuli hakkas põlema ning kuna ka roolinupud ei tööta, panin diagnoosiks roolilindi, aga seda ma ei ole veel ära vahetanud, kuigi eks ma lähipäevadel vahetan selle ka ära. Roolivõimupump andis otsad, selle vahetasin ära. Mootorist on ikkagi kuskilt mingi õlileke, aga kuna ma ei ole alla vaadanud, ei oska ma öelda, kust see päriselt tuleb.
Ehk siis ikkagi on selline mõte, et annaks teatepulga kellelegi üle, kui kellelgi soovi oleks. Minu omanduses sai sellel autol eile täis 11 aastat. :shock: :D

Mis selle autoga siis minu omanduses olnud aja jooksul tehtud on?
Üle 3000km tagasi siis teatavasti mootoriremont- uued saaled, rõngad, uus kasutatud, kuid korralik turbo, ketid koos kõige juurdekuuluvaga, kaanelihv. Kuna nö vana mootoriga sai ka väntvõll viga, läks peale töötava auto pealt "uus" mootor.

Uus sidur (Sachs).
Uus summuti.
Uued tagaamordid paar aastat tagasi (Sachs),
Esiamordi tugilaagrid uued (tegid häält enne).
Kõik sillatala puksid, esimesed õõtsapuksid, esisilla šarniirid. Stabika kondid, tagasilla puksid.

Autol on kaks jooksu originaal Aero valuvelgi, ühel jooksul kaks suve sõitnud suverehvid, teisel vaid paarsada kilomeetrit sõitnud naastud.
Kerel on traditsioonilistes kohtades (tiivanurgad) mingil määral roostet, kuid see ei ole läbiv- paar kuud tagasi tehtud pildid on siinsamas näha. Ahjaa, juhipoolse esitiiva allnurgas on ka rooste, kuid selle lahenduseks annan kaasa täiesti roostevaba tehase värvi all oleva esitiiva.
Hinnaks paneks koos ratastega esimese hooga 2500€. Loomulikult räägin huvilisele kõik endale teadaolevad asjad täpselt ära. Hind ei ole ka päris kivist, kuna tore oleks see, et see auto siiski õige huvilisega liiklusesse jääks :) Ise leian, et see auto päris nii jube pole, et juppideks müüa.

Kuna "uus" auto on silmapiiril ja Saab läheb peale uue kättesaamist bemmi kõrvale kuiva kohta ära, pole müügiga ka kiiret, võimalik, et tegelen seal ka mõningate vigade kõrvaldamisega, kui aega leian.