4. leht 8-st

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Aug 19, 2019 16:57
Postitas saabu14jr
Rooli lint? Rooli nupud töòtavad?

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Aug 19, 2019 18:04
Postitas AARE530
Jep, roolinupud töötavad.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: K Sept 25, 2019 22:03
Postitas AARE530
Pole nüüd paar kuud kirjutanud, kuid vaatasin istmealused juhtmed üle ning seal vähemalt probleemi ei leidnud. Naabrimees kustutas tule ära ja seni pole see enam põlema hakanud. Üleeile sain uued tagaamordid kätte ja eile panin ka alla, ma ütleks, et see vahetus oli küll lihtne :D
Üks vana amort oli isegi käega proovides suht ok, kuid teine oli ikka täiesti otsas. Sõit on kohe tunduvalt nauditavam :)
Alla läksid sportvedrule mõeldud Sachsid.
Järgmiseks tuleb tagumised pidurikettad-klotsid ära vahetada.
Veel niipalju, et ma pole viitsinud alarmi akude/patareidega seni tegelda, kuid said need ükspäev ära tellitud ning pidi jõudma täna , aga vaatasin just kauba liikumist kajastavat linki ja selgus, et on mingi viivitus. Ehk jõuab homme, tuleb need külge joota ja saab autoga taas hakata sõitma nii, et ei pea iga kord peale käivitamist SID-is CLEAR-nuppu muljuma :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Dets 16, 2019 16:45
Postitas AARE530
Viimane kord, kui kirjutasin, rääkisin alarmi patareidest. Need sai juba tookord ära vahetatud, kuid iga käivitusega lööb ikka alarmi kirja ette, aga kuna alarm ise reaalselt ei röögi nagu ta seda patareide tühjenemisel tegi, ei ole ma sellele tähelepanu pööranud.
Eile aga otsustasin, et astun esimese sammu õlikulu vähendamiseks ning vahetasin klapisääretihendid ära, eks näis, kas sellest kasu on, kuid olen seda meelt, et alati tuleb alustada lihtsaimast-odavaimast lahendusest. Eks muidugi veits oli vaja ettevalmistusi teha, et suruõhku silindrisse saada ning klapivedru kokkusurumiseks üks- kusjuures väga lihtne- tööriist teha ning tehtud ta sai.
Täna käisin ka ülevaatusel ning ainsateks vigadeks oli kerge lõtk ühes rooliotsas ning üks mittetöötav pirn esi- ja teine tagaudutules. Kusjuures esimesi udukaid ei ole ma veel kordagi kasutanud :D
8 aastaga on minu käes läbisõitu kogunenud uskumaltult paljuna tunduv 60.000km, hetke läbisõit on 316.xxx km.
Lähituleviku plaanidesse ning eelarvesse on nüüd veel end paigutanud sidur, mis ilmutab märke, et ta ei viitsi väga kaua enam tööd teha :D

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Jaan 04, 2020 11:20
Postitas ObscureAero
Väga ilus masin. Võrreldes minu omaga näeb välja nagu tehasest. Olen ullatunud et esispoiler on veel terve, tavaliselt see on esimene asi mis läheb katki talvel, loodan et sul on juba uuendatud PCV sest see on ka probleemne asi.

Soovin sulle edu teel ;)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Jaan 06, 2020 8:25
Postitas AARE530
Aitäh, aitäh! :)
Esispoilaga on tõesti hästi läinud, aga eks me elukaaslasega valime ka, kuhu ronida talvel ja peaks ütlema, et tegelikult on esistange kõrgus täiesti piisav :)
PCV on mul uuendatud, sellega probleeme pole.
Aga sinu väite peale, et auto nagu uus välja näeb, ütleks ma, et pean piinlikkusega tunnistama, et viimased pildid mu autost on ühtlasi ka esimesed, kui mitte arvestada pilti lömmis pagassiluugist ning neil piltidel on auto tõesti ka 8 aastat uuem kui praegu :)
Kuigi midagi väga hullu pole ka, mis autot väga väsimuks teeks- kõige rohkem häirivad kaks roostekohta juhipoolse tagatiiva kaare alguses ja lõpus.

Autost veel rääkides- tundub, et klapisääretihendite vahetus suurt tolku ei andnud- vine on endiselt külmkäivitusel üleval (võibolla silmamoondusena tundub, et siiski vähem, aga reaalselt... ) ning õlikulu on ka endiselt alles.
Nüüd võib vast öelda, et sellel on veel kaks põhjust jäänud- turbo ja/või rõngad. Kuigi plaan on need asjad ka ikkagi mingi aeg ära teha ning kui ma oma projektiauto liiklusesse saan, kavatsen Saabi ette võtta.

Kui need asjad korda saaks, kärutaks veel vist mõned aastad ringi :D
Praegusel ajal tundun ma vist üsna imelik, kui enamus inimesi sõidavad uuena ostetud autoga maksimaalselt 5 aastat ringi ning kasutatud autot peetakse kõige rohkem paar aastat, olen praeguseks 18 aastat vana autoga sõitnud juba 8 aastat ja läheb veel... :wall:
Ma ei imesta, kui see auto saab ka lõpuks projektiauto staatuse ning jääks lõpuks naise suveautoks- mul endal suveauto projekt veel vanem vabalthingav tagaveoline.
Muuseas, alates ajast, kui 21 aastat tagasi esimese auto ostsin, on mul see 9-5 tervelt 5. auto, mis ma ostnud olen, 6. tuleb ise kokku pandud :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Jaan 06, 2020 10:51
Postitas saabu14jr
saabi r4 motodel tihtipeale probleem, et kui juhtpuksi ära ei vaheta, siis sääretihend pidama ei pruugi jääda. Odavama lahendusena on ka proovitud liimida neid sääretihendeid juhtpuksi külge, kuid ise katsetanud pole

Käivitades suits viitaks pigem turbole või ikkagi klapisääre tihenditele.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Jaan 06, 2020 11:20
Postitas AARE530
Jah, olen ka seda puksijuttu kuulnud, aga eks ma mõtlesin, et vahetan niisama, saab ilma kaant maha võtmata ja et äkki SAAB ikkagi parem.
Vist ikkagi väga ei saanud, väike pettumus küll on, aga mis seal ikka, elu läheb edasi ja eks tuleb teisiti läheneda :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Jaan 06, 2020 12:47
Postitas I-Vaari
Kui motorit selle 300+kkm juures pole kapitaalselt remonditud siis see kerge suitsuvine normaalse kulumise tulemus. Kas karterituulutus suudab nii toimida, et ölitäiteavast auru välja ei puhu. Muus osas toimib ka 20 a vana regulaarselt hooldatud SAAB suurepäraselt.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Jaan 06, 2020 14:08
Postitas AARE530
Ma pole seda auramise teemat kontrollinud ja hetkel ei saa ka, sest autot pole käepärast. Aga see suitsuvine mind väga ei häirigi, sest see on vaid päeva esimesel käivitusel, pigem häirib mind õlikulu. Toimimise koha pealt ei vaidle vastu ning paistab, et auto siiski veel emotsioone pakub, sest seni pole ma auto juurest veel nii eemaldunud, et tagasi ei vaata, seega miks uut vaadata? :D Pigem on uuemate autode suhtes pilt selline, et üks hall mass kõik ning tegelt olen suht rahul, et sai SAAB kui selline "imelik" auto valitud- ei saa ainult aru, miks seda kiiksuga autoks peetakse. Minu meelest on tegemist suht vastupidava ja endiselt üsna hea disainiga autoga- hea ses suhtes, et paistab välja isegi vbl värskem kui mõni aasta vana jaapanlane. Ma kujutan ette, et kui mul oleks tõesti mingi praeguse aja nö rahvaauto, siis... ehh, tegelt ei kujutaks üldse ette, et midagi sellist oleks :D
Võibolla oleks hoopis õige tee see, et kerel need mõned kohad ära teha, mis häirivad, mootor uueks, suurem velg alla, helisüsteem edasi aidata ja polekski rohkem vaja .
Lisaks veel see, kui palju uutel autodel juba üsna uuena probleeme on, ka kallitel autodel, mida varasematel aegadel ikka kvaliteetautodeks peetud on.

Aga kuna olen kaalude tähtkujust, ei pruugi mul ükski otsus kunagi lõplik olla :D
Mõni võib seda ka isiksuse lõhestumiseks pidada :D

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: E Jaan 06, 2020 21:27
Postitas arvo92
Auto ei tohi kunagi päris valmis valmis saada, siis järgmine hetk on, et projekt on otsas ja müüd maha. :D
SEs suhtes peabki olema nii, et veidi kripeldab, et saaks seda ja teist paremaks, kuid samas tuleb tasapisi võtta ja nautida seda kulgu, mis selle autoga saad. Ja nii on, et 9-5 on väga mugav, need uuemad autod peale mõningate uute lisade väga juurde ei anna. See, et uus auto peab vastu ja on muretu, on tänapäeval juba kaheldav. Vb ainult liisinguperioodiks 5 aasta peale, hiljem on juba vana auto ja pole vahet, kas sul on 20a vana auto või 5a vana. Pigem on nii, et kui sul endal on murevaba masin olemas, siis kasuta seda - see on kindla peale minek. Küll neid tuttavate vileuusi masinaid nähtud, mis laiali lendavad ühest ja teisest otsast ja oled ikka tee ääres.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Veebr 01, 2020 16:24
Postitas AARE530
Nonii, oli mul siin mõni päev tagasi üks seik, kus auto ühel hetkel lihtsalt ei käivitunud. Mõtlesin juba igasugu stsenaariume, mis võiks olla- süüteluku põhi, starteri relee (kontrollisin, see töötas) ja starter ise. Järgmisel päeval, kui ise tööl olin, võttis naabrimees auto oma töökotta ja mingi aeg tuli kõne, et starter täiesti otsas, põhimõtteliselt pulkadeks. Starteris olev plasthammasvöö oli neljaks tükiks, üks hari oli kohe lõppemas ja seal, kus oleks pidanud olema teine hari, oli järgi vaid vedru, mis juba rootorit oli kulutanud. Uus starter peale ja nüüd on käivitus hoopis energilisem ka, huvitav küll, miks :D
Täna installeerisin veel uued tagumised kettad ja klotsid ning nüüd on ka pidurdus äkilisem ja sujuv, sest vanad kettad olid ikka üsna koledad ning pidurdades lausa jõnksutas.
Klotsidest polnud ka enam suurt midagi järgi, aga nüüd on tõesti mõnus pidurdada :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Veebr 01, 2020 17:25
Postitas Ron24
AARE530 kirjutas:
L Veebr 01, 2020 16:24
Nonii, oli mul siin mõni päev tagasi üks seik, kus auto ühel hetkel lihtsalt ei käivitunud. Mõtlesin juba igasugu stsenaariume, mis võiks olla- süüteluku põhi, starteri relee (kontrollisin, see töötas) ja starter ise. Järgmisel päeval, kui ise tööl olin, võttis naabrimees auto oma töökotta ja mingi aeg tuli kõne, et starter täiesti otsas, põhimõtteliselt pulkadeks. Starteris olev plasthammasvöö oli neljaks tükiks, üks hari oli kohe lõppemas ja seal, kus oleks pidanud olema teine hari, oli järgi vaid vedru, mis juba rootorit oli kulutanud. Uus starter peale ja nüüd on käivitus hoopis energilisem ka, huvitav küll, miks :D
Täna installeerisin veel uued tagumised kettad ja klotsid ning nüüd on ka pidurdus äkilisem ja sujuv, sest vanad kettad olid ikka üsna koledad ning pidurdades lausa jõnksutas.
Klotsidest polnud ka enam suurt midagi järgi, aga nüüd on tõesti mõnus pidurdada :)
Ma just äsja vahetasin oma autol starteri ja ka minu auro vana oli tükkideks. Ma sain lihtsalt vahetult enne ära vahetada kui lõplikult otsa oleks see saanud.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Veebr 01, 2020 18:11
Postitas AARE530
Õnneks ei olnud mul sellest suuremat tüli, sest sõber tuli appi ja tõmmates sai käima ning koju sealt mingi 3km. Naabrimees, kes korda tegi aga on üle tänava kaks maja ülejärgmine maja, 50 meetrit vahet :D

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: L Veebr 01, 2020 21:51
Postitas Ron24
Aga ebameeldiv ikka kui auto ei käivitu.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: P Veebr 02, 2020 11:53
Postitas AARE530
Sedan"d küll, aga hea asi on see, et nagu ma ütlesin, läheb nüüd palju paremini käima :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: K Aug 12, 2020 23:05
Postitas AARE530
Nonii, paistab, et saaga hakkab veel suurema hooga edasi minema :D
Paar nädalat tagasi hakkas häirima, et pagassil hakkas numbri kohal oleval serval rooste värvi lahti lükkama. Ega's midagi, käisin poe sees ja lasin värvi valmis segada ning läksin maale. Pagass küljest ära, kõik asjad küljest ära ja kõik roostesed kohad puhtaks, krundid-värgid ja värv terve pagassi tagaosale selga. Järgmiseks plaanin tiivanurgad ette võtta, muus osas on kere üsna hea.

Täna sain Tormilt "uue" rooli, mis on umbes 7x parem kui mu praegune.

Ükspäev hakkas häirima ebaühtlane tühikäik ja kapoti alt kostuv susin. Susina ning ühtlasi ka halva tühikäigu põhjuseks oli üks pooleks murdunud vaakumvoolik, mille parandus ka tühikäigu heaks tegi :)
Ühtlasi mõtlesin, et kuna viimaaest küünalde vahetusest on mõni aeg möödas, siis vahetaks need ka ära, läksid ikka NGK PFR6H-10. Samuti uus bensu- ja õhufilter ning kogu selle nalja tulemusena käib pill nagu Antsu viiul :)

Tagumine pütt on ka jälle lörisema hakanud, eelmine aasta sai seda veits keevitatud, aasta sai sellega veel sõita, aga eks ta siuke hädatapp oli. A nüüd päeva-paari pärast peaks uus pütt ka kohale tulema, saab auto vaikseks :)
Mõtlesin küll, et paneks äkki mingi sportsumpsi, kuid esiteks ma ei kujuta ette, kuidas need kõlada võiks ja kas Saabile üldse mingi jõrin sobiks ning teiseks peaks sportsumpsi ka veidi sobitama.

Eelmine aasta mainiti ülevaatusel ka üht rooliotsa, ka need ja veel lisaks tellitud stabikakondid saabuvad samuti koos sumpsiga.

Ahjaa, rehvidega on ka üks asi. Sai nimelt kevadel ostetud lisaks üks jooks Aero velgi, et ei peaks iga kevad-sügis rehvipunkti nuumama.
Rehvid on neil peal küll sellised, et põhimõtteliselt oleks sügiseni ära saanud, kuid juhtus üks kruvi. No olgu, naabrimees pani seene sisse ja kuu aega isegi pidas, aga kuna ta jälle susisema hakkas, ei pea ma väga mõistlikuks seda lappida, eriti kuna rehvid on ka veidi mõralised. Seega uus rehvijooks ka alla :D

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Aug 13, 2020 9:46
Postitas 13piisab
AARE530 kirjutas:
K Aug 12, 2020 23:05
Järgmiseks plaanin tiivanurgad ette võtta, muus osas on kere üsna hea.
kui juba möllad ja šokki ei karda, võta üks logar maha. Mul tulid oma "üsna hea kere" puhul mõlemalt poolt välja korralikud üllatused ja sain sinna hunniku uut plekki keevitada.

kust ja mis summuti tellisid? Ma pean kah leidma, aga Aero kroomotsaga varianti vist nt Bosal ei teegi?
Walkeril on olemas, samuti vist Imasafil (kelle toodang on kah ok).

õnnitlen "sportsumpsi" mõtte mahamatmise puhul. 9-5 ei ole suurem asi sporditegemise masin ja las jääda ruigavad summutid neile masinatele, millel lärmakam väljalase kas usutav või ilus on :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Aug 13, 2020 10:26
Postitas AARE530
Vaatasin ka videoid sportsumpsidega ja tühja tagapütiga SAABidest- ei meeldinud, eriti jube oli täiesti otse sumpsiga. Linna peal ajavad ka närvi igast sportsumpsidega R4 bemmida ja muud sellised- kräunuvad kui kurat. Säänsed meenutavad neid rõveda häälega rollusid :D

Oma (teisel) projektiautol aga tahan küll veidi kangemat häält, sest 2x suurema silindrite arvuga on jutt hoopis teine 8-)
Miks ma ütlesin (teisel) projektikal- tundub, et SAAB ikkagi kisub projektiks :lol:
Kui üks auto valmis hakkab saama, siis ega loodus tühja kohta salli :nono

Aga püti tellisin Aeromotorsist Fenno oma, koos saatmisega koju oli 70€,aga ma ise mõtlesin, et tõstan sumpsiotsa sinna külge. Ma küll pole vaadanud, kuidas see sinna kinnitatud on, aga usun, et võimatu see pole. See hernepüssitoru küll stange alt piiluma ei jää :D

Vaatasin, et mingi Imasaf oli saadaval, samuti mingi Polmo, kuid kuna minu jaoks on need täiesti võõrad nimed, siis ei julgenud neid väga kaaluda. Polmo oli mingi 30€ ja Imasaf paarkümmend € odavam.

Aga eks ma annan teada, kuidas sumpsiotsaga saab ja kui ei saa, siis tuleb mingi roostevaba lopergune ots hankida, õnneks üht-teist praegusel ajal saadaval on.

Tiibadega on see, et üks kaar tuleb siiski mingi aeg kindlasti ära vahetada, sest see nurk, kus kaare ots ja küljekarp kokku saavad, on veits... läbi :D hetkel on ta mul lihtsalt nii ära lapitud, et silma ei riivaks :D Aga kuna ma nagunii müügiks pole midagi teinud, siis sellised ajutised lahendused vähemalt mind ei häiri :)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Aug 13, 2020 14:42
Postitas 13piisab
Nii tõe huvides: Sa ajad ilmselt Imasafi millegagi segi - ma ei näe Imasafi:
https://aeromotors.ee/kataloog/saab/9-5 ... 284;s10414

No ja kui seda saaks lausa kohalikust (neti)poest Fennost odavamalt, poleks mul küsimust, mida võtta. See on mu silmis Bosali kvaliteediklass või kõrgemgi.
Vähemalt Vectra puhul (mul on 1,5a all olnud) on Imasaf originaali-laadne ehk vaikne ning õige kujuga kroomotstega. Tundub aga, et täpselt nagu Vectra puhul, tuleks ka Saabile Imasafi hankimiseks tellida ebayst ning hind saatmisega on üle 200.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Aug 13, 2020 17:54
Postitas AARE530
Õigus sul on- kuna seal oli ka I-tähega, seega ajasin automaatselt sassi, oligi Izawit :D

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: R Aug 14, 2020 14:44
Postitas AARE530
Nii, tagumine pütt sai vahetatud, kuid tõesti, nii lihtsalt ikka ei läinud kui oleks võinud arvata. Õigemini on elu õpetanud sedapidi, et pigem tasub alati olla skeptiline, siis on rõõm õnnestumisest ka suurem :)
Nimelt oli probleem selles, et väljatulev toru oli uuel pütil lühem ja nurk ka vale. Ega väga pikalt polnud ka mõelda midagi- relakas kätte, mõlemal pütil tagumine ots maha ning vanalt pütilt toro uuele külge keevitada ja vähemalt selle asjaga on korras :)

Nüüd näiteks aeromotorsi lehelt vaadates on seal 2 Fenno tagapütti ning vähemalt pildi järgi on neil väljatuleva toru kuju erinev. Enne ei osanud seda aga vaadata.
Rooli vahetasin ka ära- pilt ikka hoopis parem!

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: P Aug 23, 2020 15:54
Postitas AARE530
Mul on Saabil uued kummid :D
Ja sumps on ka sukast alates uus nüüd, kuna päev peale tagapüti vahetust hakkas kõhu all karu urisema ning pilku peale visates selgus, et keskmisest pütist välja mineval torol kah auk sees. Kuna pidin järgmisel päeval tööle minema, muljusin augu sumpsinätsuga kinni, et naine päris pläriseva sumpsiga sõitma ei peaks. Järgmine päev tellisin uue püti ära ja nüüd reedel vahetasin ära. Ja ma pean ütlema, et tõesti on mõnus, kui Saab ilusat vaikset häält teeb 8-)

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Sept 03, 2020 23:57
Postitas AARE530
Vahepeal sai ka rooliotsad vahetatud, venitasin sellega tegelt eelmisest ülevaatusest, kui mainiti, et veits annab märku. Peab tunnistama, et kui enne eesotsas olev kobin häiris päris tugevalt, siis nüüd on veidi nagu uue auto tunne lausa, isegi Aero vedrustusega enam kaevukaaned ei häiri :)
Üks tagumine kõlarikate oli ka katki, selle sain ka uue. Lisaks veel niipalju, et kuna esitiiva allservas on veidi värvialust roostet, tekkis mõte, et kuna ühelt sama värvi SAABilt oleks võimalik juppe saada, võtaks sealt korraliku roostevaba tiiva ja äkki ka tagumised tiivakaared valmis ära :)
Mõte vähemalt on selline.

Re: Saab 9-5 Aero 169kW, 2001, AARE530

Postitatud: N Jaan 14, 2021 13:09
Postitas AARE530
Andke veits nõu- kojamehed teevad pulli. Hommikul käima pannes ja sõitma minnes kojamehed ei tööta, peale kümmekond minutit sõitu hakkavad tööle ja peale seda pole probleemi terve päev, ka peale pikemat seismist. Järgmine päev sama pull.