Saab 9-5 LPT SE, 1998, 9-5LPT

9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#1

P Apr 29, 2012 15:24

Sai omale Saab ostetud, -98 aasta oma, toodud Sveitsist, Eestis olen esimene omanik. Läbisõit oli 186452, hooldusraamatu järgi isegi klapib:D. Ülevaatuselt läks kobinata läbi. Edasi viib teda 2.3 LPT (125kw) ja manuaal kast - edasi astub suht viisakalt, kuid pean tunnistama et sama kombinatsioon tonnise peal oli märgatavalt erksam. Lisadest - kahe tsooniline kliima (peaks vist nii olema, eks parandage kui eksin :)), püsikiiruse hoidja, kompuuter, nahksisu ja el. aknad ja peeglid.
Vigadest - 3 korda on välja surnud kui madalatel pööretel (käik sees, mitte tühikäigul) vasakule keeran (ehk on see vasakule keeramine kokkusattumus, ehk mitte) ja mõned kriipsud-kraapsud kerel, aga ega ta tehasest ka ei tulnud. Praeguseks vuratud 2020 (keskmine küttekulu 8,8 - 75% maanteel, 25% linnas) kilomeetrit - puhas sõidurõõm.:headbang:

VIN: YS3EF45E6W3059263
Model: Saab 9-5 (9600)
Model Year: 1998
Body type: 4-door (4D)
Engine: B235E 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B235 E)
Gearbox: 5-speed manual / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line A
Market: Model series III, Driver and passenger airbags
Serial number: 059263

Aga mis muud - kokkutulekutel näeb. !:)





Lisatud failid
Kogenud Aeronaut. :drive:
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#2

P Apr 29, 2012 19:54

Nii on ka varem tehtud:



http://svammelsurium.blogg.se/2010/november/bada-med-lada.html

Lisatud failid
SAAB on tegusõna!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

P Apr 29, 2012 20:06

ja kuidas õnnelikul 9-5 omanikul on lood karteri tuulutusega ja õlivõtusõelaga?? :P

ei no, lihtsalt väike vihje
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#4

P Apr 29, 2012 20:08

Nii on ka varem tehtud:



http://svammelsurium.blogg.se/2010/november/bada-med-lada.html




Eks võtsin klassikutelt enda teadmata eeskuju :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#5

P Apr 29, 2012 20:09

ja kuidas õnnelikul 9-5 omanikul on lood karteri tuulutusega ja õlivõtusõelaga?? :P

ei no, lihtsalt väike vihje



Nooo...ise eriline õlinäpp pole, eks kui eestis jälle, käin kuskilt läbi ja lasen üle vaadata asjad, haringi ennast siin mööda foorumit:cool:

Tänud igatahes!
Kogenud Aeronaut. :drive:
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#6

P Apr 29, 2012 20:55

Igatahes teretulemast ja palju muretuid kilomeetreid Saabiga!
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#7

E Apr 30, 2012 18:57

Igatahes teretulemast ja palju muretuid kilomeetreid Saabiga!



Tänan, 2050 on seljataga, naeratus ei taha näolt kaduda! :thumb:
Kogenud Aeronaut. :drive:
tambetb
Postitusi: 19
Liitunud: E Apr 30, 2012 22:23
Asukoht:
Auto:

#8

T Mai 01, 2012 10:19

Kui küsida tohib,mis see LPD tähendab? Ei ole suutnud ise vastust leida kuskilt.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#9

T Mai 01, 2012 10:21

Kui küsida tohib,mis see LPD tähendab? Ei ole suutnud ise vastust leida kuskilt.

Kust sa selle "LPD" välja lugesid?
LPT=Low Pressure Turbo
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
tambetb
Postitusi: 19
Liitunud: E Apr 30, 2012 22:23
Asukoht:
Auto:

#10

T Mai 01, 2012 10:58

Selge ;)
tambetb
Postitusi: 19
Liitunud: E Apr 30, 2012 22:23
Asukoht:
Auto:

#11

R Mai 04, 2012 9:54

Kas LPT puhul on sul armatuuris eraldi turboandur/näidik ka?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#12

R Mai 04, 2012 9:56

Kas LPT puhul on sul armatuuris eraldi turboandur/näidik ka?
ei pruugi olla. Kui sa seda kelladeplokis paremal üleval nurgas ei näe, siis ilmselt ei ole ette nähtud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#13

R Mai 04, 2012 19:01

Ju mu omale ei ole ka ette nähtud..:(
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#14

E Juun 18, 2012 7:57

Edit by Iisak: tegin pildi nähtavaks.





Lisatud failid
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#15

E Juul 02, 2012 21:19

Esimene töö-õnnetus ka minu suksul, sain vaevalt Tartust Tallinna poole tulema hakata kui kõrvu mingi imelik heli hakkas "paitama". Pühapäeva õhtu ja laeva peale kiire, kuskilt abi nagunii enam poleks saanud ja lükkasin ta praeguseni edasi. Ise kahtlustan et esimene vasak rattalaager (tõstsin huvipärast esimese vasaku külje üles ja lasin kiiruse mingi 50km/h kohapeal - vabahoog pmst olematu ja pidurdus üsna kärmelt, ca 7-8 sekundiga kinni), on sellel ka mingi ajaline piir kaua kannatab taga sõita? Uurisin kohaliku remonditöökoja aegu ja hindasid - 50 eurot kehvema varuosa eest ja 90 parema (eestis umbes 30 euro kandis, ladu24.ee andmetel) ja muidugi 74 eurot tunnis..:wall:. Kuna sinna oleks sama maa sõita mis tallinnasse siis, panustan pigem kodumaise töökoja peale ja see on ka ilmselt minu esimene visiit Troostautosse, loodan et seal meeldima ei hakka ja tihedaks külaliseks ei hakka:cool:.
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#16

R Juul 13, 2012 23:23

Rattalaager vahetatud, kahin endiselt sees? On kellelgi mõni hea pakkumine? Soovitati seda kaitseplekki kontrollida, et äkki on vastu ketast, homme uurin lähemalt.
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#17

L Juul 14, 2012 19:58

Ei aidanud ka see, viga endiselt olemas, Carstopis öeldi et mingi imelik kõrvalheli on tõesti olemas ja nemad seda rattalaagri veaks ei nimetaks, aga kuna jupp oli ostetud, siis vahetatud ta sai. Niipalju võin öelda veel et tundub et seda on vähemaks jäänud viimasel ajal, äkki siis piduriklots käib kuskilt natuke vastu? Pidurdamisel vibreerib küll õrnalt ja tundub ka hääle (ja ka rooli) järgi esimene vasak olema, arvamusi?
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#18

R Sept 28, 2012 14:43

Sügise esimesed märgid on kohal - salongi ventika mootor lehti täis. Otsustasin asja ette võtta ja ära puhastada ka salongifiltri, läks aega ligi kolm tundi kokku, aga tehtud ta sai. (Teinekord läheb vast vähem, nipid selged). Tekkis ka paar küsimust, nimelt kindalaeka külge jookseb mingi voolik (sees ka mingi lüliti), ühenduskohta ma sellele ei leidnud ja nii a lahtisena jäi. Millega tegemist?

Pilt

Teine asi: üks voolik oli mootori all lõhki läinud, võibolla seotud sellega et ligi kuu aega seisis, olin ise välismaal. Keegi teab täpsemalt mis see on ja kas kuskilt on võimalik osta uut ühenduskohta, mis mootori külge läheb (ja eelkõige mis see üldse on)? Vana on kulunud ja kipub sealt lahti tulema, proovisin kuumakindla liimsilikooniga ära liimida, aga see ei pidanud vastu väga..

Pilt
Ette tänades, Johannes.
Kogenud Aeronaut. :drive:
vvs
Pealik
Postitusi: 4256
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#19

R Sept 28, 2012 14:46

...paar küsimust, nimelt kindalaeka külge jookseb mingi voolik (sees ka mingi lüliti), ühenduskohta ma sellele ei leidnud ja nii a lahtisena jäi. Millega tegemist?

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/545808_4676506117780_1283911164_n.jpg

Kui sa veel ei tea, siis sinu Saabil on jahutusega kindalaegas :)
Lahtine ots peab minema kusagile konditoru vms ühenduse otsa. Sisemine nn. lüliti on selle jaoks, kas on soov kindalaekat jahutada või mitte :)
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#20

R Sept 28, 2012 14:50

Kindalaeka küljes olev voolik läheb ahju külge, vaat seal filtri ava juures, umbes keskel. Sealt tuleb õhk otse kliima radiaatori kambrist. Kui soovid, et limonaad või õlu püsiks jahedamana pane pudel kindalaekasse ja ava see klapp (sina nimetasid seda vist lülitiks) ja sealt voolikust hakkab puhuma niijahedat õhku kui parasjagu kliima radika kambris on. Selge see, kui kliima on väljalülitatud, siis sa ka jahedat õhku sealt ei tule.

EDIT: vaata siin on voolik ahjuküljes

Katkine liides on karterituulutus.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#21

R Sept 28, 2012 14:54

Katkine ta enam pole, lõikasin jupi maha ja kinnitasin ta uuesti, aga eks ära tuleb ta vahetada nii ehk naa. Tänan vastuste eest.

Terv, Johannes.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#22

R Sept 28, 2012 15:02

Sul ei ole katki mitte ainult see kummi puks vaid ka plast nippel, mis puksi sees käib. Panen sulle kohe ka pildi.



See nippel on sul pooleks, teine pool sellest on sul klapikambrikaane sees.

Lisatud failid
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#23

R Sept 28, 2012 15:07

Selle nipli ma kinnitasin ka uuesti (too on ära kulunud vms), liimsilikooni ja traadiga praegu, kuni vahetaud saab. :) Imelik oli ka see, et see voolik oli nagu seestpoolt hävinenud vaikselt, kummipuru jne..
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#24

K Okt 03, 2012 12:02

Juhuste kokkulangemisel juhtusin Eestis olema ja sai käidud oma esimesel Saabide kogunemisel Tartus..


Üks klõps vvs-i pilgu läbi juhtunust:

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#25

K Okt 03, 2012 12:06

Ja cabricu kaamera läbi teine fotosüüdistus:

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
Vasta