Saab 9-5 Aero Estate MAN, 2000, 13piisab

13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#76

P Mär 27, 2022 23:23

Kevad käes ja teed juba kuivad - varsti on aeg Saab talveunest äratada.

eelmine suvi häiris lärmakas bensupump ja varupump plus vahetamiseks kokku keevitatud nn võti olid igaks-juhuks pagasiruumis kaasa reisimas. Vahetasin nüüd pumba ja otseloomulikult pidi tagasivoolu otsik murduma - kuidagi väga habras oli. Otsikut ma plastvooliku otsa panna ei suutnudki - sai kokku vahe-voolikuga.

punasel Aerol ei taha aga kastid kohe üldse kesta :(

Ma ei mõista, mis praegusel kastil viga on. Võinoh - mulle ei tundu kastil viga olevat. Kast tuli sõitvalt masinalt ja ma ei avanud seda ühestki otsast. Ca 5Mm toimis kenasti, siis otsustas aga hakata viiendat käiku välja loopima.
Ma ei mõista, miks:
- käiguhoovastik pole uus, on aga vana esiveolise masina kohta üpris ok. Allub kenasti ja piisava konkreetsusega reguleerimisele (4.käigu lukustus kastil+kangihooval). Tõsi - tagurpidikäiku lubab sisse panna ilma nn naga üles tõstmata (?)
- kasti küljes liigub lülitus-hammasratas kenasti nii kaugele, kui peab/saab ning fikseerub seal:
IMG_20220323_210338_copy_1600x738.jpg
IMG_20220323_210338_copy_1600x738.jpg (302.6 KiB) Vaadatud 2574 korda

Lülitus-hammasratas oli haiget saanud - kas arvan õigesti, kui eeldan, et see on pigem tagajärg kui põhjus?
IMG_20220322_212928_copy_1600x738.jpg
IMG_20220322_212928_copy_1600x738.jpg (245.04 KiB) Vaadatud 2574 korda

Komplekteerisin viisaka sünkronisaatori ja lülitushammasratta ning panin peale - see ei aidanud.

kuna kast tundub korras olevat, siis järgmisena ilmselt mootori- ja poolraamipatjade ning käiguhoovastiku vahetamine? Ehk omab keegi sarnast kogemust või oskab kobkreetsemalt põhjusele viidata?
muidu eelmine kast hävis nii, et viies käik jäi sisse. Omamoodi ühine nimetaja on see viies käik?
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#77

E Mär 28, 2022 7:12

Mul viskas kunagi teist või kolmandat käiku välja (seda just hooletumal käiguvahetusel), aga peale mootoripatjade vahetust probleem kadus, peale seda vaheta käike kuidas tahad, aga välja ei pillu. Aga kuna ma patju korraga ei vahetanud, siis probleem kadus ühe konkreetse padjaga, aga enam ei meenu, oli ta nüüd mootoritagune padi või aku all olev.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#78

K Mai 11, 2022 17:37

5.käigu sees mittepüsimise põhjuseks oli ikka hammasratta-komplekt. Ära võetul liikus lülitusratas teistel väga pehmelt. Igatahes see asi sai korda.

Paistab aga, et peagi on mul 9-5 kasti mahakitkumises ikkagi "must vöö". Eile õhtul kadus sidur. Õnneks juhtus nn kodupoest läbi hüpates ja liipas "start käik sees, käiguvahetused vahegaasiga" omal rattal koju. Esmane vaatlus - sidurikojast tilgub lahkelt õli, plastluugi alt näeb leemendavat üritust, vooliku ja toru probleemi ei tuvasta...
Töösilinder sai vahetatud esimese kastivahetusega ehk 5a ja vast 15..20Mm tagasi (masin seisis vahepeal pea 3a), peale läks viisaka tootja oma. Äkki Valeo. Teisel kastivahetusel oli selle tolmukaitse juba pilbasteks - asenduseks sai 20+a vana töösilindri tolmukaitse, mis oli vanusest hoolimata jätkuvalt hea. Panen panuse töösilindrile. Jabur ja tüütu - kasti mahakatkumine iga 10Mm tagant pole suurem asi hobi :(
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#79

K Mai 11, 2022 19:49

Nagu arvata, siis ongi töösilinder (värske probleem ise eelmises postis).

Küsimused:
- survelaager peabki ju pidevalt sidurilamellide vastas olema ja kaasa käima? See on mind häirinud, aga ei näe varianti, kuidas ta eemale jääks
- riiulis on mul küll üks uute katetega siduriketas, aga vaikimisi jätan selle, mis küljes. Kui just konsiilium ei ütle, et see üpris kindlalt nii õline, et hakkab libisema (?). Töösilinder suri vististi äkksurma ega jõudnud kaua ja töötava siduriga asju laiali pihustada

Ning huvitavaim küsimus ehk siis mis on TecDoc-l Saabi osas viga ja kas kõike peab otsima nii, et esmalt Opeli vaste koodile ning alles siis saab juppe? :)
Ma olen juba käigukasti poolteljetihendeid opeli koodi läbi hankinud, siduri töösilindrit pakub aeromotors vaid küsitava kvaliteediga JP kirjaga karbis. Küsides aga Opeli koodiga, on valik kilomeetri pikkune...
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#80

K Juun 29, 2022 15:58

Siduri töösilindri äkki tekkinud leke suutis ilmselt ikka ka siduriketast immutada - avaldus mõned korrad tühja O1 haagisega gaasi põhja vajutades ca 2sek siduri libisemisena (pöörded +1000). Hiljem pole täheldanud, aga pole ka väga ekstreemsusi korraldanud - musta aero metallkeha rändas küll O2 haagisel kokkuostu, aga selle ca 1,2t summaarse sabas oleva massi puhul olid manöövrid maaaaaarurahulikud :)

2000a hea kerega aero talutamas oma 2003 läbimäda kerega nooremat venda "krematooriumisse":
IMG_20220615_115731_copy_1600x738.jpg
IMG_20220615_115731_copy_1600x738.jpg (363.64 KiB) Vaadatud 2159 korda

Ca 10Mm lõbisõidul siduri töösilindri otsasaamine oli vist aga siiski mu paigalduspraak - töösilindri kaelustihend (rahvaslängis "simmerling") oli kuidagi suutnud minna kastivõlli ümber mittekorrektselt. Masina juures oli kohati tunda kastiõli lõhna - ilmselt lekkis kuigipalju töösilindrisse ja selle tõttu andis saba nii tolmukate kui ka lõpuks dot-4 osa. Vähemalt nii tundub ja see on paras Murphy, et kaelustihendi metall-pingutusvõruke kuidagi paigaldusel kohalt nihkuda suutis.
nüüd uue töösilindri ja ka veovõlli tihenditega liigseid lõhnu ei ole. Muide ka veovõlli tihendeid (nagu ka siduri töösilindrit) tuleb tecdoc veebipoest tellida opeli alt - saabile ei anna. Veovõlli tihendid on samad, mis nt vectraA 2000-l (F20 kast).

Esisillas on masinal anomaalia, mille põhjust ma ei mõista - latist ratastesse minevate varraste ja stabilisaatori vahe on väikesevõitu. Ca 5..6mm sirgete ratastega seistes. Ning on näha, et mingitel tingimustel peksavad teineteise vastu. Kas ja mis on valesti koostatud? Pildilt on näha, et on ka varda tolmukaitset närinud:
IMG_20220628_185704_copy_738x1599.jpg
IMG_20220628_185704_copy_738x1599.jpg (201.43 KiB) Vaadatud 2159 korda
Masinal on ka üks mittetöötav asi - konditsioneer. Vahetasin kondensaatori (noh - see jahutusradika + IC ees olev "radikas"), mille alaosa oli konkreetselt puruks. Kompressoriga prooviks süsteemi lastav 6bar kukub aga ca 10 tunniga nulli. Tegelen - hetke +29..+30 ilm motiveerib konti korda tegema :D
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#81

K Juun 29, 2022 17:14

Tundub, et keegi on stabika tagurpidi külge pannud. Olen korra sellist nalja näinud.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#82

E Juul 03, 2023 13:16

Viki kirjutas:
K Juun 29, 2022 17:14
Tundub, et keegi on stabika tagurpidi külge pannud. Olen korra sellist nalja näinud.
Igati õige järeldus. Kui kunagi masina "turuväärtuse kompenseerimise" (korralik tagant otsasõit) eel sillatala värvisin, siis osandasin silla ja see nali on mu korraldatud...
Sellest järeldus: kui kellegi hobi on 9-5 roolilattide vahetamine, siis soovitan stabilisaatorvarda tagurpidi panna - kolksub kohati vastu sisemist rooliotsa ning vähem kui 10k peale hakkab latt lekkima :D Ma sain 2 korda latti vahetada... :)

Saabil on ca 50km puudu kenast 400Mm odomeetrinäidust. Tuleb vast see number ära.
To-do listis on:
1) pidurid. TÜV-l küll numbrid ok ja ükski pidur peal ei ole, aga pidurdades on tuntav klobin / viskamine. Linnas vähe tunda, manateel häirib. 3a seismise järel ei käinud töösilindrid ja kelgud korralikult, aga klotsivahetustega said need (ilma osandamata) liikuma pandud ning viimasel rattavahetusel (eelmine nädal said värskemad rattad alla) liikusid kõik kenasti ja ketaste töötasapinnad olid kenad ja kettad käsitsi ratast pöörates justkui sirged. Kui ise probleemset ratast ei leia, palun TÜV-l piduristendis õrnemate pidurdamistega ebaühtlast võtmist otsida
2) ilmselt keerulisim teema: tagasilla kokkujooks / chamber. Viimaste ajutiselt alla pandud nn juust-rehvide (teise veljejooksu üks rehv leidis õnnetu otsa) siseküljed näris mõne tuhande kilomeetriga märgatavalt ära:
IMG_20230630_140522_copy_2000x923.jpg
IMG_20230630_140522_copy_2000x923.jpg (301.03 KiB) Vaadatud 1607 korda
Pilt ei anna just hästi edasi, aga seespool on oma 0,5mm rohkem kulunud ja see toimus jube kiirelt.
Mõõtsin loodiga ja velje 47cm tasapinna pikkusel on ka silmaga nähtav ratta sissekalle - ca 15mm.
Enda maamehe loogikaga tehtud nn raviplaan: kuna seal ka üks puks kääksus ja kääksu kaotamine poldi pingutamisena oli ajutine "ravi" (puks ise on "vedel"), siis vahetan hakatuseks nn õõtshoova-sillatala puksid. Seejärel tuleb ilmselt seibitama hakata vms. Kuigi rummu ja silla kontaktpinna vähendamine distants-seibide lisamisega ei ole mehaanika vaates lahendus, mis mulle päris meeldib...

Muu:
- 2 korda on põhjagaasi puhul andnud P1106 viga. Resonaator hakkas seest kõrisema ja selle esiosa sõel oli otsa saanud. Veakirjelduse üks võimalik põhjus on ummistunud väljalase / katalüsaator ja võimalik, et mul tegi see resonaator mingit nalja. Sai ca 500km tagasi vahetatud - elame-näeme ja loodame, et see oligi põhjus
- mootori toimetamisega pole ma päris rahul: maha lastud gaasi puhul (mootoriga pidurdamine) järsku gaasi vajutades on mootor kuidagi rahutu - reageerib jõnksuga ja sujuvaks sõiduks tuleb gaasi peale anda sujuvalt. Vaatasin TorqueLitega mootorinäitajaid ja esimene ja teine andur käitusid tühikäigul erinevalt. Esimene sikksakitas, teine oli väga rahulik:
IMG_20230703_124709.jpg
IMG_20230703_124709.jpg (553.55 KiB) Vaadatud 1607 korda
Kohe oli käepärast nn töötanud autolt pärit esimene lambda ja kuna selle vahetus on paariti minuti töö, siis vahetasin. Mõlema lambda tühikäigunäidud läksid pea nulli, kohapeal gaasi andes (ca 2500rpm peale) kerkisid mõlemad:
IMG_20230703_125656.jpg
IMG_20230703_125656.jpg (562.03 KiB) Vaadatud 1607 korda
Mida arvata - kas seda, et algne esimene lambda on ok ning hoopis teine on "liiga rahulik"? Või toimetavad mõlemad nii nagu vaja?
TÜV-del on muidu selle masina HC näit olnud alati imepisike - 10ppm pluss-miinus mõni ppm kandis. Samas kütusekulu võiks vast veidi väiksem olla küll :)
- konditsioneer on tühi. Enne seismajätmist toimis, seismise järel vahetasin lekkiva kondiradika ja ka kondipumba (ei meeldi autodele seismine...). Kusagil on aga ikka tobe pisike leke: kui süsteem rõhu alla lüüa, siis õhuleket ei leia, hommikuks on aga süsteem ilma rõhuta. Tuleb ilmselt remontijate juurde värvaine-täitmisse ja lekkeotsingusse viia - ei saa päris tavapärase DIY-ga asjaga hakkama :)
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#83

E Juul 03, 2023 14:28

Kui tahad AC korralikult tööle saada, siis peaksid filter/kuivati uue vastu vahetama, kuna suruõhu niiskus rikub selle ära ja hiljem võib igasugu anomaaliaid põhjustada.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#84

K Juul 12, 2023 19:03

Aitäh Marti - nii mulle ka eeomine suvi teise masina kondiga Rehvitaksos viidati. Usun ja vahetan :)

Kogusin just nn hard way aju vahetamise kogemust. Proovisin võõrast CR Performance aju peale ja masin sellega ei käivitunud. Kui just keegi lahkesti sümboolse tasu eest aju laulatama ei kutsu (kutsumine on welcome!), jääb masin tehasesoftile.

Ka samalt uuemalt (2004a) masinalt pärit SID ei sobi pinout pärast :(

Vähemasti on soetatud nn varumootorile minev turbo täitsa usutav ning ehk leiab see teine B235R mootor järgmisel suvel koha Kadett GSI kapoti all. Sel suvel "mängin" aga põrnika boksermootoriga :) (sellest ka pildike - ilus inseneritöö on see mootor! 8-) )
Manused
IMG_20230712_170516_copy_2000x923.jpg
IMG_20230712_170516_copy_2000x923.jpg (286.87 KiB) Vaadatud 1516 korda
IMG_20230712_180921_copy_2000x923.jpg
IMG_20230712_180921_copy_2000x923.jpg (566.16 KiB) Vaadatud 1516 korda
IMG_20230705_125855_copy_2000x923.jpg
IMG_20230705_125855_copy_2000x923.jpg (340.56 KiB) Vaadatud 1516 korda
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#85

K Juul 12, 2023 23:28

Uue sidi saad tööle kui tema pistikule paned samad juhtmed. Enda masinal tegin ja toimib.
Kuskil netis oli paremate piltide ja joonistega teema aga hetkel kiiruga ei leidnud üles
https://www.saabcentral.com/threads/200 ... 794?page=1
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#86

N Juul 13, 2023 22:47

Et kasutada T7 mootorijuhtimisüksust mis pärit teise SAABi pealt vajab see ehk vajaliku info sisestamist tarkvara muutuse ajal ehk siis vist ei ole teostatav tehc 2 ga nagu ma olen kuulnud. Kuid minu teadmised ei pruugi olla SAABituunijate tasemel ja vöin seega eksida. Soome SAABifoorumi teemasid jälgides on ka SID ide ja kliimaseadme juhtplokkide kohta selgitatud , et osa tooteid on teiste aastakäikude SAAB O-G 9-5 lt sobitatavad osa mitte.
Vasta