Saab 9-5 Aero Estate MAN, 2000, 13piisab

13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#1

N Aug 23, 2012 10:26

Hommikut,

eile tekkis põhjus siia esimene postitus teha. Põhjus näeb välja selline:

Pilt

Pilt

masinast on juba siinses foorumis vähemasti kolmel korral juttu olnud:
eelmise omaniku autoteema siinsamas Lugejate autode rubriigis
eelmise omaniku müügiteema
ühe huvilise Ostuabi-teema

Saabimõte tekkis mul nädalat kaks tagasi. Mõttesse/pähe mahtus ainult sedaan-Aero. Maarjamaal pakutavatest enam-vähem sobivad sedaanid evisid-evivad aga automaatkasti. Selle kastitüübi mõtet sai isegi mõeldud, aga mõte sai otsa. Õnneks ei alanud mõttetus - natuke möödanikus tuulates sai selgeks, et manuaal-sedaan-aerosid ülemäära palju ei liigu ja ei ole mõtet ootama hakata.
punase vaguni meeldiv hinnapoliitika pani universaali poole vaatama. Nn päris õige masina kriteeriume oli (liiga) palju:
- Maarjamaal ja soovitavalt Tallinnas olev
- manuaalkastiga Aero
- mitte-halli värvi
- sedaan
- heleda sisuga
- lisavigureid 9-5 "miinimumist" enam
leppisin punase puhul vaid esimese kolme olemasoluga - pigem juba "farmer", kui "tomat" :)

punase masina möödanikust.
tuli 2007a Saksamaalt. Praeguseks on kulgenud 317Mm. Väidetavalt on ca 210Mm peal tehasegarantii korras saanud uue mootori-turbo. Üks kaasasolev paber tõesti sellele viitab, aga pelgalt selle põhjal ei julgeks ma öelda, et sealt loetav "uuendamine" just vahetust tähendab ning kui seda, siis kas vahetus ikka tähendab vahetust tuttuue vastu.
aga las see olla - moto-turbo tervisel ei tundu-kostu suurt häda olevat ja sellest teadmisest tegelikult piisab. Veel ei tohiks häda olla DI-kassetil ja ABS ajul, sest üks olla hiljaaegu uuega asendatud ning teine lapitud. Kett ei taha ehk kah tähelepanu - kuulda teda pole ning 317Mm on ehk läbisõit, mis lubab eeldada, et tehaseketist jutt enam ei käi.

hooldamise-vahetamise võtmes aga natuke ikka jutte on. Need jagunevad lausa kaheks prioriteediks:
- õlivahetus, õhufilter
- õhulugeja veeres oleva temp anduri vahetus (CE tuluke pidavat justament seepärast põlema)
- amordi tugilaagrite vahetus, mille käigus ka amortide-pukside olukorrast aimu saab - ilmselt leiab sealt veel asju. Nagu temp andur, on ka tugilaagri-diagnoos tulnud autoga kaasa ja ma ei ole kontrollinud. Igatahes Saabi esisilla kolina detsibellidele ei leidu mu seni peetud-peetavate masinate hulgas vastast. Senised masinad on olnud tiba vanemad - 20 kuni pea 50 aastat
- tagaluugiamortide vahetus
- generaatoririhma vahetus ehk. Mulle tundub, et midagi selle rihma alt teeb natukene rohkem "suminat", kui vaja oleks. Eks näis. Kasutajamanuaalist vahib vastu ulmepikk soolikas - seda rihma ei taha ilmselt tee veeres küll vahetada...

madalamat prioriteeti on samuti natuke:
- pidurite uuendamine nii ees kui taga. Tundub et ka käsipidur. Piduriõlivahetus
- SID parandus või vahetus
- põhja korrosioonitõrje profülaktika mõttes. Masin muutub 4..5kg (miinus ära aurustuv lahusti) raskemaks
- kosmeetilised maalritööd tiivakaartel, bensuluugi-kapoti ja ehk ka stangede värvimine
- tagaklaasi pesufunktsiooni taastamine
- ilmselt ka jahutusvedeliku vahetus
küsimus: kas manuaalkast järgib üldist üherattaveoliste loogikat ning selle õli pole tarvidust torkida? Külmaga paksenev õli mind Saabi puhul ei häiri - talvel on mul kombeks neliveolisega liikuda ja sama plaan on ka eelolevaks talveks

vajaka on ka paar vidinat nn secondhandina:
- kärukonks. Tespera kataloog ei erista keretüüpe. Bosali kataloog annab sel tootjal sedaanile ja universaalile samu asju. Kas seda saab ka muudele üldistada ning sedaan-universaal jagavad samu asju?
- katuseraam
- bensuluuk

ja saigi vist kõik meelel-olev kirja. Küllap tekib asju, millest kirjutada. Siin teemas jutuaine andmine on teretulnud - nii konkreetse isendi mineviku-oleviku osas kui ka üldiste suuniste-soovituste andmine.
muidugi võib ka pakkuda ülal puudu jäänud vidinaid - nii konks kui katuseraamid võiks masinal juba küljes olla ;)

kuulmiste-nägemisteni,
Teet
Viimati muutis 13piisab, E Juul 03, 2023 13:26, muudetud 2 korda kokku.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#2

R Aug 24, 2012 16:51

järjejutt, vol2 (uudsete masinate soetamise järel tulevad jutud, mida mõni aasta hiljem on päris muhe lugeda ;) ):
eile sai masinat uuritud, esiotsa kergitatud. Garaazhis pole seni väga ruumipuudust tajunud, aga seekord oli see üpriski tuntav. Ei ole seal 9-5 puhul mugav toimetada.
toimus-leidus:
1) õlivahetus. Harjumusest hakkasin kohe filtrit õliga täitma, aga õnneks meenus poolepeal, et filter käib sel masinal külge horisontaalis. Kallasin muist õli purki tagasi ja uue õliga kanalipõhja ei "väetanud". Vana õliga kah suurt mitte, kuigi selle väljalaskmise oleks insenerihärrad natuke teisiti võinud kujundada. Õli läks sisse kole vähe ehk törts alla 4l. Ilmselt ei tulnud kõik vana välja - vabalthingavatel lasen ma õli väljalaskmise järel <10sek töötada, et pumbad-radikad tühjaks lüüa, Saabil turbo tõttu ei tihanud ja tegin vaid ca 10 starteriandmist.
kas oleks pidanud kompressorilondi klapikambrisse pistma või äkki suisa kusagilt midagi veel lahti kruvima?
2) põhjaaluse inspektsioon. Ilus. Korrosiooni leidub ainult esipõllel, aga seda mõne mm paksust rauda järab ilmselt läbi kolmekohalise numbri jagu aastatega. Üks põhjapunn oli puudu - see sai asendatud. Üks esilogar sai mõned kinnitused juurde, klaasipesuvedeliku potsik sai toetava traadi - purukskeeratud poldi puurib välja siis, kui esistange eemaldamine päevakorda tuleb. Kui väljalase on seest välimusega sarnane, siis sellel ressurssi jagub.
3) käigukasti õlitaseme kontroll / õli lisamine jäi seekord ära - nende punnide asukohad viitavad, et kere ja tehnika pole küll koos disainitud või on (hooldusele mõtlev) insener tegemistesse kaasata unustatud. Kuna aga õli väljutuspunn eksisteerib, vahetan õige mingi aeg selle ära - kui eksisteerib, ei ole kast ilmselt "hooldevabaks" mõeldud
4) Esisild. Võimalik, et kolksu teeb hoopis (vähemasti teeb "ka") üks stabilisaatorvarda kinnitustest. Ehk siis stabikas saab sillatala suhtes kenasti liikuda, mis eeldatavalt teeb ikka tugevat kolksu - sarnaselt väsinud kondi juhtumitele. Loksuv pool on juhi pool ja kolksu kuuleb kah just sealt. Kui Audaceris esmaspäeval arvamust mutta ei tambita, vahetab või "tihendab" enne amordi tugilaagrite torkimist siiski selle - äkki saab hoopis nii lärmist lahti.
5) eelmise posti "õhulugeja veeres oleva anduri kohta": sellist ei õnnestunud praktikas siiski tuvastada. Ilmselt seetõttu, et seal ei ole (ja ei peagi olema) ühtki :)
6) generihma all viliseb jah miski. Ei tea mis, aga arvan, et garaazhis mul ühtki varuks pole, mida rihma vahetama hakates külge panna. Rihma aga mitu korda küll torkida pole mõtet - see on päris-elus veel "huvitavam", kui joonisel. Loodame, et Audaceri riiulis on lisaks rihmale ka vilinavaba tükk ja see ei jää esmaspäeval sinna riiulisse.
7) tagaklaasi pesu toimimisele viib kindlasti lähemale uus mootor ja vast max 5min tööd. Nimelt on olemasoleva mootori voolikuühendus kusagil mujal ja seda asendab üks kaunis kruvi. Ma ei hakanud isegi voolikut kruvi otsa panema - ma arvan, et vedelik ei soostu läbi kruvi liikuma.

ilm on kole ja maakodu jääb NV-l külastamata. Hangin parem homme ühe omanimelise teh passi juurde ning väisan huviks ka ülevaatuspunkti. Siin on aga väike viktoriiniküsimus: mida arvab punkti heitgaasianalüsaator masinast, kui sel põleb CE (Check Engine) tuluke? Ilmselt mitte hästi, sest masin on põhjusest olenemata mingit sorti "turvalisel" avariirezhiimil, mis ei ole just kõikse optimaalsem heitgaaside kohapealt?

sooja vihma soovides,
Teet
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#3

R Aug 24, 2012 17:19

Mootori tuli peaks põlema IAT sensori tagajärjelt- vähemalt eelmise omaniku käes selline viga esines. Tänasel päeval täiesti tellitav ja lihtsalt vahetatav kaup.
Võimsust pole kunagi piisavalt
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

L Aug 25, 2012 10:45

Seal mootoris umbes 4 liitrit õli käibki..:P Vaata vast peale mõningat sõitmist tase üle, äkki läheb pisut veel.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#5

E Aug 27, 2012 21:15

hea, kui konkreetse masina kohta asju teatakse ;)
IAT sai üles leitud ja nii "kuumana" kui "külmana" nulljuhtivus tuvastatud. See ei sobi tõesti. Teaks selle termotakisti karakteristikut, maksaks anduri nn tööosa äkki isegi vähem, kui 1eur. Aga ei tea, niiet nn kulibinluse alternatiiv 39eur maksva andurina on lahendus.
laupäeval tegelesin tiba masinaga:
- ülevaatus läbitud ja järgmine on nov 2013. Mittetoimiv IAT ja seetõttu põlev CE tuluke muide koledaid heitgaase ei tähenda - CH / HC oli eeskujulik 8..9ppm
- summuti viimase püti eel oli murdumispragu. Nii palju siis ilusast väljalaskest - lõpujupp jäi mu kanalil inspekteerimisulatusest välja. Avastatud sai ülevaatusel ja tunnike pärast garaazhi jõudmist teda enam polnud. Ca 10a kehtinud dogma, et ma enam auto all väljalaset ei keevita, sai otsa. Ei pidanud seda kahetsema (st põletusi ei saanud) :)
- tagaklaasipesu sai tööle. Sedaan-oopeli mootor pumpab. Esialgu pumpas tagaluugi sisse, aga sealse vooliku ühendamise järel niristab ikka klaasile. Nirina peab veel muutma pritsimiseks. Ei tea veel, kas see tuleb düüsipuhastuse või võimsama pesumotoga
- TÜV meenutas juba eelnevalt leitud ühe poole käsipiduri nõrkust. Klotsid on õhtal. Ilmnes, et need on samad, mis 16V KadettE / Vectra2000 peal (ja loogiliselt veel mõnedel FWD-ooplitel)
- stabikakinnitused kui kolinaallikas sai kinnitust: lahti lõhkuma ei tihanud hakata, aga stabika pingutamine nipukatega sillatala külge kaotas kolina
- SID kaabel on tellitud. Masina SID ei ole algne - pärineb aastast 2002. Paistab, et kleeps on sellel õige ning tegemist on ikka SID2-ga

täna tegeles Audacer masinaga. Uus on:
- IAT sensor
- stabikapuksid
- generihm + üks rullik
- esipidurid kulujuppide osas. Need olla juba sõiduks kõlbmatud olnud, niiet prioriteet tõusis kõvasti

nn põhinimekirjast on järgi jäänud tagaluugi amordid ja paar nn prio2 asja on juba ok-ks saanud. Hakkab looma.
nimekirja on lisandunud tagumise vasaku amordi vahetus. Kütuselatist kaob seismisega surve (ja kütus; küsimus on, kas paaki, silindrisse või õue...) ja sidur (ptui-ptui-ptui) ei tundu olevat esimeses nooruses. Varsti saab ka öelda, kas kiires paremkurvis tajutav (pigem tajutav kui kuuldav) heli pärineb rattalaagrist või on raske esiotsa ja konkreetse lamelli puhul normaalne.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#6

K Sept 12, 2012 1:42

ööd,

möödunud nädalal sai oma käekestega tiba asju nokitud. Uued on tagapidurid (kettad-klotsid-käsipiduriklotsid), tagaamordid, õhufilter, kojamehed. Salongifilter on suruõhku näinud, SID näitab nüüd (mööndusega LCD katkise nurga näol) asju. Luugiamordid peaks lähipäevil kohale jõudma. Masin hakkab sõidetavaks muutuma.
suht lihtsate asjade vahetamisel leidus "harjumatut". Aga las see praegu olla.

tuhatkond km on kulgetud. Leidub häirivaid omadusi - asjad, mis mu teistel masinatel teisiti ja võiks ka Saabil "normaalsed" olla:
- tagaluugi (ja bensuluugi) lukustumine sõitma asudes ja kesklukust koos ustega mitte-avanemine. Ei ela me ju Harlemis, kus vaguni pagassist Dobermanngi tuuri panna võidakse...
- küljeakende ülesliikumine vaid siis, kui nuppu all hoida. Võiks ju 2s hoidmisel end ise lõpuni kerida.
- kliima "kehv mälu" / "ECON" modes mittepüsimine. Unustab ca 5min võtmeta olles, et ma ei taha kompressorit tööle.
- kompuutril / SID-l puuduv hetkekulunäit. Masina aju seda ilmselt (mingi intervalliga) "teab" ning loogiliselt ka SID-le jagab. See aitaks masinast ikka hulka paremini aru saada.
- võtme eemaldamiseks tagurpidikäigu sisseajamine. Lisaks "tüütusele" võivad käivitusel põlevad tagurdustuled ka kaasliiklejaid ehmatada.
- kiired ülekanded. Just liiga pikad 1. ja 2. käik. Olgu siis käigud või peaülekanne. Esimesega kohalt minnes tuleb gaasi anda ja 2. käiguga ei saa sidurit "kiusamata" kohalt minema (pöördel-stopil vaja ikka 1. käiku). Võimalik, et mu opelite aeglased-sportlikud ülekanded ning põrnika moto hea dünaamika on mu lihtsalt ära hellitanud...

...aga ilmselt olen "paljuga rahulolematu" just ühe asja tõttu. Kütus maitseb masinale liig hästi. SID näit klapib enam-vähem täis paagist täis paagini arvutustega ning maanteel joonistub välja ca 10l/100km kulu. Nullides SIDi @ 100kmh ja sõites püsikiirusehoidjaga saab numbri vahemikust 8,5..9l/100km. Sama number on 120kmh puhul juba pea 10. Paljuvõitu, eksole? Uued pidurid (sh taga algselt lausa sobimatuks tunnistatud klotsid, mis palju sooja tekitasid) seda kindlasti kuigipalju suurendavad, aga siiski mitte nii palju. Rehvid on täis, kliimakompressor väljas.
masin vigu ei kurda, ülevaatus näitas äkki isegi liig ilusaid heitgaase (HC 8 / 9).
küünlad räägivad enamasti lihtsatest asjadest. Uurisin - on PFR7H-10 ehk sobivad. Kütusekulu põhjust nendelt ei tuvastanud:
1) küünalde sädevahe on 0,85..0,9Xmm (st kahele ei lähe 0,90mm kaliiber vahele). Keegi on ilmselt vahet "timminud".
2) kui turbo-küünalde värvused alluvad vabalthingavatega samadele põhimõtetele (kas ikka on nii ja helepruun on ok?), viitavad mu pigem hallid, et segu on lahjavõitu.

nr1 kulu ju ei mõjuta ja kui nr2 annab lahja segu, põhjustab see ju hoopis kulu vähenemise?

kuhu veel piiluda, et maanteel kulgedes praegusega võrreldes pea viiendik fossiilseid kütuseid põletamata jätta - nagu mitmete teemade viidete kohaselt ikka tehakse (st sarnaste masinate kulud on maanteel 7..8 augus, mitte 9..10 peal)? Miski lurrima kütuselisandi sai masin täna paaki. Järgmise paagiga saab natuke "usutavama".

Teet
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#7

K Sept 12, 2012 8:44

Lukkude, kliima ja hetke kütusekulu näidu ''probleemile'' on lahendused olemas:cool:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

K Sept 12, 2012 9:30

Küünaldel tuleb sädevahe 1mm peale ajada. Viimati, kui mulle sellist küünalt näidati, siis öeldi sinna juurde, et õli põlemise jäljed..:P

Võtme eemaldamiseks tagurpidikäigu lülitamine on "firmamärk". Sellega pead leppima..:) Paljud kaasliiklejad on teadlikud sellisest veidrusest..:P

Kliima ei jäta viimast režiimi meelde vaid sa pead talle ise "algsettingu" progema.
Süüde sisse, vajalik setting ACC-le peale ja siis vajutad "OFF" ja "tagaakna soojendus" korraga alla. Displey peaks vilkuma selle peale, et on salvestatud.

Too lukkude probleem tundub progemise teema. Seda automaatlukustust peaks saama eemaldada, küll mitte ise vaid tech II abiga. Samas, asi see siis ukse pealt nuppu vajutada on või puldilt? Harjumise asi ilmselt.

Keskmise kulu võiks allapoole küll saada, see võiks maanteel kuhugi 7-7.5 kanti kukkuda küll (ise olen näinud). Aga eks see eeldab tõesti korras ja tihedat mootorit. Softivahetus teeb ka asja paremaks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#9

K Sept 12, 2012 9:45

Ärme nüüd räägi rumalusi,eks:wall:
PFR7 on Platinum küünal ja sinna vahele EI TOHI mingisugust kaliibrit toppida!!!!
Sädevahe on tehasest paika pandud :wise:
Pildil olevad küünlad on "õiget värvi".
Peavadki hallid olema kuna peale süüte välja keeramist rakendub nn. "põletamistsükkel" ehk küünaldele antakse ca 3sek jooksul impulsse ca 5000X(kui ma õigesti nüüd mäletan neid numbreid).
Ainuke,mis mulle ei meeldi,et pildil vasakpoolne ja vasakult 3. küünal on juba õlipõlemisjälgedega-impulss ei suuda puhastada enam...

Tagurpidi käigu kohta:
Mis sul takistab enne süüte sissekeeramist käigukang neutraali viia? Kang liigub ju juba võtit I asendisse keerates.
Täpselt samamoodi võid ju käituda autot seismajättes-süüde välja ja siis alles lülitada tagurpidi käik.

Hetkekulu:
Enamus SID-e ei saagi näitama panna-ka mitte OPEN-SID-i puhul. Osadel on võimalik ainult l/s ehk siis mõttetu näit.

Akende kohta:
9-5-l EI OLE VÕIMALIK aknaid 1 nupuvajutusega üles sõitma panna. Ei progedes ega muul viisil. Vähemalt ilma ise aretamata ja mingeid lisareleesid vms jura toppimata.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#10

K Sept 12, 2012 18:37

Hetkekulu:
Enamus SID-e ei saagi näitama panna-ka mitte OPEN-SID-i puhul. Osadel on võimalik ainult l/s ehk siis mõttetu näit.


Olen päris kindel, et minu trandulett näitab hetkekulu liitrit 100 km kohta :) Mõttetu on see näit ikkagi tegelikult ... aga noh .. las ta olla.
Nii, et jään omale kindlaks ja nende kolme asjaga, millele ütlesin rohtu olevat saan ikka hakkama ;)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#11

K Sept 12, 2012 19:01

Näit SIDi peal l/100km kohta, minu kogemusel näitas täiesti aiateibaid. Vahet polnud kas segu oli 10 või 18:D Sama hästi võib ka seda keskmist kulu vaadata. Proovisin ka ml/s näitu kuidagi kasulikuks muuta, kuid selle mõõtesagedus on liiga kiire, et miskit asjalikku sealt kätte saaks. Ainus võimalus ehk oleks korralikult logida, koos lisa algotritmiga, mis seda kiiret mõõtesagudust pisut siluks.

Segu kontrollida saab tegelikult Tech2-ga, eelnevalt ECUle restarti tehes. Õiget ja adapteerumata näitu hakkab lambda näitama alles teisel käivitusel peale resetti. Piisab täitsa tühikäigul mõõtmisest, kuna kütuseadaptsioonid on enivei lineaarsed.
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#12

T Okt 02, 2012 3:07


Akende kohta:
9-5-l EI OLE VÕIMALIK aknaid 1 nupuvajutusega üles sõitma panna. Ei progedes ega muul viisil. Vähemalt ilma ise aretamata ja mingeid lisareleesid vms jura toppimata.


Ma olen aru saanud selle pöhjuseks olema ohutuse, et kedagit (enneköike lapsi) sinna kaelapidi vahele jätta ei saaks kogemata.

Mul automaatkastiga maanteel 90 km/h sooja mootori täis rehvide (M+S) tuulevaikse ilmaga ja autopiloodiga sain 6,5 l/100 km kohta. Linnas see-eest 16, et keskmine ikka ka 10 kanti. (kontrollisin köik kolm versiooni reaalselt täispaagist- täispaagini, SID näitab öieti küll)

Loodan (mis ma neist piltidest sinna muidu omalöbuks riputan), et mo masina teemat lugedes said ka muudki ehk vajaminevat infot lisaks. Saab Repair Manual ja Electronic Parts Catalog tulevad isenokitsejatele kövasti kasuks.

Edu igatahes.
Arrogance diminishes wisdom !
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#13

N Okt 11, 2012 21:28

vaatame AK ära ja läheme garaazhi. Pehmelt öelda õnnetu päev:
1) Saab otsustas hommikul ainult tõmberelee klõpsul kõlada lasta. Sellest garaazhiminek - katkub starteri maha ja vaatab, kas see või tõmberelee tuli "heale mõttele". Väga äkki tuli - ei mingeid eelnevaid anomaaliaid. See on nüüd koht, kus võib emmale-kummale või ehk millelgi kolmandale panuseid teha. Võitja võiks enne keskööd selguda :)
(akule panust panna ei maksa - särts ei jõua lihtsalt strterini või on sest vähe abi)
2) kohe kõrvale 46a vanasse ja "pommikindlasse" põrnikasse istumine viis mind ca 5km kaugusele. Siis tuli peatus "anda teed" märgi taga, mille järel 1. käiguga kohalt sai, aga 2. käiguni ei jõudnud - mootori ja rataste vahel puudub "ülekandemehhanismus". Põrnik seisab homme hommikuni ühes kohas. Arvata võib, et möödasõitjad on teada sääl ka hoomanud.

kaks "laipa" on garaazhiukse taga kaugelt liig - sestap peab Saab kohe tervenema asuma. Loodame, et talle see sobib.
kaks surnud masinat 15min intervalliga. See on küll tasu mingit sorti karmavõla eest...
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#14

N Okt 11, 2012 23:17

hea, kui parandamine ühe mutri kinnikeeramisega piirdub. Halb aga, et keegi on kunagi selle mutri lahti jätnud - selleta oleks päev olnud teistsugune ja ilmselt mitte halvem:
Pilt

alles paar nädalat tagasi keerasin lahtiseid mutreid kinni. Küll vähekriitilisi, aga lahti ei pea nad sellegipärast olema. Need mutrid ei olnud 99,9% tõenäosusega masina mu kätte jõudes lahti - logistasin ja otsisin esisilla kolinaid päris rahulikult. Mina neid samuti lahti ei keeranud ega lahti ei jätnud:
Pilt

hakka või arvama, et remondikohtade osas väääga umbusklikud inimesed ei olegi paranoilised.

edit: teise pildi mutrid olid masina mu kätte jõudes mitte 99,9% vaid 100% kindlalt kinni - leidsin pilte, mis selle faktiks tunnistada lubavad.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#15

K Okt 17, 2012 0:18

õhtut,

vestaks pikemat juttu kah. Masin on tänaseks mu käes veerenud ca 4Mm. Ülalviidatud möödanikust pärit eelmise nädala vaegtöö kõrvale muid liikumist takistavaid hädasid õnneks panna pole.
nn to-do-listist läksid 3 nädalat tagasi maha tagaluugi amordid. Läksid sealt maha kerge vaevaga. Jäänud on kerega seonduv ehk põhja profülaktiline katmine ning värviuuendused. Võimalik, et neid enne kevadet ei juhtu.

võimalik on ka, et "talveund" Saabil ei tule - sõidab mugavalt ja rooli kuulab hästi, niiet nelikveolise (mis on korraliku veoga: veermikus üks plokkdiffer plus kaks poolplokki) plussid tulevad esile vaid ekstreemtingimustes. Ootan libeda ära ja vaatan siis, kas-mis Saabist arvata - kas panna "magama" või mitte. Nelikvedu ei tähenda teadupärast ainult paremat läbivust vaid ka juhitavust.

aitäh ülalolevate nõuannete eest. Cyberi jagatud ACC-õpe tegi juba jagamispäeval elu hulka mugavamaks. Mugavus on sõna, mis "takistab" pidevat asjatult vehklemast - nt tagurpidikäiguga. Samas millega peab leppima, peab leppima. Üldjoontes mugandaks mida annab ning teenigu masin kasutajaid, mitte vastupidi. "Homeri" viited pistsin kõrvataha - vaatab kogu softimajandust ükspäev põhjalikumalt. Ka seda, mis põhimõtetel täpselt moto toimetada võiks. Enne tuleb aga sidur vahetada ja moto olukord objektiivsete näitajate põhjal (milleks on tegelikult kütusekulu) heaks tunnistada.

kütusekulu on uute piduri kulujuppide vähema kuumenemisega / kodunemisega vähenenud. Maantee-keskmiseks (nii umbes pooleks 90kmh ja 110kmh alad pisukse "kiirustamisega") joonistub SID järgi 8,8..8,9, mis täispaagist täispaagini mõõtes tähendab tegelikku kulu 8,6..8,7. Veel on tiba palju. Üks esipidur tahab veel töösilindri "togimist".
moto "amortisatsiooni" ei kiirusta kütusekulu põhjuseks pidama - TÜV näidud olid hiiglahead ja õlitaseme stabiilsus ütleb, et õlirõngaste + turboga on asjad ok. Surverõngad võiks-peaks nendega üht jalga astuma.
suhtkoht tõenäoliselt vaevab masinat "pissiv pihusti". See on aga pikem jutt ning ehk jõuab jutustamise eel tegudeni.
ca kuu tagasi sai ka prooviks OBD pistikusse kolleegi "bluetooth-junn" pistetud. Näitas täitsa asju. Lambdanäidud on vast ainuke huvipakkuv. Polnud aga aega neid kauem uurida.

muudest hädadest. Uudne vaevus on häälitsev kojamehehoovastik ja leitud on vahetamist tahtvad tagastabika kerekinnituspuksid.
sidur tahab ilmselt kogu kuluva poole vahetust, aga uurib teda muu kallale asudes. Loodame, et sünkronisaatorid viivituse üle väga ei pahanda ;)

parendusnimekirja on veel lisandunud suht äkki esisilla mõlemale poolele tekkinud kolin (mis aukudes mõlemal pool "krõuh-krõuh" ütleb). Kas ehk ütlevad eelnevalt proffide poolt diagnoositud amordi tugilaagrid nii, et tuleks vahetada? Nn klassikaline seistes roolikeeramine ning samal ajal vedrukatsumine / võbelemiste otsimine justkui tugilaagri poole vaatama ei pane. Midagi ilmselget ma aga paar nädalat tagasi ei rattad maas ega õhus asja uurides ei leidnud.
mnjah - foorumi kaudu veermikukolksude põhjuse otsimine on huvitavat sorti mõte :)

Teet
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#16

K Okt 17, 2012 3:10

õhtut,

võimalik on ka, et "talveund" Saabil ei tule - sõidab mugavalt ja rooli kuulab hästi, niiet nelikveolise (mis on korraliku veoga: veermikus üks plokkdiffer plus kaks poolplokki) plussid tulevad esile vaid ekstreemtingimustes. Ootan libeda ära ja vaatan siis, kas-mis Saabist arvata - kas panna "magama" või mitte. Nelikvedu ei tähenda teadupärast ainult paremat läbivust vaid ka juhitavust.


Vörreldes teiste massinatega, millega liigun(liikusin: 900i) talviti, tundub see Saab oma suure tühikaalu ja esiveo töttu väga ala-juhitav, seega naastrehvide pealt ma kokku ei hoidnud.
Arrogance diminishes wisdom !
overspeed
Postitusi: 701
Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
Asukoht: Saaremaa
Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

#17

K Okt 17, 2012 3:15

õhtut,
parendusnimekirja on veel lisandunud suht äkki esisilla mõlemale poolele tekkinud kolin (mis aukudes mõlemal pool "krõuh-krõuh" ütleb). ...
mnjah - foorumi kaudu veermikukolksude põhjuse otsimine on huvitavat sorti mõte :)

Teet


Omasin ka taolist probleemi. Otsisin tüki aega ennem kui üllatuseks avastasin, et esi stabilisaatori varda kummipuksid omavad liialt suurt lötku ning olles kinnitatud läbi poltide kere külge vöimendasid selle kolksuna salongi. Algul tahtsin süüdistada "konte" kuid need olid korras.

Lisatud failid
Arrogance diminishes wisdom !
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

K Okt 17, 2012 8:41

Selliste puksidega peaks ikka päris hea kolin olema!! :poke:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#19

K Okt 17, 2012 11:32

Omasin ka taolist probleemi. Otsisin tüki aega ennem kui üllatuseks avastasin, et esi stabilisaatori varda kummipuksid omavad liialt suurt lötku

jäigi ülal viitamata, et Audaceris oldi mu diagnoosiga nõus, vahetati stabikakinnitused ning see kolin (mis oli konkreetne "tümps", mitte "krõuh-krõuh") kadus:
4) Esisild. Võimalik, et kolksu teeb hoopis (vähemasti teeb "ka") üks stabilisaatorvarda kinnitustest. Ehk siis stabikas saab sillatala suhtes kenasti liikuda, mis eeldatavalt teeb ikka tugevat kolksu - sarnaselt väsinud kondi juhtumitele. Loksuv pool on juhi pool ja kolksu kuuleb kah just sealt. Kui Audaceris esmaspäeval arvamust mutta ei tambita, vahetab või "tihendab" enne amordi tugilaagrite torkimist siiski selle - äkki saab hoopis nii lärmist lahti.

aga las see veermik olla - seda arvuti taga ei diagnoosita-ravita. Või kui ravitakse, läheb ilmselt liig kalliks ja vahetatud saab ka asju, mida vahetama ei peaks :D

muidu mul olid stabikakinnitused kah suht pildilaadsed - ilma pingeta (st mõlemad rattad maas) oli kummi-varda vahel kena ca 0,5mm pilu. Liikumisruumi jagus ja ilmselt asub liikumine päris nobedalt kummi järama, niiet see kolks võiks teoorias suht nobedalt edeneda.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#20

E Mär 04, 2013 21:18

hea, kui on auto tarbeks teema, kust saab mälu värskendada. 2 nädala pärast lõppeb mu talvise nelikveolise kindlustus ning kui hästi läheb, on ehk ka Saab lume alt välja sulanud ning lubab end suurema tõrkumiseta roolima hakata.

viitasin ülal, et 9-5 hakkas mulle mu muude "roigaste" kõrval igapäevaste kilomeetrite läbimisel täitsa meeldima ning arvasin isegi, et äkki kannatab siiski ka talvel ühe vedava rattaga kulgeda. Soetasin pruugitud veljed-rehvid. Eelkõige proovimiseks.
26okt pudenes taevast alla hunnik lund. Proovimine oli maanteel hea - masin liikus kenasti-rahulikult otse. Linnas / kurvides liikus samuti otse. Mis ei olnud kohe üldse hea, sest seda trajektoori ei vääranud ei ussi- ega püssirohi. Igaks tööks oma riist - Saab jäi kevadet ootama.
muidugi enne lume tulekut suutis veel ka kütusefiltr läbi paistma hakata. Otseloomulikult reede pärastlõunal vahetult enne maaleminekut; ajal, mil endal oli kole kiire ning linnapealt tol hetkel "ma nüüd tuleks ja poole tunni pärast läheks"-jutuga vaba tõstukit ei leidnud. Õnneks on aga 9-5 filtrivahetus niivõrd lihtne-mugav tegevus, et selleks tarvilikuks osutunud Tallinn-Saku-Tallinn kilomeetrite läbimine võttis 2 korda enam aega, kui filtrivahetus ise.

eelnevatest to-dodest maas:
- häälitsev kojamehehoovastik sai ravitud selle määrimisega. Ei kolisenud-logisenud, niiet määre sai vahele õigeaegselt
- tagastabika kinnituspuksid said vahetatud. Parem. Palju parem.
- üks esimene amordi tugilaager sai vahetatud (seda ma muide ilma keevituse olemasoluta ei teeks). Mahatulnu oli ok ning esisilla heli ei kadunud. Kuna neid sai 2tk soetatud, siis mis ikka - panen vast ka teise külge. Saab vähemasti noname-asjade asemele Febi-kirjakestega juppe...

tiba suuremad ettevõtmised ei taha nimistust kaduda:
- tiivakaarte, bensuluugi ja tagastange värv
- sidurivahetus

nimekirja on lisandunud:
- ilmselt paagis "diskotavate" vaheseinte eemaldus

loodame, et ülejärgmine nädal viimast nimistut ei pikenda :)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#21

L Juun 22, 2013 14:39

Saabiga on nüüdseks ca 13..14Mm kulgetud ja ei saa kurta. Keskmine kütusekulu on pudenenud 9..9,5 kanti, mis on ok. Masinat on plaanis kevad-suve-sügisese igapäevasõidukina edasi pidada ning seega tuleks ka ülalmainitud suuremate tegemiste näol masin heaks teha.

värvihädad peaks juulis ravi saama.
siduri torkimise eel tahaks aga natuke plaani pidada - kui kast juba maha võtta, siis äkki saaks ta ühtlasi "paremaks" teha. Mulle ei meeldi:
- üherattavedu
- liiga "kiire" 2. käik. Oleks 1. käik natuke "kiirem", ei häiriks
- liiga "aeglane" 5. käik. Suvistel 110kmh lõikudel võiks pöörded madalamad olla - Saabil mitte lärmi vaid eelkõige kütusekulu vaatevinklist

on ehk keegi kastiteemasse sügavamale läinud? Nagu aru saan, siis 9-5 (sh 2000 Aero) peaks omama F35 MC2 kasti. Kui nii, siis ehk passiks difriks opeli F25 tehase-LSD? V6 Vectratele (vecA) pandi seda "lisa" väidetavalt suht palju. "Saabi" F35 ja "Opeli" F25 ülekandeid võrreldes paistavad need kastid väga tugevas sugulussuhtes olevat - isegi PÜ (aka "FDR") on sama.

konkreetsete käikude ülekandeid on muidugi mõistlik vaadata, kui difri-peaülekandega on mõte paigas. Kuna 5. käiku alla 0,7 (mis on F35 ülekanne) on kardetavalt raske leida, siis seda peaks äkki hoopis kiirema PÜ-ga "ravima"?

Mõtted-soovitused-kogemused on teretulnud! Taustana niipalju, et Saabi moto on mu igapäevaks rahuldav, niiet momenti ei plaani ma tehase 350Nm-st suuremaks kasvatada. Sestap ka vabalthingavate masinate tükkide poole vaadata julgen ;)
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#22

L Juun 22, 2013 16:56

1-2 käigu vahe häirib mind ka aegajalt. Kõrvalteelt tiheda liiklusega maanteelele keerates peab meeles pidama, et esimest vaja pikalt peenestada, muidu on teisega pikk viivitus - enne kui vedama hakkab.

5. käigu pikemaks teed, siis ilmselt kaotad maanteel möödasõidumugavuses. Originaalseades enamasti ei pea käiku alla vahetama möödumiseks.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#23

T Juul 23, 2013 16:56

siduriga kisub huvitavaks. Teadmamehed oskavad ehk öelda, kuhupoole vaadata ning mis jupid varuda. Ning kas peaks puksiirinumbri telefoni panema:
sidur ei tõsta "külmast peast" pedaali (st jääb poolele teele ja ei lahuta kah seal). Tõstan pedaali kinganinaga üles ja toimib vajutusel ok-lt. Pumbates olukord ei muutu. Täna hommikul tiksus iseseisvalt ning ülestõstetud pedaal vajus ise alla... Viitab äkki hoopis hüdraulikapoolele ja mitte kettale-korvile? Narr oleks pöörlevate osade vahetuseks valmistuda ja seda tegelikult mitte vajada :)
vedelikupuudust siduril ei ole. Kanalile pole ma saanud - hunnik kola on ees...

aga üldiselt hakkab masina odomeeter 200km pärast ohtralt kolmesid näitama. Jäin nullitava osa nullimisega kilomeetri-poolteist hiljaks: muidu oleks saanud lausa kümme kolme korraga ette :)

värvihädad ei saa juulis ravi. Hoopis üks "projektiauto" on lõpuks jõudnud nii kaugele, et vesilihv on tehtud ja loomulikult läheb hoopis see maalri juurde - palju huvitavam ju ;)

difri osas pole ma samuti (foorumiväliselt) targemaks saanud. On vist palju loota, et keegi oleks oopli ja saabi kastid kõrvuti põrandale laiali laotanud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

T Juul 23, 2013 20:28

Mul on mingi mälestus, et meil siin kiireid tulemusi teinud sommidel oli ka midagi kastis vahetatud mingite opeli tükkide vastu. Just et viimast otsa pikemaks venitada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#25

K Aug 07, 2013 21:49

praegu on kujunenud kuidagi nii, et "ootame, millal sidur enam ei viitsi". Möödunud nädalal sain konksu külge. Selle käigus leidsin autost originaalse tungraua - on teine suht hästi peidetud. Haagist sikutades muidu siduriga midagi tavatut ei juhtunud :)

Cyber - ma kardan, et viimase käigu ülekande vahetuseks ei ole levinud opelite FWD-kastidest midagi paremat leida - alla 0,7 ülekanded sealt ei leia. See on hea tabel. Ma olen oma ooplite tõttu F16 ja F20 kastidega (ja F10/F13 natuke kah) lähemat tutvust teinud. Paar tükki on isegi vähem- või rohkemkomplektsena olemas. F20-l ja F16CR-l on muide väga mugav maanteepöördeid langetada - avad otsakaane ning seal all on 5. käigu hammasrattad oma kahvlitega. Vahetad need "vähemsportliku" (kiire) kasti omade vastu ära ja ongi 30..60min tööga maanteepöörded 20% madalamad - 0,89 ülekande asemel 0,71. Mu ooplid kulgevad linnas tihedate ülekannetega ning maanteel väiksemate pööretega. Lihtne, mõistlik ja odav. Alternatiiviks oleks maanteele kuuenda käigu tekitamine, aga F28 kast on hinnas, vahetamine on tülikas ning tõttöelda pole nii palju käike ka vaja ;)
F20 on mu meelest üldse üks heade ülekandesuhetega kast. Vähemasti opeli C20XE moto otsas.

kui netist pildiotsingu tulemeid vaadata, siis F35 paistab kaante jms poolest F20 jms-ga sarnane. Kas tal on äkki samuti 5. käik otsakaane all?
Leidsin hea Oopli manuaali: http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-g/index.php?id=4180
mul on kasti pirka järgi FDR 4,05. Netist leiab küll viited, et 4,05 on väiksemate motode teema, aga ehk on aerole kui sportlikumale mudelile siiski samuti aeglasem differ antud - on täitsa loogiline. Samas vahetus 3,82 peale annab vaid ca 5% vähenevad pöörded. Kole vähe.
kui opeli 3,55 differ (või lausa Astra F20 3,42 - see kah väga levinud) sisse istuks, oleks juba üle 10% pöördevõitu. Aga parem oleks ikka ainult viimast käiku torkida - peaülekannet kiiremaks muutes hakkab liig pikk teine käik veel rohkem häirima.
puhtalt maamehe loogikaga lähenedes peaks differ ka suht momenditundlik asi olema - esimeste käikude puhul pöörleb aeglaselt => väänatakse suure momendiga. Eriti just kohaltvõtul. Kuna teadupärast lõhub asju moment, siis äkki ei ole 350Nm difri asendamine 200Nm (Opeli F20) difriga kuigi hea mõte... Teisalt 5. käigu hammasrattad on töös siis, kui pöörlemiskiirused on suuremad - st moment väikseim. Ehk siis sinna pandavate hammasrataste puhul pole vast nii oluline, mis momenti taluvast kastist asjad pärit on. See on mu loogika - pole enne kordades erinevate jõumomentide teemaga pidanud pead vaevama ega praktikutelt pärima :)

kastide juurest lihtsate asjade juurde. Sel aastal näeb Saab välja umbes selline - lisandunud konks ja katuseraamid+rattaraamid teevad ta mu opelitest argikulgurite kõrval juba kah nn täieõiguslikuks liikuriks:
Pilt

333333km tuli odomeetrile vist juba kaks nädalat tagasi. Tol hetkel oli aga telefoni aku nii tühi, et ta keeldus pilti tegemast - ehk siis tõestusmaterjal puudub. Umbes siis sai õli vahetatud - seekord läks parem Castrol ehk Edge sisse (jajah - järgmine kord läheb sisse jälle "sama asi vähema raha eest ehk Motul"), mis pole märkimist väärt - aga sellega kaasnenud külmkäivituse pikenemine on märkimist väärt. Järeldasin, et ilmselt ei süüdata Saabil segu enne õlirõhu tekkimist, niiet vedelama õliga on käivitus pikem. Samas kui mälu ei peta, käivitus moto siiski õlivahetuse ajal ilma õlita (ma lasen õli vahetades ikka võimalikult palju vana välja ehk siis teen paar lühikest käivitust)? Hämming...
ülalolev pilt sai maal tehtud. Seal ütles üks rehv töölepingu üles. Haagis + "pizzaviilutaja" autol küljes sõitsin koju ehk 200km. Polnudki hullu. Sealt tekkis järeldus, et haagis+varuratas üheskoos vähendavad maantee-kütusekulu ca liitri võrra. Põhjus on ilmselge - kiirus on väiksem :)
loomulikult pidi esirehv saba andma, niiet teel olles vahetasin selle seibiks ning maale jõudes sain veel seibi tagarattale kolida. Varuratas on ikka kole väike - difri satelliidid ei arva nii suurest ratta-erinevusest kohe kindlasti hästi. Samas pole halba heata - tagaratast kolides ilmnes, et rattalaagril pole häda ja seda veel ei vaheta. Hoopis rehv oli "treppi läinud" ning tänase rehvivahetusega muutus veermik vaiksemaks.
Vasta