Saab 9-5 Aero Estate MAN, 2000, 13piisab

13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#26

N Mär 26, 2015 10:30

poolteist aastat on viimasest siinse teema sõnavõtust möödunud. Masin on mul alles ja võtsin nädal tagasi suvehooajaks käiku. Odomeetrinäit läheneb 361Mm-le. Saab on täitsa sõidetav, kuigi ootasin mugavuse ja võimsuse osas talvesõiduki rollis olevast 25a vanast Opelist Saabi istudes suuremat "oh kui mõnus" efekti. Talve hakul oli Saabist VectraA-sse istumine küll tuntav - Opel on ikka palju väiksem (kuigi vaid 300kg kergem. Nelikvedu annab masinale kõvasti kaalu), kehvemate kiirusnäitajatega (just mootori dünaamika - Opeli C20XE on vabalthingav ja üpris A-tähe kujulise momendikõveraga) ja vedrustuse osas "vedruvanker" (ehk Vectra2000 originaalvedrustuse sportlikkus tuleb mugavuse arvelt). Vist on nii, et positiivset muutust ei tunneta nii hästi, kui negatiivset :)

suuremat tähelepanu Saabi nõudnud pole. Vist on olnud ainult sellised jutud:
0) mootori ja abiseadmete osas vaid õlivahetused
1) plokikaane otsast soendusradikasse minev lõdvik on kaks korda teepeal purunenud. Olen kirudes lühendanud ja peenema osa kaanetorule peale venitanud ning lubanud, et vahetan kõik jahutussüsteemi kummiosad (mis 15a vanadel masinatel riburada mõranema hakkavad). Ei ole lõdvikuvahetusi aga veel tänaseni reaalselt teinud...
1) summuti pragunes 2013 hilissügisel ühe püti juurest ja keevitasin kinni. Võimalik, et summutipütid hakkavad varsti vahetust nõudma. Need on OEM-d ning ma ei imestaks, kui lausa masinaga koos tehasest välja veerenud
2) kui summuti oli maas, märkasin viimase püti kohal kerel roostepunne ning neid torkides ilmnes, et seal oli metall väga diskreetselt oksiidiks muutunud. Värv ja pigimatt tegid sellist nägu, nagu nende vahel oleks metall, kuigi ei olnud enam nii :) Endine metall sai eemaldatud ning asendatud päris-plekiga.
3) piduri kuluosade vahetamisel mängust välja jäänud käsipiduriklotsid ja tross said uuendatud. Trossi kulgemise oleks Saabi insenerid kindlasti paremini realiseerida saanud
4) möödunud sügisel käis Saab Ferdinandis üldisel veermiku hindamisel. Mõnede pukside viited said kirja, aga need on veel vahetamata. Eelkõige soovisin profi arvamusavaldust selle kohta, miks tagurpidikäik kohati kohe üldse sisse minna ei taha. Sidur võiks kõrgemalt võtta, aga käik tõrgub nii töötava kui seisva mootoriga. Peamiseks kahtlusaluseks oli kangikuliss, mille samast kohast pruugituna soetasin ja vahetasin. Probleem jäi aga alles.

enne seda, kui masina viimaseks talveks seisma jätsin, uurisin keret altpoolt. Eelnevalt üpris korrosioonita põhi on tagantpoolt päris aktiivselt korrodeeruma hakanud. Püüan sel sügisel või talvel võtta plaani selle protsessi stoppimise.

küsin nõu kahes asjas:
1) kus osatakse Saabile gaasiseade paigaldada? Eelkõige on küsimus muidugi seadistusoskuses
2) mis vaevab masinat, kui tagurpidikäik läheb sisse "joppamise peale"? Kuna probleem on ka mittetöötava mootoriga, siis kas siduri võib kahtlusalusena kõrvale jätta ning häda peaks olema hoovastikus või lausa kastis endas? Kang loksub mõlemas suunas otsast võetuna nii otse- kui küljesuunas ca 12..13mm amplituudiga ning maamehe loogika järgi tundub mõistlik alustada sellest ilmselgest hädast hoovastikupukse uuendades. Uurin aga igaks-petteks, et ega manuaalkastidel mingit taoliselt ilmnevat tüüpviga ole?

manuses on kaks pilti Saabist kui tööloomast - ühel veab mu mosut värvimisest ära, teisel tassib katusel põrnika põhja. Suure ja raske haagisega saab üpris mugavalt sõita - eriti veel, kui sel ka natuke raskust peal on.



Lisatud failid
Viimati muutis 13piisab, R Sept 22, 2017 10:29, muudetud 1 kord kokku.
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#27

N Mär 26, 2015 14:54

Tagurpidikäigu sisse minemise probleem võib olla seotud kastiga. Minul vähemalt oli.
Kui tagurpidikäik ei tahtnud sisse minna, siis aitas sent kuni viis edasi liikumisest. Tavaliselt.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#28

N Mär 26, 2015 14:59

Ühel mu 9-3OG-l aitas tagurpidi käigu libedamalt sisse see, kui kõigepealt panna sisse esimene ja seejärel R. Lõpuks jäigi see liigutus käe sisse.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#29

R Mär 27, 2015 12:39

mul pole ei ühest ega teisest nn workaroundist üheselt defineeritavat kasu. Kui ca 5 sek-ga käiku sisse ei saa, teen enamasti mõlemat ehk siis püüan nii muu käiguga kasti "rahustada" kui kastis hammasrataste seisu muutmiseks liikuda. Tulem aga on ikka juhuslik.

kui esimesest käigust on abi, viitab see üldiselt puudulikult lahutavale sidurile. Muu (sünkroniseeritud) käigu abil saab puudulikult lahutatava siduri tõttu kastis vabakäigul kaasasikutatava võlli või võllid seisma panna ning tagurpidikäik läheb normaalselt sisse.

igatahes alustan elementaarsest ehk siis kaotan hakatuseks hoovastiku loksu. Loota ju võib ja ehk on sellest isegi abi. Halvimal juhul on tulemiks täpselt ehk normaalselt töötav käiguhoovastik ning teadmine, et ebatäpseks on ta ilmselt muutunud kasti või siduri hädast tingitud tarbetult jõulise kangiväänamise tõttu :)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#30

P Aug 02, 2015 10:38

Saab on tänaseks minu käes sõitnud üle 50Mm. Mulle tundub, et reedel lõhkusin (manuaal)kasti...

tegin maantee-möödasõidul ühe jõulisema käiguvahetuse 5->4. Jõulisema ses mõttes, et ei lasknud gaasi päris maha ja lõin madalama käigu jõuga sisse. Õnnestus väga hästi ja ilma ühegi kraginata. Muhelesin veel, et küll on ikka hea kast ning juhil on kah kiire käiguvahetus päris käpas :)

sama sõidu lõpus ei lubanud masin enam 2. ja 4. käigu kasutamist - loopis välja ja kangi abil sees hoidmisest ei olnud abi. Lootsin esiti, et tegin lihtsalt hoovastikule liiga, aga kolmas käik (mis on ju "üles") püsib sees vaid kangi paigal hoides. Tagurpidikäik on ok. Lõhnab mu meelest kasti järele - või on siiski veel lootust, et midagi lihtsamat? :)

kui kast, siis lihtsaim on ilmselt asendus leida. Kas sobib vaid 9-5 pealt pärit kast või on ka 9-3-l sama? Peaks olema (GMi?) F35 MC2 kast.
(sidurit ma veel ei käsitle, kuigi kasti mahavõtul liitub ilmselt ka see uuenemiskuuruga)
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#31

T Aug 16, 2016 12:08

masin on pea aasta seisnud - käigukastirike. Põhjus enda rumalus - väga jõuline käigu allavahetus maanteel (möödasõit). Esiti ei saanud arugi, aga kui vajasin väiksemaid käike, avastasin, et teist käiku ei saa sisse, kolmas püsib sees kui jõud taga ja neljas aeglustamisel (püsivad sees ka kangist hoides).
soetasin talvel lausa kaks kasti (üks "sünkrorikkega" FM55B08 ehk mulle sobiv, teine korras, aga sobimatu kinnitusega FM55B01) ning nüüd lõpuks leidsin aega neid lahata. Sisud on neil samad.
ehk on kellelgi abi (või äkki lausa mu sealsetele küsimustele vastuseid. Sünkrorikke põhjuse leidsin juba üles ;)):
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55756

FM55 kasti sees paiknevad käigud (otsakaanest lugedes siis 5-4-3-2-tagurpidi-1) nii ja omavad selliseid ülekandeid:
võllil ülalt alla Abivõll Põhivõll ülekanne koguülekanne (PÜ 4.05) käik
0 35 53 0,660377358 2,674528302 5.
1 42 47 0,893617021 3,619148936 4.
2 46 39 1,179487179 4,776923077 3.
3 44 25 1,76 7,128 2.
4 25 49 0,510204082 2,066326531 tagurpidi
5 44 13 3,384615385 13,70769231 1.

teist käiku ma aeglasemaks (mu meelest on sobimatult kiire - ülekanne võiks olla 2+, aga on tehasest 1,76) siiski ei saa - ei õnnestu FM55 kasti hammasrataste baasil sobivat ülekannet tekitada (ning sobimine võllidele oleks siis järgmine dimensioon) :(

(manuspildil sama tabel paremas vormis)



Lisatud failid
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#32

T Aug 16, 2016 13:25

Mulle paistab, et B01 ja B08 erinevus on ainult korpuse ärakäuv osa. Kas on nii? St ma saan ok (B01) kasti panna B08 (mul tegelikult praegu B05) asemele, kasutades lihtsalt B08 ärakäivat poolt / suurt kaant (millel on mulle sobivad kerekinnitused)?
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#33

K Mär 29, 2017 23:08

rootslane kohtus täna agressiivse korealasega ja ma kardan, et selja tagant rünnanud korealane võitis.
teisisõnu paugutas Saabile Kia sisse ning Saabi pära on päris kõver - tagatiibadelgi on deformatsiooni ning tagauste ja tiivakaarte vahed on kohati olematuks kahanenud. Lõhnab Saabi mahakandmise järele, aga eks tõde tuleb kindlustuselt.

seis:
Pilt

Pilt

Pilt
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#34

N Mär 30, 2017 8:32

Tea, kuidas siis niimoodi. Taga ju kärukonks ja kõik ja puha. Et kas Korealane sooritas võimsa hüppe ja hüppas kohe kõrgemale?

Lõhnab tõesti mahakandmise järele - liiga palju on deformeerunud, et selle taastamine väga mõistlik oleks. Läheb kiiresti olemasolev rooste ära, kui paugu on saanud. Lihtsam oleks uus kere sebida, neid kottijooksnud mootoritega 9-5 masinaid on vedelemas nagu muda.
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#35

N Mär 30, 2017 9:41

Eks autod ole palju kõrgemaks muutunud - hea kui 9-5 kärukonks üldse Kiale pihta sai.

Kahju muidugi, ilus Aero on/oli.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#36

N Mär 30, 2017 12:10

Kia oli viimase põlve Sportage. See, mille välimus saab IMHO deformeerimiste läbi ainult ilusamaks muutuda :D (aga maitsed on muidugi erinevad)
klassikaline tagantotsasõit sisaldab endas ka äkkpidurdamist ning seeläbi sissesõitja nina allapoole vajumist. Eilsel sündmusel libises aga väidetavalt otsasõitja jalg valele pedaalile ning küllap kiskusid võimsad korea hobused masina nina kohe eriti taevasse :D

nn kerevahetuseks ei ole mul aega ja tahtmist - sõidukite restoprojektid on hobina mõnusad, aga 9-5 AD 2017a subjektiks valides on tegu juba mudeli suurema fännamisega - ma näen selles mudelis aga eelkõige head "kaubikut" ja palju tarbeväärtust väikese raha eest. Sellise töö "sissetellimisel" ei ole kah nii odavate masinate puhul pointi: kui juba pada maas, siis tulevad niiehknaa igasugused muud tööd ja materjalid (a la ketikomplekt, hunnik tihendeid, veepomp & co) juurde ning ürituse kulu läheb juba ilmselt neljakohaliseks.

mu Saabi funktsioon on / oli olla puhtalt tarbesõiduk - on kriime-kraame ja roostet siin-seal, niiet konkreetse isendi ilu oli ekspluatatsiooni käigus märkimisväärselt vähenenud. Aga kontseptsioon ehk "mitte hall manuaal-aero vagun" on mulle jätkuvalt mokkamööda ja need masinad on mu meelest tugevalt alahinnatud. Vaatan juba sarnast masinat asemele. Huvitaval kombel on hetkel neid isegi mitmeid pakkumisel. Eri hinnaklassis - mõned siit foorumistki, mis on ilmselgelt hästi hoitud ja ka rohkem hinnas. Teised küsitavama ajaloo ja seisukorraga, aga isegi nn riskimarginaale soetamisele juurde liites väga väikese hinnaga, niiet piilun pigem neid. Kui tekib mingi jama, sõidan lihtsalt mõne muu oma masinaga ja vaatan, kas ning millal korda teha.

Rakveres on üks 2014a suurema kindlustuse kulul taastamise ("üle 2000eur") läbi elanud odav sõiduk - nädalavahetusel peaksin seda oma näpuga katsuda saama:
http://www.auto24.ee/used/2426974

teab keegi ehk masinast ja konkreetsest liiklusõnnetusest midagi? Miks võiks olla hea vaguni katusele sedaani (?) antenni panek - kas juhul, kui tagumise akvaariumi klaasid on mingi B-osa ja olma antenniosata? Müüja viitas telefonis, et tagaluuk ussitab mehiselt - puzzlekillud kokku pannes lõhnab üpris tugevalt mu masina juhtumiga sarnase teema järgi? :)

edit: huvialusele Saabile liikluskahju põhjustaja oli troll?!? Ja mitte Saabi-troll vaid päris-troll (ehk Solaris). Pagana visa hingega Saab näikse olevat :)

netiotsing selle 28.04.2014a toimunud sümndmuseni ei vii - ju siis ei ületanud siiski uudisekünnist:
Aeg
28.04.2014 Koht
Tallinn, Harjumaa Sõiduk: SOLARIS TROLLINO_18, 2009 Vastutuse ulatus: 100%
Makstud sõidukikahju hüvitis: sõidukikahju ei hüvitatud
Sõiduk: SAAB 9-5, 2003 Vastutuse ulatus: 0%
Makstud sõidukikahju hüvitis: üle 2000 euro
Käsitlev kindlustusandja: AAS BTA Baltic Insurance Company Eesti filiaal
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#37

N Mär 30, 2017 12:32

Nii see on, et 9-5 omab tugevat tarbeväärtust - hind on väga madal, sõiduomadused head, ruumikuses üks suuremaid vaguneid, mida leida saab.

Vahest joppab vahest mitte. Samadel põhjustel ostis mu sõber 9-5 vaguni. Tema tehniline taiplikkus on tugevalt üle Harju keskmise ja suudab seda masinat igas asendis parandada. Aga naisterahva kasutuses masin ja 7 kuu jooksul on 5 korda tee äärde jätnud. Ei hoiata ka. Küll läinud veepump, genekas, mingi rullik, süütekassett. Midagi oli veel, vist roolivõimupump. Sõber ütles, et tema pole nii lagunevat autot näinud, omal ajal tegeles autoremonditeenuse osutamisega.

Aga samas on võimalik jälle hea isendi otsa sattuda. Varujuppe sul ka juba metsikult, kui punane sulle jäetakse. Ja kola tassimiseks nii sees kui väljas ei ole ikkagi alla 2000 euro segmendis sellele masinale vastast. Niiet mis sul üle jääb, pead järgmise ligi võtma :)

Punane oli muidugi šeff. Aga must pole ka paha.
loffa
Postitusi: 127
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#38

N Mär 30, 2017 14:08

Mul on väga korralik Aero manuaal müügis :)

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=31140

LKFi andmetel korra maha kantud, aga tegemist oli sisuliselt olematu kõksuga, lihtsalt Kasko jaoks polnud nii vana masina taastamine mõistlik. Mul on isegi pildid olemas sellest. Võta ühendust, räägime lähemalt.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#39

N Mär 30, 2017 17:20

Meie vanal vagunil on ka katusel samasugune,luugi amorte vahetades oli näha,et juhe läheb külge ka,äkitsi on mingi telefonivärgindusega seotud?Vanal sedaanil on raadioantennid tagaklaasi sees ja ka sellel on katusel jura,mille külge läheb samuti kaabel.
Saan harva sõita SAABIGA.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#40

R Apr 07, 2017 8:21

"Teatame Teile, et Maanteeamet on Teie sõiduki 189BAO ülevaatuse tunnistanud kehtetuks Liiklusseaduse §73 lg 3 alusel. Kindlustusandja poolt on sõiduk loetud hävinenuks."
(masin jääb mu õuele, mu A/A-le tekkis eile selline kanne: 189BAO hüvitis 1200,00)

Mõlemale osapoolele mõistlik. Mis edasi saab - eks näis. Vagun oleks küll praktiline, aga vaatasin, et saan ka väiksemate sedaanidega hakkama, niiet sõidan muude masinatega ja kui aega ja tuju tekib, teen äkki äkki punasega "tagaotsa seotud köis ümber puu ja lapats põhja"-meetodil loomkatseid :)

muidu Rakveres pakutav must manuaal-aero-vagun oli IMHO kräpp. Kehvalt õnnetuse järel korda tehtud ja ussitas imekohtadest. Veokonksu kinnitus / sikutamisaasa plekk oli kere küljest lausa irdunud. 1600 raha on kohane küsimishind, aga minu hoovile see ei veere: püüaks 21saj oksiidi mitte "kollektsioneerida" :P
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#41

R Sept 22, 2017 17:43

teema jätkub järgmise masinaga. Tehniliselt eelmisega sama, värv punase asemel must ja vla 2000 asemel 2003.

"kaubalifti" (ehk universaalkerega masinat) on kohati ikka vaja, niiet hoidsin paar kuud siin foorumis pakutaval silma peal. Kriteeriumid:
- manuaalkastiga Aero
- värv kindlasti mitte hall - ideaane punane, sobib ka must. Beezh vms "hallipoolne" värv või potisinine on ok suure mööndusega ehk siis pigem siiski mitte.

Ioffa masin isutas pärast nn hinnasula, aga kui helistasin, oli see juba müüdud:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthr ... ?tid=31140
paar nädalat tagasi võtsin ka auto24 lahti ja silma jäi see:
http://www.auto24.ee/used/2596551

leppisime kokku masina vaatamise, aga see jäi põgusaks: müüja jooksis laevale ja mulle oli kahtlane müügipaberite järjepidevuse puudumine - vajasin aega täpsustamiseks ja kaupa ei sündunud.
tehnoseisukorra võtmes oli / on tegu masinaga, millele omanik(ud) on käega löönud ehk siis pidurid, vedrustus ja turbo vajavad kontrolli ja ilmselt parendamist. Tagaotsa katteplekkidel on roosteussi - ilmselt kehv liiklusõnnetuse vms tagajärgede likvideerimine. Tagaotsa põhjaalune on tavapärane - mõningane rooste aga ei midagi hullu.
999eur (plus 192eur autoregistrile) eest on aga tarbeväärtus-masinat küll ja enamgi veel.

niiet eile tuli masin taas pealinna ja sai minu omaks. Täna hommikul avanes hoovipeal selline pilt:
http://teet.luarvik.org/v/saab_9-5_estate/mustsaab/

Sõitsin täna Maanteeametist läbi ja ca 20min pärast sinnajõudmist olid masinal juba Eesti numbrid küljes. Rootsi TÜV kandus üle, niiet saab ca 3 kuu jooksul tehnokorra päris heaks ajada. Netist kindlustus ja masin on täisõiguslik Eesti kulgur.

To-do list (asjad, mida ostes teadsin):
- õlivahetus. Kas äkki vaheetapiks pesuõli?
- nn toonklaasid / kiled maha. Paistavad olevat plastitükid, mis akende ette kinnitatud on :)
- veermikukontroll - esisillas on augu-kolin
- vedrustuse ülevaatamine: on kuidagi puine. Otsest katkiläinud amordi ujumist ei tunne - võimalik, et amordid on lihtsalt kehvad. Ma pole masinaga veel ka kiiremaid kurvivõtte teinud ehk siis katkist amorti ei saa päris välistada
- võimalik, et turbo vahetus: annab vähe survet ja salongiseier päris Aerodele omasesse skaala punase osa algusesse ei jõua. Taguotsatunne ütleb samuti, et kiirendus ei ole päris Aero vääriline. Ma loodan, et kapoti all on ikka B235R mootor ja Mitsu turbo - et seal ei ole mingit kuliibinlust harrastatud :)
- nipet-näpet asjad nagu B-osa lõppsummuti (ja ehk ka muu) asendamine algupärasega, kesklukupultide töölepanek, esipampri puuduvate osade paikapanek, peeglilüliti asendamine vms, klapikambrikaane õlitihedaks tegemine, SID vahetamine ingliskeelse (?) vastu jne.

mul on punane Aero hoovipeal - ilmselt saab sellest peagi tilulilu-juppide doonor. Mootori ja jõuülekanne tahavad minna Opelile, aga selleks leian aega alles ca aasta pärast...

masina puhul on hea:
- el istmed töötavad ja soojenevad
- parkimisandurid toimivad
- üldseisukorral ei tundu kah viga olevat. Ehk siis masinaga võib õlivahetuse järel rahus kulgeda

küsimus: kas piduripedaali rakendamisel selle pulseerimine on tõesti "omadus", nagu müüja väitis? 2000a masinal taolist käitumist ei olnud. Probleem seisneb ainult pedaali pulseerimises - tavapidurdus on normaalne ning ABS ei rakendu tarbetult (nagu ilmselt süsteemirikke korral juhtuks).
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#42

R Sept 22, 2017 17:43

Kuigi mul pole ühtki 9-5-te olnud, ei usu ma siiski pidurite sellisesse "omadusse". Suunad on ka kuidagi naljakalt kollased... Mingi 'meerikamaa variant?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#43

R Sept 22, 2017 17:44

On küll omadus, kõverate ketaste omadus. Alusta esimestega ja kui ikka alles siis tagumised ka.
Suunatuled on mikidemaa omad jah, ülejäänud auto muidugi ei pruugi olla, kui mine tea. Kui on siis otsiks küll mpne suurema avarii jälgi
Rõhk võib olla seotud nõrga bypassi klapi vedruga, nõrga vpi valesti regullitud wastegatega või rõhulekkega
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#44

R Sept 22, 2017 17:44

tänud soovituste eest. Samas pulseerimine ei tundu justkui kõvera ketta oma vaid elektroonika oma. Ka ei ole pidurdamisel vibra. Aga jah - Saabil pole mul kõverat ketast olnud ja kuna veermik tahab niiehknaa ülevaatamist, siis uurin asju - mehaanikahädasid ju läbi foorumi ei ravi, aga viidetest võib abi olla ;)

eks avariijälgi jõuan otsida - hind oli masinal väike, niiet suhtkoht arvestan, et tegu on "korralikult pruugitud masinaga" ja küllap mingeid hädasid leiab. Uurin esiti ise ja käin masinaga vast paari nädala jooksul ka Trionicu juurest läbi - nii võiks arusaam masinast juba üpris objektiivne saada.
Eeldatavalt aga leitavad hädad tarbeväärtust ei kahanda ning tehnika puhul arvestan, et vähemasti mõned sajalised ja natuke oma aega on vaja masinasse panna.

kusjuures eile sõitsin Tallinnast Kloogale. Keila järel taipasin masina kompuutri nullida ning Kloogale jõudes kuvatav keskmine kütusekulu oli selline, mida mu punane masin näidata ei suutnud: 6.2l/100km. Oli küll puhas maanteesõit üldises rahulikus liiklusvoos @80..90kmh, aga mu punase vaguni näidatavad kulud algasid ka maanteenullimistel minimaalselt 7-ga. Loodame, et trend jätkub ja hoian pöialt, et masin suudaks isegi alla 9l/100km keskmise kuluga (maantee ja linn pooleks) kulgeda. See teeks masina mu kulguritest (naise E90 ma võrdlusesse ei kaasa) kõige ökomaks. Elame-näeme :)

registreerimiste vaates on masin vist ikka põline rootslane.

Kummaline on, et google translate "tõlgib" kopi-peistiga pärimise puhul Rootsis registreerimise kuupäeva muusse aastasse:
rootsi keeles: Trafik i Sverige2003-05-15
tõlge: Liiklus Rootsis2005-05-15

päring reg numbri järgi: https://biluppgifter.se/fordon/UES727

Google tõlge:
Tootja Saab
Model9-5 Aero Sp-Combi S
Sõiduki aasta / Mudel aasta 2003/2003
RegistreringsnummerUES727
Chassinr / VINYS3EH55GX33039899

Staatus Öise
Impordi / impordi nr
Esimene registreeritud2003-05-13
Liiklus Rootsis2005-05-15
Omanike arv7
Viimased omandid2017-07-23
Viimati vaadatud2017-01-04
Mõõtmine35 167 miili
Järgmine kontroll Jul-Nov, 2017

Kindlustus Arvuta hind
Aastane maks 2626 SEK
Maksu- Kuu detsember
Krediidi ostu number
Renditud nr
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#45

E Jaan 08, 2018 13:39

masin (must Aero) olnud seni edukas pruukimises. Nägi aga eile lund ning tundub, et see talle ei meeldinud: täna hommikul oli mootori ketipoolses otsas kolin ja hüdrotõukuriklõbin (mida mingil määral külmalt on, aga mitte nii hullult). Kostus see nii:
http://teet.luarvik.org/d/7321-1/VID_20 ... 6e7f4a7664

sõitsin 7..8km ja selle jooksul kostis ka üks raksatus. Õlirõhu tuluke ei süttinud, niiet tegin pooleliolnud liikumise ära. Korraks välja suretamise järel (õlitaseme kontroll - õli oli) oli ca minut õlirõhk kadunud (jah tean - paha-paha!), aga siis justkui taastus minutiks.
vedasin masina sleppis koju ja asun nüüd altpoolt lahkama - kohustusliku karteripõhja uurimise jaoks pole seni aega olnud - nüüd leian selle.
seni pole õlirõhuga probleeme olnud ja õlivõttur ju ilmselt paugust ei ummistu? Ehk siis mida veel uurida?

loodan, et on õlivõtu jama ning kett ja ketipoolsed tõukurid jäid lihtsalt kuivale ning elavad selle üle. Kas olen liiga suur optimist? :)

pagana huvitav ajastus igatahes - niikui ilm nelikveole paremini sobivaks muutub, annab Saab saba ning tuleb talviseks pruukimiseks ettenähtud nelikveoline kasutusse võtta :D
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#46

E Jaan 08, 2018 18:29

karteris oli olukord kena ja üpris puhas (sh õlivõtturi sõel). Õlivõtturi ja karteris oleva torukese tihendid on pehmevõitu, aga enam-vähem usutava kujuga. Nende vahetamine on kerge, aga ilmselt ei aita. Tuulasin natuke netis ja võimalikud allikad on veel reduktsiooniklapp ning õlipump - samas kui emma-kumma äkksurm (kas õlipump saab üldse nn äkksurma viljeled?) oleks ju ka lärmiga samal ajal rõhutule põlema pannud? Tuluke ilmutas end alles hiljem...
usutavam kostub vist kehvem variant - et raamsaale ütles lepingu üles, rõhk kukkus piisavalt madalale, et olla tõukuritele ebapiisav (ma kuulsin hommikul ainult klapiklõbinat - alumise otsa lärmi mitte), samas rõhuandurile piisav. Aga kas puuduliku õlirõhuga ja lärmavate tõukurite puhul sõidab masin ikka tavapäraselt (lihtsalt klapiklõbinaga)?
head mõtted on teretulnud - ma ei mõista praegu päris üksüheselt põhjust-tagajärge kokku panna ning edasist plaanida.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#47

T Jaan 09, 2018 17:42

Mina võtaks klapikambrikaane maha ja vaataks ka nookurid üle,ühtlasi saad kontrollida pika keti pingsust,väike kett peaks olema alt nähtav ,kui vv keerata (kas kõik lülid on terved) ja muidugi ei ole ka saalede kontroll raketiteadus. Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#48

K Jaan 10, 2018 10:54

tänud - kepsusaaled paistsid ok. Raamsaaled vaatan kah (ükshaaval) üle - vaja enne E-torxid üles leida :)
nookurid - nendel masinatel ei ole nookureid? Nuka ja klapi vahel on vaid hüdrotõukur?!? ;)
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#49

K Jaan 10, 2018 16:45

Õige jah, nookurid puuduvad . Huvitav ,kui keti leevendi katki,kas siis nukkvõllide liigutamisega võiks sellest aru saada? Kusagilt videost on selline pilt meeles .edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#50

P Jaan 14, 2018 10:58

keskmine (nr 3) raamsaale on otsustanud erru minna:
http://teet.luarvik.org/d/7324-1/IMG_20 ... 34233a.jpg

nagu pildilt näha, siis saale ringitõmbamiseni asi ei jõudnud.
üks külgnev kepsusaale oli kah kulunum.
teeninud on nad pea 370Mm.

küsimuste voor:
- kas selline "mootori keskel on kehvem õlitus" on tüüphäda või on mu pajas midagi toimunud?
- väntvõllil silma ja sõrme(küünt) kasutades kahjustusi ei tuvasta: kas saab selle taolise lihtsa metoodika abil taaskasutatavaks lugeda?
- kas on reaalne vahetada ainult saaled (STD-mõõt?), jättes väntvõlli (ja seega mootori) omale kohale? Selle masina idee on olla tarberiist, mitte projektikas, aga mootori mahavõtmine koos kaasneva "täisremondiga" on juba projektika mõõtu tegevus - antud isendi kere seisukorda arvestades ei ole taolisel ettevõtmisel mõtet.
Vasta