Saab 9-5 Aero Estate MAN, 2000 & 2003, 13piisab

entson
Postitusi: 356
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#51

P Jaan 14, 2018 16:06

Kindlasti on vastakaid arvamusi ,kuid ise ja enda autol prooviksin uusi saalesid ,vaata ka pikilõtku. edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1071
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: Volvo S80 4.4 V8 2009

#52

P Jaan 14, 2018 17:43

entson kirjutas:
P Jaan 14, 2018 16:06
Kindlasti on vastakaid arvamusi ,kuid ise ja enda autol prooviksin uusi saalesid ,vaata ka pikilõtku. edu.

+1
Kui väntvõllil suuri jälgi sees pole löö saaled ringi. Ma tõstaks tühikäigu pöördeid ka >100rpm. Õlirõhk soojalt kohe palju ilusam.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 328
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#53

P Jaan 14, 2018 18:41

Kuna tegu sellise läbisöiduga SAAB iga siis ei ole ju teada mis autoga tehtud/juhtunud on. Kui jaotusvöllide ketikomplekt vahetatud siis kes ja kuidas seda tegi. Margiesinduse oskustega töömees - peaks olema OK. Kuid kui mingi suvaline külasepp siis - kasvöi mootoriploki otsakaane paigaldusel liiga vähe/palju ja valet tihendusmassi ja korralik ölisurve kusagil mujal kui seal kus peab.. Söideti purunenud jahutuslödvikuga nii , et aurujutt autol taga - väändub ka mootoriplokk ja väntvöll kui liigne kuumus neid retsib. Seega antud kulumine ei ole ehk tüüpviga vaid mitmete halbade tegurite koosmöju. Kui ka juba "Rootsist toodud" siis sealt rikastemaalt RUOTSIST leiab harva "odavat" SAAB i mille mootori ölivahetusvälp on alla 30000 km ja automaatkäigukastis öli kunagi vahetatud. Mingi probleem pidi olema ka nn B varuosa ketikomplektidel mis vöivad kaasa aidata ölisurve vähenemisele ( pöhjanaabrite foorumist teemakohane arutelu). Öli reduktsiooniklapp peab olema korras ja on ka neis vigu esinenud. Oskustega mehhaanik oskab selle klapi seisundit hinnata/öliröhku kontrollida. Kui mootoriplokk, plokikaan, väntvöll sirged ja ölitussüsteem korras siis uued kontrollitud saaled sisse ja teekond jätkub. Ja kui mootor juba avatud ega siis kolviröngaste vahetus ka mingi tuumateadus ei ole. Kui ikka tuld karterisse puhub suuremal koormusel ega ka see head tee - oli ju sellel MY 2003 aastakäigu mootoril ka karterituulutusega algupäraselt ikaldus.
Viimati muutis I-Vaari, E Jaan 15, 2018 1:01, muudetud 1 kord kokku.
entson
Postitusi: 356
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#54

E Jaan 15, 2018 0:41

Huviav,et kõver vv. Ja mootoriplokk on ainult saabi mure ,miks ei ole see mureks 5- ja6-silindrilistel mootoritel.Veokatel vahetati saalesid vanasti pärast milj.km. ls. Ei maksa suvalise külasepa töösse (teie mõistes nagu mina ) halvustavalt suhtuda,sest nii mõnigi oskab mõtelda ja järeldusi teha.Antud kulumine ei pruugi olla tüüpviga ,kuid minu tähelepanekud viitavad,et raamsaaled hakkavad saabil kuluma keskelt vene masinatel andsid esmalt otsa kepsud .
Saan harva sõita SAABIGA.
entson
Postitusi: 356
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#55

E Jaan 15, 2018 0:45

Ketikomplekt aitab kaasa õlisurve vähenemisele? Seletage lollile. Entson.
Saan harva sõita SAABIGA.
13piisab
Postitusi: 354
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 1,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#56

E Jaan 15, 2018 9:29

tänud - pean soovitatud asju silmas.
kolisin alumise otsa nn rakendusliku jutu sinna.
saabu
Postitusi: 774
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#57

E Jaan 15, 2018 10:02

Keskmine raam tavaliselt lähebki esimesena. ma ei mäleta peast kas kõiki saalesi sai vahetadada väntvõll küljest, pead katsetama kas äärmised pakud saad küljest või ei. Kui mingeid erilisi vigastusi ei tunneta, siis nende saalede hind pole midagi hullu. Mul käis ühe tonnise mootoril kevadel saale ringi ja samuti ei olnud otstarbekas 400k läbisõitnud mootorit hakata rohkem taastama. Võtsin ühed ca 5000kilti läbinud saaled, vahetasin ära ning siiani toimetab ilma probleemideta. Teine mootor ootab nurgas, et see saba annaks, kuid siiani pole veel märki olnud sellest, et laiali lendaks.
13piisab
Postitusi: 354
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 1,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#58

N Jaan 25, 2018 16:22

karter all ja õli sees - aga nagu kartsin, on rõhuprobleem mujal, kui saaledes. Mõnede ca 10sek tühikäigul käitamistega peaks ju õlirõhu ikka üles saama?

rõhu puudumise kandidaadid: reduktsiooniklapp ja pump ise. Kas on veel variante?
entson
Postitusi: 356
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#59

N Jaan 25, 2018 18:31

Õlirõhuandur ,ebatõenäoline ,kuid kah võimalik,sellisel juhul oleks mõne tõukuri klõbin jõudnud kaduda.Lihtsuselt järgmine -ülerõhuklapp ja siis pump,need muidugi eeldusel,et torud värgid ,mis ära käisid ,said korralike tihenditega ja korralikult tagasi. edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7283
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#60

R Jaan 26, 2018 7:48

13piisab kirjutas:
N Jaan 25, 2018 16:22
karter all ja õli sees - aga nagu kartsin, on rõhuprobleem mujal, kui saaledes. Mõnede ca 10sek tühikäigul käitamistega peaks ju õlirõhu ikka üles saama?

rõhu puudumise kandidaadid: reduktsiooniklapp ja pump ise. Kas on veel variante?
ketipinguti, tas. võllide saaled
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
13piisab
Postitusi: 354
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 1,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#61

R Juul 19, 2019 0:01

Punane aero ootab maal oma aega. Kuna sellel oli üpris heas korras kere, siis ehk veereb veel kunagi teedel.
Musta lükkasin täna garaazhi - et vaatan, mida see õlisurveta masin endast kujutab ja kas on mõtet reanimeerida. Tundub, et ei ole - kere tagaosa on ikka päris paber. St kui mootor juba maha võtta, siis sellele kerele pole seda mõtet tagasi tõsta.
muidu generaator oli korraliku paksu õlikorra all ja väheste liigutamiseks käimapanemistega (õlitust ilmselt suurt pole, niiet üle minuti ma masinat liigutades käia ei lase) on ka ploki alaserv ja karterikaas (mis sai raamsaalede vahetamisel puhtaks nühitud) paraja koguse värsket õli peale saanud. Tundub pärinevat keti-generaatori poolt ja kaanest altpoolt: ega seal ei ole mingit kohta, kust surve saaks väljapoole mootorit kaduda ja mille kordategemine mootori eemaldamist ei eeldaks?
Ilmselt olen optimist, aga puuduv surve ja max 5x alla 1min käimisega õliga korralikult kaetud ploki alaosa tunduvad kuidagi kokkusobivad "1+1"
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 328
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#62

R Juul 19, 2019 0:28

13piisab kirjutas:
R Juul 19, 2019 0:01
... ega seal ei ole mingit kohta, kust surve saaks väljapoole mootorit kaduda ja mille kordategemine mootori eemaldamist ei eeldaks?
Ilmselt olen optimist, aga puuduv surve ja max 5x alla 1min käimisega õliga korralikult kaetud ploki alaosa tunduvad kuidagi kokkusobivad "1+1"
Kui kunagi väntvölli otsale kinnituv rihmaratas on ligadilogadi olnud siis need rihmaratta siseküljel olevad ja vanematel mudelitel kuidagi lahtikeerdunud kinnituskruvid vöivad vigastada otsakaant. Ölipump otsakaane sees rihmaratta taga. Samuti on otsakaane ölilekke körvaldamiseks möne suvalise "külasepa" poolt asetatud uus tihendusröngas kuid ei ole probleemiga sügavuti tutvutud.
On ka juhtunud , et jaotusvölli körisev ketikomplekt vahetatakse "lihtmenetluse" teel , et odavalt saada , balansivöllide kett lihtsalt naksatakse katki ja tiritakse välja. Kui balansivöllid jäävad "valesse" asendisse aitab see kaasa öliröu kadumisele.
13piisab
Postitusi: 354
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 1,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#63

P Aug 11, 2019 13:06

I-Vaari kirjutas:
R Juul 19, 2019 0:28
Kui kunagi väntvölli otsale kinnituv rihmaratas on ligadilogadi olnud siis need rihmaratta siseküljel olevad ja vanematel mudelitel kuidagi lahtikeerdunud kinnituskruvid vöivad vigastada otsakaant. Ölipump otsakaane sees rihmaratta taga.
hästi viidatud - nii ongi! ;)
http://teet.luarvik.org/d/7605-2/IMG_20 ... 133356.jpg
http://teet.luarvik.org/d/7608-2/IMG_20 ... 133406.jpg

Esialgu rõõmustasin - et easy fix. Hankisin isegi uue kaane, aga üldlevinud vaade (st Trionicu oma) on, et vahetus algab mootori mahavõtuga. Mis on kvaliteedi (st hilisem õlipidavus ning võimalik ketivahetus) kohapealt mõistlik. Ma proovin teha mootorit eemaldamata - saab näha, kas ja kuis õnnestub. Igatahes loodan, et rihma- ja ketimajandust loonud insener preemiat ei saanud: isegi generaatorit ei saa tava-tööriistadega maha (ülemisele kinnitusele ei mahu ei padrun-kuuskandiga ega nn leht-kuuskandiga ligi)...
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 896
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#64

P Aug 11, 2019 14:11

Ülemisele kuuskandile proovisid alt vôi ülevalt lâheneda? Mul polnud padruniga küll probleemi. Mootori külgmise kronsa ikka vôtsid maha ja toestasid âra mootori?
Vasta