Saab 9-5 Vector Estate, 2001, oodi

Vasta
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#1

R Dets 14, 2012 10:00

Tervist.
Mõtlesin, et räägin ka oma kogemusest 9-5ga (3 a omatud teda juba). Auto ise siis 2001 aasta (kere on 2002) 2,3 l 136 kw, estate vector.
Lisasid ka siis piisavalt: automaat, nahk, tagurdamise andurid, kliima, 3x soojendusega istmed, juhi iste on mäluga (super asi, kuna abikaasa kasutab suht tihti autot). Ventileritavad istmed oleksid võinud ka olla.

Nüüd natukene täpsemalt. Tulemas üks pikk monoloog...
Kui viitsimist siis võite lugeda.
Minevik…
2009 aasta kevadel sai endale pealkirjas mainitud liikur soetatud (muretsetud). Vaja oli turvalist ja universaalkerega pereautot. Vaadatud ja katsutud sai veel passatit ja A6-te. Ostuga oli suht kiire ja pea oli erinevaid pulki täis, siis tagantjärgi võin öelda, et 9-5 ost sai tehtud puhtalt emotsiooni pealt ja kaine mõistus sai ära nullitud. Autodest ma ise midagi ei jaga(nud) ja see oli mu esimene ost (omasin kingitud vectra A-d). Auto ostetud Uno autost (kurikuulus koht) ja ilma hooldusraamatuta. Tegime proovisõidu ja ARKi juures olevas ülevaatuspunktis ostueelse ülevaatuse. Seal oli näha, et mootor oli natukene alt õline ja tagumise summuti pealmine kiht roostetas, pidurid ja co olid korras ja sillas kolkse (millega ülevaatuselt läbi ei saaks) ei tuvastatud. Hinnas sai kaubeldud ja lõime käed, kuna kõigil vaadatud autodel oli mingi viga man ja tollel hetkel oli suht ükstaskõik mille ostan.

Koheselt lasin Jõhvis Autohallis teha õlivahetuse (Mobil 5w40), sisse läks uus jahutusvedelik ja uued filtrid (õli, salong, õhk, bensiin). Lasin ka automaatkastis õli vahetada.
Mõtlesin, et nüüd jagub sõidurõõmu tükiks ajaks, kuna sõita temaga mulle meeldib ja siiamaani meeldib.
Lugesin Saabi foorumist, et mu autole peaks kindlasti panema uue karterituulutuskiti, kui teda pole pandud. Leppisin Illimariga aja kokku ja seadsin nina päälinna poole. Seal kundetoas telkut piiludes kostis äkki garaaži poolt OIOI-OIOIOI. Selgus, et auto alt täitsa leemendab kuni tagumise summutini välja ja kõik tagapuksid pidid täitsa läbi olema. Hmm, ju siis varem oli paksem õli sees vms. Karteri tuulutuskit sai külge pandud vähemalt.
Unoautoga räägitud ja Tartus Aardlas kahe raudtee vahel (täpset aadressi ei tea) sai soodsama hinnaga auto korda. Sealsete meeste jutu järgi oli kett muidu heas korras ja mingi kaan olevat olnud suht hiljuti lihvitud ja suurem leke oli õlirõhuanduri kaudu vms. Pandi uued küünlad (hiljem selgus, et pandi valed küünlad), m. ketid (2 tk), õlirõhuandur, õlipumba tihend ja õlivanni puhastus tehti. Ei süvenenud väga asjasse, peaasi, et nüüd korras on. Tagantjärgi arvan (nüüd natuke jagan Saabidest üht-teist), et mul vahetati seal ainult ketid, et hammasrattaid ja pinguteid jms asju ei vahetatud.

Juunis vahetati Autohallis ära generaatori pingeregulaator (1664 krooni koos tööga). Oi kus Autohalli mehed vandusid, et genekat kätte saada. Hiljem selgus, et nad vist olid selle käigus mul ka geneka plastikkatte ära lõhkunud. Grrr.
Jätkub...




Lisatud failid
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#2

R Dets 14, 2012 15:15

2010
Illimar vahetas mais kõik tagapuksid+ ees mingid puksid. Raha kulus pea 8000kr.
Juulis sai auto uued piduriklotsid (1355 krooni koos tööga) ja uue õli.
Oktoobris sai jälle Illimari juures käidud. Pandi uued õiged küünlad ja vahetati piduriõli, ning selgus, et esimese alaõõtsa tagumine puks (~1500 kr tk), mis mais sai vahetatud on täitsa lödi. Werner ütles, et piisab ühest pahast löökaugust ja lödi ta ongi. Tellisin Carshopist uretaanid (~1100 kr 2 tk) ja vahetasin ise. Aga veel ütlesid, et õlivann tilgub õlist. Siit tuli välja, et kui ma suvel Jõhvis Polven autos õlivahetuses käisin, siis nad olid karteripõhjal keerme maha keeranud ja silikooniga kinni pannud ja mulle midagi ei öelnud. Grrr. Lasin uue kasutatud õlivanni panna Tartus seal kahe raudtee vahelises garaažis. Seal mainiti, et alati tuleb õli punni kaudu välja lasta, mitte välja imeda lasta, et võib sõela ummistus tekkida vms.
Ühesõnaga sellest ajast peale vahetan õli ise.

2011
Juulis sõidupealt auto teeb ting-tong ja kaen, et temperatuur põhjas. Peatan auto ja kapoti all jahutusvedelik lainetab. Katki on mootoriblokist tulemüüri suunas minev voolik. Hulga teipi ja lahke inimese kaevust vett ja sõit jätkus kodu suunas. Korra helistasin Illimarile, et mis ta arvab, et kas paisupaagi kork panna peale või ei – ta soovitas õrnalt peale panna. Nädala pärast sai tellitud uus voolik külge.

Ühel augusti ilusal õhtul autot vanemate kodus käima pannes oli peeglis näha ilusat vaatepilti, nimelt nagu oleksin kaenud F1 võidusõitu, kus hoopealt lahkub mootorist õli suure suitsupilve saatel. Õu oli paksult musta suitsu täis. Kiire kõne Illimarile ja vastuseks oli, et süüdlaseks 100 % turbo. Tellisin siis talt uue renoveeritud turbo, mille ta järgmine päev posti pani ja ma kätte sain. Suured tänud talle, et viitsib ike hädasolijaid avitada. Vedas, et see asi juhtus vanemate kodus, kus garaaž olemas. Lugesin natukene netitarkusi ja nädalavahetusel hakkasin ise turbot juhendite järgi vahetama. Huvitav nokitsemine oli.. Aega kulus mul kella kuuest õhtust kuni kella kaheni öösel. Maksma läks siis 670eur turbo + uus õli ja filter.

Oktoobris tellisin PixelFixist SIDi remontkaabli (35 eur). Natukene nokitsemist ja voila kõik pikslid olemas. Nüüd aasta aega töötanud ja 100 % piksleid alles.

Detsembr. Autol põleb mootorituli ja Jõhvi Viking Motorsis selgus, et MAP sensor õhtal. Saabiantist sai uus ostetud.

Hoiatuseks teistele, ärge vahetage porisel autol fliisist kinnastega klaasipuhastajat! Nimelt auto mul porine, jäidet sajab ja kindad käes võtsin vana puhastaja ära ja uut külge pannes libises see krdi varras kinnaste vahelt minema ja tulemuseks korralik mitme jalgne ämblik klaasis. Siiamaani sõidan ämblikuga, pole raatsinud ära vahetada, kuna kuramus on päris kallis (~300 eur tööga). Ülevaatusel pole veel miskit öeldud.

Abikaasa juba tasapisi mainib, et kulukas see auto. Vectra oli kordades odavam. Püüan teda ignoreerida ja lähme eluga edasi.

Märkan, et auto teeb kuiva ilma korral kiiks-kääks ja läbi lohu sõites kostub eest selline kahtlane kõõks, mitte kolks. Käin Autohallis sillakontrollis ja öeldakse, et kõik on korras. Hmm.

2012
Märts. Kuna ei teadnud kui vanad on lamerihm ja rullikud, siis otsustasin Partsforsaab`st tellida uue lamerihma ja rullid. Pinguti ostsin kohalikust poes. Vahetasin ise.
Aprillis lõpetab töö Bypass Valve. Saabianti`st uus 45 eur. Lisaks tellisin ebayst uued vaakumvoolikud.
Augustis laseb üks esiamort gaasi välja. 97 € sain 2 monroe reflex amorti. Igaks juhuks ostsin ka 2 stabika liigendit. Kruttisin ise asjad külge. Silla stendis pole käinud, aga vist tuleb see tee ette võtta. Oma toore jõu ja lolli pääga sai poolraami küljes oleva stabikavarda puksi kinnituse polt raami sisse katki keeratud. Aretasin sinna ise ühe kinnituskronsteini, kuni kunagi korda teeb.

Septembris sai villand auto kääksumisest ja vahetasin ise tagumised alumised õõtsa puksid (4 tk) ära. Tõmmitsa tegin ise. Oli huvitav töö, auto enam ei kääksu ega kolise.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13539
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#3

R Dets 14, 2012 15:24

Märkan, et auto teeb kuiva ilma korral kiiks-kääks ja läbi lohu sõites kostub eest selline kahtlane kõõks, mitte kolks. Käin Autohallis sillakontrollis ja öeldakse, et kõik on korras. Hmm.
Uretaanpuksid kriuksuvad. Tean omast käest seda häält.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#4

R Dets 14, 2012 17:05

Sellist pikka monoloogi on väga huvitav lugeda. Tore, et keegi kirjutada viitsib. Mõned kohad panevad kaasa tundma ja teised teevad jälle rõõmu.
Igal juhul jõudu ja loodan, et edaspidi rohkem sõidurõõmu kui remonti....
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#5

N Dets 27, 2012 9:04

Tere jälle

Jõuludeks tegin autole kingituse (järjekordsed 10000 km sai täis) ja tegin tal õli vahetuse koos filtriga ning külge sai ka uus õhufilter.
Auto vastas aga eile sellele asjale armatuuris ilusa jõulupuuga koos ting-tongidega. Veakoodideks olid P1622 ja P1623.
P1622 tähenduseks on A/C Relay, Output Form Control Module High
P1623 on aga No Bus Data From TCM. See Fual Tracing 3:5 Bus and Diagnostic Communication.
Oskab keegi ennustada, kust võiks vea otsimist alustada?

Üks küsimus veel, et kas on erilist vahet odavama õhufiltri (~13 eur) ja pea poole kallima (24eur) filtri vahel? Kuna kohalikus poes oli kohe saadaval ~24 eur maksev Poolas toodetud Filtron`i filter, siis võtsin selle.
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#6

T Jaan 21, 2014 13:30

Tere, pole tükk aega miskit kirjutanud. Üldiselt auto on end enam-vähem üleval pidanud, aga siiski mõned asjad on vahetamist tahtnud.

Septembris sai bitchipi poolt uuem soft peale. Palju neid jõunumbreid tuli, seda ei tea, aga pidi olema ~150 kw (25 eur). Nu auto liigub erksamalt ja on äkilisem.

Oktoobris temperatuuri seier ei tõusnud enam keskele. Vahetasin termostaadi ära (Wahler, 14 eur). Peale seda kõik oki-doki.

Detsembris sai jälle 10 000 km täis ja siis sai õli, õlifiter, salongifilter vahetatud. Lisaks said ka uued küünlad pandud. Avastasin, et Trionic oli viimati üheks küünlaks pannud NGK R küünla, aga teised 3 olid BCPR6-ES. Uuteks sai BCPR6-ES küünlad, sädevahe 1 mm. Lisaks vahetasin ära ka parema amordi ülemise padja (Sach ja 42 eur). Sillastendi pole veel jõudnud.

Sain lõpuks uue esiklaasi ka ette, paigaldati Glassdrives. Tänu tutvusele sain ta tehasehinnaga, muidu on raibe ike päris kallis (~280eur). Lisaks on tagaluugil klaasi ümber olev tihend välja veninud, selle kohta öeldi, et lõika ära või pane uus klaas. Nagu aru sain, siis eraldi seda tihendit ei müüda. Ära lõikamise eest tahtsid 50 eur saada, aga ma lõikasin ise. Eks tulevikus kaen, mis sellega saab.

2012 aasta lõpus korra ilmus veakood P1622 (A/C Relay, Output Form Control Module High), kustutasin ta ära ja enam ta ei ilmunud. Aga nüüd jaanuari algul ilmus ta uuesti. Nati lugesin foorumites, aga eriti juttu selle veakoodi kohta ei leidnud. Üldiselt soovitati, et tasub ühendused üle kaeda. Kaudselt lugesin välja, et võimalik viga selles, et mul on külmaine otsas ja sellest tulenevalt tekib taoline viga. Ma selle pea 5 a jooksul pole kordagi külmainet lisanud, eks tuleb vist seda kontrollimas käia. Kas Tech II oleks rohkem tolku, kui selline veakood ilmub?

Paar päeva hiljem, kui suurem külm oli, siis autot käivitades läks ta käima, aga armatuuris põlesid enamus hoiatustulesid. Jätsin seisma ja enam käima ei läinud. Kaitsme nr 17 eemaldamisest polnud tolku, aga kui aku – ära võtsin, siis läks käima ja ükski tuli ei põlenud. Paar päeva sõitis ja siis nüüd enam ei läinud käimagi. Võtsin akult – klemmi maha ja peale seda käivitus koheselt. Kohalik remondimees soovitas mootori jahutusvedeliku temperatuuri anduri ära vahetada. Pühapäeval vahetasingi temperatuuri anduri ära (Bosch, 15 eur) ja lisaks vahetasin ka profülaktika mõttes CPS anduri ära (Bosch, 65 eur). Nüüd aga auto temperatuuriga pole asjad korras. Temperatuuri seier ei tõuse keskele. Ja sõidu aeg andis veakoodi P0116 (Engine Coolant Temperature Circuit Range - Performance Problem) ja seier kukkus nulli. Nüüd seier kuskil kella 7 peal, aga peaks olema kella 9 peal. Nüüd siis mitu aga, mis vajavad selgeks tegemist, et kas oktoobris vahetatud termostaat kiilus jälle kinni ja on nn „suure ringi peal,” või on vigane uus temp. andur, või said juhtmed kannatada (-13 oli, kui töid tegin), samas mingeid lugemeid see andur annab.

Natuke õlisest mootorist kah. Olen Jõhvis kahes töökojas autot näitamas käinud ja kumbki ei oska täpselt öelda, kas tilgub vända tagumine simmer või õlivanni hermeetik. Öeldi, et leke on minimaalne ja sõida edasi, aga vahepeal ikka jälgi ka.
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#7

P Veebr 09, 2014 15:15

Tere,
Käisin siis Polven autos uurimas, et miks autol temperatuur pole õige. Nemad tuvastasid mingi laser termomeetriga, et vist "suur ring" lahti. Mootori temp oli 78 kandis ja kohe näitas radikal 50 kraadi, samas seier oli sinisest natukene üle. Sai siis uus Wahler termostaat võetud, kuigi alles sai ta vahetatud. Öeldi, et too vana tagasi, et kaevad, kas läheb garantii alla vms. Vahetuse eest taheti ~40 eur, ma pidasin seda kalliks ja vahetasin õhtul -18 kraadiga maja taga termostaadi ära :) Tulemus oli sama, ning asi pole termostaadis, seier ike pole õiges kohas. Kuna kell oli palju ja väljas kottpime, siis järgmisel päeval panin tagasi vana temperatuuri anduri. Nüüd on 2 nädalat temperatuur olnud seal kus olema peaks. Seega teine termostaat sai mõttetult ostetud, kuna hiljuti vahetatud termostaat oli ka ikka korras. Tagasi ei hakanud enam miskit viima.
Huvitav, kas mulle müüdi vale või siis vigane temperatuuri andur (Bosch 0280130093)? Kes sellise koodiga andur sobib 2,3l 136kw 2002 a 9-5le?
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#8

E Veebr 10, 2014 10:18

oodil on väga hästi õnnestunud maalida olukorda tänasel autoremondi maastikul.
Kliendi poolt vaadatuna suht nukker pilt.
Antud kirjand peaks kuuluma värkstubade kohustusliku lektüüri hulka.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 917
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#9

E Veebr 10, 2014 11:06

Nüüd on 2 nädalat temperatuur olnud seal kus olema peaks. Seega teine termostaat sai mõttetult ostetud, kuna hiljuti vahetatud termostaat oli ka ikka korras. Tagasi ei hakanud enam miskit viima.
Huvitav, kas mulle müüdi vale või siis vigane temperatuuri andur (Bosch 0280130093)? Kes sellise koodiga andur sobib 2,3l 136kw 2002 a 9-5le?

Tänapäeval need termostaadid, temperatuuriandurid jmt pudi ongi nagu kiirloterii piletid ehk "iga kolmas pilet võidab".
Vahetasin ka suvel oma eelmisel autol neid korduvalt enne kui toimivad sain. Forss võttis küll õnneks tagasi oma praagid.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#10

T Sept 30, 2014 13:49

Tere, mõtlesin igavusest täiendada oma teemat.
Märtsis olude sunnil panin 9-5-le konksu. Konks sai ostetud Waax OÜ-st, maksis 86 eur ja nad tõid ise kohale. Seda releeplokki (55 eur), mis tagurdamisandurid välja lülitab, ei ostnud. Konksu kruttisin ise külge. Saabi enda spets pistiku lõikasin maha ja juhtmed ühendasin kaasasolevate kiirkinnitustega.
Tagurdamisel tuleb ainult tagurdamisandurid välja lülitada, et nad ei lärmaks, või siis piiksuga tagurdada.
Stanget eemaldades avastasin ebameeldiva üllatuse, nimelt külgedel olevate panipaikate all olev plekk on mõlemalt poolt täitsa mäda. Kruvikeeraja võin vabalt läbi pleki lüüa. Oeh.

Mais täideti konditsioneer, oli täitsa tühi olnud (45 eur).

Juuni algul sai saabi kuudis laste liivakasti liiva toodud ja noh, kui pää ei jaga siis jagab rahakott nagu hiljem selgus, ning tulemuseks see, et vist sai mõni gramm rohkem pandud ja sõiduaeg kuulsin kuidas taga käis mingi vaikne raksatus vms, aga sellest hiljem :)

Märkasin, et teatud oludes läbi lohu sõites auto teeb sellise kahtlase kolksu vms. Kanalil uurides ja eebliga kangutades avastasin, et abiraami tagumised puksid on lödid. Uued puksid tellisin
siit ebayst. Meeldiv üllatus oli, müüja oli ise pakile paki väärtuseks kirjutanud 10 dollarit ja mul polnud vaja maksta lisa makse. Puksid läksid vist 68 eur. Puksid vahetasin ise selle õpetuse järgi. Enamus asju läks sujuvalt, kuid kõige rohkem jamamist oli katalüsaatori ja mootoripadja tagumise poldi eemaldamisega. Katalüsaatori sain nii kätte, et lõikasin summuti sukal poldid läbi. Samas selgus, et summuti püsib auto all ausõna peal ja sukk on täitsa läbi. Pealmist võrku pole ja see „lõõts” on ka roostes ja vist kohe-kohe on auk sees. Aga mootoripadja tagumise poldiga jurnisin ike oma 1,5 tundi vms. Üksi vist ilma õige võtme ja pikenduseta seda kätte ei saagi (milline see õige võti õige pikendusega on, seda ma ei tea). Kui abikäed appi tulid ja abiraami lahti keerasin ja alla poole lasin, siis pääsesin seda polti keerama. Abiraami pesin puhtaks ja lasin aerosoolvärviga üle. Vanad puksid tulid ilusti välja ja uued sisse. Abiraami tagasi panekul olid abikäed abis ja läks ludinal.

Avastasin veel , et tagarehvid on seestpoolt ~2 cm laiuselt siledaks kulunud. Selgus, et 2 alumist alaõõtsa puksi (2 a tagasi vahetasin kõik 4 tk välja) ja stabilisaatori puksid on täitsa läbi. Siis sain aru, et pukside sees see plastmass vms läkski liivaveo käigus katki ja rattad on lääpas all ja vedrud on läbi :)

Vahelduseks sai auto puhtaks pestud ja õli+filtri vahetus tehtud ja taga stabika puksid vahetatud.

Sai siis netipoest tellitud 2 Febi Bilseteini puksi ja 2 Kileni vedru ja töökojas selgus, et 1 puks läheb näpuga lükates oma kohale ja käega sai teda seal liigutada. Krt nii kui keegi teine auto kalle asub, siis kohe imelikud probleemid. Vedas, et neil oli kohapeal Lemföderi puksid võtta ja saigi need alla pandud ja vedrud vahetatud.
Febid saatsin netipoodi tagasi ja sain isegi raha tagasi :)

Lõpuks sai ka sillaregullis käidud (20eur).



Lisatud failid
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#11

N Nov 05, 2015 11:06

Kaen, et üle aasta pole miskit kirjutanud. Auto on igapäevases kasutuses ja suht normaalselt kestnud, kuid nipet-näpet hooldust on saanud ja on asju , mis oleks vaja veel teha.
Kevadel hakkas autot kummitama müstiline kolks(naks vms) vasakul ees, mis väljendus nii, et kui hakata sõitma, siis kohapealt minema minnes kolksu ei käinud, kolks käis umbes 3 m pärast ja pidurdades käis ka kolks. Teeninduses loksutati ja öeldi ainult, et parempoolne rooliots läbi, vasakul pool nad kolksu ei tuvastanud ja teisel päeval kah veel loksutati ja kehitati õlgu. Arvati, et äkki siis amorditugilaager läbi, aga kindlad nad polnud. Juhipoolne laager oligi vahetamata. Vahetasin siis mõlemad rooliotsad ja amorditugilaagri ära. Kolks jäi alles. Teeninduses mainiti veel, et soonrihm on praguline.

Suvel puhkuse ajal otsustasin siis nati autoga tegeleda (uus õli koos õli- ja õhufiltriga, küünlad, soonrihm ja väga kulunud esikettad koos klotsidega ja KKK tihendi vahetuse, kuna pressis nati õli välja ja ülds epakkus huvi, mis elu kaane all käib).
Soonrihma vahetuse olin jätnud tõesti viimasele hetkele. Pilt polnud just kena ja pean vist müstilisi jõude tänama, et teele polnud veel jäänud. Selle rihma peale meenus nüüd kunagi Iisaku poolt öeldu, et geneka poolne põhjakate katki, et sul neid soonrihmasid hakkab minema. Tulemus siis näha siin.
Kuna auto sõidab iga kuu 80 l vene bensiini maha, siis mingi 15k km tagasi vahetatud küünlad nägid korralikud „punapead“ välja.
Vanad kettad olid soonelised ja olid klotsidelt tükid ära rebinud. Uued kettad on odavamapoolsed Brembod ja klotsideks Roadhouse toodang (algul ei vilistanud, nüüd peale 2000km on hakanud vilistama).
Kõikse rohkem vatti sain KKK puhastamisega. Just seal selle 1 kõvera toru puhastamisega. Üks laugem kõver toru oli puhas, aga see järsem kõverik oli täitsa umbes ja kohe nii umbes, et olin juba „püssi põõsa viskamas“. Leotasin seda toru seal 1,5 tundi ja lasin sinna kõiksugu kodus leiduvaid aerosoole. Lõpuks sain ta jalgratta piduritrossi kiud+akutrell ja trimmeri jõhv+akutrelli komboga ta peale 3 tunnilist pusimist lahti. Huh. Kahjuks arvuti kõvaketas läks hingusele ja pole pilte kaane puhastamisest ja mootorist, missugune ta oli. Ühesõnaga kaanel ollust oli. Klappide poolne pool oli mulle silma järgi ena-vähem puhas, kuid see ketipoolne osa oli ikka must. Krdi kahju, et pole pilti näidata. Kas mustus võis olla tingitud sellest ummistunud KKK torust?

Kolksule mõeldes kaesin automaatkasti ülemise padja üle ja selgus, et ta ka korralike pragudega. Tellisin uue mingi Huchitoni toodang vms (36 eur). Kolks ära ei kadunud, aga käigukasti töö läks parmeaks, ennem käis P-D peale pannes nagu kah „kolks-jõnks“ vms aga nüüd nagu asi sujuvam ja vaiksem. Abiraami poldid keerasin üle, kuigi nad olid ike suht kinni.
Nühkisin esituled ka üle.

Mis vaja veel teha:
Avastasin, et vist veepump vajab vahetamist, seal kandis on jahutusvedelikku välja ajanud.
Tagumised kettad ja klotsid.
Luuk suht roostes ja kuudis põranda küljed täitsa läbi roostetanud.
Millegi pärast lakkas parempoolse peegli allakeeramise funktsioon töötamast (kui tagurpidi käik ja vajutan väikest nuppu, siis keeras peegli alla).
DI kassett on ka endast veakoodiga (vist oli p1312, misfire cil 1or2) märku hakanud andma just piiril olles, kus palju mootori sisse-välja lülitamisi. Aga viga on ise veel ära kustunud.






Lisatud failid php4DUsLM (133.7 KB) 
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1011
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 Vector 2.0TiD 10'

#12

N Nov 05, 2015 12:09


Kuna auto sõidab iga kuu 80 l vene bensiini maha, siis mingi 15k km tagasi vahetatud küünlad nägid korralikud „punapead“ välja.


plii teema?



Kolksule mõeldes kaesin automaatkasti ülemise padja üle ja selgus, et ta ka korralike pragudega. Tellisin uue mingi Huchitoni toodang vms (36 eur). Kolks ära ei kadunud, aga käigukasti töö läks parmeaks, ennem käis P-D peale pannes nagu kah „kolks-jõnks“ vms aga nüüd nagu asi sujuvam ja vaiksem.



Tohib küsida kus kohast tellisid? naabrimees ostis enda hutchinsoni padja 65-ga.
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#13

N Nov 05, 2015 13:47

Väävel bensiinis pidi jah küünlad punaseks tegema vms.

Padja ostsin siit ja hetkel kaen, et on veel odavamaks läinud, lausa alla 29 eur.
http://www.eoltas.ee/index.php?cl=details&anid=538624&force_sid=c430v5aqp6l1o9ed386ogssehetq3oar&&cnid=10-03&ldtype=infogrid
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#14

N Jaan 12, 2017 16:49

Kaen, et 2016 aasta jäi mul täitsa vahele. Pole hullu, auto endiselt minu käes. Nipet-näpet sai ka 2016 aasta talle tehtud. Eks püüan need seigad meelde tuletada.

Jaanuaris ostsin millegi pärast (ei mäleta miks) uue termostaadi ja temp anduri Saabiantist ja vahetasin ära (kokku 36 eur).

Märtsis sai jälle 10 000 km täis. Võtsin ette veepumba vahetuse, kuna külmalt käies kostis sealt kandist ka kahtlane vilin ja undamine ning „spetsid“ ütlesid, et seda häält teeb veepump. Asemele sai siis SKF pump (45 eur), tegelikult vanal pumbal polnudki veel miskit viga nagu, läbi jooksis see mootorisse minev üleminek. Külmalt käies aga see kahtlane vilin/undamine aga oli endiselt alles. Järgmisel päeval vahetasin filtrid ning üritasin õli vahetada, aga krt see õlipunn lahti ei tulnud (punnil nukad maas). Kuna oli suht kiire ja uut õlipunni polnud ka, siis tegin saabikule esimest korda pattu, nimelt tõmbasin vana õli ülevalt välja. Välja sain kuskil 3,5 l vana õli. Aga üllatuseks, seda undamist tegi õlifilter (vist oli Wixi toodang). Uus filter sai Boschi oma ja nüüd enam seda häält pole.

Juunis-juulis. Kaasa sõitis lastega Riiga, siis võtsin igaks juhuks kasutatud DI (75 eur), kuna vana loobib vahel Vene piiril seistes vigu ja ka uued küünlad (3 eur tk). Lisaks lõpetas tegevuse roolivõimu toru. Hull jurnimine on seda toru sealt roolilati kohalt välja nikerdada. Siinkohal suured tänud ranttole abi eest ( DI ja roolivõimu toru).
Juulis tõin omale käruga küttepuid ja Tartus foori alt minnes tundsin mõnusat vibratsiooni autos. Sõitsin koormaga Jõhvi ära, aga kohale jõudes oli vibra juba palju suurem ja tagasi tee maakotto (180 km) oli autole eriti valus. Linnakiirusel algul nagu väga hull polnudki, aga maanteel 80ga väristas juba nii, et kõik lihased said korraliku lõdvestuse. Teel kõllasin jälle ranttole, et vaja pooltelge. Kui Jõhvist Tartu jõudsin siis esimese foori alt minnes käis ka juhipool esirattas korralik pauk ja mega kolin. Edasised kõik kohapealt minekud käisid korraliku litaka ja mega kolinaga, nii et saab pani linnarahva pilke pöörama :). Ranttolt sain kasutatud pooltelje (25 eur) ja õpetussõnu kuda vahetada. Saab oli tubli ja teel ei pidanudki pooltelge vahetama hakkama. Vahetasin pooltelje ära, lisaks panin ka uued Lemföderi stabika vardad (13 eur tk. Saabi varuosade hinnad on palju odavamaks läinud). Vanal poolteljel oli ike mega kolks sees. Kui käes teda edasi-tagasi keerata , siis kolksus hirmuäratavalt. Loodan, et automaatkastile miskit paha ei teinud.

Muide leidsin oma müstilise kolksu ka üles. Seda teeb krdi juhiuks- hingedes kolks sees. Kui ust tõsta ja loksutada, siis uks liigub paar mm üles- alla vabalt kolksuga. Müstilised hädad. Nüüdseks on loks suuremaks läinud ja isegi tuulevihinat tuleb juba sisse. Vaja uusi hingesid, vist.
Lisaks tegelesin kiiruga ka lekkevoolu otsimisega (0,06 vist oli näit), aga ei ole viitsinud lõpuni uurida. Igastahes, kui aku kõrvalt kaitsme nr 2 (60A kaitse) välja võtan, siis vooluleket pole vist (0,01 näitas siis). Seda asja täpselt ei jaga ka.

Detsembris sai 10 000 jälle täis (257400 km). Vahetasin tagumised piduri kettad, klotsid ja käsipiduri klotsid ära. Lisaks panin ka uued käsipiduri vedrud, mis neid klotse hoiavad (neid pikki pulki ei vahetanud, kuna need vist ei tule niisama sealt välja). Lisaks vahetasin õli (GM 5W-30 dexos II 24 eur 5 l) ja filtrid õli ja õhk (bosch). Seekord olin ettevalmistunud ja pika jurnimise peale sain selle krdi õlipunni alt kätte, huh (jubedalt vandumist ja peaaegu loobumist jne). Asemele uus õlipunn.

Auto kere on aastatega ike kehvemaks muutunud. Rooste siin ja seal, mullitab siit ja sealt. Taga luuk tuleks välja vahetada - kunagi vist. Lisaks tuleks tagumised amordid vahetada (olemas, aga pole viitsinud vahetada). Kas peaks ka need läbilöögi puksid (mingist svammist) vahetama? Oskate öelda, millised on tugevamad tagumised vedrud. Mingi paar aastat tagasi said Klieni vms nimega vedrud pandud, aga need on nii pehmed, et kui taga kuudis paar asjakest, siis rattad koopas.
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#15

T Aug 29, 2017 9:59

Hei, äkki keegi oskab avitada hüva nõuga. Suht lambist kadusid autol tuled ära, õhtul olid olemas ja järgmisel hommikul ei põlenud ükski tuli. Paar aastat tagasi kadusid täistuled ära ja seal aitas selle lamp control mooduli üle jootmine. Nüüd ka jootsin seda lamp controli ja tagasi tulid ainult pargid. Siis sain teiselt saabilt töötava lamp controli ja siis hakkas anomaali pihta. Kui lülitist on tuled välja lülitatud, siis pooltuled põlevad, keskmises asendis pargid ka töötavad ja kui lüliti on tuled sees asendis, siis ei tööta miskit. Katsetasin teise auto tulede lülitit ka ja selles pole probleem. Lisaks minu lamp control töötas iluste teise auto peal ja kui ma ta enda autole tagasi panin, siis jäid ka tuled põlema selles välja lülitatud asendis, kuigi algul ei töötanud. Täistulesid saan vilgutada, aga põlema nad ei jää. Segane värk sellega. Lugesin siin vanu teemasid ja nagu vihjatakse süüteluku põhja kontaktplaadile, et viga võib seal olla, aga ei ole mahti olnud veel autot laiali kakkuda. Äkki keegi oskab mõistatada, et kas asi ikka võib olla selles kontaktplaadis enne kui ta laiali kakun, või peitub viga kusagil mujal?

Autol sai mu käes just 100 000 km täis (ostes oli ees 170 000 nüüd 270 000) ja mul kulus selleks 8 aastat :) Kuramuse rooste on võimust võtmas. Hädaste oleks vaja rooste vaba musta luuki, kui kellegil on, siis võib mulle pakkuda.
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#16

N Sept 14, 2017 16:31

Kuna pime aeg pressib peale ja polnud kindel, mis autol täpselt viga, siis ostsin enne laummutamist osta Zazou käest süüteluku kontaktplaadi. Reede õhta kakkusin siis istmete vahelise konsooli laiali. Seal miskit keerulist polnud. Mõtlesin, et ei topi kohe kõiki asju külge, et panen ainult hädapärased asjad ja proovin ennem, et kas uue kontaktplaadiga hakkab tööle. Jee, tuled on tagasi. Aga samas märkasin, et kesklukk ei toimi puldist ja juba jõudsin 100 muud mõtet mõelda, et mis nüüd jälle nihu läks. Selgus, et polnud keskluku moodulile juhet külge pannud, mis asub seal taga keskkonsoolis. Juhe tagasi ja kesklukk toimib puldist. Aega kulus 2,5 tundi (koos tolmu imemisega) :)

Mu vana kontaktplaat oli väljast mingi õli-vee-mahala vms kleepuva ollusega koos. Toas kakkusin huvipärast selle laiali ka ja loomulikult lendasid ka need pinnid (ve mis iganes nende nimi on) koos vedrudega ka laiali:) Pinnid olid ka selle kleepuva ollusega koos.

Zazoule tänud kiire paki saatmise eest.
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#17

E Okt 02, 2017 9:04

Krt tuleb välja, et selle kontaktplaadi vahetusega ei läinud ike kõik nii hästi, et ikka peab mingi x asi tekkima :) Varem oli nii, et kui jätsin auto seisma, siis sain kohe ka uuesti käivitada, aga nüüd pean võtme süütelukust korraks välja võtma ja siis saan käivitada. Nagu mingi stopper oleks ees, et ei lase kohe uuesti võtit keerata. Kas kontaktplaadi vahetusega läks midagi nihu, või on seal vanas-uues kontaktplaadis miskit rohkem kulunud vms?
oodi
Postitusi: 17
Liitunud: K Mär 25, 2009 10:18
Asukoht:
Auto:

#18

K Apr 18, 2018 13:04

Mõtlesin, et täiendaks natukene teemat.
See, et peale kontaktplaadi vahetust ei saanud võtit keerata, kui olin auto seisma jätnud, lahenes kuidagi iseenesest. Ju siis loksus miskit paika vms. Hetkel saan uuesti käima panna ja ei pea võtit lukust eemaldama.

Aga see aasta algas „huvitavalt“. Esiteks sõitsin kuskil 25km/h üle „lamava politseiniku“ ja armatuuri lõi särama nagu jõulukuuse (ESP, pidurituled, spido kukkus nulli jms). Tulemuseks see, et ESP moodul tuksis. Uurisin siis Eestist mulle teadaolevatelt varuosade pakkujatelt ja neil polnud pakkuda mulle sobivat varianti. Peas toimusid juba mata tehted, mille võrrandisse kuulusid veel sellised komponendid nagu, et Saabi kere suht roostes (tagaluuk eriti+ tagumised tiivad+ ega põhigi väga kiita pole), lisaks keskmises summutis auk ja tagumiselt olen 2 kaitsekihti ära koorinud. Tagatipuks kui ühel öösel -20 oli, siis poiss jättis tagumise ukse ööseks pärani ja see lukusüsteem külmus ära. Sinna ma loomulikult lasin wd40 ja peale seda ust enam seest ega väljast lahti ei saanud. Oi kui vahva. Lisaks veel kohalik teenindus pakkus tasuta sillaosade kontrolli ja seal selgus, et tagumised ülemised niidirullid läbi. Mainiti veel, et tagumise õõts auretaan on ka pehmemaks muutunud ja esimese õõtsa tagumised uretaanid ka nagu kulunud. Aprillis ülevaatus ka ees.
Olin juba Saabi vanarauaks müümas ja otsisin Auto24 uut liikurit, aga ei olnud kohe sellist autot, mida tahaks ja südames ka miskit nagu kriipis. Mõtlesin, et suva ja kakkusin vana mooduli maha ja loomulikult lõin ka rauasae sisse  (NB! Kui keegi otsustab ise oma moodulit parandada, siis ärge rauasaega seda kaant avage, kuna seal sees on mingi geeljas möks ja pudi jääb sinna kinni, parem sulatage kolbiga vms lahti). Mu arust see klassikaline viga, et 2 alumiiniumist traati on kontakti küljest lahti, tundusid mu moodulil kinni olevat. Hakkasin seal neid 10 korda peenemaid kui juuksekarv kontakte surkima ja ühe kontakti kuldplaat oligi nagu lahti plaadi enda pealt, aga võib-olla polnud kah, aga igas tahes ära ta sealt tuli :) Lõin käega ja lõin Ebay lahti ja seal oli mulle 4 sobivat moodulit ja kõik nad suure lombi taga. Ühega lõpuks sai natukene kaubeldud 145 pealt 120 dollarile+50 dollarit post+maksud=178 eur. Nädalaga pakk kohal ja kruttisin -15 pimedas mooduli külge ja kõik bueno. Olin kuskil 3 nädalat sõitnud ilma spidokata ja külglibisemise süsteemita ja veojõukontrollita. ABS pidurid toimisid. Kuid moodulit vahetades avastasin, kuhu jahutusvedelik kaob. Radika ülemisest servast tilgub tasapisi välja. Oeh.

Järgmiseks võtsin ette tagumise ukse. Foorumi kasutajalt mezilane käest ostsin lukusüsteemi (tänud talle). Lukusüsteemi vahetus oli jällegi vahva üritus. Nett oli päris hirmutavaid pilte ja jutte täis, et kuda asju ära lõhutakse, et ust lahti saada (erilisem oli, kus relakaga lõigati ukse sisse auk). Egas midagi, õlle näppu ja mõned kruvikad kaasa ja autot lammutama. Ettevaatlikult tõmbasin seest selle uksetihendi ülevalt ja külgedelt ära ja võtsin külje pehmenduse ka ära ja siis sain polstri üllatavalt lihtsalt lahti, et sai teda eemale tõmmata ja käe sisse panna jamidagi ei läinudki katki, jee. Toppisin käe siis sisse ja ise teadmata, mida pean tegema. Susisin ja surkisin ja logistasin ja toppisin traadi sinna luku ja kere lukustus kohta ja logistasin seal ka, aga lõpuks panin käe sisse ja lükkasin vist seda välislingi avamise süsteemi kangi salongi poole ja uks lahti tuligi, jess. Uus lukk külge ja asi toimib :)

Märtsis võtsin ette summuti. Kaalusin mis ma kaalusin, aga lõpuks tellisin Aeromotorsist kõige odavamad summutid. Tagumine ja keskmine Polmo summutid läksid kokku 70 eur. Lisaks sai jälle 10k täis ja vahetasin õli (Automaailmast see GM 5-30 õli 24 eur+bosch õlifilter+õhufilter). Kastipoolne väntvõlli simmer endiselt immitseb, aga ei miskit hullu, sama seis olnud viimased 3-4 a). Puhastasin ära ja aprillis sai ka ülevaatusel käidud ja läbitud. Nüüd sellega jälle 1 a hooleta ja aega mõtteid ja atra seada. Aga kui mingi suurem remont (+300eur peaks tulema), siis seda küll vist enam ette ei võta.
Ah jaa, kui ilmad soojemaks lähevad, eks siis krutin need tagumised niidirullid alt ära ja vahetan ära. Olid küll Lemföderid, aga ikka ei kesta nad kah. Uued ostsin ka Lemföderid (vähemalt on sillapuksid suht odavad) ja radikaga ka vaatab mis saab... ja mis üldse saabist saab...
vunts123
Postitusi: 68
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#19

K Apr 18, 2018 16:30

Ega siis muud üle ei jää kui uuema aastaarvuga SAAB asemele osta! :D
Vasta