Saab 9-5 1.9 TiD Vector, 2006, sourdenis

sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#1

T Mär 12, 2013 7:08

Kui kõik ausalt ära rääkida, siis oli perre vaja suuremat autot, mis ei kulutaks eriti kütust. Aastaid meid hästi teeninud Mazda 3 GT Aero 2.0 sai maha müüdud ja hakkas pikk protsess - uue auto otsimine.
3 kuud Kia Picantoga sõitmist :head: ja päev enne sünnipäeva istusin selle musta iluduse roolis (kallis kaasa arvab siiani, et see on meeste auto ja ta oleks tahtnud ikkagi 9-3 SC).
Varustuse poolepealt on olemas (enamvähem) kõik, mis vajalik:
navi
istmesoojendused
käedvabad moblasüsteem (Parroti oma, ühildatud autoga)
nahkistmed
püsikiirusehoidja
jaaniiedasi.

Puudu on mootoriploki soojendus (küll selle saab)

Auto sai enne soetamist tuttava SAABi entusiasti poolt üle vaadatud.
Läbisõit oli 154 tuh kopikatega KM

Pilt ka:



Aga miks SAAB?
Eks need autod on juba aastaid mulle meeldinud ja nüüd tekkis võimalus ühe soetamiseks.

Esmajärjekorras sai muidugi tehtud korraline hooldus ja siis ka veel mootoririhm + veepump.
Talveks sai muretsetud 16" veljed, sest keldris olid olemas 1 talve sõitnud GoodYear lamellid.
Vaikimis tuli auto kaasa 17" ilusate originaalvelgedega. Need lähevad siis suveks alla.
Nüüdseks on autuga vuratud juba pea 7000 km ja on tulnud vahetada esimesed stabika puksid ning tähelepanu tahaks saada SID koos parkimisanduritega - SID ei tee häält ja pahandab, et parkimisandurid ei tööta (teema selle kohta siin). Tuleb eeldatavasti härrade Iisaku ja Trionicu poole pöörduma.

Sõitmine:
maantee on selle auto koht. Iga kord kui vaja möödasõitu teha, siis tuleb selline kergelt lollakas irve näole ja mõte pähe, et "oi, kuida see Aero veel liiguks", aga kuna sõitmist on parasjagu, siis selline kesmine diisli kulu 6l/100km ei tühjenda rahakotti kiiresti.
Ja see on auto on mugav (nagu keegi seda ei teaks) :D. Ja kui tagumised istmed alla lasta, siis saan isegi oma pikkuse juures (188cm) taga ilusti pikutada ja jalgu sirutada.

Miinused:
panipaiku on VÄGA vähe, no kohe kole vähe. :angry:
Premium heli asemel võiks olla Prestige
...

Kindlasti tuleb veel pilte ja juttu, kui seda aega leiab

Lisatud failid
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#2

R Mai 24, 2013 20:14

keegi targematest võiks nüüd hüva nõuga aidata, nimelt...

kui autu on pikemat aega seisnud (no, nt. 5-6h või öö läbi), siis käivitamisel tahab mõned pöörded rohkem saada, et käima läheks ja esimesed sekundid mootor turtsub, nagu oleks pahane, et ma ta üles ajasin ja lisaks väljutab tagantpoolt natuke sinist suitsu kah.

Milles kühvel?

Dets. sai vahetatud kõik filtrid, õli ja mootoririhm, sõitnud enamus aja Statoili või Alexela kütusega. Õli sai nüüd kevadel Audacer'is vahetatud.
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#3

T Juul 23, 2013 10:58

sai tehtud mõned uued fotod. Autu sai mustad prilliraamid.

Lisatud failid
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

T Juul 23, 2013 11:20

keegi targematest võiks nüüd hüva nõuga aidata, nimelt...

kui autu on pikemat aega seisnud (no, nt. 5-6h või öö läbi), siis käivitamisel tahab mõned pöörded rohkem saada, et käima läheks ja esimesed sekundid mootor turtsub, nagu oleks pahane, et ma ta üles ajasin ja lisaks väljutab tagantpoolt natuke sinist suitsu kah.

Milles kühvel?

Dets. sai vahetatud kõik filtrid, õli ja mootoririhm, sõitnud enamus aja Statoili või Alexela kütusega. Õli sai nüüd kevadel Audacer'is vahetatud.

Mul sama asja teeb Eesti kütusega. Käivitamisel mingi putterdamine ja tume toss summutist. Soome küttusega midagi taolist ei ole. Diagnostikal ka käidud kõik ok.
__In Boost We Trust__
yllar
Postitusi: 583
Liitunud: L Juun 17, 2006 17:29
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-3 SC Aero
Kontakt:

#5

T Juul 23, 2013 11:33

Üks teatud Alexela jaam pärnus müüb sellist kütust millega pole võimalik sõita ei diisel ega bensiinimootoritel.Võimalik et kühvel seal ;)
Cleed
Postitusi: 30
Liitunud: E Aug 02, 2010 15:26
Asukoht:
Auto:

#6

T Juul 23, 2013 19:13

Mul sama mootoriga 2007 a 9-3. Käitub samamoodi käivitamisel, kuid kütuseviga ei usu, sest häda küljes juba aasta. Diagnost näitab korras ja VM ütles samuti, et kõik korras. Ometi ei käivitu võtit keerates nagu paugupill. Mingi pihustiregullimise vajadus vms ma kuulsin :/
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

K Juul 24, 2013 8:17

Tavaliselt on probleemid küünalde-, või(ja) selle mooduliga. Tech oleks abiks.


keegi targematest võiks nüüd hüva nõuga aidata, nimelt...

kui autu on pikemat aega seisnud (no, nt. 5-6h või öö läbi), siis käivitamisel tahab mõned pöörded rohkem saada, et käima läheks ja esimesed sekundid mootor turtsub, nagu oleks pahane, et ma ta üles ajasin ja lisaks väljutab tagantpoolt natuke sinist suitsu kah.

Milles kühvel?

Dets. sai vahetatud kõik filtrid, õli ja mootoririhm, sõitnud enamus aja Statoili või Alexela kütusega. Õli sai nüüd kevadel Audacer'is vahetatud.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#8

K Juul 24, 2013 10:38

Eelsüüte küünlaid mõtled? Mul need uued OEM ja TECH2 ka oli peal. Pihustid ka kontrollitud. Et peale solki mis müüjakse Eesti tanklates muid variante polegi. Või on? Siis miks Sooome Diiseliga ei tee selliseid asju?
Tavaliselt on probleemid küünalde-, või(ja) selle mooduliga. Tech oleks abiks.


keegi targematest võiks nüüd hüva nõuga aidata, nimelt...

kui autu on pikemat aega seisnud (no, nt. 5-6h või öö läbi), siis käivitamisel tahab mõned pöörded rohkem saada, et käima läheks ja esimesed sekundid mootor turtsub, nagu oleks pahane, et ma ta üles ajasin ja lisaks väljutab tagantpoolt natuke sinist suitsu kah.

Milles kühvel?

Dets. sai vahetatud kõik filtrid, õli ja mootoririhm, sõitnud enamus aja Statoili või Alexela kütusega. Õli sai nüüd kevadel Audacer'is vahetatud.
__In Boost We Trust__
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#9

K Juul 24, 2013 14:02

Tavaliselt on probleemid küünalde-, või(ja) selle mooduliga. Tech oleks abiks.


keegi targematest võiks nüüd hüva nõuga aidata, nimelt...

kui autu on pikemat aega seisnud (no, nt. 5-6h või öö läbi), siis käivitamisel tahab mõned pöörded rohkem saada, et käima läheks ja esimesed sekundid mootor turtsub, nagu oleks pahane, et ma ta üles ajasin ja lisaks väljutab tagantpoolt natuke sinist suitsu kah.

Milles kühvel?

Dets. sai vahetatud kõik filtrid, õli ja mootoririhm, sõitnud enamus aja Statoili või Alexela kütusega. Õli sai nüüd kevadel Audacer'is vahetatud.


Kusjuures, suht hiljuti käisin teil seal kaks päeva järjest dpf'i põletamas ja enne seda vaatas iisak tech2 veakoodid üle. Tookord oli häda siis ainult dpf'i ummistuses.

Aga küünalde vahetus oli endalgi plaanis. Eks siis näis, kui jama sama, siis tuleb teile jälle külla tulla :)
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#10

N Sept 05, 2013 17:02

niih
juulis sai vahetatud kõik õõtsapuksid ja ka esimene rattalaager.

Augustis sai Audaceris käidud hoolduses, sh sai ka küünlad vahetatud. Hooldusest tulles algas pihta saaga kütuse tagasivoolu voolikutega, mida kohe ei tahaks meenutadagi. Märksõnadeks on liimitud plastikjupid, natuke väsinud voolikud koguses diislit kapoti all.

kui kellegil sama asi juhtub, siis teadke, et pihustite ümbert saab diisli kõige paremini kätte süstlaga, millel nõel otsas.

hommikune tossupilv ei ole siiski kadunud, vaatamata küünalde vahetusele.

Kuna DPF peale 2 põletamist puhtaks ei läinud ja Tech2 ütles, et tema rohkem sellega ei tegele, siis tubli kaasfoorumlase abiga sai see heitgaaside tõke viisakalt eemaldatud.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

N Sept 05, 2013 18:57

hommikune tossupilv ei ole siiski kadunud, vaatamata küünalde vahetusele.

Vala paaki kvaliteetset küttust. Mul Eesti sittaga mida pakkuvad tanklad(kütusega ei saa nimetada) ka viskas käivitamise tossupilve, Soome küttusega ei ole sellist jama + palju vaiksemalt töötab mootor ja rohkem võimsust ka.
Kui sattud Soome proovi Neste Di-power, vaevalt pärast tangit midagi muud.
__In Boost We Trust__
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#12

N Sept 05, 2013 20:09

no, enamus ajast valan ikka Statoili kütet, aga noh, tegelikult kõigi kütus tuleb samast mahutist, seega :).
Kuopios tahtsin Nestet osta, kuid sattusin selle nõmeda Express automaadi juurde. See raibe sööb ainult soomemaa kaarte.
Eestis vist seda Di-power'it ei müüda.

Samas, Soomes kütte järel käia on ka nagu imelik. :drive:

Samas, kui auto nov. ostetud sai, siis ta ei tossanud. See hakkas millalgi talve lõpu poole.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#13

R Sept 06, 2013 12:07

Olen ise tankinud kodumaal kogu aeg ja ainult Statoilis ja mingit tahma taga pole. Ülevaatusel olid tahmanumbrid väga väiksed. Muideks käivitamisega selline asi, et kui võti sisse ja kohe starterit ( suht sooja mootoriga), ei taha mul ka kohe kiirelt vedu võtta. Ootan nüüd ära, kui Check Ok ette tuleb SID-ile ja veidi veel. Selle ajaga jõuab kütusepump paagist kütuse ette pumbata ja käivitumine oluliselt kiirem.
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#14

R Sept 06, 2013 16:25

kusjuures, ei ole tahmane vaid sinakas ja teine kord puterdab ka see aeg.
Nüüd hommikuti 9C temperatuuriga läheb ilusti tööle (nn. "poolest pöördest") ja ei puterda ka, kuid mingi sinaka pahvaka laseb ikkagi välja.

Eks näis. See võib olla seotud ka natuke õnnetu sisselaskekollektoriga.
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#15

N Okt 03, 2013 19:30

Niih, sai D116 eeskujul paigaldatud swirl rod kit.
Lisaks vaatas daags autu ERG üle ja puhastas õhulugeja.

Vaja veel vahetada kütuse tagasivoolu voolikud, sest pihutite plastjublakate juurest diislit vaikselt niriseb.

Lisaks on käimas esitulede "prillide" korralik mustaks värvimise programm - plastikult kroom maha ja siis juba krunt + värv + lakk.

tuli meelde, et sai ka kaugtulede pirnid vahetatud PHILIPS H7 NIGHT- GUIDE vastu ning karbis ootab paigaldamist Calix'i plokisoojendus
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#16

R Okt 04, 2013 9:29



Lisaks on käimas esitulede "prillide" korralik mustaks värvimise programm - plastikult kroom maha ja siis juba krunt + värv + lakk.

Miks jamada värvimisega, see värv mingi ajaga hakkav nagunii mahatulema.
Kas 3D Carbon või mis tahes kleeps poleks mõttekam?
__In Boost We Trust__
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#17

R Okt 04, 2013 10:04

D116: kas need kleepsud peavad paremini vastu?
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#18

R Okt 04, 2013 10:28

prilliraamid on head, meeldivad rohkem kui kroomid.
iphonede ja ipadide remont
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#19

R Okt 04, 2013 12:46

D116: kas need kleepsud peavad paremini vastu?

Kui nendega kapotte, katust ja võib ka kogu autot kleepida.
Tootjas ka sõltub kuikaua ta peab vastu.
Kivedest kaitse on palju parem.
__In Boost We Trust__
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#20

R Okt 04, 2013 15:21

prilliraamid on head, meeldivad rohkem kui kroomid.

Mulle ka ;)

eks tuleb vaadata siis musta kleebiste poole
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#21

L Okt 05, 2013 9:58

seoses kütuse tagasivoolu lekkimisega - kas keegi oskab soovitada, kust on kõige mõtekam soetada uued voolikud.
Prooviks enne voolikute vahetuse ära.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#22

L Okt 05, 2013 11:44

Oled kindel, et just tagasivoolust küttus lekkib? Mul lekkis tänu nõrgale küttusefiltri kinnitamisele, keerati tugevamalt kinni, hetkel nagu ei tilgu enam. Esialgu ka arvasin et torude ühendused.
__In Boost We Trust__
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#23

P Okt 06, 2013 10:08

100% kindel, pihustite peal olevate plastikjunnide juurest vaikselt niriseb ja voolikud ise on märjad.
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#24

E Okt 07, 2013 15:14

niih, Autokaubad24.ee'st sai ostetud selline voolik: Toitesüsteemi voolik Ø3,2mm Gates. Saabil vist muidu 3,5mm, kuid seda neil ei olnud. Loodetavasti sobib ka 3,2mm.
Õhtul proovib vahetada.

EDIT: paigaldatud. Hetkel tundub, et peab. Kuigi, kütusepumba külge vooliku vägistamine oli paras tegevus, sest erinevalt nendest plastik kaksik/kolmikutest on selle ots paksem.
Eks jälgin järgnevad päevad, kas peab.
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#25

L Okt 12, 2013 10:23

niih, pihustite (viimati nägin, siis kahe keskmise) peal on mingi hetk kerge dilsanire. :wall:
Need plastikjublakad tundusid vaatluse korras olevat (kaks tükki vahetas iisak alles augusti lõpus ära).

Kas võib olla, et kuskil tagasivoolu kaugemas etapis on midagi umbes või ees, et lööb liiga kõrge rõhu ja hakkab sealt pihustite vahelt välja voolama või peaks vist ikka kogu komplekti välja vahetama?

EDIT: arvatavasti on vea põhjustajaks plastikjulla rõngastihend
Suletud