Saab 9-5 SE LPT, 1999, richard [MÜÜDUD]
Heihoo.
Sai siis hiljuti Saabiliste sekka astutud ning aprilli alguses leidis minu maja ees oma uue parkimiskoha kirsipunane Saab 9-5, aasta 1999, mootor 2,3lpt 125kw.
Käigukast: automaat
Siiani pole veel probleeme olnud (ptuiptuiptui) v.a. nipetnäpet nagu näiteks see, et ohutulenupp natuke vildakas, aga vähemalt töötab nüüd.
Spidomeetril on mõned lambid ka tiba läbi (0-75 põlevad natuke tumedalt, aga pimedas on siiski ikka näha, 80-140 on ideaalne ja edasi täitsa pimedus), aga vajalikud kiirused on näha :D
Nagu te juba nagunii kõik teate, on auto mugav, vaikne ja astub täitsa okeilt edasi ka.
Pildid on paraku kevad/talvised, nüüdseks juba 17" veljega suvepapu all, kui klõpsud tehtud, kütan ka siia.
Sisuks hele nahksisu, sobib väga hästi ka auto värviga.
Siiani olen ise paigaldanud ainult tagumise toonringi, muidu oli selline tunne, et lase vesi sisse, viska kalad ka ja ongi akvaarium valmis.
Kui on küsimusi, küsige, detailsemat infot vast muidu ei hakka lisama (face it, nagunii laseks silmad üle "4x elektriaknad, 2x istmesoojendused, tagaklaasisoojendus" osast )
EDIT: ahjaa, tooniga pilte ka veel pole. Ja hiljem pajatan ka niipalju auto ajaloost ja mis kõik vahetatud on, kui oskan ja mäletan, mis eelmise omaniku poolt jutustati. Seniks aga :headbang:
Sai siis hiljuti Saabiliste sekka astutud ning aprilli alguses leidis minu maja ees oma uue parkimiskoha kirsipunane Saab 9-5, aasta 1999, mootor 2,3lpt 125kw.
Käigukast: automaat
Siiani pole veel probleeme olnud (ptuiptuiptui) v.a. nipetnäpet nagu näiteks see, et ohutulenupp natuke vildakas, aga vähemalt töötab nüüd.
Spidomeetril on mõned lambid ka tiba läbi (0-75 põlevad natuke tumedalt, aga pimedas on siiski ikka näha, 80-140 on ideaalne ja edasi täitsa pimedus), aga vajalikud kiirused on näha :D
Nagu te juba nagunii kõik teate, on auto mugav, vaikne ja astub täitsa okeilt edasi ka.
Pildid on paraku kevad/talvised, nüüdseks juba 17" veljega suvepapu all, kui klõpsud tehtud, kütan ka siia.
Sisuks hele nahksisu, sobib väga hästi ka auto värviga.
Siiani olen ise paigaldanud ainult tagumise toonringi, muidu oli selline tunne, et lase vesi sisse, viska kalad ka ja ongi akvaarium valmis.
Kui on küsimusi, küsige, detailsemat infot vast muidu ei hakka lisama (face it, nagunii laseks silmad üle "4x elektriaknad, 2x istmesoojendused, tagaklaasisoojendus" osast )
EDIT: ahjaa, tooniga pilte ka veel pole. Ja hiljem pajatan ka niipalju auto ajaloost ja mis kõik vahetatud on, kui oskan ja mäletan, mis eelmise omaniku poolt jutustati. Seniks aga :headbang:
Ühesõnaga, nii palju kui mäletan eelmise omaniku jutust siis ostis tema masina ksauto platsilt kuhu see oli sattunud Šveitsist (arvestades mis keeles kogu kaasas olev kirjamaterjal on, siis ilmselt see ka nii on :freak:).
Noh nagu iga platsiautoga võib üht-teist ette tulla ning jutu järgi on siis vahetatud:
Mootorikett koos hammasratasega 2012 aastal
Raami ja kepsu saaled
Rooliotsad
Stabika kondid
Kõik filtrid
Bensupump,
Tagumine sumbutaja pütt
Küünlad (jutu järgi pidi olema nii, et kui talvel käima ei lähe enam siis on kindlasti küünlad täiesti tahmas ja tuleks kord aastas vahetada...see vist eriti normaalne ei ole? Eks vaatab mis saab :))
Termostaat
Uued tagumised amordid
Käigukasti õli
Cps andur
Õlirõhu andur.
Auto oli naisterahva kasutuses. Seest on täiesti sajebonks korras, ei ole laste jalajälgi laes jms. Nahk on korralik, ainus koht kus mõned iluvead on juhi ja kõrvalistme vahel olev käetugi, mis on loogiline - mulle meeldib ka seal otsas lebotada.
Välised iluvead on üks pisike mõlk ja üks pisike kriim. Mõlemad vaevu nähtavad.
Katusel olevates tagumiste küljeklaaside juurest tagaklaasi juurde minevates "rennides" on märgata värvi koorumist (või pigem mõrasid värvi sees vms), aga lahti midagi ei ole. Ma eeldan, et sellises kohas nii vanal autol on see normaalne ja paanikaks pole põhjust
Noh nagu iga platsiautoga võib üht-teist ette tulla ning jutu järgi on siis vahetatud:
Mootorikett koos hammasratasega 2012 aastal
Raami ja kepsu saaled
Rooliotsad
Stabika kondid
Kõik filtrid
Bensupump,
Tagumine sumbutaja pütt
Küünlad (jutu järgi pidi olema nii, et kui talvel käima ei lähe enam siis on kindlasti küünlad täiesti tahmas ja tuleks kord aastas vahetada...see vist eriti normaalne ei ole? Eks vaatab mis saab :))
Termostaat
Uued tagumised amordid
Käigukasti õli
Cps andur
Õlirõhu andur.
Auto oli naisterahva kasutuses. Seest on täiesti sajebonks korras, ei ole laste jalajälgi laes jms. Nahk on korralik, ainus koht kus mõned iluvead on juhi ja kõrvalistme vahel olev käetugi, mis on loogiline - mulle meeldib ka seal otsas lebotada.
Välised iluvead on üks pisike mõlk ja üks pisike kriim. Mõlemad vaevu nähtavad.
Katusel olevates tagumiste küljeklaaside juurest tagaklaasi juurde minevates "rennides" on märgata värvi koorumist (või pigem mõrasid värvi sees vms), aga lahti midagi ei ole. Ma eeldan, et sellises kohas nii vanal autol on see normaalne ja paanikaks pole põhjust
Suvepapudega on masinal hoopis teine nägu!
Sauekandi kruusateede poolt sitatud pilt ja natuke puhtamaks küüritud vaade ka:
Vahepeal üritasin ka raadio osa välja kakkuda, et sealt kaudu võtta ära ülemine displei ja saada ligi ohutulede nupule, et see välja võtta ja liimida, aga makki kätte ei saanudki, selle asemel sain displei kätte.
EDIT: veidral moel ei kuvanud seda värki pisipiltidena. Keegi oskab aidata/ümber muuta? Eelmises postis kasutasin ka foorumi faililisamist ja siis toimis.
EDIT by Cyber: Pildid korda tehtud. Vahel kaotab foorum faililaiendi ära, siis tuleb sinna ise .jpg vms lisada.
Sauekandi kruusateede poolt sitatud pilt ja natuke puhtamaks küüritud vaade ka:
Vahepeal üritasin ka raadio osa välja kakkuda, et sealt kaudu võtta ära ülemine displei ja saada ligi ohutulede nupule, et see välja võtta ja liimida, aga makki kätte ei saanudki, selle asemel sain displei kätte.
EDIT: veidral moel ei kuvanud seda värki pisipiltidena. Keegi oskab aidata/ümber muuta? Eelmises postis kasutasin ka foorumi faililisamist ja siis toimis.
EDIT by Cyber: Pildid korda tehtud. Vahel kaotab foorum faililaiendi ära, siis tuleb sinna ise .jpg vms lisada.
Sisetunne ütles, et peaks mootoriõli kontrollima. Toimisin nagu ikka, varras välja, kuivaks, sisse, välja. Aga vot kui ma just puhta loll või pime pole, juhtus olema, et sattunud alla miinimumi. Õlilekkeid kuskil siiamaani täheldanud pole (töö juures parkimismajas on autoalune ikka kuiv kui lahkun).
Võta nüüd näpust...kas olen lihtsalt pime või...igatahes tuleb vist natuke joota :)
Võta nüüd näpust...kas olen lihtsalt pime või...igatahes tuleb vist natuke joota :)
Täna hommikul autot käivitades ilmnes midagi veidrat: Kliima displeil kuvas ainult ühte asja ja see oli lihtsalt number "0". Kui mootori välja lülitasin siis korra vilksatas tavaline pilt ees. Kui uuesti käivitada siis jälle 0. Läks pool minutit-minut mööda ja pilt jälle korras. 0 asus vasakus displei ääres. Soojaks küttis, päeval väikest otsa tehes nagu puhus kenasti külma ka ja eelnevatel päevadel pikematel otstel on ka kenasti jahedat hoidnud.
Kui juba kliima peale küsimus läks, siis nupp ECON sisse lülitades peaks kliima väljas olema ja puhub pmst nagu ilma kliimata ja kui see välja lükata siis jälle kliima sees? (Minu loogika ütleb seda, kuna ECON peaks justkui Economy olema ja teatavasti kasutab kliima nö rohkem kütet). Parandage mind?
Tänud!
Kui juba kliima peale küsimus läks, siis nupp ECON sisse lülitades peaks kliima väljas olema ja puhub pmst nagu ilma kliimata ja kui see välja lükata siis jälle kliima sees? (Minu loogika ütleb seda, kuna ECON peaks justkui Economy olema ja teatavasti kasutab kliima nö rohkem kütet). Parandage mind?
Tänud!
"0" lööb ka ette kui nö kalibreerida (nullida seadistust) kliimat.
Teine põhjus jah, liiga madal pinge käivitamisel, mis toob selle sama nullimise ja taaskalibreerimise ette. Enda nahal üle elatud, saab aru, et aeg akut laadida.
mida see "nullimine" muidu annab/ära võtab ja kuidas täpselt seda kalibreerida saab ja mida täpsemalt?
Võtan teadmiseks ja teen selle akulaadimise pulli ära kui muu viga olla ei saa :)
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Jupats kirjutas kunagi:
Kalibreeri kliima ära. Talvist ja suvist 20kraadi tunnetab inimene erinevalt. AUTO+OFF nupp peab vajutama. Kalibreerimise ajal nätab ta veakoodide arvu ka ekraanil.
Kui ise tookord selle kohta lugesin, siis oli sääl kirjas ka et toda kalibreerimist AUTO+OFF nuppu korraga vajutamist tuleb teha nominaalselt töösooja mootoriga. Kui ainult veakoodi vaja teada on, siis pole see aga oluline.
Kui peale kalibreerimist "0" ette jääb, siis on HEA, s.t. pole ühtegi viga.
Mul omal tuli kunagi viga 08 mis sellel Saabil pidi nn "beebiviga" olema: http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16379#pid191515
ja öe V6 masinal tuli näiteks viga 19.
Aga seda ma pole veel kohand, et kohe too "0" ees oleks kui masinat tööle panen, isegi nii tühja akuga, et ei ajand starterit ringi.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 702
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Sisetunne ütles, et peaks mootoriõli kontrollima. Toimisin nagu ikka, varras välja, kuivaks, sisse, välja. Aga vot kui ma just puhta loll või pime pole, juhtus olema, et sattunud alla miinimumi. Õlilekkeid kuskil siiamaani täheldanud pole (töö juures parkimismajas on autoalune ikka kuiv kui lahkun).
Võta nüüd näpust...kas olen lihtsalt pime või...igatahes tuleb vist natuke joota :)
Mul oli sama värk, mootor vöttis öli. Kui aga paigaldasin selle täiendatud karterituulutuse komplekti siis mootor enam öli ei vötnud. Pidi olema samuti selle pölvkonna masina "beebiviga".
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=16379#pid191197
Arrogance diminishes wisdom !
Nii, hetkel siis asi nii kaugel, et peaks ära vahetama tagumise märgi (üle kleepima kasvõi). Mõtlesin panna isegi musta (carbon) taustaga aero märgi, kuna auto värviga sobib tegelikult see toon (nagu on toonklaasist näha...ups, polegi tagant ühtegi tooniga pilti). Olen vaadanud ebayst
Hetkel silma jäänud see:
http://www.ebay.com/itm/2-5-SAAB-CARBON-FIBER-EMBLEM-BADGE-DECAL-9-3-93-9-5-95-/181126218455?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A1999%7CMake%3ASaab%7CModel%3A9-5&hash=item2a2bf6c2d7&vxp=mtr
ja see:
http://www.ebay.com/itm/2-5-SAAB-Black-Griffin-Head-Hood-or-Trunk-Emblem-sonett-96-93-9-3-95-9-5-9-2X-/171025344963?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A1999%7CMake%3ASaab%7CModel%3A9-5&hash=item27d1e7a9c3&vxp=mtr
Nüüd küsimus, kas kuskil Eestist ka saab või peab tellima?
NB! Heiteritele: ma tean, et auto ei ole mingi griffin või aero vms, aga märgid on ilusad ja mul tagumine kole kulunud. Kui üks vahetada võiks vahetada ka teise ja panna midagi ägedamat kui originaal.
Võib ka ilusamaid/paremaid/teistsuguseid pakkuda.
Ja siis olen otsimas ka taha mingit viisakat tiiba. Ei taha hullu rullikat teha masinast, kuna tegu ei ole sellises stiilis autoga, aga vaimusilmas mõtlen, et midagi sinna võiks sobida (kas aero oma või miskis muus stiilis) on keegi kuskil näinud midagi adekvaatset ja sellist, et ei peaks keresse auke puurima (saan aru, et mingi liimivariant on ka).
TIivavärk on hetkel suure kahtluse all ja eks tuleb mingi virtual tuning enne teha kui reaalseks ostuks läheb.
Hetkel silma jäänud see:
http://www.ebay.com/itm/2-5-SAAB-CARBON-FIBER-EMBLEM-BADGE-DECAL-9-3-93-9-5-95-/181126218455?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A1999%7CMake%3ASaab%7CModel%3A9-5&hash=item2a2bf6c2d7&vxp=mtr
ja see:
http://www.ebay.com/itm/2-5-SAAB-Black-Griffin-Head-Hood-or-Trunk-Emblem-sonett-96-93-9-3-95-9-5-9-2X-/171025344963?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A1999%7CMake%3ASaab%7CModel%3A9-5&hash=item27d1e7a9c3&vxp=mtr
Nüüd küsimus, kas kuskil Eestist ka saab või peab tellima?
NB! Heiteritele: ma tean, et auto ei ole mingi griffin või aero vms, aga märgid on ilusad ja mul tagumine kole kulunud. Kui üks vahetada võiks vahetada ka teise ja panna midagi ägedamat kui originaal.
Võib ka ilusamaid/paremaid/teistsuguseid pakkuda.
Ja siis olen otsimas ka taha mingit viisakat tiiba. Ei taha hullu rullikat teha masinast, kuna tegu ei ole sellises stiilis autoga, aga vaimusilmas mõtlen, et midagi sinna võiks sobida (kas aero oma või miskis muus stiilis) on keegi kuskil näinud midagi adekvaatset ja sellist, et ei peaks keresse auke puurima (saan aru, et mingi liimivariant on ka).
TIivavärk on hetkel suure kahtluse all ja eks tuleb mingi virtual tuning enne teha kui reaalseks ostuks läheb.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13935
Stealthilt saad äkki ilusamad kleepsud.
Mis tiiba puutub - ürita mõnest lammarist leida originaaltiib. :)
Stealthilt saad äkki ilusamad kleepsud.
Mis tiiba puutub - ürita mõnest lammarist leida originaaltiib. :)
Välja on köönud rida anomaaliaid.
Kõigepealt hakkasid lambihetkel armatuuris põlema mitu tuld (käsipidur, tcs ja ohukomnurk vist). Tegi seda ka hiljem umbes kolmel korral (siiamaani pole aru saanud kas kindel kiirus vms seda välja toob, aga juhtus erinevatel kiirustel).
Alguses arvasin, et ABS mooduli jama aga siis....
...hakkas välja lööma igasugu muid elektroonilisi jamasid. Näiteks NIGHT PANEL nupp peaks ära kaotama kõik peale spido. Jah, tegi seda enne. Nüüd kaotab ainult tahhoka ära ja muu jääb. Mootor välja/uuesti sisse ja siis korras.
Siis kliimal on ka mingid anomaaliad. Ei tööta tagaklaasisoojenduse nupp (märk ei lähe kliiimadispleil põlema, kuigi enne hakkas. Aga kuna udu kadus tagaklaasilt ja oli näha et toimetab, siis vist ikka töötas). Samamoodi ei läinud mingi hetk peale siseõhuringlus vms, st see nupp kus auto märk ja kaardus nool. Samas hiljem jälle pani automaagiliselt selle tööle.
Ulme asjad sellised pisikesed välja tulnud...
Ma ei taha enam ehku peale minna ja küsin, et kes tahaks mul mingi väikse diagnosti kuskil tallinnas teha paari õlle eest või õlleraha eest? :)
Kõigepealt hakkasid lambihetkel armatuuris põlema mitu tuld (käsipidur, tcs ja ohukomnurk vist). Tegi seda ka hiljem umbes kolmel korral (siiamaani pole aru saanud kas kindel kiirus vms seda välja toob, aga juhtus erinevatel kiirustel).
Alguses arvasin, et ABS mooduli jama aga siis....
...hakkas välja lööma igasugu muid elektroonilisi jamasid. Näiteks NIGHT PANEL nupp peaks ära kaotama kõik peale spido. Jah, tegi seda enne. Nüüd kaotab ainult tahhoka ära ja muu jääb. Mootor välja/uuesti sisse ja siis korras.
Siis kliimal on ka mingid anomaaliad. Ei tööta tagaklaasisoojenduse nupp (märk ei lähe kliiimadispleil põlema, kuigi enne hakkas. Aga kuna udu kadus tagaklaasilt ja oli näha et toimetab, siis vist ikka töötas). Samamoodi ei läinud mingi hetk peale siseõhuringlus vms, st see nupp kus auto märk ja kaardus nool. Samas hiljem jälle pani automaagiliselt selle tööle.
Ulme asjad sellised pisikesed välja tulnud...
Ma ei taha enam ehku peale minna ja küsin, et kes tahaks mul mingi väikse diagnosti kuskil tallinnas teha paari õlle eest või õlleraha eest? :)
nüüd siis juhtus ilmselt see mis juhtuma pidi, ehk kõigi eelduste kohaselt see moodul läks. Tuled lendasid põlema ja spido kadus. Veidi aja pärast hakkas tööle. Püsikiirusehoidja aga lakkas töötamast. Täna hommikul enam need 3 tulukest põlema ei hakanud mis seda viga näitavad.
Kusjuures, eile sai suures ähmis seisma jäetud ja proovitud, et suretaks välja ja uuesti sisse, ehk hakkab spido tööle. Suures ähmis jäi käimar D peale ja kui aru sain miks ei käivitu ja parki peale panin siis pealekäivitumist põles mootorituli. Loodetavasti saab juhtmed külge ja mõnel asjapulgal korra silm peale visatud...
Kusjuures, eile sai suures ähmis seisma jäetud ja proovitud, et suretaks välja ja uuesti sisse, ehk hakkab spido tööle. Suures ähmis jäi käimar D peale ja kui aru sain miks ei käivitu ja parki peale panin siis pealekäivitumist põles mootorituli. Loodetavasti saab juhtmed külge ja mõnel asjapulgal korra silm peale visatud...
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=22515&goto=search&pid=229849
kirjutasin siin murest.
Mure saab lahenduse - mästerid Audaceris vahetavad ära turbo ja kõik selle töö juurde kuuluva. Tänud.
EDIT: Töö kiire ja loodetavasti ka korralik. Tänud veelkord meistrimeestele ja loodan, et turbs elab üle veel palju muretuid kilomeetreid :)
kirjutasin siin murest.
Mure saab lahenduse - mästerid Audaceris vahetavad ära turbo ja kõik selle töö juurde kuuluva. Tänud.
EDIT: Töö kiire ja loodetavasti ka korralik. Tänud veelkord meistrimeestele ja loodan, et turbs elab üle veel palju muretuid kilomeetreid :)
Küsimus jällegi targematele:
Kliima AUTO+OFF annab veateadet 1____22. Googeldades leidsin, et tegu miski kokku jooksnud tarkvaraga. Mida teha?
Ja käivitades ütleb ülemine SID, et Fill Coolant fluid. Eeldan, et tegu kliimaga, ehk kliima vajab täitmist? Jahutusvedeliku tase on maksimumis, niiet muu väga vist olla ei saa? (eeldasin küll, et kliimaga seotud asjad karjub kliimasidil).
Ja kliimaga veel selline keiss, et kui juhi pool paned temperatuuri alla, siis puhub kenasti külma, aga teeb seda ka kõrvalistuja pool. Kui kõrvalistuja pool näpid, siis eriti nagu ei tundu, et midagi muutuks, aga naine ütles kõrval istudes, et jalgadele nagu hakkas jahedat puhuma kui ta jahedamaks keeras.
Ehk siis...software corrupt + täitmine?
Kliima AUTO+OFF annab veateadet 1____22. Googeldades leidsin, et tegu miski kokku jooksnud tarkvaraga. Mida teha?
Ja käivitades ütleb ülemine SID, et Fill Coolant fluid. Eeldan, et tegu kliimaga, ehk kliima vajab täitmist? Jahutusvedeliku tase on maksimumis, niiet muu väga vist olla ei saa? (eeldasin küll, et kliimaga seotud asjad karjub kliimasidil).
Ja kliimaga veel selline keiss, et kui juhi pool paned temperatuuri alla, siis puhub kenasti külma, aga teeb seda ka kõrvalistuja pool. Kui kõrvalistuja pool näpid, siis eriti nagu ei tundu, et midagi muutuks, aga naine ütles kõrval istudes, et jalgadele nagu hakkas jahedat puhuma kui ta jahedamaks keeras.
Ehk siis...software corrupt + täitmine?