Saab 9-5 Aero Estate Hirsch, 2002, aasakyla

Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#1

E Juul 08, 2013 14:07

95-aasta Saab 900 hakkas juba vaikselt vanaks jääma ja sai hakkatud vaatama uut autot. Loomulikult ikka SAABi :thumb:

Päris pikalt sai silma peal hoitud Saab 9-3 Aero'del. Peagi aga püüdis mu pilku hoopis omapärase välimusega "prillidega" 9-5. Umbes 2 kuud sirvisin iga päev auto24'ja ja nii mõnigi sai kohapeal oma silmaga üle vaadatud.

Siis, kui enam auto ostu edasi lükata ei saanud, sai Tartust koju sõidetud hoopis veidi vanema 2002 aasta 9-5 Aero'ga.
Ei kahetse absoluutselt... võrrrrratu auto:head:

Auto on halli värvi, baas Aero, universaalkerega, pärit Šveitsist ja olen esimene omanik eestis. Auto LS ostuhetkel oli 210 000km.
Auto omab ka Hirsch Performance väljalaset täies pikkuses ja soft tuuningut, mis teeb koguvõimsuseks 205kw:headbang:

Pilt

Kui sellise numbrimärgiga autot juhtute nägema, võite julgelt käpa püsti ajada ;)
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#2

E Juul 08, 2013 14:51

Paar päeva tagasi võtsin kontrolliks alt ära karteripõhja ja vaatepilt oli ÕNNEKS üpriski viisakas, võrreldes sellega, mis õuduspilte näinud olen. Puhastasin korralikult sõela, kopsiku ja sisse läks uus Mobile mootoriõli.

Pilt
Lisaks läksid uued esimesed pidurikettad ja klotsid. Šveitsi omanik oli klotsid praktiliselt metallini pidurdanud :wtf:
Samuti läksid käiku uued küünlad: NGK PFR6H-10

Järgmisena üritaks xenonid kuidagi põlema saada.. Nimelt üks ei põle üldse ja teine vilgub välja lülitades... lõhnab kangesti tuksis ballastide järele:(
Samuti on vaja uut DI-kassetti. Nimelt OBD II näitab mulle kolme veakoodi: P0340, P1312, P1334. Lugesin kuskilt, et selle raviks on 1) küünalde vahetus 2) DI-kasseti vahetus.
Küünlad vahetasin ära, abi ei olnud, seega järge ootab DI vahetus.
Pilt
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#3

T Sept 10, 2013 11:08

Nõnda, auto on minu käes olnud juba pea neli kuud ja emotsioonid on ülivõrdes:thumb:
Vahepeal sain omale 2008 masinalt uue DI-kassetti ja sellega vabanesin veakoodidest. Kuid siiski siiski, kohe lõi uuesti armatuuris mootoritulukese põlema ja auto hakkas sõidu ajal vigurdama (kergelt kakkus gaasipedaali järele andes). OBD näitas uut veakoodi, nimelt lambda anduris mingi kala. Sai siis kapoti all uuritud andurite pistikuid, ega need katki või ussitanud pole, ja mõõdetud. Kõik paistis tiptop olema. Kuid ma leidsin ühe lahtise vaakumvooliku, mis tagantjärele mõeldes tõenäoliselt probleeme tekitaski. Siiamaani on asi ilusti töötanud ja auto on veakoodi vaba :D

Lisaks kruvisin külge töötava xenon-ploki ja panin uued xenon pirnid. Tuled põlevad nüüd kenasti. Ainult et....nüüd põleb armatuuris xenoni veateada, kui xenonid ei põle. Panen xenonid põlema, kustub veateade ära. Googeldasin, aga ei leidnud kedagi, kellel oleks sama viga olnud.
Kuna mul pole varem xenontuledega autot olnud, siis ma ei oska ka hästi hinnata, kas tuled näitavad õigel kõrgusel, või äkki on nad suunatud vea tõttu (kõrguseregulaator?) täiesti maha. Kuidas seda hinnata? Samas...kui xenonid põlevad siis ta ju ei näita viga ja peaksid põlema õigel kõrgusel?!?! Nokk kinni saba lahti:wall:

Kuna näpud ikka ilusate ilmadega sügelevad, siis panin uue õhufiltri, tupsutasin õliga põhja all erinevaid mutikaid (et ikka rooste ei lähe), tegin tagumise kojamehe korda (uus luud ja torkisin klaasipesu nippli tühjaks, see oli ala 20cm paksu ja kõva jura täis, seda pidi lausa välja puurima, ajakulu 6h), uued esimesed kroomist suunatulepirnid, puhastasin ära ka drosselklapi ja MAF sensori, uus korralik aku Exide Premium 77Ah 760A ja panin tagumise numbri kahepoolse teibiga kinni (palju kenam kohe).

Mingi aeg tahaks jahutusvedeliku ära vahetada, too juba ebamäärast värvi ja koos sellega ka ehk uus termostaat, üks vahetamine. Samuti ootab vahetamist plokikaane kambri tihend ja väikestviisi unistan silikoon vaakumvoolikutest.
Pilt
MangustGrupp
Postitusi: 343
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#4

K Sept 11, 2013 11:07

mul sama lugu aint P1312+P1334
kasett abiks polnud, kynlad ka.

isiklik arvamus - kettiprobleem(ja voi hudrotoukurid), ehk faasid on muutunud - voi lisaohku lekkimine systeemi.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#5

K Sept 11, 2013 12:20

... ja panin tagumise numbri kahepoolse teibiga kinni (palju kenam kohe).

Minu silma numbrialus ei riiva aga häirib, et sinna sisse koguneb vett ja sodi, mille koosmõjul alati peale autopesu sealt mõni nire ilmub ja dekoorpaneelile jälje jätab :(.

Anna siis teada, kui kaua teip seal kestab, millist kasutasid ja kui palju panid. Mulle tundub, et kui teip väsima hakkab, siis selle jääkide eemaldamine võib veits tüütu olla.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#6

K Sept 11, 2013 15:37

Ma panin tavalise kahepoolse teibiga (eelkõige et see ei pläriseks muusika taktis, aga ka visuaalselt on palju kenam), aga kaks kihti, et kere ja numbri vahele oleks õrn vahe, tundus kuidagi endale parem idee, ei tea kas reaalselt nii on ka :). Praeguseks kuu aega püsinud, lahtitulemise märke ei näita.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#7

K Sept 11, 2013 16:28

... ja panin tagumise numbri kahepoolse teibiga kinni (palju kenam kohe).

Minu silma numbrialus ei riiva aga häirib, et sinna sisse koguneb vett ja sodi, mille koosmõjul alati peale autopesu sealt mõni nire ilmub ja dekoorpaneelile jälje jätab :(.

Anna siis teada, kui kaua teip seal kestab, millist kasutasid ja kui palju panid. Mulle tundub, et kui teip väsima hakkab, siis selle jääkide eemaldamine võib veits tüütu olla.


Ma panin tavalise kahepoolse teibiga (eelkõige et see ei pläriseks muusika taktis, aga ka visuaalselt on palju kenam), aga kaks kihti, et kere ja numbri vahele oleks õrn vahe, tundus kuidagi endale parem idee, ei tea kas reaalselt nii on ka :). Praeguseks kuu aega püsinud, lahtitulemise märke ei näita.

Ma kasutasin tavalist Moment FIX kahepoolset teipi. Rullis oli 1,5m peal ja kasutasin praktiliselt kõik ära. Tagantjärele mõeldes arvan, et nii palju polekski vaja olnud teipi panna, sest see võttis numbri nii kohutavalt kõvasti kinni ja tervelt seda enam kätte ei saa. Hiljem veel lugesin pakilt, et 1,5m teibi kandejõud on 120kg- sügavalt loodan, et mul ei tekiks kunagi vajadust seda maha võtta :P

Mis puutub autopesusse, siis ise pole veel musta niret sealt tagant jooksmas täheldanud, kuigi su jutt on täitsa loogiline ja ise ma poleks selle peale tulnudki. Samas usun, et korraliku autopesuga hoiab need nired ära, kui korralik survepesu liiva sealt minema uhub. Eks aeg näitab.

Pilt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#8

N Sept 12, 2013 9:00

Tesa kirjutab oma vingema teibi kandejõuks 150kg/1,5m. Numbrid tulevad teadagi turundusosakonnast :). Katsetavad laboris kahe ideaalse klaasipinnaga vms. Aprillis kinnitasin tutika esinumbri ühe serva aluse külge mingi Economic teibiga, numbrialus veits propelleris. See lasi numbrist lahti ~3 kuuga.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1961
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#9

N Sept 12, 2013 9:27

3M-l on olemas spetsiaalne numbriteip, lahti seda enam ei saa, eemaldub koos tagaluugi või stangega :)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#10

N Sept 12, 2013 10:09

IRW: Uksed ja muud avad ka peab teipima, et vesi ei pääseks! :)

Endal oli taga numbrialus liimitud, kuna plärises tümpsuga. Jargmine omanik nägi palju vaeva, et lahti saada teda, kuna Soome numbrid natukene teistsugused.


Lisatud failid
__In Boost We Trust__
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#11

N Okt 31, 2013 20:56

Auto sõidab nagu kellavärk ja iga sõidetud km on puhas nauding :)


Vahepeal olen ära vahetanud kütusefiltri ja jahutusvedeliku. Võtsin jahutusvedeliku kopsiku päris maha ja pesin korralikult puhtaks, nüüd kohe ilus vaadata kapoti alla ja ka hoopis teine feeling sõita :D
Pilt

Aaaa ja kuna kohe kohe saab maa valgeks, tuli alla keerata need pisikesed veljed :gun:
Pilt

Pimedate aegadega seoses on tekkinud vajadus armatuuris peotäis pirne ära vahetada ja sellest ka mõned küsimused: kas käigukangi kõrval olevad tähed-numbrid ka põlevad? Ega selliseid pirne vist kuskilt koos pesaga poest riiulist ei saagi, nagu armatuuris neid on, peab ise väikse kahe jalaga pirni sinna pessa panema?
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#12

K Nov 06, 2013 18:17

minul põleb ainult W, ei oska öelda kas P ja D ja need teised ka peaksid põlema. ja küsin vastu - mis Mobili sisse panid kui õli vahetasid?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
laht
Postitusi: 110
Liitunud: K Aug 29, 2012 22:42
Asukoht:
Auto:

#13

N Nov 07, 2013 9:38

Peavad põlema küll ka tähed-numbrid kangi kõrval.

Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#14

N Nov 07, 2013 11:06

minul põleb ainult W, ei oska öelda kas P ja D ja need teised ka peaksid põlema. ja küsin vastu - mis Mobili sisse panid kui õli vahetasid?


Uurisin natuke Googlest asja ja üks pirn seal pesitseb küll, mis valgustab ka neid tähti. Tahaks sinna panna ühe LEDi, aga asi jäi selle taha seisma, et ma ei suutnud aru saada kas sinna läheb W2W või W5W... Ei taha ennem lahti ka lammutada, kui pirn olemas.
Sisse läks Mobil 1 ESP Formula 5W-30 õli. Pole kindel kas tegemist on ideaalse valikuga, sest olen kuulnud et parem vist oleks Mobil 1 New Life 0W-40..
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#15

R Nov 08, 2013 20:48

Siiski siiski otsustasin täna käigukangi ümbruse lahti lammutada ja leidsin sealt ühe 5w W5W pirni, mille ma ka kodust riiulit leidsin ja tähed-numbrid kenasti säravad taas.
Lisaks sain ka poest posu pirne armatuuri nuppude jaoks ja ka need säravad taas.
Pilt

Ainult sigaretisüütajale vaja veel leida üks W2W pirn ja salongi ei kimbuta enam pimedus.
Pilt
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#16

P Dets 08, 2013 13:23

No nii, lume tulekuga tundsin tõsist puudust istmesoojendusest. Üks päev siis sai aeg maha võetud ja mittetöötavat istet natuke uuritud.
Viga järgmine :wall:: Pilt
Tuleb välja, et istmesoojenduselüliti paneb segast ja 0-asendis kütab täie rauaga (proovisin kõrvalistuja poolel) ja on lihtsalt istmesoojenduse traadi kõige nõrgemast kohast läbi põletanud.
Ühendasin uuesti traadid ja fikseerisin lisaks klemmliistu vasest junniga, kus kaks kruvi sees (plastiku lõikasin maha), augu toppisin porolooni täis ja ühenduskoha mässisin klaasriide vahele, et midagi uuesti kärssama ei hakkaks. Kõrvalistuja lüliti panin juhi kohale ja nädal aega olen juba sooja istmega ringi sõitnud ja ühendus paistab toimivat, pole lahti tulnud.
Pilt
Lisaks vahetasin klapikambrikaanetihendi ära. Kaane sees oli kaks kõverat vasktoru, millest üks oli mingit kõva jama täis. Oli tükk tegemist et see puhtaks saada. Nüüd on siis mootor ilus puhas läigib ja sõidurõõm kahekordne :)
Tihendi vahetusega uurisin ka kummivoolikuid ja silma jäi selline vidin koodiga 9189564. Kui õieti aru saan, siis see on üks ühte pidi õhku läbilaskev klapp, mis on seotud karterituulutusega? Igatahes mul laseb ta õhku mõlemat pidi läbi. Sõber teadis rääkida, et sellist klappi saab poest riiulilt ja ei pea üldse olema margi põhine?? Kas ma liigun õiges suunas kui ma ostan sinna asemele ühe nö universaalse õhku ühte pidi läbilaskva klapi?
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#17

T Dets 10, 2013 10:40


Tihendi vahetusega uurisin ka kummivoolikuid ja silma jäi selline vidin koodiga 9189564. Kui õieti aru saan, siis see on üks ühte pidi õhku läbilaskev klapp, mis on seotud karterituulutusega? Igatahes mul laseb ta õhku mõlemat pidi läbi. Sõber teadis rääkida, et sellist klappi saab poest riiulilt ja ei pea üldse olema margi põhine?? Kas ma liigun õiges suunas kui ma ostan sinna asemele ühe nö universaalse õhku ühte pidi läbilaskva klapi?

Teemat on vahepeal paarsada korda loetud aga keegi ei oska nõu anda :(
See selleks, sain uue sellise klapi.
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#18

T Dets 10, 2013 11:06

fancy!
PCV check valve. Ühes suunas peaks käima jah.
Ega polegi midagi öelda kui õigel teel oled.
Sent from my Monte Carlo using B236
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#19

T Mär 18, 2014 10:58

Jeeeesh lõpuks valmis minu "home made" aux sisend :head:
Pilt
Mul on juhe viidud raadio telefoni sisendisse ja lüliti vahel. Ma ei tea kuidas teie Saabudel on, aga algul oli mul tavaline lüliti, mis lülitas küll kenasti telephone sisse/välja, kuid pidi ka auxi välja tõmbama, muidu jäi heli ikka vaikselt mängima. Aga nüüd panin uue tosina-jalaga lüliti ja nüüd käibki kõik läbi lüliti telephone/raadio, väga mugav.
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#20

E Juul 14, 2014 14:31

Peab vahepeal lühidalt ka logiraamatut täitma, muidu läheb omalgi asjad meelest.

*Aprillis täheldasin kerget ulgumist/undamist külma mootoriga käivitades, soojaga kadus ära. Kiire foorumiotsing andis tulemuseks umbes karterisõela. Huvitav oli see, et alles 8000km tagasi võtsin karteri puhastamise eesmärgil pulkadeks...:gun: Aga mis seal ikka, kuna hirm oli suur siis kähku kanalile ja karter maha. Tõesti, natuke purune oli karter, aga ei midagi hullu.. Uus õlifilter, täissünt Mobile 1 0w-40w New Life sisse ja ulgumine oli kadunud...
*Uued pidurikettad ja klotsid ette taha.
*Katkine parempoolne peegliklaas asendus tervega. Tänud mariom
*Käigukastiõli sai natuke värskendust.
*Hirsch summuti sai uued klambrid.
*Summuti ja kere vaheline alumiiniumist kaitseplekk oli lahti tulnud
*Mais läbis ülevaatuse täiesti puhtalt. Ülevaataja veel kiitis, et väga korras auto :headbang:
Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#21

P Juul 20, 2014 16:14


Auto omab ka Hirsch Performance väljalaset täies pikkuses ja soft tuuningut, mis teeb koguvõimsuseks 205kw:headbang:



Kas Hirschi kasutab oma vl.süsteemis ühte või kahte kati?
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#22

T Aug 05, 2014 10:32


Auto omab ka Hirsch Performance väljalaset täies pikkuses ja soft tuuningut, mis teeb koguvõimsuseks 205kw:headbang:



Kas Hirschi kasutab oma vl.süsteemis ühte või kahte kati?


Kahte.
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#23

T Aug 05, 2014 10:51

Eile linnas valgusfoori taga käis ppuhhffff ja kapoti alt freooni pilv üleval....:gun::gun:
Jaheda autoga sain siis sõita ainult 1500km...:wall:
Pilt on tehtud eest udutule kõrvalt, kuivatile on tekkinud mingisugune auk kust kõik välja plärtsatanud on.
Pilt


Kas see on nö ülerõhu avariiklapp, sest on näha et seal on midagi murunud/katki läinud (nagu autoplokil külmumise kaitseks olevad plekist korgid, et plokk lõhki ei külmuks)???
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#24

T Aug 12, 2014 11:26

Viskasin uue kuivati külge, ehk peab ka nüüd kauem vastu.
Kuivatil on selline huvitav klaasist silm, mis vanal uttu tõmbas. Ise oletan, et see täidab mingit näidiku funktsiooni, mis vanal lihtsalt ei pidanud vanadusest kliima rõhule vastu.
Pilt

Vahepeal sain ka rantto käest vähe suvisemad veljed. Mulle väga meeldivad:head:
Siinkohal kiidaks Sonax Wheel Cleanerit. SUPPPPPER hästi võttis kõik mudru velgedelt maha. Veljed olid saades tõsiselt mustad, nagu väga mustad.... ala nädal aega küürisin leotasin kraapisin neid igasugu erinevate pesuvahenditega
ja mitte üks teps puhtamaks ei läinud....kuniks Sonaxi sain:thumb:
Pilt
Pilt
Aasakyla
Postitusi: 151
Liitunud: T Juul 12, 2011 14:07
Asukoht:
Auto:

#25

T Sept 09, 2014 13:53

Paar nädalat tagasi väga agressiivsel kiirendamisel vilksatas armatuuris hetkeks aku tuluke ja paar tundi hiljem ta mind teeserva jättiski.
Harjad ja võll olid OK, aga pingereleel oli üks traadike tahma välja ajanud. Külge läks uus pingerelee.
Pilt